Nie rozumiem:
1 | Data: Listopad 01 2012 04:00:29 |
Temat: Nie rozumiem: | |
Autor: Prawy | -dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±... 2 |
Data: Listopad 01 2012 12:25:17 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: Magic | W dniu 2012-11-01 12:00, Prawy pisze: -dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±... http://www.youtube.com/watch?v=aboZctrHfK8 -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 3 |
Data: Listopad 01 2012 12:49:33 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: James | "Prawy" wrote... -dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±...Bo nie s± zbudowane w ten sam sposób i maj± dużo większe osi±gi. Głównym celem nie jest oszczędno¶ć, a osi±gi. -dlaczego nie stosuje sie praktyczne diesli(ani np takich silników turbinowych) w motocyklach...Bo s± ciężkie, duże, wymagaj± dużego akumulatora. Poza tym to nie ma sensu. Diesel ma sens kiedy trzeba duż± masę ruszyć i poci±gn±ć. Silniki turbinowe s± drogie, do¶ć skomplikowane, bardzo gło¶ne. -dlaczego nie ma wiecej przekładni pasowych ani innych bezstopniowychBo jest ich wystarczaj±co dużo w skuterach. Nie chcesz zmieniać biegów to jeĽdzij na skuterze. Prawdziwi kierowcy lubi± zmieniać biegi i kontrolować pojazd. -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± jak żyroskopyDlatego, że koła nie działaj± jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efekt jest znikomy i nie ma znaczenia w stabilno¶ci motocykla. -dlaczego jedni jeżdza supersportami a inni takimi chopperamiDe gustibus non est disputandum... -- James 4 |
Data: Listopad 01 2012 15:00:39 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: kakmar | Dnia 01.11.2012 James napisał/a: "Prawy" wrote... SÄ… też i "małe", oszczÄ™dne, 125/250 itp. okolice. Motocykle sÄ… mniej doskonałe aerodynamicznie.
DziałajÄ…, m.innymi dlatego te szybkie majÄ… lekkie obrÄ™cze i opony. Efekt żyroskopowy, wystÄ™puje i maj negatywny wpływ na prowadzenie, przeszkadza w skrÄ™caniu, zwłaszcza jak jest szybko. Przy niewielkich prÄ™dkoĹ›ciach wpływ jest niewyczuwalny. -- kakmaratgmaildotcom 5 |
Data: Listopad 01 2012 19:25:25 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: __Maciek | Thu, 1 Nov 2012 12:49:33 +0100 "James" napisał: Diesel ma sens kiedy trzeba duż± masę ruszyć i poci±gn±ć. Chociaż niektórzy eksperymentuj±: http://www.youtube.com/results?search_query=diesel+motorcycle ale to oczywi¶cie nie seryjna produkcja Silniki turbinowe s± drogie, do¶ć skomplikowane, bardzo gło¶ne. Dodajamy jeszcze - ospale reaguj± na przepustnicę, co w motocyklu czy innym pojeĽdzie drogowym byłoby raczej nieakceptowalne, chociaż może w silnikach mniejszych niż lotnicze nie byłoby to aż tak dolegliwe zjawisko. No i jeszcze - generuj± bardzo gor±ce gazy wylotowe, choć nie wiem jak się to ma do temperatury gazów generowanych przez silniki tłokowe. No ale trzeba przyznać że perspektywa jeżdżenia na naftę o¶wietleniow± (bo kto by tam wtedy obłożony akcyz± Jet-A1 lał) jest zachęcaj±ca ;-) Ciekawe jakby tak nagle wyszło w statystykach że wszyscy przechodz± na o¶wietlenie naftowe, może firmy od energii elektrycznej by wtedy obniżyły ceny ;-)) 6 |
Data: Listopad 02 2012 00:09:43 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: Akarm | W dniu 2012-11-01 19:25, __Maciek pisze: ale to oczywi¶cie nie seryjna produkcja Seryjnie, to chyba tylko Royal Enfield produkuje. -- Akarm http://bykom-stop.avx.pl 7 |
Data: Listopad 02 2012 23:49:21 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: __Maciek | Fri, 02 Nov 2012 00:09:43 +0100 Akarm napisał: Seryjnie, to chyba tylko Royal Enfield produkuje. Ładne motorki, złaszcza Bullet i T-bird, ale jako¶ dieslowskich tam nie widzę, może już nie robi±, chociaż gugiel zeznaje że faktycznie były takie. 8 |
Data: Listopad 02 2012 08:24:52 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: Majak |
Thu, 1 Nov 2012 12:49:33 +0100 "James" napisał: Ta 20 zeta na litr, lece, kupie zapas ;) http://allegro.pl/nafta-oswietleniowa-0-5-l-profes-i2761073226.html Pozdrawiam M. 9 |
Data: Listopad 02 2012 23:38:20 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: __Maciek | Fri, 2 Nov 2012 08:24:52 +0100 "Majak" napisał: Ta 20 zeta na litr, lece, kupie zapas ;) Drogo. W Castoramie ok. 6-7zł kosztuje, ale pewnie dałoby się gdzie¶ w większej ilo¶ci taniej (poniżej ceny A1) dostać. A może w takim razie i do lampy naftowej lepiej A1 kupować - ok. 3400zł za 1m^3 czyli 3,40zł za litr, tylko ciekawe czy na litry sprzedaj±. Pójdę na Okęcie z lamp± i powiem "do pełna" :-) http://www.petrolot.pl/Aviationfuel-True,1 A co motocykli to jednak s± i takie: http://www.youtube.com/results?search_query=turboshaft+motorcycle 10 |
Data: Listopad 02 2012 10:29:55 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-11-01 12:49, James pisze: 11 |
Data: Listopad 02 2012 15:39:56 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: kakmar | Dnia 02.11.2012 The_EaGle napisał/a: No teraz to żeĹ› pojechał po całoĹ›ci. JedynÄ… siła która utrzymuje PropnujÄ™ siÄ™ jednak douczyć, zamiast wypisywać takie brednie. -- kakmaratgmaildotcom 12 |
Data: Listopad 02 2012 18:03:19 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-11-02 16:39, kakmar pisze: Dnia 02.11.2012 The_EaGle napisał/a: Bardzo chÄ™tnie siÄ™ douczÄ™, jak rozwiniesz swojÄ… myĹ›l bo do tego co napisałeĹ› za bardzo nie ma siÄ™ jak odnieć. -- Pozdrawiam Rafał 13 |
Data: Listopad 02 2012 23:34:35 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: AZ | On 2012-11-02, The_EaGle wrote: > Dlatego, że koła nie działajÄ… jak żyroskopy prawie w ogóle. Ten efektTo wez jakiegos starego skladaka, zaspawaj na sztywno glowke z kierownica, napedz sie i jedz prosto. Zobaczysz jak te zyroskopy dzialaja. -- Artur ZZR 1200 14 |
Data: Listopad 03 2012 09:28:21 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-11-03 00:34, AZ pisze: On 2012-11-02, The_EaGle wrote: Po co mam zespawać głowkÄ™ ramy? Ruchoma głowka jest potrzebna do tego aby motocykl jechał sam prosto. napedz sie i jedz prosto. Zobaczysz jak te zyroskopy dzialaja. DziałajÄ… bardzo dobrze. Tu masz przykład z kołem rowerowym. http://www.youtube.com/watch?v=8H98BgRzpOM&feature=related -- Pozdrawiam Rafał 15 |
Data: Listopad 02 2012 07:52:40 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: Marcin N | W dniu 2012-11-01 12:00, Prawy pisze: -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± jak żyroskopy Motocykl nie skręca łatwo. Trzeba użyć siły nawet 20 kg na kierownicę, żeby wybić pojazd z równowagi. Zreszt± milion filmów w jutubie pokazuje wyraĽnie, że wielu z tych, którzy my¶l±, że motocykl łatwo skręca - kończy na poboczu albo na przeszkodzie. -- MN 16 |
Data: Listopad 02 2012 09:03:48 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: Piotr Rezmer | Marcin N pisze: Trzeba użyć siły nawet 20 kg na kierownicę, żeby wybić pojazd z równowagi. A cóż to za oporny motocykl? W przeciwskręcie ledwo co muskasz kierownicę. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 17 |
Data: Listopad 02 2012 09:22:52 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: Marcin N | W dniu 2012-11-02 09:03, Piotr Rezmer pisze: Marcin N pisze: To "delikatne muskanie" może osi±gać wła¶nie nawet 20 kg. Też byłem zaskoczony, gdy się o tym dowiedziałem z m±drej ksi±żki (nie pamiętam, której). -- MN 18 |
Data: Listopad 02 2012 10:35:51 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-11-02 09:22, Marcin N pisze:> W dniu 2012-11-02 09:03, Piotr Rezmer pisze: 19 |
Data: Listopad 02 2012 15:42:47 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: kakmar | Dnia 02.11.2012 The_EaGle napisał/a: OK. PrzeciwskrÄ™t to właĹ›nie działanie wykorzystujÄ…ce efekt żyroskopowy, A nie, zupełnie pokrÄ™ciłeĹ›. dlatego potrzeba TYLKO 20kG. :) To zupełnie z sufitu. -- kakmaratgmaildotcom 20 |
Data: Listopad 02 2012 18:07:45 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-11-02 16:42, kakmar pisze: Dnia 02.11.2012 The_EaGle napisał/a: No i z czego ta stabilnoć wynika skoro wg Ciebie efekt żyroskopowy jest pomijalny? PrzeciwskrÄ™t to właĹ›nie działanie wykorzystujÄ…ce efekt żyroskopowy, Ok, to napisz jak jest naprawdÄ™.
OK, to jaka liczba jest prawdziwa? -- pozdrawiam Rafał 21 |
Data: Listopad 02 2012 19:10:48 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: kakmar | Dnia 02.11.2012 The_EaGle napisał/a: W dniu 2012-11-02 16:42, kakmar pisze: Ĺ»eby móc siÄ™ porozumieć, musimy ustalić co znaczÄ… pewne pojÄ™cia, na ten przykład, "OK" znaczy _dobrze_, OK? Znaczy... Dobrze?
Zdanie powyżej, (znaczy to od "PrzeciwskrÄ™t to..") jest bez sensu. Trudno siÄ™ do niego odnieć. Efektem oddziaływania na wirujÄ…cÄ… masÄ™, jest precesja, ale za długo by... Ogólnie, nie wykorzystuje. Jedno drugiemu trochÄ™ "przeszkadza", dlatego im szybciej tym trudniej skrÄ™cać.
Bo to zależy, głównie od tego jak szybko jedziesz i jak szybko chcesz przekrÄ™cić kierownicÄ™. A jeszcze... Ja siÄ™ nie wygłupiam, opis ruchu jednoĹ›ladu, nie jest banalny, nawet po przyjÄ™ciu wielu założeĹ„. -- kakmaratgmaildotcom 22 |
Data: Listopad 02 2012 22:39:04 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-11-02 20:10, kakmar pisze: Dnia 02.11.2012 The_EaGle napisał/a: W przypadku słowa pisanego bez emotikonów OK ma jedno znaczenie. Tak mi siÄ™ wydawało do tej pory ale poczekaj sprawdzÄ™...no tak OK = all correct. W jakim znaczeniu słowa all correct go użyłeĹ›?
A konkretnie to co jest bez sensu? Z czym siÄ™ nie zgadzasz? Trudno siÄ™ do niego odnieć. Wg mnie całkiem łatwo. Efektem oddziaływania na wirujÄ…cÄ… masÄ™, jest precesja, ale za długo by... Efektem oddziaływania na wirujÄ…cÄ… masÄ™ jest precesja wymuszona, dokładnie tak jak oddziałujesz na kierownicÄ… podczas skrÄ™tu. Próba skrÄ™tu to nic innego jak przyłożenie składowej prostopadłej do wirujÄ…cego koła. W wyniku czego nastÄ™puje obrót w okół składowej prostopadłej do osi koła. Natomiast efekt żyroskopowy wynika z zasady zachowania momentu pÄ™du wirujÄ…cych ciał a próby wymuszenia zmiany wywołujÄ… precesjÄ™. Ogólnie, nie wykorzystuje. Ogólnie to teraz nie bardzo wiem co chciałeĹ› napisać. Jedno drugiemu trochÄ™ "przeszkadza" No tak, przyłożenie momentu prostopadłego to pewna siła tym wyższa im wyższa jest prÄ™dkoć wirujÄ…cego koła. Jednak jak już zostanie przyłożona to nastÄ™puje precesja czyli obrót w przeciwnÄ… stronÄ™ do skrÄ™tu, ponieważ kierunek zataczania okrÄ™gu jest odwrotny do momentu siły zaburzajÄ…cej. , dlatego im szybciej tym trudniej skrÄ™cać. To prawda.
I ta siła jest zdecydowanie mniejsza niż gdybyĹ› miał to wykonać bez wykorzystania precesji.
Nie opisujemy ruchu całego jednoĹ›ladu ale prostego efektu żyroskopowego do którego możemy siÄ™ odnieć przy skrÄ™caniu. Co tu jest skomplikowane? -- Pozdrawiam Rafał 23 |
Data: Listopad 05 2012 12:01:30 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: kakmar | Dnia 02.11.2012 The_EaGle napisał/a: W dniu 2012-11-02 20:10, kakmar pisze:Napisałem, "OK" pod akapitem z którym siÄ™ zgadzam, OK?
ZakładajÄ…c pewne uproszczenie, gdy jednoĹ›lad jedzie prosto, Ĺ›rodek masy pojazdu z dwoma punktami podparcia (miejsca w którym opony kół stykajÄ… siÄ™ z asfaltem) i w której zawiera siÄ™ wektor ruchu pojazdu, znajdujÄ… siÄ™ na jednej płaszczyĽnie, prostopadłej do powierzchni po której jedziesz. 2 punkty podparcia to za mało, gdy Ĺ›rodek masy jest powyżej. Przewróci siÄ™ i efekt żyroskopowy nie pomoże. Dlatego stosuje siÄ™ takÄ… geometriÄ™ podwozia, aby przednie koło samo ciÄ…gle wjeżdżało w miejsce gdzie zapewni "lepsze" podparcie. Uzyskuje siÄ™ w ten sposób stan równowagi dynamicznej, działa dopóki jednoĹ›lad jedzie. Także przy prÄ™dkoĹ›ciach przy których efekt żyroskopowy jest pomijalny. SkrÄ™cajÄ…c kierownicÄ™, przesuwasz punk podparcia (miejsce w którym opona przedniego koła styka siÄ™ z asfaltem) z powyżej opisanej (nieprecyzyjnie) płaszczyzny. Dlatego jednoĹ›lad zaczyna siÄ™ przewracać i efekt żyroskopowy nic nie pomoże. PojÄ™cie przeciwskrÄ™t jest doć nieszczęśliwe, choć opisuje działanie kierowcy który chcÄ…c skrÄ™cić np. w prawo, musi najpierw skrÄ™cić kierownicÄ™ w lewo, aby pochylić motocykl do skrÄ™tu w prawo. To jednak czasem wywołuje u niektórych przekonanie że jednoĹ›ladem skrÄ™ca siÄ™ jakoĹ› inaczej, lub że można jeĽdzić stosujÄ…c go lub nie. Sam efekt żyroskopowy jest zjawiskiem niepożÄ…danym w jednoĹ›ladzie. Mimo że stabilizuje koła, sprawia że łuki po których jedzie przednie koło przy jeĽdzie na wprost sÄ… dłuższe, to bardzo przeszkadza przy skrÄ™caniu. Dlatego stosuje siÄ™ "ostrzejsze" geometrie zawieszenia w motocyklach które majÄ… jeĽdzić i skrÄ™cać szybko, aby nie powiÄ™kszajÄ…c kierownicy, a dać wiÄ™kszÄ… dĽwigniÄ™. W efekcie, "ostre" sprzÄ™ty łatwo łapiÄ… shimmy. Powoduje problemy przy dużych zmianach prÄ™dkoĹ›ci, zwłaszcza w łuku, itd.. Aby pobieżnie opisać sumÄ™ zjawisk wystÄ™pujÄ…cych w ruchu jednoĹ›ladu, przynajmniej te majÄ…ce znaczÄ…cy wpływ na ten ruch, wyjdzie ksiÄ…żka. A takie już sÄ…, w dodatku napisane przez znacznie bardziej kompetentnych. Bez zaglÄ…dania do Ľródeł, nic z sensem nie napiszÄ™, a na powtórkÄ™ tematu brak czasu.
Ja prosto nie umiem, albo upraszczamy też że "jakoĹ›" to działa, w sumie nie wiadomo jak, albo wybieramy tylko te znaczÄ…ce oddziaływania i robi siÄ™ niełatwo, przynajmniej dla mnie.
No i? Nie.Ogólnie, nie wykorzystuje. Nie.dlatego potrzeba TYLKO 20kG. :) MyĹ›lałem że piszemy o ruchu jednoĹ›ladu, może stÄ…d nieporozumienia.A jeszcze... -- kakmaratgmaildotcom 24 |
Data: Listopad 05 2012 12:17:51 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: kakmar | Dnia 05.11.2012 kakmar napisał/a: Dnia 02.11.2012 The_EaGle napisał/a: Jeszcze wyjaĹ›nienie, zajrzałem do naszej Wikipedii i jest to "delikatnie nazywajÄ…c" niejasno opisane, na szczęście w tej obcej jest taki obrazek: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Gyroscopic_precession_256x256.png> opis też znacznie prostszy: <http://en.wikipedia.org/wiki/Precession#Torque-induced> Dlatego jw. -- kakmaratgmaildotcom 25 |
Data: Listopad 02 2012 23:30:17 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: AZ | On 2012-11-02, Marcin N wrote: Wspaniale, fajnie by bylo gdyby te Twoje rewelacje mialy cos wspolnego z rzeczywistoscia. Jaka ta kierownica? 20cm dlugosci? -- Artur ZZR 1200 26 |
Data: Listopad 02 2012 10:59:09 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-11-01 12:00, Prawy pisze: -dlaczego motocykle potrafi± spalać wiecej niż samochody, a nie spalaj± tyle mniej ile waż±... Samochody POTRAFIˇ spalać znacznie więcej niż motocykle. Super sport spala ¶rednio 8l na 100km przy jeĽdzie miejskiej, ferrari o podobnych osiagach będzie spalać 20-30l w takiej jeĽdzie. Tak więc motocykle spalaj± znacznie mniej niż samochody. Natomiast motocykle turystyczne np v-strom 650 czy transalp 700 czy BMW GS800 spalaj± około 5l na 100km przy jeĽdzie miejskiej czyli tyle ile super zajebista hybrydowa toyota prius w mie¶cie. Podczas jazdy w trasie można bez większych problemów osi±gn±ć wyniki spalania na poziomie 4- 4.5l na 100km. Słowem rożne motocykle do rożnych celów tak samo jak samochody. Nie porównuje się super sporta do toyoty prius bo to przeciwstawne bieguny. Ostatnio honda wypu¶ciła pierwszy eko motocykl do jazdy po mie¶cie chodzi o hondę NC700 gdzie ponoć w mie¶cie spalanie jest na poziomie 4l na 100km i 3.5 w trasie - jak widać potencjał rozwojowy jest do¶ć znaczny jeszcze ... -dlaczego nie stosuje sie praktyczne diesli(ani np takich silników turbinowych) w motocyklach... Próby z dieslami były ale różnice w spalaniu nie będ± tak spektakularne jak w samochodach. W małych autach też nie montuje się za dużo diesli bo obniżenie spalania w porównaniu do silnika benzynowego o 20% oznacza w samochodzie dużym spadek spalania z 10l do 8l co jest super ale w małym już z 7 do 6 a w motocyklu to by było z 5 do 4.2l na 100km co jest kompletnie bez sensu bior±c pod uwagę ogromne koszty opracowania takiego silnika i szansę na to że nikt tego nie będzie chciał kupować, ze względu na choćby dĽwięk i charakterystykę pracy - mniejszy zakres użytecznych obrotów w dieslu. Podejrzewam że chodzi ci nie o silniki turbinowe = odrzutowe ale te z ZI lub ZS z turbin±. Turbina nie jest niczym fajnym w samochodzie, prowadzi do znacznych opóĽnień w reakcji na gaz, komplikuje osprzęt silnika i znacznie zwiększa jego koszt. Najbardziej rasowe auta nie maj± turbin ale zwykłe wolnoss±ce jednostki o dużej pojemno¶ci. W motocyklach jest tak samo. Uzyskanie znakomitego stosunku moc/masa nie wymaga turbiny a do tego spalanie jest akceptowalne wiec po jak± cholerę pchać tam turbinę? Turbina zwiększa wydajno¶ć silnika o kilka procent wiec znów w przypadku motocykla spalanie by spadło o dziesi±te czę¶ci litra wiec po co t± żabę je¶ć? A co do większej mocy to ile jest procent ludzi którym 200KM w super sporcie to za mało? Jeżeli cena 1l PB poleci do 10zł to może zobaczymy diesle i turbinowe silniki w motocyklach tylko że nie wiem kto wtedy będzie jeszcze jeĽdził samochodami? ;) -dlaczego nie ma wiecej przekładni pasowych ani innych bezstopniowych Do przemieszczania się s± skutery do jazdy motocykle. -dlaczego tak łatwo motocykl zakręca podczas gdy dwa koła działaj± jak żyroskopy A kto ci powiedział że łatwo skręca? Wręcz przeciwnie skręca baaaardzo słabo. Trzeba wiele nauki i do¶wiadczenia żeby dobrze i szybko skręcać motocyklem. Dlatego to s± pojazdy o wiele bardziej wymagaj±ce od kierowców w porównaniu z samochodami. -dlaczego jedni jeżdza supersportami a inni takimi chopperami A dlaczego jedni jeżdż± subaru STI a inni fordem C-MAXem? :) -- Pozdrawiam Rafał 27 |
Data: Listopad 02 2012 08:11:27 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: Prawy | nie wiem jak resztę osób tutaj ale mnie by bardzo przekonał pełnowymiarowy motocykl turystyczny o spalaniu rzędu 2-3litrow/100 w pełnym automacie(może być na pasku) i osi±gaj±cy normalne prędko¶ci(takie 50KM na ćwierć tony całkowitej masy zupełnie mogłoby wystarczyć zakładaj±c duży moment rzędu 100Nm) 28 |
Data: Listopad 02 2012 18:14:02 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-11-02 16:11, Prawy pisze: nie wiem jak resztę osób tutaj ale mnie by bardzo przekonał pełnowymiarowy motocykl turystyczny o spalaniu rzędu 2-3litrow/100 w pełnym automacie(może być na pasku) Ależ jest. Spalanie nie wiele większe bo 3,6l (¶rednie wg Hondy) moc około 50KM i skrzynia biegów zautomatyzowana. http://honda.pl/upload/img/motocykle/NX700X/Honda_NC700X.pdf -- Pozdrawiam Rafał 29 |
Data: Listopad 02 2012 23:26:12 | Temat: Re: Nie rozumiem: | Autor: AZ | On 2012-11-01, Prawy wrote: -dlaczego motocykle potrafiÄ… spalać wiecej niż samochody, a nie spalajÄ… tyle mniej ile ważÄ…...Wszystko jest w archiwum. -- Artur ZZR 1200 |