Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach
1 | Data: Luty 22 2008 00:51:31 |
Temat: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | |
Autor: Hautameki | Moim dobrym znajomym jest mechanik, z którego usług korzysta mnóstwo osób. Znaczna większość aut, które wymagają ingerencji w silnik oraz jego podzespoły stanową samochody z silnikiem diesla. W przypadku benzynowców serwis ogranicza się głównie do elementów zawieszenia, rzadkością jest jakaś poważna awaria jednostki napędowej, chyba, że wynikła z winy właściciela. 2 |
Data: Luty 21 2008 18:57:47 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Pete |
Czy nowoczesne diesle, na które obserwujemy teraz ogromny popyt są warte A które auto pali 2-4l w mieście? W ogóle to sens kupowania diesla jest wtedy, gdy robisz duże przebiegi, czyli raczej nie do samego turlania się po mieście. na paliwie, kiedy obsługa jest dużo droższa niż aut benzynowych. Na Głośność (w kabinie) zależy od tego ile materiałów wygłuszających zastosowano. W lepszych autach napewno nie jest to problemem. Pozdr. Pete 3 |
Data: Luty 22 2008 01:11:18 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Hautameki | Pete pisze: Użytkownik "Hautameki" wrote Niższe o 2-4L w stosunku do benzyny przy podobnej pojemności silnika W ogóle to sens kupowania diesla jest wtedy, gdy robisz duże przebiegi, czyli raczej nie do samego turlania się po mieście. Ale jak depniesz to słychać, że jest to diesel -- _,.-"``````````````````"'-. (}<` Pozdrowienia : [] ``'-. Hautameki : /\ `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-" 4 |
Data: Luty 22 2008 07:42:17 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: axial | Użytkownik "Hautameki" napisał w wiadomości > Głośność (w kabinie) zależy od tego ile materiałów wygłuszających Niekoniecznie.... Toyota Avensis... diesel jest cichszy niż benzynka, którą musisz kręcić 2 razy szybciej aby jechała... ax 5 |
Data: Luty 22 2008 15:37:45 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | axial pisze: Użytkownik "Hautameki" napisał w wiadomościLaguna podobnie. Na autostradzie przy 130 km/h masz nieco ponad 2 tys. rpm a silnik benzynowy wymaga już prawie 4 tys. rpm i jest wtedy zdecydowanie głośniejszy... Może na biegu jałowym oraz gdy silnik jest jeszcze zimny trochę słychać różnicę na niekorzyść diesla. Ale i tak to nie VW-owskie klekoty. Podczas jazdy z rozgrzanym silnikiem CR jest cichy do tego stopnia, że ostatnio znajomemu musiałem udowadniać, że to diesel a nie benzyniak. :-) A co do tych olbrzymich kosztów eksploatacyjnych to nie wierz w bajki. Niedługo minie w moim autku 120 tys. km i do tej pory szczególnie droższych operacji serwisowych w porównaniu z benzyniakiem nie miałem. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 6 |
Data: Luty 22 2008 16:13:13 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
Laguna podobnie. Na autostradzie przy 130 km/h masz nieco ponad 2 tys. rpm ty to ja juz nie wiem jaki mam silnik. leje do niego benzynke a jadac 140km/h mam okolo 2500obr/min. moze jednak to diesel? :P 7 |
Data: Luty 22 2008 16:52:23 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | Piracik_ pisze: ty to ja juz nie wiem jaki mam silnik. leje do niego benzynke a jadac 140km/h mam okolo 2500obr/min. moze jednak to diesel? :PSprawdź dobrze. Szczególnie te 2500 rpm @ 140 km/h. ;-) Mogę zapytać jeszcze na którym biegu? I jaką minimalną prędkość na tymże biegu możesz mieć? :-) Bo ja jednak pamiętam dobrze, że w poprzednim samochodzie (benzyna, 1,6 16V, 110KM) 130 km/h na V biegu to było przy 3750 rpm (wskazówki prędkościomierza i obrotomierza dokładnie pionowo do góry). :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 8 |
Data: Luty 22 2008 17:00:41 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
Sprawdź dobrze. Szczególnie te 2500 rpm @ 140 km/h. ;-) sprawdzone dobrze bo czesto patrze na obrotomierz... silnik 3,8l V6 skrzynia automat... przy predkosci 110 mam 1900obr/min, przewaznie jezdze z ta predkoscia pilnujac w miare stalych obrotow, wtedy mam w miare male spalanie. przy 90km/h obroty sa 1600. i co ty na to? 9 |
Data: Luty 22 2008 16:56:07 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: | sprawdzone dobrze bo czesto patrze na obrotomierz... silnik 3,8l V6 skrzyniaPontiac Transport wlasnie tak ma. Ale i tak nizej 15 nie zejdziesz, he, he. Tomek 10 |
Data: Luty 22 2008 18:11:32 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
Pontiac Transport wlasnie tak ma. Ale i tak nizej 15 nie zejdziesz, akurat mam inne auto... nizej 15 czego? stopni czy innej nieznanej mi jednostki? 11 |
Data: Luty 22 2008 17:23:59 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: | On Fri, 22 Feb 2008 18:11:32 +0100, "Piracik_" LYTROW NA STO T. 12 |
Data: Luty 22 2008 18:36:19 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
LYTROW NA STO to ja z LPG zchodze nizej... nie mowiac o Pb... ps. cos chyba nie tak u ciebie z wymowa literki I bo wszystkich widze, ze poprawiasz na Y... 13 |
Data: Luty 22 2008 20:44:56 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | Piracik_ pisze: sprawdzone dobrze bo czesto patrze na obrotomierz... silnik 3,8l V6 skrzynia automat... przy predkosci 110 mam 1900obr/min, przewaznie jezdze z ta predkoscia pilnujac w miare stalych obrotow, wtedy mam w miare male spalanie. przy 90km/h obroty sa 1600. i co ty na to?No ja na to, że zapewne jakieś 80% użytkowników samochodów z silnikiem benzynowym w naszym kraju ma właśnie auto o takich parametrach jak Twoje. :-> Wybacz, ale porównuj auta w podobnej klasie - ja pisałem o samochodach, które powiedzmy mieszczą się w przedziale przeciętności - silniki R4 ok. 100 do 150 KM (tyle mają mniej więcej benzynowe wolnossące 1,6 do 2,0 i turbodoładowane 1,5 do 1,9). Niestety taki benzyniak potrzebuje nieco innych obrotów na najwyższym nawet biegu przy prędkości 130 natomiast diesel pracuje na zdecydowanie niższych. Przeważnie. :-) Komfort jazdy po autostradzie Laguną 2,0 16V benzynową (porównywałem organoleptycznie ;-) ) oceniam jako nieco niższy niż takim samym samochodem z jednostką 1,9 dCi. Diesel dla mnie w tych warunkach pracuje na niższych i bardziej odpowiadających mi obrotach. Ale to oczywiście moja subiektywna ocena. Aha! Taka sama Laguna z 3.0 V6 i automatem jeszcze bardziej mi się podoba, ale tu ekonomia diesla wygrywa. Niestety. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 14 |
Data: Luty 22 2008 21:15:25 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic | Aha! Taka sama Laguna z 3.0 V6 i automatem jeszcze bardziej mi się podoba, ale tu ekonomia diesla wygrywa. Niestety. Nie ekonomia diesla wygrywa, tylko pewnie nie stać cię na takie auto. Na szczęście nie każdy ma taki problem. 15 |
Data: Luty 22 2008 22:13:31 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | Boombastic pisze: No. Nie stać mnie. :-)Aha! Taka sama Laguna z 3.0 V6 i automatem jeszcze bardziej mi się podoba, ale tu ekonomia diesla wygrywa. Niestety. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 16 |
Data: Luty 22 2008 21:15:25 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
Wybacz, ale porównuj auta w podobnej klasie - ja pisałem o samochodach, nie. ty napisales ogolnie o samochodach na Pb wiec tobie odpowiedzialem, ze sie myslisz. teraz probujesz sie sprytnie wycofac :) mogles od razu zaznaczyc jakas klase aut... akurat ja mam ciut wyzszej klasy auto i gdy siedze w srodku silnik wogole nie przeszkadza... 17 |
Data: Luty 22 2008 22:24:43 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | Piracik_ pisze: nie. ty napisales ogolnie o samochodach na Pb wiec tobie odpowiedzialem, ze sie myslisz. teraz probujesz sie sprytnie wycofac :)Nie, no jak chcesz traktować grupę jako pole walki to wybacz - poddaję się. Zapisz sobie w kalendarzu, że wygrałeś po raz kolejny. :-> mogles od razu zaznaczyc jakas klase aut...No wiesz, miejsca trochę mało. Liczyłem na to, że biorąc pod uwagę całość dyskusji można domniemać, że chodzi o te bardziej popularne u nas samochody i silniki. A jak spróbowałem doprecyzować to zarzucasz mi krętactwo. To może skończmy jałową dyskusję. Chciałeś się pochwalić super bryką i zrobiłeś to. akurat ja mam ciut wyzszej klasy auto i gdy siedze w srodku silnik wogole nie przeszkadza...Super. Bardzo Ci zazdrości duża ilość osób czytających grupę. Ja też. :-> -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 18 |
Data: Luty 22 2008 22:47:43 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
Nie, no jak chcesz traktować grupę jako pole walki to wybacz - poddaję tu nie chodzi o walke tylko o to, ze niektorzy z was udaja wielkich znawcow a tak naprawde gowno wiedza. tak samo jak ty sie wyglupiles teraz. chciales pokazac jak sie znasz a jak trafil sie ktos z autem o leprzych parametrach to podwijasz ogon tak samo widze nizej, ze znalazla sie tez inna osoba ktora cie troche przytemperowala... 19 |
Data: Luty 22 2008 22:56:34 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
20 |
Data: Luty 23 2008 00:08:17 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | Piracik_ pisze: tu nie chodzi o walke tylko o to, ze niektorzy z was udaja wielkich znawcow a tak naprawde gowno wiedza.Ależ ja nie jestem znawcą i nigdzie nic takiego nie napisałem. Jakbyś uważniej czytał to znajdziesz nawet miejsce, w którym podkreśliłem, że to co piszę jest moją subiektywną oceną na podstawie obserwacji samochodów mieszczących się w grupie przeciętnych aut - o takich bowiem, śmiem przypuszaczać, inicjator wątku pisał, że tak często widać je w warsztatach. No bo chyba nie o 4 i więcej litrowych jednostkach. tak samo jak ty sie wyglupiles teraz.Czym? chciales pokazac jak sie znaszGdzie? a jak trafil sie ktos z autem o leprzych parametrach to podwijasz ogonNie mam kompleksów na punkcie samochodów. Wystarcza mi to co mam. Ale jak chcesz to po raz kolejny zrobię ci przyjemność i napiszę, że strasznie zazdroszczę twojego samochodu. I zapewne nie tylko ja. :-> tak samo widze nizej, ze znalazla sie tez inna osoba ktora cie troche przytemperowala...Tak? Nie zauważyłem ale niech Ci będzie. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 21 |
Data: Luty 23 2008 03:51:26 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Rafał "SP" Gil | Piracik_ pisze: pokazac jak sie znasz a jak trafil sie ktos z autem o leprzych parametrach to podwijasz ogon LEPRZE to powinien imho mieć twój stary nasienie, by takiego debila odpornego na wiedzę w zakresie znajomości narodowego języka nie płodzić. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 22 |
Data: Luty 23 2008 09:03:28 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
LEPRZE to powinien imho mieć twój stary nasienie, by takiego jak juz chcesz sie czepiac to bys zauwazyl, ze sam poprawilem swoj blad w watku napisanym pare sekund po tym. nie spogladalem piszac na ekran i literowka mi wyszla. a debil to ciebie zrobil. 23 |
Data: Luty 23 2008 03:49:08 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Rafał "SP" Gil | Piracik_ pisze: sie myslisz. teraz probujesz sie sprytnie wycofac :) mogles od razu zaznaczyc jakas klase aut... akurat ja mam ciut wyzszej klasy auto i gdy Zaznaczę klasę. 2.5 diesel vs ca 3.0 benzyna. Latam wolniej. przyspieszam wolniej. Ale komfort podróży mam o niebo wyższy ... kiedy benzyna trzyma swooją prędkość "przelotową" to ma 3000 obrotów ... ja mam max 1800 ... to się przekłada przy 600 km na komfort. Auto: Buda ta sama, siiedzenia te same, masa ta sama ... wszystko to samo. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 24 |
Data: Luty 23 2008 10:38:56 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: MAYDAY | Rafał "SP" Gil napisał(a): Zaznaczę klasę. A co powiesz na takie autko jak Vectra A z silnikiem C20NE. moment max od 2600 obr do prawie 5500, moc przy 5200obr. Przy 150 km/h licznikowych obrotomierz stoi na 3 tys. Przy 120 km/h jest nieco ponad 2000 obrotów. Prawie jak diesel. Mogę nim np na 2 biegu ruszyć i rozpędzić się do 110 km/h pokaż mi diesla który to potrafi. 25 |
Data: Luty 23 2008 12:13:28 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
A co powiesz na takie autko jak Vectra A z silnikiem C20NE. moment max od mysle ze i tak ich nie przegadasz. zapatrzyli sie w te swoje traktorki... 26 |
Data: Luty 23 2008 13:08:29 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: axial | Użytkownik "MAYDAY" napisał w wiadomości A co powiesz na takie autko jak Vectra A z silnikiem C20NE. moment max Vectra A??? Myślałem, że to grupa o samochodach.. Jak chcesz pogadać o Vectrze z lat 80-tych to załóż grupę pl.misc.samochody.zabytkowe.... ;) ax PS. to taki mały żarcik :) 27 |
Data: Luty 22 2008 19:16:45 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: DoQ | R2r napisał(a): Sprawdź dobrze. Szczególnie te 2500 rpm @ 140 km/h. ;-) Stratus benzyna, <2500RPM przy 100km/h na V :) Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Luty 22 2008 20:46:22 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | DoQ pisze: R2r napisał(a):Również bardzo typowy i popularny na naszych drogach. :-> -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 29 |
Data: Luty 22 2008 21:00:52 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | DoQ pisze: Stratus benzyna, <2500RPM przy 100km/h na V :)Aha, a przy 130 będzie ze 3000rpm czy więcej? No bo u mnie jest wtedy może jakieś 2200... :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 30 |
Data: Luty 22 2008 21:16:55 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: DoQ DoQ | R2r napisał(a): DoQ pisze: Na VI? Jesli tak to nie zapomnij napisac, ze o przyspieszeniach nie ma wtedy mowy ;) Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 31 |
Data: Luty 22 2008 22:29:43 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | DoQ DoQ pisze: Na VI? Jesli tak to nie zapomnij napisac, ze o przyspieszeniach nie ma wtedyTak na VI. O przyspieszeniu nie ma mowy, powiadasz? Może i tak, ale prędkość zwiększyć się daje. :-) I dodam, że nawet sprawniej niż wolnossącym 1,8 benz. na V. A hałas nadal mniejszy... :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 32 |
Data: Luty 22 2008 21:41:57 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: DoQ | R2r napisał(a): DoQ DoQ pisze: Za to jesli zapragniesz przyspieszyc (nie czolgac sie a'la TIR vs TIR na A4) to i tak zredukujesz w dół czym zwiekszysz m.in hałas. No i jesli chcesz porownywac, porownaj np. do silniczka 1,4 TSI VW z ktorym jezdzi sie znacznie przyjemniej ;) Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 33 |
Data: Luty 23 2008 00:14:36 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | DoQ pisze: Za to jesli zapragniesz przyspieszyc (nie czolgac sie a'la TIR vs TIR na A4)No tak. Podobnie jak w przypadku silnika benzynowego. No i jesli chcesz"Bo dlaczego"? ;-) Porównuję jednostki diesla i benzynowe w takim samym samochodzie. Nawiasem mówiąc to rzeczywiście w VW silniki diesla są dużo bardziej hałaśliwe i benzynowe tam są często bardziej komfortowe. Inaczej jest jednak z silnikami CR np. Renault czy PSA. z ktorym jezdzi sie znaczniePewnie tak. A wróbelek różni się tym, że ma jedną nóżkę bardziej. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 34 |
Data: Luty 23 2008 06:40:58 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: GlennBp | DoQ pisze:Nie no ty masz dokladnie 2421 obr/min, jesli to LII 1.9dci ;-) ze skrzynia pk6. U mnie w LII przy 130 mam ok.3200 obr/min. oczywscie na 6 biegu. -- Pzdr Luca LII 2.0T Grandtour Clio 1.2 Tce Rip curl -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 35 |
Data: Luty 23 2008 11:56:51 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | GlennBp pisze: Nie no ty masz dokladnie 2421 obr/min, jesli to LII 1.9dci ;-) ze skrzynia pk6.No i o tym pisałem - nadal prawie 1000 rpm wyżej... Jak ktoś lubi to czemu nie? Ja wolę spokojną pracę diesla w zakresie ok. 2000 rpm niż ok. 3000 rpm (a nawet czasem wyżej) w tych samych warunkach benzyniaka... :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 36 |
Data: Luty 23 2008 03:43:16 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Rafał "SP" Gil | Piracik_ pisze: ty to ja juz nie wiem jaki mam silnik. leje do niego benzynke a jadac 140km/h mam okolo 2500obr/min. moze jednak to diesel? :P Straszne ... ja mam tysiąc niżej ... jedyne co słyszę to radio ;> -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 37 |
Data: Luty 23 2008 09:05:39 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piracik_ |
jedyne co słyszę to radio ;> no patrz, ja rowniez :P debilu jak to sie wyzej podpisales. 38 |
Data: Luty 23 2008 12:46:49 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Jurand | "Rafał "SP" Gil" wrote in message Piracik_ pisze: Tak, ale przy 4500 obrotów Twój zajebisty diesel już ledwo zipie, a benzyniak... dla wielozaworowego benzyniaka to dopiero początek pokazywania tego, co potrafi ;) Jurand. 39 |
Data: Luty 23 2008 16:42:55 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Rafał "SP" Gil | Jurand pisze: Tak, ale przy 4500 obrotów Twój zajebisty diesel już ledwo zipie, a No nie do końca ... przy 4500 mam jeszcze zapas :) Nie wiedzieć czemu, ten silnik "lubi być" goniony wyżej :) No i pojawia się swego rodzaju wątek uboczny - wygląd katalizatora przy benzynie i dieslu pracujących "non stop" w zakresie 2000 - 3000 obrotów. No, ale to może urban legend -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 40 |
Data: Luty 22 2008 17:56:49 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic | Laguna podobnie. Na autostradzie przy 130 km/h masz nieco ponad 2 tys. rpm a silnik benzynowy wymaga już prawie 4 tys. rpm i jest wtedy zdecydowanie głośniejszy... Wsadź do auta silnik okretowy. Tam masz jeszcze niższe obroty, będziesz zadowolony. 41 |
Data: Luty 22 2008 20:47:25 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | Boombastic pisze: Wsadź do auta silnik okretowy. Tam masz jeszcze niższe obroty, będziesz zadowolony.Nie widzę potrzeby. Ten, który mam spisuje się bardzo dobrze. :-> -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 42 |
Data: Luty 22 2008 18:47:46 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Daro | R2r pisze: Laguna podobnie. Na autostradzie przy 130 km/h masz nieco ponad 2 tys. rpm a silnik benzynowy wymaga już prawie 4 tys. rpm i jest wtedy zdecydowanie głośniejszy... To co to za silnik? Ok 4k rpm przy 130 km/h (wg GPS, bo licznik pokazuje ponad 135), to ja mam jadac seryjnym seicentem 1,1 -- Daro 43 |
Data: Luty 22 2008 20:51:58 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: R2r | Daro pisze: R2r pisze:Np. Laguna 1,8 16V i 2,0 16V. ma coś między 3,5 a 4 tys. rpm @ 130 km/h (rozumiem, że te 5km/h to żart). Megane 1,6 16V miało jak już wcześniej pisałem przy 130km/h 3750 rpm. Jakieś nietypowe te silniki? Brava 1,6 też coś koło tego miała. VW Golf 1,6 czy Vectra B 1,8 chyba też... -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 44 |
Data: Luty 23 2008 03:41:59 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Rafał "SP" Gil | Hautameki pisze: Ale jak depniesz to słychać, że jest to diesel BZDURA. W moim przypadku na jałowych usłyszysz, że diesel, powyżej 1 tyś nie rozpoznasz czy diesel czy benzyna. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 45 |
Data: Luty 23 2008 12:43:14 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Hautameki napisał: Ale jak depniesz to słychać, że jest to diesel Mi się podoba rechot starego TDI ;P Pozdro !! 46 |
Data: Luty 22 2008 05:30:32 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: DeVeDe | Moim dobrym znajomym jest mechanik, z którego usług korzysta mnóstwo osób. pokaz mi ciagnik\ciezarowke z napedem benzynowym... w takich autkach bardziej liczy sie moment obrotowy niz predkosc maxymalna 47 |
Data: Luty 22 2008 07:24:07 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
Moim dobrym znajomym jest mechanik, z którego usług korzysta mnóstwo osób. Znaczna większość aut, które wymagają ingerencji w silnik oraz jego podzespoły stanową samochody z silnikiem diesla. W przypadku benzynowców serwis ogranicza się głównie do elementów zawieszenia, rzadkością jest jakaś poważna awaria jednostki napędowej, chyba, że wynikła z winy właściciela. To powiedz mi ile jest aut sportowych z silnikiem diesla. Wyobrażasz sobie np Ferrari albo Porsche z dieslem. Ja napewno bym tego nie kupił. Żeby nie było - mam diesla. 48 |
Data: Luty 22 2008 07:35:13 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Bartek | 1. Przede wszystkim silniki diesla są dużo trwalsze niż silniki benzynowe 49 |
Data: Luty 22 2008 09:20:58 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tadeusz |
1. Przede wszystkim silniki diesla są dużo trwalsze niż silniki benzynowe (zwłaszcza starsze konstrukcje) TYLKO stare konstrukcje 2. Samochodzik klasy D z benzyną 2l spali Ci po miescie 10-13l, a ropniak okolo 6-7. a świstak siedzi.... :) -- pozdrawiam Tadeusz 50 |
Data: Luty 22 2008 01:17:57 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: hamberg | 2. Samochodzik klasy D z benzyną 2l spali Ci po miescie 10-13l, a ropniak zejdz na ziemie 51 |
Data: Luty 23 2008 12:49:03 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Jurand | "Bartek" wrote in message 1. Przede wszystkim silniki diesla są dużo trwalsze niż silniki benzynowe Starsze tak. Nowe nie. 2. Samochodzik klasy D z benzyną 2l spali Ci po miescie 10-13l, a ropniak Bzdura nr 2. Rzadko który ropniak o mocy 140-150 KM zadowala się 6-7 litrów po mieście, w którym identyczny benzyniak pali 10-13. A jest dużo ropniaków, które swoim zużyciem paliwa przyprawiłyby Cię o palpitacje serca - np. silniki 2.0 HDI. Nie wiem jak to jest, ale mało który spalił mi mniej niż 9/100 w Krakowie. 3. Nie oplaca sie przeplacac za diesla 10-15tys jezeli nie planujesz Racja. 4. Na rynku wtórnym auta z silnikami diesla są na ogół już znacznie Racja 5. I po ostatnie, to mam czasem podobne wrazenie jak Ty :) Sprężarki, Racja ;) Jurand. 52 |
Data: Luty 22 2008 09:17:52 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: szerszen |
To powiedz mi ile jest aut sportowych z silnikiem diesla. nieduzo ale sie to zmienia subaru wypuszcza/wypuscilo (bo nie wiem) diesla oidp w daytona startuje diesel, takze powoli sie to zmienia rzeby nie bylo, jestem raczej sympatykiem benzynowych silnikow, choc jakims nowoczesnym "klekotem" fajnie jest pojezdzic, mialem mozliwosc porownac yarisa benzyne i d4d, przykro to mowic, ale benzynka wysiada 53 |
Data: Luty 22 2008 09:25:11 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
też jeździłem tym (pewnie 1,4 D4D) dieslem i benzyna 1,0. Diesel rewelka jest a benzynówka chodzi jak mikser jakiś. 54 |
Data: Luty 22 2008 13:19:56 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: waldi |
dlaczego do porownania nie wybrales silnika 1,4 tylko znacznie slabszy? To tak jak porownywac 2.0 do 1.6 55 |
Data: Luty 22 2008 13:35:56 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
Bo akurat takimi autami mogłem się przejechać. Wiem że moc inna ale nie oceniam tylko osiągów. Najbardziej wkurzało mnie w 1,0 że obojętnie na jakich obrotach jechałem silnik chodził jak mikser (ciągle glośno) 56 |
Data: Luty 22 2008 17:51:15 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tadeusz |
Najbardziej wkurzało mnie w 1,0 że obojętnie na jakich obrotach jechałem silnik chodził jak mikser (ciągle glośno) bo jest 3-cylindrowy i ma marną kulturę pracy :( IMO jak na taką konstrukcję parametry mocy/momentu ma bdb i radzi sobie z Yariską przyzwoicie... ciekawe jak by ci chodził taki diesel 3-cylindrowy? -- pozdrawiam Tadeusz 57 |
Data: Luty 22 2008 09:26:40 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic |
A od kiedy każde Subaru to auto sportowe? 58 |
Data: Luty 22 2008 10:11:34 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: szerszen |
A od kiedy każde Subaru to auto sportowe? no tak moja wina, mowa oczywiscie o imprezie, ktora to chyba jednak charakter sportowy ma ale jakby nie o tym mowa, bo chodzi o to ze pierwsze jaskolki juz sa, chcby wspominany przezemnie daytona (mam nadzieje ze nie porkecilem) takze niewiadomo ile jeszcze benzyniaki beda wiodly taki prym w sporcie 59 |
Data: Luty 22 2008 10:25:51 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic |
Która? Ta z silnikiem 1,5? Nie wrzucaj wszystkiego do jednego wora. ale jakby nie o tym mowa, bo chodzi o to ze pierwsze jaskolki juz sa, chcby wspominany przezemnie daytona (mam nadzieje ze nie porkecilem) takze niewiadomo ile jeszcze benzyniaki beda wiodly taki prym w sporcie Na razie trzymają się nieźle. 60 |
Data: Luty 22 2008 12:17:41 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: szerszen |
Na razie trzymają się nieźle. wozy z dyszlem tez trzymaly sie niezle i jak skonczyly? ;) 61 |
Data: Luty 22 2008 01:27:21 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: WS | On 22 Lut, 10:11, "szerszen" wrote: ale jakby nie o tym mowa, bo chodzi o to ze pierwsze jaskolki juz sa, chcby ale zdaje sie (??) ten diesel to byl na cos w stylu 24godzinny wyscig w kolko po torze ;) wtedy jedyna (??) jego zaleta bylo mniejsze zuzycie paliwa, czyli mniej tankowan... WS 62 |
Data: Luty 22 2008 01:33:25 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: | On 22 Lut, 07:24, "Agent" wrote: To powiedz mi ile jest aut sportowych z silnikiem diesla. Wyobrażasz sobie Tak AUDI biorące udział w jakichś tam wyścigach. Subaru opracowało Diesla boxera i będzie montowany ;) Pozdro !! 63 |
Data: Luty 22 2008 10:41:47 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
To powiedz mi ile jest aut sportowych z silnikiem diesla. Wyobrażasz sobie Tak AUDI biorące udział w jakichś tam wyścigach. Subaru opracowało Diesla boxera i będzie montowany ;) Ja to się dziwię czmu nie "turbują" tak powszechnie benzyn jak diesli. VW zrobił bodjaże fajną turbo benzynke 1,4 170 KM i jakoś nie ma naśladowców. Czyży cena zaporowa? Chyba nie powinna być w stosunku do ceny Turbo diesla. 64 |
Data: Luty 22 2008 11:25:15 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: GlennBp |
Ja to się dziwię czmu nie "turbują" tak powszechnie benzyn jak diesli. VW Jak nie ma jak są;-) 1.4 t jet fiata, 1.6 pug/bmw, 0,6 ze smarta, 1.2 tce renault, ze o 1.8 T z ludowoza i 2.0T z renault niewspomne. Podobno fiat szykuje doladowane, 2 cylindrowe benzyny o pojemnosci ok 900 cm. Pzdr Luca LII 2.0T Grandtour Clio 1.2 Tce Rip curl -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 65 |
Data: Luty 22 2008 12:43:28 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
Nie mówię, że nie ma tylko że nadal zdecydowana wiekszość to wolnossące. 66 |
Data: Luty 22 2008 13:25:10 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: waldi |
VW >> zrobił bodjaże fajną turbo benzynke 1,4 170 KM i jakoś nie maz > ludowoza i 2.0T z renault niewspomne.900 > cm. bo wolnossacy bez turbiny ma przyspieszenie wozu drabiniastego a w Pb tego nie potrzeba porownajmy np dwu litrowy diesel Tdi ma cos okolo 140 KM a bezyna z tej samej pojemnosci tez cos kolo tego po dodaniu turbawki do Pb wychodzi sporo wiecej 67 |
Data: Luty 22 2008 14:00:01 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
Ale czy ja pisałem o wolnossącym dieslu? Przeczytaj od początku o czym mowa. 68 |
Data: Luty 22 2008 15:09:14 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 22 Feb 2008 10:41:47 +0100, w "Agent" Ja to się dziwię czmu nie "turbują" tak powszechnie benzyn jak diesli. Bo benzyna z turbo łączy wady diesla i benzyniaka, nie mając żadnej z ich zalet ;) 69 |
Data: Luty 23 2008 13:02:43 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Jurand | wrote in message Fri, 22 Feb 2008 10:41:47 +0100, w "Agent" Chyba nie bardzo. Benzyna z turbo pozwala na wyciśnięcie z silnika benzynowego największej sprawności. Jurand. 70 |
Data: Luty 23 2008 13:21:04 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | Jurand pisze: Chyba nie bardzo. Benzyna z turbo pozwala na wyciśnięcie z silnika Ale tą sprawność zobaczysz tylko przy dużych obciążeniach, czyli w drogowych zastosowaniach rzadko. 71 |
Data: Luty 23 2008 18:42:42 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: DoQ | Tomasz Pyra napisał(a): > Chyba nie bardzo. Benzyna z turbo pozwala na wyciśnięcie z silnika Tia jasssne ;) Podawalem przyklad juz w tym watku. Pojezdzij chociazby Golfami 1,4 FSI 90KM i 1,4 TSI 140KM (bardziej cywilnego auta chyba nie ma) po czym podziel sie wrazeniami z jazdy. Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 72 |
Data: Luty 23 2008 21:14:55 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | DoQ pisze: Tomasz Pyra napisał(a): Ale mówimy o sprawności. Ten 90KM będzie sprawniejszy i będzie mniej palił przy takim samym obciążeniu. To co daje turbina to oczywiście znacznie wyższą moc powyżej. Chociaż oczywiście porównując silnik turbo i wolnossący o tej samej mocy, ten turbinowy będzie z pewnością lepszy, bo po prostu odzyskuje część energii która w innym wypadku poszłaby ze spalinami w powietrze. 73 |
Data: Luty 23 2008 20:20:56 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: DoQ | Tomasz Pyra napisał(a): Ale mówimy o sprawności. Żartujesz sobie teraz, co? obciążeniu. To co daje turbina to oczywiście znacznie wyższą moc powyżej. Powyżej czego? Bo to co daje turbina to zupelnie inna charakterystyka mocy/momentu a nie "moc powyżej" (cokolwiek masz na mysli) Chociaż oczywiście porównując silnik turbo i wolnossący o tej samej Brawo. Czyli jest sprawniejszy. Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 74 |
Data: Luty 23 2008 21:30:25 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | DoQ pisze: Tomasz Pyra napisał(a): Silnik atmosferyczny 1.4 90KM będzie zużywał mniej paliwa niż 1.4t 140KM jeżeli oba będą obciążone tak samo (np. oba będą generować 20KM przy swoich najlepszych do tego obrotach), a to dlatego że ten bez turbiny jest w tych warunkach sprawniejszy. Chociaż oczywiście porównując silnik turbo i wolnossący o tej samej mocy, ten turbinowy będzie z pewnością lepszy, bo po prostu odzyskuje część energii która w innym wypadku poszłaby ze spalinami w powietrze. Tak, silnik 1.4t 140KM będzie zużywał mniej paliwa niż 2.0 140KM jeżeli oba będą obciążone tak samo. A to dlatego że ten z turbiną jest sprawniejszy. Czyli szeregując od najsprawniejszego do najmniej sprawnego: 1.4 90KM 1.4t 140KM 2.0 140KM Przypomnę że sprawność mierzy się w kWh/l. 75 |
Data: Luty 23 2008 20:37:53 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: DoQ DoQ | Tomasz Pyra napisał(a): > Żartujesz sobie teraz, co? Udowodnij :) Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 76 |
Data: Luty 23 2008 21:47:50 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | DoQ DoQ pisze: Tomasz Pyra napisał(a): Póki cały sprzęt nie dostanie "cugu", to turbina daje tylko bardziej pokręcony układ wydechowy i trochę dodatkowego oporu na dolocie i wydechu :) Natomiast oczywiście turbina w pewnym sensie pozwala połączyć zalety silnika o małej i dużej pojemności. Ale oczywiście nie do końca. Nie będzie nigdy aż tak oszczędny jak mały silnik, ani tak wydajny jak duży mocny silnik. Z tym że jak dla mnie to turbina to bardzo fajny wynalazek :) I bardzo chętnie pojeździłbym takim samochodem. 77 |
Data: Luty 22 2008 08:37:56 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | DeVeDe pisze: w takich autkach bardziej liczy sie moment obrotowy niz predkosc maxymalna http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y http://pl.wikipedia.org/wiki/Praca_%28fizyka%29 http://pl.wikipedia.org/wiki/Moc http://pl.wikipedia.org/wiki/Energia_kinetyczna Potem wróć i przepro ;) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 78 |
Data: Luty 22 2008 08:54:21 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
DeVeDe pisze: I po co te wzory? W silniku w samochodzie najwaznijsza jest moc. Ale nikt rozsšdny nie zamontuje do samochodu silnika od motocykla który ma pojemnoć 600 cm 100 KM i moment 60 Nm. Chociaz gdyby zrobić przekładnię bezstopniowš która przenosiła by moc płynnie wykorzystujšc te 100 KM przy 12000 or/min to zapewniam że przyspieszałby on tak samo jak z dieslem o momencie 300 Nm. Tylko, że w praktyce jedzi się na dużo niszych obrtotach i nie ma narazie takich przekładni w autach. Dlatego duża moc już od niskich obrotów w dieslu jest zaletš. Po prostu krzywa mocy w dieslu jest dużo bardziej pozioma niż w benzynówce co niewštpliwie jest zaletš. 79 |
Data: Luty 22 2008 09:06:06 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | Agent pisze:
W nich jest wszystko napisane. W silniku w samochodzie najwaznijsza jest moc. Nie ma czego takiego "najważniejsza jest moc", charakterystyka mocy i charakterystyka momentu to jest dokładnie ten sam parametr. Piszšc że moc miałaby być ważniejsza niż moment obrotowy mówisz mniej więcej "najważniejsza jest temperatura w stopniach Celsiusza, ta w stopniach Fahrenheita jest już mniej ważna". Ale nikt rozsšdny nie zamontuje do samochodu silnika od motocykla który ma pojemnoć 600 cm 100 KM i moment 60 Nm. Nie istniejš dwa silniki o takiej samej mocy i różnym momencie (mówię o charakterystykach). Nie jest to możliwe z punktu widzenia fizyki. Jeżeli dwa silniki majš takš samš moc, to majš również taki sam moment. Jak więc można mówić o "ważniejszoci" jednego z parametrów? -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 80 |
Data: Luty 22 2008 09:22:27 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
Agent pisze: Zamiast tamtych 4 lepiej bys wkleił to: http://www.automatykaonline.pl/poradnik/artykuly.php?id=37
Nie istniejš dwa silniki o takiej samej mocy i różnym momencie (mówię o charakterystykach). Nie jest to możliwe z punktu widzenia fizyki. I własnie na podstawie tego wzoru z linka powyżej wynika że kompletnie nie masz racji. Moc może wynosic X kW dlatego że masz duży moment i małe obrtoty albo duże obroty i mały moment. I będš to 2 zupełnie inne charakterystyki. Ja osobicie wole to pierwsze co występuje w dieslach, to drugie wystepuje przeważnie w benzynówkach. Jakbym był złoliwy to napisałbym teraz: "przepro". Ale nie jestem 81 |
Data: Luty 22 2008 09:49:26 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | Agent pisze: I po co te wzory? No faktycznie, doć przystępnie napisane dzięki konkretnym przykładom. I własnie na podstawie tego wzoru z linka powyżej wynika że kompletnie nie masz racji. Moc może wynosic X kW dlatego że masz duży moment i małe obrtoty albo duże obroty i mały moment. Oczywicie I będš to 2 zupełnie inne charakterystyki. Oczywicie, inna charakterystyka mocy i inna charakterystyka momentu. W czym więc rzecz? Przy układzie "niskie obroty i wysoki moment" charakterystyka mocy również będzie inna. Podstawa funkcji moc(obroty) będzie odpowiednio przeskalowana w poziomie zmieni się dziedzina (zakres obrotów), czyli sama charakterystyka będzie inna, chociaż oczywicie wartoci maksymalne, rednie i kształt funkcji może być taki sam. Jakbym był złoliwy to napisałbym teraz: "przepro". Ale nie jestem Do DeVeDe pisałem, bo on zaczšł znanš ludowš legendš "o momentach i prędkoci maksymalnej", a za taki teorie to już należy przepraszać :) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 82 |
Data: Luty 22 2008 09:10:47 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Agent pisze: I po co te wzory? W silniku w samochodzie najwaznijsza jest moc. Ale nikt rozsšdny nie zamontuje do samochodu silnika od motocykla który ma pojemno?ć 600 cm 100 KM i moment 60 Nm. Chociaz gdyby zrobić przekładnięA jaka jest realna trwałość takiego silnika 20.000 km ? 50.000 km? Bo silniki samochodowe są projektowane do osiągnięcia znacznie większych przebiegów. Dlatego duża moc już od niskich obrotów w dieslu jest zaletš. Po prostu krzywa mocy w dieslu jest dużo bardziej pozioma niż w benzynówce co niewštpliwie jest zaletš.Ważne jest też położenie max momentu obrotowego - dla benzyny np. 5000 obrotów - żeby przyspieszyć musisz wkręcić sinik na wysokie obroty - co nie jest szczególnie miłe dla silnika, ucha i kieszeni Dla diesla np. 1900 - lekko dodajesz gazu i przy niskich obrotach (zacznie niższych niż w w silniku benzynowym) masz solidne przyspieszenie. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 83 |
Data: Luty 22 2008 09:29:16 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic | Ważne jest też położenie max momentu obrotowego - dla benzyny np. 5000 obrotów - żeby przyspieszyć musisz wkręcić sinik na wysokie obroty - co nie jest szczególnie miłe dla silnika, ucha i kieszeni Bzdura. Taka jest charakterystyka silnika benzynowego i wysokie krecenie mu nie szkodzi. To są jakies dziwne nawyki z lat i motoryzacji komunistycznej. Dla diesla np. 1900 - lekko dodajesz gazu i przy niskich obrotach (zacznie niższych niż w w silniku benzynowym) masz solidne przyspieszenie. Które zaraz się skończy, bo silnik diesla nie jest elastyczny. 84 |
Data: Luty 22 2008 09:34:27 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
Ważne jest też położenie max momentu obrotowego - dla benzyny np. 5000 obrotów - żeby przyspieszyć musisz wkręcić sinik na wysokie obroty - co nie jest szczególnie miłe dla silnika, ucha i kieszeni Chyba nie o to Ci chodziło. Dotychczas elastyczność mierzyło się np przyspieszając na V biegu od np 60 km/h do 100 km/h i tutaj prawie każdy diesel wygrywa ( o podobnej mocy jak benzyna) W dieslu za to kończy się szybciej zakres użytecznych obrotów ale nie jest to tak odczywalne na wyższych biegach bo np przejscie z 60 do 100 km/h powoduje mniejszy przyrost obrotów niż w benzynie Po prostu skrzynia jest inaczej zestopniowana. 85 |
Data: Luty 22 2008 09:41:44 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic | Które zaraz się skończy, bo silnik diesla nie jest elastyczny. Elastyczność to elastyczność, a nie bzdury wciskane przez dziennikarzy. Silnik diesla nie jest elastyczny, bo jego efektywny zakres obrotów jest bardzo mały. A co by było gdyby jakis producent aut zastosował bardzo krótką skrzynie biegów tak by na V biegu auto jechało max 110. I co wtedy będzie? Okaże się, ze to jednak silnik benzynowy jest bardziej elastyczny? Kompletna bzdura. 86 |
Data: Luty 22 2008 10:17:25 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
Które zaraz się skończy, bo silnik diesla nie jest elastyczny. Silnik diesla nie jest elastyczny, bo jego efektywny zakres obrotów jest bardzo mały. Okaże się, ze to jednak silnik benzynowy jest bardziej elastyczny? Kompletna bzdura. Elastyczność silnika spalinowego mówi o jego zdolności przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych.Dla silników trakcyjnych jest to bardzo istotny wskaźnik ich możliwości eksploatacyjnych.Liczbowym wyrazem elastyczności silnika jest współczynnik elastyczności.Można określić go między innymi na podstawie charakterystyki zewnętrznej silnika: E = eM eN = (Momax/MN) (nN/nMomax) gdzie: eM - rozpiętość (elastyczność) momentu obrotowego; eN - rozpiętość prędkości obrotowej; Momax - maksymalny moment obrotowy silnika; Mn - moment obrotowy odpowiadający mocy znamionowej; nMomax - prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego; nN - znamionowa prędkość obrotowa. Wg wzoru wychodzi jednak ze diesle jest bardziej elastyczny Elastyczność to elastyczność, a nie bzdury wciskane przez dziennikarzy. A co by było gdyby jakis producent aut zastosował bardzo krótką skrzynie biegów tak by na V biegu auto jechało max 110. I co wtedy będzie? Masło jest maślane. Po to właśnie robi się inne skrzynie dla benzynówek i diesli żeby wykorzystać ich inne charakterystyki. No i jeszcze porcja bzdur dziennikarzy: http://www.motofakty.pl/artykul/elastycznosc_w_praktyce_2.html 87 |
Data: Luty 25 2008 13:07:00 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: mario | Boombastic napisał(a): Ważne jest też położenie max momentu obrotowego - dla benzyny np. 5000 obrotów - żeby przyspieszyć musisz wkręcić sinik na wysokie obroty - co nie jest szczególnie miłe dla silnika, ucha i kieszeni i co z tego? zapinasz kolejny, wyższy bieg i znowu przyspieszasz, zamiast patrzeć jak się starzejesz, czekając aż "benzyna" osiągnie magiczne 5000obr. Jeżdżę 1.5dci i kiedy przesiadlem sie tymczasowo w chińskie 1.6vvtti czy jakos tak, to.. nie mogłem się doczekać z powrotem mojego reno 1.5dci. pozdrawiam mario 88 |
Data: Luty 25 2008 13:19:23 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic | Które zaraz się skończy, bo silnik diesla nie jest elastyczny. Nic na to nie poradzę, że nie potrafisz jeździć niczym innym jak tylko traktorem. 89 |
Data: Luty 25 2008 13:34:02 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: mario | Boombastic napisał(a): Które zaraz się skończy, bo silnik diesla nie jest elastyczny. hm.. poprostu nie lubie kieszonkowych niby-silniczkow. Jezdzilem takim przez kilka dni. Powiedz, co bylo nie tak: Pierwszy bieg do 6000obr, dalej dwójka - zaczynam od 3000, czekam, czekam i nic, dopiero przy 5000 coś sie zaczęło dziać. Ok ale to tylko ułamek sekundy bo już czerwone pole, znowu zmiana biegu i 3000obr, czekam, czekam, hałas rośnie i nic poza tym, siwych włosów przybywa. Ooo.. w końcu 5000 :-) , ale jazda, to w końcu europejska produkcja, dopracowana w szczegółach, mocna i oszczędna zarazem, nowoczesna, super wykończone wnętrze itp. Zmiana biegu i tak dalej... Ja pieprze taką jazdę. Wolę albo swój amerykański tandetny śmietnik, gdzie wciskam gaz, obojętnie ile ma obrotów i odjeżdżam. Albo firmowe dCi gdzie jest podobnie, nie tak żwawo ale DUUŻO lepiej niż w eurobenzynowym fajansie. pozdrawiam mario 90 |
Data: Luty 25 2008 13:40:09 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | mario pisze: hm.. poprostu nie lubie kieszonkowych niby-silniczkow. A 1.5 to już rozumiem "maszynownia"? ;) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 91 |
Data: Luty 25 2008 14:34:17 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: mario | Tomasz Pyra napisał(a): mario pisze:ale to firmowe, w życiu bym nie kupił tego prywatnie. pozdrawiam mario 92 |
Data: Luty 25 2008 15:17:35 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych diesla ch | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello mario, Nic na to nie poradzę, że nie potrafisz jeździć niczym innym jak tylkohm.. poprostu nie lubie kieszonkowych niby-silniczkow. Nic? Nawet kaszlak na dwójce przy 3000 rpm ciągnie. dopiero przy 5000 coś sie zaczęło dziać. Ok ale to tylko ułamek Smolisz. Przy zmianie z 2 na 3 obroty z 6 krpm spadają na 4 krpm. czekam, czekam, hałas rośnie i nic poza tym, siwych włosów przybywa. Biedny świstak... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 93 |
Data: Luty 25 2008 16:59:06 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: mario | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello mario,jeśli jazdę do przodu nazywasz ciągnięciem to w sumie się zgadzam. dopiero przy 5000 coś sie zaczęło dziać. Ok ale to tylko ułamek niech bedzie 3.5 co nie zmienia faktu ze przy tych obrotach to był MUŁ i wieczność trwała zanim osiągnęło to 5000. cóż.. żyj sobie w nieświadomości że europejskie to i oszczedne i szybkie.. pozdrawiam mario 94 |
Data: Luty 25 2008 16:16:11 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych diesl ach | Autor: | niech bedzie 3.5 co nie zmienia faktu ze przy tych obrotach to był MUŁ iA przy tych 5000 to niby co? Dzisiejsze auta tyle waza, ze 100KM w silniczku 1.6 nawet zaplutego stuliterowym skrotem gowno daje. Ten 1,5 dCi tez sie zesra na rzadko, tym bardziej ze nie ma nawet 90KM, a vozidlo jeszcze ciezsze, jak to z klekotem. Tyle, ze klekot bezstresowo spali 2 litry mniej, za to bedzie kosztowac wiecej i pewnie latwiej sie odsprzeda, jesli cos nie pierdyknie tuz po gwarancji. Tomek 95 |
Data: Luty 26 2008 03:40:58 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych diesla ch | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello mario, jeśli jazdę do przodu nazywasz ciągnięciem to w sumie się zgadzam.Nic? Nawet kaszlak na dwójce przy 3000 rpm ciągnie.Nic na to nie poradzę, że nie potrafisz jeździć niczym innym jak tylkohm.. poprostu nie lubie kieszonkowych niby-silniczkow. Ty jakimś zepsutym samochodem jechałeś chyba... niech bedzie 3.5dopiero przy 5000 coś sie zaczęło dziać. Ok ale to tylko ułamekSmolisz. Przy zmianie z 2 na 3 obroty z 6 krpm spadają na 4 krpm. I z zepsutą skrzynią biegów? co nie zmienia faktu ze przy tych obrotach to był MUŁ i Napisz lepiej, co to był za pojazd, bo tu nic nie pasuje. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 96 |
Data: Luty 26 2008 23:11:20 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: mario | RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello mario, nowym, z przebiegiem okolo 1000km. i corolla vvvtii super mega zajebiste 1.6 i meganeII 1.6 + zajebiste europejskie plastiki included. pozdrawiam mario 97 |
Data: Luty 26 2008 06:51:32 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: /// Kaszpir /// | hm.. poprostu nie lubie kieszonkowych niby-silniczkow. To chyba jechałeś maluchem z przyczepą kempingową ;) W mojej Nubirze II 2.0 Kombii (133KM) maksymalny moment obrotowy jest już przy 2400obr ... A jest to samochód "niskobudżetowy" i na przyśpieszenia nie narzekam (9s do 100km/h) :) Mi diesle podobają się ze względu na "ekonomię" . Tyle że uważam że powinno porównywać się samochody nie po pojemności silnika a po ilości KM. Co z tego że taki stary diesel ma silnik 1.9 jak ma np 70KM ? Wiadomo że taki diesel będzie mniej palił niż silnik diesla o pojemności także 1.9 ale o np. 140KM lub jego odpowiednik benzynowy ... A niestety jak moc silnika rośnie to dieselki wcale nie są tak ekonomiczne już ... Moja Nubira 2.0 podczas testów "miejskich" spaliła mi poniżej 10l benzyny , więc chyba nie tak tragiczniej jak na silnik 2.0 133KM , kombii i do tego bardzo starej generacji silnik benzynowy (16V DOHC Opla). Moim następnym samochodem będzie diesel. Częściowo ze względu na ekonomię (choć mocniejsze silniki wcale tak ekonomiczne w mieście nie są) , ale głównie o możliwość przebycia dłuższego dystansu bez potrzeby częstego tankowania. Obecnie moja Nubira jest przerobiona na LPG i niestety co 200-250km muszę tankować , a dzięki dieslowi mógłbym żadziej tankować ;-) Na "ekonomię" nie narzekam :) Spala to od 12 do 14L LPG , więc w przeliczniu na ON wychodzi 6,7 - 7,7L ON ;-) A dzięki BLOSowi nie ma żadnej straty mocy na LPG :) 98 |
Data: Luty 26 2008 06:45:27 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Piotrek Roczniak | Dnia 26.02.2008 /// Kaszpir /// napisał/a: Obecnie moja Nubira jest przerobiona na LPG i niestety co 200-250km muszę Z gazem jest jeszcze ten problem że cokolwiek by się nie działo w silniku to diagnosta zwala na gaz a gazownik na silnik. Mnie to doprowadzało do białej gorączki. :/ -- [...] Czytanie prla to jak paranoja na zamowienie [...] patashnik 2006.07.24 :::::::::::::::: http://www.roczniak.net/ ::::::::::::::::::: 99 |
Data: Luty 26 2008 13:34:57 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: /// Kaszpir /// | Z gazem jest jeszcze ten problem że cokolwiek by się nie działo w silniku Ja sam od zakupu Nubiry (02/2007) męczyłem się z gazownikami kilka miesięcy .... Żaden nie potrafił tak wyregulować aby samochód jeździł dynamicznie i nie palił jak smok , aby obroty (jałowe) były stabilne i nie gasł ... Ale w październiku kupiłem BLOSa + wskaźnik AFR , z kumplem założyłem i sam sobie wyregulowałem instalkę według moich preferencji :) Teraz obroty jałowe idealnie stabilne , zero gaśnięcia , a power nie porównywalnie mocniejszy niż poprzednio na "nowocześniejszej" instalacji :) Sam myślałem nad dieslem i nadal myślę , ale osobiście uważam że "ekonomiczność" diesli jest sporo przesadzona. Nowe diesle wcale tak mało wcale nie palą , starsze fakt potrafią mniej ale mają też o wiele mniejszą moc niż te nowe ... A sądze że jeśli byśmu przeliczyli koszt przejechania 100km za pomocą jakiegoś diesla o mocy powiedzmy 140KM i jakiegoś benzyniaka (140KM) z instalcją LPG sekwencyjną to mogło by się okazać że koszt przejechania byłby taki sam a może i niższy w przypadku kombinacji benzyna + LPG ... A koszty "serwisowania" samochodu z LPG są napewno niższe niż diesla ... Jak dla mnie zaletą diesla jest "fabryczne" zasilanie paliwem a co za tym idzie pojemniejszy zbiurnik na paliwo niż w przypadku montowanych w LPG butli , orazy 100% powierzchni bagażnika do wykorzystania (w przypadku diesla). Daje to więc większą przestrzeń "ładunkową" i możliwość pokonania większych odległości bez potrzeby częstego tankowania :) 100 |
Data: Luty 25 2008 13:35:38 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: mario | Boombastic napisał(a): Które zaraz się skończy, bo silnik diesla nie jest elastyczny. PS. nie mówię że jeździłem tak cały czas, jako że było to autko z wypożyczalni to wstyd było nie sprawdzić co ten cud techniki (nie jakiś parszywy mustang) potrafi ;-) pozdrawiam mario 101 |
Data: Luty 22 2008 11:11:33 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 22 Feb 2008 09:10:47 +0100, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" Ważne jest też położenie max momentu obrotowego - dla benzyny np. 5000 ROTFL. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 102 |
Data: Luty 22 2008 13:28:37 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: waldi |
Agent pisze: tylko dlaczego do porownania podajesz diesla z turbina i Pb bez turbawki porownaj silniki uturbione lub bez turbin a wtedy to solidne przyspieszenie legnie w gruzach 103 |
Data: Luty 22 2008 14:01:33 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
A jaki masz obecnie wybór w turbodoładowanych benzynach. Prawie żaden. Za to diesel teraz każdy ma turbo. Stąd te porównanie. 104 |
Data: Luty 22 2008 14:41:17 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic | A jaki masz obecnie wybór w turbodoładowanych benzynach. Prawie żaden. Za to diesel teraz każdy ma turbo. Stąd te porównanie. Grupa VW, Subaru, Volvo, Porsche. Nie chce mi się grzebac czy Ford i Renault nie ma tez obecnie turbawek. Turbo benzyna miażdży diesla pod względem osiągów. 105 |
Data: Luty 22 2008 14:55:44 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Agent |
A jaki masz obecnie wybór w turbodoładowanych benzynach. Prawie żaden. Za to diesel teraz każdy ma turbo. Stąd te porównanie. Subaru i Porsche to sa przewaznie auta sportowe wiec wiadomo. I jeszcze raz powtarzam - nie mówie że nie ma tylko że jest to mały odsetek ogólnie oferowanych silników benzynowych. Że turbo benzyna ma wyższą moc niż turbo diesel tez nie trzeba mnie przekonywać. Po to własnie się zastanawiałem czemu nie robią tego nagminnie znaczy turbo benzyn. 106 |
Data: Luty 22 2008 15:05:24 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic | Subaru i Porsche to sa przewaznie auta sportowe wiec wiadomo. I jeszcze raz powtarzam - nie mówie że nie ma tylko że jest to mały odsetek ogólnie oferowanych silników benzynowych. Że turbo benzyna ma wyższą moc niż turbo diesel tez nie trzeba mnie przekonywać. Po to własnie się zastanawiałem czemu nie robią tego nagminnie znaczy turbo benzyn. Noo, nie wiedziałem, ze mój Forester to auto sportowe, no ale przyjmuje to jako komplement :-) A z tym nagminnym robieniem to już widac nowy trend, czyli małe, ale doładowane silniki. 107 |
Data: Luty 22 2008 16:58:42 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | Agent pisze: Turbo benzyna miażdży diesla pod względem osiągów. Opel Astra, Opel Vectra, Volvo S80, Skoda Octavia, Smart i tym podobne sportowe auta ;) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 108 |
Data: Luty 22 2008 15:05:20 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Tomasz Pyra | Boombastic pisze: A jaki masz obecnie wybór w turbodoładowanych benzynach. Prawie żaden. Za to diesel teraz każdy ma turbo. Stąd te porównanie. Gdybym miał strzelać, to bym stawiał że większość koncernów, przynajmniej europejskich ma jednak w ofercie również turbo benzyny. Poza tymi co podałeś jeszcze Opel też ma silniki R4 i V6 turbo. Nie wiem czy u Fiata to co się nazywa T-jet, czy to nie jest też turbina (sugeruję się tym T w nazwie). U Japończyków chyba gorzej z tymi turbinami, ale oni mają inne sposoby - np. wolnossące 2.0 w Civicu ma 201KM, co jest wynikiem całkiem niezłym. Turbo benzyna miażdży diesla pod względem osiągów. Fakt że są mniej popularne, ale trudno powiedzieć czy to tylko w Polsce czy na świecie też, bo te turbo benzynowe silniki wyglądają bardzo atrakcyjne jeżeli chodzi o stosunek cena/właściwości. Inna sprawa że nie wiem jak to wygląda z utrzymaniem potem. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 109 |
Data: Luty 22 2008 14:04:27 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: erm | waldi pisze: Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w a dlaczego piszesz Pb na benzynowce? 110 |
Data: Luty 22 2008 16:52:12 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych diesl ach | Autor: | Dlatego Tak bylo 10 lat temu. I to se ne vrati.... Tomek 111 |
Data: Luty 22 2008 16:52:48 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych diesl ach | Autor: | Dla diesla np. 1900 - lekko dodajesz gazu i przy niskich obrotach Solidne czy raczej solYdne??? Tomek 112 |
Data: Luty 25 2008 16:25:34 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Brzezi | Pt, 22 lut 2008 o 09:10 GMT, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a): Ważne jest też położenie max momentu obrotowego - dla benzyny np. 5000 To cos kiepskie te diesle, moja benzyna 1.8t ma max moment obrotowy juz od 1750rpm :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ ] [ Ekg: #3781111 ][ ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 113 |
Data: Luty 25 2008 17:38:58 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic |
Pt, 22 lut 2008 o 09:10 GMT, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a): Podobnie jak moja turbobenzyna. Tylko że nie zdechnie jak diesel przy 4000 rpm tylko pociągnie do 7000 rpm. A tempo osiągniecia tych obrotów jest niedostepne dla diesla. 114 |
Data: Luty 25 2008 22:37:16 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Brzezi | Pn, 25 lut 2008 o 17:38 GMT, Boombastic napisał(a): To cos kiepskie te diesle, moja benzyna 1.8t ma max moment obrotowy juz odPodobnie jak moja turbobenzyna. Tylko że nie zdechnie jak diesel przy 4000 no u mnie troche mniejszy zakres, 1750-6000, ale i tak bez porownania lepiej niz diesle :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ ] [ Ekg: #3781111 ][ ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 115 |
Data: Luty 25 2008 23:48:37 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: rydzo | Po ciezkich przemysleniach, w pocie czola Brzezi napisal: Pn, 25 lut 2008 o 17:38 GMT, Boombastic napisał(a): a jaki to silniczek i w jakiej budzie? -- POzdrawiAM rydzo Fiat Marea Weekend 1.6 SX PMS edition BRC Sequent 24 Uniden 510 xl 116 |
Data: Luty 26 2008 09:23:48 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Brzezi | Pn, 25 lut 2008 o 23:48 GMT, rydzo napisał(a): a jaki to silniczek i w jakiej budzie?no u mnie troche mniejszy zakres, 1750-6000, ale i tak bez porownaniaTo cos kiepskie te diesle, moja benzyna 1.8t ma max moment obrotowyPodobnie jak moja turbobenzyna. Tylko że nie zdechnie jak diesel przy Audi A3 1.8t 150KM, mocniejsze wersje tego silnika maja troche wyzej polozony moment obrotowy: 150KM - 1750rpm 180KM - 1950rpm 210KM - 2100rpm 225KM - 2200rpm Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ brzezi:~# uptime ] [ Ekg: #3781111 ][ 10:21:07 up 40 days, 1:46, 4 users, ] [ LinuxUser: #249916 ][ load average: 0.60, 0.21, 0.07 ] 117 |
Data: Luty 26 2008 12:33:34 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: | Audi A3 1.8t 150KM, mocniejsze wersje tego silnika maja troche wyzejA nie zauwazyles, ze jestes jak ci dieslowcy??? Nie liczy sie zakres momentu uzytecznego, tylko mocy uzytecznej. Masz go tyle samo co oni, czyli nic. Pociesze cie, ja mam 330@2700-5100 i to jest rowniez nic. Staly moment to marketingowy badziew. A im dluzszy przedzial, tym ten moment jest naprawde staly. Tyle tylko, ze sie silnik nie dlawi. Ale moj nie dlawi sie nawet na V na wolnych jak wdepne gaz, to jakos sie rozturlowuje bez emocji. Ot kolejna zaleto turbo benzyny -- niski stopien sprezania, wiec nie stuka. Tomek 118 |
Data: Luty 26 2008 05:28:51 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Adam Adamaszek | Staly moment to marketingowy badziew. A im dluzszy przedzial, tym ten Pamietam przebieg mocy bodajze lexusa IS200 (2.0 czy 2.5 turbobenzyna) - wykres mocy byl plaski w zakresie cos okolo 2k-6krpm. pozdrawiam Adam 119 |
Data: Luty 26 2008 15:03:09 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Boombastic |
Staly moment to marketingowy badziew. A im dluzszy przedzial, tym ten Niemożliwe. Momentu prawdopodobne, mocy nie ma bata. 120 |
Data: Luty 26 2008 17:55:47 | Temat: Re: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: | Zle pamietasz!!!!! Tak to moze byc moment. Ale plasko 5000-6000 to czesto spotykane w silnych turbo. Z drugiej strony klekot D5 163 KM Volvo ma swoje 163 KM STALE w zakresie 3500-4200. Niestety odcina przy tychze 4200.... No i w wielkich 6-garowych bi-turbo-klekotach w tirach (np. 12 l) moze byc stala moc w np. zakresie 1200-1800. Czapki z glow. Tomek 121 |
Data: Luty 27 2008 16:27:24 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Rafal Lorenc | >Pamietam przebieg mocy bodajze lexusa IS200 (2.0 czy 2.5 turbobenzyna) Aby dyskuja rozwinęła się dalej, wklejam link do wykresu: http://www.compsport.pl/net/wykresy/ibiza_asv_cs.jpg Oczywiście jest to TDI Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 122 |
Data: Luty 22 2008 00:34:56 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: WS | On 22 Lut, 08:54, "Agent" wrote: Ale nikt zapewne przyspieszal by lepiej na tym z motocykla (bo jest lzejszy, 6 biegow), tylko kto bedzie zmienial olej, swiece, regulowal luzy zaworowe,... co 6-10tys km i wymienial silnik po 50-80tys :) WS 123 |
Data: Luty 22 2008 16:43:33 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: Gabriel'Varius' |
pokaz mi ciagnik\ciezarowke z napedem benzynowym... w takich autkach bardziej liczy sie moment obrotowy niz predkosc maxymalnaZił :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 124 |
Data: Luty 22 2008 17:09:38 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych diesla ch | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello DeVeDe, pokaz mi ciagnik\ciezarowke z napedem benzynowym... w takich autkach Jedż do USA - tam znajdziesz całe mnóstwo ciężarówek, ciągników siodłowych a nawet traktory z silnikami benzynowymi. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 125 |
Data: Luty 22 2008 07:43:32 | Temat: Re: Nie wiem co ludzie widzą w tych dieslach | Autor: | |