[DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
1 | Data: Maj 11 2010 11:24:59 |
Temat: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | |
Autor: J_K_K | Można jechać bezpiecznie i ... 2 |
Data: Maj 11 2010 12:47:16 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-05-11 11:24, J_K_K pisze: Można jechać bezpiecznie i ... A ja tylko odpowiem tak - tiry na tory. Pozdrawiam !! 3 |
Data: Maj 11 2010 12:52:06 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Czarek Daniluk pisze:
I to jest słuszna koncepcja. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." 4 |
Data: Maj 11 2010 13:46:30 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" Czarek Daniluk pisze: To zginiecie pod pociagiem na przejezdzie :-P Albo padnie nastepne haslo 'ludzie do wagonow' :-P J. 5 |
Data: Maj 11 2010 13:51:46 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Lewis | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" Nie, ale tiry na tory to akurat bardzo słuszna idea. Drzewa przy drogach i na osiedlowych parkingach też możnaby usunać. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 6 |
Data: Maj 11 2010 14:23:45 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Michał Gut | tiry moze na tory - to nie glupie ale nie ma infrastruktury przeladunkowej. Poza tym problem rozwiazany by zostal autostradami ..... 7 |
Data: Maj 11 2010 14:25:14 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Lewis | Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości tiry moze na tory - to nie glupie ale nie ma infrastruktury A ile kosztowałoby wybudowanie kilkudziesięciu dużych terminali w porównaniu do setek zabitych rocznie, i miliardach PLN na remonty kolein, które raczej nie sa powodowane przez nawet ciężkie dostawczaki (3.5tDMC max). Do tego to byłby poważny zastrzyk gotówki dla PKP. Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę. -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 8 |
Data: Maj 11 2010 14:35:43 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Lewis pisze: A ile kosztowałoby wybudowanie kilkudziesięciu dużych terminali w porównaniu do setek zabitych rocznie, i miliardach PLN na remonty kolein, które raczej nie sa powodowane przez nawet ciężkie dostawczaki (3.5tDMC max). Duże ciężarówki nadal będą jeździć, a co tych setek zabitych rocznie - podaj jaka liczba z 4572 osób w 2009 poniosła śmierć z racji wypadku z udziałem ciężarówki? Do tego to byłby poważny zastrzyk gotówki dla PKP. Tak? To może niech oni sami się o to postarają... Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę. Gdyby tak było, to ciężarówki by po drogach nie jeździły. 9 |
Data: Maj 11 2010 14:39:44 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Lewis | Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" napisał w wiadomości Lewis pisze: Lekko 250osób się znajdzie. Do tego to byłby poważny zastrzyk gotówki dla PKP.Tak? To może niech oni sami się o to postarają... No sami sami, nikogo o prezenty prosić nie muszą. Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę.Gdyby tak było, to ciężarówki by po drogach nie jeździły. No ciekawe ile kosztowałoby opłacenie 14kierowców, zatankowanie, opłacenie podatków, sklałdek OC/AC, innych ubezpieczeń, składek zdrowotnych, zużycia pojazdów w porównaniu do 6 wagonów pociąu... -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 10 |
Data: Maj 11 2010 14:42:06 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości news: No ciekawe ile kosztowałoby opłacenie 14kierowców, zatankowanie, opłacenie podatków, sklałdek OC/AC, innych ubezpieczeń, składek zdrowotnych, zużycia pojazdów w porównaniu do 6 wagonów pociąu... Sprawdź sobie w cenniku PKP Cargo. Nikt głupi nie jest i nie płaci więcej za transport samochodowy by zrobić na złość PKP. 11 |
Data: Maj 11 2010 15:11:24 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Lewis pisze: "Artur 'futrzak' Maśląg" napisał: Poproszę konkretne dane - jeszcze lepiej, gdyby był podział na tranzyt i kursy docelowe, choć podziału to pewnie nie znajdziesz... No sami sami, nikogo o prezenty prosić nie muszą. Nie? Praktyka mówi, że najbardziej to się właśnie prezentami interesują... No ciekawe ile kosztowałoby opłacenie 14kierowców, zatankowanie, opłacenie podatków, sklałdek OC/AC, innych ubezpieczeń, składek zdrowotnych, zużycia pojazdów w porównaniu do 6 wagonów pociąu... Ceny przewozu kolejowego pewnie znajdziesz w PKP Cargo S.A., a co transportu drogowego - wyjdzie taniej, a i tak musi być utrzymywany. 12 |
Data: Maj 11 2010 14:40:13 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości news: Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę. Gdyby tak było, to nie następowałby odwrót od PKP na rzecz TIR-ów. Niestety, raczej jest odwrotnie - przewóz koleją jest wielokrotnie droższy. 13 |
Data: Maj 15 2010 16:34:50 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: slaweks | On 11 Maj, 14:40, "Cavallino" Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości news: Ale w końcu to urok PKP a tak naprawde klice spółek, które się przyczyniają do tych kosztów: tory kto inny, perony kto inny, elektryczność kto inny, zarządzanie kto inny, komunikacja to inny, tabor kto inny - to jak ma być taniej jak każdy taki kto inny składa się z zarządu i innych specjalistów? 14 |
Data: Maj 16 2010 09:49:57 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | On Sat, 15 May 2010 16:34:50 -0700 (PDT), slaweks wrote: Gdyby tak było, to nie następowałby odwrót od PKP na rzecz TIR-ów. No coz, wymyslili to przeciez zeby monopol zmniejszyc. Ale przeciez na drogach jest to samo - kto inny drogami rzadzi, kto inny je buduje, kto inny jezdzi, kto inny posiada samochody i leasinguje - i wszedzie zarzad .. J. 15 |
Data: Maj 16 2010 13:32:09 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "slaweks" napisał w wiadomości news: Ale w końcu to urok PKP a tak naprawde klice spółek, które się Wcześniej była jedna i było tak samo źle. To nie o ilość spółek chodzi, tylko ludzi którzy tam pracują. To trzeba rozpędzić na 4 wiatry. Mentalności nie zmienisz. 16 |
Data: Maj 11 2010 14:48:09 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "Lewis" napisał w tiry moze na tory - to nie glupie ale nie ma infrastruktury A ile kosztowałoby wybudowanie kilkudziesięciu dużych terminali w porównaniu do setek zabitych rocznie, za drogo. A w kraju gdzie i tak jest bezrobocie to podwojnie za drogo :-) Do tego to byłby poważny zastrzyk gotówki dla PKP. Masz na mysli wplywy z transportu, czy dofinansowanie do budowy terminali ? Bo to drugie to owszem zastrzyk .. tylko kto za to placi ? No chyba ze fundusz unijny :-) Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę. Tylko ze jesli sie nie myle to caly problem w tym ze wcale to nie byloby tak tanio. Inaczej to chyba ktos juz by dawno w to zainwestowal :-) Oczywiscie ma to swoj urok i dla transportowcow - dojezdza kierowca do terminala, udaje na przepisowy wypoczynek, budzi na drugim koncu Polski .. J. 17 |
Data: Maj 11 2010 14:53:21 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t jakiegoś produktu z jednego końca Polski w drugi wynióslby połowę. Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km zaczyna się od 4 zł/km. Plus postojowe dla TIR-a, bilety dla kierowców oczywiście i inne opłaty. Spokojnie znajdziesz kogoś kto Ci za niższą cenę przewiezie po drodze co tylko chcesz. 18 |
Data: Maj 11 2010 15:41:02 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: Rzuciłem okiem na cennik PKP i przewóz samochodu po torach przy 300 km zaczyna się od 4 zł/km. Hm, 4zl/km tira nie wydaje mi sie drogo - w koncu taksowka bierze 2 :-) W postojowe sie moze wlasnie ladnie wkomponowac, zaszczedzic mozna na innych oplatach - winiety, autostrady. Moze byc interes. Zaraz .. obecnie ciezarowki za autostrady nie placa ? J. 19 |
Data: Maj 11 2010 17:57:41 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: Hm, 4zl/km tira nie wydaje mi sie drogo - w koncu taksowka bierze 2 :-) Ale w to wliczony jest samochód, a nie tylko kręcenie się kół. Do tych 4 musisz jeszcze TIR-a doliczyć.
W formie winiet nadal. 20 |
Data: Maj 11 2010 16:00:28 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: BaX | Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t Oczywiście, że znajdziesz tak długo jak nie bedzie dla tirowców mega kar kar za przeładowane składy i jazde ponad godziny. Każda autostrada powinna mieć obowiązkowo wagi, a drogi niższej klasy zakazy poruszania się powyżej określonej masy. A pały zamiast stać z suszarkami w krzakach powinny to kontrolowac.Obstawiam, że interes dla państwa z mandatów był by większy jak z suszenia. 21 |
Data: Maj 11 2010 07:54:46 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 11 Maj, 16:00, "BaX" wrote: >>> Mniejszy ruch, mniej wypadkow, mniej stresu, i koszt przewozu np 300t I tak ciezarowka wyjdzie taniej. Nawet nie przeladowana. A do tegonpewnie i szybciej bedzie. O tym ze mozna calosc zalatwic we wlasnym zakresie nie wspomne. Podumaj nad scenariuszem: Ciezarowka ma 20 minut obsuwy przy zaladunku. Jedzie na terminal a tu zonk. Pociag juz pojechal. Nastepny za 40 minut ale jak nikt sie nie spozni to nie ma miejsc. A i kare za spoznienie by trzeba naliczyc. W praktyce nawet niemcy tego modelu nie uskuteczniaja na wieksza skale. Bylo o tym terminalu portowym na grupie. -- Lukasz Sczygiel 22 |
Data: Maj 12 2010 11:27:50 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "ptoki" napisał w I tak ciezarowka wyjdzie taniej. Nawet nie przeladowana. A do Ale to nie musi tak dzialac ze sa miejsca rezerwowane. Kolejka i kto pierwszy ten lepszy. Raczej mysle o czyms innym - mam dowiezc towar np z Wroclawia do Lodzi. Dojazd na terminal, czekanie na pociag - czy to nie za optymistyczny scenariusz ze co godzina jezdzi ? Przejazd, dojazd do miejsca docelowego - i minelo pewnie z 8h. To mam was w d* - to jest tylko ~200km, w 3h zajade. Ale np trase Legnica-Bialystok, za konkurencyjna cene i dobrze sie komponujaca z czasem przerwy kierowcow, to jako przedsiebiorca transportowy sam bym wybral - jesli kierowca moze w przebyc droge w jedna dobe zamiast w dwie i w dodatku wcale nie drozej - to czemu nie skorzystac ? W praktyce nawet niemcy tego modelu nie uskuteczniaja na wieksza Tylko ze Niemcy maja wspaniala siec autostrad. I od paru lat miliardowe wplywy od jezdzacych nimi ciezarowek. J. 23 |
Data: Maj 12 2010 03:21:49 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 12 Maj, 11:27, "J.F." wrote: Użytkownik "ptoki" napisał wMoze byc. Raczej mysle o czyms innym - mam dowiezc towar np z Wroclawia doNo, chcialem wykazac dobra wole, generalnie kolej jest zbyt sztywna i dlatego gorsza. Przejazd, dojazd do miejsca docelowego - i minelo pewnie z 8h.Dokladnie. Ale np trase Legnica-Bialystok, za konkurencyjna cene i dobrze sieA kolej jest w stanie utrzymac taka gesta siec torowa? Tak zeby ciezarowka nie miala dalej jak 3-6-km do terminalu i odjazdy co powiedzmy 4-8h? Srednio to widze. Ale jakbym mogl popracowac przy takim projekcie to chetnie bym zajrzal jakie sa mozliwosci. >W praktyce nawet niemcy tego modelu nie uskuteczniaja na wiekszaI mimo takiego nawalu transportu i (niby) lepszosci kolei masowo z niej nie korzystaja... -- Lukasz Sczygiel 24 |
Data: Maj 12 2010 14:39:19 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "ptoki" napisał w Ale np trase Legnica-Bialystok, za konkurencyjna cene i dobrze sie W zachodniej Polsce siec byla dosc gesta - i sie utrzymywala, poki nie bylo ciezarowek :-) Ale wcale nie musi miec takiej gestej. Wrecz wskazane jest zeby do terminalu bylo dalej i kierowca mial co robic, a nie tylko spal :-) A patrzac na drogi to chyba nawet czesciej moglyby te pociagi kursowac - ~40 ciezarowek tranzytowych uzbiera sie chyba szybciej niz w 4h ? Tylko ze Niemcy maja wspaniala siec autostrad. No bo u nich autostrady lepsze :-) J. 25 |
Data: Maj 11 2010 17:02:09 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 11 May 2010 16:00:28 +0200, BaX A pały zamiast stać z suszarkami w krzakach powinny to Od czesania cieżarówek jest krokodylownia i generalnie to robi. A że nie da się obstawić każdej, nawet najmniejszej dróżki krokodylami, to są tacy, którzy się przemykają. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 26 |
Data: Maj 11 2010 07:50:37 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 11 Maj, 14:53, "Cavallino" Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: Ale pamietac trzeba ze te przejazdy to tylko w okreslonych porach i slotach czasowych. Jesli slot jest 1h to w tym czasie ciezarowka moze juz zrobic 80km czyli bedzie w 1/4 drogi. A doliczajac czas czekania na zaladunek i wyladunek moze sie okazac ze trasy krotsze niz 500km sa bez sensu a w tym czasie kierowca sie nie wyśpi. Od tego wymyślono kontenery ale jakoś masowo sie ich nie uzywa na kolei w transporcie wewnetrznym... -- Lukasz Sczygiel 27 |
Data: Maj 12 2010 11:36:21 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "ptoki" napisał w Ale pamietac trzeba ze te przejazdy to tylko w okreslonych porach i Bo to znow ta sama historia - jak mam zorganizowac tira zeby dowiozl konterer na dworzec, zorganizowac drugiego ktory go odbierze, doliczyc kary za przestoj ciezarowek bo sie pociag spoznil albo za przetrzymanie kontenerow, bo sie nie spoznil - to niech sp* z taka oferta. W wielu biznesach moze by i wypalilo, tylko niech sie kolej zorganizuje w porzadna firme transportowa i robi usluge door-2-door. Podstawiaja mi kontener, dzwonie jak jest zaladowany, podjezdza ciezarowka i odbiera i wiecej mnie nie interesuje - na drugi dzien ma byc u klienta pod brama. Tylko znow - konterery wymagaja dzwigow na dworcach, a dzwigow nie ma. J. 28 |
Data: Maj 13 2010 07:03:14 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 12 Maj, 11:36, "J.F." wrote: Użytkownik "ptoki" napisał wAle kontenery daja pewien bufor. Bo przyjedzie ciezarowka, na nic nie czeka (no moze jak kolejka jest) a jak czeka to nie ma zadnego taktu. Dzwig zbiera kontener, ciezarowka jedzie spowrotem. A w miejscu docelowym kontener moze czekac na ciezarowke. Latwiej zgrac calosc. Ale wtedy nagle kazdy odbiorca potrzebowal by dzwigu. To ja juz wole calosc autem wozic i wozkiem palety ladowac. I dlatego kolej nie ma szans... 29 |
Data: Maj 11 2010 23:10:48 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Adam Szewczak |
tiry moze na tory - to nie glupie ale nie ma infrastruktury przeladunkowej. Poza tym problem rozwiazany by zostal autostradami ..... To wzrosnie liczba ofiar na autostradach. Przejedz sie A2 i zobacz ile jest powymienianych barierek, sladow hamowan idt itp. Ludzie u nas nawet po autostradzie jezdzic nie umia, a tu pierwsza sprawa to TRZYMANIE ODLEGLOSCI miedzy pojazdami. PZDr Adam 30 |
Data: Maj 12 2010 17:33:57 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Rychu | W dniu 2010-05-11 23:10, Adam Szewczak pisze: To wzrosnie liczba ofiar na autostradach. Na pewno... tylko, że np. z 10 do 12? Natomiast spadnie np. z 1000 do 500 na pozostałych drogach. Największa śmiertelność to czołowe, boczne, piesi i drzewa/słupy. Przejedz sie A2 i zobacz ile jest powymienianych barierek, sladow Jeżdżą, więc hamują i wypadają, norma. Nie znaczy to, że każdy ślad hamowania to trup. Ludzie u nas nawet po autostradzie jezdzic nie umia, a tu pierwsza To niech nie jeżdżą wcale. Jeżeli już muszą jechać, to lepiej niech jadą autostradą, a nie jakimiś wywijasami dwukierunkowymi, gdzie czasami nawet nie wiadomo ile wolno jechać. -- Pozdr Ryszard 31 |
Data: Maj 15 2010 15:14:47 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 12 May 2010 17:33:57 +0200, Rychu napisał(a): Największa śmiertelność to czołowe, boczne, piesi i drzewa/słupy. A ja daję dolary przeciw orzechom, że największe, to wyprzedanie na drogach dwukierunkowych. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 32 |
Data: Maj 11 2010 14:42:13 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "Lewis" Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Uwazaj uwazaj, bo ktos ci powie ze sa inne sluszne koncepcje :-) Drzewa przy drogach i na osiedlowych parkingach też możnaby usunać. Np przerobic parkingi na parki, a przy drogach zasadzic drzewa. Bedzie przyjemniej jechac .. rowerem :-) Przy torach tez zasadzic drzewa, bedzie przyjemniej jechac a pociagom nie przeszkadzaja :-) J. 33 |
Data: Maj 11 2010 07:46:20 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 11 Maj, 13:51, "Lewis" wrote: Użytkownik "J.F." napisał wTyle słuszna co okropnie droga. W niemczech wychodzi raczej tylko w jednym porcie (bylo kiedys na grupie) i to tylko w przypadku kontenerow i dobrze zorganizowanej logistyki. A i wtedy wychodzi jako tako finansowo. W polsce nie ma szans. Za duze rozdrobnienie. U mnie w gminie na śląsku zakład z własną bocznicą kolejową musiał zamawiać węgiel z drugiego końca sląska żeby była mozliwość dostarczenia wagonem. Bo albo "nie da sie" albo za drogo. Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani ekologiczniejsza od transportu samochodowego. To że w sytuacji grubej magistrali (np. komunikacja czy transport wawa- krakow) sie oplaca nie znaczy ze zawsze sie oplaca. A polska nietesty jest rozdrobniona okropnie... -- Lukasz Sczygiel 34 |
Data: Maj 12 2010 01:14:40 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 11 May 2010 07:46:20 -0700 (PDT), ptoki napisał(a): Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani Nie kolej, tylko pekape. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 35 |
Data: Maj 12 2010 03:15:49 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 12 Maj, 01:14, Adam Płaszczyca Dnia Tue, 11 May 2010 07:46:20 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):Kolej, bo i koszt budowy infrastruktury i koszt paliwa/energii i sprawnosc jest podobna. Kolej jest lepsza na dlugich dystansach i w masowym uzyciu a ciezarowki przy polaczeniach punkt-punkt i rozwozeniu drobnicy (3 kontenery i mniej - szacujac na oko). A w ogolnym rozrachunku wychodzi podobnie. Wniosek: jesli daje sie zrobic magistrale i wozic cos masowo to kolej jest ok. Ale jak mamy drobnice albo punkty koncowe rozdrobnione to kolej sucks. I to nawet jesli beda nia zarzadzac lepscy ludzie. -- Lukasz Sczygiel 36 |
Data: Maj 15 2010 15:41:12 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 12 May 2010 03:15:49 -0700 (PDT), ptoki napisał(a): Kolej, bo i koszt budowy infrastruktury i koszt paliwa/energii i Kpisz? Na tonokiloetr kolej daje około 20 RAZY mniejsze zużycie energii. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 37 |
Data: Maj 15 2010 16:10:08 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 15 Maj, 15:41, Adam Płaszczyca Dnia Wed, 12 May 2010 03:15:49 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):Liczysz sprawnosc w sznurku od wegla i elektrowni do lokomotywy czy sam licznik energii w lokomotywie? Albo inaczej, jak wyglada sprawnosc lokomotywy spalinowej? To ze pociag ma mniejsze opory toczenia i mniejszy opor powietrza jest oczywiste. No i moze ciagnac wiecej niz dwa wagony. Ale 20x? -- Lukasz Sczygiel 38 |
Data: Maj 12 2010 08:06:31 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: LEPEK | ptoki pisze: Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani Od powtarzania teza nie stanie się prawdziwa. A wszystko zależy od ładunku, ilości i relacji. Gdyby było tak, jak piszesz, to nie obsługiwałbym transportów całopociągowych koksu Gdańsk-Ożarów, czy pojedynczych wagonów z blachą Częstochowa - Gdańsk (szer. 3,05). Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 39 |
Data: Maj 12 2010 03:17:23 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 12 Maj, 08:06, LEPEK wrote: ptoki pisze:Ale powtarzanie bez warunkow dodatkowych ze kolej jest lepsza tez nie jest prawda. A wszystko zależy od ładunku, ilości i relacji.Dokladnie Gdyby było tak, jak piszesz, to nie obsługiwałbym transportówAle jakims cudem tesco towarow koleja nie wozi. -- Lukasz Sczygiel 40 |
Data: Maj 12 2010 13:31:51 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: LEPEK | ptoki pisze: On 12 Maj, 08:06, LEPEK wrote:Próbujesz się wykręcić od tego, co napisałeś. Poza tym ja nie piszę, że kolej jest zawsze lepsza. Aczkolwiek uważam, że na tory należy postawić obowiązkowo CAŁY TRANZYT przez Polskę. Nie byłbym takli przekonany. Przecież chińszczyzna dociera do nas morzem w kontenerach. Tesco ma magazyn centralny w Teresinie. Nie zdziwiłbym się, jeśli z portu do Teresina woziliby te kontenery po torach. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 41 |
Data: Maj 13 2010 07:09:03 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 12 Maj, 13:31, LEPEK wrote: ptoki pisze:> On 12 Maj, 08:06, LEPEK wrote: Moze wyjasnie to tak: Bez kolei sobie poradzimy, bez ciezarowek nie. W tym ujeciu kolej jest gorsza. Ale zgadzam sie ze wozenie wegla przez polske ciezarowkami moze byc problematyczne... Poza tym ja nie piszę, że kolej jest zawsze lepsza.Znowu ten zamordyzm. Obowiazkowo bedzie oznaczac ze towary moga poruszac sie wolniej. Albo bedzie drozej. Aktualnie chyba tylko szwajcaria ma taki zwyczaj ze tranzyt ma jechac koleja, ale ja tego nie widzialem :) Twoj postulat sie niestety dewaluuje bo nam granic ubywa. No i gdzie postawisz terminale na dawnej granicy niemieckiej zeby koszty transportowi nie wzrosly? O glupocie na pkp nie wspominam, zakladam ze jakos sie uda ich uskutecznic. Realnie tiry na tory to mrzonka. Fajnie by bylo ale sie nie udaje. >> A wszystko zależy od ładunku, ilości i relacji.To nie wykluczone ale jako to jest % calosci? Masa produktow jednak nie jedzie z chin. 42 |
Data: Maj 14 2010 00:40:46 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 13 May 2010, ptoki wrote: On 12 Maj, 13:31, LEPEK wrote: Wersja trzecia: będą stacje przeładunkowe. Tylko po to, aby to nie był "tranzyt" :P Wyładować, sfotografować, załadować z powrotem (do tego samego samochodu, albo podzielić trasę na "granica zachodnia-stacja" i "stacja-granica wschodnia", takoż w pozostałych kierunkach)... pzdr, Gotfryd 43 |
Data: Maj 15 2010 15:44:46 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Shrek | ptoki pisze: Nie zdziwiłbym się, jeśli z portu do Teresina woziliby te kontenery poTo nie wykluczone ale jako to jest % calosci? Masa produktow jednak Jest wykluczone - tam się składa, że wiem, że nie ma tam bocznicy, za to jest ponad 40 stanowisk dla tirów w magazynie i koło 30 w chłodni. Wiem bo byłem w budowę zamieszany. Shrek. 44 |
Data: Maj 11 2010 17:01:56 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 11 May 2010 13:51:46 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Nie, ale tiry na tory to akurat bardzo słuszna idea. Zejdź na ziemię: porównaj rozległość sieci drogowej i kolejowej, a co za tym idzie elastyczność transportu kołowego i kolejowego. Samo PKP przemilczę, bo ta firma powinna zostać zaorana, a teren po niej potraktowany solą, DDT i napalmem. Drzewa przy drogach i na osiedlowych parkingach też możnaby usunać. No jasne. Najlepiej wylać betonem wszystko. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 45 |
Data: Maj 11 2010 10:29:07 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 11 Maj, 19:01, Robert Rędziak wrote: On Tue, 11 May 2010 13:51:46 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:A widzisz. Kiedys tory w polsce (przynajmniej zachodniej) byly relatywnie geste. Na oko jakby wziasc mape to wyjdzie ze z kazdego punktu polski zachodniej (no moze z paroma wyjatkami) mozna bylo trafic na stacje pkp pokonujac maks 30km. Kiedys mozna bylo myslec o transporcie kolejowym. Teraz jak rozebrano wiekszosc torow to juz po problemie. Nie warto nawet sie nad tym zastanawiac. A prywatnie ciesze sie ze w gliwicach postawiono krzyzyk na tramwajach. I tak w wiekszosci byly to linie jednotorowe... -- Lukasz Sczygiel 46 |
Data: Maj 11 2010 20:21:37 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2010-05-11 19:29, ptoki pisze: A widzisz. Kiedys tory w polsce (przynajmniej zachodniej) byly Taki los spotkał tory nie tylko na zachodzie. A prywatnie ciesze sie ze w gliwicach postawiono krzyzyk na Jednotorowe z mijankami - tylko w Gliwicach z nich zrezygnowano, czy w całej konurbacji? Z KM to macie tam cyrk od jakiegoś czasu - rezygnacja z tramwajów to błąd i zemści się dość szybko... -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 47 |
Data: Maj 12 2010 02:07:25 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Gotfryd Smolik news | On Tue, 11 May 2010, Artur Maśląg wrote: W dniu 2010-05-11 19:29, ptoki pisze: W Gliwicach. Z KM to macie tam cyrk od jakiegoś czasu Najprawdopodobniej, ale niekoniecznie *tak* szybko. I to jest większy problem - nie będzie gdzie tych tramwajów puścić (bo tereny po torowiskach będą skutecznie wykorzystane). pzdr, Gotfryd 48 |
Data: Maj 12 2010 11:41:08 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał On Tue, 11 May 2010, Artur Maśląg wrote: Ja tam musze stwierdzic ze tramwaje do miasta nie bardzo pasuja. Mocno koliduja z ruchem samochodowym, ktorego sie przeciez nie zamknie. Co innego autobusy i trolejbusy. No i oczywiscie metro. J. 49 |
Data: Maj 13 2010 14:10:51 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | J.F. pisze: Ja tam musze stwierdzic ze tramwaje do miasta nie bardzo pasuja. Nie? Może kolor się nie podoba? Mocno koliduja z ruchem samochodowym, ktorego sie przeciez nie zamknie. Co innego autobusy i trolejbusy. No i oczywiscie metro. To co napisałeś przypomina mi argumentację z lat 40 w USA (nie tylko). Na przestrzeni lat widać, że likwidacja tramwajów była błędem i w zasadzie cała Europa od lat 80 w wraca do tramwajów, jako taniego, ekologicznego, szybkiego i atrakcyjnego środka komunikacji miejskiej. Jeśli mam możliwość wyboru transportu po mieście, to zdecydowanie wybieram metro + tramwaj - w korkach to nie stoi, spóźnień zasadniczo nie ma, dojeżdża w czasie przewidywalnym i krótkim. Nie wspomnę już o braku problemów z parkowaniem itd. ... 50 |
Data: Maj 14 2010 00:34:47 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | On Thu, 13 May 2010 14:10:51 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote: J.F. pisze: Czerwone sa ohydne :-) Mocno koliduja z ruchem samochodowym, ktorego sie przeciez nie zamknie. Ale ja o wadach a nie o zaletach. Masz tory - wydzielone, bo inaczej stoi w korku. Obok toru musi byc trawniczek, bo przystanki maja swoja szerokosc. Z tego trawniczka nie ma zadnego pozytku - ilez miejsca sie marnuje. Skrecajacy w prawo tramwaj wymaga osobnej fazy na swiatlach. Autobus korzysta z tej samej drogi. Wymaga tylko zatok na przystanki co pewien czas. Przestrzen miedzy nimi mozna wykorzystac na parking. Gdyby tak zlikwidowac wydzielone torowiska, to by przybylo po dwa pasy ruchu - mozna by buspas zrobic a samochodom by i tak sie polepszylo. Troche inaczej by to wygladalo gdyby przerzucic przystanki tramwajow za skrzyzowania. Ale pewnie nie udaloby sie zrobic zielonej fali dla samochodow i tramwajow jednoczesnie. J. 51 |
Data: Maj 14 2010 01:30:06 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 14 Maj, 00:34, J.F. wrote: On Thu, 13 May 2010 14:10:51 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:Ladnie to opisales. W teori tramwaje sa fajne ale w praktyce nawet majac duzo przywilejow albo z nich nie korzystaja albo przeszkadzaja innym. (np. przystanki przed tunelem pod starym miastem w wawie. o buspasie na moscie lazienkowskim nie wspomne (miejscami sa po dwa pasy dedykowane zbiorkomowi i po jednym dla samochodow)). Same tramwaje sa nijakie. Ale ich sposob uzycia jest beznadziejny. -- Lukasz Sczygiel 52 |
Data: Maj 14 2010 19:43:20 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2010-05-14 00:34, J.F. pisze: Czerwone sa ohydne :-) Czy ja wiem - jeździłem już różnokolorowymi. Ale ja o wadach a nie o zaletach. Cóż, Ty widzisz w tym tylko wady. Masz tory - wydzielone, bo inaczej stoi w korku. Obok toru musi byc Z tym trawniczkiem to różnie bywa, a nie jest prawdą, że nie ma z niego żadnego pożytku. Już nie wspomnę o walorach estetycznych - w wielu miejscach są drzewka, krzewy itd. Skrecajacy w prawo tramwaj wymaga osobnej fazy na swiatlach. Zależy od konstrukcji skrzyżowania. Autobus korzysta z tej samej drogi. Wymaga tylko zatok na przystanki A co niby przeszkadza, by robić to teraz? W sumie w wielu miejscach tak jest. Gdyby tak zlikwidowac wydzielone torowiska, to by przybylo po dwa pasy Dwa pasy w każdym kierunku? No proszę, cóż za radość - zamiast stać na 3 pasach, będziemy stać na 5. Autobus i tak szybciej niż tramwaj nie pojedzie - nawet buspasem. To, że samochodom się polepszy jest złudne - o czasie przejazdu i tak decydują wąskie gardła. W przypadku komunikacji tramwajowej występują sporadycznie. Troche inaczej by to wygladalo gdyby przerzucic przystanki tramwajow Są i takie - autobusy takie również posiadają. Ale pewnie nie udaloby sie zrobic zielonej fali dla Tego i tak się nie da zrobić -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 53 |
Data: Maj 14 2010 21:46:58 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | On Fri, 14 May 2010 19:43:20 +0200, Artur Maśląg wrote: W dniu 2010-05-14 00:34, J.F. pisze: Nie ma, bo sie nie ma tam jak dostac. Za kilkoma ruchliwymi pasami. Już nie wspomnę o walorach estetycznych Drzewa podrosna i zaczna wchodzic w trakcje :-) Autobus korzysta z tej samej drogi. Wymaga tylko zatok na przystanki A co niby przeszkadza, by robić to teraz? W sumie w wielu miejscach tak I dlatego autobus lepszy niz tramwaj. Gdyby tak zlikwidowac wydzielone torowiska, to by przybylo po dwa pasy Ale krocej, bo przepustowosc skrzyzowan rosnie. Autobus i tak szybciej niż tramwaj nie O ile sa wydzielone torowiska, a i tak tramwaj jakos wcale szybko nie jezdzi. J. 54 |
Data: Maj 15 2010 10:55:52 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2010-05-14 21:46, J.F. pisze: Nie ma, bo sie nie ma tam jak dostac. Za kilkoma ruchliwymi pasami. A wjakim celu miałbyś się tam dostawać? Drzewa podrosna i zaczna wchodzic w trakcje :-) Spokojna głowa - można z tym sobie poradzić. I dlatego autobus lepszy niz tramwaj. Autobus jest lepszy niż tramwaj, ponieważ między przystankami można zrobić parkingi dla samochodów? Nie powiem, odważna teoria. Dwa pasy w każdym kierunku? No proszę, cóż za radość - zamiast stać na Wręcz odwrotnie - szybciej przejedziesz przez skrzyżowanie, a później dłużej postoisz. Przypomnę po raz kolejny, że o czasie przejazdu decydują wąskie gardła, a nie chwilowe poszerzenia. O ile sa wydzielone torowiska, a i tak tramwaj jakos wcale szybko nie W większości torowiska są wydzielone i tramwaj zdecydowanie sprawniej się porusza od autobusu. Tu po raz kolejny można napisać, że tramwaj w porównaniu do autobusu jest tańszym, wydajniejszym, a także dużo bardziej ekologicznym środkiem transportu. Nawet jeśli nie jest wprost szybszy od autobusu (a jest), to i tak z nim wygrywa w większości porównań. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 55 |
Data: Maj 15 2010 11:10:54 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | On Sat, 15 May 2010 10:55:52 +0200, Artur Maśląg wrote: W dniu 2010-05-14 21:46, J.F. pisze: W celu wykorzystania pozytku, o ktorym twierdzisz ze istnieje :-) I dlatego autobus lepszy niz tramwaj.Autobus jest lepszy niż tramwaj, ponieważ między przystankami można Teza moja byla taka ze tramwaj zajmuje sporo miejsca w miescie. A miejsca w miastach z reguly brakuje. Ale krocej, bo przepustowosc skrzyzowan rosnie. Ale tory przebiegaja tez przez waskie gardla. No chyba ze puscisz je calkowicie niezaleznie .. ale tam mozna by samochody puscic :-) O ile sa wydzielone torowiska, a i tak tramwaj jakos wcale szybko nieW większości torowiska są wydzielone i tramwaj zdecydowanie sprawniej IMO tylko ekologicznym. Choc zeby tramwaj jechal to gdzies tam elektrownia dymi. Ot taki przyklad - bedziemy mieli we wroclawiu stadion. Jest kolo niego tor tramwajowy. Tylko ze tramwaj przejedzie jeden co dwie minuty przez skrzyzowanie, dowozac ~100osob/min. 6000/h - a stadion liczy 40 tys. Jesli by wydluzyc przystanki to moze by przejechaly dwa na jednych swiatlach, co i tak da tylko 12k/h. A droga obok torow spokojnie moze przemknac 4-6 autobusow na zmiane swiatel. I wcale nie musza sie zatrzymywac na przystankach. Na szczescie jest tam tez tor kolejowy i mozna dowiezc kilkanascie wagonow co pare minut z dalszych czesci miasta. J. 56 |
Data: Maj 15 2010 13:38:52 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2010-05-15 11:10, J.F. pisze: W celu wykorzystania pozytku, o ktorym twierdzisz ze istnieje :-) Nie wszystko w mieście ma służyć do wykorzystania na potrzeby ruchu kołowego - wręcz bym stwierdził, że tylko jego część. Ta Twoja 'znienawidzona' trawka znakomicie poprawia estetyką miasta, że o tzw. 'powierzchni aktywnej biologicznie' nie wspomnę. Życie w mieście to nie tylko betonowa pustynia.... Teza moja byla taka ze tramwaj zajmuje sporo miejsca w miescie. Trudno - idealnych rozwiązań nie ma. Jest jeszcze możliwość puszczenia estakadami nad drogami/jezdniami/itd. A miejsca w miastach z reguly brakuje. Trudno - lepszy tramwaj niż samochody osobowe. Ale tory przebiegaja tez przez waskie gardla. Owszem, przebiegają, ale z racji wydzielonych torowisk (oraz uprzywilejowania w ruchu) nie uczestniczą w korkach z tego tytułu (bądź tylko w niewielkiej części). No chyba ze puscisz je calkowicie niezaleznie .. ale tam mozna by Tam nie mam miejsca dla samochodów - jest za to miejsce do szybkiej, wydajnej i ekologicznej komunikacji miejskiej. I tak się też robi. IMO tylko ekologicznym. Choc zeby tramwaj jechal to gdzies tam Nie musi dymić, a jeśli już, to gdzieś tam, gdzie są różne urządzenia do neutralizacji tego 'dymienia'. Sugerujesz, że produkcja paliw i efekty ich spalania są choć w niewielkim stopniu do tego porównywalne? Ot taki przyklad - bedziemy mieli we wroclawiu stadion. Jest kolo Nie wiem o czym miałby świadczyć Twój przykład - tramwaj jest wydajniejszy 2-3 razy od jego odpowiednika autobusowego, natomiast nigdzie nie twierdziłem, że ma/może zastąpić w pełni transport kołowy (w szczególności z Twoją argumentacją, że autobusy nie muszą się zatrzymywać na przystankach). Inna sprawa, że te dwa znienawidzone przez Ciebie tramwaje przewiozą tyle osób co te 4-6 autobusów. Nie wspomnę już o tym, że na fragmentach tras można stosować pasy tramwajowo-autobusowe ze wspólnymi przystankami. Na szczescie jest tam tez tor kolejowy i mozna dowiezc kilkanascie A kto jest właścicielem torów kolejowych? Jak chcesz mieć dobrze rozwiązany transport w mieście, to niestety będziesz musiał zwrócić się z tym do zarządu miasta. Wrocław ma fatalną infrastrukturę drogową, podobnie jak komunikację publiczną. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 57 |
Data: Maj 15 2010 14:32:39 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | On Sat, 15 May 2010 13:38:52 +0200, Artur Maśląg wrote: W dniu 2010-05-15 11:10, J.F. pisze: Ale ja nie bez powodu pisalem _zadnego_pozytku_. Psa nie wyprowadzisz, spacerkiem nie pojdziesz, rowerem nie pojedziesz, nawet chyba drzew sie nie da zasadzic - a moglyby choc sraki nie ptakac na samochody .. Teza moja byla taka ze tramwaj zajmuje sporo miejsca w miescie.Trudno - idealnych rozwiązań nie ma. Jest jeszcze możliwość puszczenia Albo nazwac metro i schowac pod ziemie. Tak czy inaczej - wydzielone torowisko strasznie duzo miejsca zajmuje jak na to co oferuje. Ale tory przebiegaja tez przez waskie gardla. Jakby torow nie bylo, to by sie gardla poszerzyly :-P No chyba ze puscisz je calkowicie niezaleznie .. ale tam mozna byTam nie mam miejsca dla samochodów - jest za to miejsce do szybkiej, A potem trzeba wylaczac, bo szynowa za bardzo halasuje :-) IMO tylko ekologicznym. Choc zeby tramwaj jechal to gdzies tamNie musi dymić, a jeśli już, to gdzieś tam, gdzie są różne urządzenia Mowie raczej o tym zeby porownywac nowoczesny autobus do tramwaju z elektrownia. Ot taki przyklad - bedziemy mieli we wroclawiu stadion. Jest koloNie wiem o czym miałby świadczyć Twój przykład - tramwaj jest Normalne miejskie musza. Ale na taki stadion moga jechac nienormalne. Z tramwajami tego nie zrobisz. Inna sprawa, że te dwa Hm, polemizowalbym. Pamietam jeszcze nabite autobusy. Na szczescie jest tam tez tor kolejowy i mozna dowiezc kilkanascieA kto jest właścicielem torów kolejowych? I w dodatku jest pociety przez fatalna rzeke i torowiska kolejowe - z ktorymi nic dzis nie daje sie zrobic. J. 58 |
Data: Maj 15 2010 14:53:31 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2010-05-15 14:32, J.F. pisze: Ale ja nie bez powodu pisalem _zadnego_pozytku_. Aha, czy funkcje estetyczno-biologiczne to jest nic? Psa nie wyprowadzisz, spacerkiem nie pojdziesz, rowerem nie No i? Psa chcesz wyprowadzać na tory, albo jezdnię? Albo nazwac metro i schowac pod ziemie. Różnica nie tkwi tylko w nazwie - metro to nie tramwaj. Tak czy inaczej - wydzielone torowisko strasznie duzo miejsca zajmuje To Twoja opinia. Jakby torow nie bylo, to by sie gardla poszerzyly :-P Nawet jeśli, to tylko w niewielkim stopniu. A potem trzeba wylaczac, bo szynowa za bardzo halasuje :-) Spokojna głowa - od dawna nie z tym problemów i tory są modyfikowane pod tym względem. Trochę to kosztuje, ale coś za coś. Mowie raczej o tym zeby porownywac nowoczesny autobus do tramwaju z Nawet gdybyś to zawięzić tylko do takiego porównania, to nadal tramwaj będzie wielokrotnie bardziej ekologiczny. Normalne miejskie musza. Ale na taki stadion moga jechac nienormalne. Przepraszam bardzo - a gdzie ja pisałem, że transport na stadion na imprezy ma być realizowany tylko tramwajami? Póki co mowa o normalnym transporcie miejskim, a nie incydentalnym. Inna sprawa, że te dwa Polemizuj sobie do woli - skoro tramwaj jest 2-3 razy wydajniejszy od odpowiednika autobusowego na tej samej linii, to chyba nie bardzo jest z czym - chyba, że dla zasady. I w dodatku jest pociety przez fatalna rzeke i torowiska kolejowe - z LOL - tramwaje są tylko ofiarą, a nie skutkiem tych problemów, co do rzeki - przez wiele miast przepływają rzeki i jakoś można to zorganizować. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 59 |
Data: Maj 15 2010 15:13:50 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | On Sat, 15 May 2010 14:53:31 +0200, Artur Maśląg wrote: W dniu 2010-05-15 14:32, J.F. pisze: Jakby torowisko nie bylo na srodku drogi, to by trawniczek byl dostepny dla mieszkancow. A tak nie jest. A trawniczek w zasadzie byc musi, bo miejsce na przystanki potrzebne, i co zrobic z szerokoscia ? No moze jakby wyburzyc zabudowe na skrzyzowaniach, to by droga mogla zygzakiem isc. Inna sprawa, że te dwa A kto twierdzi ze jest 2-3 wydajniejszy ? I w dodatku jest pociety przez fatalna rzeke i torowiska kolejowe - zLOL - tramwaje są tylko ofiarą, a nie skutkiem tych problemów, co do Owszem, we wrocku przez wieki te rzeke zasypywano i przekopywano jak bylo wygodnie. Fatalna ona jest z innego powodu - rzeka mala, a brzegi dziwnie szerokie. Wody normalnie moze ze 100m, a most ma 2 km .. J. 60 |
Data: Maj 12 2010 01:10:52 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 11 Maj, 20:21, Artur Maśląg wrote: W dniu 2010-05-11 19:29, ptoki pisze:No nie wiem. Obraz komunikacj na slasku jest calkiem dobry i bez tramwajów. Akurat to co jezdzi w gliwicach czy w rudzie to smiech na sali a nie tramwaje. Po pierwsze to tam (gdzie indziej jest lepiej) tramwaje jezdza po trasach malo efektywnych a do tego czesto po odcinkach jednotorowych. Do tego te miasta nie maja solidnych punktow przesiadkowych. O ile gliwice maja dobre zgrupowanie transportu w obszarze tych 500x500m to Ruda ma po prostu narzucana mase linii bez ladu i skladu. Poruszanie sie po tych miastach komunikacja jest mniej skuteczne od leniwego turlania sie rowerem. Tramwaje maja tez te wade ze trudno jest zmienic ich trase na wypadek remontu albo szkody górniczej (raczej w Rudzie niz w gliwicach). Co innego takie zabrze czy bytom gdzie jest jedno, dwa centra do ktorych sie dojezdza i skacze dalej lub przelatuje jakims pospiesznym. Podobnie katowice czy tarnowskie gory. I jak patrze na warszawe to tez tramwaje jakos sie nie wybijaja. Niby jezdza szybciej ale jak jeden zdechnie albo kogos zachaczy to bite 20minut stania. A to zjada oszczednosci jakie mam na tramwaju za caly miesiac w porownaniu do autobusu. (cwiczylem kiedys taki statystyki z loggerem gps w czasie nudow). MSZ tramwaje czy kolej miejska powinna jezdzic szybko, z priorytetem na skrzyzowaniach ale z zadkimi przystankami. Wtedy glosuje na tak. A jesli tramwaj ma jezdzic jak autobus (przystanki czesto, stoi na swiatlach jak wszyscy a po moscie sie turla jak ci w korku - mimo wydzielonego pasu) to jestem przeciw wszystkimi konczynami. BTW. Jak wprowadzono buspasy i wydzielone torowisko na mostach poniatowskiego i slasko-dabrowskim to sie przygladalem jak wyglada porownanie predkosci poruszania sie tramwajki i samochodow obok. I w wiekszosci wypadkow (krotkie 2h popoludniu) tramwajka jezdzi wolniej od samochodu.To znaczy jedzie tak samo predko ale musi stawac na przystankach. Dla mnie porazka. 61 |
Data: Maj 13 2010 13:53:29 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | ptoki pisze: No nie wiem. Sam zobaczysz. Obraz komunikacj na slasku jest calkiem dobry i bez tramwajów. Obawiam się, że w przypadku ich braku szybko byś zauważył jak ta komunikacja jest dobra... Akurat to co jezdzi w gliwicach czy w rudzie to smiech na sali a nie Co do samych Gliwic to się wypowiadał nie będę. I jak patrze na warszawe to tez tramwaje jakos sie nie wybijaja. Niby Te Twoje obserwacje nie potwierdzają sytuacji rzeczywistej - może to inna Warszawa była? 62 |
Data: Maj 13 2010 07:18:24 | Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: ptoki | On 13 Maj, 13:53, Artur 'futrzak' Maśląg wrote: ptoki pisze:No, wlasnie nie. Jezdzilem i tramwajami i autobusami, Tramwaje w gliwicach, rudzie nie sa nabite w szczycie. i jezdza po drogach. Wiec ich zamiana na autobus to pryszcz. > I jak patrze na warszawe to tez tramwaje jakos sie nie wybijaja. NibyMasz na to wsparcie? akurat w innym miejscu o tym sobie klikam: Dowod na powolnosc tramwaju: wawa: http://warszawa.jakdojade.pl/ gocławek do ronda onz 30minut 125-ka - autobus 17 przystankow gocławek do centralnego 26minut - 9,24, tramwajka 16 przystankow. I to wybralem trase przyjemna dla tramwaju. Gdybym wybieral wrednie to tramwajka przepadnie. Autobus jadacy jak 125-ka ma duzo wiecej swiatel. Inna sprawa to durnośc usytuowania przystankow. w wawie "czterech spiacych" ma tak skonfigurowane trasy ze zeby stamtad jechac do centrum trzeba sie zdecydowac jakim tramwajem jedziemy. Sa dwa przystanki w tym kierunku i przejscie z jednago an drugi to bite 3-4 minuty (swiatla). Tramwaje moze fajne ale jako "metrowate" powinny jezdzic. A tak jest kila... 63 |
Data: Maj 11 2010 22:24:48 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Lewis | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Tue, 11 May 2010 13:51:46 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Dobra co do komunikacji kolejowej przyznaję nie wygląda jednak kolorowo, w takim razie niech ekolodzy spierdalają z drzew i pozwolą budować obwodnice i trasy szybkiego ruchu/autostrady. Drzewa przy drogach i na osiedlowych parkingach też możnaby usunać.No jasne. Najlepiej wylać betonem wszystko. Kolego zieleń powinna być, ale do ciężkiej cholery nie na środku parkingu albo 1-2m od jezdni, inaczej zaczniej myśleć jak w trakcie burzy jakieś zgniłe pruchno zwali Ci się na samochod a niedajboże na kogoś z bliskich poważnie raniąc bądź zabijając. Drzewa przy drogach to eliminacja debili ale też bardzo często uśmiercanie niewinnych ludzi, którzy musieli uciekac bo jakiś inny wariat ich zepchną z drogi... -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 64 |
Data: Maj 11 2010 21:36:43 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 11 May 2010 22:24:48 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Kolego zieleń powinna być, ale do ciężkiej cholery nie na środku parkingu Dla mnie np. skrajnym idiotyzmem jest wycinka drzew na bocznych, mazurskich drogach. Te drzewa stanowiły o ich charakterze, były częścią krajobrazu. inaczej zaczniej myśleć jak w trakcie burzy jakieś Ponad dziesięciometrowe ,,zgniłe pruchno'' [korekta, nie poprawiać] mam jakieś trzy metry od swojego domu, na terenie swojej posesji. I ostatnie, co by mi przyszło do głowy, to je wyciąć. Zresztą muszę mu przyznać, że wcale aż tak zgniłe nie jest i w zeszłym roku, w wichury, nieźle się trzymało. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 65 |
Data: Maj 11 2010 23:39:38 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J_K_K | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości Ponad dziesięciometrowe ,,zgniłe pruchno'' [korekta, nie Nawet jak by Ci przyszło, to musiał byś za to sporo zapłacić. Pzdr JKK 66 |
Data: Maj 11 2010 21:42:40 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 11 May 2010 23:39:38 +0200, J_K_K Nawet jak by Ci przyszło, to musiał byś za to sporo zapłacić. Chyba że bym wykazał, że stanowi niebezpieczeństwo dla budynku. Ale między innym z powodu tego drzewa kupiliśmy nasz sześcian. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 67 |
Data: Maj 12 2010 00:06:47 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Lewis | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Tue, 11 May 2010 22:24:48 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Dla mnie np. skrajnym idiotyzmem jest wycinka drzew na bocznych, Skrajnym idiotyzmem to jest wycięcie wszystkich starych i zasadzenie nowych w to miejsce... Miejsce drzew jest w lesie, droga to droga a nie OS. inaczej zaczniej myśleć jak w trakcie burzy jakieśPonad dziesięciometrowe ,,zgniłe pruchno'' [korekta, nie O gustach się nie dyskutuje... Nigdy nie popełniasz błędów? -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 68 |
Data: Maj 11 2010 22:27:41 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 12 May 2010 00:06:47 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Skrajnym idiotyzmem to jest wycięcie wszystkich starych i zasadzenie nowych Droga Krajowa numer sześćdziesiątpięćtysięcytrzystadwadzieściajeden ma mieć standard autostrady? Wąskie drogi otoczone drzewami stanowią o charakterze tamtych miejsc. Ale po co charakter, ważne żeby był beton, buda z piwkiem, gumowa zjeżdżalnia dla gówniarzy? Ponad dziesięciometrowe ,,zgniłe pruchno'' [korekta, nie Masz rację. Jeden woli trochę zielonego, drugi beton po horyzont. Nigdy nie popełniasz błędów? Staram się minimalizować ryzyko. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 69 |
Data: Maj 12 2010 00:34:14 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Wed, 12 May 2010 00:06:47 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Wystarczy żeby miała standard drogi krajowej. Takiej jak w cywilizowanych krajach rzecz jasna. A to wyklucza drzewa w skrajni. A jak ma nie mieć, to uprasza się o nie numerowanie takich duktów jako dróg krajowych i nie robienie fikcji. 70 |
Data: Maj 12 2010 11:45:27 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości Nie tylko w skrajni, ale tez na poboczu. A jak ma nie mieć, to uprasza się o nie numerowanie takich duktów jako dróg krajowych i nie robienie fikcji. Drog krajowych jest tylko sto, czy nawet mniej, bo numeracja wiecej nie przewiduje. Wojewodzkich dodatkowe 900. A Mazury zasluguja chyba na jedna czy dwie przyzwoite drogi krajowe, zeby na nie dojechac, czy zeby mieszkancy mogli sie poruszac. A turysci owszem - moga sobie na urlopie jezdzic po okolicy drogami gminnymi, w urlopowym tempie .. J. 71 |
Data: Maj 12 2010 12:10:00 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Cavallino | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości news: Wystarczy żeby miała standard drogi krajowej. A Mazury zasluguja chyba na jedna czy dwie przyzwoite drogi krajowe, zeby na nie dojechac, czy zeby mieszkancy mogli sie poruszac. Dokładnie o to mi chodziło. 72 |
Data: Maj 12 2010 00:38:43 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Lewis | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Wed, 12 May 2010 00:06:47 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Droga między polami to inna sprawa, choć zaryzykuje stwierdzenie że dla "tubylców" aleja z drzewami przy asfalcie to żaden rarytas. Ja nawiązuje do wielu dróg krajowych, dość ważnych, o dużym nasileniu ruchu, obsadzonych gęsto drzewami. To już nie jest normalne. O gustach się nie dyskutuje...Masz rację. Jeden woli trochę zielonego, drugi beton po Zielonego tak, ale użyjmy odrobiny roumu, projektując parking na circa 15 aut i zostawiając w samym jego środku, 2 jakieś na wpół suche drzewa! Przykład z ostatnio zauważonego placu budowy takowego parkingu. Chcesz zielonego to bylo kupić działkę na wsi z dala od tych betonów i nie płakać. Nigdy nie popełniasz błędów?Staram się minimalizować ryzyko. Czasami mimo wszystko się zdarza... -- Pozdrawiam Lewis Hornet PC 41 na sprzedaż Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 73 |
Data: Maj 12 2010 11:40:08 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Robert Rędziak | On Wed, 12 May 2010 00:38:43 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote: Droga między polami to inna sprawa, A od wioski do wioski? Bo z tego co pamiętam, to oni tam radośnie wycinali wszystkie, jak leciało. choć zaryzykuje stwierdzenie że dla To też tubylcy powinni postawić na beton, budę z piwem i gumową zjeżdżalnię. Tylko niech potem nie pierdzielą, że są biedni, opuszczeni, bo turyści mają w dupie betonową agroturystykę. Ja nawiązuje do wielu dróg krajowych, dość ważnych, o dużym nasileniu ruchu, Bo trzeba włączyć orzeszek w puszce na górze, zamiast 150 na tempomat, komóra w łapę i robić interesa/pieprzyć o dupie maryni? Chcesz zielonego to bylo kupić działkę na wsi z dala od tych betonów i nie Dlatego kupiliśmy dom na obrzeżach (wzdłuż ulicy kasztanowce, na działce inne drzewa). Ale to nie znaczy, że gdybym nadal mieszkał w bloku, to chciałbym mieszkać na nowoczesnych blokowiskach, gdzie zieleni nie uświadczysz (i dobrze wspominam ostatnie blokowisko, bo tam było sporo zieleni). Miasto nie powinno być betonową pustynią, bo się kiepsko w takiej mieszka. Przynajmniej mnie. Czasami mimo wszystko się zdarza... Shit happens. Gdybym miał wychodzić z założenia, że się zdarzy, zwinąłbym dywan, położył na gołej podłodze i tak czekał na ostateczne rozwiązanie. Oh, wait... Nie mam dywanów -- sprawa się uprościła. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 74 |
Data: Maj 12 2010 14:47:29 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | Użytkownik "Robert Rędziak" Dlatego kupiliśmy dom na obrzeżach (wzdłuż ulicy kasztanowce, na Bo to wszystko trzeba rozsadnie zrownowazyc. Jest blok, to powinien byc parking, kawalek trawnika dla psow, i zieleni dla ludzi. A w takim wroclawiu co ? Stara wladza nastawiala blokow bez parkingow, nowa wladza radosnie sprzedaje kazdy placyk pod kolejne betonowe budynki. Ale chcac mieszkac w miescie betonu nie unikniesz. J. 75 |
Data: Maj 15 2010 15:21:16 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 12 May 2010 11:40:08 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): Ja nawiązuje do wielu dróg krajowych, dość ważnych, o dużym nasileniu ruchu, Popieram ROberta w tym temacie. Mi tam żadne drzewo nigdy drogi nie zajechało... Tak samo nie byłem nigdy zagrożony przez jego istnienie na skraju drogi. Może dlatego, że takimi drogami jadę tak, żeby mieć możliwość uniknięcia kolizji z debilem z naprzeciwka inaczej, niż waląc w drzewo? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 76 |
Data: Maj 15 2010 16:50:00 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | On Sat, 15 May 2010 15:21:16 +0200, Adam Płaszczyca wrote: Popieram ROberta w tym temacie. Znaczy sie jak za rowem sa drzewa, to zwalniasz ? :-) A przyspieszasz tylko tam gdzie sa barierki ? Ale barierki potrafia nie pomoc :-) J. 77 |
Data: Maj 15 2010 20:39:11 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 15 May 2010 16:50:00 +0200, J.F Znaczy sie jak za rowem sa drzewa, to zwalniasz ? :-) Wiesz co? Na takich drogach nabieram respektu :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 78 |
Data: Maj 15 2010 23:05:01 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: J.F. | On Sat, 15 May 2010 20:39:11 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Sat, 15 May 2010 16:50:00 +0200, J.F Ale czy Adam zwalnia, czy jednak nie bierze pod uwage ze moze przeleciec przez row i wyladowac w drzewie :-) J. 79 |
Data: Maj 25 2010 00:27:30 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 15 May 2010 23:05:01 +0200, J.F. napisał(a): Wiesz co? Na takich drogach nabieram respektu :) Przelecieć przez rów można, kiedy się poleci niekontrolowanie. Ja zaś, jesli coś się by stało na drodze, to wjadę w rów - i możesz sobie gadać co chcesz, mam w tym praktykę, o! ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 80 |
Data: Maj 25 2010 00:26:25 | Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ... | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 15 May 2010 16:50:00 +0200, J.F. napisał(a): Znaczy sie jak za rowem sa drzewa, to zwalniasz ? :-) Nie, jak przed nim są. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |