Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3
1 | Data: Wrzesien 10 2015 12:33:25 |
Temat: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | |
Autor: furifurius | Witam grupe 2 |
Data: Wrzesien 10 2015 21:46:59 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: DiabeĹson | W dniu 2015-09-10 o 21:33, furifurius pisze: Witam grupeJa nie słyszałem. 3 |
Data: Wrzesien 10 2015 22:10:54 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Sebastian BiaĹy | On 2015-09-10 21:33, furifurius wrote: Ten durny system najwyrazniej postanowil zaaplikowac max hamulec na jedno przednie kolo bez zadnego powodu. Mogło też byÄ odwrotnie: Koło zablokowało siÄ mechanicznie a ESP stwierdził brak impulsów lub za dużÄ różnicÄ której nie mógł uzasadniÄ i siÄ wyłÄ czył wyĹwietlajÄ c komunikat. 4 |
Data: Wrzesien 10 2015 13:19:06 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: furifurius | W dniu czwartek, 10 września 2015 21:10:59 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał: On 2015-09-10 21:33, furifurius wrote: Tez mozliwe ale po tym musze przyznac lekko stresujacym zdarzeniu zrobilem troche kilometrow i nie ma zadnych problemow, obejrzalem hamulce - klocki na miejscu, kolo zdejme jutro, zeby dokladniej to sprawdzic. Do tego samochod zaczal jechac normalnie dokladnie w tym samym momencie kiedy uslyszalem pikanie komputera o bledzie ESP i jego dezaktywacji. Pozdrawiam Furi 5 |
Data: Wrzesien 11 2015 14:43:13 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Gof | Sebastian Biały wrote: Ten durny system najwyrazniej postanowil zaaplikowac max hamulec na jedno przednie kolo bez zadnego powodu. Miałem tak z ABS-em. Za duża różnica prędkości kół z dowolnego powodu i ABS w Toyocie wywala błąd i się wyłącza. I wg mnie prawidłowo. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 6 |
Data: Wrzesien 11 2015 16:50:47 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: yabba | Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości Sebastian Biały wrote: Czyli ruszenie z poślizgiem wyłącza ABS? -- Pozdrawiam, yabba 7 |
Data: Wrzesien 11 2015 14:48:50 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Gof | yabba wrote: Mogło też być odwrotnie: Koło zablokowało się mechanicznie a ESP Nie - nie tak od razu. Ale ABS potrafił mi się wyłączać przy szybkiej jeździe na kole dojazdowym. "Ruszenie" z jednym zablokowanym kołem (bo np. drugie jest w powietrzu i dyfer działa) też wyłącza ABS. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 8 |
Data: Wrzesien 11 2015 19:18:06 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: yabba | Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości yabba wrote: To chyba żart Japończyków! Co to za niedorobiony model Toyoty? Ja miałem taką sytuację, że z tyłu stanął zacisk i po świeżym śniegu z zablokowanym kołem jechałem niecały kilometr i dopiero wtedy ABS się wyłączył. Samochód to Fiat Stilo. -- Pozdrawiam, yabba 9 |
Data: Wrzesien 12 2015 23:19:43 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Gof | yabba wrote: To chyba żart Japończyków! Co to za niedorobiony model Toyoty? Yaris I FL z 2004 r., wersja francuska. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 10 |
Data: Wrzesien 11 2015 20:25:36 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Sebastian BiaĹy | On 2015-09-11 16:50, yabba wrote: Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości Wystarczy mieć przymarznięty ręczny z jednej strony i ruszać na śliskim podłożu - brak impulsów na kilku metrach = wyłączenie ABS/ESP. W Renault dało się to skasowac ponownym odpaleniem złomu ale nie od razu - łaskawie się uruchamiał po kilku km. 11 |
Data: Wrzesien 11 2015 23:08:24 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: yabba | Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości On 2015-09-11 16:50, yabba wrote: Ja z zablokowanym jednym kołem z tyłu przejechałem prawie kilometr, aż ABS się poddał. Uruchomił się od razu po odpaleniu. -- Pozdrawiam, yabba 12 |
Data: Wrzesien 12 2015 23:20:50 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Gof | Sebastian Biały wrote: Wystarczy mieć przymarznięty ręczny z jednej strony i ruszać na śliskim W Yarisie wystarczy ponownie odpalic i przejechac kawalek (kilkanascie metrow, nie kilka km). -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 13 |
Data: Wrzesien 10 2015 23:41:50 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Myjk | Thu, 10 Sep 2015 12:33:25 -0700 (PDT), furifurius ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek, W Fabce mi padł czujnik w prawym przednim kole i działy siÄ różne dziwne cyrki (zwłaszcza przy zakrÄtach, albo przy jeździe po wybojach). Ergo, wystarczy uszkodzony jeden czujnik ABS i... Ale to nie jedyny przypadek gdy kontrola trakcji może przyczyniÄ siÄ do utraty panowania czy też raczej wyprowadzenia auta z równowagi. RZadko, bo rzadko, ale może siÄzdarzyÄ. W koĹcu programiĹci nie sÄ w stanie przewidzieÄ wszystkiego. ĹťonÄ uczulałem jak jechała sama na narty, żeby unikała przejeżdżania i najeżdżania na różne nawierzchnie, typu mokry/suchy/zaĹnieżony asfalt, czy przejeżdżania przez koleiny Ĺniegowe (a jeĹli już, to bez dodawania gazu czy hamowania), bo rezultat może byÄ opłakany. Sam niejednokrotnie doĹwiadczyłem zarzucania samochodu przez kontrolÄ trakcji w sytuacji pozornie oczywistej. Mam przy domu taki specyficzny zakrÄt prowadzÄ cy ostro w prawo i jednoczeĹnie z górki -- jak jest Ĺnieg, to zawsze mnie tam "trakcja" bokiem stawia jak szybciej jadÄ, a w miarÄ normalnie przejeżdża siÄ z wyłÄ czonÄ trakcjÄ . Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO właĹnie sfiksowania kontroli trakcji: https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=32s Także IMO przy niesprzyjajacych sytuacjach, jest to możliwe. -- Pozdor Myjk 14 |
Data: Wrzesien 11 2015 08:28:36 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: CzesĹaw WiĹniak | ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek, Dajcie spokoj, moze lepiej pozbyc sie tych wszystkich wspomagaczy bo za chwile okaze sie, że co drugi wypadek spowodowany jest awaria nowoczesnej elektroniki i zamiast "stracil panowanie nad pojazdem" beda potrzebne komisje jak w przypadku katastrof lotniczych :) 15 |
Data: Wrzesien 11 2015 11:25:19 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: yabba | Użytkownik "Czesław WiĹniak" napisał w wiadomoĹci ze system typu ESP psuje sie w taki sposob, ze prawie powoduje wypadek, Wyrażenie "samochód sam wpadł w poĹlizg" nabierze sensu. -- Pozdrawiam, yabba 16 |
Data: Wrzesien 11 2015 13:56:47 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: janusz_k | W dniu 2015-09-11 o 11:25, yabba pisze: Użytkownik "Czesław WiĹniak" napisał w wiadomoĹciNo ale na tym filmie co dał Myk tak to wyglÄ da, auto nagle odbija w lewo, nie sÄ dzÄ aby to była wina kierowcy. -- Pozdr Janusz_K 17 |
Data: Wrzesien 11 2015 15:14:41 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: yabba | Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-09-11 o 11:25, yabba pisze: Nie zrozumiałeĹ przekazu. Chodziło mi, że teraz można przypisaÄ winÄ za wypadek samochodowi. Kilka razy czytałem, że tłumaczenie kierowcy typu: "JadÄ sobie, a tu nagle mój samochód wpadł w poĹlizg i wjechał do rowu." sÄ bez sensu, ponieważ to kierowca swoimi działaniami, czyli nierozważnÄ lub nieumiejÄtnÄ jazdÄ doprowadził do wypadku. Samochód jest tylko maszynÄ , która wykonuje polecenia kierowcy. Kierowca zawsze jest winny wprowadzeniu w poĹlizg. Teraz mamy sytuacjÄ, że sam samochód (bez działaĹ kierowcy) może spowodowaÄ wypadek. Pół biedy jak to jest oczywista awaria typu urwanie koła, pÄkniÄcie Ĺruby, przerwanie kabelka od czujnika. Gorzej gdy wypadek został spowodowany błÄdem w sofcie ujawniajÄ cym siÄ tylko w specyficznych sytuacjach, nie do odtworzenia w normalnych warunkach. Wtedy kierowca nie ma szans wybroniÄ siÄ przed zarzutem spowodowania wypadku. -- Pozdrawiam, yabba 18 |
Data: Wrzesien 11 2015 16:15:34 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: J.F. | Użytkownik "yabba" napisał w wiadomoĹci grup Nie zrozumiałeĹ przekazu. Chodziło mi, że teraz można przypisaÄ winÄ za wypadek samochodowi. Szczegolnie jak prokurator poprosi producenta o ekspertyze :-) Taki przypadek juz byl w kraju z Mercedesem, pedal gazu w Toyocie stal sie slynny, na szczescie chyba bez wypadku. Kolega tez narzekal ze hamuje ... a samochod mu przerywa hamowanie. Po naprawie czujnikow ABS przeszlo. J. 19 |
Data: Wrzesien 11 2015 14:46:43 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Gof | yabba wrote: Wtedy kierowca nie ma szans wybronić się przed zarzutem spowodowania Powinny być w samochodach czarne skrzynki, jak w samolotach. Oczywiście bez rejestracji rozmów w kabinie, ale z ciągłą rejestracją sygnałów ze wszystkich czujników. Wtedy wiele takich spraw byłoby wygranych. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 20 |
Data: Wrzesien 11 2015 17:34:07 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: J.F. | Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości grup yabba wrote: Wtedy kierowca nie ma szans wybronić się przed zarzutem spowodowania Powinny być w samochodach czarne skrzynki, jak w samolotach. Oczywiście Tak ja ta ze Smolenska, prawda ? :-) Poza tym skoro komputer uznal, ze nalezy skrecic, to pewnie z czujnikow zarejestruje sie, ze kierowca wpadl w poslizg :-) J. 21 |
Data: Wrzesien 11 2015 18:31:41 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Cavallino | W dniu 11.09.2015 o 17:34, J.F. pisze: Użytkownik "Gof" napisał w wiadomości grup I może mieć rację. Może jakiś olej na drodze był w który wjechało się jednym kołem. 22 |
Data: Wrzesien 11 2015 19:22:01 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: yabba | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości W dniu 11.09.2015 o 17:34, J.F. pisze: I mamy sytuację, że Syrenka na łysych oponach przejechałaby po takim oleju zmieniając swój tor jazdy o 1 stopień, a super hiper ekstra nowoczesny samochód wykonuje zwrot o 180 stopni. -- Pozdrawiam, yabba 23 |
Data: Wrzesien 12 2015 23:21:46 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Gof | J.F. wrote: Powinny być w samochodach czarne skrzynki, jak w samolotach. Oczywiście Smolensk to kwestia polityczna a nie techniczna :) Poza tym skoro komputer uznal, ze nalezy skrecic, to pewnie z Od surowych sygnalow z czujnikow do decyzji komputera droga daleka... -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 24 |
Data: Wrzesien 11 2015 20:04:47 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: janusz_k | W dniu 2015-09-11 o 15:14, yabba pisze: Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomoĹciAleż zrozumiałem :) doprecyzowałem tylko że na 99% film właĹnie taki przypadek pokazuje. Wniosek z tego taki że trzeba szukaÄ aut bez tych systemów, bo one mogÄ bardziej szkodziÄ niż pomagaÄ. -- Pozdr Janusz_K 25 |
Data: Wrzesien 12 2015 20:09:23 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Tom N | janusz_k w No ale na tym filmie co dał Myk tak to wygląda, auto nagle odbija Nie nagle, najpierw prawy tył "kuca"... https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=37 https://youtu.be/fWnVyzY5OY0?t=38 Jaga z tyłu też delikatnie pociągnęło -- podłużny i poprzeczny uskok, a mistrz jakby nigdy nic do zmiany pasa sie zabrał -- 'Tom N' 26 |
Data: Wrzesien 14 2015 09:26:31 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Myjk | Sat, 12 Sep 2015 20:09:23 +0200, Tom N Jaga z tyłu też delikatnie pociÄ gnÄło -- podłużny i poprzeczny uskok, a Ale sÄ dwie różnice. Jag nie wjechał w uskok na hamulcu, po wyjeździe z "dziury" też hamulca nie dotknÄ ł i trochÄ w "płytszym" miejscu przejechał. Mimo tego tuż po przejeździe widaÄ szarpniÄcie auta w lewo, lecz w wyniku prawdopodobnie wczeĹniejszych różnic (albo lepszego programisty), obyło siÄ bez konsekwencji. Dlatego jak widaÄ dziurki, uskoki, czy zauważy siÄ przejazd po różnych nawierzchniach to lepiej nie tykaÄ ani hamulca ani gazu -- bo może byÄ nie miło. Poza tym, ogólnie pierwszÄ rzeczÄ jakÄ robiÄ po zajÄciu pozycji za kierownicÄ i odpaleniu auta, to wyłÄ czenie DSC (głównie chcÄ wyłÄ czyÄ ASR ale za tym idzie też ESP). Nie zgadzam siÄ natomiast, że te systemy to samo zło. MyĹlÄ, że gdyby żona miała chociaż ABS (ale ESP też by siÄ pewnie przydał) w swoim złomku, to nie miałaby wypadku w zeszłym tygodniu... -- Pozdor Myjk 27 |
Data: Wrzesien 11 2015 18:52:19 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 10 Sep 2015 23:41:50 +0200, Myjk napisał(a): Żonę uczulałem jak jechała sama na narty, żeby unikała przejeżdżania i W takim wypadku lepiej odpiąć czujnik ABS - zazwyczaj wystarczy którykolwiek i już problem zniknie. Tyle że ABS nie będzie działał. Sam niejednokrotnie doświadczyłem zarzucania samochodu przez kontrolę ESP stawia "bokiem" jak wykrywa poślizg podsterowny. Zazwyczaj jest to prawidłowe. Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO właśnie sfiksowania kontroli trakcji: To wygląda na urwanie się prawego tylnego koła (2-3 przed zderzeniem), a potem lekki lewy skręt był już nie do opanowania. 28 |
Data: Wrzesien 11 2015 19:25:46 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: yabba | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Dnia Thu, 10 Sep 2015 23:41:50 +0200, Myjk napisał(a): Jak dla mnie to ten biały ma do końca wszystkie koła, tylko chyba wjechał w dziurę w jezdni aż iskry poszły. Ten czarny za nim też. -- Pozdrawiam, yabba 29 |
Data: Wrzesien 11 2015 19:26:42 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:25:46 +0200, yabba napisał(a): Tu jest ciekawy przypadek -- IMHO właśnie sfiksowania kontroli trakcji: W sumie racja. Może i tam był jakiś uskok tektoniczny :) 30 |
Data: Wrzesien 11 2015 19:33:06 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: yabba | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:25:46 +0200, yabba napisał(a): Może ta dziura coś mu uszkodziła? Czujnik ABS się rozpadł? -- Pozdrawiam, yabba 31 |
Data: Wrzesien 11 2015 20:12:54 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: janusz_k | W dniu 2015-09-11 o 19:33, yabba pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomościCoś musiała zrobić bo czarny po dziurze przejechał normalnie. -- Pozdr Janusz_K 32 |
Data: Wrzesien 14 2015 09:28:55 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Myjk | Fri, 11 Sep 2015 20:12:54 +0200, janusz_k Może ta dziura coĹ mu uszkodziła? Czujnik ABS siÄ rozpadł?CoĹ musiała zrobiÄ bo czarny po dziurze przejechał normalnie. Nie normalnie, bo też go lekko szarpnÄło w lewo. Róznica taka, że przejechał uskosk w nico innym miejscu, bez używania hamulca, i po wyjeździe też go nie tykał, póki nie zobaczył z przodu awarii. -- Pozdor Myjk 33 |
Data: Wrzesien 11 2015 22:52:45 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 11 Sep 2015 19:33:06 +0200, yabba napisał(a): W sumie racja. Czasami bardzo głęboka koleina (ale to raczej na śniegu/szutrze) potrafi mocno przytrzymać samochód. Chcąc lekko skręcić cały czas kierowca dokręca kierownicę, a koleina trzyma. A jak nagle puści to kierownica jest już mocno skręcona i auto wyskakuje z niej bardzo nagle. Ale nie wiem czy takie rzeczy są możliwe na asfalcie - no może w Rosji są ;) 34 |
Data: Wrzesien 11 2015 17:49:42 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 10 Sep 2015 12:33:25 -0700 (PDT), furifurius napisał(a): Witam grupe Miałem dość podobną awarię, a ponieważ było to w Vectrze C (chyba bardzo podobnej), to może chodzić o to samo. W piaście przedniego koła dostało się coś pomiedzy czujnik ABS, a pasek magnetyczny (który jest gumowy) i poniszczyło ten pasek w taki sposób że mógł się nieco przemieszczać. Zdarzało się że poruszył się tak, że czujnik przestawał odbierać część impulsów co odbierał jako spadek prędkość obrotowej koła, co powodowało różne dziwne reakcje ze strony ABS i ESP. Aż do momentu w którym system stwierdzał że rozjazd między obrotami lewego i prawego koła jest za duży i wyłączał systemy. Z przyczyn może to być uszkodzenie jakiegoś przewodu (chociaż to powinno być wykryte od razu - bez żadnego szarpnięcia) albo właśnie okolic czujnika bądź paska magnetycznego. 35 |
Data: Pa?dziernik 02 2015 00:36:03 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: _MichaĹ | On 2015-09-10 21:33, furifurius wrote: Witam grupe W BMW, nawet bez psucia siÄ systemy DSC (II) wariujÄ :/ mi wywalił tył przodem na prostym odcinku tylko dlatego że był lód na połowie (no i może też ze miałem gaz do dechy). Ale generalnie to mrugał sobie że Ĺlisko, i tak mruga to ja trzymam gaz w podłodze, niech że w koĹcu przestanie siÄ wydurniaÄ. I w pewnym momencie przestał po czym było z 0.7 sekundy "pełnej pizdy" (silnik V12 - szybko wchodzi na obroty, bo lekki), po czy złapał że na lodzie ma koło to je UWAGA !!!!! zahamował !!! - czyli przeniósł całÄ moc na drugie koło (100% przyczepne, asfalt) przez mechanizm różnicowy (bo BMW nie reno i nie dajÄ szpery!) co spowodowało 2 kopy w plecy takie mocne, i wywalenie tyłu do przodu. OczywiĹcie tego nie raczył skorygowaÄ... lol ;) A i jeszcze majÄ patent dla silników 4.4+l gdzie auto samo dodaje gazu - też czasami nie działa. Mam wrażenie spora czÄć BMW po słupach to błÄdy w software. -- - This email has been checked for viruses by Avast antivirus software. http://www.avast.com 36 |
Data: Pa?dziernik 02 2015 00:49:48 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 02 Oct 2015 00:36:03 +0200, _Michał napisał(a): Ale generalnie to mrugał sobie że ślisko, i tak mruga to ja trzymam Mam wrażenie spora część BMW po słupach to błędy w software. Mam wrażenie, że trzymanie gazu w podłodze jadąc RWD po lodzie to błąd w software kierowcy ;) 37 |
Data: Pa?dziernik 02 2015 01:48:08 | Temat: Re: Niebezpieczna awaria ESP w Saab 9-3 | Autor: Michał | On 2015-10-02 00:49, Tomasz Pyra wrote: Dnia Fri, 02 Oct 2015 00:36:03 +0200, _Michał napisał(a): Ale naprawdę migająca kontrolka dawała poczucie pełnej kontroli i bezpieczeństwa ;) a auto dawało dokładnie tyle gazu ile mogło i samo sobie dawkowało moc (w okolicy 5% mocy silnika). Mylne było jeszcze jedno.... ja naprawę czekałem że mi to DSC wyprowadzi auto, bo bym kontorwał na co był czas. zorientowałem się że pozamiatane jak przód wyprzedził tył.. przy 70km/h na lodzie.. opanowywanie auta zajęło 4 pasy z 3 dostępnych, przy ruchu ulicznym, udało się na tym 4 - czyli trawie - bo lepsza przyczepność niż lód i po jakiś 300 metrach. a byłą jeszcze druga akcja, jak auto sobie postanowiło wcisnąć gaz do ~40%, robiąc zasłonę dymną, i rwąc całe pobocze i rozrzucając ziemie na 60 metrów dookoła, a zdusić żadnym hamulcem się nie dało. -- - This email has been checked for viruses by Avast antivirus software. http://www.avast.com |