Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T?
1 | Data: Listopad 24 2009 23:43:55 |
Temat: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | |
Autor: s@piens | Witam, Jest kolosalna, to juz pis±łem po subiektywnych odczuciach. Ale teraz vs. On Oct 8, 9:13 pm, "Przemek V" wrote: [...] A jaki ma przebieg? Jak nówka to może jeszcze być na programie^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Czy kto¶ mógłby co¶ dodać, skomentować? Jestem od roku posiadaczem pojazdu z takim silnikiem i nie wiem, czy już mam zacz±ć się martwić? 8) TIA BTW Dysponuje kto¶ może wykresami mocy i momentu dla tego silnika? pozdrawiam -- Piotr 2 |
Data: Listopad 24 2009 23:58:08 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Tomasz Pyra | s@piens pisze: Witam, A czy ten silnik nie powinien być zalewany wła¶nie benzyn± 98? Tak co¶ kojarzę że T5 tak około rocznika 1998-99 miał na wlewie napisane żeby lać 98. 3 |
Data: Listopad 25 2009 00:02:41 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: s@piens | Tomasz Pyra wrote: A czy ten silnik nie powinien być zalewany wła¶nie benzyn± 98? Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza. (Posiada czujnik spalania stukowego, czy jako¶ tak) -- Piotr 4 |
Data: Listopad 24 2009 23:05:20 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: to | s@piens wrote: A czy ten silnik nie powinien być zalewany właĹ›nie benzynÄ… 98? Tak coĹ› No i to jest prawda, bo jeĽdzi, ale w przypadku tego silnika 98 może dać dobre efekty. Warto sprawdzić (najlepiej na hamowni). -- cokolwiek 5 |
Data: Listopad 25 2009 00:18:12 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: s@piens | to wrote: Koło wlewu rocznika 2008 jest napisane 95 lub lepsza. (Posiada Fakt, nawet hamownie V-Techa mam 15 metrów od biurowca... czas w koĹ„cu odwiedzić. Na razie tylko w oparciu o subiektywne odczucia, to najlepiej na 98 ze BP mi sie jeĽdziło. -- Piotr 6 |
Data: Listopad 25 2009 00:18:22 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Tomasz Pyra | s@piens pisze: Tomasz Pyra wrote: To znaczy co do zasady, to nie ma przeciwwskazań żeby silnik zoptymalizował sobie k±t wyprzedzenia zapłonu w zależno¶ci od liczby oktanowej zalanego paliwa. Mnie raczej dziwi od zawsze dlaczego inne silniki tego nie robi±. My¶lę, że być może nawet rzadkie spalenie detonacyjne (chyba koniecznie do stwierdzenia gdzie jest granica przyspieszania zapłonu) jest już niszcz±ce dla silnika. Ale może da się to stwierdzić bez doprowadzenia do spalania stukowego? Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% mocy więcej, co przy 200KM przełożyłoby sie na jakie¶ 10KM. Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada. Zim± silniki maj± o jakie¶ 10% większ± moc (w turbo z intercoolerem różnice s± chyba jeszcze większe), a jednak s± to różnice w normalnej eksploatacji nieodczuwalne. 7 |
Data: Listopad 25 2009 00:26:15 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: s@piens | Tomasz Pyra wrote: To znaczy co do zasady, to nie ma przeciwwskazań żeby silnikCięcie kosztów przez księgowych... :-/ Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% Ja podczas jazdy po mie¶cie leję 95, a na trasę z bagażami 98 - tak na wszelki wypadek. Choć kiedy¶ zalałem V-Power Racing 100 i chyba nie odczułem zbytniej róznicy... -- Piotr 8 |
Data: Listopad 25 2009 00:39:09 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Tomasz Pyra | s@piens pisze: Tomasz Pyra wrote: Ale to nie wygl±da na rzecz specjalnie kosztown±, a jaki byłby "bajer"... Tylko z drugiej strony może taki wybór wprowadzałby tylko w niepotrzebne zakłopotanie _zwykłego_ użytkownika? Samo przej¶cie na VPowera z przyspieszeniem zapłonu może dać około 5% A nie lepiej wła¶nie odwrotnie? Paliwo z wyższ± liczb± oktanow± jako¶ tak lepiej pracuje przy niskich obrotach, to ma jaki¶ tam sens wła¶nie w mie¶cie jak się co chwilę rusza. A na trasę gdzie się cały czas trzyma jednak do¶ć wysokie obroty to 95 sprawdzi się równie dobrze. A moc w normalnym (nieadaptuj±cym się) silniku przy wyższej liczbie oktanowej ponoć mniejsza. Choć kiedy¶ zalałem V-Power Racing 100 i chyba nie odczułem zbytniej róznicy... Ja tam słyszę pewn± różnicę przy niskich obrotach na korzy¶ć milszego dla ucha odgłosu benzyny wyżej oktanowej. Ale tak w osi±gach to żadnych odczuć. Chociaż przymierzam się w cieniasie do załadowania jakiego¶ programu z przyspieszonym zapłonem i wtedy już trzeba jeĽdzić na minimum 98. Koledze hamownia powiedziała że daje mu to parę koników. 9 |
Data: Listopad 25 2009 00:27:46 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: Chociaż przymierzam siÄ™ w cieniasie do załadowania jakiegoĹ› programu z Ja rozważam wpiÄ™cie potencjometra w czujnik IAT i odpowiedniÄ… korektÄ™ zapłonu takÄ… metodÄ…. Zaleta jest taka, że w razie zatankowania kiepskiego paliwa można tymczasowo powrócić do zwykłych ustawieĹ„. Tylko trzeba mieć pewnoć, że w danym aucie IAT odpowiada tylko za zapłon (tak jak u mnie), bo niekiedy ma też wpływ na dawki paliwa. -- cokolwiek 10 |
Data: Listopad 25 2009 01:36:59 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: Tomasz Pyra wrote: Nie bardzo tylko rozumiem jak IAT ma wpływać na wyprzedzenie zapłonu. IAT (wraz z MAP) używany jest do obliczenia masy powietrza w cylindrze i używane to jest do obliczania dawki paliwa. W dodatku ECU zazwyczaj sobie skompensuje wartoć obliczonÄ… z MAP/IAT za pomocÄ… sondy lambda - dlatego w wiÄ™kszoĹ›ci samochodów "chip-rezystor" nie działa. A kÄ…t wyprzedzenia zapłonu to już funkcja zaszyta w ECU i zależna od obrotów silnika. 11 |
Data: Listopad 25 2009 00:40:28 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: IAT (wraz z MAP) używany jest do obliczenia masy powietrza w cylindrze i U mnie za dawkowanie paliwa odpowiada MAF (nie MAP, a także TPS i pewnie coĹ›tam jeszcze), odczyty z IAT wpływajÄ… wyłÄ…cznie na zapłon (im cieplejsze powietrze tym bardziej opóĽniony). -- cokolwiek 12 |
Data: Listopad 25 2009 00:23:33 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: MyĹ›lÄ™, że być może nawet rzadkie spalenie detonacyjne (chyba koniecznie Moje doć proste, wolnossÄ…ce V6 skÄ…dĹ› wie, jakie ma zalane paliwo. Po podłÄ…czeniu komputera stoi jak byk "95" albo "98", wiÄ™c pewnie może też sobie dostosować mapy zapłonu do paliwa zawczasu. Natomiast "kolosalne subiektywne odczucia" to chyba jednak przesada. Siła autosugestii... -- cokolwiek 13 |
Data: Listopad 25 2009 01:32:14 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Tomasz Pyra | to pisze: Tomasz Pyra wrote: A co to za auto? Ponoć jakieĹ› Subaru majÄ… też takie cudo. 14 |
Data: Listopad 25 2009 00:36:56 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: to | Tomasz Pyra wrote: A co to za auto? Ford ;) -- cokolwiek 15 |
Data: Listopad 24 2009 22:52:02 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: to | s@piens wrote: Czy ktoĹ› mógłby coĹ› dodać, skomentować? Jestem od roku posiadaczem Te silniki majÄ… zwykle około 200 koni. TrochÄ™ wykresów jest np. tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=70058 -- cokolwiek 16 |
Data: Listopad 25 2009 00:12:51 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: s@piens | to wrote: BTW Dysponuje ktoĹ› może wykresami mocy i momentu dla tego silnika? DziÄ™ki! Zaraz siÄ™ zarejestrujÄ™ na tym forum :) -- Piotr 17 |
Data: Listopad 25 2009 07:28:08 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Katanka | s@piens wrote: Witam, Nie ma za bardzo co komentować. W V-Techu mówi±, że normalne dla tego silnika w Mondeo (bo w Volvo podobno sterowniki tunninguje samo volvo, w fordach robia je w boschu czy w Seamensie), gdzie powinien miec te 220 koni, jest wynik rzędu 205-210 koni, gdy hamuj± na PB95. Warto nalać V-Povera i moc będzie odpowiednia. Dodatkowo silnik odkręca się (z tego co mówi V-Tech) dopiero po przejechaniu 1500km. Hamowany był przy 600km i pokazał 190 koni, po przejechaniu 3000km pokazał 207 na PB95. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl 18 |
Data: Listopad 25 2009 01:29:50 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Przemek V | On 25 Lis, 07:28, "Katanka" wrote: s@piens wrote: Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale tych 220 KM to w nim nie czuję chociaż też go specjalnie nie katowałem. Zobaczymy co będzie po tych 1500 km i czy się dotrze. Spalanie dla przyzwyczajonego do dużego diesla jest dosyć masakryczne - 12,5 ¶rednia na trasie W-wa - Dęblin W-wa. Za to prowadzenie, zawieszenie - bardzo pozytywne wrażenia. Foty delikwenta: http://picasaweb.google.com/przemv/SMax# 19 |
Data: Listopad 25 2009 10:48:32 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Katanka | Przemek V wrote: Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale Jak przejedziesz te 1500km to zatankuj proszę Shell V-Pover Racing :) zobaczysz róznicę! Spalanie dla przyzwyczajonego do dużego diesla jest dosyć masakryczne Nauczy się jeĽdzić. Mój na poczatku palił ¶redino 13l. Teraz pali poniżej 9l gdy jeĽdżę po wioskach okolicznych, w trybie mieszanym poniżek 10l. Kiedy jechałem w trasie z Gizycka do Bielska przez Wawę, spalił poniżej 8l. Trzeba tylko się troszkę nauczyc nim jeĽdzić. silnik jest bardzo elastyczny. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl 20 |
Data: Listopad 25 2009 19:48:22 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Tomasz Pyra | Przemek V pisze: Żony autko ma mniej niż tydzień i na razie 300 km. raptem zrobiło ale No bo to też kawałek samochodu - widzę 1743kg na pusto, czyli 126KM/t. Inna sprawa, że producent podaje czas 0-100 w 7.9s - aż trudno uwierzyć. 21 |
Data: Listopad 26 2009 12:05:35 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Katanka | Tomasz Pyra wrote: Przemek V pisze: Piszesz o Mondeo czy o Kudze? Bo jesli Mondeo to co¶ jest nie tak :) Jest lżejszy i ma większe przyspieszenie z tego co pamiętam. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl 22 |
Data: Listopad 26 2009 20:51:23 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Tomasz Pyra | Katanka pisze: Tomasz Pyra wrote: S-Max. Przyspieszenie podaje producent. Masa zważona przez EuroNCAP. 23 |
Data: Listopad 26 2009 21:07:45 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Przemek V |
Katanka pisze: 530d waży 1670 kg, ma moc 218 KM, automatyczn± skrzynię a subiektywnie jest dużo bardziej żwawe. 24 |
Data: Listopad 26 2009 21:12:56 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: Tomasz Pyra | Przemek V pisze: 530d waży 1670 kg, ma moc 218 KM, automatyczn± skrzynię a subiektywnie jest dużo bardziej żwawe. Subiektywnie to bardzo różnie bywa - u mnie na odczucia to większy wpływ niż moc silnika ma wysoko¶ć siedziska i kształt siedzenia. 25 |
Data: Listopad 30 2009 01:25:08 | Temat: Re: Niedobór mocy w Fordowskich 2.5T? | Autor: to | Przemek V wrote: 530d waÂży 1670 kg, ma moc 218 KM, automatyczn± skrzyniĂŞ a subiektywnie Subiektywnie to prawie każdy diesel jest dużo bardziej żwawy od benzyny o podobnej mocy, ale obiektywnie wrÄ™cz przeciwnie... -- cokolwiek |