Grupy dyskusyjne   »   Niedogrzane silniki

Niedogrzane silniki



1 Data: Luty 19 2018 10:36:13
Temat: Niedogrzane silniki
Autor: Janusz 

Podsumowanie artykułu, wskaĽnik temp silnika oszukuje.
https://autokult.pl/30850,problem-z-nowoczesnymi-silnikami-bardzo-trudno-je-rozgrzac

"Chciałem też pokazać, dlaczego w jednostkach turbodoładowanych dochodzi do awarii, choć jeĽdzi siÄ™ poprawnie. Nie zdziwcie siÄ™, że po kilkunastu tysiÄ…cach kilometrów pod korkiem zbierze siÄ™ kremowa papka. To niekoniecznie uszkodzona uszczelka pod głowicÄ…. To może być nastÄ™pstwem jazdy na krótkich dystansach z niedogrzanym motorem. To wiadomoć o treĹ›ci: ”rozgrzej mnie choć raz na jakiĹ› czas” - wysłana wprost z miski olejowej."


--
Pozdr
Janusz



2 Data: Luty 19 2018 20:16:39
Temat: Re: Niedogrzane silniki
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Janusz pisze tak:

Podsumowanie artykułu, wskaĽnik temp silnika oszukuje.
https://autokult.pl/30850,problem-z-nowoczesnymi-silnikami-bardzo-t
rudno-je-rozgrzac


"Płyn chłodniczy optymalnÄ… temperaturÄ™ pracy 90–110 °C osiÄ…ga nierzadko
już po kilku minutach od uruchomienia motoru. DziÄ™ki temu w aucie
czujemy podmuch ciepłego powietrza. I w tym miejscu koĹ„czy siÄ™ ten
temat. Silnik wciÄ…ż jest zimny, zawłaszcza, gdy zimno jest również na
dworze."

bo płyn ogrzewa siÄ™ od promieniowania kosmicznego.


--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

3 Data: Luty 21 2018 21:17:42
Temat: Re: Niedogrzane silniki
Autor: Poldek 

W dniu 2018-02-19 o 10:36, Janusz pisze:

Podsumowanie artykułu, wskaĽnik temp silnika oszukuje.
https://autokult.pl/30850,problem-z-nowoczesnymi-silnikami-bardzo-trudno-je-rozgrzac "Chciałem też pokazać, dlaczego w jednostkach turbodoładowanych dochodzi do awarii, choć jeĽdzi siÄ™ poprawnie. Nie zdziwcie siÄ™, że po kilkunastu tysiÄ…cach kilometrów pod korkiem zbierze siÄ™ kremowa papka. To niekoniecznie uszkodzona uszczelka pod głowicÄ…. To może być nastÄ™pstwem jazdy na krótkich dystansach z niedogrzanym motorem. To wiadomoć o treĹ›ci: ”rozgrzej mnie choć raz na jakiĹ› czas” - wysłana wprost z miski olejowej."



W nocy jest najzimniej, a samochód ma długi postój.
Dlatego w nocy trzymam samochód w ogrzewanym garażu.
Zamiast uruchamiać silnik, który ma temperaturÄ™ minus parÄ™ *C, to uruchamiam silnik, który w momencie pierwszego rozruchu ma +15*C.

4 Data: Luty 21 2018 21:27:32
Temat: Re: Niedogrzane silniki
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .02.2018 o 21:17 Poldek  pisze:


W nocy jest najzimniej, a samochód ma długi postój.
Dlatego w nocy trzymam samochód w ogrzewanym garażu.
Zamiast uruchamiać silnik, który ma temperaturÄ™ minus parÄ™ *C, to  uruchamiam silnik, który w momencie pierwszego rozruchu ma +15*C.

To jest bez żadnego zauważalnego wpływu na trwałoć silnika.
Wszystkie swoje auta trzymam w nocy pod chmurkÄ… (bo mi siÄ™ nie chce  wjeżdżać na posesjÄ™ do garażu) i spokojnie dożywajÄ… u mnie do 200-300 tys.  km bez jakichkolwiek napraw. Powyżej takich przebiegów (jak mało jeĽdzisz)  auto i tak bÄ™dzie technicznym trupem, które prÄ™dzej czy póĽniej bÄ™dziesz  musiał zezłomować.
Teoretycznie można oczywiĹ›cie wykazać, że przez pierwsze xx sekund auto  bÄ™dzie miało gorsze smarowanie, wiÄ™ksze opory i pewnie wiele innych  czynników, które jednak w praktyce nie majÄ… znaczenia. Silnik uruchamiany  na mrozie i tak bÄ™dzie trwalszy od całej reszty.

TG

5 Data: Luty 22 2018 17:15:57
Temat: Re: Niedogrzane silniki
Autor: Poldek 

W dniu 2018-02-21 o 21:27, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .02.2018 o 21:17 Poldek  pisze:


W nocy jest najzimniej, a samochód ma długi postój.
Dlatego w nocy trzymam samochód w ogrzewanym garażu.
Zamiast uruchamiać silnik, który ma temperaturÄ™ minus parÄ™ *C, to uruchamiam silnik, który w momencie pierwszego rozruchu ma +15*C.

To jest bez żadnego zauważalnego wpływu na trwałoć silnika.
Wszystkie swoje auta trzymam w nocy pod chmurkÄ… (bo mi siÄ™ nie chce wjeżdżać na posesjÄ™ do garażu) i spokojnie dożywajÄ… u mnie do 200-300 tys. km bez jakichkolwiek napraw. Powyżej takich przebiegów (jak mało jeĽdzisz) auto i tak bÄ™dzie technicznym trupem, które prÄ™dzej czy póĽniej bÄ™dziesz musiał zezłomować.
Teoretycznie można oczywiĹ›cie wykazać, że przez pierwsze xx sekund auto bÄ™dzie miało gorsze smarowanie, wiÄ™ksze opory i pewnie wiele innych czynników, które jednak w praktyce nie majÄ… znaczenia. Silnik uruchamiany na mrozie i tak bÄ™dzie trwalszy od całej reszty.

PrzekonałeĹ› mnie. Od dziĹ› nie bÄ™dÄ™ wjeżdżał do garażu.

6 Data: Luty 22 2018 20:10:16
Temat: Re: Niedogrzane silniki
Autor: Mateusz Bogusz 

W dniu 22.02.2018 o 17:15, Poldek pisze:

PrzekonałeĹ› mnie. Od dziĹ› nie bÄ™dÄ™ wjeżdżał do garażu.

Nie wydaje mi siÄ™ żeby Tomasz do czegoĹ› przekonywał, po prostu stwierdził. A Ty parkujesz w garażu z innego powodu. To żeby silnik miał ciepło przy rozruchu, to dodatek :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Niedogrzane silniki



Grupy dyskusyjne