Grupy dyskusyjne   »   [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)

[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)



1 Data: Marzec 06 2009 09:15:20
Temat: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: topek  

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6350444,Niemcy_wykupuja_nam_auta_.html

Gdzies mi tu sie obila o oczy dyskusja na temat doplat (tzw Abwreckprämie) w
wysokosci 2500 Euro do kazdego nowego auta jesli:
1. zeszrotujesz auto powyzej 10 lat
2. jestes jego wlascicielem minimum 12 miesiecy
3. Kupisz nowe :)

Fakt ze glownie sprzedaja sie "popierdolki" typu Clio, Corsa czy panda ale
jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie) gospodarki.
W salonach jest ruch.
Producenci produkuja
Na szrotach tez maja w cholere roboty.

Niemcy w przeciwienstwie do innych krajow, wspomagaja swoja decyzja przy
okazji inne kraje w europie (Polske, Rumunie, Czechy, Slowacje) i rozni sie to
diametralnie od rzadu np francuskiego, ktory doplaca koncernom byleby tylko
zostaly we francji.
Nie wiem czy to byl zamierzony efekt ale wsyszlo niezle i, najwazniejsze, ze
dziala.
Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic przepisu, ze owszem
dostaniesz doplate ale jak kupisz auto wyprodukowane na terenie RFN

Jakie szanowni grupowicze maja zdanie w tej materii?


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Marzec 06 2009 10:42:26
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: jian 

topek wrote:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6350444,Niemcy_wykupuja_nam_auta_.html

Gdzies mi tu sie obila o oczy dyskusja na temat doplat (tzw Abwreckprämie) w
wysokosci 2500 Euro do kazdego nowego auta jesli:
1. zeszrotujesz auto powyzej 10 lat
2. jestes jego wlascicielem minimum 12 miesiecy
3. Kupisz nowe :)

Fakt ze glownie sprzedaja sie "popierdolki" typu Clio, Corsa czy panda ale
jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie) gospodarki.
W salonach jest ruch.
Producenci produkuja Na szrotach tez maja w cholere roboty.

Niemcy w przeciwienstwie do innych krajow, wspomagaja swoja decyzja przy
okazji inne kraje w europie (Polske, Rumunie, Czechy, Slowacje) i rozni sie to
diametralnie od rzadu np francuskiego, ktory doplaca koncernom byleby tylko
zostaly we francji.
Nie wiem czy to byl zamierzony efekt ale wsyszlo niezle i, najwazniejsze, ze
dziala.
Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic przepisu, ze owszem
dostaniesz doplate ale jak kupisz auto wyprodukowane na terenie RFN

Jakie szanowni grupowicze maja zdanie w tej materii?


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy


Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przed kryzysem
Juz dawno niemcy wprowadzili tak zwane stopnie euro i były profity za wymiane auta

jak dobrze pamietam obecnie sa 3
euro1
euro2
euro3

dla przykladu Koln
naklejka euro1 (czerona) autem nie wiedziesz wcale do miasta
naklejka euro2 (żółta) autem wjedziesz do miasta (ale tylko na obrzeża)
naklejka euro3 (zielona) autem mozesz poruszać sie po mieście

3 Data: Marzec 06 2009 10:11:43
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: topek  

TNIJ CYTATY!

Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przed
kryzysem
Tez ale nie na taka skale.
Wczesniej byla zacheta w postaci nizszego podatku a obecnie jest doplata.

Juz dawno niemcy wprowadzili tak zwane stopnie euro i były profity za
wymiane auta
Profit w postaci mniejszego, badz w ogole, podatku drogowego.
 
jak dobrze pamietam obecnie sa 3
euro1
euro2
euro3
Zle pamietasz, albo sie zatrzymales w polowei lat 90-tych :)
Jest euro1 do euro6.
Sa to normy spalin.
Na ta chwile zwolnione z podatku drogowego sa auta z Euro5 i Euro6

dla przykladu Koln
naklejka euro1 (czerona) autem nie wiedziesz wcale do miasta
naklejka euro2 (żółta) autem wjedziesz do miasta (ale tylko na obrzeża)
naklejka euro3 (zielona) autem mozesz poruszać sie po mieście
Sorry, ale znow bzdury i polprawdy.
Kolory naklejek nie maja nic wspolnego z normami spalin euro1-6
Ja mam diesla z euro3 i mam zolta
Kumpel ma golfa2 z euro1 benzynowego i ma zielona.
Tu chodzi o Feinstaub (zapylenie) i dlatego diesle dostaja "po dupie"
Diesle z FAPem/DPF (filtrem czastek stalych) dostaja zielona.

Umweltzone nie obejmuje calego miasta tylko, zazwyczaj, scisle centrum.
Do konca tego roku 2009 z kazda naklejka (bez naklejki mandat) i norma spalin
wjedziesz wszedzie w podanej przez Ciebie Kolonii.
Od 1 stycznia 2010 nie bedzie mozna wjechac do centrum (umweltzony) autem z
czerwona naklejka.

Jak bys nie wierzyl to prosze:
http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/haeufige-fragen-und-antworten-zur-koelner-umweltzone/#ziel_0_36

A tu mapki umweltzone w niemieckich miastach:
http://www.bmu.de/luftreinhaltung/doc/40590.php


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Marzec 06 2009 11:51:10
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: jian 

>/ciach/

Sorry, ale znow bzdury i polprawdy.
Kolory naklejek nie maja nic wspolnego z normami spalin euro1-6
Ja mam diesla z euro3 i mam zolta
Kumpel ma golfa2 z euro1 benzynowego i ma zielona.
Tu chodzi o Feinstaub (zapylenie) i dlatego diesle dostaja "po dupie"
Diesle z FAPem/DPF (filtrem czastek stalych) dostaja zielona.

Umweltzone nie obejmuje calego miasta tylko, zazwyczaj, scisle centrum.
Do konca tego roku 2009 z kazda naklejka (bez naklejki mandat) i norma spalin
wjedziesz wszedzie w podanej przez Ciebie Kolonii.
Od 1 stycznia 2010 nie bedzie mozna wjechac do centrum (umweltzony) autem z
czerwona naklejka.

Jak bys nie wierzyl to prosze:
http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/haeufige-fragen-und-antworten-zur-koelner-umweltzone/#ziel_0_36

A tu mapki umweltzone w niemieckich miastach:
http://www.bmu.de/luftreinhaltung/doc/40590.php


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy


a tam bzdury odrazu
pisalem ze nie pamietam dokładnie
wiec mogłem cos pomylić :P

5 Data: Marzec 06 2009 10:20:19
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: Jarek Wójtowicz 

jian  napisał(a):

Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przed
kryzysem
Juz dawno niemcy wprowadzili tak zwane stopnie euro i były profity za
wymiane auta

jak dobrze pamietam obecnie sa 3
euro1
euro2
euro3

dla przykladu Koln
naklejka euro1 (czerona) autem nie wiedziesz wcale do miasta
naklejka euro2 (żółta) autem wjedziesz do miasta (ale tylko na obrzeża)
naklejka euro3 (zielona) autem mozesz poruszać sie po mieście

Przynoszenie wiadomosci z magla nie jest mile widziane i na tej grupie i na
innych...
A jest taka dobra zasada, ze jak sie nie zna, to sie nie wypowiada...

http://www.stadt-koeln.de/umweltzone/

--
Jarek
Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic
http://my.flightmemory.com/jwzp/pl

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Marzec 06 2009 11:53:03
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: jian 

Jarek Wójtowicz wrote:

jian  napisał(a):
Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przed kryzysem
Juz dawno niemcy wprowadzili tak zwane stopnie euro i były profity za wymiane auta

jak dobrze pamietam obecnie sa 3
euro1
euro2
euro3

dla przykladu Koln
naklejka euro1 (czerona) autem nie wiedziesz wcale do miasta
naklejka euro2 (żółta) autem wjedziesz do miasta (ale tylko na obrzeża)
naklejka euro3 (zielona) autem mozesz poruszać sie po mieście

Przynoszenie wiadomosci z magla nie jest mile widziane i na tej grupie i na
innych... A jest taka dobra zasada, ze jak sie nie zna, to sie nie wypowiada...

http://www.stadt-koeln.de/umweltzone/



aaaa rozumie tylko nieliczni moga sie pomylic ok zapamietam sobie

7 Data: Marzec 06 2009 11:19:56
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: ania 


Użytkownik "topek "

Niemcy w przeciwienstwie do innych krajow, wspomagaja swoja decyzja przy
okazji inne kraje w europie (Polske, Rumunie, Czechy, Slowacje) i rozni
sie to

slyszalam, ze sie niemieckie firmy wlasnie z tego powodu dosc denerwuja, bo
te doplaty nie sa zacheta dla ich klientow:-)

--
ania

8 Data: Marzec 06 2009 11:45:42
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: omega_fan 

slyszalam, ze sie niemieckie firmy wlasnie z tego powodu dosc denerwuja,
bo te doplaty nie sa zacheta dla ich klientow:-)

Ja tam nie wiem, ale w salonie VW w Berlinie, który zwykle świecił pustkami,
jakieś 2 tygodnie temu niezły tłum ludzi się kłębił.

9 Data: Marzec 06 2009 12:22:48
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: J.F. 

Użytkownik "topek "  napisał w
wiadomości

Niemcy w przeciwienstwie do innych krajow, wspomagaja swoja
decyzja przy
okazji inne kraje w europie (Polske, Rumunie, Czechy, Slowacje)

Nie wiem czy o to im chodzilo :-)

Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic przepisu,
ze owszem
dostaniesz doplate ale jak kupisz auto wyprodukowane na terenie
RFN

Nie mozna.

Jakie szanowni grupowicze maja zdanie w tej materii?

Mnie tylko dziwi ze nie pomysleli iz te auta mozna sprzedac Polakom
zamiast zlomowac.
A moze pomysleli .. bo mozna bylo :-)

J.

10 Data: Marzec 06 2009 13:14:28
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: Paweł 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic przepisu, ze owszem
dostaniesz doplate ale jak kupisz auto wyprodukowane na terenie RFN
Nie mozna.

Być może można. Ale wszystkie firmy niemieckie produkują już auta za granicami RFN

--
Paweł

11 Data: Marzec 06 2009 17:04:59
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: J.F. 

Użytkownik "Paweł"  napisał w wiadomości

Użytkownik "J.F."  napisał w
wiadomości
Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic
przepisu, ze owszem
dostaniesz doplate ale jak kupisz auto wyprodukowane na terenie
RFN
Nie mozna.

Być może można.

Zasadniczo nie mozna, ale czasy sa szczegolne.

Ale wszystkie firmy niemieckie produkują już auta za  granicami
RFN

Produkuja tez u siebie, produkuja mase elementow do zagranicznych
aut ..

J.

12 Data: Marzec 06 2009 14:47:20
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: pluton 


jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie) gospodarki.
W salonach jest ruch.
Producenci produkuja
Na szrotach tez maja w cholere roboty.

no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod, czy
nie.

pozdrawiam
pluton

13 Data: Marzec 06 2009 14:17:59
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: topek  

no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod, czy
nie.

Za ambasade w gabonie tez placi. Niezaleznie od tego gdzie spedza wakacje.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Marzec 06 2009 17:16:34
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: pluton 

no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod,
czy
nie.

Za ambasade w gabonie tez placi. Niezaleznie od tego gdzie spedza wakacje.


Za wojsko, policje, sluzbe zdrowia i sejm z senatem tez placi :(

pozdrawiam
pluton

15 Data: Marzec 06 2009 22:13:49
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: Andrzej 


Użytkownik "pluton"  napisał w wiadomości

no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod,
czy
nie.

Za ambasade w gabonie tez placi. Niezaleznie od tego gdzie spedza
wakacje.


Za wojsko, policje, sluzbe zdrowia i sejm z senatem tez placi :(

nawet za sraj tasme im placimy
a nie daj boze ktorych z nich sie zle odzywia
to na kibel i czesciej chodzi i wiecej ma klopotow zdrowotnych
i kto za to zaplaci? my

to skad mamy czerpac przyklady skoro nasza kasa sie w g. obraca?:)

16 Data: Marzec 06 2009 17:05:57
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: J.F. 

Użytkownik "pluton"  napisał w
wiadomości

jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie)
gospodarki.
W salonach jest ruch.
Producenci produkuja
Na szrotach tez maja w cholere roboty.

no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma
samochod, czy nie.

Ale dzieki temu ma prace i nie musi placic na wyplacanie zasilkow
:-)

J.

17 Data: Marzec 07 2009 01:34:54
Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
Autor: Adam Foton 

Fakt ze glownie sprzedaja sie "popierdolki" typu Clio, Corsa czy panda ale
jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie) gospodarki.
W salonach jest ruch.
Producenci produkuja Na szrotach tez maja w cholere roboty.

Ciekawe czym beda pobudzac pozniej ?

Ustawowy nakaz zlomowania auta po 10 latach ?
A moze brak wlasnosci, tylko wypozyczanie auta od jakiejs agencji motoryzacji i restrukturyzacji drogownictwa ?

Wszystko po to, aby pieniadz coraz szybciej krazyl w gospodarce, przez co ta bedzie sprawiac wrazenie mocniejszej.
Kiedys nie do pomyslenia bylo, aby wlascicielowi oplacilo sie zniszczyc rzecz pelniaca wlasciwie swoja funkcje, tylko dlatego ze zaplaca mu za to inni.


AF

[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)



Grupy dyskusyjne