Grupy dyskusyjne   »   Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu

Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu



1 Data: Lipiec 23 2007 08:33:10
Temat: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: Noonek 

Witam,

jaka moze byc przyczyna nierównej pracy silnika zaraz po rozruchu? Silnik zapala normalnie, jednak gdy ruszam, to zaczyna sie dusic i wyraznie slabnie. Gdy juz sie rozgrzeje, to pracuje normalnie. Cala sytuacja dotyczy jazdy na benzynie. Samochod posiada instalacje LPG, ale na gazie nic takiego nie wystepuje.
Astra F 1,6 8v + LPG

Pozdrawiam



2 Data: Lipiec 23 2007 08:36:35
Temat: Re: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: Agent 


Użytkownik "Noonek"  napisał w wiadomości

Witam,

jaka moze byc przyczyna nierównej pracy silnika zaraz po rozruchu? Silnik zapala normalnie, jednak gdy ruszam, to zaczyna sie dusic i wyraznie slabnie. Gdy juz sie rozgrzeje, to pracuje normalnie. Cala sytuacja dotyczy jazdy na benzynie. Samochod posiada instalacje LPG, ale na gazie nic takiego nie wystepuje.
Astra F 1,6 8v + LPG

To tak jakby za mało paliwa dostawał na zinmo na ssaniu

3 Data: Lipiec 23 2007 08:45:43
Temat: Re: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: Noonek 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Noonek"  napisał w wiadomości
Witam,

jaka moze byc przyczyna nierównej pracy silnika zaraz po rozruchu? Silnik zapala normalnie, jednak gdy ruszam, to zaczyna sie dusic i wyraznie slabnie. Gdy juz sie rozgrzeje, to pracuje normalnie. Cala sytuacja dotyczy jazdy na benzynie. Samochod posiada instalacje LPG, ale na gazie nic takiego nie wystepuje.
Astra F 1,6 8v + LPG

To tak jakby za mało paliwa dostawał na zinmo na ssaniu

Czy cos trzeba podregulowac/przeczyscic/wymienic ?

Pozdrawiam

4 Data: Lipiec 23 2007 09:26:11
Temat: Re: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: daro 

jaka moze byc przyczyna nierównej pracy silnika zaraz po rozruchu? Silnik
zapala normalnie, jednak gdy ruszam, to zaczyna sie dusic i wyraznie
slabnie. Gdy juz sie rozgrzeje, to pracuje normalnie. Cala sytuacja
dotyczy
jazdy na benzynie. Samochod posiada instalacje LPG, ale na gazie nic
takiego
nie wystepuje.

Identyczny objaw u mnie - sonda lambda uszkodzona. Nowa sonda załatwiła
sprawę.
Daro

5 Data: Lipiec 23 2007 15:48:19
Temat: Re: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: Noonek 


Użytkownik "daro"  napisał w wiadomości

jaka moze byc przyczyna nierównej pracy silnika zaraz po rozruchu? Silnik
zapala normalnie, jednak gdy ruszam, to zaczyna sie dusic i wyraznie
slabnie. Gdy juz sie rozgrzeje, to pracuje normalnie. Cala sytuacja
dotyczy
jazdy na benzynie. Samochod posiada instalacje LPG, ale na gazie nic
takiego
nie wystepuje.

Identyczny objaw u mnie - sonda lambda uszkodzona. Nowa sonda załatwiła
sprawę.

Zostalem jeszcze poinformwany, ze to moze byc zabrudzony silniczek krokowy.
Czy to tez podchodzi pod potencjalne przyczyny tego problemu?

Pozdrawiam

6 Data: Lipiec 24 2007 08:33:33
Temat: Re: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: daro 

>
> Identyczny objaw u mnie - sonda lambda uszkodzona. Nowa sonda załatwiła
> sprawę.

Zostalem jeszcze poinformwany, ze to moze byc zabrudzony silniczek
krokowy.
Czy to tez podchodzi pod potencjalne przyczyny tego problemu?


Obstawiam że nie, bo jakby to był krokowiec to nierówno by pracował na
zimnym i na ciepłym.

7 Data: Lipiec 23 2007 19:20:48
Temat: Re: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Noonek napisał(a):

Witam,

jaka moze byc przyczyna nierównej pracy silnika zaraz po rozruchu? Silnik zapala normalnie, jednak gdy ruszam, to zaczyna sie dusic i wyraznie slabnie. Gdy juz sie rozgrzeje, to pracuje normalnie. Cala sytuacja dotyczy jazdy na benzynie. Samochod posiada instalacje LPG, ale na gazie nic takiego nie wystepuje.
Astra F 1,6 8v + LPG

Pozdrawiam

Jak czesto jezdzisz na benzynie? Zawsze odpalasz samochod na benzynie, a potem od razu na gaz?
Jaka instalacja gazowa?
Ile paliwa (benzyny) masz w zbiorniku?
Mnie to wyglada na przytarty wtryskiwacz. Samochod odpala, ale dawka paliwa nie jest na tyle duza, zeby moc wytworzyc mieszanke o odpowiednich proporcjach, a gdy samochod sie troche rozgrzeje, to przeplywajace paliwo smaruje wtrysk i jego praca staje sie prawodlowa.
Ze wzgledu na np. notoryczna jazde na rezerwie moze tez byc kwestia przytartej pompy paliwa (pompa zanurzana w zbiorniku), objawy tego typu uszkodzen sa calkowicie zgodne z tymi, ktore wystepuja u Ciebie.

Do sondy Lambda nie przywiazywalbym duzej wagi, gdyz w tym modelu sygnal wysyla dopiero po pewnym czasie - ok. 3-5min od uruchomienia. W przypadku instalacji IIgen, bledny sygnal Lambda wprowadzalby tez zaklocenia w pracy centralki LPG.
Z kolei silnik krokowy moze powodowac falowanie obrotow, utrzymywanie zbyt wysokich lub zbyt niskich, ewentualnie gasniecie po odpuszczeniu "gazu" ale nie ma on (oczywiscie ten od paliwa) zadnego wplywu na prace silnika na wyzszych niz jalowe obrotach.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
red C20NE Calibra not PMS yet

8 Data: Lipiec 24 2007 08:27:48
Temat: Re: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: Noonek 


Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek""  napisał w wiadomości

Noonek napisał(a):
Witam,

jaka moze byc przyczyna nierównej pracy silnika zaraz po rozruchu? Silnik zapala normalnie, jednak gdy ruszam, to zaczyna sie dusic i wyraznie slabnie. Gdy juz sie rozgrzeje, to pracuje normalnie. Cala sytuacja dotyczy jazdy na benzynie. Samochod posiada instalacje LPG, ale na gazie nic takiego nie wystepuje.
Astra F 1,6 8v + LPG

Pozdrawiam

Jak czesto jezdzisz na benzynie?
Na LPG jezdze zdecydowanie czesciej, niemniej jednak czasami samochod przelaczam, zebymy sie przejechal na benzynie. W porownaniu z czasem jazdy na LPG jest to jednak niewiele.

Zawsze odpalasz samochod na benzynie, a
potem od razu na gaz?
Najczesciej tak.

Jaka instalacja gazowa?
Instalacja regulowana srubka (1 generacja ?)

Ile paliwa (benzyny) masz w zbiorniku?
Zawsze mam co najmniej pol zbiornika, czyli w przypadku Astry jest to ponad 20 litrow.

Mnie to wyglada na przytarty wtryskiwacz. Samochod odpala, ale dawka paliwa nie jest na tyle duza, zeby moc wytworzyc mieszanke o odpowiednich proporcjach, a gdy samochod sie troche rozgrzeje, to przeplywajace paliwo smaruje wtrysk i jego praca staje sie prawodlowa.
Ze wzgledu na np. notoryczna jazde na rezerwie moze tez byc kwestia przytartej pompy paliwa (pompa zanurzana w zbiorniku), objawy tego typu uszkodzen sa calkowicie zgodne z tymi, ktore wystepuja u Ciebie.
Czy stan wtryskiwaczy mozna jakos dokladnie okreslic w serwisie? I jesli juz to co dalej: wymiana/regulacja/cos innego?
O tej pompie kiedys mi kiedys wspomnieli, ze ma za male cisnienie (na komputerze wyszlo), ale jak to okreslili - "narazie nie ma sie co przejmowac".

Do sondy Lambda nie przywiazywalbym duzej wagi, gdyz w tym modelu sygnal wysyla dopiero po pewnym czasie - ok. 3-5min od uruchomienia. W przypadku instalacji IIgen, bledny sygnal Lambda wprowadzalby tez zaklocenia w pracy centralki LPG.
Z kolei silnik krokowy moze powodowac falowanie obrotow, utrzymywanie zbyt wysokich lub zbyt niskich, ewentualnie gasniecie po odpuszczeniu "gazu" ale nie ma on (oczywiscie ten od paliwa) zadnego wplywu na prace silnika na wyzszych niz jalowe obrotach.

Pozdrawiam

9 Data: Lipiec 24 2007 20:52:34
Temat: Re: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Noonek napisał(a):

Jaka instalacja gazowa?

Instalacja regulowana srubka (1 generacja ?)

Dokladnie, I generacja


Ile paliwa (benzyny) masz w zbiorniku?

Zawsze mam co najmniej pol zbiornika, czyli w przypadku Astry jest to ponad 20 litrow.

Bardzo dobrze.

Czy stan wtryskiwaczy mozna jakos dokladnie okreslic w serwisie? I jesli juz to co dalej: wymiana/regulacja/cos innego?
O tej pompie kiedys mi kiedys wspomnieli, ze ma za male cisnienie (na komputerze wyszlo), ale jak to okreslili - "narazie nie ma sie co przejmowac".

Jakie masz oznaczenie silnika? X16SZ?

Jesli jest to wlasnie taki silnik, to jest on na pojedynczym wtrysku.
Daje Ci to tylko ewentualnie nizsze koszta wymiany, gdyz wtrysku nie da sie podregulowac czy naprawic. Niestety nie znam zadnych rozsadnych metod diagnozy poza podmiana.

Pompe z kolei mozesz sprawdzic na wydatek. Odlacz przewod zasilania wtrysku paliwem, a koniec przewodu wloz do naczynia okolo 5 litrowego.
Zdejmij oslone kolo nog pasazera, po zewnetrznej stronie, pod nia znajduje sie ECU. Odnajdz duzy przekaznik (czarny lub rozowy, w zaleznosci od rocznika) i przewodem zewrzyj styk 30 i 87 w cokole, pompa musi zaczac pracowac. Prawidlowy wydatek pompy to od 0,8 do 1,2 dm3/min.

Co do sondy Lambda i silnika krokowego, odsylam do strony: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html gdzie masz opisane jak wykonac diagnoze, ktora w 99% pokrywa sie z tym, co moze wskazac komputer na badaniu w ASO. Jesli wykonasz taka diagnoze, a ujawnia sie przy niej jakies bledy to daj znac tu na grupie, postaram sie pomoc w lokalizacji przyczyn niesprawnosci.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
red C20NE Calibra not PMS yet

10 Data: Lipiec 25 2007 07:53:46
Temat: Re: Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu
Autor: Noonek 


Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek""  napisał w wiadomości

Noonek napisał(a):

Jaka instalacja gazowa?

Instalacja regulowana srubka (1 generacja ?)

Dokladnie, I generacja


Ile paliwa (benzyny) masz w zbiorniku?

Zawsze mam co najmniej pol zbiornika, czyli w przypadku Astry jest to ponad 20 litrow.

Bardzo dobrze.

Czy stan wtryskiwaczy mozna jakos dokladnie okreslic w serwisie? I jesli juz to co dalej: wymiana/regulacja/cos innego?
O tej pompie kiedys mi kiedys wspomnieli, ze ma za male cisnienie (na komputerze wyszlo), ale jak to okreslili - "narazie nie ma sie co przejmowac".

Jakie masz oznaczenie silnika? X16SZ?

Tak, mam dokladnie taki silnik.


Jesli jest to wlasnie taki silnik, to jest on na pojedynczym wtrysku.
Daje Ci to tylko ewentualnie nizsze koszta wymiany, gdyz wtrysku nie da sie podregulowac czy naprawic. Niestety nie znam zadnych rozsadnych metod diagnozy poza podmiana.

Pompe z kolei mozesz sprawdzic na wydatek. Odlacz przewod zasilania wtrysku paliwem, a koniec przewodu wloz do naczynia okolo 5 litrowego.
Zdejmij oslone kolo nog pasazera, po zewnetrznej stronie, pod nia znajduje sie ECU. Odnajdz duzy przekaznik (czarny lub rozowy, w zaleznosci od rocznika) i przewodem zewrzyj styk 30 i 87 w cokole, pompa musi zaczac pracowac. Prawidlowy wydatek pompy to od 0,8 do 1,2 dm3/min.

Co do sondy Lambda i silnika krokowego, odsylam do strony: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html gdzie masz opisane jak wykonac diagnoze, ktora w 99% pokrywa sie z tym, co moze wskazac komputer na badaniu w ASO. Jesli wykonasz taka diagnoze, a ujawnia sie przy niej jakies bledy to daj znac tu na grupie, postaram sie pomoc w lokalizacji przyczyn niesprawnosci.


Samochod byl podpiety do kompa i panowie zauwazyli, ze sonda na biegu jalowym podaje (o ile dobrze zrozumialem) niewlasciwe napiecie.

Dziekuje za obszerne wyjasnienie i pozdrawiam

N.

Nierówna praca silnika zaraz po rozruchu



Grupy dyskusyjne