Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej
1 | Data: Czerwiec 06 2011 15:24:01 |
Temat: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | |
Autor: Maciek | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 06 2011 15:26:10 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Maciek | Coś się nie wkleiło a wysłało.. Tutaj ktoś miał podobny problem: http://tnij.org/l4y8 Moja tarcza wygląda podobnie, z tym, że jest praktycznei nowa bez rantów itd. (parę tysiaków zrobione) 3 |
Data: Czerwiec 06 2011 15:37:38 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Michał Gut | napewno jarzmo bylo dobrze oczyszczone i smarowane? bo masz to samo co u mnie. przy czym u mnie ktoregos pieknego dnia zacisk stanął tak mocno ze na trasie powrotnej wracalem z palącym się klockiem. co skrzyzowanie wyprzedzala mnie chmura dymu i tylko zastanawialem sie kiedy pojawi sie ogien.... 4 |
Data: Czerwiec 06 2011 15:47:54 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Maciek |
napewno jarzmo bylo dobrze oczyszczone i smarowane? bo masz to samo co u mnie. Ręki sobie nie dam odciąć bo tego naocznie nie widziałem. Jednak robił z tym mechanik do którego mam zaufanie, ściągał koło drugi raz i przeglądał całość pod kątem działania. Nie mam powodu mu nie wierzyć. przy czym u mnie ktoregos pieknego dnia zacisk stanął tak mocno ze na trasie powrotnej wracalem z palącym się klockiem. co skrzyzowanie wyprzedzala mnie chmura dymu i tylko zastanawialem sie kiedy pojawi sie ogien.... U mnie nie ma takiego efektu, zacisk odbija. Felgę macałem nie raz i po zwykłej jak i po szybszej jeździe, nie nagrzewa się wybitnie. 5 |
Data: Czerwiec 06 2011 16:58:43 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Michał Gut | Ręki sobie nie dam odciąć bo tego naocznie nie widziałem. Jednak robił z tym mechanik do którego mam zaufanie, ściągał koło drugi raz i przeglądał całość pod kątem działania. Nie mam powodu mu nie wierzyć. ta.. ja tez.. dlatego teraz juz sam bawie sie w naprawy tego czego sie da. duzo z tym problemow na poczatku ale efekty mojej pracy i tego ze nie robilem napraw wczesniej widac caly czas (np seria o zapiecoznych srubach) U mnie nie ma takiego efektu, zacisk odbija. Felgę macałem nie raz i po zwykłej jak i po szybszej jeździe, nie nagrzewa się wybitnie. u mnie to akurat skrajne zaniedbanie bo najpierw zlecalem wszystkie naprawy mojemu mecjhanikowi a potem po roku pracy okazalo sie jaki jest stan. gumki oslaniajace os jarzma byly kompletnie zniszczone. ewidentnie nie wymieniane od wiekow. a zglaszalem sie do niego z tymi hamulcami kilkukrotnie bo byly problemy z przejsciem przegladu - nierownomiernosc. i co z tego ze cos tam pomacal skoro niektore byly elementy byly zuzyte a on nie wpadl na to zeby zasugerowac wymiane. nie mowiac o wymianie srub... 6 |
Data: Czerwiec 06 2011 23:56:33 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Michał Gut | nie docytalem.... ty masz na jednej stronie to a mnie sie wydawalo ze z jednej zdarte na lustro a z drugiej rdza... 7 |
Data: Czerwiec 06 2011 21:39:44 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-06-06 15:24, Maciek pisze: Witam, A między jarzmem a klockiem coś jeszcze jest (jakieś blaszki-prowadnice) czy klocek chodzi w jarzmie? Bo bywa tak, że klocek w prowadnicy ma za duży luz - np. z powodu zużycia jarzma, obudowy klocka albo po prostu niskiej precyzji wykonania klocka, albo używania zamienników które "prawie pasują". Wtedy klocek może się klinować w jakiś tam warunkach i powodować takie efekty. Trzeba wyjąć jarzmo i sprawdzić jak klocki w jarzmie chodzą - muszą chodzić, nie zacinać się, ale też nie latać luzem. Jeżeli między jarzmem a klockiem powinny być blaszki robiące prowadnicę, to po pierwsze czy blaszki są, i czy nie są jakieś powyginane. Kiedyś widziałem też rozgięty zacisk - nie wiem jak to się stało (może wada fabryczna), ale wyraźnie tłoczek nie był równoległy do podpory przeciwnego klocka. 8 |
Data: Czerwiec 07 2011 10:31:38 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Maciek | A między jarzmem a klockiem coś jeszcze jest (jakieś blaszki-prowadnice) czy klocek chodzi w jarzmie? Klocek wygląda tak (Focus MK1) http://tnij.org/l5db Samo jarzmo nie ma już żadnych blaszek (z tego co pamiętam ;-) Bo bywa tak, że klocek w prowadnicy ma za duży luz - np. z powodu zużycia jarzma, obudowy klocka albo po prostu niskiej precyzji wykonania klocka, albo używania zamienników które "prawie pasują". Klocki mam przeciętne, za namową mechanika "Panie na tył cudów nie trzeba" ;-) - Remsa, nie mam pojęcia jak jest z precyzją u tego producenta. Problem powstał po zimie. Trafna uwaga, możesz mieć rację z tym luzem, może jest zbyt duży. Kiedyś widziałem też rozgięty zacisk - nie wiem jak to się stało (może wada fabryczna), ale wyraźnie tłoczek nie był równoległy do podpory przeciwnego klocka. Wcześniejsze hample ładnie działały, po wymianie przez rok też było ok. Międzyczasie przygód z tym kołem też nie miałem, więc nic nie powinno być pogięte. Coś czuję, że czeka mnie grzebanie we własnym zakresie. Wariant ze zbyt dużym luzem na razie może być najbardziej prawdopodobny. hmm... może wymienie na początek te klocki na coś bardziej markowego. 9 |
Data: Czerwiec 07 2011 07:16:49 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Agent |
Witam,Miałem tak w Civicu. Też sprawdzałem zacisk, też pytałem i też nikt nie wiedział od czego. Wymieniłem tarcze i klocki i problem zniknął i nie powrócił.. 10 |
Data: Czerwiec 07 2011 10:35:19 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Maciek | Miałem tak w Civicu. Też sprawdzałem zacisk, też pytałem i też nikt nie wiedział od czego. Wymieniłem tarcze i klocki i problem zniknął i nie powrócił.. To co wyżej Tomek napisał z luzem, może mieć sens, może też tak było u Ciebie. A powiedz mi jeszcze, wymieniałeś nowe hamulce czy już stare, zużyte? Wymieniłeś na tą samą firmę czy inną (jaką)? 11 |
Data: Czerwiec 07 2011 11:38:20 | Temat: Re: Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej | Autor: Agent |
Miałem tak w Civicu. Też sprawdzałem zacisk, też pytałem i też nikt nie wiedział od czego. Wymieniłem tarcze i klocki i problem zniknął i nie powrócił.. Wymieniałem stare. Wyglądały tak - z obu stron podobnie.http://img25.imageshack.us/img25/6647/zdjcie029.jpg Zaciski chodziły normalnie. Wymieniłem wszystko na komplet TRW. |