Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
1 | Data: Luty 12 2011 23:09:41 |
Temat: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | |
Autor: stabillo | Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa 2 |
Data: Luty 12 2011 23:13:10 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: P_ablo | Użytkownik "stabillo" napisał w wiadomo¶ci Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd? Niezawodny i diesel to oksymoron... Z racji tematyki grupy takich nie uzywamy! -- Picasso 3 |
Data: Luty 13 2011 00:03:59 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-02-12 23:13, P_ablo pisze: Użytkownik "stabillo" napisał w wiadomoĹ›ci Bez przesady. WiÄ™kszoć jeżdżÄ…cych u nas (a sprowadzonych zza Odry) diesli w wieku 7-8 lat ma na kołach jakieĹ› ~300-400kkm, a nie ~120-150, które wskazuje licznik. I jakoĹ› te samochody jeżdżÄ…. Usterki zwiÄ…zane z silnikiem zaczynajÄ… wychodzić, to fakt. Ale benzyny z takim przebiegiem też bezawaryjne nie sÄ…. Minusem diesli sÄ… droższe części (sprzÄ™gła wymieniane razem z kołem dwumasowym, wtryski, pompy wtryskowe). -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój." 4 |
Data: Luty 13 2011 10:28:20 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: P_ablo | Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomoĹ›ci
Male porownanie - Sprinter CDI i LT 2.0 benzyna + CNG. W sprinterze juz 2 razy robilem wtryskiwacze w tym raz byla regenerowana cala glowica i robiona turbosprezarka, przebieg 280 tys. LT jezdzi i jezdzi i zepsuc sie nie chce - olej i gaz, gaz i olej, czasami klocki - na blacie 250 tys... Przy ogolnym tredzie w ktorym zarabia sie na serwisie nie na samym produkcie, psujace sie diesle i chore ceny na czesci sa na reke producentom i to co jest im na reke jest promowane. Po malu diesel bedzie mial sens tylko w duzych samochodach ciezarowych - wystarczy policzyc. -- Picasso 5 |
Data: Luty 12 2011 23:04:03 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Sat, 12 Feb 2011 23:09:41 +0100 osobnik zwany stabillo Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki tdi i cd wyznaczajÄ… producentów :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 6 |
Data: Luty 13 2011 00:05:04 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: Lewis | W dniu 2011-02-13 00:04, masti pisze: Dnia piÄ™knego Sat, 12 Feb 2011 23:09:41 +0100 osobnik zwany stabillo Pewnie chodziło mu o PD i CR ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 7 |
Data: Luty 13 2011 00:15:15 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: stabillo |
Pewnie chodziło mu o PD i CR ;) ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :) 8 |
Data: Luty 13 2011 13:30:18 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-02-13 00:15, stabillo pisze: Użytkownik napisał w wiadomoĹ›ci PD siÄ™ skoĹ„czyły. Już nawet VW uznał, że to była Ĺ›lepa droga. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój." 9 |
Data: Luty 13 2011 13:42:16 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: J.F. | On Sun, 13 Feb 2011 13:30:18 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: W dniu 2011-02-13 00:15, stabillo pisze: Wymiana za drogo kosztuje, a przeciez na wtryskiwaczach i cxewkach zarabia sie najwiecej :-) J. 10 |
Data: Luty 13 2011 01:40:30 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: mffd a | On 12 Lut, 23:09, "stabillo" wrote: Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa To ja polecam Focusa. Wersj± kombi 1.8tdci z połowy 2004 przejechałem 195000km (do 2009) głównie trasami. Przy 90000km do wymiany łożysko prawe przód, przy 170000km uszkodziło się cięgno w drzwiach kierowcy, ale dało się otworzyć i zamkn±ć. O dziwo (jak na nasze polskie drogi) nic nie było robione przy zawieszeniu (trasa robi swoje). Spalanie ¶rednie 6L/100km. Jak na FF żadnych problemów z rud± (cały czas pod chmurk±), dwumas±, wtryskami i turbin±. Ta ostatnia traktowana na zimno łagodnie, a po robocie należycie chłodzona. MirekFD 11 |
Data: Luty 14 2011 09:19:31 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-02-13 10:40, mffd a pisze: On 12 Lut, 23:09, wrote: To ja jestem lepszy. FF I tdci mam od nowo¶ci od 2004r i na liczniku 260 tys. Wła¶cie przygotowywuje się do wymiany rozrz±du (paska) po raz drugi tym razem z pomp± wody. Z awarii: - padnięte łożysko podpory półosi (na gwarancji) - ogrzewanie lusterka (na gwarancji) - sprzęgiełko przy alternatorze (z wymian± 700zł) - układ do centralnego zamka (z wymian± w ASO 700zł) - wycieraczki (do naprawy mechanizm) (około 150-200zł) i tyle. Po za tym tarcze, klocki, raz sprzęgło i koło dwu-masowe przy 150tys km. Co do zawieszenia to z przodu NIC. Z tyły wymieniony gumowy odbój za 30zł. Wydech - fabryczny. Turbina oryginalna tylko bałwanki (elastyczne ł±czniki co 2 lata trzeba wymieniać.) W porównaniu do hondy i mitsubishi to ford jest zdecydowanie bardziej niezawodny. Silnik nie zużywa oleju po między wymianami co 20 tys km... Z uwagi na przebieg nie zamierzam go w ogołe sprzedawać - zostanie jakie drugie auto. Pozdrawiam Rafał 12 |
Data: Luty 14 2011 09:47:29 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: DoQ | W dniu 2011-02-14 09:19, The_EaGle pisze: W porównaniu do hondy i mitsubishi to ford jest zdecydowanie bardziej Mam podobne wnioski po eksploatacji japończyka, ciekawe... ;) Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: 13 |
Data: Luty 14 2011 05:01:12 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: grzech | To ja jestem lepszy. FF I tdci mam od nowo¶ci od 2004r i na liczniku 260 Skoro się przechwalamy;) almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej pompie paliwa, rozrz±dzie, wydechu i turbinie. wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w przednim zawieszeniu, klocki, tarcze. Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze tyle wylane co wlane. aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:) pozdrawiam grzech nyska 14 |
Data: Luty 14 2011 17:37:35 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-02-14 14:01, grzech pisze: Skoro się przechwalamy;) 10 lat na oryginalnym rozrz±dzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczę¶cia ;P Cóż do odważnych ¶wiat należy ;P Pozdrawiam ! 15 |
Data: Luty 15 2011 00:22:41 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: grzech | 10 lat na oryginalnym rozrz±dzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczę¶cia ;P łańcuch to nie pasek:) grzech nyska 16 |
Data: Luty 15 2011 11:06:16 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-02-14 17:37, Czarek Daniluk pisze: W dniu 2011-02-14 14:01, grzech pisze: Primera '95 też rozrz±d oryginał. Z ciekawostek, oryginalna jest też m.in. pompa wody, wydech (za wyj±tkiem ł±cznika), katalizator działa (zbadane!) W ogóle z rzeczy "nieeksploatacyjnych" to padł mi alternator, moduł zapłonowy, pompa paliwa i... chyba tyle? Oraz chłodnica przegniła i kilka rurek też wymieniłem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 17 |
Data: Luty 15 2011 03:17:14 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: grzech | Primera '95< hi - co nissan to nissan:)) napisz jaki silnik bo pompa paliwa w dieselu zdeczko się różni:) grzech nyska 18 |
Data: Luty 13 2011 15:34:12 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: rafal000 | W dniu 12.02.2011 23:09, stabillo pisze: Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa A ja polecam JTD fiata. Po 165 tyĹ› żadnych problemów, spalanie bardzo niskie (nawet 1200 km na 52 litrowym baku), nie żre oleju... jedynie EGR właĹ›nie po 120 - 180 kkm siÄ™ zapycha, ale jego wyczyszczenie to 45 minut z demontażem/montażem do wykonania w każdym garażu. SÄ…siad miał mareÄ™ z takim silnikiem i jakieĹ› 1,5 roku temu oddał jÄ… ojcu gdy na liczniku było ponad 290 tyĹ› przebiegu. Nadal regularnie pod domem widuje to auto a wiÄ™c silnik służy kolejnej osobie i ma już pewnie grubo ponad 300 kkm :) 19 |
Data: Luty 13 2011 22:46:09 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: Bugatti | Użytkownik "stabillo" napisał w wiadomo¶ci: Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd? Absolutnie wszystkie te które stoj± w garażu i odk±d tam s±, nie widziały spalania stukowego...absolutnie ;> Pozdr. -- Bugatti 20 |
Data: Luty 14 2011 11:00:01 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: Jan-xx | Ale wymyslaja... 200 - 300 tys. km to przebiegi, ktore zrobi bez problemu wiekszosc wspolczesnych samochodow. Niech ktos napisze, ze zrobil milion lub wiecej - wtedy bedzie mozna dyskutowac o niezawodnosci. Nawet moja Nexia ma 300 tys., jeszcze jezdzi i nie bylo jakichs dramatycznych napraw. Tez mi wyczyn. 21 |
Data: Luty 14 2011 12:39:43 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-02-14 12:00, Jan-xx pisze: Ale wymyslaja... 200 - 300 tys. km to przebiegi, ktore zrobi bez KiedyĹ› czytałem opis renault master 2.8DTI 115KM (silnik iveco z bezpoĹ›rednim wtryskiem) gdzie kierowca pisał o 860tys km przebiegu. W tym czasie z poważniejszych awarii to turbina padła przy 660tys km... Jak znajdÄ™ to podeĹ›lÄ™ linka. Pozdrawiam Rafał 22 |
Data: Luty 14 2011 17:13:43 | Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady | Autor: Inead |
a te od TYRA to wogóle, po milionie dopiero dotarty. |