Grupy dyskusyjne   »   Nissan Micra

Nissan Micra



1 Data: Czerwiec 22 2008 13:52:50
Temat: Nissan Micra
Autor: Sylwester Łazar 

Witam!
Poszukuję instrukcji serwisowej do Nissana Micry 1.0
Rok produkcji 1993.
W szczególności interesują mnie schematy elektryczne.
Silnik ma problemy takiej natury, że przerywa.
Niestety dopiero po nagrzaniu i najczęsciej pod obciążeniem.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Sylwester Łazar



2 Data: Czerwiec 22 2008 16:35:17
Temat: Re: Nissan Micra
Autor: Zmotoryzowany 

Zobacz na Alegro to była cała polska instrukcja.
pozdrawiam
Użytkownik "Sylwester Łazar"  napisał w wiadomości

Witam!
Poszukuję instrukcji serwisowej do Nissana Micry 1.0
Rok produkcji 1993.
W szczególności interesują mnie schematy elektryczne.
Silnik ma problemy takiej natury, że przerywa.
Niestety dopiero po nagrzaniu i najczęsciej pod obciążeniem.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Sylwester Łazar


3 Data: Czerwiec 22 2008 20:24:03
Temat: Re: Nissan Micra
Autor: Maciek C 

wejdź na www.nissanklub.pl  :)

--
Pozdrawiam
Maciej C

4 Data: Czerwiec 22 2008 21:38:32
Temat: Re: Nissan Micra
Autor: Sylwester Łazar 

Dziękuję.

5 Data: Czerwiec 23 2008 09:23:46
Temat: Re: Nissan Micra
Autor: Maciej 

Silnik ma problemy takiej natury, że przerywa.
Niestety dopiero po nagrzaniu i najczęsciej pod obciążeniem.

Kolega mial taki przypadek jak Twoj. Troche szukal o tym w sieci
i tyle co znalazl moge Ci napisac.
Czesty przypadek przerywania w Micrze to przeplywomierz.
Podobnoz mialy one wade fabryczna, polegajaca na zimnych lutach
plytki przeplywomierza (zamknieta w malej kwadratowej
konserwie ustawionej z boku, pionowo, pod wlotem powietrza).
W jego przypadku wystarczylo ja rozebrac i poprawic
wszystkie widoczne luty. Po tej operacji Micra zaczela jezdzic.

Maciek

6 Data: Czerwiec 23 2008 23:34:09
Temat: Re: Nissan Micra
Autor: gLiNa 

On Mon, 23 Jun 2008 09:23:46 +0200, Maciej wrote:

Czesty przypadek przerywania w Micrze to przeplywomierz.
Podobnoz mialy one wade fabryczna, polegajaca na zimnych lutach

http://www.micra.com.au/technical-articles/cg13de-throttle-body-resoldering-guide.php

Pozdrawiam, MG

7 Data: Lipiec 18 2008 18:16:16
Temat: Re: Nissan Micra
Autor: Sylwester Łazar 

Czesty przypadek przerywania w Micrze to przeplywomierz.
Podobnoz mialy one wade fabryczna, polegajaca na zimnych lutach
plytki przeplywomierza (zamknieta w malej kwadratowej
konserwie ustawionej z boku, pionowo, pod wlotem powietrza).
W jego przypadku wystarczylo ja rozebrac i poprawic
wszystkie widoczne luty. Po tej operacji Micra zaczela jezdzic.

Maciek
Bardzo dziękuję za podpowiedź. Faktycznie błąd fabryczny Nissana był
przyczyną przerywania pracy silnika po rozgrzaniu.
Jeśli chodzi o konstrukcję tego czujnika pomiaru przepływu, to wydaje mi
się, że popełniono podstawowy błąd, umieszczając płytkę elektroniki
bezpośrednio na odlewie obudowy przepustnicy.
Sygnał z czujnika przepływu podawany jest poprzez 3-przewodowe złącze do
komputera BOSCH.
Sam czujnik składa się z termistora i "gorącego przewodu"
Czujniki te są podłączone do przetwornika znajdującego się na płytce
hybrydowej.
Przy czym cały przetwornik to dwie płytki: hybrydowa na płytce ceramicznej z
napylonymi rezystorami oraz zwykła, w technologii przewlekanej, służąca jako
podłączenie sygnałów z czujnika i do podłączenia złącza do komputera BOSCH.
Szczelnie zakryta płytka pracuje jak w piekarniku.
Zimą temperatura skacze o kilkadziesiąt stopni.
Regularna jazda samochodem musi po kilku latach spowodować uszkodzenie
mechaniczne elementów na płytce.
Po przelutowaniu wszystkich elementów - problem całkowicie ustąpił.
Jeśli chodzi o testy, to zastosowaliśmy zwykły miernik uniwersalny
podłączony do złącza przetwornika.
Prawidłowy zakres napięcia w zależności od przyciśnięcia pedału
przyspieszenia: od 1,1V do ok. 3V.
Miernik był umieszczony w kabinie i podłączony długimi przewodami do złącza
przetwornika, więc możliwe były testy w czasie jazdy.
Na postoju wyniki wydawały się być poprawne.
Po rozgrzaniu i wystąpieniu zakłóceń, napięcie spadało poniżej 1 V.
Po naprawie napięcie na biegu jałowym: 1,1V.
Co ciekawe, przed naprawą 1,6V.
Istnieje więc możliwość wstępnej weryfikacji czy czujnik pracuje poprawnie.
Tak więc szczęśliwi posiadacze Micry w wersji K11, dzięki wskazówkom kolegi
Macieja, zacznijcie od zbadania Waszego czujnika przepływu.

--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB

Nissan Micra



Grupy dyskusyjne