Grupy dyskusyjne »
Nissan Patrol - pomoc
Nissan Patrol - pomoc
1 | Data: Styczen 14 2007 02:48:31 |
Temat: Nissan Patrol - pomoc | |
Autor: no_body | Witam, nowy jestem na tej grupie i od razu z pytaniem wyskoczę. 2 |
Data: Styczen 14 2007 10:15:25 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: Jurand | "no_body" wrote in message Witam, nowy jestem na tej grupie i od razu z pytaniem wyskoczę. To po co Ci Patrol, jak nie masz zamiaru jeździć w teren? Lepiej kup Pajero - na asfalcie dużo przyjemniejszy. Jurand. 3 |
Data: Styczen 14 2007 12:27:02 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: Scyzoryk |
Mam zamiar nabyć Patrola rocznik ok 91-92, silnik 2,8D, 3 drzwiowy, raczej to nie kupuj. On wlasnie dlatego ma tak wysoka cene bo jest jednym z lepszych aut w ciezki teren. Na asfalt nie bedzie wygodny. Za ta sama kase kupisz wypasionego Jeepa Grandziaka ktory bedzie wyzej zawieszona limuzyna. Na lesnych sciezkach czy polu da sobie rade a bedzie komfotowy w codzinnym uzytku. Ale to tylko IMO -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) PMS edition Uniden 510 + AT1200 GSX 550 4 |
Data: Styczen 14 2007 12:40:50 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: no_body | Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości On wlasnie dlatego ma tak wysoka cene bo jest jednym z lepszych aut w ale patrol podoba jest po prostu fajny, taki "czołg" a jak napisałem "na razie" nie mam zamiaru grzebać się w terenie, bo po pierwsze primo to malo doświadczenia, po drugie primo :-) fajnie było by zacząć z jakimiś znajomymi "offroad" których na razie nie mam. Ale odbiegliśmy od tematu, pytałem o ew. usterki itp. -- pozdrawiam ..:aRt:. 5 |
Data: Styczen 14 2007 14:30:44 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: Scyzoryk |
ale patrol podoba jest po prostu fajny, taki "czołg" a jak napisałem "na jako czołg to jeden z lepszych wyborów :) O usterkowosci niwe wypowiem sie ale ogolnie maja opinie niezniszczalnych -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Pozdr Scyzoryk Siena HL 1,6 16v (LPG) PMS edition Uniden 510 + AT1200 GSX 550 6 |
Data: Styczen 14 2007 14:41:43 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: emes | http://www.rajdy4x4.pl/forum/ 7 |
Data: Styczen 14 2007 15:58:00 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: Jurand | "no_body" wrote in message Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości Usterki są różne - pierwszą jest taka, że możesz kupić zupełnie zarżniętego syfa, w którego włożysz 5-8 tys pln na start (bo będzie miał np. przegrzaną głowicę i niesprawne wisko układu chłodzenia, plus jakaś wydumka zamiast dobrej chłodnicy i termostatu i komplet płynów do wymiany) - nim w ogóle zaczniesz dotykać zawieszenie, a wtedy dopiero zaczynają się pojawiać koszty. Patrola bowiem mało kto eksploatuje delikatnie, bo jak sam napisałeś - jest to coś w stylu czołgu i ludzie nim jeżdżą jak czołgiem. On to znosi dzielnie, do pewnego momentu, kiedy Ci wybucha silnik. Przyjrzyj się poważnie Patrolowi pod kątem rdzy - rama musi być absolutnie bez dziur, bo jak już masz dziury w ramie, to auto jest jeżdżącym złomem, wymagającym bardzo gruntownej (i drogiej!) naprawy. Wymaga to wjechania na jakiś podnośnik albo kanał, ale bez tego Patrola bym nie kupował - to jest podstawa oceny stanu tego auta. Poza tym powinny wyjść kwiatki typu krzywa rama, pourywane/powyginane elementy zawieszenia, itp., co da Ci mniej więcej pogląd na sprawę, jak to auto było eksploatowane. Mi udało się kiedyś mostem wyrwać słupek graniczny... zgiąłem przy tym tak jeden drążek, że ciężko to było naprostować. A naprawdę bardzo uważam przy jeździe terenowej tym autem. Nadwozie pokorodowane będzie w 90% przypadków. Jeśli będziesz miał szczęście, to zeżarte będą tylko nadkola (tym się nie przejmuj, ciachasz je i wstawiasz nadkola z gumy do taśmociągów). Jakiekolwiek parchy rdzy w miejscach typu środek maska, dach, słupki tylne - świadczą o nieudolnych naprawach tych elementów, ponieważ te miejsca raczej nie korodują. Rdza najszybciej pojawia się w okolicach progów, przy zew. lusterkach (na ramkach drzwi) oraz na klapie bagażnika. I znowu tutaj wskazówka - nie ładuj sie w auto, które teoretycznie robioną miało całą blacharkę, łącznie z malowaniem całego nadwozia, bo raz - oznacza to dużo większy wydatek na start, a dwa - nie wiesz, jak było to zrobione. Mój PAtrol jak na razie ma oryginalny lakier i z po konserwacji podwozia oraz nadchodzącej konieczności ciachnięcia nadkoli - nie ma problemów z rdzą. A więc da się takie auto znaleźć ;) Sprawdź luzy na układzie kierowniczym, działanie amortyzatorów (ale niektóre maszyny testujące pokażą, że amor jest sprawny, nawet jak jest już w połowie wylany). Patrol się nie buja jak łódka, nawet na fabrycznym zawiasie - dlatego amory możesz sprawdzić nawet na parkingu, naciskając przód i tył auta parę razy i patrząc, po ilu bujnięciach wraca do poziomu. Powinien się stabilizować natychmiast. Sprawdź działanie blokady 100% tylnego mostu (przełącznik DiffLock obok radia) - wjedżasz na jakąś łąkę, w błoto, zapinasz blokadę i patrzysz czy oba koła się kręcą. Jeszcze lepiej - wjeżdżasz przednim prawym kołem na jakieś wystające coś, do momentu, aż uniesiesz w górę lewe tylne koło. Trzeba znaleść odpowiedni pagórek ;) (jedziesz cały czas tylko na tylnym napędzie). Jeśli już oderwiesz tylne koło od ziemi, to auto nadal powinno jechać do przodu i tylne "wolne" koło nie powinno się obracać szybciej niż to, które przylega do podłoża. Jeśli nagle samochód przestanie ciągnąć a koło wiszące w powietrzu będzie się kręcić - nie masz blokady 100%. Są modele bez blokady, z tzw. LSD - nie mają one przełącznika DiffLock na desce - wtedy sprawdzasz LSD tylko na podnośniku - kręcąc tylnym kołem w którąkolwiek stronę drugie tylne musi się kręcić _w tą samą stronę_. Przejedź się autem jakieś 10-20 km. Zeby dobrze rozgrzać silnik, dobrze, jeśli dałoby się go pobutować trochę pod górkę (włączasz piąty bieg, pedał w podłogę i męcz silnik, tu nie chodzi o rozwinięcie prędkości, tylko o danie silnikowi max obciążenia). Patrz na wskaźnik temperatury cieczy. Nie powinien przekroczyć 2/3 skali, patrząc od dołu (1/3 skali to normalna temp. robocza auta). Jeśli trzyma cały czas 1/3 skali - jest super. JEśli dochodzi do 1/2 skali i dalej ni chuchu - też się da jeździć. Jeśli dochodzi do 2/3 skali - to jest pierwszy sygnał ostrzegawczy, że układ chłodzenia coś nie halo. Jeśli pójdzie wyżej - nie kupuj tego samochodu przed dokładnym zbadaniem, czy głowica nie powiedziała już papa. Sprawdź wisko. Na postoju, na wyłączonym silniku, pokręć wiatrakiem na chłodnicy. Musi się kręcić z wyraźnym oporem. Dobrze to zrobić na rozgrzanym silniku, bo na zimnym nawet zwalone wisko chodz ciężko. Jeśli masz temp. roboczą silnika, daj na 3000 obrotów, potrzymaj tak silnik z 30 sekund, potem go wyłącz i kręć wiskozą. Podkreślam - musi być _wyraźnie_ wyczuwalny opór. Jeśli rozkręcone ręką wisko robi np. parę obrotów samo - to jest do wyrzucenia, niezależnie od tego, co powie Ci sprzedający. Aha - jeśli w ogóle nie jesteś w stanie obrócić tego wiatraka - to ktoś go spiął na stałe. Też do wyrzucenia, bo wkrótce zarżniesz łożysko pompy wody. Im mniej wycieków spod auta - tym lepiej. Jesli leją mosty albo reduktor - to jest bardzo niedobrze. Te rzeczy są w Patrolu pancerne jak Rudy 102. Duże wycieki oznaczają, że ktoś naprawdę męczył samochód bez minimum troski o stan techniczny, być może jeździł też na zbyt niskim poziomie oleju w mostach/reduktorze. Przednie sprzęgiełka - oryginalnie Patrol ma sprzęgiełka automatyczne - mają oznaczenia Lock/Auto. Są na piastach przednik kół. Włącz je na ustawienie "Auto" i sprawdź, czy ciągną w terenie wszystkie cztery koła. Jeśli ciągną np. tylko 3 - to masz do kupienia sprzęgiełko. Nowe w cenie abstrakcyjnej, manualny zamiennik AVM - za ok. 400 PLN, używka oryginalna - podobnie. JAkiekolwiek chrupanie pochodzące od przednich kół (słyszalne w czasie jazdy), które się często kończy takim charakterystycznym łupnięciem napędu i przestaje chrupać - oznacza koniecnzość wyczyszczenia sprzęgiełek (wersja optymistyczna) lub ich wymiany. Dymienie z silnika - Patrol nie powinien dymić. Jeśli coś takiego się dzieje - albo leją już wtryski, albo pompa jest źle ustawiona, albo turbina mało pompuje. Najgorzej, jak zwalone jest wszystko na raz ;)) Aha - dymienie sprawdzaj w trakcie jazdy, nie na postoju. To chyba tyle na początek - jakby co wal na priv. Jurand. 8 |
Data: Styczen 14 2007 17:36:57 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: no_body |
"no_body" wrote in message[ciach] Dzięki Jurand, własnie na taką odpowiedź czekałem, postudiuję również forum na rajdy4x4 jak radzi kolega emes, dzięki wam już mniej więcej wiem czego się trzymać przy kupnie. Wielkie dzięki -- ..:aRt:. 9 |
Data: Styczen 14 2007 17:49:18 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: Ondo | widze ze kolega wyczerpal ostatecznie temat patrola ;) Przyjrzyj się poważnie Patrolowi pod kątem rdzy - rama musi być absolutnie ja mam patrola w firmie...i niestety jest katowany niemilosiernie - az mi go zal...bo nie ma sie nim kto zajac..po prostu kazdy wsiada, leje ropy jesli ni ma i w teren i w teren i w teren... jak czolgiem ;) i biedny patrol jest przerdzewialy totalnie, podloga trzyma sie juz tylko chyba na wykladzinie, rama przegryziona itd itd wydech odpadl w terenie pewnego razu i tak do tej pory sie konczy na wysokosci siedzenia kierowcy...moze wreszcie prezes go zawiezie do remontu ktory obiecuje mu od dawna... :) w silnik nawet sie nie zaglebialem... co do rdzy to dodam ze jeszcze rynienki gnija.... u nas odpadly z bagaznikiem peewnego razu jak sie dba tak sie ma....;) -- pozdrawiam, Wojciech "Ondo" Rensz Email: o n d o @ n a r t y . p l WWW: w w w . o n d o . z . p l GG# 993925 "Jeśli swoją pasję zamienisz w zawód, to nie przepracujesz ani jednego dnia w życiu" 10 |
Data: Styczen 14 2007 14:42:45 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: Mariusz Ostrowski |
Witam, nowy jestem na tej grupie i od razu z pytaniem wyskoczę. http://www.rajdy4x4.pl/forum/ Dowiesz się wszystkiego w tym temacie (i może przyjaciół znajdziesz :)) Pozdrawiam Mariusz 11 |
Data: Styczen 16 2007 07:26:56 | Temat: Re: Nissan Patrol - pomoc | Autor: MarcinJM | no_body napisał(a): Witam, nowy jestem na tej grupie i od razu z pytaniem wyskoczę. Tu masz fotki jak moze byc zzarty parch k160, '85): http://opw.no-ip.info/patrol/ A nadmieniam, ze to byl bardzo dobry egzemplaz, i wymagal stosunkowo malo spawania, mechanicznie stan bdb. Co do silnika, wisko, zawieszen to juz ktos pisal, nie bede powtarzal. Auto jest zajebiscie niewygodne na szosie. Krotki parch buja przod-tyl. Jak zalozysz opony terenowe MT, to przy 80 latasz po calej szosie. Jazda 100kmph na MT, jest uwazana za jazde wyczynowa, a przy glebokich koleinach na szosie + mokro; za jazde ekstremalna ;) Mozna sprawdzic jeszcze skrzynie: ustawic reduktor na neutral i wrzucac poszczegolne biegi, na pewno bedzie szumialo, ale wazne, by nie szumialo ponad miare. Skad wiedziec co to jest "ponad miare"? Sam sie przekonasz :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm |
Nissan Patrol - pomoc
Galerie zdjęć
Newsletter