Grupy dyskusyjne   »   Nissan Almera - mulenie

Nissan Almera - mulenie



1 Data: Sierpien 11 2008 14:07:57
Temat: Nissan Almera - mulenie
Autor: Jakub Hojnacki 

Witam wszystkich

Jest nieco problemow z moja Almerka (rocznik 2000, silnik 1.5 benzyna).

Otoz zaczely sie problemy z "muleniem", najpierw przy mocniejszym wdepnieciu gazu, potem juz generalnie.
Najpierw podejrzenie padlo na dwa czujniki: polozenia walu korbowego i walka rozrzadu, ktore nie byly wymienione w ramach gwarancji kilka lat temu. Czujniki wymienili, problem pozostal. Zmienily sie tylko nieco objawy (zaczely plywac obroty na biegu luzem), ktore zaczely ewidentnie wskazywac na rozciagniety lancuch rozrzadu.
OK, wymienilismy i lancuch. Objawy plywania obrotow zniknely, poprawilo sie znacznie, ale nie w 100%. Auto dalej ma zawahania przy przyspieszaniu.
Lampka silnika sie NIE pali, palila sie po wymianie czujnikow polozen walow i ewidentnie dotyczylo to lancucha.
Mechanik proponuje wymienic przeplywomierz powietrza, kolejne pare pieniazkow na to pojdzie.

A ja mam pytanie - co to moze byc i jak to znalezc (ewentualnie potwierdzic, ze to przeplywomierz powietrza, zeby potem nie bylo "to wymienmy jeszcze to, to i to").
Da sie to jakos sprawdzic? Przetestowac? Moga to byc kabelki, a nie sam czujnik?

Dodatkowo wydaje mi sie, ze przy przyspieszaniu slychac delikatny poszum, ktorego wczesniej nie bylo. Wskazywaloby to na uciekajace gdzies powietrze (tak?). Czy to moze byc przyczyna dlawienia sie auta? Jezeli tak - jak tego szukac?

Z tego co czytam na necie i jak slucham "mojego" mechanika, to mechanicy (wliczajac w to oficjalne serwisy Nissana) generalnie zdaja sie w takich przypadkach poruszac zupelnie po omacku, probujac zgadnac co padlo i wymieniajac co im przyjdzie do glowy. Oczywiscie upraszczam, ale nie ma, do jasnej ciasnej, jakiejs logicznej procedury sprawdzenia poszczegolnych elementow?

Pomozcie, bo juz trafia mnie z tym szlag...

Z gory dziekuje
JH



2 Data: Sierpien 11 2008 17:40:37
Temat: Re: Nissan Almera - mulenie
Autor: Virus_7 

Jakub Hojnacki pisze:

Pomozcie, bo juz trafia mnie z tym szlag...

A może trzeba po prostu wymienić filtr powietrza?

Pozdrawiam,
Virus_7

3 Data: Sierpien 11 2008 22:52:59
Temat: Re: Nissan Almera - mulenie
Autor: Stefan Szczygielski 

Jakub Hojnacki wrote:

Dodatkowo wydaje mi sie, ze przy przyspieszaniu slychac delikatny
poszum, ktorego wczesniej nie bylo. Wskazywaloby to na uciekajace gdzies
powietrze (tak?). Czy to moze byc przyczyna dlawienia sie auta? Jezeli
tak - jak tego szukac?

Może katalizator zapchany? A poszum, bo rurka aka dwururka za kolektorem
wydechowym jest na sprężynkach i spaliny uciekajš tędy, bo przez wydech
ciężko?

S.

4 Data: Sierpien 12 2008 06:25:32
Temat: Re: Nissan Almera - mulenie
Autor:  

...A poszum, bo rurka aka dwururka ....

Maka taka woszum?

:-)

Pozdrawiam

Konrad
szmpanskie Ave VVTi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Sierpien 12 2008 07:07:36
Temat: Re: Nissan Almera - mulenie
Autor:  

Witam
Miałem dokładnie takie same problemy z almerką N16 1,8. Zaczęło się od
wyciągniętego łańcucha koło 140 kkm, potem miałem problemy z wahaniem się
przy wchodzeniu na obroty. Pomogła wymiana przepływomierza. Jest bardzo tani
do aut przed FL. ASO w Kielcach z wymianą wzięło w 2006 r. 250 zł.
Czujniki połeżenia wału wcześniej też na gwarancji były zmieniane (2 krotnie
bo te już wymienione też podobno miały jakieś wady)






Jakub Hojnacki  napisał(a):

Witam wszystkich

Jest nieco problemow z moja Almerka (rocznik 2000, silnik 1.5 benzyna).

Otoz zaczely sie problemy z "muleniem", najpierw przy mocniejszym
wdepnieciu gazu, potem juz generalnie.
Najpierw podejrzenie padlo na dwa czujniki: polozenia walu korbowego i
walka rozrzadu, ktore nie byly wymienione w ramach gwarancji kilka lat
temu. Czujniki wymienili, problem pozostal. Zmienily sie tylko nieco
objawy (zaczely plywac obroty na biegu luzem), ktore zaczely ewidentnie
wskazywac na rozciagniety lancuch rozrzadu.
OK, wymienilismy i lancuch. Objawy plywania obrotow zniknely, poprawilo
sie znacznie, ale nie w 100%. Auto dalej ma zawahania przy przyspieszaniu.
Lampka silnika sie NIE pali, palila sie po wymianie czujnikow polozen
walow i ewidentnie dotyczylo to lancucha.
Mechanik proponuje wymienic przeplywomierz powietrza, kolejne pare
pieniazkow na to pojdzie.

A ja mam pytanie - co to moze byc i jak to znalezc (ewentualnie
potwierdzic, ze to przeplywomierz powietrza, zeby potem nie bylo "to
wymienmy jeszcze to, to i to").
Da sie to jakos sprawdzic? Przetestowac? Moga to byc kabelki, a nie sam
czujnik?

Dodatkowo wydaje mi sie, ze przy przyspieszaniu slychac delikatny
poszum, ktorego wczesniej nie bylo. Wskazywaloby to na uciekajace gdzies
powietrze (tak?). Czy to moze byc przyczyna dlawienia sie auta? Jezeli
tak - jak tego szukac?

Z tego co czytam na necie i jak slucham "mojego" mechanika, to mechanicy
(wliczajac w to oficjalne serwisy Nissana) generalnie zdaja sie w takich
przypadkach poruszac zupelnie po omacku, probujac zgadnac co padlo i
wymieniajac co im przyjdzie do glowy. Oczywiscie upraszczam, ale nie ma,
do jasnej ciasnej, jakiejs logicznej procedury sprawdzenia
poszczegolnych elementow?

Pomozcie, bo juz trafia mnie z tym szlag...

Z gory dziekuje
JH


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Sierpien 12 2008 09:56:52
Temat: Re: Nissan Almera - mulenie
Autor: Jakub Witkowski 

 pisze:

Witam
Miałem dokładnie takie same problemy z almerką N16 1,8. Zaczęło się od wyciągniętego łańcucha koło 140 kkm, potem miałem problemy z wahaniem się przy wchodzeniu na obroty. Pomogła wymiana przepływomierza. Jest bardzo tani do aut przed FL. ASO w Kielcach z wymianą wzięło w 2006 r. 250 zł.
Czujniki połeżenia wału wcześniej też na gwarancji były zmieniane (2 krotnie bo te już wymienione też podobno miały jakieś wady)

Łomatko, laboga. Nissan wypuścił już takie dziadostwo?
Moja primerka p10/1.6 ma lekko licząc 300kkm (tzn. *na pewno* więcej:))
i żadnych objawów łańcuchowo-rozrządowo-przepływomierzowych.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

7 Data: Sierpien 12 2008 09:02:16
Temat: Re: Nissan Almera - mulenie - update
Autor: Jakub Hojnacki 

Dziękuję wszystkim za pomoc, sytuacja rozwija się - jak na razie niestety - niepomyślnie.

Auto jest po wymianie czujników prędkości (bo padł), położenia wałka rozrządu i wału korbowego (bo nie były wymienione na gwarancji), łańcucha rozrządu (rozciągnięty), przepływomierza powietrza (dawał zły odczyt) i teście (jaką metodą - nie wiem) szczelności doprowadzenia powietrza. Ustał też dziwny poszum przy przyspieszaniu, może był to dźwięk generowany przez rozciągnięty łańcuch - nie wiem.

Efekt jest taki - poprawiło sie znacznie, ale nie całkiem. Wyraźne zawahanie można teraz odczuć na IV i V biegu (rozumiem, że ma to związek nie z numerem biegu tylko z kombinacją obciążenia, obrotów, prędkości i cholera wie jeszcze czego) jeżeli wciśnie się gaz nieco mocniej niż bardzo delikatnie. Na niższych biegach nie potrafię tego wyczuć. Jak na IV czy V biegu wciśnie się gaz sporo mocniej (ale nie do podłogi) auto po chwili zawahania zbiera się jak dawniej. Zjawisko nasila się przy większym obciążeniu auta (np. pod górkę).

Ja już zupełnie zgłupiałem, mechanik też (chociaż się nie poddaje). Po diagnostyce u Nissana wyszedł "dziwny" odczyt czujnika CO2 (ale wyszedł, czyli czujnik działa, ale daje jakiś niepoprawny odczyt), co jest jak na razie jedyną wykrytą nieprawidłowością. Mechanik, zanim weźmiemy sie za wymianę następnego czujnika, chce trochę "podzwonic" kabelków czy problem nie leży przypadkiem po ich stronie. Może to być przyczyna tego typu zachowania?

Wydaje się, że takie rzeczy jak filtr paliwa, filtr powietrza, wysokie napięcie, świece, pompa paliwa - są OK, bo jak się auto "poprosi bardziej" to jedzie poprawnie. Wygląda na to jakby coś dławiło silnik przy określonej kombinacji czynników.

Ma ktoś może jakikolwiek pomysł co to może być i jak tego szukać?

Z góry dziękuję za pomoc
JH

8 Data: Sierpien 12 2008 10:12:47
Temat: Re: Nissan Almera - mulenie - update
Autor: Jakub Witkowski 

Jakub Hojnacki pisze:

Ma ktoś może jakikolwiek pomysł co to może być i jak tego szukać?

A ogólny reset kompa po tych wszystkich wymianach był przeprowadzany?
W moim rydwanie czasami po bardzo długiej jeździe na LPG (bez emulacji lambdy)
trochę szarpie lub muli na benzynie, dopóki nie pojeżdzę dłużej lub zresetuję.
Podobne objawy może dać IMHO dłuższa jazda z każdym niesprawnym czujnikiem,
komp się "przyzwyczaja" od złych sygnałów, lub ignoruje czujnik, a po naprawie
przez dłuższy czas może nie zajarzyć, że już ma dobrze :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

9 Data: Sierpien 12 2008 09:35:02
Temat: Re: Nissan Almera - mulenie - update
Autor: Jakub Hojnacki 

Jakub Witkowski wrote:

Jakub Hojnacki pisze:

Ma ktoś może jakikolwiek pomysł co to może być i jak tego szukać?

A ogólny reset kompa po tych wszystkich wymianach był przeprowadzany?
W moim rydwanie czasami po bardzo długiej jeździe na LPG (bez emulacji lambdy)
trochę szarpie lub muli na benzynie, dopóki nie pojeżdzę dłużej lub zresetuję.
Podobne objawy może dać IMHO dłuższa jazda z każdym niesprawnym czujnikiem,
komp się "przyzwyczaja" od złych sygnałów, lub ignoruje czujnik, a po naprawie
przez dłuższy czas może nie zajarzyć, że już ma dobrze :)


Hmmm....

No, zadam to pytanie mechanikowi.

Pytanie - mogę to zrobić sam? To znaczy zresetować komputer?
Nie wiem czy wystarczy "głupie" odpięcie klem od akumulatora, bo słyszałem (nie wiem ile w tym prawdy), że to cholerstwo ma podtrzymanie bateryjne.

Pytanie - jak to zresetować? Mam całą instrukcję serwisową do Almery po angielsku (z tym nie ma problemu), ale nie za bardzo potrafię tam to znaleźć (to jest kilka tysięcy stron w PDFie).

Jeszcze raz wielkie dzięki
JH

10 Data: Sierpien 12 2008 10:52:21
Temat: Re: Nissan Almera - mulenie - update
Autor: Jakub Witkowski 

Jakub Hojnacki pisze:

Pytanie - jak to zresetować? Mam całą instrukcję serwisową do Almery po angielsku (z tym nie ma problemu), ale nie za bardzo potrafię tam to znaleźć (to jest kilka tysięcy stron w PDFie).

Niestety nie mam pojęcia. Może http://nissanklub.pl/ ?
W P10 trzeba odpiąc klemy na wiele godzin, ale mówimy
zdaje się o zupelnie innym kompie

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Nissan Almera - mulenie



Grupy dyskusyjne