Grupy dyskusyjne   »   Nizszy tlok, zmiana kompresji

Nizszy tlok, zmiana kompresji



1 Data: Luty 22 2014 04:48:59
Temat: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Tmek 

Witam

Mam pytanie z tych nietypowych.
Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.
U pana Yamahy sie dawno skonczyly a jak cos sie raz na ruski rok sie pokaze
to przewyzszy wartosc reszty gratow.

Znalazlem tlok od innego modelu, nadal produkowany jako zamiennik,
kompatybilny ze srednica glowki, kompatybiny z nadwymiarem po szlifie ale wg
wymiarow jest nizszy o ok 1,3mm.
I teraz czy to ma sens?

Stopien kompresji wg manuala to 9,3:1
Srednica cylindra nominalnego to 69mm, skok 52,4mm co daje 195cm^3

Robiac szlif na 70mm robi sie z tego 201cm^3

Przy tloku nizszym o te 1,3mm w koncowym punkcie pracy tloka, komora
sprezania powiekszy sie o 5cm^3
Stopien sprezania teoretycznie spadnie wiec z 9,3:1 do 8:1

Wiec robi sie nieciekawie. Albo sie gdzies kopnalem w obliczeniach.

Co wiec pozostaje, planowanie gory cylindra o te 1,3mm?


pozdro
Tmek



2 Data: Luty 22 2014 08:11:03
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Kuczu 

W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:

Witam

Mam pytanie z tych nietypowych.
Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.

takich ?

http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-XS-400-82-Kolben-Ringe-2-Mas-69-50-PISTON-RINGSET-/221364789354?pt=DE_Motorradteile&hash=item338a5ea06a

U pana Yamahy sie dawno skonczyly a jak cos sie raz na ruski rok sie pokaze
to przewyzszy wartosc reszty gratow.

Ale czesci do oldtimerow beda juz tylko drozsze


Znalazlem tlok od innego modelu, nadal produkowany jako zamiennik,
kompatybilny ze srednica glowki, kompatybiny z nadwymiarem po szlifie ale wg
wymiarow jest nizszy o ok 1,3mm.
I teraz czy to ma sens?

Stopien kompresji wg manuala to 9,3:1
Srednica cylindra nominalnego to 69mm, skok 52,4mm co daje 195cm^3

Robiac szlif na 70mm robi sie z tego 201cm^3

Przy tloku nizszym o te 1,3mm w koncowym punkcie pracy tloka, komora
sprezania powiekszy sie o 5cm^3
Stopien sprezania teoretycznie spadnie wiec z 9,3:1 do 8:1

Wiec robi sie nieciekawie. Albo sie gdzies kopnalem w obliczeniach.

Co wiec pozostaje, planowanie gory cylindra o te 1,3mm?

Mozna sprobowac


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

3 Data: Luty 22 2014 08:15:01
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Kuczu 

W dniu 2014-02-22 08:11, Kuczu pisze:

W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:
Witam

Mam pytanie z tych nietypowych.
Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.

takich ?

http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-XS-400-82-Kolben-Ringe-2-Mas-69-50-PISTON-RINGSET-/221364789354?pt=DE_Motorradteile&hash=item338a5ea06a

albo taniej w zamiennikach:

1. nadwymiar (69,25 mm):
http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-1-Ubermas-0-25-os-/251442065278?pt=DE_Motorradteile&hash=item3a8b1d6f7e

2. nadwymiar (69,50 mm):

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-2-Ubermas-0-50-os-/390762750090?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb46608a

4. nadwymiar (70 mm):

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-4-Ubermas-1-00-os-/390762750883?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb4663a3

jest tez super nadwymiar czyli 70,25 mm:

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-Sondermas-1-25-os-/390762761700?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb468de4







--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

4 Data: Luty 22 2014 12:17:02
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Tmek 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-02-22 08:11, Kuczu pisze:
W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:
Witam

Mam pytanie z tych nietypowych.
Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.

takich ?

http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-XS-400-82-Kolben-Ringe-2-Mas-69-50-PISTON-RINGSET-/221364789354?pt=DE_Motorradteile&hash=item338a5ea06a

albo taniej w zamiennikach:

1. nadwymiar (69,25 mm):
http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-1-Ubermas-0-25-os-/251442065278?pt=DE_Motorradteile&hash=item3a8b1d6f7e

2. nadwymiar (69,50 mm):

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-2-Ubermas-0-50-os-/390762750090?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb46608a

4. nadwymiar (70 mm):

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-4-Ubermas-1-00-os-/390762750883?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb4663a3

jest tez super nadwymiar czyli 70,25 mm:

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-Sondermas-1-25-os-/390762761700?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb468de4


Dzieki za linki.

Widzialem to i zastanaialem sie skad to biora i kto to robi. Bo nie jest to
yamaha, wyglada aktualnie i leci z chin.
Tylko ma z dupy cene jak za chinczyka.

Na ten oryginal za 300euro nie trafilem. Ale kurcze, co za preis..

Tak samo z chin pochodzi to krotsze o czym pisalem ale jest za 1/6 ceny, bo
sprzetow w ktore to wkladali bylo wiecej i nadal sa.
http://www.ebay.com/itm/Piston-Kit-For-YAMAHA-XT225-Bore-Size-70-00-mm-STD-/271353979265?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f2df52181&vxp=mtr

Co do wymiarow, co pisalem o dlugosci ktora ma wplyw na kompresje, czyli od
osi glowki po dekiel.
Moje dane z pomiaru dane tamtego stad
https://www.tkrj.co.jp/goods/m-AY0880X-1KH-.php

pozdro
Tmek

5 Data: Luty 22 2014 14:14:09
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Kuczu 

W dniu 2014-02-22 12:17, Tmek pisze:

Dzieki za linki.

Widzialem to i zastanaialem sie skad to biora i kto to robi. Bo nie jest to
yamaha, wyglada aktualnie i leci z chin.
Tylko ma z dupy cene jak za chinczyka.

Predzej Tajwan, nie dotykalem tego. Ale tajwanskie tloki do HD sa calkiem przyzwoite i wytrzymuja niewiele mniej niz oryginaly. A kosztuja 30 Euro sztuka. W sumie 75 Euro kosztuja dwa tloki i pierscienie Hastingsa.


Na ten oryginal za 300euro nie trafilem. Ale kurcze, co za preis..

Tak samo z chin pochodzi to krotsze o czym pisalem ale jest za 1/6 ceny, bo
sprzetow w ktore to wkladali bylo wiecej i nadal sa.
http://www.ebay.com/itm/Piston-Kit-For-YAMAHA-XT225-Bore-Size-70-00-mm-STD-/271353979265?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f2df52181&vxp=mtr


130$ (bo 65$ to za sztuke) i 250 Euro to nie jest 1:6 tylko 2:5.

Co do wymiarow, co pisalem o dlugosci ktora ma wplyw na kompresje, czyli od
osi glowki po dekiel.
Moje dane z pomiaru dane tamtego stad
https://www.tkrj.co.jp/goods/m-AY0880X-1KH-.php

pozdro
Tmek




--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

6 Data: Luty 22 2014 15:01:43
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Tmek 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-02-22 12:17, Tmek pisze:

Predzej Tajwan, nie dotykalem tego. Ale tajwanskie tloki do HD sa calkiem
przyzwoite i wytrzymuja niewiele mniej niz oryginaly. A kosztuja 30 Euro
sztuka. W sumie 75 Euro kosztuja dwa tloki i pierscienie Hastingsa.

Bardziej u zrodla wychodzi 40$ ale to jedna wielka zagadka co to warte.
http://www.aliexpress.com/item/High-performance-70mm-bore-Chromium-aluminium-motorcycle-piston-kit-for-YAMAHA-XT225/617940972.html


130$ (bo 65$ to za sztuke) i 250 Euro to nie jest 1:6 tylko 2:5.

Tak, moj blad.


Mam jeszce jedno pytanie.
W przypadku zwiekszania srednicy cylindra jak wyglada sprawa od strony
uszczelki pod glowice?
Czy to, ze bedzie bardzej wystawiona na warunki panujace w silniku, nie
zaszkodzi jej?
Bo zwiekszajac otwor blacha bedzie wystawala nie tylko od czola ale tez
krawedz od strony tloka..

pozdro
Tmek

7 Data: Luty 22 2014 15:23:52
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Kuczu 

W dniu 2014-02-22 15:01, Tmek pisze:

Mam jeszce jedno pytanie.
W przypadku zwiekszania srednicy cylindra jak wyglada sprawa od strony
uszczelki pod glowice?
Czy to, ze bedzie bardzej wystawiona na warunki panujace w silniku, nie
zaszkodzi jej?
Bo zwiekszajac otwor blacha bedzie wystawala nie tylko od czola ale tez
krawedz od strony tloka..

nic jej nie bedzie. Te 0.5 mm na strone ma znaczenie zadne.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

8 Data: Luty 22 2014 12:28:28
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Tmek 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:

Co wiec pozostaje, planowanie gory cylindra o te 1,3mm?

Mozna sprobowac

Przyszlo mi teraz na mysl, ze moze o nie wplynie to na sam cylinder i
tuleje - czyli krotszy kolnierz na gorze.
Ale obnizajac wszystko bede mial wiecej do wytracenia na rozrzadzie. Obnizy
sie walek i napinacz bedzie musial wiecej naciagnac lancuch.

Tmek

9 Data: Luty 22 2014 08:16:24
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: tadzik 

On Sat, 22 Feb 2014 04:48:59 +0100, "Tmek"  wrote:

ale wg wymiarow jest nizszy o ok 1,3mm.

Ale jest w ogóle niższy czy niższy mierząc od osi sworznia tłoka?
Bo to jest ważne mz

--
pozdro
tadzik

10 Data: Luty 22 2014 08:30:15
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Kuczu 

W dniu 2014-02-22 08:16, tadzik pisze:

On Sat, 22 Feb 2014 04:48:59 +0100, "Tmek"  wrote:
ale wg wymiarow jest nizszy o ok 1,3mm.

Ale jest w ogóle niższy czy niższy mierząc od osi sworznia tłoka?
Bo to jest ważne mz


Trzeba najpierw ustalic czy jest nizszy czy krotszy. Bo to roznica jest.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

11 Data: Luty 22 2014 08:37:50
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: tadzik 

On Sat, 22 Feb 2014 08:30:15 +0100, Kuczu  wrote:

Trzeba najpierw ustalic czy jest nizszy czy krotszy. Bo to roznica
jest.

No o tym właśnie myślałem tylko napisałem to jakoś pewnie nieprecyzyjnie :)
No ale taki ze mnie fachowiec ;)

--
pozdro
tadzik

12 Data: Luty 22 2014 12:18:30
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Tmek 


Użytkownik "tadzik"  napisał w wiadomości

On Sat, 22 Feb 2014 08:30:15 +0100, Kuczu  wrote:
Trzeba najpierw ustalic czy jest nizszy czy krotszy. Bo to roznica
jest.

No o tym właśnie myślałem tylko napisałem to jakoś pewnie nieprecyzyjnie
:)
No ale taki ze mnie fachowiec ;)

Od osi sworznia do krawedzi dekla, czyli w zakresie krytycznych wymiarow.

pzdr
Tmek

13 Data: Luty 23 2014 16:11:39
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Jacot 

"Tmek"  wrote:

Od osi sworznia do krawedzi dekla, czyli w zakresie krytycznych wymiarow.

Zawsze mozna problem tak rozwiazac:
http://jacot.strefa.pl/imig/91.jpg
http://jacot.strefa.pl/imig/92.jpg
http://jacot.strefa.pl/imig/93.jpg

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

14 Data: Luty 23 2014 19:58:51
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Tmek 


Uzytkownik "Jacot"  napisal w wiadomosci

"Tmek"  wrote:

Od osi sworznia do krawedzi dekla, czyli w zakresie krytycznych wymiarow.

Zawsze mozna problem tak rozwiazac:
http://jacot.strefa.pl/imig/91.jpg
http://jacot.strefa.pl/imig/92.jpg
http://jacot.strefa.pl/imig/93.jpg


Sprytne.
W zasadzie wazne zeby sie nie urwalo i wytrzymalo i dziala :)

Znalalazem jeszcze jedna ciekawa rzecz. Wiseco robi tloki do YTM/YFM225  ale
o podwyzszonym stopniu sprezania do 10,25:1
Czyli na chlopski rozum musi byc wiecej miesa na gorze.  Reszta wymiatrow w
normie, wiec mozliwe ze wyrownalo by to strate compresji przy wsadzeniu tego
do XS

http://www.wiseco.com/ProductDetail.aspx?AppID=&ItemID=4312M07000&ModelYear=&ModelID=
http://www.ebay.pl/itm/Wiseco-Piston-Kit-70-00-mm-10-25-1-Yamaha-YTM225-1984-1988-/321040432266

Dodatkowo zestaw taki jest tanszy od dydykowanego chinskiego bezmarkowca
dajac w zamian firmowy produkt.

pzdro
Tmek

15 Data: Luty 23 2014 20:12:19
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Kuczu 

W dniu 2014-02-23 19:58, Tmek pisze:

Znalalazem jeszcze jedna ciekawa rzecz. Wiseco robi tloki do YTM/YFM225  ale
o podwyzszonym stopniu sprezania do 10,25:1
Czyli na chlopski rozum musi byc wiecej miesa na gorze.  Reszta wymiatrow w
normie, wiec mozliwe ze wyrownalo by to strate compresji przy wsadzeniu tego
do XS

http://www.wiseco.com/ProductDetail.aspx?AppID=&ItemID=4312M07000&ModelYear=&ModelID=
http://www.ebay.pl/itm/Wiseco-Piston-Kit-70-00-mm-10-25-1-Yamaha-YTM225-1984-1988-/321040432266

Dodatkowo zestaw taki jest tanszy od dydykowanego chinskiego bezmarkowca
dajac w zamian firmowy produkt.


Ale ja nie rozumiem po co kombinujesz ? Ile oszczedzisz ? 100 pln ? Przeciez to masakra jakas jest ! Dwa tloki Wiseco + przesylka do PL i oplaty celne to jakies 900 pln. I nie wiadomo czy bedzie pasowalo. Za 250 Euro jest dedykowany zestaw aftermarketowy. Za 300 Euro full wypas oryginal. Ja naprawde nie rozumiem ludzi ktorzy szukaja oszczednosci za wszelka cene.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

16 Data: Luty 23 2014 20:30:15
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Tmek 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-02-23 19:58, Tmek pisze:

Znalalazem jeszcze jedna ciekawa rzecz. Wiseco robi tloki do YTM/YFM225
ale
o podwyzszonym stopniu sprezania do 10,25:1
Czyli na chlopski rozum musi byc wiecej miesa na gorze.  Reszta wymiatrow
w
normie, wiec mozliwe ze wyrownalo by to strate compresji przy wsadzeniu
tego
do XS

http://www.wiseco.com/ProductDetail.aspx?AppID=&ItemID=4312M07000&ModelYear=&ModelID=
http://www.ebay.pl/itm/Wiseco-Piston-Kit-70-00-mm-10-25-1-Yamaha-YTM225-1984-1988-/321040432266

Dodatkowo zestaw taki jest tanszy od dydykowanego chinskiego bezmarkowca
dajac w zamian firmowy produkt.


Ale ja nie rozumiem po co kombinujesz ? Ile oszczedzisz ? 100 pln ?
Przeciez to masakra jakas jest ! Dwa tloki Wiseco + przesylka do PL i
oplaty celne to jakies 900 pln. I nie wiadomo czy bedzie pasowalo. Za 250
Euro jest dedykowany zestaw aftermarketowy. Za 300 Euro full wypas
oryginal. Ja naprawde nie rozumiem ludzi ktorzy szukaja oszczednosci za
wszelka cene.

Ten za 300e jest akurat teraz, za jakis czas niekoniecznie.
Wtedy zostana chinczyki, za dzika cene albo wiseco ktore jest od nich tansze
i zakladam ze jakosciowo lepsze.

Wsadzenie lepszego tloka za mniejsza cene przy takich samych poniesionych
pracach dodatkowych jest oszczednoscia za wszelka cene?
Bez przesady. Poza tym traktuje to jako okazje do podlubania przy kolejnym
sprzecie dla samego dlubania a nie dziadowania.

Temat tlokow do XS obecnie jest slabo rozpracowany, wiec moze komus sie
przyda.

pzdr
Tmek

17 Data: Luty 23 2014 20:43:48
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Kuczu 

W dniu 2014-02-23 20:30, Tmek pisze:

Wsadzenie lepszego tloka za mniejsza cene przy takich samych poniesionych
pracach dodatkowych jest oszczednoscia za wszelka cene?

tak, bo oprocz srednicy tloka i srednicy sworznia ( o ile go mierzyles) nie masz pewnosci ze bedzie pasowac. Wiec kombinujesz jak kon pod gore zamiast kupic dedykowany kit. Nie rozumiem tylko dlaczego sie uparles ze to chinskie i gowno warte ? Wygladaja bardzo porzadnie, lepiej niz oryginaly, maja nawet plaszcze pokryte "poteflonem".


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

18 Data: Luty 23 2014 20:52:20
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Autor: Tmek 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-02-23 20:30, Tmek pisze:

Wsadzenie lepszego tloka za mniejsza cene przy takich samych poniesionych
pracach dodatkowych jest oszczednoscia za wszelka cene?

tak, bo oprocz srednicy tloka i srednicy sworznia ( o ile go mierzyles)
nie masz pewnosci ze bedzie pasowac. Wiec kombinujesz jak kon pod gore
zamiast kupic dedykowany kit. Nie rozumiem tylko dlaczego sie uparles ze
to chinskie i gowno warte ? Wygladaja bardzo porzadnie, lepiej niz
oryginaly, maja nawet plaszcze pokryte "poteflonem".

Ok, zakaldam, ze masz racje i cenie te uwagi.

Ale mam kilka tych silnikow w roznym stopniu rozkaladu i duza chec
poeksperymentowania na jednym :)
Wiec na poczatek pewnie zobacze co wart ten za 60$ i czy w ogole podejdzie.

pzdr
Tmek

Nizszy tlok, zmiana kompresji



Grupy dyskusyjne