Grupy dyskusyjne   »   NA gaz czy ropa?

NA gaz czy ropa?



1 Data: Wrzesien 24 2007 06:51:02
Temat: NA gaz czy ropa?
Autor: Tricky 

Witam,

        Mam pewien dylemat posiadam kia cerato 1.5 crdi spalanie na trasie
ok 5 l ropy i zastanawiam sie nad sprzedaza i kupnem auta benzynowego (
przerobic na gaz). Miesiecznie stukam 4 tys kilomoetrow a ceny ropy ida w
gore .
Jaka jest wasza opinia czy warto ?
Jaki silnik musiala by miec benzynka zeby byla w miare oszczedna ale i
dynamiczna (mowie o samochodach powyzej 2003 ) ?

Dzieki



2 Data: Wrzesien 24 2007 07:09:59
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Agent 


Użytkownik "Tricky"  napisał w wiadomości

Witam,

       Mam pewien dylemat posiadam kia cerato 1.5 crdi spalanie na trasie ok 5 l ropy i zastanawiam sie nad sprzedaza i kupnem auta benzynowego ( przerobic na gaz). Miesiecznie stukam 4 tys kilomoetrow a ceny ropy ida w gore .
Jaka jest wasza opinia czy warto ?
Jaki silnik musiala by miec benzynka zeby byla w miare oszczedna ale i dynamiczna (mowie o samochodach powyzej 2003 ) ?

Dzieki

Policz sobie co Cię wyjdzie taniej. 5 litrów ropy czy 9-10 gazu. Jak nawet różnica na korzyść gazu wyjdzie 2-3 zł to i tak bym został przy ropie. Gaz to zawszejakieś regulacje, dodatkowe przeglądy. Niby te instalacje są juz coraz lepsze ale zawsze są niezadowleni a wiec nie doskonałe. Obecne diesle chodza w miare kulturalnie i bez problemu zapalaja w zimie.

3 Data: Wrzesien 24 2007 07:11:51
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Grejon 

Tricky pisze:

Jaki silnik musiala by miec benzynka zeby byla w miare oszczedna ale i dynamiczna (mowie o samochodach powyzej 2003 ) ?

Wystarczy zarówno 1.4 jak i 2.5. Nie napisałeś jakiej wielkości auto chcesz kupić...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

4 Data: Wrzesien 23 2007 23:18:19
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: qnick 

       Mam pewien dylemat posiadam kia cerato 1.5 crdi spalanie na
trasie

ok 5 l ropy i zastanawiam sie nad sprzedaza i kupnem auta benzynowego (
przerobic na gaz). Miesiecznie stukam 4 tys kilomoetrow a ceny ropy ida w
gore .
Jaka jest wasza opinia czy warto ?
Jaki silnik musiala by miec benzynka zeby byla w miare oszczedna ale i
dynamiczna (mowie o samochodach powyzej 2003 ) ?

Dzieki

Gaz jest dobry do gotowania nie do je d enia. Zdecydowanie diesel.

5 Data: Wrzesien 24 2007 08:26:33
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: MarcinJM 

qnick pisze:

Gaz jest dobry do gotowania nie do je d enia. Zdecydowanie diesel.

Kocham takie frazesy.
Moze cie to zaskoczy, ale silnik otto byl wymyslony i zasilany pierwotnie gazem. Wiec jest to paliwo podstawowe. Paliwa plynne zaczeto stosowac ze wzgledu na latwy sposob przechowywania, co wiecej: zastosowanie paliw plynnych bardzo skomplikowalo uklad zasilania.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

6 Data: Wrzesien 24 2007 00:01:16
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: qnick 


Moze cie to zaskoczy, ale silnik otto byl wymyslony i zasilany
pierwotnie gazem. Wiec jest to paliwo podstawowe. Paliwa plynne zaczeto
stosowac ze wzgledu na latwy sposob przechowywania, co wiecej:
zastosowanie paliw plynnych bardzo skomplikowalo uklad zasilania.


Silnik Otto zostal wymyslony ponad 100 lat temu i byl rzeczywiscie
zasilany gazem jednak tak jak napisales zaczeto stosowac paliwa plynne
i od tej pory to one staly sie paliwem podstawowym nie gaz, a
skomplikowany uklad zasilania jest przeznaczony do zasilania benzyna
nie gazem. Z instalacjami gazowymi jest duzo wiecej problemów niz bez
nich tak  wiec ja ich nie polecam bo to jest "pozorna oszczedmnosc".
mniej wydaje sie przy dystrybutorze a wiecej na przeglady, naprawy,
regulacje itp. rzeczy na ktore trzeba jeszcze starcic czas. Pozdrawiam

7 Data: Wrzesien 24 2007 09:05:13
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Grejon 

qnick pisze:

Silnik Otto zostal wymyslony ponad 100 lat temu i byl rzeczywiscie
zasilany gazem jednak tak jak napisales zaczeto stosowac paliwa plynne
i od tej pory to one staly sie paliwem podstawowym nie gaz, a
skomplikowany uklad zasilania jest przeznaczony do zasilania benzyna
nie gazem. Z instalacjami gazowymi jest duzo wiecej problemów niz bez
nich tak  wiec ja ich nie polecam bo to jest "pozorna oszczedmnosc".
mniej wydaje sie przy dystrybutorze a wiecej na przeglady, naprawy,
regulacje itp. rzeczy na ktore trzeba jeszcze starcic czas. Pozdrawiam

No faktycznie... Zrobić regulację raz na 20-30 kkm (albo i rzadziej) to taki wieeeeelki problem. Sorry, ale jak nigdy nie miałes LPG to po prostu nie pieprz.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

8 Data: Wrzesien 24 2007 00:09:21
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: qnick 

On 24 Wrz, 09:05, Grejon  wrote:

qnick pisze:

> Silnik Otto zostal wymyslony ponad 100 lat temu i byl rzeczywiscie
> zasilany gazem jednak tak jak napisales zaczeto stosowac paliwa plynne
> i od tej pory to one staly sie paliwem podstawowym nie gaz, a
> skomplikowany uklad zasilania jest przeznaczony do zasilania benzyna
> nie gazem. Z instalacjami gazowymi jest duzo wiecej problemów niz bez
> nich tak  wiec ja ich nie polecam bo to jest "pozorna oszczedmnosc".
> mniej wydaje sie przy dystrybutorze a wiecej na przeglady, naprawy,
> regulacje itp. rzeczy na ktore trzeba jeszcze starcic czas. Pozdrawiam

No faktycznie... Zrobi  regulacj  raz na 20-30 kkm (albo i rzadziej) to
taki wieeeeelki problem. Sorry, ale jak nigdy nie mia es LPG to po
prostu nie pieprz.

--
Grzegorz Jo ca    GG: 7366919   
Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)http://www.fitness4you.pl- wszystko dla aktywnych

Nie mia em i nie bede mia  jak sie popatrze w robocie na zagazowanie
fury.

9 Data: Wrzesien 24 2007 09:58:44
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Scyzoryk 


Nie mia em i nie bede mia  jak sie popatrze w robocie na zagazowanie
fury.

to nie gadaj glupot. Jak sie zrobi instalacje u Henka w garazu za 1000zl to
sa problemy. Jesli masz dobrze dobrana do silnika i zrobiona w porzadnym
zakaldzie to nie ma zadnych dodatkowych. Od zawsze jezdze na LPG. Nigdy nie
mialem naprawy zwiazanej z LPG. Raz na 30tys na regulacje 50zl razem z
filtrem i raz do roku drozszy przeglad o 60zl. Tyle dodatkowych kosztów.
Tankowanie o polowe tansze a spalanie wzroslo w stosunku do benzyny o 1-2L.
Instalacja która mam w tym samochodzie zwrócila mi sie po 4 miesiacach :) i
teraz caly czas oszczedza dla mnie. Jak do tej pory nie dolozylem do tej
nawet zlotówki bo wszystko jest na gwarancji i dwie pierwsze regulacje
gratis :)


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

10 Data: Wrzesien 24 2007 09:59:14
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Noel 

Użytkownik Scyzoryk napisał:

Nie mia em i nie bede mia  jak sie popatrze w robocie na zagazowanie
fury.

to nie gadaj glupot. Jak sie zrobi instalacje u Henka w garazu za 1000zl to sa problemy. Jesli masz dobrze dobrana do silnika i zrobiona w porzadnym zakaldzie to nie ma zadnych dodatkowych.

Pomijając już serwis i awaryjność instalacji to auto na gaz ma dwie wady.

- częste tankowanie
- poświęcenie miejsca w bagażniku na zbiornik gazu.

--
Tomek "Noel" B.

11 Data: Wrzesien 24 2007 10:05:25
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Scyzoryk 


- częste tankowanie
- poświęcenie miejsca w bagażniku na zbiornik gazu.

z tym sie moge zgodzic :) Chociaz ja mam kombi i woze w bagazniku koło.
Jakby komus bylo jeszcze malo miejsca to mozna wozic dojazdówkę.


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

12 Data: Wrzesien 25 2007 03:22:26
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: AL 

Użytkownik Scyzoryk napisał:

- częste tankowanie
- poświęcenie miejsca w bagażniku na zbiornik gazu.


z tym sie moge zgodzic :) Chociaz ja mam kombi i woze w bagazniku koło. Jakby komus bylo jeszcze malo miejsca to mozna wozic dojazdówkę.


majac kombi - tym bardziej bym go nie zepsul wozac w srodku kolo/butle - no chyba, ze kupiles kombi bo Ci sie podobalo a nie z powodu, ze miales takie potrzeby gabarytowe


--
pozdr
Adam (AL)
TG

13 Data: Wrzesien 25 2007 08:11:11
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Scyzoryk 


majac kombi - tym bardziej bym go nie zepsul wozac w srodku kolo/butle -
no chyba, ze kupiles kombi bo Ci sie podobalo a nie z powodu, ze miales
takie potrzeby gabarytowe

ale w czym przeszkadza to koło?? Miejsca jest na tyle ze i na koło sie
znajdzie. Jak mam cos bardzo duzego do przewiezienia to wyjmuje koło. W
koncu nie jest przyspawane. Moge je wogole wywalic albo ulozyc w dowolnej
konfiguracji, w pionie itd. Dojazdowka zajmuje tyle miejsca co wieksza
aktówka (az tak to psuje funkcjonalność bagażnika??)


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

14 Data: Wrzesien 24 2007 12:58:50
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Neno 

Pomijając już serwis i awaryjność instalacji to auto na gaz ma dwie wady.

- częste tankowanie
- poświęcenie miejsca w bagażniku na zbiornik gazu.
No i dosyć wolne tankowanie :(

--
Neno
Suzuki Vitara 1,6 V8 :)
Chrysler 300C 5,7 V8 AWD

15 Data: Wrzesien 24 2007 09:54:31
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Sep 2007 09:05:13 +0200,  Grejon wrote:

qnick pisze:
skomplikowany uklad zasilania jest przeznaczony do zasilania benzyna
nie gazem. Z instalacjami gazowymi jest duzo wiecej problemów niz bez
nich tak  wiec ja ich nie polecam bo to jest "pozorna oszczedmnosc".

No faktycznie... Zrobić regulację raz na 20-30 kkm (albo i rzadziej) to
taki wieeeeelki problem. Sorry, ale jak nigdy nie miałes LPG to po
prostu nie pieprz.

Ciii, niech pieprzy. I tak juz ten gaz za drogi :-)

J.

16 Data: Wrzesien 24 2007 10:00:46
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Scyzoryk 


Ciii, niech pieprzy. I tak juz ten gaz za drogi :-)

w sumie tak. Zadnej korzysci z przekonywania nie bedzie ;)


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

17 Data: Wrzesien 24 2007 09:58:00
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Robert J. 

No faktycznie... Zrobić regulację raz na 20-30 kkm (albo i rzadziej) to
taki wieeeeelki problem. Sorry, ale jak nigdy nie miałes LPG to po prostu
nie pieprz.

Ja np. miałem LPG przez kilka lat. Teraz mam diesla i raczej na benzynę/gaz
już się nie przesiądę... Upierdliwość LPG jest wysoka, zwłaszcza tankowanie
co 3 dni :-).

18 Data: Wrzesien 24 2007 10:29:43
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Grejon 

Robert J. pisze:

Ja np. miałem LPG przez kilka lat. Teraz mam diesla i raczej na benzynę/gaz już się nie przesiądę... Upierdliwość LPG jest wysoka, zwłaszcza tankowanie co 3 dni :-).

No jak się nie ma normalnego koła zapasowego tylko dojazdówkę to nie wejdzie duży zbiornik ;)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

19 Data: Wrzesien 24 2007 12:14:12
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Robert J. 

No jak się nie ma normalnego koła zapasowego tylko dojazdówkę to nie
wejdzie duży zbiornik ;)

A ja ma się duży zbiornik to nie ma sie bagażnika ;-)))

20 Data: Wrzesien 24 2007 13:01:43
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Neno 


A ja ma się duży zbiornik to nie ma sie bagażnika ;-)))
Ja do 300C wsadziłem 90L zbiornik i bagaznika mi zostalo tyle co w P206 :)
I też muszę tankować co 3-4 dni :)


--
Neno
Suzuki Vitara 1,6 V8 :)
Chrysler 300C 5,7 V8 AWD

21 Data: Wrzesien 24 2007 10:36:41
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: MiX 

Z instalacjami gazowymi jest duzo wiecej problemów >niz bez
nich tak  wiec ja ich nie polecam bo to jest "pozorna >oszczedmnosc".
mniej wydaje sie przy dystrybutorze a wiecej na >przeglady, naprawy,
regulacje itp. rzeczy na ktore trzeba jeszcze starcic czas. >
Escort 1.6 benz+gaz
Zrobione 100tys km.Spalanie okolo 7-8 litrow gazu
1x wymienione przewody WN. Wiecej wydatkow (poz dodatkowymi pare zl przy
przegladzie).

22 Data: Wrzesien 24 2007 10:58:52
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: piast9 

Jakie problemy ? Jakie koszty naprawy czy regulacje? ja na gazie - sekwencja
(odpukac) place 50 zl wiecej raz na rok przy przedluzeniu dowodu
rejestracyjnego, oraz co 10kkm platny przeglad gwarancyjny kolejne 50 zl (po
gwarancji nie bede tak czesto jezdzil, jezeli wszytko bedzie O.K.). A
instalacja sekwencyjna kosztowala mnie 2,3kzl a kupic auto z dieslem pod
maska kosztuje sporo wiecej niz analogicznej wielkosci benzyniak....

Pozdro
Piast
Mitsu '98 5d 1.6
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
 Z instalacjami gazowymi jest duzo wiecej problemów niz bez
nich tak  wiec ja ich nie polecam bo to jest "pozorna oszczedmnosc".
mniej wydaje sie przy dystrybutorze a wiecej na przeglady, naprawy,
regulacje itp. rzeczy na ktore trzeba jeszcze starcic czas. Pozdrawiam

23 Data: Wrzesien 24 2007 12:23:29
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Sep 2007 10:58:52 +0200,  piast9 wrote:

Jakie problemy ? Jakie koszty naprawy czy regulacje? ja na gazie - sekwencja
(odpukac) place 50 zl wiecej raz na rok przy przedluzeniu dowodu

60

rejestracyjnego, oraz co 10kkm platny przeglad gwarancyjny kolejne 50 zl (po
gwarancji nie bede tak czesto jezdzil, jezeli wszytko bedzie O.K.)

Kolega mowi o 4kkm miesiecznie .. duzo tych przegladow.

Ale moja instalacja nie widziala mechanika od instalacji, to juz chyba
z 5 lat :-)

instalacja sekwencyjna kosztowala mnie 2,3kzl a kupic auto z dieslem pod
maska kosztuje sporo wiecej niz analogicznej wielkosci benzyniak....

Z cenami roznie bywa. A benzyniaka pod gaz wypada kupic wiekszego,
zeby zachowac wielkosc bagaznika.

J.

24 Data: Wrzesien 24 2007 09:56:29
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Robert J. 

Moze cie to zaskoczy, ale silnik otto byl wymyslony i zasilany pierwotnie
gazem.

Moze Cie to zaskoczy, ale prad zostal "wymyslony" pierwotnie jako staly.

25 Data: Wrzesien 24 2007 08:23:03
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Tomek 

Jaka jest wasza opinia czy warto ?


jesli posiadasz diesla ze spalaniem 5l/100km to nic bym nie zmienial. Koszty masz juz male, na LPG wiele taniej nie bedzie. A pomysl sobie, ze z LPG sa dodatkowe problemy - tak jak napisal Agent. Dla mnie najwiekszym minusem LPG jest tankowanie co 2-3 dni.

--
Tomek

26 Data: Wrzesien 24 2007 08:29:17
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: owad 

Tricky pisze:

Witam,

        Mam pewien dylemat posiadam kia cerato 1.5 crdi spalanie na trasie ok 5 l ropy i zastanawiam sie nad sprzedaza i kupnem auta benzynowego ( przerobic na gaz). Miesiecznie stukam 4 tys kilomoetrow a ceny ropy ida w gore .
Jaka jest wasza opinia czy warto ?
Jaki silnik musiala by miec benzynka zeby byla w miare oszczedna ale i dynamiczna (mowie o samochodach powyzej 2003 ) ?

Dzieki


Powiem tyle, 5lropy=8,5l gazu, czyli każde auto klasy kompakt na trasie z silnikiem około 100km spokojnie tyle gazy połknie, dodaj do tego koszt instalacji, koszt serwisowania a także zużycie benzyny które także występuje to wyjdzie na to że napewno taniej nie będzie. A co do ceny ropy to bym się nie martwił bo niestety gaz przynajmniej w krakowie już kosztuje 2,35 czyli masakra. Jak chcesz coś bardziej dynamicznego w podobnej wielkości to proponuje strzelać w klekota VW group np Seata Leona w wersji 110 lub 130 koni. Palą nie wiele więcej a dynamika napewno lepsza niż w przypadku silnika 1.5 - tylko ten klekot :)

27 Data: Wrzesien 24 2007 08:35:05
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: LUKY 

Tricky pisze:

Jaka jest wasza opinia czy warto ?


Poza tym co napisali koledz powyżej, jazda na LPG choćby wychodziłą 2-3zł taniej za 100km, to niestety także dodatkowy koszt przy przeglądzie (+60zł), częstsza wymiana tumnika, co jakiś czas jazdy na regulacje etc.
Także jak to wszystko podliczysz naprawde wyjdzie tyle samo co ropa albo niewiele taniej.
Sam jeżdże na LPG i uważam że ma ono dobrą racje bytu jeśli:
-masz silnik co lubi chlapnąć 12-15 albo lepiej litrów (mam tu na myśli duże pojemności od 2.2 w góre), wtedy masz autko co ma duuużo koni a spala co normalne na benzynie/ropie

28 Data: Wrzesien 24 2007 09:16:45
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Noel 

Użytkownik Tricky napisał:


Jaki silnik musiala by miec benzynka zeby byla w miare oszczedna ale i dynamiczna (mowie o samochodach powyzej 2003 ) ?


Te parametry się wzajemnie wykluczają.
Albo oszczędny albo dynamiczny.
Przy dynamicznym ruszaniu to komputerek pokazuje 35l/100km spalanie :-)

--
Tomek "Noel" B.

29 Data: Wrzesien 24 2007 09:52:45
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Sep 2007 09:16:45 +0200,  Noel wrote:

Jaki silnik musiala by miec benzynka zeby byla w miare oszczedna ale i
dynamiczna (mowie o samochodach powyzej 2003 ) ?

Te parametry się wzajemnie wykluczają.
Albo oszczędny albo dynamiczny.
Przy dynamicznym ruszaniu to komputerek pokazuje 35l/100km spalanie :-)

To sie jeszcze nie wyklucza. Bo po dwoch sekundach masz 50 i
przestajesz wciskac gaz. Slaby silnik pali 15, ale trzymasz 5s.

J.

30 Data: Wrzesien 24 2007 09:59:19
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Sep 2007 06:51:02 +0200,  Tricky wrote:

       Mam pewien dylemat posiadam kia cerato 1.5 crdi spalanie na trasie
ok 5 l ropy i zastanawiam sie nad sprzedaza i kupnem auta benzynowego (
przerobic na gaz). Miesiecznie stukam 4 tys kilomoetrow a ceny ropy ida w
gore .
Jaka jest wasza opinia czy warto ?

Watpie. Gazu ci bedzie palil z 9, a ceny lpg tez ida w gore.
W dodatku butla zajmuje sporo miejsca w bagazniku, wiec trzeba
auto wieksze i mniej oszczedne.

No chyba ze masz na mysli CNG [gaz ziemny/metan].

J.

31 Data: Wrzesien 24 2007 10:33:19
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: czak norris 


Użytkownik "Tricky"  napisał w wiadomości

Witam,

       Mam pewien dylemat posiadam kia cerato 1.5 crdi spalanie na trasie ok 5 l ropy i zastanawiam sie nad sprzedaza i kupnem auta benzynowego ( przerobic na gaz). Miesiecznie stukam 4 tys kilomoetrow a ceny ropy ida w gore .
Jaka jest wasza opinia czy warto ?

Nie, więcej stracisz na zamianie auta niż zyskasz na paliwie...

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

32 Data: Wrzesien 24 2007 10:42:25
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Scyzoryk 


       Mam pewien dylemat posiadam kia cerato 1.5 crdi spalanie na trasie
ok 5 l ropy i zastanawiam sie nad sprzedaza i kupnem auta benzynowego (
przerobic na gaz). Miesiecznie stukam 4 tys kilomoetrow a ceny ropy ida w
gore .
Jaka jest wasza opinia czy warto ?
Jaki silnik musiala by miec benzynka zeby byla w miare oszczedna ale i
dynamiczna (mowie o samochodach powyzej 2003 ) ?

pytanie zasadnicze... Czy i tak zmieniasz autko i zastanawiasz sie czy kupic
gaz czy benzyne, czy chcesz zmienic tylko po to zeby miec gaz. W pierwszym
przypadku mozna sie zastanawiac w drugim nie ma to zadnego sensu. Roznice w
kosztach beda znikome a skoro masz sprawdzone autko z ktorym nic sie nie
dzieje to bez sensu zmieniac.


--
Pozdr Scyzoryk

Corolla E11 1.6  P.M.S edition
+ Uniden 510 / AT1200
GSX 550

33 Data: Wrzesien 24 2007 10:46:23
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Grejon 

Scyzoryk pisze:

pytanie zasadnicze... Czy i tak zmieniasz autko i zastanawiasz sie czy kupic gaz czy benzyne, czy chcesz zmienic tylko po to zeby miec gaz. W pierwszym przypadku mozna sie zastanawiac w drugim nie ma to zadnego sensu. Roznice w kosztach beda znikome a skoro masz sprawdzone autko z ktorym nic sie nie dzieje to bez sensu zmieniac.

Ale 4 tys. km / miesiąc i 5 l /100 km (jassne ;) ) aż się prosi o diesla :).

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

34 Data: Wrzesien 24 2007 10:45:49
Temat: Re: NA gaz czy ropa?
Autor: Noel 

Użytkownik Grejon napisał:

Scyzoryk pisze:

pytanie zasadnicze... Czy i tak zmieniasz autko i zastanawiasz sie czy kupic gaz czy benzyne, czy chcesz zmienic tylko po to zeby miec gaz. W pierwszym przypadku mozna sie zastanawiac w drugim nie ma to zadnego sensu. Roznice w kosztach beda znikome a skoro masz sprawdzone autko z ktorym nic sie nie dzieje to bez sensu zmieniac.


Ale 4 tys. km / miesiąc i 5 l /100 km (jassne ;) ) aż się prosi o diesla :).


Ma być dynamiczny, więc jeszcze z turbiną musowo.

--
Tomek "Noel" B.

NA gaz czy ropa?



Grupy dyskusyjne