Grupy dyskusyjne   »   Nokian WR

Nokian WR



1 Data: Kwiecien 28 2008 19:09:46
Temat: Nokian WR
Autor: J.F. 


Wk* niewiedza jakie to sa w koncu opony spytalem u zrodla.
No i porzyszlo

Dear Sir,

Nokian WR is a true winter tyre for the Central European winters. In
US, this tyre is also advertised as All Weather Plus -tyre, which
means that it is a winter tyre, but you can also use it in summer.
However, it does not perform in summer as well as a true summer tyre.
Our recommendation is that for safety reasons real winter tyres should
be used in winter and real summer tyres in summer.


No i nadal jestem glupi .. jesli w USA sa dobre, to w Europie
srodkowej chyba jeszcze lepsze ?

J.



2 Data: Kwiecien 28 2008 11:46:25
Temat: Re: Nokian WR
Autor: Bard13 

On 28 Kwi, 19:09, J.F.  wrote:

Wk* niewiedza jakie to sa w koncu opony spytalem u zrodla.
No i porzyszlo

Dear Sir,

Nokian WR is a true winter tyre for the Central European winters. In
US, this tyre is also advertised as All Weather Plus -tyre, which
means that it is a winter tyre, but you can also use it in summer.
However, it does not perform in summer as well as a true summer tyre.
Our recommendation is that for safety reasons real winter tyres should
be used in winter and real summer tyres in summer.

No i nadal jestem glupi .. jesli w USA sa dobre, to w Europie
srodkowej chyba jeszcze lepsze ?

J.

siem nie znam, ale w USA są całosezonowe.
W USA generalnie sprzedają praktycznie tylko całosezonowe, bo innych
hamerykańce nie kupują.
Ale jakie są w końcu to nie wiem też

3 Data: Kwiecien 28 2008 20:47:34
Temat: Re: Nokian WR
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Mon, 28 Apr 2008 19:09:46 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):

No i nadal jestem glupi .. jesli w USA sa dobre, to w Europie
srodkowej chyba jeszcze lepsze ?

Dlaczego ? W USA można poruszać się w większej ilości stref klimatycznych
niż w Europie Środkowej. Nie napisali o którą cześć USA im chodzi :D

A Nokian WR to typowa opona zimowa, w polskich warunkach jednak średnio się
spisuje, a to ze względu na przeznaczenie raczej do jazdy po śniegu a nie
błocie ;-). Typ "WR" jest bardzo popularny w Finlandii ... u nas lepiej
spisują się "WRG2"

Aha - informacje prosto od takiego jednego z działu rozwoju Nokian Tyres :\

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Balon zależy od wiatrów i boi się szpil. Garczyński Stefan"

4 Data: Kwiecien 28 2008 21:07:08
Temat: Re: Nokian WR
Autor: J.F. 

On Mon, 28 Apr 2008 20:47:34 +0200,  Marcin Stankiewicz wrote:

Dnia Mon, 28 Apr 2008 19:09:46 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):
No i nadal jestem glupi .. jesli w USA sa dobre, to w Europie
srodkowej chyba jeszcze lepsze ?

Dlaczego ? W USA można poruszać się w większej ilości stref klimatycznych
niż w Europie Środkowej. Nie napisali o którą cześć USA im chodzi :D

No wlasnie - skoro nie ma zastrzezenia i nadaja sie na Texas i
Arizone, to czemu nie na Polske ?

A Nokian WR to typowa opona zimowa, w polskich warunkach jednak średnio się
spisuje, a to ze względu na przeznaczenie raczej do jazdy po śniegu a nie
błocie ;-). Typ "WR" jest bardzo popularny w Finlandii ... u nas lepiej
spisują się "WRG2"

Aha - informacje prosto od takiego jednego z działu rozwoju Nokian Tyres :\

A tu Marketing Manager Car and Van Tyres
Nokian Tyres plc

Wiec czemu w USA sa caloroczne ?

J.

5 Data: Kwiecien 28 2008 21:20:46
Temat: Re: Nokian WR
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Mon, 28 Apr 2008 21:07:08 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):

No wlasnie - skoro nie ma zastrzezenia i nadaja sie na Texas i
Arizone, to czemu nie na Polske ?

Ależ nikt nie zabroni Ci jeździć na takich oponach. Tylko czy jest sens ?

Wiec czemu w USA sa caloroczne ?

Temu : "Marketing Manager Car and Van Tyres" ;-)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Jutro to dziś - tyle że jutro. Sławomir Mrożek"

6 Data: Kwiecien 29 2008 12:41:47
Temat: Re: Nokian WR
Autor: J.F. 

On Mon, 28 Apr 2008 21:20:46 +0200,  Marcin Stankiewicz wrote:

Dnia Mon, 28 Apr 2008 21:07:08 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):
No wlasnie - skoro nie ma zastrzezenia i nadaja sie na Texas i
Arizone, to czemu nie na Polske ?

Ależ nikt nie zabroni Ci jeździć na takich oponach. Tylko czy jest sens ?

Jazda na calorocznych ? IMHO ma, szczegolnie jesli to takie
"bardziej zimowe".
A jeszcze szczegolniej kiedy to "kiepskie letnie w teksaskich
temperaturach" :-)

A na sam koniec - amerykance mieli przykry epizod z oponami,
wiec spodziewam sie ze Nokian wie co robi jesli je dopuszcza do
letniego uzywania.

J.

7 Data: Kwiecien 29 2008 14:07:25
Temat: Re: Nokian WR
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Tue, 29 Apr 2008 12:41:47 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):

Jazda na calorocznych ? IMHO ma, szczegolnie jesli to takie
"bardziej zimowe".

Wytrzymają więcej niż rok ?

A na sam koniec - amerykance mieli przykry epizod z oponami,
wiec spodziewam sie ze Nokian wie co robi jesli je dopuszcza do
letniego uzywania.

Ależ przecież one nie wybuchną latem ;-) Trakcja może być taka sama, o ile
nie lepsza nawet*. Pozostaje kwestia szybkości zużycia.

* w porównaniu do "letnich"

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Konia! konia! królestwo za konia! William Shakespeare"

8 Data: Kwiecien 29 2008 21:30:12
Temat: Re: Nokian WR
Autor: J.F. 

On Tue, 29 Apr 2008 14:07:25 +0200,  Marcin Stankiewicz wrote:

Dnia Tue, 29 Apr 2008 12:41:47 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):
Jazda na calorocznych ? IMHO ma, szczegolnie jesli to takie
"bardziej zimowe".

Wytrzymają więcej niż rok ?

Prawdziwe caloroczne wytrzymaja, a te .. no wlasnie chcialbym sie
dowiedziec .. Skoro sprzedaja to pewnie wytrzymuja, ale moze
amerykanska odmiana inna..

A na sam koniec - amerykance mieli przykry epizod z oponami,
wiec spodziewam sie ze Nokian wie co robi jesli je dopuszcza do
letniego uzywania.

Ależ przecież one nie wybuchną latem ;-)

A firestone wybuchaly :-)

J.

9 Data: Kwiecien 29 2008 19:17:04
Temat: Re: Nokian WR
Autor: Pete 



"J.F."  wrote


Wytrzymają więcej niż rok ?

Prawdziwe caloroczne wytrzymaja, a te .. no wlasnie chcialbym sie
dowiedziec .. Skoro sprzedaja to pewnie wytrzymuja, ale moze
amerykanska odmiana inna..

U mojej kobity wytrzymały 4 lata: 3 lata w Wisconsin i rok w Teksasie. Fakt, że mało jeździła - chyba raptem 45 tys. km w sumie.  Wydaje mi się, że po przeprowadzce do Teksasu szybciej zaczęły się zużywać.  No ale w Wisconsin lata też potrafią być gorące - nawet bardziej niż w Polsce.


A firestone wybuchaly :-)

Ale to chyba z diametralnie innego powodu. :)

Pozdr.
Pete

10 Data: Kwiecien 29 2008 19:25:30
Temat: Re: Nokian WR
Autor: Pete 



"J.F." wrote

No wlasnie - skoro nie ma zastrzezenia i nadaja sie na Texas i
Arizone, to czemu nie na Polske ?

Bo kwalifikując ją (z marketingowego punktu widzenia) jako oponę zimową ale również całoroczną otwierają sobie szerszy rynek zbytu.  W USA ogromna większość sprzedawanych opon to właśnie opony całoroczne, więc jest szansa, że wszyscy Ci, którzy szukają całorocznych wezmą pod uwagę również WR.  Natomiast nie panuje tutaj ogólne przekonanie, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, więc Nokian nic na tym nie traci.

A w Europie dużo osób uważa, że opony całoroczne tak naprawdę nie specjalnie nadają się do żadnej pory roku.  Więc Nokian boi się je tak sklasyfikować.

Pozdr.
Pete

11 Data: Kwiecien 28 2008 21:28:55
Temat: Re: Nokian WR
Autor: Tomek 


Nokian WR is a true winter tyre for the Central European winters. In
US, this tyre is also advertised as All Weather Plus -tyre, \


Na mojej oponie, typowo letniej (nota bene swietnej) Nokian NRHi jest
napisane "All-season in USA and Canada only" tzn "Wielosezonowe, ale tylko w
USA i Kanadzie".

Moze chodzi o marketing, moze o normy, a moze o to, ze na letnich mozna
spokojnie smigac w Kaliforni i Florydzie, nawet zima :)

Tak samo jak na zimowych spokojnie mozna smigac w bardziej "zimnych" stanach
/ prowincjach.

pozdrawiam

Nokian WR



Grupy dyskusyjne