Nokian WR
1 | Data: Kwiecien 28 2008 19:09:46 |
Temat: Nokian WR | |
Autor: J.F. |
2 |
Data: Kwiecien 28 2008 11:46:25 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: Bard13 | On 28 Kwi, 19:09, J.F. wrote: Wk* niewiedza jakie to sa w koncu opony spytalem u zrodla. siem nie znam, ale w USA są całosezonowe. W USA generalnie sprzedają praktycznie tylko całosezonowe, bo innych hamerykańce nie kupują. Ale jakie są w końcu to nie wiem też 3 |
Data: Kwiecien 28 2008 20:47:34 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Mon, 28 Apr 2008 19:09:46 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): No i nadal jestem glupi .. jesli w USA sa dobre, to w Europie Dlaczego ? W USA można poruszać się w większej ilości stref klimatycznych niż w Europie Środkowej. Nie napisali o którą cześć USA im chodzi :D A Nokian WR to typowa opona zimowa, w polskich warunkach jednak średnio się spisuje, a to ze względu na przeznaczenie raczej do jazdy po śniegu a nie błocie ;-). Typ "WR" jest bardzo popularny w Finlandii ... u nas lepiej spisują się "WRG2" Aha - informacje prosto od takiego jednego z działu rozwoju Nokian Tyres :\ -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Balon zależy od wiatrów i boi się szpil. Garczyński Stefan" 4 |
Data: Kwiecien 28 2008 21:07:08 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: J.F. | On Mon, 28 Apr 2008 20:47:34 +0200, Marcin Stankiewicz wrote: Dnia Mon, 28 Apr 2008 19:09:46 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): No wlasnie - skoro nie ma zastrzezenia i nadaja sie na Texas i Arizone, to czemu nie na Polske ? A Nokian WR to typowa opona zimowa, w polskich warunkach jednak średnio się A tu Marketing Manager Car and Van Tyres Nokian Tyres plc Wiec czemu w USA sa caloroczne ? J. 5 |
Data: Kwiecien 28 2008 21:20:46 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Mon, 28 Apr 2008 21:07:08 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): No wlasnie - skoro nie ma zastrzezenia i nadaja sie na Texas i Ależ nikt nie zabroni Ci jeździć na takich oponach. Tylko czy jest sens ? Wiec czemu w USA sa caloroczne ? Temu : "Marketing Manager Car and Van Tyres" ;-) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Jutro to dziś - tyle że jutro. Sławomir Mrożek" 6 |
Data: Kwiecien 29 2008 12:41:47 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: J.F. | On Mon, 28 Apr 2008 21:20:46 +0200, Marcin Stankiewicz wrote: Dnia Mon, 28 Apr 2008 21:07:08 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): Jazda na calorocznych ? IMHO ma, szczegolnie jesli to takie "bardziej zimowe". A jeszcze szczegolniej kiedy to "kiepskie letnie w teksaskich temperaturach" :-) A na sam koniec - amerykance mieli przykry epizod z oponami, wiec spodziewam sie ze Nokian wie co robi jesli je dopuszcza do letniego uzywania. J. 7 |
Data: Kwiecien 29 2008 14:07:25 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Tue, 29 Apr 2008 12:41:47 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): Jazda na calorocznych ? IMHO ma, szczegolnie jesli to takie Wytrzymają więcej niż rok ? A na sam koniec - amerykance mieli przykry epizod z oponami, Ależ przecież one nie wybuchną latem ;-) Trakcja może być taka sama, o ile nie lepsza nawet*. Pozostaje kwestia szybkości zużycia. * w porównaniu do "letnich" -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Konia! konia! królestwo za konia! William Shakespeare" 8 |
Data: Kwiecien 29 2008 21:30:12 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: J.F. | On Tue, 29 Apr 2008 14:07:25 +0200, Marcin Stankiewicz wrote: Dnia Tue, 29 Apr 2008 12:41:47 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): Prawdziwe caloroczne wytrzymaja, a te .. no wlasnie chcialbym sie dowiedziec .. Skoro sprzedaja to pewnie wytrzymuja, ale moze amerykanska odmiana inna.. A na sam koniec - amerykance mieli przykry epizod z oponami, A firestone wybuchaly :-) J. 9 |
Data: Kwiecien 29 2008 19:17:04 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: Pete |
U mojej kobity wytrzymały 4 lata: 3 lata w Wisconsin i rok w Teksasie. Fakt, że mało jeździła - chyba raptem 45 tys. km w sumie. Wydaje mi się, że po przeprowadzce do Teksasu szybciej zaczęły się zużywać. No ale w Wisconsin lata też potrafią być gorące - nawet bardziej niż w Polsce. A firestone wybuchaly :-) Ale to chyba z diametralnie innego powodu. :) Pozdr. Pete 10 |
Data: Kwiecien 29 2008 19:25:30 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: Pete |
No wlasnie - skoro nie ma zastrzezenia i nadaja sie na Texas i Bo kwalifikując ją (z marketingowego punktu widzenia) jako oponę zimową ale również całoroczną otwierają sobie szerszy rynek zbytu. W USA ogromna większość sprzedawanych opon to właśnie opony całoroczne, więc jest szansa, że wszyscy Ci, którzy szukają całorocznych wezmą pod uwagę również WR. Natomiast nie panuje tutaj ogólne przekonanie, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, więc Nokian nic na tym nie traci. A w Europie dużo osób uważa, że opony całoroczne tak naprawdę nie specjalnie nadają się do żadnej pory roku. Więc Nokian boi się je tak sklasyfikować. Pozdr. Pete 11 |
Data: Kwiecien 28 2008 21:28:55 | Temat: Re: Nokian WR | Autor: Tomek |
Nokian WR is a true winter tyre for the Central European winters. In Na mojej oponie, typowo letniej (nota bene swietnej) Nokian NRHi jest napisane "All-season in USA and Canada only" tzn "Wielosezonowe, ale tylko w USA i Kanadzie". Moze chodzi o marketing, moze o normy, a moze o to, ze na letnich mozna spokojnie smigac w Kaliforni i Florydzie, nawet zima :) Tak samo jak na zimowych spokojnie mozna smigac w bardziej "zimnych" stanach / prowincjach. pozdrawiam |