Grupy dyskusyjne   »   Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja

Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja



1 Data: Grudzien 01 2006 10:26:11
Temat: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Follow Me 

Sedan będzie sprzedawany pod dotychczasową nazwą - Corolla - produkcja
tylko w Japonii
http://www.followme.pl/forum/viewtopic.php?t=73&start=60


-- -
Więcej nowości na http://www.followme.pl/

Zapraszam do pisania na forum
http://www.followme.pl/forum/profile.php?mode=register

Follow Me



2 Data: Grudzien 01 2006 09:30:16
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: vneb 

"Follow Me"  wrote in


"Smierdzi" mi lexusem... wiec i cena pewnie bedzie zalatywala bardzoej w
strone lexusa niz kompakta...

vneb

--

Honda Civic 1.4, 3d, '97 [LPG] - http://www.honda.vneb.pl/
Czarna slicznotka czy sliczna czarnula?
Cesarsko-Krolewskie Miasto Krakow

3 Data: Grudzien 01 2006 10:34:16
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Follow Me"  napisał w wiadomości

Sedan będzie sprzedawany pod dotychczasową nazwą - Corolla - produkcja
tylko w Japonii
http://www.followme.pl/forum/viewtopic.php?t=73&start=60

Nudne paskudztwo.

4 Data: Grudzien 01 2006 10:42:03
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: jotes 

Śliczny sedan :)

5 Data: Grudzien 01 2006 11:47:17
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Alieksiej 

Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Follow Me"  napisał w wiadomości

Sedan będzie sprzedawany pod dotychczasową nazwą - Corolla - produkcja
tylko w Japonii
http://www.followme.pl/forum/viewtopic.php?t=73&start=60

Nudne paskudztwo.


Moge poznac twoj gust? Co wg ciebie nie jest ładne spośród samochodów?

6 Data: Grudzien 01 2006 11:51:26
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Alieksiej"  napisał w wiadomości

Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "Follow Me"  napisał w
wiadomości
>
>> Sedan będzie sprzedawany pod dotychczasową nazwą - Corolla - produkcja
>> tylko w Japonii
>> http://www.followme.pl/forum/viewtopic.php?t=73&start=60
>
> Nudne paskudztwo.
>

Moge poznac twoj gust? Co wg ciebie nie jest ładne spośród samochodów?

Toyota (wszystkie), VW, Opel, Nissan itp gnioty

7 Data: Grudzien 01 2006 12:19:45
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Priko24 


Moge poznac twoj gust? Co wg ciebie nie jest ładne spośród samochodów?

Toyota (wszystkie), VW, Opel, Nissan itp gnioty

moge spytac czym jezdzisz/czym tata jezdzi? ;-)

8 Data: Grudzien 01 2006 12:36:58
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Priko24"  napisał w wiadomości


Moge poznac twoj gust? Co wg ciebie nie jest ładne spośród samochodów?

Toyota (wszystkie), VW, Opel, Nissan itp gnioty

moge spytac czym jezdzisz/czym tata jezdzi? ;-)

Jak grzecznie poprosisz.
To, że od kilku dni masz w domu internet nie upoważnia Cię do tego typu
durnych zaczepek smarkaczu.

9 Data: Grudzien 01 2006 12:43:03
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Priko24 

Jak grzecznie poprosisz.
To, że od kilku dni masz w domu internet nie upoważnia Cię do tego typu
durnych zaczepek smarkaczu.

dwoje dostales dzisiaj w gimnazjum ze sie tak denerwujesz chlopcze?

10 Data: Grudzien 01 2006 12:52:01
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Priko24"  napisał w wiadomości

Jak grzecznie poprosisz.
To, że od kilku dni masz w domu internet nie upoważnia Cię do tego typu
durnych zaczepek smarkaczu.

dwoje dostales dzisiaj w gimnazjum ze sie tak denerwujesz chlopcze?

PLONK
Nie będę ze smarkiem na tym poziomie dyskutował.

11 Data: Grudzien 01 2006 12:59:15
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Priko24 


PLONK
Nie będę ze smarkiem na tym poziomie dyskutował.

Zalosny pajac z ciebie. Po twoich wypowiedziach(vw, opel, toyota to syf) mozna wywnioskowac ze albo jestes zakompleksionym niedorozwojem albo gowniarzem z gimnazjum i powinienes byc mi w tym momencie wdzieczny ze zalozylem opcje nr 2, po drugie zadalem ci proste pytanie, bo skoro tamte auta to takie gnioty to chcialem sie dowiedziec jaka to piekna maszyna jezdzisz a ty sie rzucasz jak pchla na gownie.

12 Data: Grudzien 01 2006 14:54:30
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: kml 


Użytkownik "Priko24"  napisał w wiadomości


Zalosny pajac z ciebie. Po twoich wypowiedziach(vw, opel, toyota to syf)
mozna wywnioskowac ze albo jestes zakompleksionym >niedorozwojem albo
gowniarzem z gimnazjum i powinienes byc mi w tym momencie wdzieczny ze
zalozylem opcje nr 2, po drugie >zadalem ci proste pytanie, bo skoro tamte
auta to takie gnioty to chcialem sie dowiedziec jaka to piekna maszyna
jezdzisz a ty sie >rzucasz jak pchla na gownie.

True true :)

--
pozdrawiam
kml

13 Data: Grudzien 01 2006 15:01:56
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "kml"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Priko24"  napisał w wiadomości


>Zalosny pajac z ciebie. Po twoich wypowiedziach(vw, opel, toyota to syf)
>mozna wywnioskowac ze albo jestes zakompleksionym >niedorozwojem albo
>gowniarzem z gimnazjum i powinienes byc mi w tym momencie wdzieczny ze
>zalozylem opcje nr 2, po drugie >zadalem ci proste pytanie, bo skoro
tamte
>auta to takie gnioty to chcialem sie dowiedziec jaka to piekna maszyna
>jezdzisz a ty sie >rzucasz jak pchla na gownie.

True true :)

Też chcesz plonka?
To że gówniaż który pierwszy post w necie napisał kilka dni  temu, a kiedy
ja debiutowałem na tej grupie on wchodził pod szafę na stojaco, włazi mi na
łeb z epitetami, tylko dlatego że nie podoba mi się ten czy inny samochód,
to jest powód tylko i wyłącznie do strącenia go kopem z miejsca na które
włazi.
Każde inne dziecko neostrady, który spróbuje tego samego spotka ten sam los.

14 Data: Grudzien 01 2006 15:10:54
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: kml 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Też chcesz plonka?
To że gówniaż który pierwszy post w necie napisał kilka dni  temu, a kiedy
ja debiutowałem na tej grupie on wchodził pod szafę na stojaco, włazi mi
na
łeb z epitetami, tylko dlatego że nie podoba mi się ten czy inny samochód,
to jest powód tylko i wyłącznie do strącenia go kopem z miejsca na które
włazi.
Każde inne dziecko neostrady, który spróbuje tego samego spotka ten sam
los.

Nieeeee nieeee rób mi tego.... tylko nie plonka.... ROTFL.

--
pozdrawiam
kml

15 Data: Grudzien 01 2006 15:06:48
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "kml"  napisał w wiadomości news:

> To że gówniaż który pierwszy post w necie napisał kilka dni  temu, a
kiedy
> ja debiutowałem na tej grupie on wchodził pod szafę na stojaco, włazi mi
> na
> łeb z epitetami, tylko dlatego że nie podoba mi się ten czy inny
samochód,
> to jest powód tylko i wyłącznie do strącenia go kopem z miejsca na które
> włazi.
> Każde inne dziecko neostrady, który spróbuje tego samego spotka ten sam
> los.

Nieeeee nieeee rób mi tego.... tylko nie plonka.... ROTFL.

Zostałeś ostrzeżony.
Spróbuj tak jeszcze raz w tym stylu i będziesz mógł się kulać w mniejszym
towarzystwie.
Oby nie doszło do tego że pokulasz się sam ze sobą.

16 Data: Grudzien 01 2006 15:26:49
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: kml 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Zostałeś ostrzeżony.
Spróbuj tak jeszcze raz w tym stylu i będziesz mógł się kulać w mniejszym
towarzystwie.
Oby nie doszło do tego że pokulasz się sam ze sobą.

Przeczytaj wątek od początku i zastanów sie kto jak się zachowuje. Jeżeli
chcesz mnie wrzucić do plonkownicy to proszę zrób to i nie strasz mnie
mniejszym towarzystwem :)

--
pozdrawiam
kml

17 Data: Grudzien 01 2006 16:31:30
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Priko24 


To że gówniaż który pierwszy post w necie napisał kilka dni  temu, a kiedy
ja debiutowałem na tej grupie on wchodził pod szafę na stojaco, włazi mi na
łeb z epitetami, tylko dlatego że nie podoba mi się ten czy inny samochód,
to jest powód tylko i wyłącznie do strącenia go kopem z miejsca na które
włazi.
Każde inne dziecko neostrady, który spróbuje tego samego spotka ten sam los.


zalosny zakompleksiony pajacyku :) kiedy ja mialem dostep do internetu szczytem techniki byly modemy 14.400 ty na lodowke komputer mowiles, wiec sie nie osmieszaj. Wstydzisz sie powiedziec czym jezdzisz twoja sprawa ale naprawde wyzywaniem mnie od gowniarzy i takich co internet maja od paru dni potwierdziles swoj niski poziom i to ze tak naprawde niewiele masz do powiedzenia. PLONK drobny frajerzyku

18 Data: Grudzien 01 2006 16:43:04
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Priko24,

Friday, December 1, 2006, 4:31:30 PM, you wrote:

[...]

zalosny zakompleksiony pajacyku :) kiedy ja mialem dostep do
internetu szczytem techniki byly modemy 14.400

ROTFL! To sie nam trafił "emeryt"...

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

19 Data: Grudzien 01 2006 16:55:56
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Priko24 

pajacyku :) kiedy ja mialem dostep do

internetu szczytem techniki byly modemy 14.400

ROTFL! To sie nam trafił "emeryt"...

Mam 25 lat - skad to wyobrazenie ze jak mialem dostep do internetu juz gdzies w okolicach 95 roku to musze miec niewiadomo ile lat? To ze u was na wiosce telefonow jeszcze nie bylo to naprawde nic nie znaczy. Nie bardzo rozumiem uzycie ROTFLA widac chciales zablysnac ale nie bardzo Ci sie to udalo.

20 Data: Grudzien 01 2006 17:25:13
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Boombastic 

Mam 25 lat - skad to wyobrazenie ze jak mialem dostep do internetu juz
gdzies w okolicach 95 roku to musze miec niewiadomo ile lat? To ze u was na
wiosce telefonow jeszcze nie bylo to naprawde nic nie znaczy. Nie bardzo
rozumiem uzycie ROTFLA widac chciales zablysnac ale nie bardzo Ci sie to
udalo.

Błysnąłes na grupie, poobrażałeś starych użytkowników, a teraz spieprzaj, bo
sie ośmieszasz.

21 Data: Grudzien 01 2006 17:28:47
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Priko24,

Friday, December 1, 2006, 4:55:56 PM, you wrote:

pajacyku :) kiedy ja mialem dostep do
internetu szczytem techniki byly modemy 14.400
ROTFL! To sie nam trafił "emeryt"...
Mam 25 lat

Gówniarz jesteś.

- skad to wyobrazenie ze jak mialem dostep do internetu juz gdzies w
okolicach 95 roku to musze miec niewiadomo ile lat?

To znaczy, że wtedy byłeś jeszcze większy gówniarz...

To ze u was na wiosce

Wieliczka to zdecydowanie wioska.

telefonow jeszcze nie bylo to naprawde nic nie znaczy. Nie bardzo
rozumiem uzycie ROTFLA widac chciales zablysnac ale nie bardzo Ci
sie to udalo.

Jak na razie, to ty tutaj błyszczysz. A już myślałem, że błyszczące
trolle wymarły.

Ja mam jakieś zadziwiające szczęście do tej Wieliczki... Jeden troll
na Elektrodzie, drugi tutaj - czyżby ten sam?

--
Best regards,
 RoMan                           

22 Data: Grudzien 02 2006 10:06:41
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello Priko24,

Friday, December 1, 2006, 4:55:56 PM, you wrote:

pajacyku :) kiedy ja mialem dostep do
internetu szczytem techniki byly modemy 14.400
ROTFL! To sie nam trafił "emeryt"...
Mam 25 lat

Gówniarz jesteś.

Dokładnie o tym pisałem.
Jak ja debiutowałem na grupie to on chodził do podstawówki.
Ale to nie przeszkadza mu podskakiwać zamiast położyć uszy po sobie i grzecznie słuchać co starsi mają do powiedzenia.....
W sumie to sukces, zaliczyć pierwszego plonka po wysłaniu 4 postów na grupę....

23 Data: Grudzien 02 2006 10:54:13
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: kml 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Dokładnie o tym pisałem.
Jak ja debiutowałem na grupie to on chodził do podstawówki.
Ale to nie przeszkadza mu podskakiwać zamiast położyć uszy po sobie i
grzecznie słuchać co starsi mają do powiedzenia.....
W sumie to sukces, zaliczyć pierwszego plonka po wysłaniu 4 postów na
grupę....

Była ostatnio taka reklama gdzie ktos powiedział " A kto mówi ze dawniej
było lepiej"

--
pozdrawiam
kml

24 Data: Grudzien 02 2006 14:13:45
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Saturday, December 2, 2006, 10:06:41 AM, you wrote:

pajacyku :) kiedy ja mialem dostep do
internetu szczytem techniki byly modemy 14.400
ROTFL! To sie nam trafił "emeryt"...
Mam 25 lat
Gówniarz jesteś.
Dokładnie o tym pisałem.
Jak ja debiutowałem na grupie to on chodził do podstawówki.

Nie tylko Ty debiutowałeś w tamtych czasach ;-)
A najbardziej rozbawił mnie tym modemem - ja zaczynałem bodaj w 1989
roku modemem 1200 bps...

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

25 Data: Grudzien 02 2006 15:31:30
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Hektor 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał

Nie tylko Ty debiutowałeś w tamtych czasach ;-)
A najbardziej rozbawił mnie tym modemem - ja zaczynałem bodaj w 1989
roku modemem 1200 bps...

A z kim sie wtedy laczyles tym modemem, bo jak w tamtych czasach kupilem sobie modem i poszalalem po amerykanskich BBS'ach to rachunek byl zniewalajacy. Do dzisiaj czasami mi sie sni ...

Zbigniew Kordan

26 Data: Grudzien 02 2006 16:44:32
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Hektor,

Saturday, December 2, 2006, 3:31:30 PM, you wrote:

Nie tylko Ty debiutowałeś w tamtych czasach ;-)
A najbardziej rozbawił mnie tym modemem - ja zaczynałem bodaj w 1989
roku modemem 1200 bps...
A z kim sie wtedy laczyles tym modemem,

Z polskimi BBSami.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

27 Data: Grudzien 01 2006 18:07:01
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: marek 'moa' piotrowski 

Priko24 napisał(a):

zalosny zakompleksiony pajacyku :) kiedy ja mialem dostep do internetu
> szczytem techniki byly modemy 14.400 ty na lodowke komputer mowiles,

rotfl. chcesz się licytować? dobra, żeby nie przedłużać - akustyczna 300
:P

--
moa

28 Data: Grudzien 01 2006 19:57:39
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello marek,

Friday, December 1, 2006, 6:07:01 PM, you wrote:

zalosny zakompleksiony pajacyku :) kiedy ja mialem dostep do internetu
szczytem techniki byly modemy 14.400 ty na lodowke komputer mowiles,
rotfl. chcesz się licytować? dobra, żeby nie przedłużać - akustyczna 300
:P

Marku, miałes modem Atari?

--
Best regards,
 RoMan                           

29 Data: Grudzien 04 2006 09:19:18
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Alex81 

In article  
says...

Marku, miałes modem Atari?

Ja miałem :) Ale z racji ówczesnych umiejętności (i wieku) nie użyłem go
w żaden mądry sposób ;)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
"Prawdziwy mężczyzna ma wał zamiast przegubu"
http://alex81.byxonline.com

30 Data: Grudzien 01 2006 13:04:35
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2006-12-01 11:51, Cavallino napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Moge poznac twoj gust? Co wg ciebie nie jest ładne spośród samochodów?

Toyota (wszystkie), VW, Opel, Nissan itp gnioty

Toyota, Nissan - rozumiem, ale nowy Passat i Jetta (a VW z zasady nie lubię ;) ), czy zwłaszcza Astra III sedan? Poważnie Ci się nie podobają?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl

31 Data: Grudzien 01 2006 13:18:12
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości

Dnia 2006-12-01 11:51, Cavallino napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:

>> Moge poznac twoj gust? Co wg ciebie nie jest ładne spośród samochodów?
>
> Toyota (wszystkie), VW, Opel, Nissan itp gnioty

Toyota, Nissan - rozumiem, ale nowy Passat i Jetta (a VW z zasady nie
lubię ;) ), czy zwłaszcza Astra III sedan? Poważnie Ci się nie podobają?

Astra III i Corsa zmieniają oblicze Opla - mam nadzieję że ten trend się
utrzyma.
Passat i Jetta nie bardzo, choć Golf w porównaniu do poprzedniego modelu też
jest krokiem w dobrą stronę.
Ale już przy np. Seacie wypadają bladziutko.

O - i jeszcze nie wymieniłem Skody do tego towarzystwa miłośników brzydoty.

32 Data: Grudzien 01 2006 13:36:22
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Cavallino powiada w dniu 2006-12-01 13:18:

O - i jeszcze nie wymieniłem Skody do tego towarzystwa miłośników brzydoty.


A mnie się Seaty nie podobają :P

T.

33 Data: Grudzien 01 2006 13:20:21
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Mirek Ptak powiada w dniu 2006-12-01 13:04:

Dnia 2006-12-01 11:51, Cavallino napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Moge poznac twoj gust? Co wg ciebie nie jest ładne spośród samochodów?

Toyota (wszystkie), VW, Opel, Nissan itp gnioty

Toyota, Nissan - rozumiem, ale nowy Passat i Jetta (a VW z zasady nie lubię ;) ), czy zwłaszcza Astra III sedan? Poważnie Ci się nie podobają?

Mi sie np. nowy paszczak nie bardzo podoba - wygląda trochę jak odwrócona wanienka. Astra III - niby niebrzydki kształt, ale całość jakaś taka jarmarczna, nie wiem. Astra II sedan - paskudnie rozwiązany tył, Jetta ma to dużo ładniej pomyślane. Z Opli to w ogóle stara Corsa jest najbardziej elegancka IMO (choc jako samochód w ogóle, to nigdy nie powalała na kolana). Za to coraz bardziej przemawia do mnie styl BMW

T.

34 Data: Grudzien 01 2006 15:56:51
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Boombastic 

Moge poznac twoj gust? Co wg ciebie nie jest ładne spośród samochodów?

Wygląda jak rozdmuchana Honda City, czyli z wyglądu nie podobne do niczego.
Dla mnie fatal.

35 Data: Grudzien 01 2006 17:44:11
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Boombastic powiada w dniu 2006-12-01 15:56:

Moge poznac twoj gust? Co wg ciebie nie jest ładne spośród samochodów?

Wygląda jak rozdmuchana Honda City, czyli z wyglądu nie podobne do niczego. Dla mnie fatal.

Czyli styliści Toyoty osiągnęli swój cel - od 10 edycji niezmienny dla Corolli, najczęściej sprzedawanego auta na świecie. A celem tym jest to samo, co w przypadku Golfa - spokojna, nienarzucająca się stylizacja nadwozia, w sam raz dla gustów przeciętnego mieszczucha w wieku średnim. Nie muszę dodawać, że wbrew utyskiwaniom Clarksona, firmy samochodowe istnieją po to, by sprzedawać jak najwięcej samochodów i przynosić jak największy zysk inwestorom? Oczywiście poza tymi, które z zasady siedzą w wąskich niszach i tworzą swoje wykoncypowane cudeńka dla bogatych snobów (oraz dziennikarzy, żeby mieli nad czym cmokać i ajwajować) - przy czym ostatnie półwiecze pokazuje, że los tych indywidualistów jest przypieczętowany i w najlepszym razie skończą jak Jaguar - sprzedając masowe podzespoły w atrakcyjniejszym opakowaniu za nieprzyzwoite pieniądze. Porównując motoryzację do handlu można by powiedzieć, że o ile dawniej rynek motoryzacyjny wygladał jak elegancka uliczka handlowa w Paryżu - mnóstwo butików, a każdy miał swoją specjalność i wiernych klientów, to obecnie jest jak olbrzymi supermarket z kilkoma "eleganckimi" "butikami" w pasażu przed kasami, specjalizującymi się w wyciąganiu kasy za nieco bardziej dopracowaną i ekskluzywną masówkę od tych z nuworyszów, którzy dojrzeli do snobowania się na snobizm. Podoba się to nam, czy nie - ale samochód stopniowo staje się dobrem zupełnie podobnym do innych - przedmiotem masowego użytku, przede wszystkim mającym spełniać podstawowe zadanie transportowe i behawioralne (zaznaczenie własnej pozycji w stadzie), a dopiero w dalszej kolejności - zaspokajać mniej czy bardziej wyszukane potrzeby estetyczne. I jako towar masowy po prostu musi celować w masowy gust - podobnie jak inne przedmioty użytkowe i produkty rozrywkowe. A masowy gust ma to do siebie, że (siłą rzeczy) jest do bani - najlepiej sprzedają się albo produkty poprawne ale stylistycznie nijakie, jak właśnie Corolla, akceptowalne przez większość potencjalnych nabywców, albo produkty o stylizacji "nowoczesnej" - pozujące na statki z wojen gwiezdnych eklektyczne cudeńka lśniące srebrzystymi plastikami, jak nowy Civic.
Rzecz jasna zawsze jest i zawsze będzie grupa nabywców, może nie tyle posiadających dobry gust, ile podążających za ludźmi obdarzonymi tą cechą, dla której będzie się opłacało produkować mniej lub bardziej śladowe ilości samochodów naprawdę wysokiej klasy. Można powiedzieć, że obecnie każdy niemal koncern takie auta w ofercie ma lub mieć usiłuje - parę mercedesów, jedno czy drugie ferrari, jakiś morgan, jakiś leksus LS, może Aston DB9 itp.

T.

36 Data: Grudzien 01 2006 17:59:37
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Boombastic 

Czyli styliści Toyoty osiągnęli swój cel - od 10 edycji niezmienny dla
Corolli, najczęściej sprzedawanego auta na świecie. A celem tym jest to
samo, co w przypadku Golfa - spokojna, nienarzucająca się stylizacja
nadwozia, w sam raz dla gustów przeciętnego mieszczucha w wieku średnim.
[cut]

Co nie znaczy, że mamy się z tym godzić i popierać stylistyczne bezguscie i
zacieranie róznic pomiedzy producentami i ich autami.
To już zaczynam rozumieć co niedawno miał na myśli mi mój klient, gdy
powiedział jak zobaczył mojego Cifa coupe: Panie, niech Pan nie sprzedaje
tego auta, tylko je trzyma, skoro cieszy oko, bo teraz nie ma nic ciekawego
do kupienia. A mówił to człowiek, który ma od nowości Prelude 2,2 VTi z 1997
r. stojacą w garażu obok Porsche Cayenne w domu wartym 4 mln zł.

37 Data: Grudzien 01 2006 18:10:37
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Boombastic powiada w dniu 2006-12-01 17:59:

Co nie znaczy, że mamy się z tym godzić i popierać stylistyczne bezguscie i zacieranie róznic pomiedzy producentami i ich autami.

Oczywiście, że nie, jednak walka z gustem masowym to walka z wiatrakami. Dla mnie wystarczy, że nikt nie próbował nic wycudować, bo potem strawszą takie potworki jak multipla, micra, note czy nowe seaty.

To już zaczynam rozumieć co niedawno miał na myśli mi mój klient, gdy powiedział jak zobaczył mojego Cifa coupe: Panie, niech Pan nie sprzedaje tego auta, tylko je trzyma, skoro cieszy oko, bo teraz nie ma nic ciekawego do kupienia. A mówił to człowiek, który ma od nowości Prelude 2,2 VTi z 1997 r. stojacą w garażu obok Porsche Cayenne w domu wartym 4 mln zł.

Miłośnicy starych samochodów mają wiele racji, ale IMO wyłącznie jeśli brać pod uwagę linię auta czy smaczki stylistyczne. Bo pod każdym innym względem nowa auta są po prostu lepsze od dawnych. To się nazywa postęp techniczny. Swoją drogą interesujące jest to, że o ile w technice mamy wielowiekowy postęp, to w estetyce - równie długi regres (mówiąc w uproszczeniu oczywiście). Bo przecież i teraz styliści potrafią zrobić piękne auto, jeśli im tylko gryzipióry pozwolą. I nie mam na mysli Cayenne ;)

T.

38 Data: Grudzien 01 2006 19:58:59
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Boombastic 

Miłośnicy starych samochodów mają wiele racji, ale IMO wyłącznie jeśli
brać pod uwagę linię auta czy smaczki stylistyczne. Bo pod każdym innym
względem nowa auta są po prostu lepsze od dawnych. To się nazywa postęp
techniczny. Swoją drogą interesujące jest to, że o ile w technice mamy
wielowiekowy postęp, to w estetyce - równie długi regres (mówiąc w
uproszczeniu oczywiście). Bo przecież i teraz styliści potrafią zrobić
piękne auto, jeśli im tylko gryzipióry pozwolą. I nie mam na mysli Cayenne
;)

I tutaj sie mylisz. Opisana przeze mnie Preluda nawet dzisiaj bije na głowę
wiele aut pod względem technicznym. Rewelacyjny silnik, świetne zawieszenie,
skręcające tylne koła. Tego nie ma w obecnych autach, teraz rządzą
ekofaszyści.

39 Data: Grudzien 01 2006 20:15:19
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: kml 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

I tutaj sie mylisz. Opisana przeze mnie Preluda nawet dzisiaj bije na
głowę wiele aut pod względem technicznym. Rewelacyjny silnik, świetne
zawieszenie, skręcające tylne koła. Tego nie ma w obecnych autach, teraz
rządzą ekofaszyści.

Miły Pan wiedzial co brac :) Osobiście też bardziej mi sie podobają starsze
samochody, mają przynajmniej jakiś wyraz a teraz cięzko się zorientować co
jest z jakiej fabryki.

--
pozdrawiam
kml

40 Data: Grudzien 01 2006 20:57:19
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Boombastic powiada w dniu 2006-12-01 19:58:

I tutaj sie mylisz. Opisana przeze mnie Preluda nawet dzisiaj bije na głowę wiele aut pod względem technicznym. Rewelacyjny silnik, świetne zawieszenie, skręcające tylne koła. Tego nie ma w obecnych autach, teraz rządzą ekofaszyści.

Bez przesady - preluda to jeszcze nie zabytek, normalne auto, tyle, że niemłode. Poza tym, pod pewnymi względami jednak odstaje od współczesności - technicznie, bo urody jej nie brakuje - np. bezpieczeństwo, wyposażenie, światła

T.

41 Data: Grudzien 01 2006 21:44:06
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Boombastic 

Bez przesady - preluda to jeszcze nie zabytek, normalne auto, tyle, że
niemłode. Poza tym, pod pewnymi względami jednak odstaje od
współczesności - technicznie, bo urody jej nie brakuje - np.
bezpieczeństwo, wyposażenie, światła

Preluda jak i inne auta tego typu zostały zaprojektowane by sprawiac
przyjemność. To teraz auto musi mieć masę dodatkowych niepotrzebnych
dupereli, dziesiątki poduszek i wzmocnień zwiększające ogromnie ich masę i
ograniczające osiągi. Kiedyś 200 KM to był potwór, teraz ledwo jedzie.

42 Data: Grudzien 01 2006 20:51:00
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 1 Dec 2006 21:44:06 +0100, Boombastic
 wrote:

Kiedyś 200 KM to był potwór, teraz ledwo jedzie.

 W 1992 roku 185KM wystarczyło do popchnięcia 1230kg (z AWD) w
 około 7 sekund. A dziś? Corolla TSport, 192KM, potrzebuje ponad
 8 sekund...

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

43 Data: Grudzien 01 2006 22:09:35
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

On 2006-12-01, Robert Rędziak  wrote:

On Fri, 1 Dec 2006 21:44:06 +0100, Boombastic
 wrote:

Kiedyś 200 KM to był potwór, teraz ledwo jedzie.

 W 1992 roku 185KM wystarczyło do popchnięcia 1230kg (z AWD) w
 około 7 sekund. A dziś? Corolla TSport, 192KM, potrzebuje ponad
 8 sekund...

Pod warunkiem, ze kierowca nie jest melepeta i potrafi zamieszac tym po
prawej... ;)

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

44 Data: Grudzien 04 2006 10:02:06
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Boombastic powiada w dniu 2006-12-01 21:44:

Preluda jak i inne auta tego typu zostały zaprojektowane by sprawiac przyjemność. To teraz auto musi mieć masę dodatkowych niepotrzebnych dupereli, dziesiątki poduszek i wzmocnień zwiększające ogromnie ich masę i ograniczające osiągi. Kiedyś 200 KM to był potwór, teraz ledwo jedzie.

Wiesz, mnie na przykład przyjemność sprawia nie tylko, kiedy samochód mocno ciągnie od niskich prędkości obrotowych - ale i kiedy czyni to bez zbędnego hałasu i zamieszania. Ponadto, trudno byłoby mi obejść się w samochodzie bez wygodnych foteli, klimatyzacji, elektrycznego sterowania różnych dupereli - po prostu lubię moc ale i wygodę. Zryw - ale i ciszę. Do normalnego jeżdżenia. Bo oczywiście, gdybym miał przyjemność mieszkać w pobliżu jakiegoś toru dostępnego dla amatorów, to z całą pewnością bym z niej korzystał - ale wtedy, wybacz, sprawiłbym sobie znacznie ostrzejsze autko, niż preluda :). I wówczas faktycznie - dodatkowe wyposażenie byłoby zbędnym balastem - poza klatką, fotelami i sportowymi pasami oczywiście. Może na wiele rzeczy patrzę zbyt trzeźwo, ale jakoś nie potrafię zrozumieć ludzi, którzy rezygnują z oczywistych dodatków poprawiających komfort pokonywania korków, dziurawych dróg i niedogodności klimatu oraz zwiększających bezpieczeństwo, tylko po to, by mieć świadomość potencjalnej możliwości rozpędzenia swojego bolidu o sekundę szybciej. Umówmy się - rzeczywiście sportowe osiągi zaczynają się od 0-100 w <5s, 60-100 <5s i 80-120 <5s. A wyniki w granicach 8 s mają sens jedynie jako bonus bezpieczeństwa aktywnego dodawany do komfortu ogólnego za ciężkie jak na Polskę pieniądze - żeby móc bezpiecznie wyprzedzić TIRa czy inną zawalidrogę bez wycia silnika i nadmiernego mieszania biegami. No ofence, ale dla mnie ludzie ekscytujący się takimi 7-sekundowymi jeżdżącymi trumienkami i utyskujący na ich nowe, 8-sekundowe modele - o wiele bezpieczniejsze i wygodniejsze, zdają się być nieco infantylni lub dotknięci lekkim dysonansem poznawczym ;)
No, ale ja to truskawki z cukrem...

T.

45 Data: Grudzien 01 2006 20:39:43
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 01 Dec 2006 18:10:37 +0100, Tomasz Nowicki
 wrote:

Bo pod każdym innym
względem nowa auta są po prostu lepsze od dawnych. To się nazywa postęp
techniczny.

 Ta jest. Porównaj sobie tylne zawieszenie ostatniej generacji
 Civiców z poprzednimi.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

46 Data: Grudzien 01 2006 21:42:06
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Boombastic 

Ta jest. Porównaj sobie tylne zawieszenie ostatniej generacji
Civiców z poprzednimi.

Tak jak i silniki. Idzie gorsze.

47 Data: Grudzien 01 2006 22:08:21
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

On 2006-12-01, Boombastic  wrote:

Ta jest. Porównaj sobie tylne zawieszenie ostatniej generacji
Civiców z poprzednimi.

Tak jak i silniki. Idzie gorsze.

A szpery ?

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

48 Data: Grudzien 04 2006 10:14:21
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Robert Rędziak powiada w dniu 2006-12-01 21:39:

On Fri, 01 Dec 2006 18:10:37 +0100, Tomasz Nowicki
 wrote:

Bo pod każdym innym względem nowa auta są po prostu lepsze od dawnych. To się nazywa postęp techniczny.

 Ta jest. Porównaj sobie tylne zawieszenie ostatniej generacji
 Civiców z poprzednimi.

No i ? Że niby teraz prosta belka, a dawniej podwójne wahacze? Też wolę podwójne wahacze, bo auto się lepiej prowadzi, ale chciałbym tak naprawdę zobaczyć wyniki testów np. łosia itp. starego i nowego modelu, żeby sprawdzić, czy aby jednak nowsze-gorsze zawieszenie nie jest równie dobre co stare-lepsze, bo nie mam pewności. Poza tym - nie ma sensu stwierdzenie, że stare zawieszenie wielowahaczowe czy na podwójnych wahaczach poprzecznych (nie pamiętam, co było w cifach) jest bardziej nowoczesne niż nowa belka poprzeczna (bo chyba na to właśnie narzekasz?) - to są po prostu różne rozwiązania tego samego problemu, a ich nowoczesność należałoby porównywać na poziomie materiałów i technologii, a nie samej idei konstrukcyjnej. Widocznie księgowi Hondy uznali, że większość nabywców tego popularnego kompaktu zaakceptuje rozwiązanie obecne, jeśli zyska na niezawodności i cenie. Może nabywcy Legend byliby zdegustowani - ale Civica jako pierwsze auto w rodzinie kupują ludzie z niskich przedziałów tabeli dochodów ludności i zależy im na niskiej cenie, a jako drugie w rodzinie nieco zamożniejsi, ale dla dojeżdżającej do pracy lub fryzjera żony, która po prostu ma w nosie szczegóły techniczne, a bardziej interesuje ją kolor lakieru i lusterko w osłonie przeciwsłonecznej (to znaczy, nabywcy na głównych rynkach sprzedaży tego modelu, bo w Polsce sytuacja jest oczywiście inna). Takie są realia, a producenci muszą mieć na nie baczenie

T.

49 Data: Grudzien 04 2006 11:26:13
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 04 Dec 2006 10:14:21 +0100, Tomasz Nowicki
 wrote:

No i ? Że niby teraz prosta belka, a dawniej podwójne wahacze? Też wolę
podwójne wahacze, bo auto się lepiej prowadzi, ale chciałbym tak
naprawdę zobaczyć wyniki testów np. łosia itp. starego i nowego modelu,
żeby sprawdzić, czy aby jednak nowsze-gorsze zawieszenie nie jest równie
dobre co stare-lepsze, bo nie mam pewności. Poza tym - nie ma sensu
stwierdzenie, że stare zawieszenie wielowahaczowe czy na podwójnych
wahaczach poprzecznych (nie pamiętam, co było w cifach) jest bardziej
nowoczesne niż nowa belka poprzeczna (bo chyba na to właśnie narzekasz?)
- to są po prostu różne rozwiązania tego samego problemu, a ich
nowoczesność należałoby porównywać na poziomie materiałów i technologii,
a nie samej idei konstrukcyjnej. Widocznie księgowi Hondy uznali, że
większość nabywców tego popularnego kompaktu zaakceptuje rozwiązanie
obecne, jeśli zyska na niezawodności i cenie. Może nabywcy Legend byliby
zdegustowani - ale Civica jako pierwsze auto w rodzinie kupują ludzie z
niskich przedziałów tabeli dochodów ludności i zależy im na niskiej
cenie, a jako drugie w rodzinie nieco zamożniejsi, ale dla dojeżdżającej
do pracy lub fryzjera żony, która po prostu ma w nosie szczegóły
techniczne, a bardziej interesuje ją kolor lakieru i lusterko w osłonie
przeciwsłonecznej (to znaczy, nabywcy na głównych rynkach sprzedaży tego
modelu, bo w Polsce sytuacja jest oczywiście inna). Takie są realia, a
producenci muszą mieć na nie baczenie

 Z czego jedno z tych rozwiązań miewa np. tendencje do większej
 nadsterowności z ujęcia, co nawet dla pani zainteresowanej
 kolorem lakieru na pazurkach jest ważne, jak się zrobi ślisko i
 pani spanikuje.

 Inny przykład:

 Celica ST225 -- 2.0 turbo, 250KM, poszperowane AWD w układzie
 Fergusona.

 Następna generacja Celicy: FWD (ma to chociaż szperę?), 192KM z
 wysokokręconego 1.8 i tak badziewnie zestopniowana skrzynia, że
 trzeba niezłego cyborga, by przy przejściu z jedynki na dwójkę
 nie spaść z ostrych krzywek.

 Może i nowy silnik ma więcej technicznego bling-bling, cudacznie
 zmienne fazy rozrządu, revlimiter powyżej 8krpm na dzień dobry,
 cuda wianki, the Yamaha touch, materiały pewnie kosmiczne,
 podczas gdy 3S-GTE wygląda przy nim jak z epoki kamienia
 łupanego, tylko ten 3S-GTE zaczyna się tam, gdzie jego następca
 się kończy. O napędzie w ogóle nie ma co wspominać, między ośką,
 a AWD jest taka przepaść, że nawet najwiekszy kapelusz ją
 spostrzeże.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

50 Data: Grudzien 04 2006 13:38:12
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Robert Rędziak powiada w dniu 2006-12-04 12:26:

 Z czego jedno z tych rozwiązań miewa np. tendencje do większej
 nadsterowności z ujęcia, co nawet dla pani zainteresowanej
 kolorem lakieru na pazurkach jest ważne, jak się zrobi ślisko i
 pani spanikuje.

Owszem - i dlatego ma na pokładzie supernowoczesny ASC ;D

 Celica ST225 -- 2.0 turbo, 250KM, poszperowane AWD w układzie
 Fergusona.

 Następna generacja Celicy: FWD (ma to chociaż szperę?), 192KM z
 wysokokręconego 1.8 i tak badziewnie zestopniowana skrzynia, że
 trzeba niezłego cyborga, by przy przejściu z jedynki na dwójkę
 nie spaść z ostrych krzywek.

No dobrze - ale ten przykład pokazuje akurat sytuację, kiedy producent olał sportowe ambicje modelu i jego nową wersję wypuścił w wykonaniu dla niedzielnych ścigantów osiedlowych - zapewne zrezygnował z rozwijania drogiego rozwiązania z powodu nacisku konkurencji (i kosztów) - a nie dlatego, że nie był w stanie wymyślić nic lepszego. Nowy model ma więc zupełnie inne założenia i rozwiązania, mimo tej samej nazwy.

 Może i nowy silnik ma więcej technicznego bling-bling, cudacznie

Co to jest "techniczny bling-bling"?

 zmienne fazy rozrządu, revlimiter powyżej 8krpm na dzień dobry,

"cudaczne", jak rozumiem, to twoja prywatna ocena? Masz coś na poparcie tezy, że to chybione rozwiązanie?

 cuda wianki, the Yamaha touch, materiały pewnie kosmiczne,
 podczas gdy 3S-GTE wygląda przy nim jak z epoki kamienia
 łupanego, tylko ten 3S-GTE zaczyna się tam, gdzie jego następca
 się kończy. O napędzie w ogóle nie ma co wspominać, między ośką,
 a AWD jest taka przepaść, że nawet najwiekszy kapelusz ją
 spostrzeże.

No właśnie - czy producent zapewniał, że nowy model wchodzi w buty starego? Czy może odpuścił, bo publika i tak nie doceniała starań, a z rajdów się wycofywał, więc nie miał celu rozwijać niechcianej konstrukcji? Zrobił autko udające sportowe - tanim kosztem za względnie przystępną cenę. Można psioczyć, że postanowił wreszcie zacząć zarabiać na legendzie, którą sam stworzył - ale to nie powrót do epoki kamienia łupanego, tylko przeszeregowanie modelu do innej grupy docelowej

T.

51 Data: Grudzien 04 2006 15:14:50
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 04 Dec 2006 13:38:12 +0100, Tomasz Nowicki
 wrote:


No dobrze - ale ten przykład pokazuje akurat sytuację, kiedy producent
olał sportowe ambicje modelu i jego nową wersję wypuścił w wykonaniu dla
niedzielnych ścigantów osiedlowych - zapewne zrezygnował z rozwijania
drogiego rozwiązania z powodu nacisku konkurencji (i kosztów) - a nie
dlatego, że nie był w stanie wymyślić nic lepszego. Nowy model ma więc
zupełnie inne założenia i rozwiązania, mimo tej samej nazwy.

 Przecie większość nowych aut nie jest kundlona dlatego, że
 producenta nie stać na wprowadzanie nowych rozwiąząń, tylko
 dlatego, że byle cep w kapeluszu i tak się nie pozna, a jak
 dostanie autobus z białymi zegarami, to będzie zachwycowny jego
 sportowym prowadzeniem.

 Może i nowy silnik ma więcej technicznego bling-bling, cudacznie

Co to jest "techniczny bling-bling"?

 Dużo finezyjnych rozwiązań, które nic nie dają. No dobrze, dają,
 ale i tak wypada to bladziutko na tle poprzedniego modelu.

 zmienne fazy rozrządu, revlimiter powyżej 8krpm na dzień dobry,

"cudaczne", jak rozumiem, to twoja prywatna ocena? Masz coś na poparcie
tezy, że to chybione rozwiązanie?

 Może to, że pomimo przefazowywania wałka i zmiany krzywek
 płynnie dobieranych momentach (a nie w jednym konkretnym, jak w
 przypadku V-TEC), ten silnik nie dorasta nawet do seryjnego, w
 sumie prostego jak cep, 3S-GTE, który nawet chyba nie miał
 zmiennych faz. Miał tylko turbo, które dawało mu na dzień dobry
 bodajże 250KM, do których daleko obecnemu. Na dzień dobry, bo
 więcej też się dało.

No właśnie - czy producent zapewniał, że nowy model wchodzi w buty
starego? Czy może odpuścił, bo publika i tak nie doceniała starań, a z
rajdów się wycofywał, więc nie miał celu rozwijać niechcianej
konstrukcji? Zrobił autko udające sportowe - tanim kosztem za względnie
przystępną cenę. Można psioczyć, że postanowił wreszcie zacząć zarabiać
na legendzie, którą sam stworzył - ale to nie powrót do epoki kamienia
łupanego, tylko przeszeregowanie modelu do innej grupy docelowej

 Ale w efekcie powstaje auto, które jest krokiem wstecz. Jest.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

52 Data: Grudzien 04 2006 17:43:18
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Robert Rędziak powiada w dniu 2006-12-04 16:14:

 Przecie większość nowych aut nie jest kundlona dlatego, że
 producenta nie stać na wprowadzanie nowych rozwiąząń, tylko
 dlatego, że byle cep w kapeluszu i tak się nie pozna, a jak
 dostanie autobus z białymi zegarami, to będzie zachwycowny jego
 sportowym prowadzeniem.

Pozwolę sobie się nie zgodzić. Uważam, że producenci "dodają sportowego image'u" zwykłym szosowym smutasom dlatego, że takie jest zapotrzebowanie kilku dających się wyróżnić grup nabywców - których nie stać na prawdziwe konie mechaniczne (celowo trywializuję), a może i którym niebezpiecznie byłoby je dawać do dyspozycji, a którym wystarczy "konik malowany" - surogat sportowego stylu w postaci właśnie białych manometrów, niskoprofilowych opon, spojlera i - zależnie od stopnia udresowienia - brewek czy innych "bad-looków". Jedną z tych grup są młodzi - wychowani na telewizyjne papce zjadacze niewyrafinowanej masówki, którzy rozpaczliwie usiłują się czymś wyróżnić. Inną - panowie w wieku średnim, nie do końca będący "człowiekami sukcesu", ale pragnący choć trochę za takich uchodzić, no i tęskniący za tymi młodymi laty, kiedy mięsień piwny nie wychylał się przed katkę piersiową i kiedy jednej można było trzy albo cztery razy - na noc, a nie na kwartał.
Prawie każdy producent może zapewnić dowolnemu swojemu modelowi atrybuty rzeczywistej sportowości - ale czy rzeczywiście tego oczekują klienci? Wątpię. Niektórzy na pewno, ale en masse - nie.

 Dużo finezyjnych rozwiązań, które nic nie dają. No dobrze, dają,
 ale i tak wypada to bladziutko na tle poprzedniego modelu.

No coś mało konkretnie piszesz, ale potwierdza się tu moja opinia - stary silnik był co prawda dziki i w ogóle, ale też był największym przyjacielem firmy Shell czy Exxon, a na to panowie Smith i Schmidt się już nie godzą. Oni chcą może mieć poczucie posiadania konia wyścigowego, ale pod warunkiem, że da sobą powodować jak spacerowa chabeta - i zadowoli się równie niedużą ilością obroku. W zamian za to solennie obiecują nie sprawdzać ile tak naprawdę zwierzę to potrafi - wystarczy rodowód i lśniąca sierść.

 Może to, że pomimo przefazowywania wałka i zmiany krzywek
 płynnie dobieranych momentach (a nie w jednym konkretnym, jak w
 przypadku V-TEC), ten silnik nie dorasta nawet do seryjnego, w
 sumie prostego jak cep, 3S-GTE, który nawet chyba nie miał
 zmiennych faz. Miał tylko turbo, które dawało mu na dzień dobry
 bodajże 250KM, do których daleko obecnemu. Na dzień dobry, bo
 więcej też się dało.

Oznacza to, że gdyby silnikowi temu dołożyć ową sprężarkę, to byłby wyraźnie gorszy niż staruszek 3S-GTE? A co z normami spalin?

 Ale w efekcie powstaje auto, które jest krokiem wstecz. Jest.

Pod pewnymi względami tak - właśnie dlatego i tylko dlatego, że producent musi dbać o pieniądze inwestorów i wycofuje się z danego segmentu rynku. Ale przecież porównywanie samochodów mających wyłącznie wspólną nazwę trąci nieco żurnalizmem motoryzacyjnym i prawdziwemu wyjadaczowi nie przystoi, czyż nie? Kiedy swego czasu odchodzono od lakierów na bazie oleju lnianego na rzecz nitro, a potem od nitro na rzecz lakierów wodorozpuszczalnych, to łatwo było wykazać, że nowe rozwiązania są pod pewnymi względami gorsze od starych. Ale to nie oznacza, że były mniej nowoczesne - tak jak plastikowa podeszwa _jest_ nowocześniejsza od skórzanej. Ale niekoniecznie i nie pod każdym względem - lepsza

T.

53 Data: Grudzien 01 2006 23:02:08
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: J.F. 

On Fri, 01 Dec 2006 18:10:37 +0100,  Tomasz Nowicki wrote:

Miłośnicy starych samochodów mają wiele racji, ale IMO wyłącznie jeśli
brać pod uwagę linię auta czy smaczki stylistyczne. Bo pod każdym innym
względem nowa auta są po prostu lepsze od dawnych. To się nazywa postęp
techniczny.

I w ramach tego postepu cewki zaplonowe wymieniasz razem z olejem :-)

J.

54 Data: Grudzien 01 2006 10:32:14
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: kszyhoo 

W pierwszej chwili myslalem, ze to sa zdjecia civic'a sedana. :-)

Pozdrawiam,
K.


Użytkownik "Follow Me"  napisał w wiadomości

Sedan będzie sprzedawany pod dotychczasową nazwą - Corolla - produkcja
tylko w Japonii
http://www.followme.pl/forum/viewtopic.php?t=73&start=60


-- -
Więcej nowości na http://www.followme.pl/

Zapraszam do pisania na forum
http://www.followme.pl/forum/profile.php?mode=register

Follow Me



55 Data: Grudzien 01 2006 10:22:31
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 01 Dec 2006 10:26:11 +0100, Follow Me
 wrote:

Sedan będzie sprzedawany pod dotychczasową nazwą - Corolla - produkcja
tylko w Japonii
http://www.followme.pl/forum/viewtopic.php?t=73&start=60

 Wycinek z zacytowanego oficjalnego marketingowego bullshitu:

 -- 8<--

 Sportową stylizację otrzymał zestaw wskaźników oraz fotel
 kierowcy, przez co pozycja kierującego pojazdem przypomina tę z
 samochodu sportowego.

 [...]

 siedziska foteli kierowcy i pasażera z przodu są uformowane w
 taki sposób, że linia bioder siedzących w nich osób znajduje się
 znacznie wyżej, co zapewnia lepszą widoczność oraz naturalną
 pozycję siedzenia.

 -- 8<--

 Czy mi się wydaje, czy marketoidy co raz chętniej stawiają
 jakąś tezę po to, żeby za chwilę nie zgodzić się z samym sobą?

--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

56 Data: Grudzien 01 2006 11:23:54
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Follow Me powiada w dniu 2006-12-01 10:26:

Sedan będzie sprzedawany pod dotychczasową nazwą - Corolla - produkcja tylko w Japonii
http://www.followme.pl/forum/viewtopic.php?t=73&start=60


Masa marketingowego bełkotu, mało informacji. Poza tym produkcja sedana dla Europy miała odbywać się w Turcji - zgodnie z polityką przysuwania produkcji do głównego rynku zbytu. Skąd info o Japonii - nie mam pojęcia - pewnie to przekłamanie.
Samo auto jest fajne, ale znacznie mniej odbiega od poprzedniego modelu, niż Auris - ba! nawet niektóre jego wymiary zewnętrzne są mniejsze niż starej rolki - np. rozstaw kół, szerokość i wysokość nadwozia. Rozstaw osi jest taki sam - 2600, co wskazuje na użycie tej samej płyty podłogowej. Nie ma co więc liczyć na znacząco lepszy  wynik w crashteście. Zwłaszcza rozczarowująca jest szerokość samochodu - 1695mm, podczas gdy Auris ma 1760 - tyle, co Avensis.
Wnętrze wydaje się być w porządku, ale poczekajmy na premierę - bo ostatnio Toyota usiłuje nas przyzwyczaić do tapicerek rodem ze sklepu z konfekcją dla umarlaków. "Falująca" obudowa zegarów nie bardzo mi się podoba, ale dobrze przynajmniej, że nie dali jej centralnie. Wypada także żałować, że nie będzie w Europie wersji kombi, w której nb. zastosowano przemyślny mechanizm składający tylne siedzenia.
Estetycznie nadwozie wydaje się byc w porządku, choć razi nieco paskudny przód - gril ze zderzakiem przypominają zdychającego wieloryba. W wersji na rynek japoński poradzono sobie bez porównania lepiej, uzyskując naprawdę elegancki efekt - zainteresowanych zapraszam na formu TKP.org.pl do działu nowości - są tam zdjęcia.
Atrakcyjność nowego modelu na naszym rynku zależy w dużej mierze od polityki cenowej - jeśli wersja ze 150-konnym silnikiem diesla będzie znacznie przekraczać 80 tys., to Toyota straci pierwsze miejsce w sprzedaży w Polsce w przyszłym roku, podobnie jeśli cena podstawowej Auris będzie większa od starej Corolli o ponad 5000. Zobaczymy - silna złotówka i przejęcie zakładu Isuzu dają Toyocie możliwość ustawienia konkurencyjnych widełek cenowych, zwłaszcza na wersje wydokoprężne, ciekawe, czy z tego skorzystają. Bo o tym, że wyposażenie nowego modelu będzie u nas równie bogate, co w Japonii, to nawet nie marzę :\

T.

57 Data: Grudzien 01 2006 11:39:44
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Hmm, rzeczywiście - oficjalne materiały z Helsinek potwierdzają produkcję Corolli dla Europy w Japonii - to duży plus IMO :)

T.

58 Data: Grudzien 01 2006 11:55:54
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Kolejna nieścisłość - w materiałach na Helsinki podają szerokość sedana na 176cm, podczas gdy na japońskiej stronie www widnieje 169,5cm. gdyby faktyczni9e było to 176cm, to mogłoby oznaczać uzycie nowej płyty, zapewne tej samej, co w Aurisie

T.

59 Data: Grudzien 01 2006 12:54:25
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Jakub Witkowski 

Tomasz Nowicki wrote:

Samo auto jest fajne, ale znacznie mniej odbiega od poprzedniego modelu, niż Auris - ba! nawet niektóre jego wymiary zewnętrzne są mniejsze niż starej rolki - np. rozstaw kół, szerokość i wysokość nadwozia. Rozstaw osi jest taki sam - 2600,

Nie wiem skąd się bierze to powszechne oczekiwanie, że nowy model o tej samej
nazwie powinien być większy od swego poprzednika. Przecież w końcu jest
zapotrzebowanie na każdą wielkość, od maluszków do luksusowych limuzyn,
a każdy producent "rozkłada" modele tak, aby obejmowały pełne spektrum
użytecznych wielkości.

Jeśli modele bez końca, z wersji na wersję, będą migrować coraz wyżej
na osi wielkości, to trzeba będzie zacząć wprowadzać malce o nowych nazwach,
a usuwać te największe, przerośnięte :) Gdzie tu sens?

--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

60 Data: Grudzien 01 2006 13:35:06
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

Jakub Witkowski powiada w dniu 2006-12-01 12:54:

Nie wiem skąd się bierze to powszechne oczekiwanie, że nowy model o tej samej
nazwie powinien być większy od swego poprzednika. Przecież w końcu jest
zapotrzebowanie na każdą wielkość, od maluszków do luksusowych limuzyn,

Nie wiem jak u innych, ale u mnie stąd, że w samochodzie długości 4,4m szerokość 170 to po prostu przymało - żeby wygodnie siedzieć z przodu i nie przeszkadzać sobie łokciami potrzeba te 150cm szerokości wnetrza, a to trudno uzyskać przy szer. całk. <175cm. Niby można, ale kosztem grubości drzwi. Albo pozornie - przez rozsunięcie foteli (w związku z czym głowa zanadto zbliża się do zakola dachu, albo samochód staje się prosty jak Żuk - vide F-RV czy Multipla). O wygodzie z tyłu nie wspomnę. Rozstaw osi z kolei przekłada się na miejsce z tyłu - a także na komfort jazdy wynikający z mniejszego podłuznego bujania nadwozia. Wysokość - stwierdzam, że jest mi wygodniej w tych nowych, "quasi-vanowatych" nadwoziach - w moim wieku człowiek zaczyna doceniać komfort :).

a każdy producent "rozkłada" modele tak, aby obejmowały pełne spektrum
użytecznych wielkości.

No właśnie - w przypadku Toyoty Auris/Corolli zaczyna być ciasno między Avensis a Yarisem. Dlatego przypuszczam, że nowy Avensis może być jeszcze większy :). Ale to w przypadku tej marki jest o tyle uzasadnione, że zrezygnowała z Camry - samochodu flagowego w końcu na rzecz skromniejszej Avensis. Zrobiło się więc nieco miejsca w szeregu, a i większa limuzyna przydałaby tu nieco brakującego prestiżu.

Jeśli modele bez końca, z wersji na wersję, będą migrować coraz wyżej
na osi wielkości, to trzeba będzie zacząć wprowadzać malce o nowych nazwach,
a usuwać te największe, przerośnięte :) Gdzie tu sens?

Wydaje mi się, że sens leży w tym, że Europa robi się coraz bogatsza, a to oznacza wiekszy popyt na większe auta. I coraz grubsza - co czyni ten przyrost wręcz koniecznością ;). Poza tym - łatwiej jest uzyskać większe bezpieczeństwo bierne w większym nadwoziu, a bezpieczeństwo to teraz trend jak cholera

T.

61 Data: Grudzien 01 2006 20:33:07
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: jotes 


Tomasz Nowicki wrote:

> Samo auto jest fajne, ale znacznie mniej odbiega od poprzedniego modelu,
> niż Auris - ba! nawet niektóre jego wymiary zewnętrzne są mniejsze niż
> starej rolki - np. rozstaw kół, szerokość i wysokość nadwozia. Rozstaw
> osi jest taki sam - 2600,

Cyt. z materialów Toyota Poland:
"Powiększeniu za to uległ rozstaw kół (z 1710 do 1760 mm), przez co nadwozie
stało się wizualnie niższe i szersze."

62 Data: Grudzien 01 2006 21:08:58
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

jotes powiada w dniu 2006-12-01 20:33:

Tomasz Nowicki wrote:

Samo auto jest fajne, ale znacznie mniej odbiega od poprzedniego modelu,
niż Auris - ba! nawet niektóre jego wymiary zewnętrzne są mniejsze niż
starej rolki - np. rozstaw kół, szerokość i wysokość nadwozia. Rozstaw
osi jest taki sam - 2600,

Cyt. z materialów Toyota Poland:
"Powiększeniu za to uległ rozstaw kół (z 1710 do 1760 mm), przez co nadwozie
stało się wizualnie niższe i szersze."



Toż to bzdura - szerokość auta wynosi 1760, to rozstaw kół nie może aż tyle - w TMP nawet porządnie nie potrafią przetłumoczyć własnych materiałów marketoidalnych. Wg danych toyotowskiego media center rozstaw kół to 1535 (koła 15') lub 1525/1520(16').
A tak w ogóle, to porównanie dostępnych zdjęć pokazuje, że wersje japońska i europejska dość wyraźnie się różnią - wiele jest podobieństw, ale np. blachy drzwi, maska, bagażnik i błotniki są inne. Oraz wszystkie plastiki oczywiście, reflektory, tylne lampy. Wnętrze chyba z grubsza to samo. Europejska jest szersza o 5cm i dłuższa o ok. 14, chyba jest też lepiej wyciszona (?), bo wysokość w kabinie jest mniejsza o 1cm, szerokość większa o 1 (przy różnicy szerokości nadwozi 6,5 cm na korzyść wersji europejskiej), a długość mniejsza o 3,5cm.

Z zewnątrz auto całkiem ujdzie (nie każdy lubi, żeby się za nim ludzie oglądali), a wewnątrz wygląda całkiem ładnie. Ciekawe jakie materiały...
No i niestety - brak dobrego miejsca na CB :\

T.

63 Data: Grudzien 01 2006 21:35:07
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: jotes 


> Cyt. z materialów Toyota Poland:
> "Powiększeniu za to uległ rozstaw kół (z 1710 do 1760 mm), przez co
nadwozie
> stało się wizualnie niższe i szersze."
>
>

Toż to bzdura - szerokość auta wynosi 1760, to rozstaw kół nie może aż
tyle - w TMP nawet porządnie nie potrafią przetłumoczyć własnych
materiałów marketoidalnych. Wg danych toyotowskiego media center rozstaw
kół to 1535 (koła 15') lub 1525/1520(16').

Prawdopodobnie chodzi o szerokość nadwozia?

Z zewnątrz auto całkiem ujdzie
Mi bardzo odpowiada, troszeczkę w tym nadwoziu jest muskulatury Lexusa ;)
To będzie prawdopodobnie moja 3 (z kolei) Corolla :D

Ciekawe jakie materiały...
Niestety tutaj jest stały regres we wszystkich markach, oszczedzają jak
mogą.
Na zdjęciach widać, że plastiki podobne jak np. w obecnym RAV-4 czy Corolli
Verso.
Czyli generalnie słabe. Za to zmontowane japońskimi rączkami ;)

64 Data: Grudzien 01 2006 21:41:58
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: Tomasz Nowicki 

jotes powiada w dniu 2006-12-01 21:35:

To będzie prawdopodobnie moja 3 (z kolei) Corolla :D

A moja pierwsza :)

Na zdjęciach widać, że plastiki podobne jak np. w obecnym RAV-4 czy Corolli
Verso.
Czyli generalnie słabe. Za to zmontowane japońskimi rączkami ;)

To by od bidy uszło, bardziej mnie martwi, czy tapicerka będzie równie gówniana jak w Ave po liftingu - nie mam ochoty zamawiać skóry do drugiego auta (a dokładniej - skóry z alcantarą, bo to się dobrze sprawdza), ale pewnie tak się skończy :\

T.

65 Data: Grudzien 01 2006 23:08:31
Temat: Re: Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja
Autor: karkow 


ładne autko ;-)
podobne do civic sedan
pzdr

Nowa Toyota Corolla - oficjalna premiera i informacja



Grupy dyskusyjne