Grupy dyskusyjne   »   Nowe stare auto dojazdowe

Nowe stare auto dojazdowe



1 Data: Listopad 16 2014 01:10:08
Temat: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Maciek 


Czolem,

Mimo, ze zima za pasem, pytanie nie o opony.
Musze pomalu zaczac myslec o pozbyciu sie starego klonkra i kupieniu nowego
starego auta na codzienne dojazdy (2 x 25). Obecny antyk marki Mondeo nie
psuje sie, ale korozja go zzera.

Wymagania - bezawaryjny przynajmniej jak Mondeo 2 (przez 10 lat mialem 1
(jedna) powazna awarie).
Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.
5-osobowy.
Gazowalna benzyna albo prosty diesel.
Wiek praktycznie nie gra roli.
I uwaga - cena maks. 10 tys.(plus "pakiet startowy").

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl



2 Data: Listopad 15 2014 16:22:50
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor:

W dniu niedziela, 16 listopada 2014 01:10:09 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

Czolem,

Mimo, ze zima za pasem, pytanie nie o opony.
Musze pomalu zaczac myslec o pozbyciu sie starego klonkra i kupieniu nowego
starego auta na codzienne dojazdy (2 x 25). Obecny antyk marki Mondeo nie
psuje sie, ale korozja go zzera.

Wymagania - bezawaryjny przynajmniej jak Mondeo 2 (przez 10 lat mialem 1
(jedna) powazna awarie).
Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.
5-osobowy.
Gazowalna benzyna albo prosty diesel.
Wiek praktycznie nie gra roli.
I uwaga - cena maks. 10 tys.(plus "pakiet startowy").

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

takiego jak Pan chce nie ma na składzie. Starego nie rdzewiej±cego samochodu z prostym silnikiem nikt normalny nie sprzeda.

3 Data: Listopad 16 2014 01:36:24
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 15 Nov 2014 16:22:50 -0800 (PST),
napisał(a):

takiego jak Pan chce nie ma na składzie.
Starego nie rdzewiej±cego samochodu z prostym
silnikiem nikt normalny nie sprzeda.

Ludzie sprzedaja samochody z roznych przyczyn.

Poza tym ja pytam o marke i model, a nie czy jest duza podaz.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

4 Data: Listopad 16 2014 01:52:12
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.

Volvo v70 lub 850. Raczej nie zardzewieje. Moj diesel ma juz 380 kkm i jak dotad regenerowalem turbinke i wymienialem swieczki zarowe. Z rzeczy psujacych sie, to dosyc czesto leca silentblocki w wahaczach przednich.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

5 Data: Listopad 18 2014 09:38:42
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Trybun 

W dniu 2014-11-16 o 01:52, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.

Volvo v70 lub 850. Raczej nie zardzewieje. Moj diesel ma juz 380 kkm i jak dotad regenerowalem turbinke i wymienialem swieczki zarowe. Z rzeczy psujacych sie, to dosyc czesto leca silentblocki w wahaczach przednich.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Kiedy¶ tak. Natomiast teraz... Gdy moja Vectra sie rozkraczyła Volvo był na czele listy aut na które chciałem się przesi±¶ć. Co prawda interesowały mnie tylko sedany, (czyli "s" a nie "v")i takich sprawdziłem z 30 sztuk, zarówno w komisach w Polsce jak i w Niemczech. Budżet to 20 000 zł. Jednak okazało się że za tak± sumę nie sposób dostać auta które nie byłoby przerdzewiałe. Tak, kiedy¶ blachy odporne na korozję to był atut aut tej marki, dzisiaj jest to ich najsłabszy punkt.

6 Data: Listopad 16 2014 01:30:00
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: X-Man 

"Maciek"  wrote in message

Czolem,
Mimo, ze zima za pasem, pytanie nie o opony.
Musze pomalu zaczac myslec o pozbyciu sie starego klonkra i kupieniu
nowego starego auta na codzienne dojazdy (2 x 25). Obecny antyk marki
Mondeo nie psuje sie, ale korozja go zzera.
Wymagania - bezawaryjny przynajmniej jak Mondeo 2 (przez 10 lat mialem 1
(jedna) powazna awarie).
Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.
5-osobowy.
Gazowalna benzyna albo prosty diesel.
Wiek praktycznie nie gra roli.
I uwaga - cena maks. 10 tys.(plus "pakiet startowy").

Ja bym bral Octavie I z silnikiem ASV 110KM, czesci tanie, pali malo jak zrobisz zestaw startowy czyli turbo sprzeglo swiece zarowe i przjrzysz zawieszenie powinna starczyc na kolekjne kilka lat...

Pzdr
Piotrek

7 Data: Listopad 16 2014 11:23:58
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Lewis 

W dniu 2014-11-16 01:10, Maciek pisze:


Czolem,

Mimo, ze zima za pasem, pytanie nie o opony.
Musze pomalu zaczac myslec o pozbyciu sie starego klonkra i kupieniu nowego
starego auta na codzienne dojazdy (2 x 25). Obecny antyk marki Mondeo nie
psuje sie, ale korozja go zzera.

Wymagania - bezawaryjny przynajmniej jak Mondeo 2 (przez 10 lat mialem 1
(jedna) powazna awarie).
Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.
5-osobowy.
Gazowalna benzyna albo prosty diesel.
Wiek praktycznie nie gra roli.
I uwaga - cena maks. 10 tys.(plus "pakiet startowy").


W124 z jak najmniejszym wyposażeniem i grzechotnik 2.0 :)
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :)

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

8 Data: Listopad 16 2014 13:37:17
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: abn140 



W124 z jak najmniejszym wyposażeniem i grzechotnik 2.0 :)
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :)

Dycha to za malo na takie auto z d.
moze za to rozejrzec sie za w124 benzyna i zagazowac. mechaniczny wtrysk nie
przeraza - dwa warsztaty w pl to robia - jak to nie wiem ale instalka jest
drozsza nieznacznie niz analogiczna 4 generacji.
niestety oba miejsca milcza co do technologii.
zna ktos?
reszta na forum LPGforum czy jakos tak.
warto to rozwazyc bo takie auto dostanie za 6 + gaz i startowka - lekko
przewazy te 10k ale cel osiagnie.
stany techniczne benzynowych 124 sa o lata swietlne lepsze niz diesli.

9 Data: Listopad 16 2014 16:36:06
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Lewis 

W dniu 2014-11-16 13:37, abn140 pisze:


W124 z jak najmniejszym wyposa�eniem i grzechotnik 2.0 :)
Ostatnio sprawi�em sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej ni� na nowym :)

Dycha to za malo na takie auto z d.
moze za to rozejrzec sie za w124 benzyna i zagazowac. mechaniczny wtrysk nie
przeraza - dwa warsztaty w pl to robia - jak to nie wiem ale instalka jest
drozsza nieznacznie niz analogiczna 4 generacji.
niestety oba miejsca milcza co do technologii.
zna ktos?
reszta na forum LPGforum czy jakos tak.
warto to rozwazyc bo takie auto dostanie za 6 + gaz i startowka - lekko
przewazy te 10k ale cel osiagnie.
stany techniczne benzynowych 124 sa o lata swietlne lepsze niz diesli.

To fakt benzyniaki sÄ… znacznie lepiej utrzymane.
A k-jet to gówno które trzeba zastÄ…pić jakimĹ› standalone ecu i zapomnieć
o problemach zwiÄ…zanych z tym wynalazkiem...

Sam niedługo bÄ™dÄ™ patroszyć K-jeta w tym mercu i wrzucać EMU.
Na razie zrobiłem saaba 900 2.0 8V na DET3 i odpaliłem, jeszcze poskładać go do kupy i zestroić :)


--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

10 Data: Listopad 17 2014 18:28:37
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: abn140 


To fakt benzyniaki s± znacznie lepiej utrzymane.
A k-jet to gówno które trzeba zast±pić jakim¶ standalone ecu i zapomnieć
o problemach zwi±zanych z tym wynalazkiem...

hmm, to jak sie robi takie cos? dalbys znaki jak to obskoczyc?
tzn po wymianie i silnik i gaz przechodza na system elektroniczny z
mechanicznego?
jak to sie robi? jakies kit'y sa do tego? elektronika z innego motoru? z
okulara?
dzieki

11 Data: Listopad 18 2014 01:22:10
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Lewis 

W dniu 2014-11-17 18:28, abn140 pisze:

To fakt benzyniaki sďż˝ znacznie lepiej utrzymane.
A k-jet to g�wno kt�re trzeba zast�pi� jakim� standalone ecu i zapomnie�
o problemach zwi�zanych z tym wynalazkiem...

hmm, to jak sie robi takie cos? dalbys znaki jak to obskoczyc?
tzn po wymianie i silnik i gaz przechodza na system elektroniczny z
mechanicznego?
jak to sie robi? jakies kit'y sa do tego? elektronika z innego motoru? z
okulara?
dzieki


W zależnoĹ›ci od potrzeb kupuje siÄ™ sterownik silnika tzw "Stand alone ECU" ewentualnie "piggy back".
Jak nie potrzebujesz uturbiania, podtrzymania turbo, procedury startu, flatshifta, flexfuel i masy innych pro bajerów wystarczy prosty DET.

Podpinasz mu sygnał z czujnika położenia wału, czujnik położenia przepustnicy, czujnika temp, dorabiasz custom listwÄ™ wtryskowÄ…, wstawiasz elektroniczne wtryskiwacze, sterujesz je tym urzÄ…dzonkiem i tyle. OczywiĹ›cie trzeba to zestroić zanim poprawnie wszystko zagada ale to pikuĹ›.

Koszt DETa to jakieĹ› 500-600zł nowy i z 300 używka.
Wywalasz cały szmelc od Kjeta i voila, można robić co dusza zapragnie :)



--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

12 Data: Listopad 18 2014 08:45:11
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: abn140 



Koszt DETa to jakie¶ 500-600zł nowy i z 300 używka.
Wywalasz cały szmelc od Kjeta i voila, można robić co dusza zapragnie :)



wow. fajnie!
a efekt? juz co do gazowania to wiem jak to dalej idzie.... ale chodzi o
sama jazde na PB.
Jak to jedzie? Lepiej gorzej? tak samo? spalanie?
z tego co rozumiem to zostaje tylko sama skrzynia - slupek i gora. Jesli by
sie zapodalo cos
silniejszego niz fabrycznie to automatycznie wzrosnie moc? Zakladajac
oczywiscie ze silnik wyrobi  sie z powietrzem przy bogatszym wtrysku
Dobrze mysle?
i jeszcze - skoro tam wlasciwie wszystko trzeba dodac, to mozna przelozyc do
w124 300e graty z upadlego E320? lub nawet z w210?
i prywata - jakbym kupil takie auto - ogarniesz? ile przyszykowac?

13 Data: Listopad 18 2014 11:56:52
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Lewis 

W dniu 2014-11-18 08:45, abn140 pisze:


Koszt DETa to jakie� 500-600z� nowy i z 300 u�ywka.
Wywalasz ca�y szmelc od Kjeta i voila, mo�na robi� co dusza zapragnie :)



wow. fajnie!
a efekt? juz co do gazowania to wiem jak to dalej idzie.... ale chodzi o
sama jazde na PB.
Jak to jedzie? Lepiej gorzej? tak samo? spalanie?
z tego co rozumiem to zostaje tylko sama skrzynia - slupek i gora. Jesli by
sie zapodalo cos
silniejszego niz fabrycznie to automatycznie wzrosnie moc? Zakladajac
oczywiscie ze silnik wyrobi  sie z powietrzem przy bogatszym wtrysku
Dobrze mysle?
i jeszcze - skoro tam wlasciwie wszystko trzeba dodac, to mozna przelozyc do
w124 300e graty z upadlego E320? lub nawet z w210?
i prywata - jakbym kupil takie auto - ogarniesz? ile przyszykowac?



Tak zostaje tylko słupek, w mercedesie pewnie trzeba też dorobić kolektor ssÄ…cy i dołożyć przepustnicÄ™ ale to nie jakieĹ› straszne kwoty. Chyba że uda siÄ™ przerobić obecny ale to wiÄ™cej powiem jak już siÄ™ zabiorÄ™ za swoje truchło. A to pewnie za jakiĹ› rok :)

Przekładanie elektroniki stricte mercedesowej to strzał w kolano. Nie cierpiÄ™ mercedesa właĹ›nie za ich gównianÄ… elektronikÄ™.
Dokładne wystrojenie mapy paliwa w oparciu o sondÄ™ AFR, z elektronicznymi wtryskami zamiast k-jeta w połÄ…czeniu z zestrojeniem mapy zapłonu może dać Ĺ›miało z 20KM na NoPB98 a majÄ…c do dyspozycji LPG można jeszcze dołożyć kilka stopni zapłonu i kolejne parÄ™ KM.

CiÄ™żko to wszystko wycenić ale taka konwersja może wynieć z robociznÄ… i gratami pod 4-5kzł

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

14 Data: Listopad 16 2014 13:37:20
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Maciek 

Dnia Sun, 16 Nov 2014 11:23:58 +0100, Lewis napisał(a):

W124 z jak najmniejszym wyposażeniem i grzechotnik 2.0 :)
Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :)

Jest to jakas opcja.
Jak sie jezdzi takim klekotem 2.0? Ja chyba tylko 3-litrowke prowadzilem.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

15 Data: Listopad 17 2014 18:47:43
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Wiwo 


Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomo¶ci

Jest to jakas opcja.
Jak sie jezdzi takim klekotem 2.0? Ja chyba tylko 3-litrowke prowadzilem.

Wolno. Baaardzo wolno... ;-)
Ale i niedrogo. :-)


Wiwo

16 Data: Listopad 16 2014 15:56:53
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: CzesĹ‚aw WiĹ›niak 

Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :)

Od czasu do czasu jezdze takim 300CE w automacie, tylko ze to wiecej niz dyche kosztuje i wir w baku :)

17 Data: Listopad 16 2014 16:33:46
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Lewis 

W dniu 2014-11-16 15:56, Czesław WiĹ›niak pisze:

Ostatnio sprawiłem sobie takiego ale 3.0 M103 rdzy mniej niż na nowym :)

Od czasu do czasu jezdze takim 300CE w automacie, tylko ze to wiecej niz
dyche kosztuje i wir w baku :)

Przesadzasz też mam automata 4biegowego i na spokojnie przy 80-100 bierze koło 10 i przy 140 bierze 12.5.
I jest to megawygodne auto.

Mam też 2.0 turbo saaba i ten bierze przy setupie na 320KM od 7l do 25l na 100 w trasie :)

--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

18 Data: Listopad 16 2014 15:46:28
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: ToMasz 

5-osobowy.
Gazowalna benzyna albo prosty diesel.
Xsara z silnikiem HDI 90 koni. ale koniecznie silnik RHY, bo niema dwumasy fapa i paru innych badziewi.

ToMasz

19 Data: Listopad 16 2014 20:12:12
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Maciek 

Dnia Sun, 16 Nov 2014 15:46:28 +0100, ToMasz napisał(a):

Xsara z silnikiem HDI 90 koni. ale koniecznie silnik RHY, bo niema
dwumasy fapa i paru innych badziewi.

A jak z nadwoziem i korozja?
Jezdziles takim? Ile toto srednio pali po miescie i poza miastem?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

20 Data: Listopad 16 2014 22:15:46
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: ToMasz 

W dniu 16.11.2014 20:12, Maciek pisze:

Dnia Sun, 16 Nov 2014 15:46:28 +0100, ToMasz napisał(a):

Xsara z silnikiem HDI 90 koni. ale koniecznie silnik RHY, bo niema
dwumasy fapa i paru innych badziewi.

A jak z nadwoziem i korozja?
Jezdziles takim? Ile toto srednio pali po miescie i poza miastem?

jednym 7 lat, aż do kolizji, drugim - drugi rok. Stara xsara rdzewiała w tych miejscach gdzie pospawali z 2 aut jedno. Tam gdzie był próg pospawany, też przeżarło. ale tylko jeden próg, w jednym miejscu, czyli napewno nie zrobili auta z nierdzewki :) Ale 14 letnie auto nie miało purchli, tarantitlów, wrzodów czy innych odmian perforacji nadwozia.
Spalanie.... trudna sprawa. mała xsara dawała radę latem zej¶ć do 6 litrów w delikatnym mie¶cie, ale zim±, na krótkich trasach ponad 8. trasa, puste auto - 5 z hakiem. picasso - większa buda - plus 1 litr.
ToMasz
PS. W VINie musi być sekwencja RHY, bo jak nie, jak się napalisz na 110 koni, to potem będ± się z Ciebie ¶miali  że kupiłe¶ auto na "F". Jak zaczniesz szukać modelu RHY, może się okazać że mało jest ofert...

21 Data: Listopad 16 2014 22:35:55
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: AL 

On 2014-11-16 20:12, Maciek wrote:

Dnia Sun, 16 Nov 2014 15:46:28 +0100, ToMasz napisał(a):

Xsara z silnikiem HDI 90 koni. ale koniecznie silnik RHY, bo niema
dwumasy fapa i paru innych badziewi.

A jak z nadwoziem i korozja?
Jezdziles takim? Ile toto srednio pali po miescie i poza miastem?

miałem dwie Xsary: Xsare II i Picasso.
Rdzy zero, awarii zero.
Nie widziałem też żadnego citroena po 2000r. rdzewiej±cego - je¶li gdzie¶ zobaczysz rdzę - to znak, że co¶ było grzebane.
Silniki - jak napisali przedpi¶cy.

22 Data: Listopad 16 2014 22:39:28
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Hinek 

Użytkownik "ToMasz"  napisał


Xsara z silnikiem HDI 90 koni. ale koniecznie silnik RHY, bo niema dwumasy fapa i paru innych badziewi.


Wystarczy patrzeć siÄ™ na moc. 90KM HDI nie miało wynalazków
ani w Xsarze zwykłej ani w Picasso. Miałem obie. Picasso była
nieco bardziej wrażliwa na korozjÄ™ (progi), natomiast zwykła
Xsara miała 12 lat i ani grama rdzy. Przejechałem niÄ… 60 tys
km. wymieniajÄ…c sprÄ™żyny z przodu i teleskopy klapy bagażnika.
To był chyba najmniej kłopotliwy pojazd z tych które miałem

--
Hinek

23 Data: Listopad 16 2014 22:24:13
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: Hinek 

Użytkownik "Maciek"  napisał


Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.
5-osobowy.
Gazowalna benzyna albo prosty diesel.
Wiek praktycznie nie gra roli.
I uwaga - cena maks. 10 tys.(plus "pakiet startowy").


Za circa 7k zl kupujesz Citroena Xsare z niezajebliwym
silnikiem 1.9 lub nawet 2.0 HDI.  Ten ostatni, mimo że
jest już w technologii common rail jest trwały i prosty
prawie tak jak stare diesle. Korozja w Xsarze nie występuje.
Z silnikiem 2.0 HDI lepiej jednak kupić Xsare Picasso, bo
jest większa i wygodniejsza. A legendy o samochodach
na F niech sobie znafcy w dupÄ™ wsadzÄ… :)

--
Hinek

24 Data: Listopad 16 2014 22:30:00
Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
Autor: X-Man 

"Hinek"  wrote in message

Użytkownik "Maciek"  napisał
Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.
5-osobowy.
Gazowalna benzyna albo prosty diesel.
Wiek praktycznie nie gra roli.
I uwaga - cena maks. 10 tys.(plus "pakiet startowy").
Za circa 7k zl kupujesz Citroena Xsare z niezajebliwym
silnikiem 1.9

Potwierdzam miałem przez 2 lata XsarÄ™ 1.9D z przebiegiem 250.000 mil jak sprzedawałem miała 285 i silnik dalej cykał jak zegarek. W ciÄ…gu 2 lat wymieniłem sprzÄ™gło, rozrzÄ…d (na samym poczÄ…tku) + eksploatacja czyli klocki płyny itp. aha i sprzÄ™gło alternatora. spalanie Ĺ›rednio 6.5l/100km auto miało 12 lat i rdza była chyba tylko na jednym progu który został gdzieĹ› przytarty

Pzdr
Piotr

Nowe stare auto dojazdowe



Grupy dyskusyjne