Nowe z Niemiec ?
1 | Data: Luty 23 2008 20:15:22 |
Temat: Nowe z Niemiec ? | |
Autor: Adam Foton | Witam! 2 |
Data: Luty 23 2008 20:20:07 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: iREK | - czy polskie serwisy honoruja gwarancje wystawione w Niemczech ?-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia opłaty za wprowadzenie do systemu serwisowego (1500 zł) i ze jestes pierwszym właścicielem ir 3 |
Data: Luty 23 2008 20:27:58 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: Adam Foton | hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia opłaty za wprowadzenie do systemu serwisowego (1500 zł) i ze jestes pierwszym właścicielem Roznica w cenie miedzy DE a PL dla Hyundaia Sonata jest tak duza, ze mozna oplacic ten serwis i jeszcze zostanie na kilka lat ubezpieczenia. AF 4 |
Data: Luty 23 2008 19:39:44 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: Seba | hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia oplaty za Powaznie? Niezle kuriozum. -- Pozdrawiam Sebastian S. 5 |
Data: Luty 23 2008 21:12:20 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: glang | hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia oplaty za Powaznie? oj od razu opłata przecież to się nazywa chyba przegląd zerowy w kraju. Suzuki też to robi pzdr GL 6 |
Data: Luty 24 2008 16:29:12 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: iREK |
hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia oplaty za Powaznie?-- -- -- -- -- -- -- -- -- niezłe kurizum to jest to ze chcialem kupic uzywane z zeszłogo roku i nie byloby na gwarancji :-/ ir 7 |
Data: Luty 23 2008 23:40:23 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: J.F. | On Sat, 23 Feb 2008 20:15:22 +0100, Adam Foton wrote: Ale mam pytanie: Vat polski, ale kupujesz bez niemieckiego. J. 8 |
Data: Luty 24 2008 10:06:03 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: | J.F. napisał(a): Najpierw 3.1% lub 13.6% (powyzej 2.O L) akcyzy, a od wszystkiego 22% naszego VATu. Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Luty 25 2008 10:20:57 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-24 11:06, napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Vat polski, ale kupujesz bez niemieckiego.Najpierw 3.1% lub 13.6% (powyzej 2.O L) akcyzy, a od wszystkiego 22% naszego VATu. Dlatego trzeba szukać po cenach netto - o dziwo bardzo często Dania ma je najniższe :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 10 |
Data: Luty 25 2008 09:22:44 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 24 Feb 2008 10:06:03 +0000 (UTC), Najpierw 3.1% lub 13.6% (powyzej 2.O L) akcyzy, a od wszystkiego 22% naszego Ale własnie było orzeczenie że wyższa akcyza jest nielegalna, wiec zapewne pozostanie 3.1% -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 11 |
Data: Luty 25 2008 19:37:25 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: axial | Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości Dnia Sun, 24 Feb 2008 10:06:03 +0000 (UTC),naszego > VATu. Albo podniosą do 13,6%.... ax 12 |
Data: Luty 25 2008 18:54:29 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 25 Feb 2008 19:37:25 +0100, axial napisał(a): Albo podniosą do 13,6%.... Musieliby podnieść dla wszystkich, a to dowali tak samo dealerom i importerom, na to ich lobby nie pozwoli. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 13 |
Data: Luty 26 2008 13:04:41 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: J.F. | On Mon, 25 Feb 2008 18:54:29 +0000, Waldek Godel wrote: Dnia Mon, 25 Feb 2008 19:37:25 +0100, axial napisał(a): Przeciez 13.6% jest dowalone wszystkim od wielu lat. J. 14 |
Data: Luty 26 2008 22:21:28 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: axial | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Mon, 25 Feb 2008 18:54:29 +0000, Waldek Godel wrote: Obecnie są dwie stawki akcyzy: 3,1% dla pojazdów o pojemności do 2 litrów i 13,6 % dla pojazdów o pojemności równej i powyżej 2 litrów. Ponieważ w Polsce nie produkuje się aut z silnikami o pojemności większej niż 2 litry, UE uznała to za dyskryminację innych producentów na rynku wewnątrz wspólnotowym. Problem w tym, że UE nie kwestionuje wysokości akcyzy, więc pewnie zostanie ustanowiona jedna coś pomiędzy 3,1% a 13,6%... Platforma jest liberalna, ale minister finansów raczej nie zgodzi się na zrównanie stawek do 3,1%... tak to już jest jak się wygra wybory... ax 15 |
Data: Luty 27 2008 14:04:34 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: J.F. | On Tue, 26 Feb 2008 22:21:28 +0100, axial wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości I te stawki dla nowych pojazdow obowiazuja od wielu lat, chyba z 10.. Ponieważ w Polsce nie produkuje się aut z silnikami o Uznala ? Dalem linka do podobnej sprawy gdzie jednak nie uznala. I teraz tez zapewne nie uzna. J. 16 |
Data: Luty 25 2008 20:59:29 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: kauzyperda | Waldek Godel pisze: Ale własnie było orzeczenie że wyższa akcyza jest nielegalna, wiec zapewne A jestes w stanie podac jakis namiar na to orzeczenie? (temat mocno mnie interesuje, tym bardziej ze czaje sie motor o pojemnosci powyzej 2.0 l) -- pozdr luck 17 |
Data: Luty 25 2008 20:17:41 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 25 Feb 2008 20:59:29 +0100, kauzyperda napisał(a): A jestes w stanie podac jakis namiar na to orzeczenie? (temat mocno mnie http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=25&id=347&mod=m_aktualnosci Akurat wyrok jeszcze nie zapadł, ale zróżnicowana akcyza jest nie do obrony -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 18 |
Data: Luty 25 2008 21:36:15 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: kauzyperda | Waldek Godel pisze: http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=25&id=347&mod=m_aktualnosci Dzieki! -- pozdr luck 19 |
Data: Luty 26 2008 13:03:37 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: J.F. | On Mon, 25 Feb 2008 21:36:15 +0100, kauzyperda wrote: Waldek Godel pisze: Spoko spoko - cos chyba Waldek pomylil. Niedopuszczalne jest to co bylo, czyli nalozenie wyzszych oplat na samochody sprowadzone z UE w porownaniu do krajowych. Natomiast UE dopuszcza zroznicowanie oplat w zaleznosci od cechy pojazdu i wiele krajow tak ma. Konsekwentne 13% od aut ponad 2 litry jest najzupelniej dopuszczalne. Mozna by to atakowac od strony tej ze jest to niedozwolona promocja krajowego przemyslu, ktory takich aut nie produkuje, ale to juz dawno temu ETS bylo. http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!CELEXnumdoc&numdoc=61997J0421&lg=en Summary $$Article 95 of the Treaty (now, after amendment, Article 90 EC) does not preclude the application of national rules providing for a differential tax on motor vehicles, where the progression coefficient between one band and another rises more sharply in the bands above a certain cylinder power, covering exclusively imported vehicles, than in the lower bands, provided that the increase does not have the effect of favouring the sale of vehicles of domestic manufacture over the sale of vehicles imported from other Member States, in so far as consumers have a wide choice of imported vehicles among the lower-rated vehicles which are considered to be similar. A w szerszym skrocie 3 In France, Articles 1599 C to 1599 J of the Code Général des Impôts (General Tax Code) provide for a differential tax on motor vehicles. Tax bands are established by legislation, each band covering a number of fiscal horsepower ratings. [...] 18 In those circumstances, the Tribunal de Grande Instance decided to stay proceedings and to refer the following question for a preliminary ruling: - Is the progression coefficient existing between the tax band covering an imported vehicle of more than 18 CV and the tax band covering a similar vehicle of 15-16 CV discriminatory or not? [..] 20 By the first part of its question, the national court is essentially asking whether a system such as the system of taxation at issue in the main proceedings has discriminatory effects in regard to imported vehicles or protectionist effects in regard to similar vehicles of domestic manufacture, which are incompatible with the first paragraph of Article 95 of the Treaty as a result of the increase in the tax's progression coefficient, in particular between the 15-16 CV band on the one hand and the bands over 18 CV, which cover imported vehicles only, on the other. 21 The Court has, in Case C-113/94 Casarin [1995] ECR I-4203, already been called upon to give a preliminary ruling on the compatibility with Article 95 of the Treaty of national motor vehicle tax rules such as the French legislation which provides for a sharper progression in tax increases for the 19 CV tax bands and above, which contain no vehicle of domestic manufacture, than that between the 15-16 CV and 17-18 CV bands, which cover vehicles of domestic manufacture capable of being considered to be similar to imported vehicles of over 19 CV. 24 The Court also found, in the same judgment, first, that consumers did have a wide choice of imported vehicles in the 15-16 CV tax band and, second, that the progression coefficient between the 12-14 CV band and the 15-16 CV band was the same, in round figures, as that between the 15-16 CV band and the 17-18 CV band, so that consumers who were looking for a top-of-the-range vehicle would not be induced to purchase a vehicle in the 15-16 CV band. It concluded that under a system such as that established by the French legislation on tax on motor vehicles at the time of the facts in Casarin the increase in the progression coefficient for the bands above 18 CV did not have the effect of favouring the sale of vehicles of domestic manufacture. 30 Next, it must be pointed out that, unlike the 15-16 CV tax band, the bands above 18 CV cover imported vehicles exclusively. [...] [....] THE COURT (Fifth Chamber), in answer to the question referred to it by the Tribunal de Grande Instance de Meaux by judgment of 13 November 1997, hereby rules: National rules on motor vehicle tax such as those in point in the main proceedings do not, as a result of the increase in the progression coefficient of the tax between the 15-16 CV tax band, on the one hand, and the tax bands above 18 CV, which contain only imported vehicles, on the other, have discriminatory or protective effects which are incompatible with the first paragraph of Article 95 of the EC Treaty (now, after amendment, the first paragraph of Article 90 EC) where: - either vehicles in the 15-16 CV tax band cannot be regarded as similar, for the purposes of that provision, to vehicles in the tax bands above 18 CV and, more particularly, to vehicles in tax bands 23 CV and above, such as that of the plaintiff in the main proceedings, - or some of the vehicles in the 15-16 CV tax band may be regarded as products similar to vehicles in tax bands above 18 CV and, more particularly, those in tax bands 23 CV and above, but, within the range of imported vehicles in the 15-16 CV band, consumers have a choice such that the increase in the progression co-efficient between the 15-16 CV band and the bands above 18 CV and, more particularly, tax band 23 CV and above, is not of a nature such as to favour the sale of vehicles of domestic manufacture. Innymi slowy - akcyzy moga byc zroznicowane, choc w drastycznych przypadkach sad moglby uznac je za protekcyjne. W naszym przypadku to raczej jakby ustawic drastycznie wyzsze stawki za pojemnosc ponad 905ccm. J. P.S. tak narzekacie na polskie podatki, a 6 The formula for calculating fiscal horsepower under the 1956 Circular is based purely on a vehicle's cylinder capacity. 7 The 1977 Circular introduced, as from 1 January 1978, a new formula for calculating a motor vehicle's fiscal horsepower, drawing on several parameters other than cylinder capacity, including tyre circumference and the various reduction ratios for manual gearboxes with four or five gears and automatic gearboxes with three or four gears. Patrzcie co mozna opodatkowac, nawet rozmiar opon :-) 20 |
Data: Luty 26 2008 15:55:15 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 26 Feb 2008 13:03:37 +0100, J.F. napisał(a): Spoko spoko - cos chyba Waldek pomylil. Owszem, nie pomylił. W tamtej sprawie wyrok już zapadł rok temu i zmienili na obecną. Obecną ponownie skierowano do sądu. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 21 |
Data: Luty 26 2008 17:15:44 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: J.F. | On Tue, 26 Feb 2008 15:55:15 +0000, Waldek Godel wrote: Dnia Tue, 26 Feb 2008 13:03:37 +0100, J.F. napisał(a): Ale watpie czy cos wskoraja. Widzisz meritum - panstwo moze stosowac dowolnie zroznicowane skladki, byle konsekwetnie. Zreszta wiele panstw europejskich ma rozne stawki. J. 22 |
Data: Luty 27 2008 09:48:58 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 26 Feb 2008 15:55:15 +0000, Waldek Godel napisał(a): 23 |
Data: Luty 25 2008 21:51:29 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: Boombastic |
Dnia Mon, 25 Feb 2008 20:59:29 +0100, kauzyperda napisał(a): Nic tutaj nie ma o ograniczeniu wyższej stawki. 24 |
Data: Luty 25 2008 19:42:48 | Temat: Re: Nowe z Niemiec ? | Autor: axial | Użytkownik "Adam Foton" napisał w Witam! Zero problemów.... Czas oczekiwania na auto (jeżeli trzeba zamówić w fabryce) jest dwa razy krótszy a cena 25%- 40% niższa niż w polskim salonie... Takim sposobem zamiast Passata mam kupiłem sobie Audi A6 :) ax |