Grupy dyskusyjne   »   Nowe z Niemiec ?

Nowe z Niemiec ?



1 Data: Luty 23 2008 20:15:22
Temat: Nowe z Niemiec ?
Autor: Adam Foton 

Witam!

Porownuje ceny nowych samochodow z Niemiec - jest taniej niz u nas...
Czas mniej, niekiedy wiecej, ale w wiekszosci przypadkow oplaci sie pojechac.

Ale mam pytanie:
- pojawiaja sie pewnie oplaty zwiazane ze sprowadzeniem do nas, inne niz w przypadku uzywanych ?
- na ile % wartosci srednio mozna szacowac te oplaty ?
- czy polskie serwisy honoruja gwarancje wystawione w Niemczech ?
- a moze w cennikach publikowanych przez niemieckich dealerow nie ma jakiegos skladnika ?


AF



2 Data: Luty 23 2008 20:20:07
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: iREK 

- czy polskie serwisy honoruja gwarancje wystawione w Niemczech ?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia opłaty za wprowadzenie do systemu
serwisowego (1500 zł) i ze jestes pierwszym właścicielem

ir

3 Data: Luty 23 2008 20:27:58
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: Adam Foton 

hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia opłaty za wprowadzenie do systemu serwisowego (1500 zł) i ze jestes pierwszym właścicielem

Roznica w cenie miedzy DE a PL dla Hyundaia Sonata jest tak duza, ze mozna oplacic ten serwis i jeszcze zostanie na kilka lat ubezpieczenia.

AF

4 Data: Luty 23 2008 19:39:44
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: Seba 

hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia oplaty za
wprowadzenie do systemu serwisowego (1500 zl) i ze jestes
pierwszym wlascicielem


Powaznie?
Niezle kuriozum.



--
Pozdrawiam
Sebastian S.

5 Data: Luty 23 2008 21:12:20
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: glang 

hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia oplaty za
wprowadzenie do systemu serwisowego (1500 zl) i ze jestes
pierwszym wlascicielem

Powaznie?
Niezle kuriozum.

oj od razu opłata
przecież to się nazywa chyba przegląd zerowy w kraju. Suzuki też to robi
pzdr
GL

6 Data: Luty 24 2008 16:29:12
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: iREK 


hyundai akceptuje pod warunkiem wniesienia oplaty za
wprowadzenie do systemu serwisowego (1500 zl) i ze jestes
pierwszym wlascicielem

Powaznie?
Niezle kuriozum.
-- -- -- -- -- -- -- -- --

niezłe kurizum to jest to ze chcialem kupic uzywane z zeszłogo roku
i nie byloby na gwarancji :-/

ir

7 Data: Luty 23 2008 23:40:23
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: J.F. 

On Sat, 23 Feb 2008 20:15:22 +0100,  Adam Foton wrote:

Ale mam pytanie:
- pojawiaja sie pewnie oplaty zwiazane ze sprowadzeniem do nas, inne niz
w przypadku uzywanych ?

Vat polski, ale kupujesz bez niemieckiego.

J.

8 Data: Luty 24 2008 10:06:03
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor:  

J.F.  napisał(a):


Vat polski, ale kupujesz bez niemieckiego.

J.

Najpierw 3.1% lub 13.6% (powyzej 2.O L) akcyzy, a od wszystkiego 22% naszego
VATu.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Luty 25 2008 10:20:57
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-02-24 11:06,   napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Vat polski, ale kupujesz bez niemieckiego.

J.

Najpierw 3.1% lub 13.6% (powyzej 2.O L) akcyzy, a od wszystkiego 22% naszego VATu.

Dlatego trzeba szukać po cenach netto - o dziwo bardzo często Dania ma je najniższe :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

10 Data: Luty 25 2008 09:22:44
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 24 Feb 2008 10:06:03 +0000 (UTC),
napisał(a):

Najpierw 3.1% lub 13.6% (powyzej 2.O L) akcyzy, a od wszystkiego 22% naszego
VATu.

Ale własnie było orzeczenie że wyższa akcyza jest nielegalna, wiec zapewne
pozostanie 3.1%

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

11 Data: Luty 25 2008 19:37:25
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: axial 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Sun, 24 Feb 2008 10:06:03 +0000 (UTC),
napisał(a):

> Najpierw 3.1% lub 13.6% (powyzej 2.O L) akcyzy, a od wszystkiego 22%
naszego
> VATu.

Ale własnie było orzeczenie że wyższa akcyza jest nielegalna, wiec zapewne
pozostanie 3.1%


Albo podniosą do 13,6%....

ax

12 Data: Luty 25 2008 18:54:29
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 25 Feb 2008 19:37:25 +0100, axial napisał(a):

Albo podniosą do 13,6%....


Musieliby podnieść dla wszystkich, a to dowali tak samo dealerom i
importerom, na to ich lobby nie pozwoli.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

13 Data: Luty 26 2008 13:04:41
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: J.F. 

On Mon, 25 Feb 2008 18:54:29 +0000,  Waldek Godel wrote:

Dnia Mon, 25 Feb 2008 19:37:25 +0100, axial napisał(a):
Albo podniosą do 13,6%....

Musieliby podnieść dla wszystkich, a to dowali tak samo dealerom i
importerom, na to ich lobby nie pozwoli.

Przeciez 13.6% jest dowalone wszystkim od wielu lat.

J.

14 Data: Luty 26 2008 22:21:28
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: axial 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Mon, 25 Feb 2008 18:54:29 +0000,  Waldek Godel wrote:
>Dnia Mon, 25 Feb 2008 19:37:25 +0100, axial napisał(a):
>> Albo podniosą do 13,6%....
>>
>Musieliby podnieść dla wszystkich, a to dowali tak samo dealerom i
>importerom, na to ich lobby nie pozwoli.

Przeciez 13.6% jest dowalone wszystkim od wielu lat.

Obecnie są dwie stawki akcyzy:
3,1% dla pojazdów o pojemności do 2 litrów i
13,6 % dla pojazdów o pojemności równej i powyżej 2 litrów.

Ponieważ w Polsce nie produkuje się aut z silnikami o
pojemności większej niż 2 litry, UE uznała to za
dyskryminację innych producentów na rynku
wewnątrz wspólnotowym.
Problem w tym, że UE nie kwestionuje wysokości akcyzy,
więc pewnie zostanie ustanowiona jedna coś pomiędzy
3,1% a 13,6%...
Platforma jest liberalna, ale minister finansów
raczej nie zgodzi się na zrównanie stawek
do 3,1%... tak to już jest jak się wygra wybory...

ax

15 Data: Luty 27 2008 14:04:34
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: J.F. 

On Tue, 26 Feb 2008 22:21:28 +0100,  axial wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
>> Albo podniosą do 13,6%....
>>
>Musieliby podnieść dla wszystkich, a to dowali tak samo dealerom i
>importerom, na to ich lobby nie pozwoli.

Przeciez 13.6% jest dowalone wszystkim od wielu lat.

Obecnie są dwie stawki akcyzy:
3,1% dla pojazdów o pojemności do 2 litrów i
13,6 % dla pojazdów o pojemności równej i powyżej 2 litrów.

I te stawki dla nowych pojazdow obowiazuja od wielu lat,
chyba z 10..

Ponieważ w Polsce nie produkuje się aut z silnikami o
pojemności większej niż 2 litry, UE uznała to za
dyskryminację innych producentów na rynku
wewnątrz wspólnotowym.

Uznala ? Dalem linka do podobnej sprawy gdzie jednak
nie uznala. I teraz tez zapewne nie uzna.

J.

16 Data: Luty 25 2008 20:59:29
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: kauzyperda 

Waldek Godel pisze:

Ale własnie było orzeczenie że wyższa akcyza jest nielegalna, wiec zapewne
pozostanie 3.1%

A jestes w stanie podac jakis namiar na to orzeczenie? (temat mocno mnie   interesuje, tym bardziej ze czaje sie motor o pojemnosci powyzej 2.0 l)

--
pozdr
luck

17 Data: Luty 25 2008 20:17:41
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 25 Feb 2008 20:59:29 +0100, kauzyperda napisał(a):

A jestes w stanie podac jakis namiar na to orzeczenie? (temat mocno mnie
  interesuje, tym bardziej ze czaje sie motor o pojemnosci powyzej 2.0 l)

http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=25&id=347&mod=m_aktualnosci

Akurat wyrok jeszcze nie zapadł, ale zróżnicowana akcyza jest nie do obrony

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

18 Data: Luty 25 2008 21:36:15
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: kauzyperda 

Waldek Godel pisze:

http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=25&id=347&mod=m_aktualnosci

Akurat wyrok jeszcze nie zapadł, ale zróżnicowana akcyza jest nie do obrony

Dzieki!

--
pozdr
luck

19 Data: Luty 26 2008 13:03:37
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: J.F. 

On Mon, 25 Feb 2008 21:36:15 +0100,  kauzyperda wrote:

Waldek Godel pisze:
http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=25&id=347&mod=m_aktualnosci

Akurat wyrok jeszcze nie zapadł, ale zróżnicowana akcyza jest nie do obrony

Dzieki!

Spoko spoko - cos chyba Waldek pomylil.
Niedopuszczalne jest to co bylo, czyli nalozenie wyzszych oplat na
samochody sprowadzone z UE w porownaniu do krajowych.

Natomiast UE dopuszcza zroznicowanie oplat w zaleznosci od cechy
pojazdu i wiele krajow tak ma. Konsekwentne 13% od aut ponad 2 litry
jest najzupelniej dopuszczalne.

Mozna by to atakowac od strony tej ze jest to niedozwolona promocja
krajowego przemyslu, ktory takich aut nie produkuje, ale to juz
dawno temu ETS bylo.

http://eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!CELEXnumdoc&numdoc=61997J0421&lg=en

Summary

$$Article 95 of the Treaty (now, after amendment, Article 90 EC) does
not preclude the application of national rules providing for a
differential tax on motor vehicles, where the progression coefficient
between one band and another rises more sharply in the bands above a
certain cylinder power, covering exclusively imported vehicles, than
in the lower bands, provided that the increase does not have the
effect of favouring the sale of vehicles of domestic manufacture over
the sale of vehicles imported from other Member States, in so far as
consumers have a wide choice of imported vehicles among the
lower-rated vehicles which are considered to be similar.

A w szerszym skrocie
3 In France, Articles 1599 C to 1599 J of the Code Général des Impôts
(General Tax Code) provide for a differential tax on motor vehicles.
Tax bands are established by legislation, each band covering a number
of fiscal horsepower ratings. [...]


18 In those circumstances, the Tribunal de Grande Instance decided to
stay proceedings and to refer the following question for a preliminary
ruling:

- Is the progression coefficient existing between the tax band
covering an imported vehicle of more than 18 CV and the tax band
covering a similar vehicle of 15-16 CV discriminatory or not?
[..]

20 By the first part of its question, the national court is
essentially asking whether a system such as the system of taxation at
issue in the main proceedings has discriminatory effects in regard to
imported vehicles or protectionist effects in regard to similar
vehicles of domestic manufacture, which are incompatible with the
first paragraph of Article 95 of the Treaty as a result of the
increase in the tax's progression coefficient, in particular between
the 15-16 CV band on the one hand and the bands over 18 CV, which
cover imported vehicles only, on the other.

21 The Court has, in Case C-113/94 Casarin [1995] ECR I-4203, already
been called upon to give a preliminary ruling on the compatibility
with Article 95 of the Treaty of national motor vehicle tax rules such
as the French legislation which provides for a sharper progression in
tax increases for the 19 CV tax bands and above, which contain no
vehicle of domestic manufacture, than that between the 15-16 CV and
17-18 CV bands, which cover vehicles of domestic manufacture capable
of being considered to be similar to imported vehicles of over 19 CV.

24 The Court also found, in the same judgment, first, that consumers
did have a wide choice of imported vehicles in the 15-16 CV tax band
and, second, that the progression coefficient between the 12-14 CV
band and the 15-16 CV band was the same, in round figures, as that
between the 15-16 CV band and the 17-18 CV band, so that consumers who
were looking for a top-of-the-range vehicle would not be induced to
purchase a vehicle in the 15-16 CV band. It concluded that under a
system such as that established by the French legislation on tax on
motor vehicles at the time of the facts in Casarin the increase in the
progression coefficient for the bands above 18 CV did not have the
effect of favouring the sale of vehicles of domestic manufacture.

30 Next, it must be pointed out that, unlike the 15-16 CV tax band,
the bands above 18 CV cover imported vehicles exclusively. [...]

[....]
THE COURT (Fifth Chamber),
in answer to the question referred to it by the Tribunal de Grande
Instance de Meaux by judgment of 13 November 1997, hereby rules:

National rules on motor vehicle tax such as those in point in the main
proceedings do not, as a result of the increase in the progression
coefficient of the tax between the 15-16 CV tax band, on the one hand,
and the tax bands above 18 CV, which contain only imported vehicles,
on the other, have discriminatory or protective effects which are
incompatible with the first paragraph of Article 95 of the EC Treaty
(now, after amendment, the first paragraph of Article 90 EC) where:

- either vehicles in the 15-16 CV tax band cannot be regarded as
similar, for the purposes of that provision, to vehicles in the tax
bands above 18 CV and, more particularly, to vehicles in tax bands 23
CV and above, such as that of the plaintiff in the main proceedings,

- or some of the vehicles in the 15-16 CV tax band may be regarded as
products similar to vehicles in tax bands above 18 CV and, more
particularly, those in tax bands 23 CV and above, but, within the
range of imported vehicles in the 15-16 CV band, consumers have a
choice such that the increase in the progression co-efficient between
the 15-16 CV band and the bands above 18 CV and, more particularly,
tax band 23 CV and above, is not of a nature such as to favour the
sale of vehicles of domestic manufacture.

Innymi slowy - akcyzy moga byc zroznicowane, choc w drastycznych
przypadkach sad moglby uznac je za protekcyjne.
W naszym przypadku to raczej jakby ustawic drastycznie wyzsze stawki
za pojemnosc ponad 905ccm.

J.

P.S. tak narzekacie na polskie podatki, a

6 The formula for calculating fiscal horsepower under the 1956
Circular is based purely on a vehicle's cylinder capacity.

7 The 1977 Circular introduced, as from 1 January 1978, a new formula
for calculating a motor vehicle's fiscal horsepower, drawing on
several parameters other than cylinder capacity, including tyre
circumference and the various reduction ratios for manual gearboxes
with four or five gears and automatic gearboxes with three or four
gears.

Patrzcie co mozna opodatkowac, nawet rozmiar opon :-)

20 Data: Luty 26 2008 15:55:15
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 26 Feb 2008 13:03:37 +0100, J.F. napisał(a):

Spoko spoko - cos chyba Waldek pomylil.

Owszem, nie pomylił. W tamtej sprawie wyrok już zapadł rok temu i zmienili
na obecną. Obecną ponownie skierowano do sądu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

21 Data: Luty 26 2008 17:15:44
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: J.F. 

On Tue, 26 Feb 2008 15:55:15 +0000,  Waldek Godel wrote:

Dnia Tue, 26 Feb 2008 13:03:37 +0100, J.F. napisał(a):
Spoko spoko - cos chyba Waldek pomylil.

Owszem, nie pomylił. W tamtej sprawie wyrok już zapadł rok temu i zmienili
na obecną. Obecną ponownie skierowano do sądu.

Ale watpie czy cos wskoraja.

Widzisz meritum - panstwo moze stosowac dowolnie zroznicowane
skladki, byle konsekwetnie.
Zreszta wiele panstw europejskich ma rozne stawki.


J.

22 Data: Luty 27 2008 09:48:58
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 26 Feb 2008 15:55:15 +0000, Waldek Godel napisał(a):


Kurde... a jednak pomyliłem linki, tamten dotyczył starej akcyzy, muszę w
domowym kompie odszukać ten właściwy

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

23 Data: Luty 25 2008 21:51:29
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 25 Feb 2008 20:59:29 +0100, kauzyperda napisał(a):

A jestes w stanie podac jakis namiar na to orzeczenie? (temat mocno mnie
  interesuje, tym bardziej ze czaje sie motor o pojemnosci powyzej 2.0 l)

http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=25&id=347&mod=m_aktualnosci

Akurat wyrok jeszcze nie zapadł, ale zróżnicowana akcyza jest nie do obrony

Nic tutaj nie ma o ograniczeniu wyższej stawki.

24 Data: Luty 25 2008 19:42:48
Temat: Re: Nowe z Niemiec ?
Autor: axial 

Użytkownik "Adam Foton"  napisał w
wiadomości

Witam!

Porownuje ceny nowych samochodow z Niemiec - jest taniej niz u nas...
Czas mniej, niekiedy wiecej, ale w wiekszosci przypadkow oplaci sie
pojechac.

Ale mam pytanie:
- pojawiaja sie pewnie oplaty zwiazane ze sprowadzeniem do nas, inne niz
w przypadku uzywanych ?
- na ile % wartosci srednio mozna szacowac te oplaty ?
- czy polskie serwisy honoruja gwarancje wystawione w Niemczech ?
- a moze w cennikach publikowanych przez niemieckich dealerow nie ma
jakiegos skladnika ?

Zero problemów....
Czas oczekiwania na auto (jeżeli trzeba zamówić w fabryce)
jest dwa razy krótszy a cena 25%- 40% niższa niż w polskim salonie...

Takim sposobem zamiast Passata mam kupiłem sobie Audi A6 :)

ax

Nowe z Niemiec ?



Grupy dyskusyjne