Grupy dyskusyjne   »   Nowy "noktowizor" Nikona ;)

Nowy "noktowizor" Nikona ;)



1 Data: Pa?dziernik 14 2009 10:29:00
Temat: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Kryhu 

http://tinyurl.com/ykjdyxz
--
Pozdro
Kryhu



2 Data: Pa?dziernik 14 2009 10:32:19
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: John Smith 
3 Data: Pa?dziernik 14 2009 10:45:39
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Kryhu 

John Smith pisze:

Hej

Jest już i tutaj:
http://www.dpreview.com/news/0910/09101403NikonD3shandson.asp

Jest już nawet po polsku ale sampli nie było, a marketingowego bełkotu nie lubię ;)

http://www.optyczne.pl/2306-nowo%C5%9B%C4%87-Nikon_D3s.html
--
Pozdro
Kryhu

4 Data: Pa?dziernik 14 2009 10:58:10
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Paweł W. 

Kryhu pisze:

http://tinyurl.com/ykjdyxz

"ISO 12800 z możliwością rozszerzenia do ISO 102400!"
Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.
źródło: Angora

5 Data: Pa?dziernik 14 2009 11:30:56
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Lol 

Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)


A do tej poty robiłeś zdjęcia pod kołdrą ze świeczką? ;))

--
Lol

6 Data: Pa?dziernik 14 2009 11:27:47
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Roger from Cracow 

"ISO 12800 z możliwością rozszerzenia do ISO 102400!"
Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)


jeszcze rok, dwa lata temu takie parametry chodzily tutaj w kategorii
dowcipu :D

Roger

7 Data: Pa?dziernik 14 2009 13:11:16
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Lol 


Użytkownik "Roger from Cracow"  napisał w
wiadomości

"ISO 12800 z możliwością rozszerzenia do ISO 102400!"
Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)


jeszcze rok, dwa lata temu takie parametry chodzily tutaj w kategorii
dowcipu :D


Dowcipem może okazać się jakość obrazu przy takiej czułości. Poczekajmy -
nie ma się co gorączkować - to tylko aparat... ;)

--
Lol

8 Data: Pa?dziernik 14 2009 13:35:33
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Roger from Cracow 

Dowcipem może okazać się jakość obrazu przy takiej czułości. Poczekajmy -
nie ma się co gorączkować - to tylko aparat... ;)


ale ja nie o jakosci ale w ogole pojawienie sie tego w puszcze :)

Roger

9 Data: Pa?dziernik 14 2009 15:39:35
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Marek Dyjor 

Lol wrote:

Użytkownik "Roger from Cracow"  napisał w
wiadomości
"ISO 12800 z możliwością rozszerzenia do ISO 102400!"
Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)


jeszcze rok, dwa lata temu takie parametry chodzily tutaj w kategorii
dowcipu :D


Dowcipem może okazać się jakość obrazu przy takiej czułości.
Poczekajmy - nie ma się co gorączkować - to tylko aparat... ;)

to jest NIKON a nie zwykły aparat.

10 Data: Pa?dziernik 14 2009 11:43:20
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: CeZ__134 



"ISO 12800 z możliwością rozszerzenia do ISO 102400!"
Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)


No dobra :) To teraz ladnie opisz jak to, i co fociles do tej pory z lampa
pod ta koldra :)


CeZ__134

11 Data: Pa?dziernik 14 2009 14:30:30
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "CeZ__134"  napisał w wiadomości



"ISO 12800 z możliwością rozszerzenia do ISO 102400!"
Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)


No dobra :) To teraz ladnie opisz jak to, i co fociles do tej pory z lampa pod ta koldra :)

Sample! Sample poproszę!

--
Yogi(n)

12 Data: Pa?dziernik 14 2009 14:55:28
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: marcin.STIG.saldat 

Sample! Sample poproszę!


http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d3s/sample.htm


--
Pozdrawiam,
marcin.STIG.saldat
www.saldat.pl | GG: 680500

13 Data: Pa?dziernik 14 2009 16:25:43
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Rob 

marcin.STIG.saldat pisze:

Sample! Sample poproszę!


http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d3s/sample.htm

a gdzie foty z tym 100'000 Iso?

14 Data: Pa?dziernik 14 2009 17:01:16
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Mikolaj Tutak 

Rob wrote:

marcin.STIG.saldat pisze:
Sample! Sample poproszę!


http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d3s/sample.htm

a gdzie foty z tym 100'000 Iso?

Nie chcesz widzieć ;) zresztą wż sobie jakieś fotki na ISO 12800 i zobacz fragment w cieniach z histohramem ustawionym od 0-32 - to powinno dać pewne pojęcie (oczywiście z RAWa wynik bedzie spoooro lepszy) :]

--
pozdrawiam
      Mikołaj

15 Data: Pa?dziernik 14 2009 15:39:53
Temat: Re: Nowy
Autor: Matt  

Mikolaj Tutak  napisał(a):

Rob wrote:
> marcin.STIG.saldat pisze:
>>> Sample! Sample poproszę!
>>
>>
>> http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d3s/sampl
e.htm
>
> a gdzie foty z tym 100'000 Iso?

Nie chcesz widzieć ;) zresztą wż sobie jakieś fotki na ISO 12800 i zobacz
fragment w cieniach z histohramem ustawionym od 0-32 - to powinno dać pewne
pojęcie (oczywiście z RAWa wynik bedzie spoooro lepszy) :]


Tu przykładowe zdjęcie w iso 102 i pół tysiąca:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=33348716

Ja bym takie dał do wywołania 10x15, po odszumieniu może nawet większe

Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

16 Data: Pa?dziernik 14 2009 09:04:42
Temat: Re: Nowy
Autor: StaM 

On 14 Paź, 17:39, "Matt "  wrote:

Mikolaj Tutak  napisał(a):


Tu przykładowe zdjęcie w iso 102 i pół tysiąca:http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=33348716

Ja bym takie dał do wywołania 10x15, po odszumieniu może nawet większe

Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Ja piernicze, dla mnie rewelacja.
StaM

17 Data: Pa?dziernik 14 2009 20:02:00
Temat: Re: Nowy
Autor: Rob 

StaM pisze:

Mikolaj Tutak  napisał(a):
Tu przykładowe zdjęcie w iso 102 i pół tysiąca:http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=33348716

Ja bym takie dał do wywołania 10x15, po odszumieniu może nawet większe


Ja piernicze, dla mnie rewelacja.

nie jest aż tak tragicznie, jakość porównywalna z pierwszymi cyfrówkami ;)

18 Data: Pa?dziernik 15 2009 06:10:14
Temat: Re: Nowy
Autor: Matt  

Rob  napisał(a):

>> Ja bym takie dał do wywołania 10x15, po odszumieniu może nawet większe
> Ja piernicze, dla mnie rewelacja.
nie jest aż tak tragicznie, jakość porównywalna z pierwszymi cyfrówkami ;)


Mam pytanie - orientujecie się, czy to jest matryca Sony? A jeśli tak, kiedy
będzie A950 z tą matrycą?

Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Pa?dziernik 15 2009 09:35:49
Temat: Re: Nowy
Autor: Kryhu 

Matt pisze:

Hej

Mam pytanie - orientujecie się, czy to jest matryca Sony? A jeśli tak, kiedy
będzie A950 z tą matrycą?

Od premiery D3 Nikon wszędzie podkreśla że matryca jest jego własną konstrukcją, a nie Sony. Co innego matryca z D3x, która jest zmodyfikowaną wersją tej z A900.
--
Pozdro
Kryhu

20 Data: Pa?dziernik 15 2009 09:52:46
Temat: Re: Nowy
Autor: Matt  

Kryhu  napisał(a):

Matt pisze:
> Mam pytanie - orientujecie się, czy to jest matryca Sony? A jeśli tak, kiedy
> będzie A950 z tą matrycą?
Od premiery D3 Nikon wszędzie podkreśla że matryca jest jego własną
konstrukcją, a nie Sony. Co innego matryca z D3x, która jest
zmodyfikowaną wersją tej z A900.


Czyli do D3s też Nikon skonstruował?


Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Pa?dziernik 15 2009 17:05:29
Temat: Re: Nowy
Autor: Kryhu 

Matt pisze:

Hej

Czyli do D3s też Nikon skonstruował?

Tak twierdzą
--
Pozdro
Kryhu

22 Data: Pa?dziernik 15 2009 19:24:54
Temat: Re: Nowy
Autor: Matt  

Kryhu  napisał(a):

Matt pisze:

Hej

> Czyli do D3s też Nikon skonstruował?

Tak twierdzą

To gratulacje

Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Pa?dziernik 10 2009 20:51:01
Temat: Re: Nowy
Autor: TheGuru 



Ja bym takie dał do wywołania 10x15, po odszumieniu może nawet większe

Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu
Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Ja piernicze, dla mnie rewelacja.

w dobrych warunkach można robić dobre zdjęcia na takich ISO.
czekam na zdjęcia nocne albo w ciemnych pomieszczeniach na  iso 100K

24 Data: Pa?dziernik 14 2009 20:16:21
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: V-Tec 

Paweł W. pisze:

Kryhu pisze:
http://tinyurl.com/ykjdyxz

"ISO 12800 z możliwością rozszerzenia do ISO 102400!"
Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)

na wieczorne czy też nocne sesje będzie się chodzić bez statywu ;)


--
pozdr
W.

25 Data: Pa?dziernik 14 2009 21:21:27
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 


http://tinyurl.com/ykjdyxz

"ISO 12800 z możliwością rozszerzenia do ISO 102400!"
Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)

Makro?
BUahhaha

zyga
--
A fe, A psik, A ha

26 Data: Pa?dziernik 14 2009 21:57:17
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Paweł W. 

Zygmunt M. Zarzecki pisze:


http://tinyurl.com/ykjdyxz

"ISO 12800 z możliwością rozszerzenia do ISO 102400!"
Hurrra! Wreszcie będę mógł robić zdjęcia pod kołdrą bez świeczki! ;)

Makro?

Nie makro, tylko szerokim kątem, żeby wykorzystać zniekształcenie perspektywiczne związane ze znacznym powiększeniem pierwszego planu ;)


Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

27 Data: Pa?dziernik 14 2009 11:15:06
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Waldemarrr 

Bardzo mi sie podoba koncepcja lansowana przez Nikona: umiarkowana ilosc   pikseli, jak najwyzsze uzywalne iso. Lubie te firme za to.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

28 Data: Pa?dziernik 14 2009 12:30:44
Temat: Re: Nowy
Autor: Matt  

Waldemarrr  napisał(a):

Bardzo mi sie podoba koncepcja lansowana przez Nikona: umiarkowana ilosc
  pikseli, jak najwyzsze uzywalne iso. Lubie te firme za to.



Pękło 100.000, kto da 200.000? Też Nikon?

Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

29 Data: Pa?dziernik 14 2009 15:31:17
Temat: Re: Nowy
Autor: Lol 


Użytkownik "Matt "  napisał w wiadomości

Waldemarrr  napisał(a):

Bardzo mi sie podoba koncepcja lansowana przez Nikona: umiarkowana ilosc
  pikseli, jak najwyzsze uzywalne iso. Lubie te firme za to.



Pękło 100.000, kto da 200.000? Też Nikon?

Maciej

Czyli możemy się wkrótce spodziewać pojedynku 100 000 ISO kontra 100 Mpix ;)

--
Lol

30 Data: Pa?dziernik 14 2009 13:53:25
Temat: Re: Nowy
Autor: Matt  

Lol  napisał(a):


Użytkownik "Matt "  napisał w wiadomości

> Waldemarrr  napisał(a):
>
>> Bardzo mi sie podoba koncepcja lansowana przez Nikona: umiarkowana ilosc
>>   pikseli, jak najwyzsze uzywalne iso. Lubie te firme za to.
>>
>
>
> Pękło 100.000, kto da 200.000? Też Nikon?

Czyli możemy się wkrótce spodziewać pojedynku 100 000 ISO kontra 100 Mpix ;)


Ja wybieram 100.000 ISO. Ale na początku ery cyfrowej, wybrałbym 1Mpix zamiast
1000 ISO.

Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

31 Data: Pa?dziernik 14 2009 11:26:20
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: quent 

Użytkownik "Kryhu"  napisał w wiadomości

http://tinyurl.com/ykjdyxz

Kogo na to stac?

Pozdr.
Q

32 Data: Pa?dziernik 14 2009 11:28:55
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: John Smith 

quent napisał(a):

Użytkownik "Kryhu"  napisał w wiadomości

http://tinyurl.com/ykjdyxz

Kogo na to stac?

Mamy podawać dokładne adresy?

--
Mirek

33 Data: Pa?dziernik 14 2009 11:35:27
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: quent 

Użytkownik "John Smith"  napisał w wiadomości

quent napisał(a):
Użytkownik "Kryhu"  napisał w wiadomości

http://tinyurl.com/ykjdyxz

Kogo na to stac?

Mamy podawać dokładne adresy?

Macie sie nie jarac takimi makatkami ;-)

34 Data: Pa?dziernik 14 2009 13:23:19
Temat: Re: Nowy
Autor: Matt  

quent  napisał(a):

Użytkownik "John Smith"  napisał w wiadomości

> quent napisał(a):
>> Użytkownik "Kryhu"  napisał w wiadomości
>>
>>> http://tinyurl.com/ykjdyxz
>>
>> Kogo na to stac?
>
> Mamy podawać dokładne adresy?

Macie sie nie jarac takimi makatkami ;-)


E tam, normalnie można używać iso12800. Sample ze strony Nikona:
http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d3s/sample.htm

W kategorii Hi Iso the winner is: Nikon
The looser: Canon

Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

35 Data: Pa?dziernik 14 2009 15:26:22
Temat: Re: Nowy
Autor: quent 

W kategorii Hi Iso the winner is: Nikon
The looser: Canon

For now.
I tak do usranej smierci...

Q

36 Data: Pa?dziernik 14 2009 15:32:45
Temat: Re: Nowy
Autor: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski 

quent wrote:

W kategorii Hi Iso the winner is: Nikon
The looser: Canon

For now.
I tak do usranej smierci...

I bardzo dobrze, inaczej nie byłoby wystarczających
impulsów do postępu technologicznego, zaś ISO 12800
byśmy mieli nie "dziś", lecz za nie wiadomo jak
wiele lat

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert
Einstein (1879-1955)

37 Data: Pa?dziernik 14 2009 21:26:21
Temat: Re: Nowy
Autor: Michal Tyrala 

On Wed, 14 Oct 2009 15:32:45 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

 zaś ISO 12800 byśmy mieli nie "dziś", lecz za nie wiadomo jak wiele
 lat

Pchniete 3200 to jest od nie-chce-mi-sie-sprawdzac od kiedy.
Na pewno pchane 1EV TMZ-ty maja dobrych pare lat...

Pchane 2EV to tylko Plaszcyca nie widzial ziarna ;)

--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

38 Data: Pa?dziernik 14 2009 17:48:13
Temat: Re: Nowy
Autor: Marek Dyjor 

quent wrote:

W kategorii Hi Iso the winner is: Nikon
The looser: Canon

For now.
I tak do usranej smierci...

a działający AF sie już canonowi udało zrobić  ;-)

39 Data: Pa?dziernik 14 2009 18:03:24
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Paweł W. 

Kryhu pisze:

http://tinyurl.com/ykjdyxz

To chyba fotografia powoli uniezależnia się od światła. Wystarczy teraz, że fotograf będzie nosił ze sobą jakąś lampkę diodową jako źródło światła ciągłego do oświetlenia sceny i ustawi ją tam, gdzie będzie chciał, przełączy na iso 100k, czy 200k i będzie robił zdjęcia :D

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

40 Data: Pa?dziernik 17 2009 01:40:57
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Wed, 14 Oct 2009, "Paweł W." wrote:

To chyba fotografia powoli uniezależnia się od światła.

  Oksymoron detected ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fotografia
(gr. ???, pho-s, D. pho-tós – œwiatło; grápho- – piszę [...])

pzdr, Gotfryd

41 Data: Pa?dziernik 17 2009 10:59:53
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Paweł W. 

Gotfryd Smolik news pisze:

On Wed, 14 Oct 2009, "Paweł W." wrote:

To chyba fotografia powoli uniezależnia się od światła.

 Oksymoron detected ;)

Good detector, good ! ;)

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

42 Data: Pa?dziernik 14 2009 20:20:13
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Adam 'Adak' Kępiński 

Kryhu wrote:

http://tinyurl.com/ykjdyxz

Fajnie - po prostu następca D3 nie różniący się praktycznie niczym - od taka drobna ewolucja, ale jednak jest.
Target? Ci którzy chcą kupić D3, kupią teraz D3s.
Ew. Ci którzy mają D3 i chcą drugą nową puszkę - kupią D3s.
Identyczna sytuacja jak z D2h/hs i D2x/xs - i tyle.

Ps. Ciekawe czy dalej zwalnia z lampą :>

--
Adam 'Adak' Kępiński        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

43 Data: Pa?dziernik 14 2009 23:44:36
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Kryhu 

Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Hej

Fajnie - po prostu następca D3 nie różniący się praktycznie niczym - od taka drobna ewolucja, ale jednak jest.
Target? Ci którzy chcą kupić D3, kupią teraz D3s.
Ew. Ci którzy mają D3 i chcą drugą nową puszkę - kupią D3s.
Identyczna sytuacja jak z D2h/hs i D2x/xs - i tyle.

Ja się w target nie załapałem ;)
Jestem lewooczny i wnerwia mnie D3 z chudym gripem bez joya.
Ale jeśli to prawda z 1-1,5 EV wzrostem możliwości i razem z "cichym" trybem powędruje to do D700s to biorę.
--
Pozdro
Kryhu

44 Data: Pa?dziernik 15 2009 18:00:37
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Adam 'Adak' Kępiński 

Ja się w target nie załapałem ;)
Jestem lewooczny i wnerwia mnie D3 z chudym gripem bez joya.

Joy i grip to IMO wady D3 - tu podzielam Twoja opinie.

Ale jeśli to prawda z 1-1,5 EV wzrostem możliwości i razem z "cichym"
trybem powędruje to do D700s to biorę.

A mnie to akurat nie do konca potrzebne, ale akurat czyszczalke bym przygarnal :-)

--
Adam 'Adak' Kępiński        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

45 Data: Pa?dziernik 14 2009 23:43:08
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Janko Muzykant 

Kryhu pisze:

http://tinyurl.com/ykjdyxz

No, na temat iso już wszyscy się po achohowaliśmy. A ja teraz poproszę o technologię, która od razu i bez szopa zrobi ładne kolory, a nie takie kłapciate jak z przyjęcia pod linkiem.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/żeby choć Adam z Ewą obalili skrzynkę jabłek - oni zeżarli tylko po połówce!/

46 Data: Pa?dziernik 15 2009 09:41:53
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Kryhu 

Janko Muzykant pisze:

Hej

http://tinyurl.com/ykjdyxz

No, na temat iso już wszyscy się po achohowaliśmy. A ja teraz poproszę o technologię, która od razu i bez szopa zrobi ładne kolory, a nie takie kłapciate jak z przyjęcia pod linkiem.

Nikt nie powiedział że będzie łatwo ale możliwości wzrosły :)
Dobre wysokie ISO przydaje się również w sytuacjach w których światła nie jest tak strasznie mało ale np. tam gdzie trzeba z czasem ostro schodzić. Słynne polskie hale sportowe itd.
--
Pozdro
Kryhu

47 Data: Pa?dziernik 15 2009 12:42:40
Temat: Re: Nowy "noktowizor" Nikona ;)
Autor: Marek Dyjor 

Janko Muzykant wrote:

Kryhu pisze:
http://tinyurl.com/ykjdyxz

No, na temat iso już wszyscy się po achohowaliśmy. A ja teraz
poproszę o technologię, która od razu i bez szopa zrobi ładne kolory,
a nie takie kłapciate jak z przyjęcia pod linkiem.

mam wrażenie że przy tej ilości fotonów które może złapać matryca to raczej jest mało możliwe.

niech ktoś mądry policzy ile fotonów łapie pojedyńczy pixel przy ISO 100 000

48 Data: Pa?dziernik 15 2009 14:02:18
Temat: Re: Nowy
Autor: Matt  

Janko Muzykant  napisał(a):

Kryhu pisze:
> http://tinyurl.com/ykjdyxz

No, na temat iso już wszyscy się po achohowaliśmy. A ja teraz poproszę o
technologię, która od razu i bez szopa zrobi ładne kolory, a nie takie
kłapciate jak z przyjęcia pod linkiem.
 

Może nie czytałeś opisu, tam jest napisane, że było paskudne światło -
kombinacja lamp rtęciowych, jarzeniowych i świec, a jpgi są prosto z aparatu.
Pewnie dlatego kolory są takie

Maciej

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

49 Data: Pa?dziernik 15 2009 16:41:27
Temat: Re: Nowy
Autor: Janko Muzykant 

Matt pisze:
  > Może nie czytałeś opisu, tam jest napisane, że było paskudne światło -

kombinacja lamp rtęciowych, jarzeniowych i świec, a jpgi są prosto z aparatu.

Ale mój mózg jakoś potrafi sobie radzić z takim światłem. Chcę, żeby aparat też tak potrafił.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

50 Data: Pa?dziernik 15 2009 16:55:33
Temat: Re: Nowy
Autor: Marek Dyjor 

Janko Muzykant wrote:

Matt pisze:
 > Może nie czytałeś opisu, tam jest napisane, że było paskudne
światło -
kombinacja lamp rtęciowych, jarzeniowych i świec, a jpgi są prosto z
aparatu.

Ale mój mózg jakoś potrafi sobie radzić z takim światłem. Chcę, żeby
aparat też tak potrafił.

Janko opowiadasz teraz dyrdymały.

w nocy gdy ledwo co widać widzisz kolory :)  chyba, że jesteś cyborgiem albo obcym. Sprawdź sobie jak jest oko zbudowane.  imho tamto zdjęcie doskonale odpowiada temo co widzi człowiek przy takim braku światła.

51 Data: Pa?dziernik 15 2009 18:03:54
Temat: Re: Nowy
Autor: Janko Muzykant 

Marek Dyjor pisze:

 > Może nie czytałeś opisu, tam jest napisane, że było paskudne
światło -
kombinacja lamp rtęciowych, jarzeniowych i świec, a jpgi są prosto z
aparatu.

Ale mój mózg jakoś potrafi sobie radzić z takim światłem. Chcę, żeby
aparat też tak potrafił.

Janko opowiadasz teraz dyrdymały.

w nocy gdy ledwo co widać widzisz kolory :)  chyba, że jesteś cyborgiem albo obcym. Sprawdź sobie jak jest oko zbudowane.  imho tamto zdjęcie doskonale odpowiada temo co widzi człowiek przy takim braku światła.

Nie piszę o nocy tylko o tym:
http://www.studioimpressionsphotography.com/blog/wp-content/uploads/larageorge2.jpg
i reszcie.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/...a w tym sezonie boimy się świńskiej grypy/

52 Data: Pa?dziernik 15 2009 20:59:24
Temat: Re: Nowy
Autor: Kryhu 

Janko Muzykant pisze:

Hej

Nie piszę o nocy tylko o tym:
http://www.studioimpressionsphotography.com/blog/wp-content/uploads/larageorge2.jpg i reszcie.

Czy Ty aby od JPGa za dużo nie wymagasz przy takich parametrach? :)
--
Pozdro
Kryhu

53 Data: Pa?dziernik 15 2009 21:00:18
Temat: Re: Nowy
Autor: Janko Muzykant 

Kryhu pisze:

Nie piszę o nocy tylko o tym:
http://www.studioimpressionsphotography.com/blog/wp-content/uploads/larageorge2.jpg i reszcie.

Czy Ty aby od JPGa za dużo nie wymagasz przy takich parametrach? :)

No w końcu zacząłem wymagać :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/pokaż mi swe zdjęcia, a powiem ci, czy możemy pogadać o aparatach/

54 Data: Pa?dziernik 15 2009 21:05:08
Temat: Re: Nowy
Autor: bofh@nano.pl 

Janko Muzykant pisze:

Kryhu pisze:
Nie piszę o nocy tylko o tym:
http://www.studioimpressionsphotography.com/blog/wp-content/uploads/larageorge2.jpg i reszcie.

Czy Ty aby od JPGa za dużo nie wymagasz przy takich parametrach? :)

No w końcu zacząłem wymagać :)


Nikon wypuścił idealny aparat dla paparazzi, a Ty narzekasz. Teraz będą mogli robić zdjęcia jak znany aktor Anatol Z., całuje się z niemniej znanym politykiem Ambrożym B. w ciemnej alejce parkowej.

wer

Zbieżność imion, nazwisk i zawodów przypadkowa.

55 Data: Pa?dziernik 15 2009 21:21:30
Temat: Re: Nowy
Autor: Janko Muzykant 

 pisze:

Nikon wypuścił idealny aparat dla paparazzi, a Ty narzekasz. Teraz będą mogli robić zdjęcia jak znany aktor Anatol Z., całuje się z niemniej znanym politykiem Ambrożym B

Pocałować polityka? No to już bardziej obleśnego niczego nie znam. Żaba z bajki przy tym to była pamela anderson doda normalnie... :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/boję się radonu bo nie ma zapachu, smaku i rozumu/

56 Data: Pa?dziernik 16 2009 00:07:00
Temat: Re: Nowy
Autor: nb 

at Thu 15 of Oct 2009 21:21, Janko Muzykant wrote:

 pisze:
Nikon wypuścił idealny aparat dla paparazzi, a Ty narzekasz. Teraz
będą mogli robić zdjęcia jak znany aktor Anatol Z., całuje się z
niemniej znanym politykiem Ambrożym B

Pocałować polityka? No to już bardziej obleśnego niczego nie znam.


Trudno byłoby przebić takei coś:
 http://www.flickr.com/photos/nayrb7/3923558341/


Ĺťaba z bajki przy tym to była pamela anderson doda normalnie... :)


--
nb

57 Data: Pa?dziernik 16 2009 07:33:15
Temat: Re: Nowy
Autor: Marek Wyszomirski 


"nb"  napisał:

>[...]
> Pocałować polityka? No to już bardziej obleśnego niczego nie znam.


Trudno byłoby przebić takei coś:
 http://www.flickr.com/photos/nayrb7/3923558341/
[...]

Przypomniał mi się stary dowcip opowiadany po tym, jak przed laty telewizja
pokazała ten pocałunek na moskiweskim lotnisku.

Dialog w trakcie tego 'niedźwiadka':

-Przywiozłeś?
-Przywiozłem
-Jakie?
-Wranglery!


--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski

58 Data: Pa?dziernik 12 2009 08:06:05
Temat: Re: Nowy
Autor: TheGuru 


Użytkownik "Marek Wyszomirski"  napisał w wiadomości


"nb"  napisał:

>[...]
> Pocałować polityka? No to już bardziej obleśnego niczego nie znam.


Trudno byłoby przebić takei coś:
 http://www.flickr.com/photos/nayrb7/3923558341/
[...]

Przypomniał mi się stary dowcip opowiadany po tym, jak przed laty
telewizja
pokazała ten pocałunek na moskiweskim lotnisku.

Dialog w trakcie tego 'niedźwiadka':


to był 'karpik'

niedźwiadkowe były obściski....

59 Data: Pa?dziernik 16 2009 22:24:03
Temat: Re: Nowy
Autor:

Janko Muzykant pisze:

Matt pisze:
 > Może nie czytałeś opisu, tam jest napisane, że było paskudne światło -
kombinacja lamp rtęciowych, jarzeniowych i świec, a jpgi są prosto z aparatu.

Ale mój mózg jakoś potrafi sobie radzić z takim światłem. Chcę, żeby aparat też tak potrafił.

Twój mózg widzi to, co chce zobaczyć. Jakbyś był przekonany, że te kolory są ładne to nie potrzebujesz nawet fotoszopa. :-)

M.

60 Data: Pa?dziernik 16 2009 23:16:28
Temat: Re: Nowy
Autor: JA 

On 2009-10-16 22:24:03 +0200, M  said:

Ale mój mózg jakoś potrafi sobie radzić z takim światłem. Chcę, żeby aparat też tak potrafił.

Twój mózg widzi to, co chce zobaczyć. Jakbyś był przekonany, że te kolory są ładne to nie potrzebujesz nawet fotoszopa. :-)

Tylko, że problem polega na tym, że w realu widzę normalnie. Wcale nie tak jak chcę widzieć. Widzę tak jak jest. A na foto jest paskudnie.
Niestety. Śmiem twierdzić, że nie zobaczymy tak jak jest, bo aparat to durna maszyny i nie wie co my pamiętamy. Czyżby jedynym wyjściem jest wi-fi w czaszce?
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

61 Data: Pa?dziernik 16 2009 23:28:27
Temat: Re: Nowy
Autor: Paweł W. 

JA pisze:

Tylko, że problem polega na tym, że w realu widzę normalnie. Wcale nie tak jak chcę widzieć. Widzę tak jak jest. A na foto jest paskudnie.
Niestety. Śmiem twierdzić, że nie zobaczymy tak jak jest, bo aparat to durna maszyny i nie wie co my pamiętamy. Czyżby jedynym wyjściem jest wi-fi w czaszce?

Wystarczą kabelki od matrycy do płata potylicznego. Widziałem taki program na Beyond 2000 czy czymś innym w polskiej telewizji nad okularami z matrycą o kilkudziesięci/kilkuset fotocelach dla osoby, która utraciła wzrok - i to działało. Tylko podłączyć matrycę Nikona do twojego procesora i będziesz widział więcej w taki sposób, jaki chcesz ;)

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

62 Data: Pa?dziernik 16 2009 23:31:12
Temat: Re: Nowy
Autor: bofh@nano.pl 

JA pisze:

On 2009-10-16 22:24:03 +0200, M  said:

Ale mój mózg jakoś potrafi sobie radzić z takim światłem. Chcę, żeby aparat też tak potrafił.

Twój mózg widzi to, co chce zobaczyć. Jakbyś był przekonany, że te kolory są ładne to nie potrzebujesz nawet fotoszopa. :-)

Tylko, że problem polega na tym, że w realu widzę normalnie. Wcale nie tak jak chcę widzieć. Widzę tak jak jest. A na foto jest paskudnie.
Niestety. Śmiem twierdzić, że nie zobaczymy tak jak jest, bo aparat to durna maszyny i nie wie co my pamiętamy. Czyżby jedynym wyjściem jest wi-fi w czaszce?

Odwrotnie, to aparat widzi tak jak jest. Mózg jest największym oszustem.

1. Automatyczny balans bieli, niedostrzegalny w zasadzie, dopiero zmiana silna oświetlenia pozwala to dostrzec. Mózg wie jaki coś powinno mieć kolor i dostraja obraz do tego.
2. Interpolacja rozdzielczości, z 6Mpix na ok. 100Mpix.
3. Korekcja perspektywy
4. Automatyczne wyrównywanie cieni. Wysoka rozpiętość tonalna wzroku wynika z tego, że przenosimy wzrok ciągle z punktu w punkt, a mózg składa to sobie w obraz.
5. Automatyczne uzupełnianie obrazu (pomijając rysunki trikowe nawet), w każdym oku masz plamkę żółtą, która nie rejestruje obrazu, ale nie dostrzegasz tego.
6. Wycinanie z obrazu niepotrzebnych elementów. Widzisz, to co chcesz widzieć, bez zbędnych rzeczy. Potem jest problem ze słynnymi wystającymi z głowy słupami, a fotografujący przysięga, że nie było go w czasie robienia zdjęcia.

Aparaty fotograficzne są dostosowywane do oszustw naszego mózgu, bo raczej w najbliższej przyszłości nie da się przystosować naszego mózgu, żeby widział tak jak jest naprawdę.


wer

63 Data: Pa?dziernik 17 2009 10:58:45
Temat: Re: Nowy
Autor: Paweł W. 

 pisze:

5. Automatyczne uzupełnianie obrazu (pomijając rysunki trikowe nawet), w każdym oku masz plamkę żółtą, która nie rejestruje obrazu, ale nie dostrzegasz tego.

Plamka ślepa, czyli tarcza nerwu wzrokowego. Plamka żółta to te ok. 6mln "pikseli" odpowiedzialnych za widzenie barwne w centrum pola widzenia (jakieś 2 stopnie kątowe).

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

64 Data: Pa?dziernik 17 2009 11:16:24
Temat: Re: Nowy
Autor: JA 

On 2009-10-16 23:31:12 +0200,   said:

Odwrotnie, to aparat widzi tak jak jest. Mózg jest największym oszustem.
Mam gdzieś kolejność i kto ma rację. Mój mózg ma rację.

1. Automatyczny balans bieli, niedostrzegalny w zasadzie, dopiero zmiana silna oświetlenia pozwala to dostrzec. Mózg wie jaki coś powinno mieć kolor i dostraja obraz do tego.
To niech Nikon też tak potrafi. Poza tym AWB wychodzi u nas tylko w sytuacji rozjazdu barwnego. Fragmenty sceny oświetlone skrajnie odjechanymi barwami.
2. Interpolacja rozdzielczości, z 6Mpix na ok. 100Mpix.
jw.
3. Korekcja perspektywy
jw.
4. Automatyczne wyrównywanie cieni. Wysoka rozpiętość tonalna wzroku wynika z tego, że przenosimy wzrok ciągle z punktu w punkt, a mózg składa to sobie w obraz.
Doskonały HDR. Akurat to w wielu wypadkach nawet przy obecnej technice jest możliwe.
5. Automatyczne uzupełnianie obrazu (pomijając rysunki trikowe nawet), w każdym oku masz plamkę żółtą, która nie rejestruje obrazu, ale nie dostrzegasz tego.
Wiem. Ale co z tego niby wynika?
6. Wycinanie z obrazu niepotrzebnych elementów. Widzisz, to co chcesz widzieć, bez zbędnych rzeczy. Potem jest problem ze słynnymi wystającymi z głowy słupami, a fotografujący przysięga, że nie było go w czasie robienia zdjęcia.
Należy napisać odpowiednią łatę na system :P, ale żeby można ją było wyłączyć.

Aparaty fotograficzne są dostosowywane do oszustw naszego mózgu, bo raczej w najbliższej przyszłości nie da się przystosować naszego mózgu, żeby widział tak jak jest naprawdę.
I bardzo dobrze. Czekam na aparat, który będzie widział tak jak ja.

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

65 Data: Pa?dziernik 17 2009 19:08:02
Temat: Re: Nowy
Autor: bofh@nano.pl 

JA pisze:

On 2009-10-16 23:31:12 +0200,   said:

Odwrotnie, to aparat widzi tak jak jest. Mózg jest największym oszustem.
Mam gdzieś kolejność i kto ma rację. Mój mózg ma rację.

A dlaczego twój? Mózg konstruktora jest ważniejszy.


1. Automatyczny balans bieli, niedostrzegalny w zasadzie, dopiero zmiana silna oświetlenia pozwala to dostrzec. Mózg wie jaki coś powinno mieć kolor i dostraja obraz do tego.
To niech Nikon też tak potrafi. Poza tym AWB wychodzi u nas tylko w sytuacji rozjazdu barwnego. Fragmenty sceny oświetlone skrajnie odjechanymi barwami.

Nie rozumiem co chcesz powiedzieć. Gdzie AWB wychodzi?

2. Interpolacja rozdzielczości, z 6Mpix na ok. 100Mpix.
jw.

Ale migawki 1/1000 już nie użyjesz wtedy.

3. Korekcja perspektywy
jw.

Korekcja perspektywy jest zależna od naszego doświadczenia i wiedzy.

4. Automatyczne wyrównywanie cieni. Wysoka rozpiętość tonalna wzroku wynika z tego, że przenosimy wzrok ciągle z punktu w punkt, a mózg składa to sobie w obraz.
Doskonały HDR. Akurat to w wielu wypadkach nawet przy obecnej technice jest możliwe.

Nie jest możliwe. Bo rejestrujesz różne fragmenty sceny optycznie, a składasz to w mózgu.

5. Automatyczne uzupełnianie obrazu (pomijając rysunki trikowe nawet), w każdym oku masz plamkę żółtą, która nie rejestruje obrazu, ale nie dostrzegasz tego.
Wiem. Ale co z tego niby wynika?

Że nie widzisz tego samego co twoje oko. W dodatku możesz widzieć to czego nie ma. Np białe myszki biegające po Tobie. Aparat też ma to rejestrować? To co widzimy zależy od stanu psycho-fizycznego w danym momencie. Więc w aparat wbudujemy analizator krwi, ile masz promili, jakie narkotyki zażywasz, jakie lekarstwa, tętno, ciśnienie krwi. Sprawdzanie poziomu hormonów. Aha, jak Ci się zacznie pogarszać wzrok to będą coraz gorsze zdjęcia robione.

6. Wycinanie z obrazu niepotrzebnych elementów. Widzisz, to co chcesz widzieć, bez zbędnych rzeczy. Potem jest problem ze słynnymi wystającymi z głowy słupami, a fotografujący przysięga, że nie było go w czasie robienia zdjęcia.
Należy napisać odpowiednią łatę na system :P, ale żeby można ją było wyłączyć.


Co znaczy odpowiednią? Skąd aparat ma wiedzieć, że interesujesz się obiektem blond, a obiekt rudy jest poza twoim zainteresowaniem i nie zwracasz na niego uwagi? A może jesteś kochający inaczej i interesuje Cię obiekt obcięty na jeża?

Aparaty fotograficzne są dostosowywane do oszustw naszego mózgu, bo raczej w najbliższej przyszłości nie da się przystosować naszego mózgu, żeby widział tak jak jest naprawdę.
I bardzo dobrze. Czekam na aparat, który będzie widział tak jak ja.


Nie ma problemu, 100 mln dolarów i masz. Niestety do każdego trzeba dobierać indywidualnie. Pokroimy twój mózg na plasterki i wtedy dopasujemy wszystko w aparacie.

wer

66 Data: Pa?dziernik 17 2009 20:50:41
Temat: Re: Nowy
Autor: JA 

On 2009-10-17 19:08:02 +0200,   said:

JA pisze:
On 2009-10-16 23:31:12 +0200,   said:

Odwrotnie, to aparat widzi tak jak jest. Mózg jest największym oszustem.
Mam gdzieś kolejność i kto ma rację. Mój mózg ma rację.

A dlaczego twój? Mózg konstruktora jest ważniejszy.
No przepraszam. To konstruktor chce mojej kaszy, a nie ja jego.


1. Automatyczny balans bieli, niedostrzegalny w zasadzie, dopiero zmiana silna oświetlenia pozwala to dostrzec. Mózg wie jaki coś powinno mieć kolor i dostraja obraz do tego.
To niech Nikon też tak potrafi. Poza tym AWB wychodzi u nas tylko w sytuacji rozjazdu barwnego. Fragmenty sceny oświetlone skrajnie odjechanymi barwami.

Nie rozumiem co chcesz powiedzieć. Gdzie AWB wychodzi?
Wychodzi w sensie przeciwieństwo niedostrzegalności. Czyli zaczyna być zauważalny. Normalnie człowiek nie wie, że go ma.

2. Interpolacja rozdzielczości, z 6Mpix na ok. 100Mpix.
jw.

Ale migawki 1/1000 już nie użyjesz wtedy.
A dlaczego nie? Kilka naświetleń z minimalnym przesunięciem matrycy. To naprawdę nie jest SF.

3. Korekcja perspektywy
jw.

Korekcja perspektywy jest zależna od naszego doświadczenia i wiedzy.
No i właśnie o to chodzi, żeby aparat o tym wiedział. Gorzej przy nie standardowych kątach, ale załużmy dla uproszczenia, że przy większych odstępach od standardowego obiektywu zaczynają działać prawa fizyki.

4. Automatyczne wyrównywanie cieni. Wysoka rozpiętość tonalna wzroku wynika z tego, że przenosimy wzrok ciągle z punktu w punkt, a mózg składa to sobie w obraz.
Doskonały HDR. Akurat to w wielu wypadkach nawet przy obecnej technice jest możliwe.

Nie jest możliwe. Bo rejestrujesz różne fragmenty sceny optycznie, a składasz to w mózgu.
Słowo niemożliwe powinno zostać wykreślone ze słowników. Lepsze jest nie umiem, lub mi się nie chce.
Jest to jak najbardziej możliwe. Przynajmniej w zakresie krótkich czasów naświetlania.
Przy okazji. Po co lustrzanki kłapią lustrem w trakcie realizacji AEB? Wystarczy jedno podniesienie lustra i kilka naświetleń. Już dzisiaj aparat mógłby robić kilka ekspozycji tej samej sceny. Jakieś tam problemy na pewno wyjdą, ale w wielu przypadkach nie przewiduję żadnych.

5. Automatyczne uzupełnianie obrazu (pomijając rysunki trikowe nawet), w każdym oku masz plamkę żółtą, która nie rejestruje obrazu, ale nie dostrzegasz tego.
Wiem. Ale co z tego niby wynika?

Że nie widzisz tego samego co twoje oko. W dodatku możesz widzieć to czego nie ma. Np białe myszki biegające po Tobie. Aparat też ma to rejestrować? To co widzimy zależy od stanu psycho-fizycznego w danym momencie. Więc w aparat wbudujemy analizator krwi, ile masz promili, jakie narkotyki zażywasz, jakie lekarstwa, tętno, ciśnienie krwi. Sprawdzanie poziomu hormonów. Aha, jak Ci się zacznie pogarszać wzrok to będą coraz gorsze zdjęcia robione.
O tym za chwilę.

6. Wycinanie z obrazu niepotrzebnych elementów. Widzisz, to co chcesz widzieć, bez zbędnych rzeczy. Potem jest problem ze słynnymi wystającymi z głowy słupami, a fotografujący przysięga, że nie było go w czasie robienia zdjęcia.
Należy napisać odpowiednią łatę na system :P, ale żeby można ją było wyłączyć.


Co znaczy odpowiednią? Skąd aparat ma wiedzieć, że interesujesz się obiektem blond, a obiekt rudy jest poza twoim zainteresowaniem i nie zwracasz na niego uwagi? A może jesteś kochający inaczej i interesuje Cię obiekt obcięty na jeża?
Tu sobie po prostu pozwoliłem na żart. Myślałem, że wystarczająco dokładnie to oznaczyłem.


Aparaty fotograficzne są dostosowywane do oszustw naszego mózgu, bo raczej w najbliższej przyszłości nie da się przystosować naszego mózgu, żeby widział tak jak jest naprawdę.
I bardzo dobrze. Czekam na aparat, który będzie widział tak jak ja.


Nie ma problemu, 100 mln dolarów i masz. Niestety do każdego trzeba dobierać indywidualnie. Pokroimy twój mózg na plasterki i wtedy dopasujemy wszystko w aparacie.

wer
Zaczynasz doprowadzać sprawę do absurdu. To się tyczy też punktu 5. A tak na prawdę chodzi o ludzki sposób postrzegania świata. Żeby kolor był taki jak go widzimy, żeby kontrast był taki jak go widzimy, żebyśmy nie musieli decydować czy interesują nas lampy przejeżdżających samochodów, czy asfalt.

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

67 Data: Pa?dziernik 17 2009 22:22:25
Temat: Re: Nowy
Autor: bofh@nano.pl 

JA pisze:

Zaczynasz doprowadzać sprawę do absurdu. To się tyczy też punktu 5. A tak na prawdę chodzi o ludzki sposób postrzegania świata. Żeby kolor był taki jak go widzimy, żeby kontrast był taki jak go widzimy, żebyśmy nie musieli decydować czy interesują nas lampy przejeżdżających samochodów, czy asfalt.


Ale w tym rzecz, że nasze widzenie jest uzależnione od tego co nas interesuje. A druga sprawa to, że nie wiemy czy każdy widzi tak samo. Raczej nie, ludzie różnie są uczuleni na różne kolory. Kobiety lepiej rozróżniają kolory od mężczyzn, są kobiety, które widzą znacznie więcej kolorów niż reszta populacji. W oku mamy różną liczbę czopków odbierających poszczególne kolory.
W dodatku zrobienie zdjęcia to połowa sukcesu, bo jest problem jego prezentacji.
Jest jeszcze jedna rzecz, to co pamiętasz, jakiś widok, to jest połączenie wielu wycinków, patrzysz na coś jakiś czas, ze zmianami, które się wydarzają w tym czasie. Zdjęcie rejestruje zamrożoną chwilę. Widzenie i fotografia to są dwie mocno różne rzeczy. W dodatku fotografia się nie zmienia, a obraz w pamięci tak. Idealizujesz rzeczy, które się wydarzyły. Znaczy się, że zdjęcie też ma się tak zmieniać?

wer

68 Data: Pa?dziernik 17 2009 22:48:18
Temat: Re: Nowy
Autor: Janko Muzykant 

 pisze:

Ale w tym rzecz, że nasze widzenie jest uzależnione od tego co nas interesuje. A druga sprawa to, że nie wiemy czy każdy widzi tak samo. Raczej nie, ludzie różnie są uczuleni na różne kolory. Kobiety lepiej rozróżniają kolory od mężczyzn, są kobiety, które widzą znacznie więcej kolorów niż reszta populacji. W oku mamy różną liczbę czopków odbierających poszczególne kolory.
W dodatku zrobienie zdjęcia to połowa sukcesu, bo jest problem jego prezentacji.
Jest jeszcze jedna rzecz, to co pamiętasz, jakiś widok, to jest połączenie wielu wycinków, patrzysz na coś jakiś czas, ze zmianami, które się wydarzają w tym czasie. Zdjęcie rejestruje zamrożoną chwilę. Widzenie i fotografia to są dwie mocno różne rzeczy. W dodatku fotografia się nie zmienia, a obraz w pamięci tak. Idealizujesz rzeczy, które się wydarzyły. Znaczy się, że zdjęcie też ma się tak zmieniać?

Nie chodzi aż o tak zaawansowany proces. Wystarczy, by zdjęcie jak z przykładu wątkowego (wnętrze restauracyjne chyba) wyglądało tak, jak po kilkuminutowej obróbce szopoludka.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/jestem błędem statystycznym, ale szczęśliwym/

69 Data: Pa?dziernik 18 2009 10:26:50
Temat: Re: Nowy
Autor: JA 

On 2009-10-17 22:48:18 +0200, Janko Muzykant  said:

 pisze:
Ale w tym rzecz, że nasze widzenie jest uzależnione od tego co nas interesuje. A druga sprawa to, że nie wiemy czy każdy widzi tak samo. Raczej nie, ludzie różnie są uczuleni na różne kolory. Kobiety lepiej rozróżniają kolory od mężczyzn, są kobiety, które widzą znacznie więcej kolorów niż reszta populacji. W oku mamy różną liczbę czopków odbierających poszczególne kolory.
W dodatku zrobienie zdjęcia to połowa sukcesu, bo jest problem jego prezentacji.
Jest jeszcze jedna rzecz, to co pamiętasz, jakiś widok, to jest połączenie wielu wycinków, patrzysz na coś jakiś czas, ze zmianami, które się wydarzają w tym czasie. Zdjęcie rejestruje zamrożoną chwilę. Widzenie i fotografia to są dwie mocno różne rzeczy. W dodatku fotografia się nie zmienia, a obraz w pamięci tak. Idealizujesz rzeczy, które się wydarzyły. Znaczy się, że zdjęcie też ma się tak zmieniać?

Nie chodzi aż o tak zaawansowany proces. Wystarczy, by zdjęcie jak z przykładu wątkowego (wnętrze restauracyjne chyba) wyglądało tak, jak po kilkuminutowej obróbce szopoludka.

Dokładnie. Ja dałem się wmanewrować w bezsensowną dyskusję. Ty zachowałeś meritum.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

70 Data: Pa?dziernik 17 2009 23:04:21
Temat: Re: Nowy
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sat, 17 Oct 2009, JA wrote:

Przy okazji. Po co lustrzanki kłapią lustrem w trakcie realizacji AEB? Wystarczy jedno podniesienie lustra i kilka naświetleń. Już dzisiaj aparat mógłby robić kilka ekspozycji tej samej sceny. Jakieś tam problemy na pewno wyjdą, ale w wielu przypadkach nie przewiduję żadnych.

  Daj się namówić na prosty eksperyment: weź "niemal dowolny kompakt",
ustalmy że może być "dowolny markowy" (całość sprowadzi się do obecności
mechanicznej przysłony - nie widziałem kompakta bez takiej przysłony,
ale być może jakaś "przysłowiowa chińszczyzna" się zdarza).
  Znajdź scenę z silnym światłem w kadrze - ale bez przesady, tak, aby
kadr dawało się w miarę "normalnie" naświetlić (ujęcie Słońca może
skończyć się ściemnieniem reszty kadru przez AE do b. ciemnego).
  Jakaś lampa w otwartym terenie wieczorem albo co...

  I obejrzyj sobie *zdjęcie* oraz porównaj z *filmikiem*.
  Będziesz wiedział raz na zawsze, po co trzeba zamykać
i otwierać mechaniczną migawkę :)
(kompakty *nie* używają jej przy filmowaniu - stąd będzie wynikała
doskonale widoczna różnica).


prawdę chodzi o ludzki sposób postrzegania świata. Żeby kolor był taki jak go widzimy

  Też podejrzewam to co pisze bofh: że nie ma "jak widzimy".
  Jak Ty widzisz, jak ja widzę, jak ktoś tam widzi...
  Dowodzą tego dyskusje nt. praktycznych aspektów balansu bieli,
był np. flejm kiedy ktoś z grupowiczów uwagę innemu, że "ma
niebieski cień pod blokiem".
  Pic w tym, że on *JEST* niebieski.
  No - niebieskawy, bez przesady.
  I podobnie widzę, że śnieg oświetlony lampą sodową niskoprężną
NIE wygląda na biały. Wbrew temu, co niektórzy tu piszą.
  Owszem, wygląda na nieco "mniej pomarańczowożółty" niż sama lampa,
ale właśnie taki.
  Acha - mam zestaw różnych wad wzroku ;)

pzdr, Gotfryd

71 Data: Pa?dziernik 18 2009 10:43:13
Temat: Re: Nowy
Autor: JA 

On 2009-10-17 23:04:21 +0200, Gotfryd Smolik news  said:

On Sat, 17 Oct 2009, JA wrote:

Przy okazji. Po co lustrzanki kłapią lustrem w trakcie realizacji AEB? Wystarczy jedno podniesienie lustra i kilka naświetleń. Już dzisiaj aparat mógłby robić kilka ekspozycji tej samej sceny. Jakieś tam problemy na pewno wyjdą, ale w wielu przypadkach nie przewiduję żadnych.

  I obejrzyj sobie *zdjęcie* oraz porównaj z *filmikiem*.
  Będziesz wiedział raz na zawsze, po co trzeba zamykać
i otwierać mechaniczną migawkę :)
Ja piszę o kłapaniu lustrem, a nie otwieraniu i zamykaniu migawki. Zgoda przy obecnych cenach nie da się zrobić HDR-a w prost z kamery. W sensie trzy różne naświetlenia, z jednego otwarcia migawki. Ale trzy otwarcia migawki z jednego podniesienia lustra jak najbardziej. W ograniczonym zakresie ale jednak.

prawdę chodzi o ludzki sposób postrzegania świata. Żeby kolor był taki jak go widzimy

  Też podejrzewam to co pisze bofh: że nie ma "jak widzimy".
  Jak Ty widzisz, jak ja widzę, jak ktoś tam widzi...
  Dowodzą tego dyskusje nt. praktycznych aspektów balansu bieli,
był np. flejm kiedy ktoś z grupowiczów uwagę innemu, że "ma
niebieski cień pod blokiem".
  Pic w tym, że on *JEST* niebieski.
  No - niebieskawy, bez przesady.
No właśnie. Nie jest niebieski, tylko niebieskawy. A i tak więszość z nas na nasłonecznionym stoku nie widzi w cieniach tej niebieskawości.
  I podobnie widzę, że śnieg oświetlony lampą sodową niskoprężną
NIE wygląda na biały. Wbrew temu, co niektórzy tu piszą.
  Owszem, wygląda na nieco "mniej pomarańczowożółty" niż sama lampa,
ale właśnie taki.
Ale to jest monochromatyczne oświetlenie. I w sumie dobrze, że nasz procesor nie domalowuje wszystkich kolorów. Dzięki temu rodzaj oświetlenia zmienia klimat sceny i miejsca w jakim się znajdujemy. Romantyczna kolacja przy świecach vs. sala operacyjna.
  Acha - mam zestaw różnych wad wzroku ;)
:-)

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

72 Data: Pa?dziernik 20 2009 15:36:07
Temat: Re: Nowy
Autor: Sebastian Nibisz 

JA wrote:

Zgoda przy obecnych cenach nie da się zrobić HDR-a w prost z kamery. W sensie trzy różne naświetlenia, z jednego otwarcia migawki. Ale trzy otwarcia migawki z jednego podniesienia lustra jak najbardziej. W ograniczonym zakresie ale jednak.

A ja uważam, że jest to jak najbardziej możliwe i to w dodatku tylko z "jednej" ekspozycji.
Nie wiem jak dokładnie działają układy matryc, ale gdyby w trakcie naświetlenia można byłby z nich odczytać stany pośrednie, to aparat mógłby automatycznie składać obrazy HDR.
Zniknęłoby największe dotychczasowe ograniczenie obrazów HDR - wymóg statycznej ekspozycji.

Pozdrawiam,
- Bastek -

73 Data: Pa?dziernik 19 2009 05:08:37
Temat: Re: Nowy
Autor: nb 

at Sat 17 of Oct 2009 23:04, Gotfryd Smolik news wrote:

....

  Acha - mam zestaw różnych wad wzroku ;)

To powinieneś zajmować się właśnie sztukami wizualnymi.
Poważnie!



--
nb

74 Data: Pa?dziernik 20 2009 12:59:14
Temat: Re: Nowy
Autor: Marek Dyjor 

JA wrote:

Nie ma problemu, 100 mln dolarów i masz. Niestety do każdego trzeba
dobierać indywidualnie. Pokroimy twój mózg na plasterki i wtedy
dopasujemy wszystko w aparacie.

wer
Zaczynasz doprowadzać sprawę do absurdu. To się tyczy też punktu 5. A
tak na prawdę chodzi o ludzki sposób postrzegania świata. Żeby kolor
był taki jak go widzimy, żeby kontrast był taki jak go widzimy,
żebyśmy nie musieli decydować czy interesują nas lampy
przejeżdżających samochodów, czy asfalt.

ale każdy widzi inaczej...

90% ludzi nie widzi tego że cienie w słoneczny dzień są niebieskie, że śnieg nie jest wcale biały, że ludzie stojący pod drzewami mają zielone twarze itp...

są jednak osoby które to widzą: fotografowie, graficy, malarze...

75 Data: Pa?dziernik 21 2009 07:56:14
Temat: Re: Nowy
Autor: ps 

Marek Dyjor pisze:
(..)


90% ludzi nie widzi tego że cienie w słoneczny dzień są niebieskie, że śnieg nie jest wcale biały, że ludzie stojący pod drzewami mają zielone twarze itp...


Co Ty gadasz ... te 90% właśnie to widzi, zobacz sam komentarze pod zdjęciami - 'widziałeś niebieski śnieg?' , 'czemu te drzewa są takie jakby fioletowe?' itp itd...

są jednak osoby które to widzą: fotografowie, graficy, malarze...

Nie, Ci właśnie nie widzą, i potem tworzą takie 'dzieła', co do których potem 90% ludzi musi mieć uwagi i pokazać twórcy, jak bardzo się pomylił...

;-)

76 Data: Pa?dziernik 21 2009 19:32:33
Temat: Re: Nowy
Autor: JA 

On 2009-10-21 07:56:14 +0200, ps  said:

90% ludzi nie widzi tego że cienie w słoneczny dzień są niebieskie, że śnieg nie jest wcale biały, że ludzie stojący pod drzewami mają zielone twarze itp...


Co Ty gadasz ... te 90% właśnie to widzi, zobacz sam komentarze pod zdjęciami - 'widziałeś niebieski śnieg?' , 'czemu te drzewa są takie jakby fioletowe?' itp itd...

są jednak osoby które to widzą: fotografowie, graficy, malarze...

Nie, Ci właśnie nie widzą, i potem tworzą takie 'dzieła', co do których potem 90% ludzi musi mieć uwagi i pokazać twórcy, jak bardzo się pomylił...

Chyba się nie zrozumieliście.
Markowi, chodzi o przed, a Tobie o po naciśnięciu migawki.
--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

77 Data: Pa?dziernik 21 2009 19:32:27
Temat: Re: Nowy
Autor: JA 

On 2009-10-20 12:59:14 +0200, "Marek Dyjor"  said:

Zaczynasz doprowadzać sprawę do absurdu. To się tyczy też punktu 5. A
tak na prawdę chodzi o ludzki sposób postrzegania świata. Żeby kolor
był taki jak go widzimy, żeby kontrast był taki jak go widzimy,
żebyśmy nie musieli decydować czy interesują nas lampy
przejeżdżających samochodów, czy asfalt.

ale każdy widzi inaczej...
Wiem.
Ale nie przeszkadza to każdemu w tym

90% ludzi nie widzi tego że cienie w słoneczny dzień są niebieskie, że śnieg nie jest wcale biały, że ludzie stojący pod drzewami mają zielone twarze itp...
Więc z tym inaczej, to nie do końca.

są jednak osoby które to widzą: fotografowie, graficy, malarze...
Tylko nieliczni, oczywiście przed stworzeniem dzieła.

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

78 Data: Pa?dziernik 17 2009 23:52:09
Temat: Re: Nowy
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sat, 17 Oct 2009,  wrote:

Aha, jak Ci się zacznie pogarszać wzrok to będą coraz gorsze zdjęcia robione.

  Rozpędzasz się niepotrzebnie.
  Ten element zastąpi mu przecież *oglądanie odbitki*! (nie należy
psuć dwa razy, bo będzie przekompensowane).

pzdr, Gotfryd

79 Data: Pa?dziernik 18 2009 01:48:43
Temat: Re: Nowy
Autor: adam 

Użytkownik "JA" napisał

1. Automatyczny balans bieli, niedostrzegalny w zasadzie, dopiero zmiana silna oświetlenia pozwala to dostrzec. Mózg wie jaki coś powinno mieć kolor i dostraja obraz do tego.
To niech Nikon też tak potrafi. Poza tym AWB wychodzi u nas tylko w sytuacji rozjazdu barwnego. Fragmenty sceny oświetlone skrajnie odjechanymi barwami.

No dobra, ale skąd układ AWB ma wiedzieć jaki jest punkt odniesienia do przesunięcia widma ?
My patrzymy całe życie, uczymy się - to jest takie, tamto siakie. Elektronika tego nie ma.
Poza tym nie ma uniwersalnego odbioru koloru - gdyby można było zmierzyć jak 100 osób widziało daną scenę to pewnie by się okazalo, że każdy widzial ją inaczej.

adam

80 Data: Pa?dziernik 17 2009 10:10:55
Temat: Re: Nowy
Autor:

JA pisze:

On 2009-10-16 22:24:03 +0200, M  said:

Ale mój mózg jakoś potrafi sobie radzić z takim światłem. Chcę, żeby aparat też tak potrafił.

Twój mózg widzi to, co chce zobaczyć. Jakbyś był przekonany, że te kolory są ładne to nie potrzebujesz nawet fotoszopa. :-)

Tylko, że problem polega na tym, że w realu widzę normalnie. Wcale nie tak jak chcę widzieć. Widzę tak jak jest. A na foto jest paskudnie.

ROTFL. Widzisz to, co chcesz zobaczyć. A foto jest bezduszne i oddaje to, co jest.

Sztuka fotografii polega na tym, by oddać świat takim, jakim spodziewamy się go zobaczyć - nawet jeśli jest to zaskakujące.

M.

81 Data: Pa?dziernik 17 2009 11:19:55
Temat: Re: Nowy
Autor: JA 

On 2009-10-17 10:10:55 +0200, M  said:

Tylko, że problem polega na tym, że w realu widzę normalnie. Wcale nie tak jak chcę widzieć. Widzę tak jak jest. A na foto jest paskudnie.

ROTFL. Widzisz to, co chcesz zobaczyć. A foto jest bezduszne i oddaje to, co jest.
Przykro mi, ale właśnie nie ROTFL. Puki co nie jestem terminatorem i moje widzenie i odbieranie świata, jest uwarunkowane moją pamięcią.

Sztuka fotografii polega na tym, by oddać świat takim, jakim spodziewamy się go zobaczyć - nawet jeśli jest to zaskakujące.
Tylko, że narzędzia do tego mamy za cienkie.

--
Nie odpowiadam na treści nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

82 Data: Pa?dziernik 17 2009 13:19:16
Temat: Re: Nowy
Autor: Janko Muzykant 

M pisze:

ROTFL. Widzisz to, co chcesz zobaczyć. A foto jest bezduszne i oddaje to, co jest.

Ale cały czas chodzi o to, żeby nie pokazywał tego co jest, tylko tak jak my to widzimy. Że się nie da? A cała sztuka filmu niedokumentalnego? A ludek przed fotoszopem? Teraz już czas na automat - niech analizuje, niech maluje. Na razie jako tako to zaczyna wychodzić w łatwych scenach, we wnętrzach czy w nocy nie działa zupełnie.

Sztuka fotografii polega na tym, by oddać świat takim, jakim spodziewamy się go zobaczyć - nawet jeśli jest to zaskakujące.

A to wynika z konstytucji? :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/lustro jest dla mnie źródłem chwil szczęścia i wzruszeń/

83 Data: Pa?dziernik 17 2009 18:02:39
Temat: Re: Nowy
Autor:

Janko Muzykant pisze:

M pisze:
ROTFL. Widzisz to, co chcesz zobaczyć. A foto jest bezduszne i oddaje to, co jest.

Ale cały czas chodzi o to, żeby nie pokazywał tego co jest, tylko tak jak my to widzimy. Że się nie da? A cała sztuka filmu niedokumentalnego? A ludek przed fotoszopem? Teraz już czas na automat - niech analizuje, niech maluje. Na razie jako tako to zaczyna wychodzić w łatwych scenach, we wnętrzach czy w nocy nie działa zupełnie.

No to najbliższe temu są małpki z algorytmami rozpoznawania. Spoko, do lustrzanek też przejdą programy typu auto-detect. Na razie tego nie ma, bo to nie jest trendy i programy są tylko w seriach dla plebsu, bo przecież prawdziwy profi sam wie co i jak. A wiadomo - to segment docelowy decyduje o tym, co jest ważne, a co nie.

Sztuka fotografii polega na tym, by oddać świat takim, jakim spodziewamy się go zobaczyć - nawet jeśli jest to zaskakujące.

A to wynika z konstytucji? :)

Przynajmniej jest niesprzeczne z twoją wypowiedzią. :-)

M.

84 Data: Pa?dziernik 19 2009 05:18:50
Temat: Re: Nowy
Autor: nb 

at Sat 17 of Oct 2009 13:19, Janko Muzykant wrote:

M pisze:
ROTFL. Widzisz to, co chcesz zobaczyć. A foto jest bezduszne i oddaje
to, co jest.

Ale cały czas chodzi o to, żeby nie pokazywał tego co jest, tylko tak
jak my to widzimy. Ĺťe się nie da? A cała sztuka filmu
niedokumentalnego? A ludek przed fotoszopem? Teraz już czas na automat
- niech analizuje, niech maluje. Na razie jako tako to zaczyna
wychodzić w łatwych scenach, we wnętrzach czy w nocy nie działa
zupełnie.

Sztuka fotografii polega na tym, by oddać świat takim, jakim
spodziewamy się go zobaczyć - nawet jeśli jest to zaskakujące.

A to wynika z konstytucji? :)

Z definicji. Sztuka czyli coś sztucznego czyli nienaturalnego.
Walka a fotografie oddające jak najdokładniej naturę, czyli
rzeczywistoć, oddala f. od sztuki.

To coś od dawna mnie męczy - fotografia jest zbyt dosłowna
aby mogła być sztuką, a kiedy jest mniej dosłowna nie jest już
fotografią.

--
nb

85 Data: Pa?dziernik 20 2009 13:07:23
Temat: Re: Nowy
Autor: Marek Dyjor 

nb wrote:

at Sat 17 of Oct 2009 13:19, Janko Muzykant wrote:

M pisze:
ROTFL. Widzisz to, co chcesz zobaczyć. A foto jest bezduszne i
oddaje to, co jest.

Ale cały czas chodzi o to, żeby nie pokazywał tego co jest, tylko tak
jak my to widzimy. Ĺťe się nie da? A cała sztuka filmu
niedokumentalnego? A ludek przed fotoszopem? Teraz już czas na
automat - niech analizuje, niech maluje. Na razie jako tako to
zaczyna wychodzić w łatwych scenach, we wnętrzach czy w nocy nie
działa zupełnie.

Sztuka fotografii polega na tym, by oddać świat takim, jakim
spodziewamy się go zobaczyć - nawet jeśli jest to zaskakujące.

A to wynika z konstytucji? :)

Z definicji. Sztuka czyli coś sztucznego czyli nienaturalnego.

tja:   znaczy sztuczne kwiaty to sztuka, kawąłek plastiku to sztuka :)

fajna definicja  tylko zabrakło na końcu    ":-)"


Walka a fotografie oddające jak najdokładniej naturę, czyli
rzeczywistoć, oddala f. od sztuki.

To coś od dawna mnie męczy - fotografia jest zbyt dosłowna
aby mogła być sztuką, a kiedy jest mniej dosłowna nie jest już
fotografią.

bo sztuka to jest efekt tworzenia.   stąd sztuką jest zbiór 1000 identycznie sfotografowanych młynów wodnych albo wież wodociągowych.

sztuką nie jest fotka wakacyjna.

sztuka jest efektem celowego działania twórczego.

nawet celowe używanie zjawisk losowych jest sztuką.

86 Data: Pa?dziernik 20 2009 14:57:50
Temat: Re: Nowy
Autor: nb 

at Tue 20 of Oct 2009 13:07, Marek Dyjor wrote:

nb wrote:
at Sat 17 of Oct 2009 13:19, Janko Muzykant wrote:

M pisze:
ROTFL. Widzisz to, co chcesz zobaczyć. A foto jest bezduszne i
oddaje to, co jest.

Ale cały czas chodzi o to, żeby nie pokazywał tego co jest, tylko
tak jak my to widzimy. Ĺťe się nie da? A cała sztuka filmu
niedokumentalnego? A ludek przed fotoszopem? Teraz już czas na
automat - niech analizuje, niech maluje. Na razie jako tako to
zaczyna wychodzić w łatwych scenach, we wnętrzach czy w nocy nie
działa zupełnie.

Sztuka fotografii polega na tym, by oddać świat takim, jakim
spodziewamy się go zobaczyć - nawet jeśli jest to zaskakujące.

A to wynika z konstytucji? :)

Z definicji. Sztuka czyli coś sztucznego czyli nienaturalnego.

tja:   znaczy sztuczne kwiaty to sztuka,

Zgadza się, a naturalne kwiaty to nie sztuka.





kawąłek plastiku to sztuka :)


Skąd wytrzasnąłeś kawałek plastiku?


fajna definicja  tylko zabrakło na końcu    ":-)"







Walka a fotografie oddające jak najdokładniej naturę, czyli
rzeczywistoć, oddala f. od sztuki.

To coś od dawna mnie męczy - fotografia jest zbyt dosłowna
aby mogła być sztuką, a kiedy jest mniej dosłowna nie jest już
fotografią.

bo sztuka to jest efekt tworzenia.  


Super definicja, ha, ha! Teraz już wiem dlaczego niektórzy nazywają
sztuką siki w akwarium i podobne cuda.


stąd sztuką jest zbiór 1000
identycznie sfotografowanych młynów wodnych albo wież wodociągowych.

To nie sztuka tylko 1000 sztuk.


sztuką nie jest fotka wakacyjna.

Jeśli jest sztuką to sztuka, jeśli nie, to nie.


 
sztuka jest efektem celowego działania twórczego.

nawet celowe używanie zjawisk losowych jest sztuką.

Jeśli ktoś baaaaaaaaaaaaaaaardzo dużo czytal, zastanawiał się,
rozmawiał czym jest sztuka, to takie wypowiedzi mogą denerwować.
Ale jeśli ktoś zgłÄ™biał problem jeszcze bardziej, to już tylko śmieszy.


--
nb

87 Data: Pa?dziernik 17 2009 09:45:26
Temat: Re: Nowy
Autor: Janko Muzykant 

M pisze:

Ale mój mózg jakoś potrafi sobie radzić z takim światłem. Chcę, żeby aparat też tak potrafił.

Twój mózg widzi to, co chce zobaczyć. Jakbyś był przekonany, że te kolory są ładne to nie potrzebujesz nawet fotoszopa. :-)

No właśnie, a ja czekam na to, żeby aparat tak robił - na zasadzie pokazywania trudnych scen jeśli chodzi o światło (np. nocnych) w filmie.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/wymyśliłem do karty pin: 1234 i teraz boję się, czy nie za prosty.../

88 Data: Pa?dziernik 20 2009 13:08:08
Temat: Re: Nowy
Autor: Marek Dyjor 

Janko Muzykant wrote:

M pisze:
Ale mój mózg jakoś potrafi sobie radzić z takim światłem. Chcę, żeby
aparat też tak potrafił.

Twój mózg widzi to, co chce zobaczyć. Jakbyś był przekonany, że te
kolory są ładne to nie potrzebujesz nawet fotoszopa. :-)

No właśnie, a ja czekam na to, żeby aparat tak robił - na zasadzie
pokazywania trudnych scen jeśli chodzi o światło (np. nocnych) w
filmie.

ale nocne sceny w filmie kręci sie w dzień :) tylko stosuje sie odpowiednie oświetlenie i obróbkę.

89 Data: Pa?dziernik 20 2009 18:03:32
Temat: Re: Nowy
Autor: Janko Muzykant 

Marek Dyjor pisze:

ale nocne sceny w filmie kręci sie w dzień :) tylko stosuje sie odpowiednie oświetlenie i obróbkę.

To ja wiem tylko skoro ten aparat taki mądry, to niech sam spróbuje :)

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
/nieważne są fakty, ważne są emocje/

90 Data: Pa?dziernik 20 2009 19:12:39
Temat: Re: Nowy
Autor: Marek Dyjor 

Janko Muzykant wrote:

Marek Dyjor pisze:
ale nocne sceny w filmie kręci sie w dzień :) tylko stosuje sie
odpowiednie oświetlenie i obróbkę.

To ja wiem tylko skoro ten aparat taki mądry, to niech sam spróbuje :)

miałem przynajmniej taką nadziej, wiedząc jakim omnibusem jesteś ;-)

już drugi raz testujesz ludziska tymi nocnymi scenami

Nowy "noktowizor" Nikona ;)



Grupy dyskusyjne