Grupy dyskusyjne   »   Nubira II - czujnik położenia wału korbowego

Nubira II - czujnik położenia wału korbowego



1 Data: Wrzesien 24 2007 12:44:13
Temat: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Miszaa 

Witajcie,

Czy ktoś może mi pomóc v/s tego czujnika?

1) gdzie on jest zamontowany w tym autku - jak go znaleźć?

2) jakie są objawy małego uszkodzenia?
a) rano muszę kręcić rozrusznikiem ok, 7 sek.
b) szarpie mi na wolnych obrotach - nawet na gorącym

3) jak spr. czy jest dobry?


--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Serdecznie pozdrawiam
SMi

Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości (poprzedniej) korespondencji !!!



2 Data: Wrzesien 24 2007 13:18:20
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Sep 2007 12:44:13 +0200,  Miszaa wrote:

Czy ktoś może mi pomóc v/s tego czujnika?
1) gdzie on jest zamontowany w tym autku - jak go znaleźć?

2) jakie są objawy małego uszkodzenia?
a) rano muszę kręcić rozrusznikiem ok, 7 sek.
b) szarpie mi na wolnych obrotach - nawet na gorącym

3) jak spr. czy jest dobry?

IMO to raczej swiece i kable sprawdz oraz obecnosc iskry rano.

Czujnik by sie tak szybko nie naprawial.

J.

3 Data: Wrzesien 24 2007 13:15:01
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Filip 

Miszaa wrote:

1) gdzie on jest zamontowany w tym autku - jak go znaleźć?

W bloku.

2) jakie są objawy małego uszkodzenia?

Co to jest male uszkodzenie? ALbo dziala, albo nie.

a) rano muszę kręcić rozrusznikiem ok, 7 sek.

A co wspolnego z tym czujnij polozenia walu korbowego?

b) szarpie mi na wolnych obrotach - nawet na gorącym

Wedlug mnie masz inny problem w aucie.

3) jak spr. czy jest dobry?
 
Miernikiem.


--
/Pozdrawiam, Filip/
oooo 6_V6 Tiptronic - :)         | www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

4 Data: Wrzesien 24 2007 17:26:20
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Gryngol 

jaki silnik???
2.0 16v benzyna???
jest z tyłu bloku silnika, po stronie rozrządu
koszt czujnika ok 100zł (GM)

--
pozdrawiam
Gryngol

5 Data: Wrzesien 24 2007 18:00:28
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Miszaa 

jaki silnik???
2.0 16v benzyna???
jest z tyłu bloku silnika, po stronie rozrządu
koszt czujnika ok 100zł (GM)


Tak, 2.0 16v.

A dlaczego sądzicie ze nie ten czujnik?

Przecież daje informację do ECU czy silnik się kręci, czy tez nie...

Więc jak da informację, że nie kręci się..., to ECU odcina dopływ paliwa... i wtedy moze szarpać...

Pozdr.
SMi

6 Data: Wrzesien 24 2007 18:35:39
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: PAndy 


"Miszaa"  wrote in message

jaki silnik???
2.0 16v benzyna???
jest z tyłu bloku silnika, po stronie rozrządu
koszt czujnika ok 100zł (GM)


Tak, 2.0 16v.

A dlaczego sądzicie ze nie ten czujnik?

Przecież daje informację do ECU czy silnik się kręci, czy tez nie...

Więc jak da informację, że nie kręci się..., to ECU odcina dopływ paliwa... i wtedy moze szarpać...

to po co pytasz jak wiesz? a mzoe wtryskiwacz lezy? a mzoe swiece? kable? a moze zawor dodatkowego powietrza biegu jalowego ("silniczek krokowy") a mzoe lambda a moze jeszcze iles tam powodow - czujniki polozenia walu korobowego sa bardzo trudno uszkadzalne... bedziesz wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z karta dzwiekowa).

tu masz przykladowe przebiegi z roznych czujnikow - czunik polozenia walu korbowego to crankshaft sensor

7 Data: Wrzesien 24 2007 18:36:23
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: PAndy 


"PAndy"  wrote in message

tu masz przykladowe przebiegi z roznych czujnikow - czunik polozenia walu korbowego to crankshaft sensor

http://www.picotech.com/auto/waveforms.html

8 Data: Wrzesien 24 2007 19:24:49
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Miszaa 

A dlaczego sądzicie ze nie ten czujnik?

Przecież daje informację do ECU czy silnik się kręci, czy tez nie...

Więc jak da informację, że nie kręci się..., to ECU odcina dopływ paliwa... i wtedy moze szarpać...

to po co pytasz jak wiesz? a mzoe wtryskiwacz lezy? a mzoe swiece? kable? a moze zawor dodatkowego powietrza biegu jalowego ("silniczek krokowy") a mzoe lambda a moze jeszcze iles tam powodow - czujniki polozenia walu korobowego sa bardzo trudno uszkadzalne... bedziesz wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z karta dzwiekowa).


Nowe części:
- s. krokowy
- lambda
- TPS
więc raczej odpadają...

Brak mi pomysłu winowajcę szarpania (od czasu do czasu)...

stąd pomysł na czujnik polozenia walu korobowego, które nie są mocną stroną GM=Opel=Daewoo...
Pozdr.
Smi

9 Data: Wrzesien 24 2007 19:29:15
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: PAndy 


"Miszaa"  wrote in message

Nowe części:
- s. krokowy
- lambda
- TPS
więc raczej odpadają...

Brak mi pomysłu winowajcę szarpania (od czasu do czasu)...

stad zainwestowalbym kase w dobra diagnostyke i zlokalizowanie problemu - chyba ze jestes z tych co wymienia pol samochodu a na koncu okaze sie ze wina byl przetarty przewod albo skorodowana laczowka...

stąd pomysł na czujnik polozenia walu korobowego, które nie są mocną stroną GM=Opel=Daewoo...

jesli to cewka (czujnik reluktancyjny) to wlascwie nie ma sie co tam zepsuc

10 Data: Wrzesien 24 2007 19:34:58
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Filip 

PAndy wrote:

czujniki polozenia walu korobowego sa bardzo trudno uszkadzalne...

Taaaaaaak? A nie wziales pod uwage, ze przewod nie jest ze stali i dotyka rozgrzanego bloku? Wiem, ze koszulka jest zrobiona z odpornego tworzywa na temperature, ale to nie zmienia faktu, ze przewod moze sie zgiac i w tym miejscu moze nastapic przerwanie, a tego juz nie naprawisz na wlasna odpowiedzialnosc, tylko zalecisz wymiane na nowy czujnik. Trzeba wszystko sprawdzac, a nie sama istote rzeczy.

bedziesz wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z karta dzwiekowa).

Po cholere? Wystarczy zwykly omomierz!

tu masz przykladowe przebiegi z roznych czujnikow - czunik polozenia walu korbowego to crankshaft sensor

True.


--
/Pozdrawiam, Filip/
oooo 6_V6 Tiptronic - :)         | www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

11 Data: Wrzesien 24 2007 19:45:55
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: PAndy 


"Filip"  wrote in message

Taaaaaaak? A nie wziales pod uwage, ze przewod nie jest ze stali i dotyka rozgrzanego bloku? Wiem, ze koszulka jest zrobiona z odpornego tworzywa na temperature, ale to nie zmienia faktu, ze przewod moze sie zgiac i w tym miejscu moze nastapic przerwanie, a tego juz nie naprawisz na wlasna odpowiedzialnosc, tylko zalecisz wymiane na nowy czujnik. Trzeba wszystko sprawdzac, a nie sama istote rzeczy.

problem w tym by wymieniac czujnik wtedy gdy jest on uszkodzony a nie wymieniac wszystkie czuniki po omacku, co do naprawy przewodu - jesli uznam ze naprawa przewdou ma sens to dlaczego mam wymieniac sprawny czujnik gdy moge naprawic uszkodzony przewod?
a izolacja kabla powinna wytrzymac ok 200 - 240 stopni - jesli to klasyczny loom to wymiana czujnika nie musi pomoc

bedziesz wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z karta dzwiekowa).

Po cholere? Wystarczy zwykly omomierz!

omomierz nie zadziala w wypadku czujnikow o innej kosntrukcji (np optyczny czy halla)

po to by wiedziec i tak trzeba sie dopiac do sygnalu - od razu bedzie wiadomo czy to czujnik czy cos innego

12 Data: Wrzesien 24 2007 20:04:39
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Filip 

PAndy wrote:

problem w tym by wymieniac czujnik wtedy gdy jest on uszkodzony a nie wymieniac wszystkie czuniki po omacku,

Ale nie ma zadnego problemu, wystarczy omomierz, magnes i klucz 10!

co do naprawy przewodu - jesli uznam ze naprawa przewdou ma sens to dlaczego mam wymieniac sprawny czujnik gdy moge naprawic uszkodzony przewod?

Po to, by klient nie wrocil do Ciebie z tym samym problemem. Poza tym slyszales o czyms takim jak stalowe przewody?

a izolacja kabla powinna wytrzymac ok 200 - 240 stopni -

Kabel fabrycznie nie dotyka w zadnym miejscu bloku silnika!


bedziesz wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z karta dzwiekowa).

Po cholere? Wystarczy zwykly omomierz!

omomierz nie zadziala w wypadku czujnikow o innej kosntrukcji (np optyczny czy halla)

Nie slyszalem o czujniku optycznym predkosci walu korbowego.
Zas do czujnika halla wystarczy omomierz i magnes!

po to by wiedziec i tak trzeba sie dopiac do sygnalu - od razu bedzie wiadomo czy to czujnik czy cos innego

Nie trzeba.


--
/Pozdrawiam, Filip/
oooo 6_V6 Tiptronic - :)         | www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

13 Data: Wrzesien 24 2007 20:28:09
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: PAndy 


"Filip"  wrote in message

Ale nie ma zadnego problemu, wystarczy omomierz, magnes i klucz 10!

akurat w tym typie a w innych juz niekoniecznie

Po to, by klient nie wrocil do Ciebie z tym samym problemem. Poza tym slyszales o czyms takim jak stalowe przewody?

ok, pytanie czy klient placi a ty wymieniasz po omacku czy sprawdzasz i wiesz co wymeinic by bylo dobrze - za czesto ma sie do czynienia z mechanikami ktorzy sukcesywnie wymieniaja kolejne elementy uczac sie na koszt klienta

Kabel fabrycznie nie dotyka w zadnym miejscu bloku silnika!

co nie zmienia faktu ze pracuje w ciezkich warunkach i stosuje sie albo prowadzenie gwarantujace takie a nie inne warunki albo jednak wzmacnia izolacje
to tzw dobre praktyki inzynierskie a jesli sie tego nie pilnuje to mamy serie wezwan do serwisow na akcje wymiany tego czy tamtego albo watki ze to czy tamto sie pali


Nie slyszalem o czujniku optycznym predkosci walu korbowego.

co nie znaczy ze moze go nie byc

Zas do czujnika halla wystarczy omomierz i magnes!

ech i moze dlatego coraz czesciej mechanicy robia duzo po omacku i na koszt klienta

Nie trzeba.

no tak, klient placi i ani mysli zakwestioowac wiedze mechnika ze strachu by mu mechanik czego nie "naprawil" extra

14 Data: Wrzesien 24 2007 20:33:35
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Miszaa 

Ale nie ma zadnego problemu, wystarczy omomierz, magnes i klucz 10!

akurat w tym typie a w innych juz niekoniecznie

Po to, by klient nie wrocil do Ciebie z tym samym problemem. Poza tym slyszales o czyms takim jak stalowe przewody?

ok, pytanie czy klient placi a ty wymieniasz po omacku czy sprawdzasz i wiesz co wymeinic by bylo dobrze - za czesto ma sie do czynienia z mechanikami ktorzy sukcesywnie wymieniaja kolejne elementy uczac sie na koszt klienta

Kabel fabrycznie nie dotyka w zadnym miejscu bloku silnika!

co nie zmienia faktu ze pracuje w ciezkich warunkach i stosuje sie albo prowadzenie gwarantujace takie a nie inne warunki albo jednak wzmacnia izolacje
to tzw dobre praktyki inzynierskie a jesli sie tego nie pilnuje to mamy serie wezwan do serwisow na akcje wymiany tego czy tamtego albo watki ze to czy tamto sie pali


Nie slyszalem o czujniku optycznym predkosci walu korbowego.

co nie znaczy ze moze go nie byc

Zas do czujnika halla wystarczy omomierz i magnes!

ech i moze dlatego coraz czesciej mechanicy robia duzo po omacku i na koszt klienta

Nie trzeba.

no tak, klient placi i ani mysli zakwestioowac wiedze mechnika ze strachu by mu mechanik czego nie "naprawil" extra

OK.
Fajnie sie Wam dyskutuje... a mnie to szarpanie wkurza!!!

Serwis Daewoo najlepiej wimienilby pól samochodu...

Zatem- czy znacie dobry, doswiadczony punkt diagnostyczny we Wroclawiu?

Pozdr.
Smi

15 Data: Wrzesien 24 2007 21:02:12
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Filip 

Miszaa wrote:

Zatem- czy znacie dobry, doswiadczony punkt diagnostyczny we Wroclawiu?

Z tego co widze, jest to rowniez pytanie do mnie. Niestety nie znam takiego punktu, jestem z trojmiasta.
A to, ze chca Ci wymienic pol samochodu, to normalka. Udaj sie do kogos, kto sie zna, a nie udaje ze sie zna. Serwisy omijaj z daleka.
Bo pozwalanie na wymienianie wszystkiego mija sie z celem (i nie mowie tu o kosztach), bo takie praktyki moga byc przyczyna kolejnych niekonczacych sie usterek...



--
/Pozdrawiam, Filip/
oooo 6_V6 Tiptronic - :)         | www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

16 Data: Wrzesien 24 2007 21:25:08
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Filip 

PAndy wrote:

Ale nie ma zadnego problemu, wystarczy omomierz, magnes i klucz 10!

akurat w tym typie a w innych juz niekoniecznie

ALes uparty. A ktorego czujnika predkosci walu korbowego nie uda mi sie sprawdzic? Podaj mi choc jeden przyklad...

Po to, by klient nie wrocil do Ciebie z tym samym problemem. Poza tym slyszales o czyms takim jak stalowe przewody?

ok, pytanie czy klient placi a ty wymieniasz po omacku czy sprawdzasz i wiesz co wymeinic by bylo dobrze - za czesto ma sie do czynienia z mechanikami ktorzy sukcesywnie wymieniaja kolejne elementy uczac sie na koszt klienta

Nie wiem czemu zmieniles temat, ale ok. Najpierw trzeba zdiagnozowac usterke, pozniej sie ja naprawia. Nie uznaje czegos takiego jak wymiany wszystkich elementow, ktore moga byc powodem zlej pracy np. silnika.
Jesli vag wskazuje blad czujnika walu korbowego, to nie znaczy ze czujnik jest zepsuty. Ale daje nam juz jakis trop, ktory nalezy sprawdzic. Pierwsza rzecza jest sprawdzenie przewodu, czy nigdzie sie nie zlamal, jesli nie jest zlamany, wykreca sie czujnik i sprawdza "na stole" miernikiem, czy dziala. A wiekszosc zakladow proponuje od razu wymiane czujnika.

Kabel fabrycznie nie dotyka w zadnym miejscu bloku silnika!
 co nie zmienia faktu ze pracuje w ciezkich warunkach

I tu sobie sam odpowiedziales na pytanie, dlaczego tych przewodow sie nie naprawia.

i stosuje sie albo prowadzenie gwarantujace takie a nie inne warunki albo jednak wzmacnia izolacje

Nie ma potrzeby wzmacniac izolacje, ktora jest fabrycznie przystosowana do takiej pracy.

Nie slyszalem o czujniku optycznym predkosci walu korbowego.

co nie znaczy ze moze go nie byc

Znasz zasade dzialania czujnika optycznego?

Zas do czujnika halla wystarczy omomierz i magnes!

ech i moze dlatego coraz czesciej mechanicy robia duzo po omacku i na koszt klienta

Coz..



--
/Pozdrawiam, Filip/
oooo 6_V6 Tiptronic - :)         | www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

17 Data: Wrzesien 25 2007 09:44:38
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: PAndy 


"Filip"  wrote in message

ALes uparty. A ktorego czujnika predkosci walu korbowego nie uda mi sie sprawdzic? Podaj mi choc jeden przyklad...

czujniki halla z wbudowanym ukladem kondycjonujacym - zazwyczaj zwracaja na wyjsciu sygnal binarny w jakims przedziale napiec np TTL - zapiecie omomierza moze uszkodzic taki czujnik - juz rozumialbym gdybys najpierw ustalil woltomierzem charakter sygnalu a dopiero potem zapinal omomierz...

Nie wiem czemu zmieniles temat, ale ok. Najpierw trzeba zdiagnozowac

nie zmieniam tematu, widzialem przewody z roznych materialow np z konstantanu, stali, molibdenu, platyny, zlota, srebra ale czego ma to dowiesc lub czego ma to nie dowiesc?

usterke, pozniej sie ja naprawia. Nie uznaje czegos takiego jak wymiany wszystkich elementow, ktore moga byc powodem zlej pracy np. silnika.

ale nie zawsze procedura sprawdzania czujnikow omomierzem jest poprawna (chyba ze odpinasz wiazke, zwierasz na koncu i sprawdzasz sobie ciaglosc wiazki)

Jesli vag wskazuje blad czujnika walu korbowego, to nie znaczy ze czujnik jest zepsuty. Ale daje nam juz jakis trop, ktory nalezy

no to wydaje mi sie oczywiste i raczej nie jest powodem dyskusji

sprawdzic. Pierwsza rzecza jest sprawdzenie przewodu, czy nigdzie sie nie zlamal, jesli nie jest zlamany, wykreca sie czujnik i sprawdza "na stole" miernikiem, czy dziala. A wiekszosc zakladow proponuje od razu wymiane czujnika.

i o tym pisze - naraza sie kliennta na koszty zamiast ustalic co tak naprawde jest zdefektowane

I tu sobie sam odpowiedziales na pytanie, dlaczego tych przewodow sie nie naprawia.

wszystko zalezy od sytaucji - naprawiany kabel jesli naprawa zostala poprawnie zrobiona nie bedzie sie niczym roznil od kabla nienaprawianego i sprawnego

Nie ma potrzeby wzmacniac izolacje, ktora jest fabrycznie przystosowana do takiej pracy.

jesli okazuje sie ze cos jest nie tak  - wyciera sie kable bo np spadl z zawieszki ale nie jest uszkodzony to wymieniasz cala wiazke?

co nie znaczy ze moze go nie byc

Znasz zasade dzialania czujnika optycznego?

ale ktorego?

Coz..

....

18 Data: Wrzesien 24 2007 19:04:18
Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
Autor: Gryngol 

a nie mozesz poprostu podjechac sdo jakiegos serwisu na kompa i odczytac bledy??
jak u siebie w vectrze mialem go uszkodzonego, to mialem problemy z odpaleniem, albo czasami sobie zgasla jak stala na luzie i juz tez nie odpalala.


--
pozdrawiam
Gryngol

Nubira II - czujnik położenia wału korbowego



Grupy dyskusyjne