Nubira II - czujnik położenia wału korbowego
1 | Data: Wrzesien 24 2007 12:44:13 |
Temat: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | |
Autor: Miszaa | Witajcie, 2 |
Data: Wrzesien 24 2007 13:18:20 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: J.F. | On Mon, 24 Sep 2007 12:44:13 +0200, Miszaa wrote: Czy ktoś może mi pomóc v/s tego czujnika? 3) jak spr. czy jest dobry? IMO to raczej swiece i kable sprawdz oraz obecnosc iskry rano. Czujnik by sie tak szybko nie naprawial. J. 3 |
Data: Wrzesien 24 2007 13:15:01 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Filip | Miszaa wrote: 1) gdzie on jest zamontowany w tym autku - jak go znaleźć?W bloku. 2) jakie są objawy małego uszkodzenia? Co to jest male uszkodzenie? ALbo dziala, albo nie. a) rano muszę kręcić rozrusznikiem ok, 7 sek. A co wspolnego z tym czujnij polozenia walu korbowego? b) szarpie mi na wolnych obrotach - nawet na gorącymWedlug mnie masz inny problem w aucie. 3) jak spr. czy jest dobry?Miernikiem. -- /Pozdrawiam, Filip/ oooo 6_V6 Tiptronic - :) | www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 4 |
Data: Wrzesien 24 2007 17:26:20 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Gryngol | jaki silnik??? 5 |
Data: Wrzesien 24 2007 18:00:28 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Miszaa | jaki silnik??? Tak, 2.0 16v. A dlaczego sądzicie ze nie ten czujnik? Przecież daje informację do ECU czy silnik się kręci, czy tez nie... Więc jak da informację, że nie kręci się..., to ECU odcina dopływ paliwa... i wtedy moze szarpać... Pozdr. SMi 6 |
Data: Wrzesien 24 2007 18:35:39 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: PAndy |
jaki silnik??? to po co pytasz jak wiesz? a mzoe wtryskiwacz lezy? a mzoe swiece? kable? a moze zawor dodatkowego powietrza biegu jalowego ("silniczek krokowy") a mzoe lambda a moze jeszcze iles tam powodow - czujniki polozenia walu korobowego sa bardzo trudno uszkadzalne... bedziesz wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z karta dzwiekowa). tu masz przykladowe przebiegi z roznych czujnikow - czunik polozenia walu korbowego to crankshaft sensor 7 |
Data: Wrzesien 24 2007 18:36:23 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: PAndy |
tu masz przykladowe przebiegi z roznych czujnikow - czunik polozenia walu korbowego to crankshaft sensor http://www.picotech.com/auto/waveforms.html 8 |
Data: Wrzesien 24 2007 19:24:49 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Miszaa | A dlaczego sądzicie ze nie ten czujnik? Nowe części: - s. krokowy - lambda - TPS więc raczej odpadają... Brak mi pomysłu winowajcę szarpania (od czasu do czasu)... stąd pomysł na czujnik polozenia walu korobowego, które nie są mocną stroną GM=Opel=Daewoo... Pozdr. Smi 9 |
Data: Wrzesien 24 2007 19:29:15 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: PAndy |
Nowe części: stad zainwestowalbym kase w dobra diagnostyke i zlokalizowanie problemu - chyba ze jestes z tych co wymienia pol samochodu a na koncu okaze sie ze wina byl przetarty przewod albo skorodowana laczowka... stąd pomysł na czujnik polozenia walu korobowego, które nie są mocną stroną GM=Opel=Daewoo... jesli to cewka (czujnik reluktancyjny) to wlascwie nie ma sie co tam zepsuc 10 |
Data: Wrzesien 24 2007 19:34:58 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Filip | PAndy wrote: czujniki polozenia walu korobowego sa bardzo trudno uszkadzalne... Taaaaaaak? A nie wziales pod uwage, ze przewod nie jest ze stali i dotyka rozgrzanego bloku? Wiem, ze koszulka jest zrobiona z odpornego tworzywa na temperature, ale to nie zmienia faktu, ze przewod moze sie zgiac i w tym miejscu moze nastapic przerwanie, a tego juz nie naprawisz na wlasna odpowiedzialnosc, tylko zalecisz wymiane na nowy czujnik. Trzeba wszystko sprawdzac, a nie sama istote rzeczy. bedziesz wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z karta dzwiekowa).Po cholere? Wystarczy zwykly omomierz! tu masz przykladowe przebiegi z roznych czujnikow - czunik polozenia walu korbowego to crankshaft sensor True. -- /Pozdrawiam, Filip/ oooo 6_V6 Tiptronic - :) | www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 11 |
Data: Wrzesien 24 2007 19:45:55 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: PAndy |
Taaaaaaak? A nie wziales pod uwage, ze przewod nie jest ze stali i dotyka rozgrzanego bloku? Wiem, ze koszulka jest zrobiona z odpornego tworzywa na temperature, ale to nie zmienia faktu, ze przewod moze sie zgiac i w tym miejscu moze nastapic przerwanie, a tego juz nie naprawisz na wlasna odpowiedzialnosc, tylko zalecisz wymiane na nowy czujnik. Trzeba wszystko sprawdzac, a nie sama istote rzeczy. problem w tym by wymieniac czujnik wtedy gdy jest on uszkodzony a nie wymieniac wszystkie czuniki po omacku, co do naprawy przewodu - jesli uznam ze naprawa przewdou ma sens to dlaczego mam wymieniac sprawny czujnik gdy moge naprawic uszkodzony przewod? a izolacja kabla powinna wytrzymac ok 200 - 240 stopni - jesli to klasyczny loom to wymiana czujnika nie musi pomoc bedziesz wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z karta dzwiekowa).Po cholere? Wystarczy zwykly omomierz! omomierz nie zadziala w wypadku czujnikow o innej kosntrukcji (np optyczny czy halla) po to by wiedziec i tak trzeba sie dopiac do sygnalu - od razu bedzie wiadomo czy to czujnik czy cos innego 12 |
Data: Wrzesien 24 2007 20:04:39 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Filip | PAndy wrote: problem w tym by wymieniac czujnik wtedy gdy jest on uszkodzony a nie wymieniac wszystkie czuniki po omacku, Ale nie ma zadnego problemu, wystarczy omomierz, magnes i klucz 10! co do naprawy przewodu - jesli uznam ze naprawa przewdou ma sens to dlaczego mam wymieniac sprawny czujnik gdy moge naprawic uszkodzony przewod? Po to, by klient nie wrocil do Ciebie z tym samym problemem. Poza tym slyszales o czyms takim jak stalowe przewody? a izolacja kabla powinna wytrzymac ok 200 - 240 stopni - Kabel fabrycznie nie dotyka w zadnym miejscu bloku silnika! Nie slyszalem o czujniku optycznym predkosci walu korbowego.bedziesz wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z karta dzwiekowa).Po cholere? Wystarczy zwykly omomierz! Zas do czujnika halla wystarczy omomierz i magnes! po to by wiedziec i tak trzeba sie dopiac do sygnalu - od razu bedzie wiadomo czy to czujnik czy cos innego Nie trzeba. -- /Pozdrawiam, Filip/ oooo 6_V6 Tiptronic - :) | www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 13 |
Data: Wrzesien 24 2007 20:28:09 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: PAndy |
Ale nie ma zadnego problemu, wystarczy omomierz, magnes i klucz 10! akurat w tym typie a w innych juz niekoniecznie Po to, by klient nie wrocil do Ciebie z tym samym problemem. Poza tym slyszales o czyms takim jak stalowe przewody? ok, pytanie czy klient placi a ty wymieniasz po omacku czy sprawdzasz i wiesz co wymeinic by bylo dobrze - za czesto ma sie do czynienia z mechanikami ktorzy sukcesywnie wymieniaja kolejne elementy uczac sie na koszt klienta Kabel fabrycznie nie dotyka w zadnym miejscu bloku silnika! co nie zmienia faktu ze pracuje w ciezkich warunkach i stosuje sie albo prowadzenie gwarantujace takie a nie inne warunki albo jednak wzmacnia izolacje to tzw dobre praktyki inzynierskie a jesli sie tego nie pilnuje to mamy serie wezwan do serwisow na akcje wymiany tego czy tamtego albo watki ze to czy tamto sie pali Nie slyszalem o czujniku optycznym predkosci walu korbowego. co nie znaczy ze moze go nie byc Zas do czujnika halla wystarczy omomierz i magnes! ech i moze dlatego coraz czesciej mechanicy robia duzo po omacku i na koszt klienta Nie trzeba. no tak, klient placi i ani mysli zakwestioowac wiedze mechnika ze strachu by mu mechanik czego nie "naprawil" extra 14 |
Data: Wrzesien 24 2007 20:33:35 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Miszaa | Ale nie ma zadnego problemu, wystarczy omomierz, magnes i klucz 10! OK. Fajnie sie Wam dyskutuje... a mnie to szarpanie wkurza!!! Serwis Daewoo najlepiej wimienilby pól samochodu... Zatem- czy znacie dobry, doswiadczony punkt diagnostyczny we Wroclawiu? Pozdr. Smi 15 |
Data: Wrzesien 24 2007 21:02:12 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Filip | Miszaa wrote: Zatem- czy znacie dobry, doswiadczony punkt diagnostyczny we Wroclawiu?Z tego co widze, jest to rowniez pytanie do mnie. Niestety nie znam takiego punktu, jestem z trojmiasta. A to, ze chca Ci wymienic pol samochodu, to normalka. Udaj sie do kogos, kto sie zna, a nie udaje ze sie zna. Serwisy omijaj z daleka. Bo pozwalanie na wymienianie wszystkiego mija sie z celem (i nie mowie tu o kosztach), bo takie praktyki moga byc przyczyna kolejnych niekonczacych sie usterek... -- /Pozdrawiam, Filip/ oooo 6_V6 Tiptronic - :) | www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 16 |
Data: Wrzesien 24 2007 21:25:08 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Filip | PAndy wrote: ALes uparty. A ktorego czujnika predkosci walu korbowego nie uda mi sie sprawdzic? Podaj mi choc jeden przyklad...Ale nie ma zadnego problemu, wystarczy omomierz, magnes i klucz 10! Nie wiem czemu zmieniles temat, ale ok. Najpierw trzeba zdiagnozowac usterke, pozniej sie ja naprawia. Nie uznaje czegos takiego jak wymiany wszystkich elementow, ktore moga byc powodem zlej pracy np. silnika.Po to, by klient nie wrocil do Ciebie z tym samym problemem. Poza tym slyszales o czyms takim jak stalowe przewody? Jesli vag wskazuje blad czujnika walu korbowego, to nie znaczy ze czujnik jest zepsuty. Ale daje nam juz jakis trop, ktory nalezy sprawdzic. Pierwsza rzecza jest sprawdzenie przewodu, czy nigdzie sie nie zlamal, jesli nie jest zlamany, wykreca sie czujnik i sprawdza "na stole" miernikiem, czy dziala. A wiekszosc zakladow proponuje od razu wymiane czujnika. Kabel fabrycznie nie dotyka w zadnym miejscu bloku silnika!co nie zmienia faktu ze pracuje w ciezkich warunkach I tu sobie sam odpowiedziales na pytanie, dlaczego tych przewodow sie nie naprawia. i stosuje sie albo prowadzenie gwarantujace takie a nie inne warunki albo jednak wzmacnia izolacje Nie ma potrzeby wzmacniac izolacje, ktora jest fabrycznie przystosowana do takiej pracy. Znasz zasade dzialania czujnika optycznego?Nie slyszalem o czujniku optycznym predkosci walu korbowego. Coz..Zas do czujnika halla wystarczy omomierz i magnes! -- /Pozdrawiam, Filip/ oooo 6_V6 Tiptronic - :) | www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm | http://tinyurl.com/fhpfn PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 17 |
Data: Wrzesien 25 2007 09:44:38 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: PAndy |
ALes uparty. A ktorego czujnika predkosci walu korbowego nie uda mi sie sprawdzic? Podaj mi choc jeden przyklad... czujniki halla z wbudowanym ukladem kondycjonujacym - zazwyczaj zwracaja na wyjsciu sygnal binarny w jakims przedziale napiec np TTL - zapiecie omomierza moze uszkodzic taki czujnik - juz rozumialbym gdybys najpierw ustalil woltomierzem charakter sygnalu a dopiero potem zapinal omomierz... Nie wiem czemu zmieniles temat, ale ok. Najpierw trzeba zdiagnozowac nie zmieniam tematu, widzialem przewody z roznych materialow np z konstantanu, stali, molibdenu, platyny, zlota, srebra ale czego ma to dowiesc lub czego ma to nie dowiesc? usterke, pozniej sie ja naprawia. Nie uznaje czegos takiego jak wymiany wszystkich elementow, ktore moga byc powodem zlej pracy np. silnika. ale nie zawsze procedura sprawdzania czujnikow omomierzem jest poprawna (chyba ze odpinasz wiazke, zwierasz na koncu i sprawdzasz sobie ciaglosc wiazki) Jesli vag wskazuje blad czujnika walu korbowego, to nie znaczy ze czujnik jest zepsuty. Ale daje nam juz jakis trop, ktory nalezy no to wydaje mi sie oczywiste i raczej nie jest powodem dyskusji sprawdzic. Pierwsza rzecza jest sprawdzenie przewodu, czy nigdzie sie nie zlamal, jesli nie jest zlamany, wykreca sie czujnik i sprawdza "na stole" miernikiem, czy dziala. A wiekszosc zakladow proponuje od razu wymiane czujnika. i o tym pisze - naraza sie kliennta na koszty zamiast ustalic co tak naprawde jest zdefektowane I tu sobie sam odpowiedziales na pytanie, dlaczego tych przewodow sie nie naprawia. wszystko zalezy od sytaucji - naprawiany kabel jesli naprawa zostala poprawnie zrobiona nie bedzie sie niczym roznil od kabla nienaprawianego i sprawnego Nie ma potrzeby wzmacniac izolacje, ktora jest fabrycznie przystosowana do takiej pracy. jesli okazuje sie ze cos jest nie tak - wyciera sie kable bo np spadl z zawieszki ale nie jest uszkodzony to wymieniasz cala wiazke? co nie znaczy ze moze go nie bycZnasz zasade dzialania czujnika optycznego? ale ktorego? Coz.. .... 18 |
Data: Wrzesien 24 2007 19:04:18 | Temat: Re: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego | Autor: Gryngol | a nie mozesz poprostu podjechac sdo jakiegos serwisu na kompa i odczytac bledy?? |