Grupy dyskusyjne   »   Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- pr zyczyna ???

Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- pr zyczyna ???



1 Data: Czerwiec 30 2007 14:32:15
Temat: Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- przyczyna ???
Autor: SMi 

witam,

Od pewnego czasu walczę z takim problemem na benzynie:
1). jak nacisnę na pedał przyspieszenia, to najpierw jest lekkie przydławienie silnika, a dopiero potem lekko szarpnie i zaczyna przyśpieszać.
i

2). jak spuszczam gwałtownie nogę z pedału przyśpieszenia (hamowanie silnikiem na włączonym biegu) to nieraz mi 2 razy lekko szarpnie silnikiem.

Kiedyś nie miałem tego problemu.
Kiedyś przy hamowaniu silnikiem, silnik szybko schodził z obrotów do poziomu 1200 obr/min, i od tego momentu już schodził bardzo wolno do poziomu wolnych obrotów.

Teraz zauważyłem, że od razu schodzi szybko do do poziomu wolnych obrotów i wtedy sobie szarpie.

Jakie elementy sterowania silnika w Nubirze odpowiadają za to "przytrzymanie obrotów" przy poziomie 1200 obr/min ?

Wymieniłem już: silniczek krokowy, potencjometr przepustnicy (TPS), sondę lambda, świece

Ale nadal jest to samo...

Czy jakieś luzy na przepustnicy powietrza mogą to powodować ?

A czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ? /tzw. Map-sensor/

Gdzie szukać przyczyny ?

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Serdecznie pozdrawiam
SMi

Nubira 2000ccm+ LPG OMVL DREAM XXI semi-sekwencja



2 Data: Czerwiec 30 2007 15:12:19
Temat: Re: Nubira - dziura między wolnymi obrotam i a normalnymi- przyczyna ???
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello SMi,

Saturday, June 30, 2007, 2:32:15 PM, you wrote:

[...]

Kiedyś przy hamowaniu silnikiem, silnik szybko schodził z obrotów do poziomu
1200 obr/min, i od tego momentu już schodził bardzo wolno do poziomu wolnych
obrotów.
Teraz zauważyłem, że od razu schodzi szybko do do poziomu wolnych obrotów i
wtedy sobie szarpie.
Jakie elementy sterowania silnika w Nubirze odpowiadają za to "przytrzymanie
obrotów" przy poziomie 1200 obr/min ?
Wymieniłem już: silniczek krokowy, potencjometr przepustnicy (TPS), sondę
lambda, świece

Sam wymieniałeś? Silnik krokowy był poprawnie ustawiony przed
instalacją? Procedura ustawiania wolnych obrotów była zachowana?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

3 Data: Czerwiec 30 2007 16:31:20
Temat: Re: Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- przyczyna ???
Autor: SMi 

Sam wymieniałeś? Silnik krokowy był poprawnie ustawiony przed
instalacją? Procedura ustawiania wolnych obrotów była zachowana?

Oczywiście!

Np. tak jak tutaj: http://www.darekwie.user.icpnet.pl/czyszczenie_krokowca.htm

Pozdr.
Smi

4 Data: Czerwiec 30 2007 17:57:07
Temat: Re: Nubira - dziura między wolnymi obrotam i a normalnymi- przyczyna ???
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello SMi,

Saturday, June 30, 2007, 4:31:20 PM, you wrote:

Sam wymieniałeś? Silnik krokowy był poprawnie ustawiony przed
                                       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
instalacją? Procedura ustawiania wolnych obrotów była zachowana?
Oczywiście!
Np. tak jak tutaj:
http://www.darekwie.user.icpnet.pl/czyszczenie_krokowca.htm

Na stronie nie ma ani słowa o tym, w jakiej pozycji ma się znajdować
"grzybek" nowego regulatora przed instalacją...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

5 Data: Czerwiec 30 2007 19:48:43
Temat: Re: Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- przyczyna ???
Autor: SMi 


Na stronie nie ma ani słowa o tym, w jakiej pozycji ma się znajdować
"grzybek" nowego regulatora przed instalacją...


Te objawy były również na starym krokowcu.... :(

Pozdr.
smi

6 Data: Czerwiec 30 2007 20:24:47
Temat: Re: Nubira - dziura między wolnymi obrotam i a normalnymi- przyczyna ???
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello SMi,

Saturday, June 30, 2007, 7:48:43 PM, you wrote:


Na stronie nie ma ani słowa o tym, w jakiej pozycji ma się znajdować
"grzybek" nowego regulatora przed instalacją...
Te objawy były również na starym krokowcu.... :(

To nie jest dziwne. Być może wystarczyło stary przeczyścić,
przesmarować i poprawnie ustawić.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

7 Data: Lipiec 01 2007 00:28:24
Temat: Re: Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- przyczyna ???
Autor: olleo 

Od pewnego czasu walczę z takim problemem na benzynie:
1). jak nacisnę na pedał przyspieszenia, to najpierw jest lekkie
przydławienie silnika, a dopiero potem lekko szarpnie i zaczyna
przyśpieszać.

Po szczegoly wymiany (a najpierw czyszczenia) krokowca odsylam na:
http://nubira.autokacik.pl/forum.html
--
Olleo

8 Data: Lipiec 01 2007 18:22:01
Temat: Re: Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- przyczyna ???
Autor: szadok 

W wiadomości  SMi
pisze, co następuje...


Gdzie szukać przyczyny ?

gaz czy benzyna? 
Sprawdzałeś poprawność działania zaworu EGR?
Sprawdzałeś, czy nie spadł Ci jakiś wężyk podciśnieniowy?

pzdr, szadok
--
przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
"To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"
          śp. Babcia

9 Data: Lipiec 01 2007 22:50:59
Temat: Re: Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- przyczyna ???
Autor: SMi 

Gdzie szukać przyczyny ?

gaz czy benzyna?
Sprawdzałeś poprawność działania zaworu EGR?
Sprawdzałeś, czy nie spadł Ci jakiś wężyk podciśnieniowy?


Ten silnik nie ma recyrkulacji spalin...

Węzyk też nie spadł.

Zastanawiam się, czy nie mam przypadkiem luzu na potencjometrze przepustnicy [TPS]...

tzn. jak nasickam gaz, to wpierw otwiera się przepustnica, a dopiero później rusza się TPS, który daje sygnał o wzbogaceniu mieszanki..

Co o tym sądzicie ?

Pozdrawiam
SMi

10 Data: Lipiec 02 2007 06:36:11
Temat: Re: Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- przyczyna ???
Autor: olleo 

Ten silnik nie ma recyrkulacji spalin...

A co? Zdjety? Bo oryginalnie ma.

Zastanawiam się, czy nie mam przypadkiem luzu na potencjometrze
przepustnicy
[TPS]...

Raczej nie, choc mozesz jeszcze sprawdzic sama przepustnice, ale raczej pod
katem syfu z odmy.

Co o tym sądzicie ?

Sadzimy, ze musisz sprawdzic caly kolektor dolotowy, czy nie dziurawy - to
objawy charakterystyczne dla tego tematu. Sprawdz tez, czy w kolektorze nie
ma klapki antywybuchowej dodanej przez gaziarza i czy ta klapka sie nie
blokuje. Zwaz tez, ze kolektor nie zaczyna sie od filtru powietrza, ale jest
jeszcze go kawal przed nim - pod filtrem powietrza, jakby "w" zderzaku, jest
rezonator, a od niego idzie nad nadkolem do tylu auta i wchodzi dalej w
profil zamkniety - zdarzaly sie przypadki, ze gdzies po drodze byl
przytkany, jak u jednego kolegi, o ktorego na samym poczatku dolotu jakis
fragment maty wygluszajacej byl przez kolektor zasysany i mial podobne
objawy do twoich.

Zajrzales juz na nubira.autokacik.pl? Tam ci pomoga.
--
Olleo

Nubira - dziura między wolnymi obrotami a normalnymi- przyczyna ???



Grupy dyskusyjne