OFFSET , KOLA ... o co biega?
1 | Data: Lipiec 12 2008 19:02:14 |
Temat: OFFSET , KOLA ... o co biega? | |
Autor: szarjusz | Witam. Koledzy gdzie znajde wyczerpujące informacje na temat offsetu kół w aucie 2 |
Data: Lipiec 12 2008 19:17:33 | Temat: Re: OFFSET , KOLA ... o co biega? | Autor: Tomasz Pyra | szarjusz pisze: Witam. Koledzy gdzie znajde wyczerpujące informacje na temat offsetu kół w aucie Stosować taki jaki przewiduje producent. Kupując felgi muszą mieć taki rozmiar i takie ET jakie dopuszcza producent. To jest odległość między płaszczyzną którą przykręcasz koło do felgi, a środkiem felgi. Zamontowanie felg z innym ET zmienia promień zataczania koła co może zmienić zachowanie samochodu. Koła mogą obcierać przy dobiciu zawieszenia na zakręcie, a w czasie hamowania może szarpać kierownicą. 3 |
Data: Lipiec 12 2008 12:32:42 | Temat: Re: OFFSET , KOLA ... o co biega? | Autor: Pete |
Witam. Koledzy gdzie znajde wyczerpujące informacje na temat offsetu kół w aucie Wpisz w google odsadzenie felgi. Pierwszy z brzegu link: http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Felgi___parametry_montazowe_,1,70,40.html Tu od razu mam pytanie. W 206 mam kółka 195/50/15 ( na ładnych aluskach) ale one To znaczy że ET (odsadzenie) jest za małe. Czy to dobrze czy nie , ET powinno byc takie jakie zaleca producent auta. Zmieniajac ET odbiegasz od optymalnych właściwości jezdnych jakie założył sobie producent. i czy np. Teoretycznie tak. Wiem jedno ze autko lekko mi się miota po drodze w koleinach ale tłumacze to Czasami to kwestia konkretnych opon, albo ustawienia geometrii. A czasami to po prostu nasze beznadziejne polskie drogi. Pozdr. Pete 4 |
Data: Lipiec 12 2008 19:47:59 | Temat: Re: OFFSET , KOLA ... o co biega? | Autor: Gabriel'Varius' |
Tu od razu mam pytanie. W 206 mam kółka 195/50/15 ( na ładnych aluskach) ale onehttp://img134.imageshack.us/img134/3674/etae3.gif oraz http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/?m=renault pozdrawiam -- -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl <-- -- -- -- -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 5 |
Data: Lipiec 12 2008 21:26:24 | Temat: Re: OFFSET , KOLA ... o co biega? | Autor: JKK |
Witam. Koledzy gdzie znajde wyczerpujące informacje na temat offsetu kół w aucie Dla jadących za Tobą w deszczu na pewno nie. Jeżeli używasz / będziesz używał takiego samego rozmiaru w zimie, to będziesz miał pięknie usyfione drzwi. Pzdr JKK 6 |
Data: Lipiec 12 2008 23:42:40 | Temat: Re: OFFSET , KOLA ... o co biega? | Autor: .Peeter | szarjusz wrote: Tu od razu mam pytanie. W 206 mam kółka 195/50/15 ( na ładnych Jeśli nic nie ociera, to dobrze, bo lepiej auto wygląda. , czy może to mieć wpływ na właściwiści jezdne Może wpłynąć na stabilność na zakrętach na plus, za to na koleinach zdecydowanie na minus. (dobry czy nie dobry?) i czy np. szybciej zużywają się Mogą się zużywać minimalnie szybciej... Wiem jedno ze autko lekko mi się miota po drodze w koleinach ale Moje miota okrutnie na koleinach, przywykłem do tego. :) Jakie macie przemyślenia na ten temat. Takie, że mniej zagłębione koło + dobrze dobrana felga i opona do niej (żeby balonu nie było, czyli np. na 7 calową felgę opona max 195 szerokość...) = lepsza prezencja auta. -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 7 |
Data: Lipiec 12 2008 23:49:27 | Temat: Re: OFFSET , KOLA ... o co biega? | Autor: Tomasz Pyra | ..Peeter pisze: szarjusz wrote: A to jak wiadomo najważniejsze. :) To że przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności albo zablokowaniu jednego koła (w sumie na jedno wychodzi) pojawi się nagle moment skręcający na kołach to szczegół którym nie należy się przejmować. ;) Najważniejsze żeby było branie... , czy może to mieć wpływ na właściwiści jezdne Tak długo jak nie gazujesz i nie hamujesz... Wiem jedno ze autko lekko mi się miota po drodze w koleinach ale Czego się nie robi żeby samochód wyglądał... Jakie macie przemyślenia na ten temat. Nie zapomnij nabić w oponę 6 atmosfer, bo taka ugięta na dole wygląda wieśniacko. :) 8 |
Data: Lipiec 13 2008 00:25:43 | Temat: Re: OFFSET , KOLA ... o co biega? | Autor: .Peeter | Tomasz Pyra wrote: To że przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności albo Nie zauważyłem większych różnic między seryjnymi felgami, a tymi, na których turlam się w sezonie letnim. Na zimę mam 6x15 ET38 z oponą 195/50R15, na lato 7x15 ET37 z oponą również 195/50R15. Tak długo jak nie gazujesz i nie hamujesz... Jak wyżej. Nie zapomnij nabić w oponę 6 atmosfer, bo taka ugięta na dole wygląda Źle mnie chyba odebrałeś. ;) Pewnie wobraziłeś sobie od razu moje auto jako monstrum na ogromnych kołach, wystających 10cm poza obrys nadwozia. Daleki jestem od takich modów. :) Ja po prostu nie uważam, że trzeba się całkowicie trzymać serii, można dać większe i troszkę szersze felgi, byle nie przesadzić. :) W sporej części aut można już w salonie dokupić większe felgi z szerszymi oponami, które siłą rzeczy mniej się chowają w nadkolach i jakoś to tym autom nie szkodzi. -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 9 |
Data: Lipiec 13 2008 00:55:33 | Temat: Re: OFFSET , KOLA ... o co biega? | Autor: Tomasz Pyra | ..Peeter pisze: Ja po prostu nie uważam, że trzeba się całkowicie trzymać serii, można Ale felgi sobie można dawać szersze z tym że kluczowy jest tu parametr ET który powinien być taki jaki ma być, a nie taki z jakim akurat się udało kupić felgi :) Żeby to sobie tak uzmysłowić, żeby nie było żadnych wątpliwości wyobraź sobie że zakładasz do samochodu felgi w standardowym rozmiarze, ale z ET=-500. Czyli koła będą wystawać daleko poza obrys, wyjdzie jakiś taki cudak: http://img517.imageshack.us/my.php?image=cudakai8.png (tu ze skręconymi kołami żeby było wiadomo o co chodzi). No i nietrudno sobie wyobrazić co się stanie jak takim cudem zaczniemy hamować mając prawe koła na lodzie, a lewe na asfalcie - po prostu wyrwie z rąk kierownice i skręci w lewo. Oczywiście to przy ogromnym przekroczeniu zalecanego ET, ale już przy przestawianiu o kilka mm efekty będą takie same, tyle że słabsze. Może nie wyrwie z rąk kierownicy, ale podczas hamowania albo przyspieszania samochód będzie niestabilny i będzie miał swoje pomysły na jazdę. 1mm ET w te czy w tamte raczej diametralnie niczego nie zmieni, ale może być już niekorzystne. 10 |
Data: Lipiec 13 2008 09:27:10 | Temat: Re: OFFSET , KOLA ... o co biega? | Autor: .Peeter | Tomasz Pyra wrote: Ale felgi sobie można dawać szersze z tym że kluczowy jest tu parametr A to już inna sprawa. :) Jak szukałem felg, zdarzały się fajne wzory, ale np. z ET -15, odpadało od razu. :) U mnie seryjne felgi mają ET38, starałem się nie przekroczyć ET35, żeby nie mieć właśnie problemów z tarciem, miotaniem przy hamowaniu itp. Czyli koła będą wystawać daleko poza obrys, wyjdzie jakiś taki cudak: Z zdarzają się takie na mieście... :D 1mm ET w te czy w tamte raczej diametralnie niczego nie zmieni, ale No to mogę śmiało powiedzieć, że nie jest. :) Na zimówkach miota mnie w koleinach tak samo, ostre hamowanie w koleinach też kończy się sporą kontrą... takie auto i nic nie poradzę. ;) -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| |