OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym
1 | Data: Czerwiec 30 2008 07:57:55 |
Temat: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | |
Autor: Janusz Brela | Witam 2 |
Data: Czerwiec 30 2008 08:27:25 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: Agent |
Witam Nie ma prostej zależności że silnik DOHC ma taki moment a OHC inny. Po prostu to zawsze będą inne silniki różniące się nie tylko liczbą wałków i zaworów. Nawet jeśli udałoby ci się znaleźć taki silnik to nie bedziesz wiedział czy np komputer ma inną mapę wtrysków, inny kolektor itp. 3 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:34:44 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela | Nie ma prostej zależności że silnik DOHC ma taki moment a OHC inny. Po właśnie to mnie interesuje jak sie zmieni moment obrotowy(charakterystyki) w zależności od ilosci zaworów na cylinder Pozdrawiam Janusz Brela 4 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:15:10 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
Witam OHC czy DOHC nie determinuje bezposrednio ilosci zaworow na cylinder, jednostki z wieksza iloscia zaworow na cylinder maja zazwyczaj bardziej nierowny moment obrotowy w calym zakresie predkosci obrotowych, osiagi silnika zaleza od wielu czynnykow i jak mi sie wydaje ilosc walkow rozrzadu ma tu najmniejsze znaczenie. 5 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:33:19 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela |
OHC czy DOHC nie determinuje bezposrednio ilosci zaworow na cylinder, To chciałbym wiedzieć jak to sie zmienia i dlaczego? Pozdrawiam Janusz Brela 6 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:41:02 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
poszukaj sobie w takim razie informacji o silnikach w ktorych zmienila sie praktycznie wylacznie glowica z 8V na 16V (np fordowski NSD vs N3A), jednostki wielozaworowe zazwyczaja maja wyzszy moment obrotowy polozony w wezszym zakresie predkosci obrotowych ale wplyw ma na to konstrukcja dolotu, wylotu, ksztalt komory spalania i pare innych rzeczy. Ja w kazdym razie nie wiazalbym ilosci walkow rozrzadu z momentem 7 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:54:08 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: Tomasz Pyra | Janusz Brela pisze: OHC czy DOHC nie determinuje bezposrednio ilosci zaworow na cylinder, Zasadniczo więcej zaworów to lepsze napełnianie silnika przy wysokich obrotach i nieco gorsze przy niskich. Po prostu więcej zaworów to "większa dziura" do cylindra, a większa dziura pozwala wpuścić do cylindra więcej powietrza przy dużym podciśnieniu (wysokie obroty). Za to mniejsza dziura pozwala lepiej napełnić cylinder przy niższych obrotach (wyższa prędkość przepływu gazu przez zawór) dzięki jakimś tam zagadkowym efektom rezonansowym :) Jeżeli chodzi o skutki, to silniki 16V rozwijają wyższą moc, przy wyższych obrotach - krzywa jest bardziej stroma. Natomiast tak jak już było mówione - DOHC/OHC nie ma przełożenia wprost na ilość zaworów, a jest tylko rozwiązaniem konstrukcyjnym popychania tych zaworów, a czy będzie ich dowolna ilość pomiędzy 2 a 5 na cylinder to już inna sprawa. 8 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:50:24 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela | Za to mniejsza dziura pozwala lepiej napełnić cylinder przy niższych tego własnie nie rozumiałem. Jeżeli chodzi o skutki, to silniki 16V rozwijają wyższą moc, przy wyższych Natomiast tak jak już było mówione - DOHC/OHC nie ma przełożenia wprost na To wiem poprostu źle się wyraziłem kontruując pytanie Dziękuję za rzeczową odpowiedź Pozdrawiam Janusz Brela 9 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:36:05 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: Boombastic |
Witam To się zdecyduj - pytasz o ilość wałków czy o ilość zaworów. Bo to nie ma nic wspólnego jedno z drugim. 10 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:41:39 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela |
To się zdecyduj - pytasz o ilość wałków czy o ilość zaworów. Bo to nie ma Wybaczysz mi że się źle wyrazilem? Bardzo proszę wybacz 11 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:15:40 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: R. | Janusz Brela pisze: Witam ilość wałów nie wpływa znacząco na ilość zaworów - patrz moja mazda: 1,8 16V (BPE) i jeden wałek, moc 103 KM i 148 Nm przy 4000 obr./min. natomiast wersja: 1,8 16V DOHC (BP-DOHC) dwa wałki, moc 128 KM i 157 Nm przy 4500 obr./min. przeniesienie maksymalnego momentu w górę nawet tak nieznacznie znacząco wpływa na technikę jazdy - w DOHC'u jest on w dużo węższym przedziale natomiast silniki 8 zaworowe (niestety nie ma 1,8 ) 1,6 8V jeden wałek, 8 zaworów, moc 84 KM i 125 Nm przy *2500* obr./min. 1,6 16V jeden wałęk, 16 zaworów, moc 88 KM i moment 132Nm przy *4000* rpm/min w powyższym przypadku widać już snaczącą różnicę w obrotach maksymalnego momentu Proszę podeprzeć odpowiedź wykresami niestety znalazłem tylko wykres dla silnika B6 http://images31.fotosik.pl/109/68ca411491b212c5.jpg -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V >>> http://ujeb.pl/mazda323 PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++ 12 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:53:57 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela |
13 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:06:57 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: Mikolaj Rydzewski | R. wrote: przeniesienie maksymalnego momentu w górę nawet tak nieznacznie znacząco 'nieznacznie znaczaco' - czyli nic sie nie zmienilo? 14 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:23:48 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są różnice w momencie obrotowym | Autor: R. | Mikolaj Rydzewski pisze: R. wrote: zabrakło przecinka i co z tego - kto chciał to zrozumial o co kaman a kto nie chcial jego problem... -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V >>> http://ujeb.pl/mazda323 PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++ 15 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:36:32 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie sÂą różnice w momencie obrotowym | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 30 Jun 2008 07:57:55 +0200, "Janusz Brela" Chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice w przebiegach momentu obrotowego Nie ma takich silników. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Czerwiec 30 2008 11:09:44 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są róznice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
On Mon, 30 Jun 2008 07:57:55 +0200, "Janusz Brela" ekhm... jestes pewien czy ja nie rozumiem pytania autora a ty zrozumiales i udzielasz odpowiedzi? 17 |
Data: Czerwiec 30 2008 12:43:59 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie sÂą róznice w momencie o brotowym | Autor: Jakub Witkowski | PAndy pisze: dla jakichs silników o tej samej pojemnosci rózniacych sie TYLKO iloscia Ja zrozumiałem odpowiedź nastÄpujÄ co: nie ma dwóch takich silników, które różniÄ siÄ TYLKO liczbÄ zaworów na cylinder. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub całoĹci poglÄ dom ich Autora. 18 |
Data: Czerwiec 30 2008 12:56:35 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie sÂą róznice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
Ja zrozumiałem odpowiedź nastÄpujÄ co: nie ma dwóch takich silników, alez sa takie w ktorych inna jest tylko glowica... cala reszta jest praktycznie taka sama - pytanie co kryje sie pod TYLKO? 19 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:06:29 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie sÂą róznice w momencie o brotowym | Autor: R. | PAndy pisze:
potwierdzam: 8V http://img45.imageshack.us/img45/256/11rb5.jpg 16V http://images27.fotosik.pl/208/a7e108a251504763.jpg sama budowa reszty oprócz głowicy a dokładniej iloĹci krzywek na wałku rozrzÄ du i iloĹci zaworów jest identyczna. -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V >>> http://ujeb.pl/mazda323 PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++ 20 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:34:18 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie sÂą róznice w momencie obrotowym | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 30 Jun 2008 12:56:35 +0200, "PAndy" alez sa takie w ktorych inna jest tylko glowica... cala reszta jest Tylko, to tylko ilość zaworó. A w Twoim przykładzie z fordem, reaz, porównujesz dwa DOHC, a pytanie bylo OHC vs DOHC, poza tym silniki mają tez inne układy dolotowe, wydechowe i inne sterowanie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Czerwiec 30 2008 18:24:17 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są róznice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
Tylko, to tylko ilosc zaworó. A w Twoim przykladzie z fordem, reaz, ok, ale juz ustalilismy ze nie ma wiekszego znaczenia jeden czy dwa walki i autor watku zreflektowal sie ze raczej chodzi mu o ilosc zaworow a nie o OHC vs DOHC (mylnie bowiem utozsamil to z iloscia zaworow) maja tez inne uklady dolotowe, wydechowe i inne sterowanie. ekhm osmiele sie nie zgodzic w calosci - maja o ile maja - bez wiekszych problemow mozesz przelozyc glowice 16V w miejsce 8V bez zmieniania tego o czym mowisz, inna bedzie strategia sterowania przez EEC. 22 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:33:18 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie sÂą róznice w momencie obrotowym | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 30 Jun 2008 11:09:44 +0200, "PAndy" dla jakichs silników o tej samej pojemnosci rózniacych sie TYLKO iloscia Nie ma dwóch silników różniących się tylko ilością zaworów na cylinder. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 23 |
Data: Czerwiec 30 2008 18:29:06 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie są róznice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
Nie ma dwóch silników rózniacych sie tylko iloscia zaworów na fabrycznych a i to nie jestem pewien - N9E (DOHC z Sierrki) moze dostac glowice z Y5B czy N7A bez zmieniania pozostalych elementow |