Grupy dyskusyjne   »   ODB2 - ELM327

ODB2 - ELM327



1 Data: Czerwiec 04 2013 22:32:24
Temat: ODB2 - ELM327
Autor: megrimsNO@interia.pl 

Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnÄ™ pacjenta autostradÄ…
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?



2 Data: Czerwiec 04 2013 22:42:53
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Autor: hisjusz 

W dniu 2013-06-04 22:32,  pisze:

Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnÄ™ pacjenta autostradÄ…
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?

Megrims:
1.kiedy wiÄ™cej powietrza przepływa przez chłodnice?
2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?


Teraz moje prywatne pytanie: Co trzeba robić żeby takie tłuste fury jak Ty dosiadać?

4 Data: Czerwiec 04 2013 21:18:33
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Autor: RafaĹ‚ Grzelak 

 wrote:


IMO coĹ› jest nie tak (czas na 911)

Nie mogles tak od razu? A nie jakies pierdoly o chlodnicy... :)

We wrzesniu akurat 50th Anniversary wychodzi.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

5 Data: Czerwiec 04 2013 23:26:26
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Autor: Lewis 

W dniu 2013-06-04 22:57,  pisze:
   .

Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
leci do chłodnicy. Dopiero jak siÄ™ czynnik zagrzeje i bimetal w
termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby siÄ™ auto
jak najszybciej rozgrzało. JEĹ›li teraz na dworze 16 stopni i jadÄ…c
w mieĹ›cie mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
przepływ do chłodnicy jak na możliwoĹ›ci jej chłodzenia


IMO coĹ› jest nie tak (czas na 911)

A jaka jest optymalna temp pracy Twojego silnika? Czy przypadkiem nie 88C?

Zauważ że powyżej tej temp termostat siÄ™ otwiera i puszcza ciepełko w chłodnicÄ™. W trasie masz wiaterek i chłodnica szybko schłodzi co powinna.
W mieĹ›cie przy tej samej temp termostat siÄ™ otwiera i puszcza na chłodnicÄ™ ale wiaterku nie ma i woda sobie krÄ…ży w otwartym obiegu do momentu aż przy około 100C włÄ…czy siÄ™ wiatrak i wygeneruje wiaterek, wówczas temp spada do około 90C wyłÄ…cza sie wiatrak i znów czeka do 100C

--
Pozdrawiam
Lewis

8 Data: Czerwiec 05 2013 20:46:37
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Autor: huri_khan 

Dnia Tue, 04 Jun 2013 22:32:24 +0200,  napisał(a):

Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Je¶li jade w mie¶cie normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnę pacjenta autostrad±
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?

Temp pracy to 88. Jad±c w mie¶cie nie ma odpowiedniego przepływu powietrza
chłodz±cego chłodnicę i temp wzrasta (wiatrak także nie wyrabia).

Jad±c autostrad± prędko¶ć sktuecznie wychładza (poprzez chłodnicę i ciecz)
silnik do jego optymalnej temp (a raczej temp. otwarcia się termostatu.

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

9 Data: Czerwiec 06 2013 01:17:08
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Autor: _MichaĹ‚ 

On 6/4/2013 10:32 PM,  wrote:

Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnÄ™ pacjenta autostradÄ…
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?

Mi trochÄ™ Ľle poskrÄ™cali auto - a pech ciał ze trasa
miała ~2200km ;) 1080km tam i potem z powrotem.

I potwierdzam zależnoć - przy dużej prÄ™dkoĹ›ci chłodzi
siÄ™ ok. U mnie siÄ™ przegrzewał przy poniżej 160km/h
(a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)

Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturÄ™ ok, ale podjazd
na stacjÄ™ benzynowÄ… to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
wyłÄ…czenie silnika.

10 Data: Czerwiec 06 2013 05:22:02
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Autor: Robek 

W dniu 2013-06-06 01:17, _Michał pisze:

On 6/4/2013 10:32 PM,  wrote:
Załóżmy, że EKM327 i Torque @androjeb dobrze pokazuje.

Jeśli jade w mieście normalnie, to "coolant temp"
pokazuje 98 stopni. Jak rżnÄ™ pacjenta autostradÄ…
do odcięcia 250km/h to pokazuje 88. Czy tak powinno być?
Niedogrzany?

Mi trochÄ™ Ľle poskrÄ™cali auto - a pech ciał ze trasa
miała ~2200km ;) 1080km tam i potem z powrotem.

I potwierdzam zależnoć - przy dużej prÄ™dkoĹ›ci chłodzi
siÄ™ ok. U mnie siÄ™ przegrzewał przy poniżej 160km/h
(a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)

Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturÄ™ ok, ale podjazd
na stacjÄ™ benzynowÄ… to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
wyłÄ…czenie silnika.

Co to za silnik? Nie masz przypadkiem sterowanego termostatu z grzałkÄ…?
W oplowskich np. 1.6xer i 1.8xer komp silnika steruje otwarciem termostatu wg. obciÄ…żenia silnika, małe obciÄ…żenie t=100C, jazda z wiÄ™kszym gazem t=92C.


Robek

11 Data: Czerwiec 06 2013 09:10:13
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Autor: _MichaĹ‚ 

On 6/6/2013 5:22 AM, Robek wrote:

W dniu 2013-06-06 01:17, _Michał pisze:
I potwierdzam zależnoć - przy dużej prÄ™dkoĹ›ci chłodzi
siÄ™ ok. U mnie siÄ™ przegrzewał przy poniżej 160km/h
(a przegrzany wchodził w awaryjny, odcinał cylindry, gadał
żeby maske delikatnie otwierać i silnika nie dotykać itp..)

Przy 250km/h "godzinami" trzymał temperaturÄ™ ok, ale podjazd
na stacjÄ™ benzynowÄ… to musiał być pitstop - koło 40 sekund na
wyłÄ…czenie silnika.

Co to za silnik? Nie masz przypadkiem sterowanego termostatu z grzałkÄ…?
W oplowskich np. 1.6xer i 1.8xer komp silnika steruje otwarciem
termostatu wg. obciÄ…żenia silnika, małe obciÄ…żenie t=100C, jazda z
większym gazem t=92C.

Było to PRV V6 24V, bez katalizatora bo "siÄ™ stłukł" ;)
MyĹ›lÄ™ ze termostat był mechaniczny i chłodnica z 2 wiatrakami
chyba sterowana elektronicznie

Mogła być jakaĹ› grzałka ale to do podgrzewania kabiny...

ODB2 - ELM327



Grupy dyskusyjne