Grupy dyskusyjne   »   Obniżone zawieszenie a jego trwaÅ‚ość i ukÅ‚adu kier.

Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oæ i uk³adu kier.



1 Data: Kwiecien 14 2010 14:37:16
Temat: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oæ i uk³adu kier.
Autor: MichaÅ‚ 

Witam

Jak bardzo obni¿enie zawieszenia ma wp³yw na jego trwa³oæ i trwa³oæ uk³adu kierowniczego? Wiadomo ¿e obni¿enie wiÄ…¿e siÄ™ ze zwiÄ™kszeniem twardoÅ›ci.

Czy jeÅ›li zak³adajÄ…c ¿e prawie ka¿da si³a dzia³ajÄ…ca na ko³o jadÄ…ce po tuskowej drodze nie dzia³a na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba jest? Wynika ¿e:

Ka¿da dziura rozk³ada nam siÄ™ na dwa wektory. Jeden taki jak oÅ› poruszania siÄ™ ko³a góra - dó³, drugi mniej wiÄ™cej do niego prostopad³y.

DrÄ…¿ki kierownicze zu¿ywajÄ… siÄ™ gdy dzia³a w³aÅ›nie ta si³a z wektora prostopad³ego, mam racjÄ™?

Przy obni¿onym zawieszeniu twardoæ jest wiÄ™ksza, czy si³a dzia³ajÄ…ca na drÄ…¿ki jest mniejsza?
Zak³adajÄ…c ¿e ktoÅ› nie zmieni amortyzatorów to na pewno bo droga przebyta przez t³ok amortyzatora jest mniejsza - mniejsza wiÄ™c si³a t³umienia - wiÄ™ksza si³a musi iæ gdzie indziej - na drÄ…¿ki. Mam racjÄ™?

A gdy amortyzatory majÄ… odpowiedniÄ… si³Ä™ t³umienia? Wtedy nie ma wiÄ™kszego zu¿ycia?

A co z wahaczami? Co ze stabilizatorami?



Pozdrawiam



2 Data: Kwiecien 14 2010 05:47:53
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: tadek 

On 14 Kwi, 14:37, Micha³  wrote:

Witam

 >
jad±ce po
tuskowej drodze >

3 Data: Kwiecien 14 2010 05:50:58
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: tadek 

On 14 Kwi, 14:37, Micha³  wrote:

Witam

Jak bardzo obni¿enie zawieszenia ma wp³yw na jego trwa³o¶æ i trwa³o¶æ
uk³adu kierowniczego? Wiadomo ¿e obni¿enie wi±¿e siê ze zwiêkszeniem
twardo¶ci.

Czy je¶li zak³adaj±c ¿e prawie ka¿da si³a dzia³aj±ca na ko³o jad±ce po
tuskowej drodze nie dzia³a na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
jest? Wynika ¿e:

Ka¿da dziura rozk³ada nam siê na dwa wektory. Jeden taki jak o¶
poruszania siê ko³a góra - dó³, drugi mniej wiêcej do niego prostopad³y.

Dr±¿ki kierownicze zu¿ywaj± siê gdy dzia³a w³a¶nie ta si³a z wektora
prostopad³ego, mam racjê?

Przy obni¿onym zawieszeniu twardo¶æ jest wiêksza, czy si³a dzia³aj±ca na
dr±¿ki jest mniejsza?
Zak³adaj±c ¿e kto¶ nie zmieni amortyzatorów to na pewno bo droga
przebyta przez t³ok amortyzatora jest mniejsza - mniejsza wiêc si³a
t³umienia - wiêksza si³a musi i¶æ gdzie indziej - na dr±¿ki.. Mam racjê?

A gdy amortyzatory maj± odpowiedni± si³ê t³umienia? Wtedy nie ma
wiêkszego zu¿ycia?

A co z wahaczami? Co ze stabilizatorami?

Pozdrawiam

jad±ce po
tuskowej drodze >
proponujê je¼dziæ tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam siê ¿e
te drogi objecha³by¶ rowerem w jedno popo³udnie

4 Data: Kwiecien 14 2010 14:57:25
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Micha³ 


proponujê je¼dziæ tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam siê ¿e
te drogi objecha³by¶ rowerem w jedno popo³udnie

Na jedno wychodzi: komunistyczne (tfu) pañstwowe drogi...

Ale nie dawno PO awansowa³o (przypadkowo, lub dlatego tusek albo jego kolega, albo kto¶ kto go op³aca zablokowa³ klapki w samolocie naciskaj±c przycisk pod swoim biurkiem), dlatego piszê tuskowej bo teraz polska bardziej tuskowa ni¿ tydzieñ temu niestety.

Ale wróæmy do tematu...


Pozdrawiam

5 Data: Kwiecien 14 2010 15:01:43
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Micha³"  napisa³ w wiadomo¶ci


proponujê je¼dziæ tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam siê ¿e
te drogi objecha³by¶ rowerem w jedno popo³udnie

Na jedno wychodzi: komunistyczne (tfu) pañstwowe drogi...

Ale nie dawno PO awansowa³o (przypadkowo, lub dlatego tusek albo jego kolega, albo kto¶ kto go op³aca zablokowa³ klapki w samolocie naciskaj±c przycisk pod swoim biurkiem),

Lecz siê cz³owieku.
Szkoda ¿e nie umiecie zachowaæ powagi chwili tak jak wasza konkurencja - wydawa³o siê ¿e mo¿e byæ milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna po swojemu.

6 Data: Kwiecien 14 2010 15:05:01
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Micha³ 

Lecz siê cz³owieku.
Szkoda ¿e nie umiecie zachowaæ powagi chwili tak jak wasza konkurencja -
wydawa³o siê ¿e mo¿e byæ milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna
po swojemu.

Spokojnie. NIE POPIERAM ¿adnej partii skrajnie komunistycznej jak± z pewno¶ci± jest PiS i PO.

Pasuje?


Pozdrawiam

7 Data: Kwiecien 14 2010 15:10:51
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Micha³"  napisa³ w wiadomo¶ci

Lecz siê cz³owieku.
Szkoda ¿e nie umiecie zachowaæ powagi chwili tak jak wasza konkurencja -
wydawa³o siê ¿e mo¿e byæ milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna
po swojemu.

Spokojnie. NIE POPIERAM ¿adnej partii skrajnie komunistycznej jak± z pewno¶ci± jest PiS i PO.

D¿isus.
Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej?
Mo¿e poza obowi±zkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)?

8 Data: Kwiecien 14 2010 15:16:53
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Micha³ 


D¿isus.
Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej?
Mo¿e poza obowi±zkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)?

Wysokie podatki, miliardy urzêdników (z ich dzia³alno¶ci widaæ ¿e najlepiej to oni by woleli ¿eby kraj mia³ 20 milionów obywateli a z zagranicy przyje¿d¿ali do nas ludzie do pracy w urzêdach - najlepiej ze 100 milinów ludzi którzy byliby op³acani z zaci±gania coraz wiêkszego d³ugu publicznego), przymus ZUS, cenzura w internecie (np ten post to dla tuska pornografia i pedofilia z któr± chce walczyæ) i wiele innych.

9 Data: Kwiecien 14 2010 15:31:54
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Micha³"  napisa³ w wiadomo¶ci

>
D¿isus.
Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej?
Mo¿e poza obowi±zkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)?

Wysokie podatki, miliardy urzêdników (z ich dzia³alno¶ci widaæ ¿e najlepiej to oni by woleli ¿eby kraj mia³ 20 milionów obywateli a z zagranicy przyje¿d¿ali do nas ludzie do pracy w urzêdach - najlepiej ze 100 milinów ludzi którzy byliby op³acani z zaci±gania coraz wiêkszego d³ugu publicznego), przymus ZUS, cenzura w internecie (np ten post to dla tuska pornografia i pedofilia z któr± chce walczyæ) i wiele innych.

Rozumiem, ¿e to wszystko jest programem tej¿e partii i przez nich zosta³o wprowadzone/jest ich win±?
Ale jest i ¶wiate³ko na przysz³o¶æ - teraz bêdzie ³atwiej to zmieniæ i nie bêdzie t³umaczenia, ¿e chc± ale nie mog±.

10 Data: Kwiecien 17 2010 11:55:49
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Bhastek 


Ale jest i ¶wiate³ko na przysz³o¶æ - teraz bêdzie ³atwiej to zmieniæ i nie
bêdzie t³umaczenia, ¿e chc± ale nie mog±.

Wygra znów kandydat pisu. Partia ta ma teraz darmow± reklamê, a ludzie s±
podatni na wt³aczane im teraz w kó³ko slogany o patriotycznych, dobrych
sercach.

11 Data: Kwiecien 17 2010 12:32:44
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Bhastek"  schrieb im Newsbeitrag


> Ale jest i ¶wiate³ko na przysz³o¶æ - teraz bêdzie ³atwiej to zmieniæ i
nie
> bêdzie t³umaczenia, ¿e chc± ale nie mog±.
>
Wygra znów kandydat pisu. Partia ta ma teraz darmow± reklamê, a ludzie s±
podatni na wt³aczane im teraz w kó³ko slogany o patriotycznych, dobrych
sercach.



Panie Marku,

co pan o tym mysli/?

Czarek

12 Data: Kwiecien 17 2010 12:36:19
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: J.F. 

On Sat, 17 Apr 2010 11:55:49 +0200,  Bhastek wrote:

Ale jest i ¶wiate³ko na przysz³o¶æ - teraz bêdzie ³atwiej to zmieniæ i nie
bêdzie t³umaczenia, ¿e chc± ale nie mog±.

Wygra znów kandydat pisu. Partia ta ma teraz darmow± reklamê, a ludzie s±
podatni na wt³aczane im teraz w kó³ko slogany o patriotycznych, dobrych
sercach.

Poczekamy zobaczymy, jeszcze dwa miesiace, zdaza zapomniec.

Tylko ktory kandydat - Jaroslaw czy Ziobro ? :-)

J.

13 Data: Kwiecien 14 2010 15:41:06
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Borys Pogore³o 

Dnia Wed, 14 Apr 2010 15:16:53 +0200, Micha³ napisa³(a):

[be³kot]
dla tuska pornografia i pedofilia z któr± chce walczyæ) i wiele innych.

 Spieprzaj z powrotem na psp.

 Tu jest grupa o samochodach, a nie o polityce.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

14 Data: Kwiecien 14 2010 16:42:32
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: the_foe 

W dniu 2010-04-14 15:05, Micha³ pisze:


Spokojnie. NIE POPIERAM ¿adnej partii skrajnie komunistycznej jak± z
pewno¶ci± jest PiS i PO.
LOL
proklerykalni komunisci i komuni¶ci libera³owie? Towarzysz Lenin siê przewraca w mauzoleum

--
the_foe

15 Data: Kwiecien 14 2010 16:56:54
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Micha³ 

Spokojnie. NIE POPIERAM ¿adnej partii skrajnie komunistycznej jak± z
pewno¶ci± jest PiS i PO.
LOL
proklerykalni komunisci i komuni¶ci libera³owie? Towarzysz Lenin siê
przewraca w mauzoleum


S±dzê ¿e za jego czasów podatki by³y ni¿sze ni¿ dzi¶. Podobnie jak za czasów "libera³a" (w porównaniu do Tuska i Kaczyñskiego) Adolfa Hitlera.


Pozdrawiam

16 Data: Kwiecien 14 2010 18:48:23
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: the_foe 

W dniu 2010-04-14 16:56, Micha³ pisze:


S±dzê ¿e za jego czasów podatki by³y ni¿sze ni¿ dzi¶. Podobnie jak za
czasów "libera³a" (w porównaniu do Tuska i Kaczyñskiego) Adolfa Hitlera.

Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za Hitlera gospodarka by³a planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo ograniczajac place.

--
the_foe

17 Data: Kwiecien 14 2010 19:15:55
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Micha³ 


Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za
Hitlera gospodarka by³a planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa
niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo
ograniczajac place.


Teraz te¿ jest bardzo planowa i na wszystko trzeba zgody i koncesje i pozwolenia (tfu) urzêdasów. Niemcy za Hitlera nie mia³y niskich podatków, nademisja pieni±dza wystêpuje i dzi¶. Tylko Niemcy za Hitlera prowadzili wojnê a Polacy za jego m³odszego Tuska nie maj± z nic wysokich podatków itp... no chyba ¿e teraz jest jaka¶ ekspansja Polski a ja o niczym nie wiem?


Pozdrawiam

18 Data: Kwiecien 14 2010 18:09:23
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: to 

Micha³ wrote:

Teraz te¿ jest bardzo planowa i na wszystko trzeba zgody i koncesje i
pozwolenia (tfu) urzÄ™dasów. Niemcy za Hitlera nie mia³y niskich
podatków, nademisja pieniÄ…dza wystÄ™puje i dziÅ›. Tylko Niemcy za Hitlera
prowadzili wojnÄ™ a Polacy za jego m³odszego Tuska nie majÄ… z nic
wysokich podatków itp... no chyba ¿e teraz jest jakaÅ› ekspansja Polski a
ja o niczym nie wiem?

Czy Wy tam, w UPR, nie macie jakiegoÅ› medyka? ;)

--
cokolwiek

19 Data: Kwiecien 16 2010 11:33:05
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oœæ i uk³adu kier.
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Apr 2010 18:48:23 +0200,  the_foe wrote:

W dniu 2010-04-14 16:56, Micha³ pisze:
S±dzê ¿e za jego czasów podatki by³y ni¿sze ni¿ dzi¶. Podobnie jak za
czasów "libera³a" (w porównaniu do Tuska i Kaczyñskiego) Adolfa Hitlera.

Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za
Hitlera gospodarka by³a planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa
niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo
ograniczajac place.

W komunizmie podatki nie sa potrzebne, bo panstwo zawlaszczylo srodki
produkcji. Potrzebne sa domiary, milicja, ormo i rewolucyjna czujnosc,
zeby im kapitalizm nie wyrosl od poczatku. A pieniadze mozna
dodrukowac

Za wczesnego Hitlera ustroj byl jednak kapitalistyczny, a kanclerz
uzdrowil sutuacje ekonomiczna - dzieki robotom publicznym ..

J.

20 Data: Kwiecien 14 2010 14:55:47
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oæ i uk³adu kier.
Autor: Katanka 

Micha³ wrote:

Czy jeÅ›li zak³adajÄ…c ¿e prawie ka¿da si³a dzia³ajÄ…ca na ko³o jadÄ…ce po
tuskowej drodze

Co za Tusko-fobia na tej grupie. Nie pojmujÄ™!

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

21 Data: Kwiecien 14 2010 14:55:16
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oÅ› ć i uk³adu kier.
Autor: krzysiek82 

Micha³ pisze:

Witam

Jak bardzo obni¿enie zawieszenia ma wp³yw na jego trwa³oæ i trwa³oæ uk³adu kierowniczego? Wiadomo ¿e obni¿enie wiÄ…¿e siÄ™ ze zwiÄ™kszeniem twardoÅ›ci.

Golf 3 ok 90tyÅ› przelotu po polskich drogach, na glebie, nic siÄ™ nie dzia³o, oczywiÅ›cie teoretycznie nic, bo buda na pewno cierpia³a na tym, wszelkie zgrzewy itp itd. Natomiast w zawieszeniu nie musia³em nic robić poza wymianÄ… sworzni wahacza po kupnie auta. Podstawa to nauczyć siÄ™ je¼dzić a nie t³uc jak szalony i nie zwracać uwagi na wyrwy na drodze. Obni¿enie nie zawsze równa siÄ™ usztywnienie.

--
krzysiek82

22 Data: Kwiecien 14 2010 15:20:10
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oæ i uk³adu kier.
Autor: kamil 



"Micha³"  wrote in message

Witam

Jak bardzo obni¿enie zawieszenia ma wp³yw na jego trwa³oæ i trwa³oæ uk³adu kierowniczego? Wiadomo ¿e obni¿enie wiÄ…¿e siÄ™ ze zwiÄ™kszeniem twardoÅ›ci.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.




Pozdrawiam
Kamil

23 Data: Kwiecien 14 2010 16:23:45
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oÅ› ć i uk³adu kier.
Autor: MichaÅ‚ 



Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Rozumiem ¿e to jakieÅ› progresywne? Tylko to w³aÅ›nie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dajÄ… 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)

Czy Prodrive to tak¿e inne amortyzatory?


Pozdrawiam

24 Data: Kwiecien 14 2010 16:05:16
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oæ i uk³adu kier.
Autor: kamil 

"Micha³"  wrote in message



Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Rozumiem ¿e to jakieÅ› progresywne? Tylko to w³aÅ›nie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dajÄ… 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)

Czy Prodrive to tak¿e inne amortyzatory?

Tak, progresywne. Nie wiem jak to wyglada cenowo w porownaniu do zwyklych, ale raczej warte wydania paruset zl wiecej. Czy 25mm to malo zalezy jeszcze, co chcesz zrobic. Jesli auto na glebe do pokazywania na zlotach jest sens 60mm obnizac, ale do jezdzenia na codzien przez zwalniajace pod domem, to juz zaczyna inaczej wygladac. :)




Pozdrawiam
Kamil

25 Data: Kwiecien 14 2010 16:24:22
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oÅ› ć i uk³adu kier.
Autor: Grzegorz PrÄ™dki 


Jak bardzo obni¿enie zawieszenia ma wp³yw na jego trwa³oæ i trwa³oæ uk³adu kierowniczego? Wiadomo ¿e obni¿enie wiÄ…¿e siÄ™ ze zwiÄ™kszeniem twardoÅ›ci.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

26 Data: Kwiecien 14 2010 16:03:15
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oæ i uk³adu kier.
Autor: kamil 



"Grzegorz PrÄ™dki"  wrote in message


Jak bardzo obni¿enie zawieszenia ma wp³yw na jego trwa³oæ i trwa³oæ uk³adu kierowniczego? Wiadomo ¿e obni¿enie wiÄ…¿e siÄ™ ze zwiÄ™kszeniem twardoÅ›ci.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)

Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach niestety..



Pozdrawiam
Kamil

27 Data: Kwiecien 14 2010 17:24:33
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oÅ› ć i uk³adu kier.
Autor: MichaÅ‚ 


Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)

Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach
niestety..


To znaczy? Na polskie drogi chyba im bardziej miękko tym lepiej?


Pozdrawiam

28 Data: Kwiecien 14 2010 17:03:42
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oÅ› ć i uk³adu kier.
Autor: MichaÅ‚ 


Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

On pisa³ "w stosunku".


Pozdrawiam

29 Data: Kwiecien 14 2010 17:48:51
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oÅ› ć i uk³adu kier.
Autor: Grzegorz PrÄ™dki 

Micha³ pisze:


Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

On pisa³ "w stosunku".


No tak. Jest twardo. W stosunku do seryjnego twardo :)

30 Data: Kwiecien 14 2010 15:59:24
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Robert Rêdziak 

["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil  wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
stosunku do fabrycznych.

 To jak ma wyhamowaæ te same masy na krótszej drodze, skoro nie
 jest twardszy?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

31 Data: Kwiecien 14 2010 18:24:20
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Micha³ 

W dniu 2010-04-14 17:59, Robert Rêdziak pisze:

["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100,   wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
stosunku do fabrycznych.

  To jak ma wyhamowaæ te same masy na krótszej drodze, skoro nie
  jest twardszy?


Progresja, na pocz±tku jest komfort potem jest twardo jak cholera :)
Amortyzator te¿ musi mieæ inne t³umienie dlatego musi byæ bardzo drogi.

http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

Dla porównania:

http://www.allegro.pl/item967878179_bilstein_amortyzatory_przod_vw_golf_iv_octavia.html



Pozdrawiam

32 Data: Kwiecien 14 2010 18:32:45
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Robert Rêdziak 

On Wed, 14 Apr 2010 18:24:20 +0200, Micha³
wrote:

Progresja, na pocz±tku jest komfort

 Tak, tak. Zazwyczaj w tych progresywnych sprê¿ynach nastêpuje
 szybkie zblokowanie gê¶ciej ustawionych zwojów (ju¿ w zakresie
 napiêcia wstêpnego) i sprê¿yna pracuje g³ównie tward± czê¶ci±.
 Tak naprawdê najczê¶ciej ta miêkka czê¶æ sprê¿yny progresywnej
 spe³nia rolê helpera z zawieszeñ sportowych.

Amortyzator te¿ musi mieæ inne t³umienie dlatego musi byæ bardzo drogi.

http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

 Akurat w Bilsteinie p³acisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860
 za parkê kolumn to nie jest jaki¶ straszny koszt. Drogi to jest
 Ohlins, Reiger, AVO, Spax...

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

33 Data: Kwiecien 15 2010 00:43:20
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Tomasz Pyra 

Robert Rêdziak pisze:

["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil  wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.

 To jak ma wyhamowaæ te same masy na krótszej drodze, skoro nie
 jest twardszy?

Po prostu zmniejsza siê prze¶wit, ro¶nie szansa dobicia podwoziem, ale utwardzaæ nic nie trzeba.

Np. opuszczanie auta na gwincie - nic siê nie utwardza.

34 Data: Kwiecien 14 2010 20:12:49
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oæ i uk³adu kier.
Autor: Irokez 

U¿ytkownik "Micha³"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Witam

Jak bardzo obni¿enie zawieszenia ma wp³yw na jego trwa³oæ i trwa³oæ uk³adu kierowniczego? Wiadomo ¿e obni¿enie wiÄ…¿e siÄ™ ze zwiÄ™kszeniem twardoÅ›ci.

No trochÄ™ twardziej mia³em jak teraz po powrocie do 'cywila'


Czy jeÅ›li zak³adajÄ…c ¿e prawie ka¿da si³a dzia³ajÄ…ca na ko³o jadÄ…ce po tuskowej drodze nie dzia³a na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba jest? Wynika ¿e:

ciach..

¿eÅ› nakombinowa³.
Nie podnosi³bym gdyby nie to, ¿e miska do mnie kosztuje 1300z³ a jÄ… rozp..³em na naszych jeb.. drogach (pod czÄ™stochowÄ… na krzyrzówce z zajeb..mi koleinami przytar³em o wybrzuszony asfalt i siÄ™ jej pek³o).

Poza tym same plusy jeÅ›li chodzi o trakcjÄ™, zawiecha lekko wiÄ™cej dostaje po dupie a trwa³oæ? TrochÄ™ mniejsza.. Po podniesieniu nie odczu³em zwiÄ™kszenia trwa³oÅ›ci tylko mniej mogÄ™ uwa¿ać na miskÄ™, ale nadal jest nisko.

Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wy¿szego ale nie suv bo nie mam tyle kasy.

Pozdrawiam.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

35 Data: Kwiecien 14 2010 22:59:56
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Marek Józefowski 

W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]

ciach..

¿e¶ nakombinowa³.
Nie podnosi³bym gdyby nie to, ¿e miska do mnie kosztuje 1300z³ a j±
rozp..³em na naszych jeb.. drogach (pod czêstochow± na krzyrzówce z
zajeb..mi koleinami przytar³em o wybrzuszony asfalt i siê jej pek³o).

Poza tym same plusy je¶li chodzi o trakcjê, zawiecha lekko wiêcej
dostaje po dupie a trwa³o¶æ? Trochê mniejsza.. Po podniesieniu nie
odczu³em zwiêkszenia trwa³o¶ci tylko mniej mogê uwa¿aæ na miskê, ale
nadal jest nisko.

Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wy¿szego ale nie suv bo nie mam
tyle kasy.
[...oraz przedpi¶æcy z podw±tku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jak± cholerê krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]

36 Data: Kwiecien 18 2010 22:28:25
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Marek Józefowski"  schrieb im Newsbeitrag

W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
> ciach..
>
> ¿e¶ nakombinowa³.
> Nie podnosi³bym gdyby nie to, ¿e miska do mnie kosztuje 1300z³ a j±
> rozp..³em na naszych jeb.. drogach (pod czêstochow± na krzyrzówce z
> zajeb..mi koleinami przytar³em o wybrzuszony asfalt i siê jej pek³o).
>
> Poza tym same plusy je¶li chodzi o trakcjê, zawiecha lekko wiêcej
> dostaje po dupie a trwa³o¶æ? Trochê mniejsza.. Po podniesieniu nie
> odczu³em zwiêkszenia trwa³o¶ci tylko mniej mogê uwa¿aæ na miskê, ale
> nadal jest nisko.
>
> Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wy¿szego ale nie suv bo nie mam
> tyle kasy.
[...oraz przedpi¶æcy z podw±tku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jak± cholerê krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]

37 Data: Kwiecien 19 2010 08:05:01
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Wlodzimierz Zabotynski"  schrieb im Newsbeitrag


"Marek Józefowski"  schrieb im Newsbeitrag

> W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
> [...]
> > ciach..
> >
> > ¿e¶ nakombinowa³.
> > Nie podnosi³bym gdyby nie to, ¿e miska do mnie kosztuje 1300z³ a j±
> > rozp..³em na naszych jeb.. drogach (pod czêstochow± na krzyrzówce z
> > zajeb..mi koleinami przytar³em o wybrzuszony asfalt i siê jej pek³o).
> >
> > Poza tym same plusy je¶li chodzi o trakcjê, zawiecha lekko wiêcej
> > dostaje po dupie a trwa³o¶æ? Trochê mniejsza.. Po podniesieniu nie
> > odczu³em zwiêkszenia trwa³o¶ci tylko mniej mogê uwa¿aæ na miskê, ale
> > nadal jest nisko.
> >
> > Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wy¿szego ale nie suv bo nie mam
> > tyle kasy.
> [...oraz przedpi¶æcy z podw±tku "pseudo-politycznego"...]
>
> Jaasne... tylko po jak± cholerê krospostujesz(-ecie) to na
> pl.sci.fizyka?
> --
> The only difference between a tax man and a taxidermist
> is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]


38 Data: Kwiecien 20 2010 09:53:14
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Marek Józefowski"  schrieb im Newsbeitrag

W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
> ciach..
>
> ¿e¶ nakombinowa³.
> Nie podnosi³bym gdyby nie to, ¿e miska do mnie kosztuje 1300z³ a j±
> rozp..³em na naszych jeb.. drogach (pod czêstochow± na krzyrzówce z
> zajeb..mi koleinami przytar³em o wybrzuszony asfalt i siê jej pek³o).
>
> Poza tym same plusy je¶li chodzi o trakcjê, zawiecha lekko wiêcej
> dostaje po dupie a trwa³o¶æ? Trochê mniejsza.. Po podniesieniu nie
> odczu³em zwiêkszenia trwa³o¶ci tylko mniej mogê uwa¿aæ na miskê, ale
> nadal jest nisko.
>
> Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wy¿szego ale nie suv bo nie mam
> tyle kasy.
[...oraz przedpi¶æcy z podw±tku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jak± cholerê krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]


   Wlasnie, po jaka?

   Czarek

39 Data: Kwiecien 21 2010 04:14:31
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³o¶æ i uk³adu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Marek Józefowski"  schrieb im Newsbeitrag

W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
> ciach..
>
> ¿e¶ nakombinowa³.
> Nie podnosi³bym gdyby nie to, ¿e miska do mnie kosztuje 1300z³ a j±
> rozp..³em na naszych jeb.. drogach (pod czêstochow± na krzyrzówce z
> zajeb..mi koleinami przytar³em o wybrzuszony asfalt i siê jej pek³o).
>
> Poza tym same plusy je¶li chodzi o trakcjê, zawiecha lekko wiêcej
> dostaje po dupie a trwa³o¶æ? Trochê mniejsza.. Po podniesieniu nie
> odczu³em zwiêkszenia trwa³o¶ci tylko mniej mogê uwa¿aæ na miskê, ale
> nadal jest nisko.
>
> Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wy¿szego ale nie suv bo nie mam
> tyle kasy.
[...oraz przedpi¶æcy z podw±tku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jak± cholerê krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]?

40 Data: Kwiecien 15 2010 00:57:18
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oÅ› ć i uk³adu kier.
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-04-14 14:37, Micha³ pisze:

Po pierwsze, uprzedza sie ze crosspostujesz!!!

Czy jeÅ›li zak³adajÄ…c ¿e prawie ka¿da si³a dzia³ajÄ…ca na ko³o jadÄ…ce po
tuskowej drodze nie dzia³a na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
jest?

Nie.

41 Data: Kwiecien 16 2010 13:30:01
Temat: Re: Obni¿one zawieszenie a jego trwa³oæ i uk³adu kier.
Autor: .Peeter 

"Micha³" wrote:

Jak bardzo obni¿enie zawieszenia ma wp³yw na jego trwa³oæ i trwa³oæ uk³adu kierowniczego?

Golf 3 GTI, rok jazdy na gwintowanym zawieszeniu, bez ¿adnych
ograniczeń typu "a tu nie pojadę, bo to, a tam nie pojadę, bo tamto".
Po roku jazdy ¿adnych problemów z zawieszeniem i uk³adem
kierowniczym, w aucie nic nie zaczÄ™³o trzeszczeć, wszystko by³o OK.
Jedyne straty zwiÄ…zane z niskim zawieszeniem to po³amana dok³adka
przedniego zderzaka i kilka rys na śrubach mocujących przednie
wahacze do wózka i na poprzeczce pod wydechem, mniej wiÄ™cej
w po³owie auta. :-)

Niskie i twarde zawieszenie to imho fajna sprawa, Golfina je¼dzi³a
zakrÄ™ty jak przyklejona, ¿adnego wychylania siÄ™ nadwozia, bujania,
p³ywania itp dziwnych objawów. Gwint + Yokohama Parada daje
pe³nÄ… satysfakcjÄ™ z jazdy.

Inna sprawa, ¿e nasze drogi siÄ™ Å›rednio nadajÄ… na takie wynalazki,
moje Toledo teraz je¼dzi na seryjnym zawieszeniu (i tak bardzo
twardym) i z jednej strony korci mnie zakup gwintu, z drugiej
szkoda mi trochę tych resztek komfortu. Gdybyśmy mieli dobre,
lub chocia¿ zadowalajÄ…ce drogi, kupi³ybm gwint na pewno.

A, jeszcze jedno. Gwint + rozpórka przednich kielichów to te¿
niez³y pomys³. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.



Grupy dyskusyjne