Użytkownik "******************" napisał w wiadomości
wycisnąć max gdzies z 4100 obrotów. Ponadto nie ma żadnej różnicy czy pedał
gazu jest wciśnięty gdzieś o 80-100%... Ponadto w tym egzemplarzu było to
podobno tak od nowości. Mam więc rozumieć że "ten typ (atu plus) tak ma" i
się tym nie przejmować?
na luzie mam rozumieć możesz rozkręcić silnik do więcej niż 4000 obr.
Wydaje mi się, że:
Przepustnica się nie otwiera - źle wyregulowana linka gazu.
Przefazowany rozrząd - przestawiony na kółku pasowym.
Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak jest sprawny.
Pozdrawiam Łukasz
3 |
Data: Luty 14 2007 00:57:48 |
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną |
Autor: Hinek |
Użytkownik "Ukaniu" napisał>
Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak jest sprawny.
Licznikowe 170 km/h. U mnie przy tym wskazaniu, rzeczywista predkosc
ledwo przekraczala 150 km/h. Licznik przebiegu tez zreszta dodawal
jakies 10%. A ja cieszylem sie ze malo pali :) Niestety, to bylo
zludzenie.
Pozdr
--
Hinek
4 |
Data: Luty 14 2007 10:38:29 | Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną | Autor: ****************** |
Dnia Tue, 13 Feb 2007 22:40:46 +0100, Ukaniu napisał(a):
na luzie mam rozumieć możesz rozkręcić silnik do więcej niż 4000 obr.
Tak, na luzie mogę do konca skali obrotomierza czyli do 8000 obr spokojnie
:)
Wydaje mi się, że:
Przepustnica się nie otwiera - źle wyregulowana linka gazu.
Przefazowany rozrząd - przestawiony na kółku pasowym.
Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak
4 biegu? Ja wszystko co pisałem odnosiłem do 5 biegu, gdyż wydawało mi się
logiczne, że przy prędkościach >= 80 km/hh jeździ się na 5 biegu, a nie na
4 :)
Tak czy tak dzięki za info.
--
http://www.orinoco.host.sk
Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!
5 |
Data: Luty 14 2007 11:16:34 | Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną | Autor: Cyneq |
****************** napisał(a):
Dnia Tue, 13 Feb 2007 22:40:46 +0100, Ukaniu napisał(a):
na luzie mam rozumieć możesz rozkręcić silnik do więcej niż 4000 obr.
Tak, na luzie mogę do konca skali obrotomierza czyli do 8000 obr spokojnie
:)
Wydaje mi się, że:
Przepustnica się nie otwiera - źle wyregulowana linka gazu.
Przefazowany rozrząd - przestawiony na kółku pasowym.
Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak
4 biegu? Ja wszystko co pisałem odnosiłem do 5 biegu, gdyż wydawało mi się
logiczne, że przy prędkościach >= 80 km/hh jeździ się na 5 biegu, a nie na
4 :)
Im szybciej jedziesz, tym są większe opory. Na 5 biegu te opory nieraz zaczynają być tak duze ze samochód przy danych obrotach nie przyspiesza. Redukcja na 4 z reguły powoduje powrót "ciągu", i na czwórce jest wtedy Vmax.
Chociaż to tak naprawdę kwestia silnika.
I dodatkowa sprawa - masz w tym poldku zwykłe OHV.
Piątke po przekroczeniu 80 to włączaj, jeśli jest równo i nie masz zamiaru przyspieszać.
Jeśli nie, to bujaj na 4 do jakiś 110.
I lepiej sie jedzie i panewki póxniej strajkują.
--
Cyneq
6 |
Data: Luty 14 2007 14:19:50 | Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną | Autor: ****************** |
Dnia Wed, 14 Feb 2007 11:16:34 +0100, Cyneq napisał(a):
Im szybciej jedziesz, tym są większe opory. Na 5 biegu te opory nieraz
zaczynają być tak duze ze samochód przy danych obrotach nie przyspiesza.
Redukcja na 4 z reguły powoduje powrót "ciągu", i na czwórce jest wtedy
Vmax.
Chociaż to tak naprawdę kwestia silnika.
I dodatkowa sprawa - masz w tym poldku zwykłe OHV.
Piątke po przekroczeniu 80 to włączaj, jeśli jest równo i nie masz
zamiaru przyspieszać.
Jeśli nie, to bujaj na 4 do jakiś 110.
I lepiej sie jedzie i panewki póxniej strajkują.
Dzięki wszystkim za info :)
--
http://www.orinoco.host.sk
Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!
7 |
Data: Luty 14 2007 11:34:26 | Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello ******************,
Wednesday, February 14, 2007, 10:38:29 AM, you wrote:
[...]
Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak
4 biegu? Ja wszystko co pisałem odnosiłem do 5 biegu, gdyż wydawało mi się
logiczne, że przy prędkościach >= 80 km/hh jeździ się na 5 biegu, a nie na
4 :)
Ale Polonez 1.5/1.6 według danych fabrycznych prędkość maksymalną
osiąga na IV a nie na V.
--
Best regards,
RoMan
8 |
Data: Luty 14 2007 10:04:10 | Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną | Autor: Cyneq |
****************** napisał(a):
Witam,
Od niedawna jestem właścicielem Poloneza Atu plus 1.6 GLI (wtrysk Bosha
mono motronic 1.7) o mocy 76 KM. Samochód ma założoną instalacje gazową
Tartarini, wszystko jest idealnie wyregulowane, itd. Silnik po remoncie
części dolnej (panewki i te sprawy) oraz regeneracji głowicy, wymianie
uszczelek, itd.
Zauważyłem za to jedną rzecz i czy to jest prawidłowe: maksymalna predkość,
jaką można uzyskać na płaskiej nawierzchni (autostrada) to właśnie 130 km/h
(nie ważne czy na benzynie, czy na LPG).
To nie jest normalne, ale całkowicie Ci wystarczy IMHO.
> Ponadto w tym egzemplarzu było to
podobno tak od nowości.
Sraty pierdaty.
Mam więc rozumieć że "ten typ (atu plus) tak ma"
Nie.
--
Cyneq
9 |
Data: Luty 14 2007 12:07:20 | Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosnš | Autor: J.F. |
On Tue, 13 Feb 2007 22:21:48 +0100, ****************** wrote:
Zauważyłem za to jedną rzecz i czy to jest prawidłowe: maksymalna predkość,
jaką można uzyskać na płaskiej nawierzchni (autostrada) to właśnie 130 km/h
(nie ważne czy na benzynie, czy na LPG).
Zdejmij jeszcze mikser gazowy i sprawdz na benzynce - byc moze za mala
zwezka i tlumi solidnie..
Wtedy bedzie wiadomo gdzie szukac.
Ponadto nie ma żadnej różnicy czy pedał
gazu jest wciśnięty gdzieś o 80-100%
To akurat typowe w wielu autach - jak spojrzysz na przepustnice w
czasie wciskania pedalu, to sie okaze ze przy ~80% dochodzi na maksa,
a potem ugina sie inna sprezyna.
J.
10 |
Data: Luty 14 2007 16:45:12 | Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną | Autor: Andrzej Seneczko |
****************** napisał(a):
Witam,
Od niedawna jestem właścicielem Poloneza Atu plus 1.6 GLI (wtrysk Bosha
mono motronic 1.7) o mocy 76 KM. Samochód ma założoną instalacje gazową
Tartarini, wszystko jest idealnie wyregulowane, itd. Silnik po remoncie
części dolnej (panewki i te sprawy) oraz regeneracji głowicy, wymianie
uszczelek, itd.
a silnik dotarty ??
bo jesli nie to to tez moze miec wplyw na gorsze osiagi
mam nadzieje ze go w ten sposob nie docierasz :-)
--
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
Puławy
| | | | | | | |