Grupy dyskusyjne   »   [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną

[Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną



1 Data: Luty 13 2007 22:21:48
Temat: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną
Autor: ****************** 

Witam,

Od niedawna jestem właścicielem Poloneza Atu plus 1.6 GLI (wtrysk Bosha
mono motronic 1.7) o mocy 76 KM. Samochód ma założoną instalacje gazową
Tartarini, wszystko jest idealnie wyregulowane, itd. Silnik po remoncie
części dolnej (panewki i te sprawy) oraz regeneracji głowicy, wymianie
uszczelek, itd.

Zauważyłem za to jedną rzecz i czy to jest prawidłowe: maksymalna predkość,
jaką można uzyskać na płaskiej nawierzchni (autostrada) to właśnie 130 km/h
(nie ważne czy na benzynie, czy na LPG). Konkretnie obroty maksymalnie
rosną do 4000 i pomimo 15 minut jazdy z gazem do dechy nie urosną nawet o
trochę. Po prostu 4000 obrotów na płaskim terenie i stop. Z górki udaje się
wycisnąć max gdzies z 4100 obrotów. Ponadto nie ma żadnej różnicy czy pedał
gazu jest wciśnięty gdzieś o 80-100%... Ponadto w tym egzemplarzu było to
podobno tak od nowości. Mam więc rozumieć że "ten typ (atu plus) tak ma" i
się tym nie przejmować?

--
http://www.orinoco.host.sk
Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!



2 Data: Luty 13 2007 22:40:46
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "******************"  napisał w wiadomości

wycisnąć max gdzies z 4100 obrotów. Ponadto nie ma żadnej różnicy czy pedał
gazu jest wciśnięty gdzieś o 80-100%... Ponadto w tym egzemplarzu było to
podobno tak od nowości. Mam więc rozumieć że "ten typ (atu plus) tak ma" i
się tym nie przejmować?

na luzie mam rozumieć możesz rozkręcić silnik do więcej niż 4000 obr.
Wydaje mi się, że:
Przepustnica się nie otwiera - źle wyregulowana linka gazu.
Przefazowany rozrząd - przestawiony na kółku pasowym.
Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak jest sprawny.

Pozdrawiam Łukasz

3 Data: Luty 14 2007 00:57:48
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną
Autor: Hinek 

Użytkownik "Ukaniu"  napisał>


Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak jest sprawny.


Licznikowe 170 km/h. U mnie przy tym wskazaniu, rzeczywista predkosc
ledwo przekraczala 150 km/h. Licznik przebiegu tez zreszta dodawal
jakies 10%. A ja cieszylem  sie ze malo pali :) Niestety, to bylo
zludzenie.
Pozdr

--
Hinek

4 Data: Luty 14 2007 10:38:29
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną
Autor: ****************** 

Dnia Tue, 13 Feb 2007 22:40:46 +0100, Ukaniu napisał(a):

na luzie mam rozumieć możesz rozkręcić silnik do więcej niż 4000 obr.

Tak, na luzie mogę do konca skali obrotomierza czyli do 8000 obr spokojnie
:)

Wydaje mi się, że:
Przepustnica się nie otwiera - źle wyregulowana linka gazu.
Przefazowany rozrząd - przestawiony na kółku pasowym.
Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak

4 biegu? Ja wszystko co pisałem odnosiłem do 5 biegu, gdyż wydawało mi się
logiczne, że przy prędkościach >= 80 km/hh jeździ się na 5 biegu, a nie na
4 :)

Tak czy tak dzięki za info.

--
http://www.orinoco.host.sk
Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!

5 Data: Luty 14 2007 11:16:34
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną
Autor: Cyneq 

****************** napisał(a):

Dnia Tue, 13 Feb 2007 22:40:46 +0100, Ukaniu napisał(a):

na luzie mam rozumieć możesz rozkręcić silnik do więcej niż 4000 obr.

Tak, na luzie mogę do konca skali obrotomierza czyli do 8000 obr spokojnie
:)

Wydaje mi się, że:
Przepustnica się nie otwiera - źle wyregulowana linka gazu.
Przefazowany rozrząd - przestawiony na kółku pasowym.
Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak

4 biegu? Ja wszystko co pisałem odnosiłem do 5 biegu, gdyż wydawało mi się
logiczne, że przy prędkościach >= 80 km/hh jeździ się na 5 biegu, a nie na
4 :)

Im szybciej jedziesz, tym są większe opory. Na 5 biegu te opory nieraz zaczynają być tak duze ze samochód przy danych obrotach nie przyspiesza. Redukcja na 4 z reguły powoduje powrót "ciągu", i na czwórce jest wtedy Vmax.
Chociaż to tak naprawdę kwestia silnika.

I dodatkowa sprawa - masz w tym poldku zwykłe OHV.
Piątke po przekroczeniu 80 to włączaj, jeśli jest równo i nie masz zamiaru przyspieszać.
Jeśli nie, to bujaj na 4 do jakiś 110.
I lepiej sie jedzie i panewki póxniej strajkują.

--
Cyneq

6 Data: Luty 14 2007 14:19:50
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną
Autor: ****************** 

Dnia Wed, 14 Feb 2007 11:16:34 +0100, Cyneq napisał(a):

Im szybciej jedziesz, tym są większe opory. Na 5 biegu te opory nieraz
zaczynają być tak duze ze samochód przy danych obrotach nie przyspiesza.
Redukcja na 4 z reguły powoduje powrót "ciągu", i na czwórce jest wtedy
Vmax.
Chociaż to tak naprawdę kwestia silnika.

I dodatkowa sprawa - masz w tym poldku zwykłe OHV.
Piątke po przekroczeniu 80 to włączaj, jeśli jest równo i nie masz
zamiaru przyspieszać.
Jeśli nie, to bujaj na 4 do jakiś 110.
I lepiej sie jedzie i panewki póxniej strajkują.

Dzięki wszystkim za info :)

--
http://www.orinoco.host.sk
Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!

7 Data: Luty 14 2007 11:34:26
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello ******************,

Wednesday, February 14, 2007, 10:38:29 AM, you wrote:

[...]

Polonez na 4 biegu powinien osiągnąć 170km/h bez większych problemów jak
4 biegu? Ja wszystko co pisałem odnosiłem do 5 biegu, gdyż wydawało mi się
logiczne, że przy prędkościach >= 80 km/hh jeździ się na 5 biegu, a nie na
4 :)

Ale Polonez 1.5/1.6 według danych fabrycznych prędkość maksymalną
osiąga na IV a nie na V.

--
Best regards,
 RoMan                           

8 Data: Luty 14 2007 10:04:10
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną
Autor: Cyneq 

****************** napisał(a):

Witam,

Od niedawna jestem właścicielem Poloneza Atu plus 1.6 GLI (wtrysk Bosha
mono motronic 1.7) o mocy 76 KM. Samochód ma założoną instalacje gazową
Tartarini, wszystko jest idealnie wyregulowane, itd. Silnik po remoncie
części dolnej (panewki i te sprawy) oraz regeneracji głowicy, wymianie
uszczelek, itd.

Zauważyłem za to jedną rzecz i czy to jest prawidłowe: maksymalna predkość,
jaką można uzyskać na płaskiej nawierzchni (autostrada) to właśnie 130 km/h
(nie ważne czy na benzynie, czy na LPG).

To nie jest normalne, ale całkowicie Ci wystarczy IMHO.


> Ponadto w tym egzemplarzu było to
podobno tak od nowości.

Sraty pierdaty.

Mam więc rozumieć że "ten typ (atu plus) tak ma"

Nie.

--
Cyneq

9 Data: Luty 14 2007 12:07:20
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosnš
Autor: J.F. 

On Tue, 13 Feb 2007 22:21:48 +0100,  ****************** wrote:

Zauważyłem za to jedną rzecz i czy to jest prawidłowe: maksymalna predkość,
jaką można uzyskać na płaskiej nawierzchni (autostrada) to właśnie 130 km/h
(nie ważne czy na benzynie, czy na LPG).

Zdejmij jeszcze mikser gazowy i sprawdz na benzynce - byc moze za mala
zwezka i tlumi solidnie..
Wtedy bedzie wiadomo gdzie szukac.

Ponadto nie ma żadnej różnicy czy pedał
gazu jest wciśnięty gdzieś o 80-100%

To akurat typowe w wielu autach - jak spojrzysz na przepustnice w
czasie wciskania pedalu, to sie okaze ze przy ~80% dochodzi na maksa,
a potem ugina sie inna sprezyna.

J.

10 Data: Luty 14 2007 16:45:12
Temat: Re: [Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną
Autor: Andrzej Seneczko 

****************** napisał(a):

Witam,

Od niedawna jestem właścicielem Poloneza Atu plus 1.6 GLI (wtrysk Bosha
mono motronic 1.7) o mocy 76 KM. Samochód ma założoną instalacje gazową
Tartarini, wszystko jest idealnie wyregulowane, itd. Silnik po remoncie
części dolnej (panewki i te sprawy) oraz regeneracji głowicy, wymianie
uszczelek, itd.

a silnik dotarty ??
bo jesli nie to to tez moze miec wplyw na gorsze osiagi
mam nadzieje ze go w ten sposob nie docierasz :-)

--
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
Puławy

[Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLI] Obroty nie rosną



Grupy dyskusyjne