krzysiek82 wydusił z siebie te słowy:
Witajcie
Pacjent to fiat CC 1100 Sporting
Obroty falowały więc przeczyściłem przepustnicę i wymieniłem
krokowca. Z falowaniem spokój ale nawet po rozgrzaniu silnika obroty
są na poziomie 1000RPM. A to chyba zbyt wiele. Linka gazu przy
przepustnicy nie jest naciągnięta więc to nie jest przyczyną. Ma ktoś
jakieś pomysły :)?
tak, ...kiepski zamiennik krokowca...
--
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V
3 |
Data: Pa?dziernik 09 2009 10:06:55 |
Temat: Re: Obroty silnika 1.1 spi fiat CC |
Autor: krzysiek82 |
Kuba (aka cita) pisze:
tak, ...kiepski zamiennik krokowca...
hmm wstawiłem oryginał :)
--
krzysiek82
4 |
Data: Pa?dziernik 09 2009 10:13:12 | Temat: Re: Obroty silnika 1.1 spi fiat CC | Autor: Kuba (aka cita) |
krzysiek82 wydusił z siebie te słowy:
Kuba (aka cita) pisze:
tak, ...kiepski zamiennik krokowca...
hmm wstawiłem oryginał :)
hmm, to więcej pomysłów nie ma .. poza tym, ze jesli robiles to sam .. to coś sknociles przy czyszczeniu przepustbnicy czy montażu silniczka.
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V
5 |
Data: Pa?dziernik 09 2009 11:08:30 | Temat: Re: Obroty silnika 1.1 spi fiat CC | Autor: krzysiek82 |
Kuba (aka cita) pisze:
hmm, to więcej pomysłów nie ma .. poza tym, ze jesli robiles to sam .. to coś sknociles przy czyszczeniu przepustbnicy czy montażu silniczka.
styk kolektora dolotowego z przepustnicą uszczelniłem silikonem odpornym na wysokie temperatury. Poskładałem jak było wcześniej :) starałem się działać tak aby naprawić a nie zniszczyć więc raczej swój błąd wykluczam. Aku był odłączony na dwie godziny więc chyba komp stracił ustawienia.
--
krzysiek82
6 |
Data: Pa?dziernik 09 2009 10:27:27 | Temat: Re: Obroty silnika 1.1 spi fiat CC | Autor: CeSaR |
Obroty falowały więc przeczyściłem przepustnicę i wymieniłem krokowca. Z falowaniem spokój ale nawet po rozgrzaniu silnika obroty są na poziomie 1000RPM. A to chyba zbyt wiele. Linka gazu przy przepustnicy nie jest naciągnięta więc to nie jest przyczyną. Ma ktoś jakieś pomysły :)?
W Omedze (ten przykład podaję bo akurat tu to cwiczyłem) przy zmianie krokowca czasem ludzie wspominają o potrzebie zresetowania komputera.
Trzeba go odłączyć na chwil kilka od aku, później odprawić nad tym jakieś czary w postaci odpalenia silnika, odczekania na wolnych obr. do załaczenia wiatraka na chłodnicy, później na spokojnie trzeba przejść przez cały zakres obrotów w górę i w dół. I że niby to ma za zadanie "dogadanie" się nowego krokowca z komputerem. Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia. Ale może warto spróbować. Ja tak robiłem i jest OK. Czy gdybym tego nie zrobił też byłoby OK - nie wiem :-)
C
7 |
Data: Pa?dziernik 09 2009 10:34:04 | Temat: Re: Obroty silnika 1.1 spi fiat CC | Autor: Kuba (aka cita) |
CeSaR wydusił z siebie te słowy:
Ile w tym
prawdy - nie mam pojęcia. Ale może warto spróbować. Ja tak robiłem i
jest OK. Czy gdybym tego nie zrobił też byłoby OK - nie wiem :-)
baaaardzo mało.
1. nie kazdy sterownik omegi kasuje sie po odpięciu napięcia
2. w przypadku tych, co sie kasują faktycznie przyspieszy to adaptacje .. ale tylko w sporadycznych przypadkach, kiedy będzie ona potrzebna.
3. te czary późniejsze .. to już w ogole rzeczy, ktore se ktoś wymyslił bez żadnych powodów.
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V
8 |
Data: Pa?dziernik 09 2009 11:09:30 | Temat: Re: Obroty silnika 1.1 spi fiat CC | Autor: bratPit[pr] |
3. te czary późniejsze .. to już w ogole rzeczy, ktore se ktoś wymyslił bez
żadnych powodów.
pewnie jakiś magik na forum chciał zabłysnąć, tylko nie wiedział że rola krokowego się kończy gdy naciska się pedał gazu,
brat
9 |
Data: Pa?dziernik 09 2009 11:09:50 | Temat: Re: Obroty silnika 1.1 spi fiat CC | Autor: krzysiek82 |
CeSaR pisze:
W Omedze (ten przykład podaję bo akurat tu to cwiczyłem) przy zmianie krokowca czasem ludzie wspominają o potrzebie zresetowania komputera.
Trzeba go odłączyć na chwil kilka od aku, później odprawić nad tym jakieś czary w postaci odpalenia silnika, odczekania na wolnych obr. do załaczenia wiatraka na chłodnicy, później na spokojnie trzeba przejść przez cały zakres obrotów w górę i w dół. I że niby to ma za zadanie "dogadanie" się nowego krokowca z komputerem. Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia. Ale może warto spróbować. Ja tak robiłem i jest OK. Czy gdybym tego nie zrobił też byłoby OK - nie wiem :-)
C
dzięki będę próbował jeszcze z podpięciem pod kompa bo resetowanie przez odpięcie napięcia nic nie dało.
--
krzysiek82
| | | | | | |