Grupy dyskusyjne   »   Od czego zależy moc silnika

Od czego zależy moc silnika



1 Data: Marzec 17 2008 02:15:38
Temat: Od czego zależy moc silnika
Autor: Grzegorz 

Witam

Przepraszam za niski poziom pytania, ale muszę je zadać.
Od czego zależy moc silnika - dokładnie chodzi mi o sytuację taką, że
producent sprzedaje samochód konkretnie mazda5 z silnikami
wysokoprężnymi (common rail) o identycznej pojemności 2.0l z tą
różnicą, że jeden ma 110KM a drugi 143KM, na dotatek producent
twierdzi, że oba silniki spalają tak samo 7.3 l na 100km
Spewnością doładowanie jest inne, ale co jeszcze?

pozdrawiam
gp



2 Data: Marzec 17 2008 10:33:25
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: Kuba (aka cita) 

Grzegorz wrote:

Witam

Przepraszam za niski poziom pytania, ale muszę je zadać.
Od czego zależy moc silnika - dokładnie chodzi mi o sytuację taką, że
producent sprzedaje samochód konkretnie mazda5 z silnikami
wysokoprężnymi (common rail) o identycznej pojemności 2.0l z tą
różnicą, że jeden ma 110KM a drugi 143KM, na dotatek producent
twierdzi, że oba silniki spalają tak samo 7.3 l na 100km
Spewnością doładowanie jest inne, ale co jeszcze?



najczęsciej róznią sie tylko elektroniką, a jeszcze częściej tylko oprogramowaniem.

Jest cala masa takich silników od 1,9TDI VW począwszy, który pobił chyba rekord ilości wersji mocy.
BMW robi nie od dziś silniki o tej samej pojemności, inaczej oznaczone w aucie i z róznymi pocami (benzyna, diesel)

ps. no i różnią sie jeszcze jednym parametrem - ceną zakupu :D



--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

3 Data: Marzec 17 2008 13:42:08
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: Przembo 

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał

najczęsciej róznią sie tylko elektroniką, a jeszcze częściej tylko
oprogramowaniem.

Jest cala masa takich silników od 1,9TDI VW począwszy, który pobił chyba
rekord ilości wersji mocy.

Tylko ze tu roznic bywalo wiecej. Przez takie drobiazgi jak turbosprezarka,
wtryski nawet po wal korbowy. Byla oczywiscie wersja 90KM, ktora sie niczym
poza softem nie roznila od 110KM - cos mi sie wydaje ze to byl ASV. Ale
przewaznie to wtryski, turbo i soft. W mocniejszym 1.9 PD to AFAIR wal
korbowy byl kuty.

BMW robi nie od dziś silniki o tej samej pojemności, inaczej oznaczone w
aucie i z róznymi pocami (benzyna, diesel)

Diesel w BMW o pojemnosci 3l zaleznie od mocy ma blok zeliwny lub alu, jedna
torbosprezarke lub dwie :)

ps. no i różnią sie jeszcze jednym parametrem - ceną zakupu :D

I to jest najwazniejsze :D

Pozdr

4 Data: Marzec 17 2008 18:53:15
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: Lewis 


Tylko ze tu roznic bywalo wiecej. Przez takie drobiazgi jak turbosprezarka,
wtryski nawet po wal korbowy. Byla oczywiscie wersja 90KM, ktora sie niczym poza softem nie roznila od 110KM - cos mi sie wydaje ze to byl ASV. Ale przewaznie to wtryski, turbo i soft. W mocniejszym 1.9 PD to AFAIR wal korbowy byl kuty.

Byzydura kolego.

90konna wersja (1Z) różnił sie od 110konnej (AFN) wtryskami, pompa wtryskowa i softem ASV od AFN oba 110koni rozniły sie wtryskami.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

5 Data: Marzec 17 2008 19:32:04
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: Przembo 

Użytkownik "Lewis"  napisał

wtryski nawet po wal korbowy. Byla oczywiscie wersja 90KM, ktora sie
niczym poza softem nie roznila od 110KM - cos mi sie wydaje ze to byl
ASV. Ale przewaznie to wtryski, turbo i soft. W mocniejszym 1.9 PD to
AFAIR wal korbowy byl kuty.

Byzydura kolego.

A dokladnie w ktorej czesci ta bzdura? Bo z symbolem faktycznie nie
trafilem... Reszta sie zgadza.

90konna wersja (1Z) różnił sie od 110konnej (AFN) wtryskami, pompa
wtryskowa i softem ASV od AFN oba 110koni rozniły sie wtryskami.

Wersji 90KM bylo sporo - w samym Passacie byl AHU i AHH. Niestety o bardzo
istotnej zmianie w AFN zapomniales. Moj AFN ma turbosprezarke o zmiennej
geometri, 90KM z drobnymi wyjatkami takiej nie mialy.

Pozdr

6 Data: Marzec 17 2008 19:47:55
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: Lewis 


wtryski nawet po wal korbowy. Byla oczywiscie wersja 90KM, ktora sie
niczym poza softem nie roznila od 110KM - cos mi sie wydaje ze to byl
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


A dokladnie w ktorej czesci ta bzdura? Bo z symbolem faktycznie nie trafilem... Reszta sie zgadza.

podkreślone ;)

90konna wersja (1Z) różnił sie od 110konnej (AFN) wtryskami, pompa wtryskowa i softem ASV od AFN oba 110koni rozniły sie wtryskami.


Wersji 90KM bylo sporo - w samym Passacie byl AHU i AHH. Niestety o bardzo istotnej zmianie w AFN zapomniales. Moj AFN ma turbosprezarke o zmiennej geometri, 90KM z drobnymi wyjatkami takiej nie mialy.

Owszem 90 konnych było kilka, 1Z najpopularniejszy do tego jeszcze nowszy ALH który miał zmienną geometrie.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

7 Data: Marzec 17 2008 10:37:02
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: fv 

Grzegorz wrote:

Przepraszam za niski poziom pytania, ale muszę je zadać.
Od czego zależy moc silnika

Łatwiej w sumie powiedzieć od czego nie zależy.

- dokładnie chodzi mi o sytuację taką, że
producent sprzedaje samochód konkretnie mazda5 z silnikami
wysokoprężnymi (common rail) o identycznej pojemności 2.0l z tą
różnicą, że jeden ma 110KM a drugi 143KM, na dotatek producent
twierdzi, że oba silniki spalają tak samo 7.3 l na 100km
Spewnością doładowanie jest inne, ale co jeszcze?

Może stopień sprężania? Może inne wałki rozrządu? Może inny kształt komory
spalania (inne tłoki), może inne pompowtryskiwacze, może zupełnie inna cała
głowica a może tylko jedna zmienna w pamięci komputera. A może być i tak, że
niczym się nie różnią, tylko jeden ma inną nalepkę.

Gdyby wierzyć producentowi co do spalania, to obstawiam stopień sprężania.
Może poproś dealera o wykres przebiegu momentu obrotowego - to wiele wyjaśni.

Weź również pod uwagę, to że auto o większej mocy może mieć inne amortyzatory,
zmiany w skrzyni biegów, sprzęgle, lepsze opony, klocki hamulcowe czy przeguby.

Generalnie z tego co wiem, próba samodzielnego ulepszania słabszej wersji do
mocniejszej nie wychodzi finansowo korzystnie.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

8 Data: Marzec 17 2008 11:09:29
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: mario 



Generalnie z tego co wiem, próba samodzielnego ulepszania słabszej wersji do
mocniejszej nie wychodzi finansowo korzystnie.


czasem wystarczy tylko zmienic gaznik i kolektor dolotowy :-)

pozdrawiam
mario

9 Data: Marzec 17 2008 12:23:25
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: Kuba (aka cita) 

mario wrote:

Generalnie z tego co wiem, próba samodzielnego ulepszania słabszej
wersji do mocniejszej nie wychodzi finansowo korzystnie.


czasem wystarczy tylko zmienic gaznik i kolektor dolotowy :-)

jak mowa o silnika benzynowych, starych .. wolnossacych .. to tak
Nowoczesne doładowane siliniki róznią sie (nawet fabrycznie) tylko oprogramowanie, czasem dodatkowo elektronika.
Mechanika jest dokladnie ta sama.
VW (i pochodne), BMW itp...



--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

10 Data: Marzec 17 2008 14:29:28
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: mario 

Kuba (aka cita) napisał(a):

mario wrote:
Generalnie z tego co wiem, próba samodzielnego ulepszania słabszej
wersji do mocniejszej nie wychodzi finansowo korzystnie.


czasem wystarczy tylko zmienic gaznik i kolektor dolotowy :-)

jak mowa o silnika benzynowych, starych .. wolnossacych .. to tak


dokladnie, dlatego dodałem na końcu ":-)"

pozdrawiam
mario

11 Data: Marzec 17 2008 11:11:18
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: mario 


zmiany w skrzyni biegów, sprzęgle, lepsze opony, klocki hamulcowe czy przeguby.

Generalnie z tego co wiem, próba samodzielnego ulepszania słabszej wersji do
mocniejszej nie wychodzi finansowo korzystnie.


PS. no i co zrobic kiedy najmocniejsza wersja jest wciaz za slaba?

pozdrawiam
mario

12 Data: Marzec 17 2008 12:03:07
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: fv 

mario wrote:

Generalnie z tego co wiem, próba samodzielnego ulepszania słabszej
wersji do
mocniejszej nie wychodzi finansowo korzystnie.
PS. no i co zrobic kiedy najmocniejsza wersja jest wciaz za slaba?

Dopiero wtedy jest sens dłubać ;-) Ale w tym momencie rozmawiamy już
o kwotach rzędu 150-200tys PLN, czyli wstawienie turbo to 1/10 ceny auta a
nie połowa.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

13 Data: Marzec 17 2008 14:31:25
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: mario 

fv napisał(a):

mario wrote:
Generalnie z tego co wiem, próba samodzielnego ulepszania słabszej
wersji do
mocniejszej nie wychodzi finansowo korzystnie.
PS. no i co zrobic kiedy najmocniejsza wersja jest wciaz za slaba?

Dopiero wtedy jest sens dłubać ;-) Ale w tym momencie rozmawiamy już
o kwotach rzędu 150-200tys PLN, czyli wstawienie turbo to 1/10 ceny auta a
nie połowa.


nie, rozmawiamy o kwotach rzedu 10-20tys PLN :-)
Tak jak pisalem w innym poscie:
- zmiana gaznika, dolotu, walka rozrzadu, pompy paliwa i calego wydechu.

Aha.. supercharger to koszt rzedu 2000$.

pozdrawiam
mario

14 Data: Marzec 17 2008 14:35:17
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: fv 

mario wrote:

nie, rozmawiamy o kwotach rzedu 10-20tys PLN :-)
Tak jak pisalem w innym poscie:
- zmiana gaznika, dolotu, walka rozrzadu, pompy paliwa i calego wydechu.

Aha.. supercharger to koszt rzedu 2000$.

To może inaczej. Warto tuningować 2.0, gdy można kupić 2.5 V6?

A i ten, zmiana gaźnika to pozornie tylko prosta sprawa. Teraz ludzi,
którzy mają jakiekolwiek o nim pojęcie jest niewiele.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

15 Data: Marzec 17 2008 23:32:39
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: mario 

fv napisał(a):

mario wrote:
nie, rozmawiamy o kwotach rzedu 10-20tys PLN :-)
Tak jak pisalem w innym poscie:
- zmiana gaznika, dolotu, walka rozrzadu, pompy paliwa i calego wydechu.

Aha.. supercharger to koszt rzedu 2000$.

To może inaczej. Warto tuningować 2.0, gdy można kupić 2.5 V6?

aa.. nie mialem na mysli takich silnikow. :-)
Powiem tak:
Warto tuningowac 5.7 bo zmiana tego gaznika bedzie tansza niz kupno 6.6 a ten drugi tez musi byc napedzany bynajmniej nie fabrycznym gaznikiem.

A i ten, zmiana gaźnika to pozornie tylko prosta sprawa. Teraz ludzi,
którzy mają jakiekolwiek o nim pojęcie jest niewiele.


ja znam takich co maja pojecie :-)

pozdrawiam
mario

16 Data: Marzec 18 2008 11:03:58
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: fv 

mario wrote:

fv napisał(a):
A i ten, zmiana gaźnika to pozornie tylko prosta sprawa. Teraz ludzi,
którzy mają jakiekolwiek o nim pojęcie jest niewiele.
ja znam takich co maja pojecie :-)

Pochwal się, może mnie kiedyś najdzie wstawić podwójne gaźniki do jakiegoś 125p ;-)
Zresztą warto aby zostało w archiwum. Dobrych fachowców to trzeba się naszukaaaaaać...

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GS 500E
Auto: Nissan Primera 2,0

17 Data: Marzec 18 2008 12:07:03
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: mario 

fv napisał(a):

mario wrote:
fv napisał(a):
A i ten, zmiana gaźnika to pozornie tylko prosta sprawa. Teraz ludzi,
którzy mają jakiekolwiek o nim pojęcie jest niewiele.
ja znam takich co maja pojecie :-)

Pochwal się, może mnie kiedyś najdzie wstawić podwójne gaźniki do jakiegoś 125p ;-)
Zresztą warto aby zostało w archiwum. Dobrych fachowców to trzeba się naszukaaaaaać...

To jest warsztat specjalizujący się w Corvette. Myslisz ze przygarną poczciwego 125p? ;-)
Warsztat nazywa się Dr.Vette i jest w Warszawie. W googlach Ci wyskoczy.

pozdrawiam
mario

18 Data: Marzec 17 2008 12:24:33
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor: J.F. 

On Mon, 17 Mar 2008 02:15:38 -0700 (PDT),  Grzegorz wrote:

Od czego zależy moc silnika - dokładnie chodzi mi o sytuację taką, że
producent sprzedaje samochód konkretnie mazda5 z silnikami
wysokoprężnymi (common rail) o identycznej pojemności 2.0l z tą
różnicą, że jeden ma 110KM a drugi 143KM, na dotatek producent
twierdzi, że oba silniki spalają tak samo 7.3 l na 100km
Spewnością doładowanie jest inne, ale co jeszcze?

W tym przypadku chyba glownie turbinka.

Przed laty w wersji tdi 110KM VW wstawial regulowana turbosprezarke.

Dodatkowo byc moze wieksza chlodnica, lepsze materialy w srodku,
jakies dodatkowe natryski oleju, zebrowana miska, wieksze sprzeglo,
mocniejsza skrzynia, poloski, hamulce ..

A swoja droga .. ile spala porownywalny benzyniak ?
Czyzby koniec oszczednych diesli ?

J.

19 Data: Marzec 17 2008 11:36:32
Temat: Re: Od czego zależy moc silnika
Autor:

Grzegorz pisze:

Przepraszam za niski poziom pytania, ale muszę je zadać. Od czego zależy
moc silnika - dokładnie chodzi mi o sytuację taką, że producent
sprzedaje samochód konkretnie mazda5 z silnikami wysokoprężnymi (common
rail) o identycznej pojemności 2.0l z tą różnicą, że jeden ma 110KM a
drugi 143KM, na dotatek producent twierdzi, że oba silniki spalają tak
samo 7.3 l na 100km Spewnością doładowanie jest inne, ale co jeszcze?

W przypadku diesli to zazwyczaj oprogramowanie, turbina i jakieś
drobiazgi. W starszych często też słabsza wersja była 8-zaworowa.

--
http://tomasz.insane.pl

Od czego zależy moc silnika



Grupy dyskusyjne