Grupy dyskusyjne   »   Odcięcie zaplonu

Odcięcie zaplonu



1 Data: Styczen 13 2007 22:18:31
Temat: Odcięcie zaplonu
Autor: Serafin 

Witam mam pytanie związane z urządzeniem odcinajacym zapłon a Mianowicie czy
sa takie i czy mógłbym sobie zamontowac takowe w Passacie 1.9TDI albo
urządzenie które na przykład odcina zaplon przy 4000obr./min. albo przy
przekroczeniu prędkosci.
Szukam wszelkich informacji na ten temat

dziękuje i pozdrawiam



2 Data: Styczen 13 2007 22:29:06
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: blackbird 

Witam mam pytanie związane z urządzeniem odcinajacym zapłon a Mianowicie
czy sa takie i czy mógłbym sobie zamontowac takowe w Passacie 1.9TDI albo
urządzenie które na przykład odcina zaplon przy 4000obr./min. albo przy
przekroczeniu prędkosci.
Szukam wszelkich informacji na ten temat

ROTFL

3 Data: Styczen 13 2007 22:41:29
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Hatson 



ROTFL

Atam zaraz ROTFL. Moze gosciu ma syna, co se autko ujezdza i chce jakis
tajny przelacznik
wmontowac, zeby troszke go ochlodzic. No albo przesiadl sie z benzynki (moze
jakiejs Hondy) i nie moze sie przestawic, ze to diesel i sie go tak nie
kreci. :)

Pawel

4 Data: Styczen 13 2007 21:58:21
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 13 Jan 2007 22:41:29 +0100, Hatson
wrote:

wmontowac, zeby troszke go ochlodzic. No albo przesiadl sie z benzynki (moze
jakiejs Hondy) i nie moze sie przestawic, ze to diesel i sie go tak nie
kreci. :)

 Przecie diesel odcina sam z siebie (regulator na pompie).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

5 Data: Styczen 14 2007 10:27:38
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Robert Rędziak napisał:

On Sat, 13 Jan 2007 22:41:29 +0100, Hatson wrote:


wmontowac, zeby troszke go ochlodzic. No albo przesiadl sie z benzynki (moze
jakiejs Hondy) i nie moze sie przestawic, ze to diesel i sie go tak nie
kreci. :)


 Przecie diesel odcina sam z siebie (regulator na pompie).

 r.

Wiesz zależy ... nie widziałeś TDI bez pompy ?? a pompowtryski to szto ?? Paliesos ??

Pozdro !!

6 Data: Styczen 14 2007 11:55:49
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 14 Jan 2007 10:27:38 +0100, Czarek Daniluk
 wrote:

Wiesz zależy ... nie widziałeś TDI bez pompy ?? a pompowtryski to szto
?? Paliesos ??

 No i na pompowtryskach nie ma regulatora? Wiesz, co robi diesel
 bez regulatora?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

7 Data: Styczen 14 2007 14:13:07
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: J.F. 

On Sun, 14 Jan 2007 11:55:49 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

On Sun, 14 Jan 2007 10:27:38 +0100, Czarek Daniluk
Wiesz zależy ... nie widziałeś TDI bez pompy ?? a pompowtryski to szto
?? Paliesos ??

No i na pompowtryskach nie ma regulatora? Wiesz, co robi diesel
bez regulatora?

Nic nadzwyczajnego, bo juz i tak pracuje przy predkosci przy ktorej
ropa ledwo wyrabia zdazyc sie zapalic ? :-)

Akurat te choc troche nowoczesne diesle to sa elektronicznie
sterowane. I to sie juz nie nazywa regulator tylko program :-)


J.

8 Data: Styczen 14 2007 13:28:10
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 14 Jan 2007 14:13:07 +0100, J.F
 wrote:

No i na pompowtryskach nie ma regulatora? Wiesz, co robi diesel
bez regulatora?

Nic nadzwyczajnego, bo juz i tak pracuje przy predkosci przy ktorej
ropa ledwo wyrabia zdazyc sie zapalic ? :-)

 Skoro na oleju silnikowym jest w stanie się rozbujać, to na
 napędzie też powinien dać radę.

Akurat te choc troche nowoczesne diesle to sa elektronicznie
sterowane. I to sie juz nie nazywa regulator tylko program :-)

 Pompowtryski mają o wiele więcej lat niż volkswagenowskie TDI.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

9 Data: Styczen 14 2007 14:35:39
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: J.F. 

On Sun, 14 Jan 2007 13:28:10 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

On Sun, 14 Jan 2007 14:13:07 +0100, J.F
No i na pompowtryskach nie ma regulatora? Wiesz, co robi diesel
bez regulatora?

Nic nadzwyczajnego, bo juz i tak pracuje przy predkosci przy ktorej
ropa ledwo wyrabia zdazyc sie zapalic ? :-)

Skoro na oleju silnikowym jest w stanie się rozbujać, to na
napędzie też powinien dać radę.

Ale czy rozbuja sie do wyplucia tlokow na silnikowym ?

Akurat te choc troche nowoczesne diesle to sa elektronicznie
sterowane. I to sie juz nie nazywa regulator tylko program :-)

Pompowtryski mają o wiele więcej lat niż volkswagenowskie TDI.

Maja, ale takie jakie masz na mysli juz od dawna nie sa stosowane :-)

J.

10 Data: Styczen 14 2007 19:42:11
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Serafin 

A przypomnialo mi sie Kumpel Jezdzi na oleju z "Biedronki" wychodzi jakos po
3l za 8zł :) z malym dodatkie ropy:) Jak to mówią Polak potrafi :))

11 Data: Styczen 16 2007 06:24:24
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Dariusz K. Ladziak 

On Sat, 13 Jan 2007 21:58:21 +0000 (UTC), Robert
=?iso-8859-2?Q?R=EAdziak?=  wrote:

On Sat, 13 Jan 2007 22:41:29 +0100, Hatson
wrote:

wmontowac, zeby troszke go ochlodzic. No albo przesiadl sie z benzynki (moze
jakiejs Hondy) i nie moze sie przestawic, ze to diesel i sie go tak nie
kreci. :)

Przecie diesel odcina sam z siebie (regulator na pompie).

No, nowoczesne diesle nie maja chyba regulatora odsrodkowego jak rez
pompy nurnikowej - nowoczesne to maja pompe slimakowa i
piezoceramicznie sterowane wtryskiwacze - ale czy regulatorem
odsrodkowym Watta czy elektronika diesel MUSI miec obroty ograniczone
- bo bez ogranicznika jest w stanie rozkrecic sie powyzej
wytrzymalosci mechanicznej.

--
Darek

12 Data: Styczen 16 2007 23:10:55
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Hautameki 


blackbird napisał(a):

> Witam mam pytanie związane z urządzeniem odcinajacym zapłon a Mianowicie
> czy sa takie i czy mógłbym sobie zamontowac takowe w Passacie 1.9TDI albo
> urządzenie które na przykład odcina zaplon przy 4000obr./min. albo przy
> przekroczeniu prędkosci.
> Szukam wszelkich informacji na ten temat

ROTFL

Prześmiewca?
Twoja odpowiedź jest jeszcze bardziej głupia niż zadane przez
chłopaka pytanie.

13 Data: Styczen 13 2007 21:26:15
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Tomek 

Witam mam pytanie związane z urządzeniem odcinajacym zapłon a Mianowicie czy
sa takie i czy mógłbym sobie zamontowac takowe w Passacie 1.9TDI albo
urządzenie które na przykład odcina zaplon przy 4000obr./min. albo przy
przekroczeniu prędkosci.
Szukam wszelkich informacji na ten temat

dziękuje i pozdrawiam


Najgłupsza rzecz jaką montują w samochodzie. Auto ma pojechać tyle ile mu się
wdepnie albo ma pokazać kopyto. Fajne przy wyprzedzaniu to ocięcie zapłonu. Po
co komu nie uszkodzony silnik w momencie spotkania trzeciego stopnia z 30 tonową
ciężarowką. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

14 Data: Styczen 13 2007 22:04:01
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Robert Rędziak 

On 13 Jan 2007 22:26:15 +0100, Tomek  wrote:

Najgłupsza rzecz jaką montują w samochodzie. Auto ma pojechać tyle ile mu się
wdepnie albo ma pokazać kopyto.

 Zakręciłes już swojego Polaja do 7000?

Fajne przy wyprzedzaniu to ocięcie zapłonu.

 Bo biegi trzeba umieć zmieniać.

Po
co komu nie uszkodzony silnik w momencie spotkania trzeciego stopnia z 30 tonową
ciężarowką.

 Oj, Kogutek, Kogutek, weźcie se młotek i się stuknijcie w
 mózgownicę. Gumowy, mniej śladów zostawia. Jak ktoś nie umie
 zmieniać biegów, to na odcięciu pojedzie dalej, choć prędkości
 już nie zwiększy. Z ukręconym wałem, urwaną korbą czy zaworami w
 tłokach ta jazda słabo mu pójdzie. A jak będzie totalną sierotą,
 to jeszcze jakąś figurę wykręci, zanim tę ciężarówkę spotka.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

15 Data: Styczen 13 2007 23:24:32
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Robert Rędziak napisał(a):
(...)

 Zakręciłes już swojego Polaja do 7000?

ROTFL

Możliwe - cena była 500PLN z dwoma nowymi oponami zimowymi ;)

 Bo biegi trzeba umieć zmieniać.

Bądź myśleć.

 Oj, Kogutek, Kogutek, weźcie se młotek i się stuknijcie w
 mózgownicę. Gumowy, mniej śladów zostawia. Jak ktoś nie umie
 zmieniać biegów, to na odcięciu pojedzie dalej, choć prędkości
 już nie zwiększy. Z ukręconym wałem, urwaną korbą czy zaworami w
 tłokach ta jazda słabo mu pójdzie. A jak będzie totalną sierotą,
 to jeszcze jakąś figurę wykręci, zanim tę ciężarówkę spotka.

Kogutek został na poziomie półgeneralnych remontów polegających
na wymianie pierścieni, ewentualnie panewek (bez szlifu/pomiarów),
czy też naciąganiu sprężynek w uszczelniaczach.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

16 Data: Styczen 13 2007 23:33:32
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 13 Jan 2007 23:24:32 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg
 wrote:

 Bo biegi trzeba umieć zmieniać.

Bądź myśleć.

 Wielokrotnie nie ma nad czym rozmyślać. Jak się czołgam za czymś
 około 70km/h, nie mam się gdzie rozpędzić za wyprzedzanym, a
 miejsca po lewej mało, to nie czas na pisanie doktoratu: dwójka,
 gaz w podłogę i w okolicach 90-95 przepinam się na trójkę, zanim
 odetnie. Trochę za słabe te moje paści, żeby przy 60-70km/h
 sprawnie się uwinąć na trójce czy, o zgrozo, czwórce.

Kogutek został na poziomie półgeneralnych remontów polegających
na wymianie pierścieni, ewentualnie panewek (bez szlifu/pomiarów),
czy też naciąganiu sprężynek w uszczelniaczach.

 Ciekawe, czy jeździ na Selektolu SD lub Superolu CC ;)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

17 Data: Styczen 14 2007 00:39:07
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Robert Rędziak napisał(a):
(...)

 Wielokrotnie nie ma nad czym rozmyślać. Jak się czołgam za czymś
 około 70km/h, nie mam się gdzie rozpędzić za wyprzedzanym, a
 miejsca po lewej mało, to nie czas na pisanie doktoratu: dwójka,
 gaz w podłogę i w okolicach 90-95 przepinam się na trójkę, zanim
 odetnie. Trochę za słabe te moje paści, żeby przy 60-70km/h
 sprawnie się uwinąć na trójce czy, o zgrozo, czwórce.

Toż właśnie pisałem o myśleniu. Przepinamy nim odetnie, a nie do
końca. Inna sprawa, że odcięcie czuć na 'dupie'.

 Ciekawe, czy jeździ na Selektolu SD lub Superolu CC ;)

Nie wiem. Z wielu wypowiedzi wynika, że w ogóle ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

18 Data: Styczen 13 2007 23:34:22
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Przembo 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał

Najgłupsza rzecz jaką montują w samochodzie. Auto ma pojechać tyle ile mu się
wdepnie albo ma pokazać kopyto.

Zakręciłes już swojego Polaja do 7000?

Mi sie udalo na 1 nawet troche dalej. Poldi przezyl, mimo ze powyzej 6krpm wedlug instrukcji tloki, kobowody i wal moga zaczac zyc wlasnym zyciem :D

Co do odciecia zaponu w TDI jest to jak najbardziej wykonalne, wystarczy wylaczyc pompe "dostarczajaca zaplon", ale w wersja Serafina jest kompletnie bez sensu :D

Pozdr

19 Data: Styczen 13 2007 23:22:52
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 13 Jan 2007 23:34:22 +0100, Przembo
wrote:

Zakręciłes już swojego Polaja do 7000?

Mi sie udalo na 1 nawet troche dalej. Poldi przezyl, mimo ze powyzej 6krpm
wedlug instrukcji tloki, kobowody i wal moga zaczac zyc wlasnym zyciem :D

 Miałeś farta, powyżej 7krpm polonkowy wał lubił się rozdwoić ;)

 r.

 PS. Ja też kiedyś miałem farta, ale potem już nie sprawdzałem,
 na ile jest powtarzalny ;>>
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

20 Data: Styczen 14 2007 00:29:13
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Robert Rędziak napisał(a):
(...)

 Miałeś farta, powyżej 7krpm polonkowy wał lubił się rozdwoić ;)

Wał przeżył, ale korbowód zrobił kuku w bloku :) Nikt wału już
nie sprawdzał :)

 PS. Ja też kiedyś miałem farta, ale potem już nie sprawdzałem,
 na ile jest powtarzalny ;>>

Prawda :)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

21 Data: Styczen 13 2007 23:37:13
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 14 Jan 2007 00:29:13 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg
 wrote:

Wał przeżył, ale korbowód zrobił kuku w bloku :) Nikt wału już
nie sprawdzał :)

 Bo się nie znaliście. Kogutek by jeszcze na nim komuś remont
 zrobił =P

 PS. Ja też kiedyś miałem farta, ale potem już nie sprawdzałem,
 na ile jest powtarzalny ;>>

Prawda :)

 A później papa nabył Polaja z K16 i tam jazda do odcinki nie
 była straszna =P

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

22 Data: Styczen 14 2007 00:47:47
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Robert Rędziak napisał(a):
(...)

 Bo się nie znaliście. Kogutek by jeszcze na nim komuś remont
 zrobił =P

No ba :) To chyba oczywiste ;)

 A później papa nabył Polaja z K16 i tam jazda do odcinki nie
 była straszna =P

No tak, ale tam było odcięcie i 'trochę' inna konstrukcja silnika.
Inna sprawa, że zdecydowanie bardziej wolałem 2.0 DOHC, który wyraźnie
słabł przy 6krpm i naturalnym było zrzucenie nizej, gdzie dostawał
takiego kopa, że szkoda tego porównywać z K16 :).

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

23 Data: Styczen 14 2007 22:58:11
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Alex81 

In article   says...

Mi sie udalo na 1 nawet troche dalej. Poldi przezyl, mimo ze powyzej 6krpm
wedlug instrukcji tloki, kobowody i wal moga zaczac zyc wlasnym zyciem :D
?? Abimex ma odcięcie na ok. 6200 rpm.


--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

24 Data: Styczen 15 2007 09:38:18
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Przembo 

Użytkownik "Alex81"  napisał

Mi sie udalo na 1 nawet troche dalej. Poldi przezyl, mimo ze powyzej 6krpm
wedlug instrukcji tloki, kobowody i wal moga zaczac zyc wlasnym zyciem :D
?? Abimex ma odcięcie na ok. 6200 rpm.
====

To auto o ktorym mowa to Poldi 95, wiec Abimex. Teraz jest pytanie co jest odcinane, bo jesli komp odcial benzyne (norma we wtryskowych) to sie nie dziwie, ze silnik dalej krecil :) Na benzynie nigdy do odciecia nie dochodzilem, max 6krpm i to w wyjatkowych sytuacjach, w Boschu tak samo :)
W gaznikowym niby odcinany byl zaplon, wiec nie powinno byc roznicy jakie paliwo.

Pozdr

25 Data: Styczen 15 2007 21:52:43
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Alex81 

In article   says...

To auto o ktorym mowa to Poldi 95, wiec Abimex. Teraz jest pytanie co jest
odcinane, bo jesli komp odcial benzyne (norma we wtryskowych) to sie nie
dziwie, ze silnik dalej krecil :)

Odcina benzynę.

Na benzynie nigdy do odciecia nie
dochodzilem, max 6krpm i to w wyjatkowych sytuacjach, w Boschu tak samo :)

Też tego nie praktykuję, no ale jak się chce tak raz od wielkiego dzwonu
na GTechu przelecieć ...

W gaznikowym niby odcinany byl zaplon, wiec nie powinno byc roznicy jakie
paliwo.

W moim poprzednim Poldolocie (gaźnikowy SLE) nie chciał nawet zbliżyć
się do 6krpm - więc trudno mi coś powiedzieć :) Ale to szrot był okrutny
:)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

26 Data: Styczen 16 2007 10:44:02
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Przembo 

Użytkownik "Alex81"  napisał

To auto o ktorym mowa to Poldi 95, wiec Abimex. Teraz jest pytanie co jest
odcinane, bo jesli komp odcial benzyne (norma we wtryskowych) to sie nie
dziwie, ze silnik dalej krecil :)

Odcina benzynę.

=====

Czy to moglo miec wiec jakikolwiek wplyw na prace silnika na LPG? Wiekszosc Poldkow ma jednak 2 system zasilania i mimo odciecia benzyny zaraz po uruchomieniu jezdzi :)

Pozdr

27 Data: Styczen 16 2007 21:36:30
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Alex81 

In article   says...

Odcina benzynę.

====>
Czy to moglo miec wiec jakikolwiek wplyw na prace silnika na LPG? Wiekszosc
Poldkow ma jednak 2 system zasilania i mimo odciecia benzyny zaraz po
uruchomieniu jezdzi :)

Nie ma najmniejszego wpływu. W Poldolocie tego nie próbowałem ale Punto
1.1 na LPG wkręciłem spokojnie na 7.5krpm.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

28 Data: Styczen 14 2007 01:16:31
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: blackbird 

mózgownicę. Gumowy, mniej śladów zostawia. Jak ktoś nie umie
zmieniać biegów, to na odcięciu pojedzie dalej, choć prędkości
już nie zwiększy. Z ukręconym wałem, urwaną korbą czy zaworami w
tłokach ta jazda słabo mu pójdzie. A jak będzie totalną sierotą,

Nie jest to takie proste uszkodzic/zepsuc sprawny silnik przez przekrecenie
go. Pomijam gowniarskie wybryki w rodzaju gaz w podloge na jedynce i po 60
sekundach sprawdzamy ile wyciagnal, bo chyba nie o tym mowa. Oczywiscie nie
twierdze, ze powyzej obrotow red limitera nie bedzie sie zuzywal o rzad
wielkosci szybciej niz przy normalnej jezdzie, ale jesli nie jest to padaka
to na podstawie swoich wlasnych doswiadczen mam prawo przypuszczac, ze zeby
ukrecic wal trzeba miec conajmniej troche pecha.

29 Data: Styczen 14 2007 00:27:29
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 14 Jan 2007 01:16:31 +0100, blackbird
wrote:

Nie jest to takie proste uszkodzic/zepsuc sprawny silnik przez przekrecenie
go.

 Nie?

Pomijam gowniarskie wybryki w rodzaju gaz w podloge na jedynce i po 60
sekundach sprawdzamy ile wyciagnal, bo chyba nie o tym mowa. Oczywiscie nie
twierdze, ze powyzej obrotow red limitera nie bedzie sie zuzywal o rzad
wielkosci szybciej niz przy normalnej jezdzie, ale jesli nie jest to padaka
to na podstawie swoich wlasnych doswiadczen mam prawo przypuszczac, ze zeby
ukrecic wal trzeba miec conajmniej troche pecha.

 Cechą ,,charakterystyczną'' tej konstrukcji było między innymi
 ukręcanie się wału (choć, jak mogłeś przeczytać, futrzakowy
 Polonek po prostu pomachał korbą na dobranoc ;). Ten silnik po
 prostu nie był stworzony do tego, żeby go zakręcić ponad 7000,
 ale nie było mechanizmu, który by w tym przeszkodził (zresztą
 nawet revlimiter nie zabezpieczy silnika przez błędną redukcją).

 r.

 PS. Niektóre konstrukcje z mechanicznym zasilaniem miały coś w
 rodzaju mechanicznego revlimitera w aparacie zapłonowym.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

30 Data: Styczen 14 2007 01:40:48
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg 

Robert Rędziak napisał(a):
(...)

 Cechą ,,charakterystyczną'' tej konstrukcji było między innymi
 ukręcanie się wału (choć, jak mogłeś przeczytać, futrzakowy
 Polonek po prostu pomachał korbą na dobranoc ;). Ten silnik po
 prostu nie był stworzony do tego, żeby go zakręcić ponad 7000,

Generalnie tak, choć udało mi się jeden taki ładnie złożyć, który
kręcił się bez zająknięcia daleeeko. Nie będę pisał jakie miał
osiągi, ponieważ znowu ktoś napisze, że w marzeniach coś znalazłem.
No, ale to nie był motor z paczki.

 ale nie było mechanizmu, który by w tym przeszkodził (zresztą
 nawet revlimiter nie zabezpieczy silnika przez błędną redukcją).


Owszem.

 PS. Niektóre konstrukcje z mechanicznym zasilaniem miały coś w
 rodzaju mechanicznego revlimitera w aparacie zapłonowym.

Tyż prowda.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

31 Data: Styczen 14 2007 00:53:40
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 14 Jan 2007 01:40:48 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg
 wrote:

Generalnie tak, choć udało mi się jeden taki ładnie złożyć, który
kręcił się bez zająknięcia daleeeko.  Nie będę pisał jakie miał
osiągi, ponieważ znowu ktoś napisze, że w marzeniach coś znalazłem.

 Agrupowe 1.6 miało co najmniej 130KM. Na 10 sekund do setki
 powinno wystarczyć. A niedowiarki wierzyć nie muszą ;>

No, ale to nie był motor z paczki.

 Te z paczki miały się różnie. A te po kogucich remontach...
 Hoho! W normie fabrycznej zużycia oleju pewnie się mieściły ;>>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

32 Data: Styczen 14 2007 02:01:34
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Konrad 

On Sun, 14 Jan 2007 00:27:29 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:


PS. Niektóre konstrukcje z mechanicznym zasilaniem miały coś w
rodzaju mechanicznego revlimitera w aparacie zapłonowym.

A wygladało to jak prosta, ordynarna sprężynka na palcu rozdzielacza
:) Kiedys w kartonie mi sie to zebsuło było i odcinało przy 4,5k :]
Zdjęcie revlimitera zajowało 10 sekund i bylo za darmo :) Nie to co
teraz ;)
--
Pozdrawiam, Konrad
był Trabant 1.3, Concerto

33 Data: Styczen 14 2007 10:44:37
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Alti 


Użytkownik "Tomek"  napisał

Najgłupsza rzecz jaką montują w samochodzie.

Rzeczywiście głupi ci inżynierowie jak but. Starczyłoby żeby żeby pan/pani zakręciła silnik 2krpm wyżekj niż początek czerwonej kreski a fabryka zarobiłaby na naprawach. Ludzie którzy nie zmieniliby biegu zawczasu lecieliby po kilka koła na nowy silnik.


Auto ma pojechać tyle ile mu się
wdepnie albo ma pokazać kopyto.

Co to znaczy pokazac kopyto? Wybuchnąć?
Rzeczywiście to lepsze rozwiązanie niż odcięcie zapłonu.


co komu nie uszkodzony silnik w momencie spotkania trzeciego stopnia z 30 tonową
ciężarowką. Tomek

Czy isnieje jakiś przepis zabraniający zmiany biegów podczas wyprzedzania? Kurde jak tak to jestem kryminalistą.......
Wojtek

34 Data: Styczen 14 2007 15:01:08
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Alti,

Sunday, January 14, 2007, 10:44:37 AM, you wrote:

[...]

Rzeczywiście to lepsze rozwiązanie niż odcięcie zapłonu.

W kwestii formalnej: zapłon był odcinany w silnikach gaźnikowych. W
silnikach z wtryskiem odcina się dopływ paliwa.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

35 Data: Styczen 14 2007 16:12:39
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: J.F. 

On Sun, 14 Jan 2007 15:01:08 +0100,  RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Alti,
[...]
Rzeczywiście to lepsze rozwiązanie niż odcięcie zapłonu.

W kwestii formalnej: zapłon był odcinany w silnikach gaźnikowych.

Byl ? W jakim zastosowano i co sie dzialo pozniej - strzal z tlumika ?

W silnikach z wtryskiem odcina się dopływ paliwa.

Byc moze zaplon tez - szkoda swiece niszczyc po proznicy ..

J.

36 Data: Styczen 14 2007 18:55:43
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Sunday, January 14, 2007, 4:12:39 PM, you wrote:

Rzeczywiście to lepsze rozwiązanie niż odcięcie zapłonu.
W kwestii formalnej: zapłon był odcinany w silnikach gaźnikowych.
Byl ? W jakim zastosowano

Na przykład w modułach zapłonowych do gaźnikowych Poldków...

i co sie dzialo pozniej - strzal z tlumika ?

Nie mam pojęcia - nie kręciłem Poldka aż tak wysoko.

W silnikach z wtryskiem odcina się dopływ paliwa.
Byc moze zaplon tez - szkoda swiece niszczyc po proznicy ..

Bez przesady - na odcięciu jechać się nie da - za bardzo szarpie.

--
Best regards,
 RoMan                           

37 Data: Styczen 14 2007 19:53:17
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: blackbird 

W silnikach z wtryskiem odcina się dopływ paliwa.
Byc moze zaplon tez - szkoda swiece niszczyc po proznicy ..

Bez przesady - na odcięciu jechać się nie da - za bardzo szarpie.

W Duratorq-HE 1.8 i 2.0 Forda nie ma odczuwalnego szarpania, oczywiscie czuc
ze gwaltownie samochod przestaje przyspieszac, ale potem trzyma rowno jakies
7 krpm. Bardziej przypomina to jazde na tempomacie niz na odcieciu.

38 Data: Styczen 14 2007 21:31:45
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Jerry 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello J,

Sunday, January 14, 2007, 4:12:39 PM, you wrote:

Rzeczywiście to lepsze rozwiązanie niż odcięcie zapłonu.
W kwestii formalnej: zapłon był odcinany w silnikach gaźnikowych.
Byl ? W jakim zastosowano

Na przykład w modułach zapłonowych do gaźnikowych Poldków...

i co sie dzialo pozniej - strzal z tlumika ?

Nie mam pojęcia - nie kręciłem Poldka aż tak wysoko.

W silnikach z wtryskiem odcina się dopływ paliwa.
Byc moze zaplon tez - szkoda swiece niszczyc po proznicy ..

Raczej zapłonu nie... bo by to sie niezbyt podobało katalizatorom....
i w poldku GLI na 100% nie... mam gaz i na gazie "pociągnąłem" na 2-ce
95km/h licznikowe. niestety na ten moment nie mam obrotomierza wiec nie wiem
ile RPM miałem ale przypuszczam ze za dużo.... Ale wiecej nie bede tego
robił .....

Jerry

39 Data: Styczen 14 2007 23:02:22
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Alex81 

In article  
says...

Raczej zapłonu nie... bo by to sie niezbyt podobało katalizatorom....
i w poldku GLI na 100% nie... mam gaz i na gazie "poci?gn?łem" na 2-ce
95km/h licznikowe. niestety na ten moment nie mam obrotomierza wiec nie wiem
ile RPM miałem ale przypuszczam ze za dużo.... Ale wiecej nie bede tego
robił .....

Daaawno takich rzeczy nie robiłem ale ZTCP Abimex odcinał na dwójce tuż
przed 90kph. Zapewne doszedłeś w okolice 6.5-6.6.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg
http://alex81.byxonline.com

40 Data: Styczen 14 2007 23:26:44
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: J.F. 

On Sun, 14 Jan 2007 21:31:45 +0100,  Jerry wrote:

W silnikach z wtryskiem odcina się dopływ paliwa.
Byc moze zaplon tez - szkoda swiece niszczyc po proznicy ..

Raczej zapłonu nie... bo by to sie niezbyt podobało katalizatorom....

KAtalizatorow nie obchodzi, bo paliwa nie ma.
Tylko po co wtedy niepotrzebnie iskrzyc i produkowac NOx.

J.

41 Data: Styczen 15 2007 09:43:07
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Przembo 

Użytkownik "J.F."  napisał

Raczej zapłonu nie... bo by to sie niezbyt podobało katalizatorom....

KAtalizatorow nie obchodzi, bo paliwa nie ma.
Tylko po co wtedy niepotrzebnie iskrzyc i produkowac NOx.

Jak sie odetnie benzyne to nie ma problemu, jak sie odcina zaplon to trzeba odciac benzyne by wlasnie nie zalewala katalizatora... a po co odcinac 2 rzeczy.

U mnie sa odcinane jednoczesnie zaplon i paliwo (przy hamowaniu silnikiem), bo skrzynia nigdy nie pozwolila zajsc za daleko... no raz 4,4krpm. Ale przez lata tylko raz, normalnie przy gazie w podloge zmienia bieg przy okolo 4150rpm - tam jest max mocy.

Pozdr

PS. Mowa oczywiscie o Rudolfie :)

42 Data: Styczen 13 2007 22:31:44
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: blackbird 

Szukam wszelkich informacji na ten temat

Na temat ukladu zaplonowego Passata 1.9 tdi?

43 Data: Styczen 14 2007 01:27:17
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: priko 

przeciez w tym passacie jest odciecie gdzies kolo 5 tysiecy wiec o co
chodzi?

44 Data: Styczen 14 2007 08:22:01
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Serafin 

a jest mozliwosc regulacji ??

45 Data: Styczen 14 2007 15:57:04
Temat: Re: Odcięcie zaplonu
Autor: Filip KK 

Serafin wrote:

a jest mozliwosc regulacji ??
Tak, jest mozliwosc. -> Chiptuning.
Ale Ty tego golymi rekoma nie zrobisz.


--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

Odcięcie zaplonu



Grupy dyskusyjne