Kupi³em uno 1,7 d i kilka dni temu przyprowadzi³em z warsztatu
blacharsko-lakierniczego, poniewa¿ poprzedni w³aÅ›ciciel nie przyk³ada³ siÄ™
do konserwacji. Porobi³em sprawy mechaniczne, wymiany olejów, filtrów i
takie inne ró¿ne drobiazgi. Chcia³em sprawdzić ko³a i tu problem. Tylne z
trudem uda³o mi siÄ™ odkrÄ™cić, ale przednie ani drgnÄ…. CzujÄ™ pod kluczem, ¿e
jak jeszcze mocniej pociągnę, to urwię śrubę. I to wszystkie śruby w obu
kolach, ¿adna ani nie drgnie. Ma ktoÅ› pomys³ jak to zrobić, by nie pourywać
Å›rub? Mo¿e czymÅ› zapuÅ›cić, tylko czym i jak, bo przestrzeÅ„ miÄ™dzy ³bem
Å›ruby a gwintem jest doæ du¿a. DziÄ™kujÄ™ za wszelkie pomys³y.
--
pozdrawiam
Ryszard M-ski
2 |
Data: Grudzien 29 2007 17:52:03 |
Temat: Re: Odkrêcenie kó³-problem |
Autor: Marcin Sroczyk |
Grupy Dyskusyjne wrote:
Kupi³em uno 1,7 d i kilka dni temu przyprowadzi³em z warsztatu
blacharsko-lakierniczego, poniewa¿ poprzedni w³a¶ciciel nie przyk³ada³ siê
do konserwacji. Porobi³em sprawy mechaniczne, wymiany olejów, filtrów i
takie inne ró¿ne drobiazgi. Chcia³em sprawdziæ ko³a i tu problem. Tylne z
trudem uda³o mi siê odkrêciæ, ale przednie ani drgn±. Czujê pod kluczem,
¿e jak jeszcze mocniej poci±gnê, to urwiê ¶rubê. I to wszystkie ¶ruby w
obu kolach, ¿adna ani nie drgnie. Ma kto¶ pomys³ jak to zrobiæ, by nie
pourywaæ ¶rub? Mo¿e czym¶ zapu¶ciæ, tylko czym i jak, bo przestrzeñ miêdzy
³bem ¶ruby a gwintem jest do¶æ du¿a. Dziêkujê za wszelkie pomys³y.
Witam
Na zapieczone ¶ruby itp. dobry jest WD40. Zalej ¶ruby i jutro powinno byæ
ju¿ ok, preparat jest dobrze penetruj±cy. Inna sprawa, ¿e czasem w
wulkanizacji 'dopieprz±' pneumatykiem tak, ¿e wymiana ko³a na poboczu mo¿e
byæ zakoñczona niepowodzeniem.
Pozdrawiam
--
Marcin Sroczyk
http://www.medin.pl
17:49:15 up 7:27, 1 user, load average: 3.05, 1.99, 1.82
3 |
Data: Grudzien 29 2007 19:20:00 | Temat: Re: Odkrêcenie kó³-problem | Autor: Krzysiek_K. |
¶ruby a gwintem jest do¶æ du¿a. Dziêkujê za wszelkie pomys³y.
--
pozdrawiam
Ryszard M-ski
Takie sruby odkrecisz pneumatem,
najlepiej podjedz do serwisu gdzie naprawiaja tez samochody ciezarowe,
tam maja takie duze klucze pneumatyczne do ciezarowek
mialem taka sama sytuacje w samochodzie dostawczym, sruby nie byly ruszane
przez kilka lat,
ma³y klucz pneumatyczny nie da³ rady, pojechalem do pierwszego lepszego
serwisu,
sciagali akurat ko³o od scanii, w 2 minuty mia³em ruszone wszystkie sruby,
zostawi³em 5z³ :)
pzdr.
4 |
Data: Grudzien 29 2007 20:08:35 | Temat: Re: Odkrêcenie kó³-problem | Autor: Ryszard M-ski |
Krzysiek_K. wrote:
Takie sruby odkrecisz pneumatem,
MyÅ›lÄ™, ¿e pneumatem to takie Å›ruby pourywa, bo ja w tym celu kupi³em klucz
krzy¿ak i za³o¿y³em przed³u¿kÄ™, czujÄ™, ¿e Å›ruba si Ä™ skrÄ™ca, wiÄ™c mo¿e
zaraz pÄ™knąć. Raczej to, co radzi Marcin Sroczyk, mo¿e sÄ… jeszcze jakieÅ›
podobne preparaty o takim w³aÅ›nie dzia³aniu.
--
pozdrawiam
Ryszard M-ski
5 |
Data: Grudzien 29 2007 21:11:23 | Temat: Re: Odkrcenie k-problem | Autor: Krzysiek_K. |
My¶lê, ¿e pneumatem to takie ¶ruby pourywa, bo ja w tym celu kupi³em klucz
krzy¿ak i za³o¿y³em przed³u¿kê, czujê, ¿e ¶ruba si ê skrêca, wiêc mo¿e
zaraz pêkn±æ. Raczej to, co radzi Marcin Sroczyk, mo¿e s± jeszcze jakie¶
podobne preparaty o takim w³a¶nie dzia³aniu.
Klucze pneumatyczne maj± wbudowane sprzêg³o,
jesli sprzeglo jest dobrze ustawione to napewno nie urwie sruby :)
chodzi wlasnie o to, ze nasadka uderza w srube z du¿± si³±,
ale odrazu przeskakuje, takie "udarowe" dzia³anie kluczem na srube
powoduje ze udar w koncu ruszy zapieczon± ¶rubê,
oczywiscie jesli ktos na takim duzym kluczu do ciezarowek ustawi sprzeg³o na
max
i pociagnie, to pewnie wyrwie pó³ zawieszenia, ale jak na minimalnym
ustawieniu sprzegla
potrzyma klucz na sprzêgle przez 15 sekund, to bezpiecznie odkreci srube,
mi w ten sposob udalo sie odkrecic zapieczone sruby oryginalne z dostawczego
renaulta z 1990 roku, nie byly odkrecane pewnie przez 5 lat jak nie d³u¿ej,
nie pomaga³o nic, ani zapuszczanie WD-40, ani rozgrzewanie srub palnikiem,
pzdr
Krzysiek
6 |
Data: Styczen 02 2008 11:28:21 | Temat: Re: � | Autor: Cyneq |
Ryszard M-ski napisa³(a):
Krzysiek_K. wrote:
Takie sruby odkrecisz pneumatem,
MyÅ›lÄ™, ¿e pneumatem to takie Å›ruby pourywa, bo ja w tym celu kupi³em klucz
krzy¿ak i za³o¿y³em przed³u¿kÄ™, czujÄ™, ¿e Å›ruba si Ä™ skrÄ™ca, wiÄ™c mo¿e
zaraz pęknąć.
W³aÅ›nie w ten sposób pourywasz, a nie pneumatem.
Zapytaj jakiegos dobrego fizyka dlaczego.
--
Cyneq
7 |
Data: Styczen 06 2008 17:54:05 | Temat: Re: Odkrêcenie kó³-problem | Autor: m |
Pewnie poprzedni w³asciel nagrabi³ u mechanika to mu sie odwdzieczy³
dokrecaj±c srubki lub z drugiej strony zaros³y rdz±
rozpedz to swoje ustrojstwo i ostro przyhamuj tak zeby sie ko³o dobrze
nagrza³o
bierzesz m³ot 2.5 Kg i uderzasz w kazd± srube - raz a po¿±dnie
zak³adasz dobr± d³ug± nasadke - najlepiej czarn± udarow± i krecisz d³ug±
lag± z 75 cm - lag± nie pneumatem - odkrecasz
kup tylko nowe sruby zeby nie by³o powtórki
sruby w UNO s± wytrzymale spokojnie 120 Nm. za to gwint lichy.
Mój pneumat ma uci±gu 500Nm. Te bez markowe maj± problemy z 100 Nm i nadaja
sie do nakkrecania zegarków.
U¿ytkownik "Grupy Dyskusyjne" napisa³ w
wiadomo¶ci
Kupi³em uno 1,7 d i kilka dni temu przyprowadzi³em z warsztatu
blacharsko-lakierniczego, poniewa¿ poprzedni w³a¶ciciel nie przyk³ada³ siê
do konserwacji. Porobi³em sprawy mechaniczne, wymiany olejów, filtrów i
takie inne ró¿ne drobiazgi. Chcia³em sprawdziæ ko³a i tu problem. Tylne z
trudem uda³o mi siê odkrêciæ, ale przednie ani drgn±. Czujê pod kluczem,
¿e
jak jeszcze mocniej poci±gnê, to urwiê ¶rubê. I to wszystkie ¶ruby w obu
kolach, ¿adna ani nie drgnie. Ma kto¶ pomys³ jak to zrobiæ, by nie
pourywaæ
¶rub? Mo¿e czym¶ zapu¶ciæ, tylko czym i jak, bo przestrzeñ miêdzy ³bem
¶ruby a gwintem jest do¶æ du¿a. Dziêkujê za wszelkie pomys³y.
--
pozdrawiam
Ryszard M-ski
8 |
Data: Styczen 12 2008 15:54:49 | Temat: Re: Odkrêcenie kó³-problem | Autor: Ryszard M-ski |
m wrote:
Pewnie poprzedni w³asciel nagrabi³ u mechanika to mu sie odwdzieczy³
dokrecaj±c srubki lub z drugiej strony zaros³y rdz±
rozpedz to swoje ustrojstwo i ostro przyhamuj tak zeby sie ko³o dobrze
nagrza³o
bierzesz m³ot 2.5 Kg i uderzasz w kazd± srube - raz a po¿±dnie
zak³adasz dobr± d³ug± nasadke - najlepiej czarn± udarow± i krecisz
d³ug± lag± z 75 cm - lag± nie pneumatem - odkrecasz
kup tylko nowe sruby zeby nie by³o powtórki
sruby w UNO s± wytrzymale spokojnie 120 Nm. za to gwint lichy.
Mój pneumat ma uci±gu 500Nm. Te bez markowe maj± problemy z 100 Nm i
nadaja sie do nakkrecania zegarków.
U¿ytkownik "Grupy Dyskusyjne" napisa³ w
wiadomo¶ci
przednie ani drgn±. Czujê pod kluczem, ¿e
jak jeszcze mocniej poci±gnê, to urwiê ¶rubê. I to wszystkie ¶ruby
w obu kolach, ¿adna ani nie drgnie. Ma kto¶ pomys³ jak to zrobiæ, by
nie pourywaæ
¶rub?
Ju¿ po problemie, ale dziÄ™kujÄ™ wszystkim za wskazówki, ka¿dy sposób jest
dobry, byleby, by³ skuteczny. A zrobi³em to w ten sposób, ¿e ka¿dÄ… ze Å›rub
potraktowa³em kilkunastoma uderzeniami 2 kg m³otka. Pó¼niej tylko klucz
krzy¿akowy i wszystkie puÅ›ci³y. Teraz ju¿ autko Å›miga a¿ mi³o i z
przyjemnoÅ›ciÄ… s³ucham tego klekotu diesla.
--
pozdrawiam
Ryszard M-ski
| | | | | | |