Grupy dyskusyjne   »   Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach

Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach



1 Data: Czerwiec 19 2007 00:27:14
Temat: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Sanctum Officium 

W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h, autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?


MK



2 Data: Czerwiec 19 2007 01:17:23
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Michał 

W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h, autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?


A mnie kiedyś wyprzedził jak wjeżdzałem na A4 i miałem na liczniku jakieś 120 km/h autobus na ukraińskich numerach i wszyscy się śmiali (pasażerowie).



Pozdrawiam

3 Data: Czerwiec 19 2007 07:22:26
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: romanserwis 

Michał napisał(a):

A mnie kiedyś wyprzedził jak wjeżdzałem na A4 i miałem na liczniku jakieś 120 km/h autobus na ukraińskich numerach i wszyscy się śmiali (pasażerowie).

Bo autobusy to chyba jednak nie mają ograniczników. Nieraz widzę jak taki zapier... podand 120km/h z ludźmi na pokładzie.
Co do ciężarówek, to one przeważnie jadą z max. prędkością, czyli te 90km/h i wyprzedzają wszystko co jedzie wolniej. Koledzy z ciężarówek mocno narzekają na auta, które ich wyprzedzą a potem np. skręcają, wymuszając hamowanie i mają rację. Ale sami nie patrzą, że wyprzedzają auto, które i tak za chwilę się rozpędzi i będzie musiało ich wyprzedzić.

--
     / ________  pozdrawiam, Andrzej Romańczuk - możesz mi mówić Roman
   _/_|        |   www.romanserwis.pl - usługi transportowe do 1,5 t
  /|_||        |                Fiat Ducato 14 2.8DS
[_|_||________|   Alan 48 Classic + AT-1200 + GPS w PDA Asus A636N
  O          O   gsm: +48 602 500 904   gg:443102   skype: romanserwis

4 Data: Czerwiec 19 2007 08:15:23
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: MarcinJM 

Michał pisze:

A mnie kiedyś wyprzedził jak wjeżdzałem na A4 i miałem na liczniku jakieś 120 km/h autobus na ukraińskich numerach i wszyscy się śmiali (pasażerowie).

Ciekawe jak sie smieja niemieccy emeryci z wczorajszego wypadku.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

5 Data: Czerwiec 19 2007 08:01:21
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Pablo 


 Są, czy to tylko martwy przepis?
Są, tylko nie działaja jak sie wie, który bezpiecznik wyciągnąć ;)


--
pozdrawiam
Pablo

6 Data: Czerwiec 19 2007 08:22:37
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Marcin Jan 

Pablo napisał(a):

 Są, czy to tylko martwy przepis?
Są, tylko nie działaja jak sie wie, który bezpiecznik wyciągnąć ;)


taaaa a tarczki to przez ile się przechowuje? 30 dni?
Pozdr
Marcin

7 Data: Czerwiec 19 2007 09:59:04
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: vneb 

Marcin Jan  wrote in news:f57sne$pfi$1
@inews.gazeta.pl:

taaaa a tarczki to przez ile się przechowuje? 30 dni?

Przewoznik ma przechowywac przez 5 lat bodajze...

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

8 Data: Czerwiec 19 2007 14:51:54
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Marcin Jan 

vneb napisał(a):

Marcin Jan  wrote in news:f57sne$pfi$1
@inews.gazeta.pl:

taaaa a tarczki to przez ile się przechowuje? 30 dni?

Przewoznik ma przechowywac przez 5 lat bodajze...

vneb


ale do wykroczenia to już będzie za długo tj aby ukarać kierowcę.

9 Data: Czerwiec 19 2007 15:07:56
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: vneb 

Marcin Jan  wrote in news:f58jhb$hvb$1
@inews.gazeta.pl:

ale do wykroczenia to już będzie za długo tj aby ukarać kierowcę.

Nie wiem czy kierowce mozna ukarac ale przewoznika zawsze. Inaczej nie
byloby sensu trzymaina tarczek przez 5 lat. A jak ITD ukara przewoznika, to
ten ukarze kierowce i na jedno wyjdzie.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

10 Data: Czerwiec 19 2007 23:38:45
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Giecik 

vneb pisze:

Marcin Jan  wrote in news:f58jhb$hvb$1
@inews.gazeta.pl:

ale do wykroczenia to już będzie za długo tj aby ukarać kierowcę.

Nie wiem czy kierowce mozna ukarac ale przewoznika zawsze. Inaczej nie byloby sensu trzymaina tarczek przez 5 lat. A jak ITD ukara przewoznika, to ten ukarze kierowce i na jedno wyjdzie.

vneb

Ale tu raczej chodzi o czas pracy a nie przekroczoną prędkość
Kierowca musi mieć tarczki sprzed 21 dni ( 3 tygodnie )

--

Kamil "giecik"
gg: 2228880   -- -
www.radiopisz.info

11 Data: Czerwiec 19 2007 14:59:20
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: arek.pp 

W kazdym aucie  (przynajmniej we wszystkich,w których sobie skalowałem
licznik) predkosciomierz dodaje 10-15% - stąd zazwyczaj te róznice.

12 Data: Czerwiec 19 2007 15:06:49
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: arek.pp 

Wiekszosc predkosciomierzy przekłamuje 5-15 %

13 Data: Czerwiec 20 2007 11:13:03
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: vneb 

Giecik  wrote in
 


Ale tu raczej chodzi o czas pracy a nie przekroczoną prędkość
Kierowca musi mieć tarczki sprzed 21 dni ( 3 tygodnie )

A ja wiem ze moze miec przy sobie tarczki z 15 dni!
Co wiecej, i Ty masz racje i ja mam racje.
Ma miec przy sobie tarczki z ostatnich dwoch tygodni plus wszystkie z
biezacego. Wiec w poniedzialek bedzie miec ich 15, a w niedziele 21.
A niedlugo wejdzie przepis taki, ze bedzie musial ich miec 28 - tyle
bodajze ma pamiec tachograf elektroniczny.


vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

14 Data: Czerwiec 19 2007 10:50:51
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Konrad 

>  Są, czy to tylko martwy przepis?
Są, tylko nie działaja jak sie wie, który bezpiecznik wyciągnąć ;)

Np w Mercedesach: wpisany w oprogramowanie komputera sterujacego, wiec
mozesz sobie wszystkie bezpieczniki wyciagac. Poza tym nie bezpiecznik sie
wyciagalo, a przekaznik (przynajmniej w IVECO i DAFie)

Konrad

15 Data: Czerwiec 19 2007 08:25:13
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h,
autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z
tymi

oczywiscie bierzesz pod uwage przeklamania swojego licznika ?
ostatnia trasa z grupa znajomych z GPSem na pokladzie u jednego z nich
sprawila ze wszyscy zobaczyli jakie maja przeklamania. Uwierz mi nie byly
one male...


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK -  Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700 +
niebieski Zuk 2.2D ;P;P;P
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++

16 Data: Czerwiec 19 2007 09:12:56
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: esperanto 

W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h,
autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z
tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?

Witaj w przypadku tirow wszystkie one maja obowiazek miec ograniczki do
90km/h ale tak ustawione by rzeczywista predkosc nie przekraczala 85km/h.
Poniewaz sa roznice w predkosciomierzach stad i takie wyniki.

Pozdrawiam

17 Data: Czerwiec 19 2007 19:00:14
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor:

esperanto pisze:
[ciach]

Witaj w przypadku tirow wszystkie one maja obowiazek miec ograniczki do 90km/h ale tak ustawione by rzeczywista predkosc nie przekraczala 85km/h.
Poniewaz sa roznice w predkosciomierzach stad i takie wyniki.

Pozdrawiam

Witam
prawie dobrze :). Zgodnie z par. 11.1 pkt. 17 Rozporzadzenia MI w sprawie warunkow technicznych pojazdow oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia: ogranicznik ustawia sie na predkosc 85 km/h tak aby rzeczywista predkosc nie przekroczyla 90 km/h

Miralon

18 Data: Czerwiec 19 2007 09:17:24
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Tomasz Pyra 

Sanctum Officium pisze:

W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h, autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?

AFAIR suma wszelkich niedokładności nie może pozwolić na przekroczenie 95km/h w przypadku ciężarówki.
W praktyce ograniczenia są ustawione na 90-95.

Nie jest to martwy przepis, ponieważ kary i problemy z tym związane są takie, że nie opłaca się przy tym majstrować i wszyscy grzecznie jadą na odcięciu.
To że prędkościomierz w samochodzie potrafi podczas jazdy 95km/h pokazywać nawet 110 to już kwestia dokładności tego prędkościomierza.

Jeżeli się komuś bardzo spieszy to pewnie z odłączeniem tego nie ma problemu, ale raczej się takich nie spotyka.
Jedynie samochody z niektórych krajów zza wschodniej granicy, w takie ograniczenia nie muszą być wyposażone.

Co do autobusów to nie wiem jak to wygląda. Pewnie te spoza UE ograniczeń nie mają.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

19 Data: Czerwiec 19 2007 14:16:17
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Jacek "Plumpi" 

Nie jest to martwy przepis, ponieważ kary i problemy z tym związane są
takie, że nie opłaca się przy tym majstrować i wszyscy grzecznie jadą na
odcięciu.

 A później nadrabiają w terenie zabudowanym oraz na ograniczeniach :))))

20 Data: Czerwiec 19 2007 10:26:22
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Nex@pl 

Sanctum Officium napisał(a):

W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h, autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?


MK

Ostatnio jadąc 220 licznikowo, GPS pokazał mi 200 z hakiem.

21 Data: Czerwiec 19 2007 10:53:28
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Konrad 


muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h,
autobus
powyżej 10 t - 100 km/h.

Istnieje mozliwosc przegladu autobusu dopuszczajacego go do jazdy z Vmax
110km/h. Musi wtedy spelnic szereg dodatkowych warunkow przy przegladzie,i
miec w homologacji przewidziana taka predkosc (przynajmniej jeszcze dwa lata
temu tak bylo)

Konrad

22 Data: Czerwiec 19 2007 10:00:05
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: vneb 

"Konrad"  wrote in
 


muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h,
autobus
powyżej 10 t - 100 km/h.

Istnieje mozliwosc przegladu autobusu dopuszczajacego go do jazdy z
Vmax 110km/h. Musi wtedy spelnic szereg dodatkowych warunkow przy
przegladzie,i miec w homologacji przewidziana taka predkosc
(przynajmniej jeszcze dwa lata temu tak bylo)

OIDP musi miec dwie osie z tylu.

vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)

23 Data: Czerwiec 19 2007 13:28:08
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Konrad 


> przegladzie,i miec w homologacji przewidziana taka predkosc
> (przynajmniej jeszcze dwa lata temu tak bylo)

OIDP musi miec dwie osie z tylu.

Być może, nie mam pojecia jakie warunki dodatkowe musi spelniac (na pewno
retarder, ale nie wiem czy juz nie wszystkie musza go miec). Dlatego na
wszelki wypadek napisalem: "> > ......i miec w homologacji przewidziana taka
predkosc..."

Pozdrawiam
Konrad

24 Data: Czerwiec 19 2007 11:41:34
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: J.F. 

On Tue, 19 Jun 2007 00:27:14 +0200,  Sanctum Officium wrote:

W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h, autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?

Autobusy zdaje sie moga miec podniesiona.

A zawyzanie wlasnego licznika uwzgledniles ?

J.

25 Data: Czerwiec 19 2007 12:01:15
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Robbo 


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h, autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?

Ja czytalem calkiem niedawno ze w terenie zabudowanym jest ograniczenie do 50km/h, tyczy sie nawet samochodow osobowych... Tez sie zastanawiam czy to martwy przepis czy co... ;-)

--
rb

26 Data: Czerwiec 19 2007 14:54:09
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Marcin Jan 

Robbo napisał(a):


Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości
W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h, autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?

Ja czytalem calkiem niedawno ze w terenie zabudowanym jest ograniczenie do 50km/h, tyczy sie nawet samochodow osobowych... Tez sie zastanawiam czy to martwy przepis czy co... ;-)


nie byłby martwy jakby osobówki też miały odcięcia paliwa ;).

27 Data: Czerwiec 19 2007 19:22:48
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: Staszek Sosenko 


"Sanctum Officium"  schrieb im Newsbeitrag

W wolnej chwili przeczytałem (pobieżnie ;-)) rozporządzenie w sprawie
warunków technicznych pojazdów. Stoi tam, że pojazdy ciężarowe i autobusy
muszą mieć ogranicznik prędkości. Ciężarowe powyżej 12 t - 85 km/h,
autobus
powyżej 10 t - 100 km/h. W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z
tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?

W jakiejś gazecie motoryzacyjnej podawali kiedyś dane techniczne
najmocniejszej (?) wersji Actrosa (612 KM). Podawali prędkość maksymalną 89
km/h.

--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko | staszek <at> sosenko <dot> pl
PMS: Audi 80 1.8S -> http://tiny.pl/cjlp | PRRC: Herbert + AT1200
Do sprzedania: Opel Zafira 2.2 16V aut. LPG -> http://tiny.pl/d2q6
PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++ | GG: 3134157

28 Data: Czerwiec 19 2007 19:35:04
Temat: Re: Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach
Autor: J.F. 

On Tue, 19 Jun 2007 19:22:48 +0200,  Staszek Sosenko wrote:

"Sanctum Officium"  schrieb im Newsbeitrag
W praktyce widuję jednak ciężarowe i autobusy
jadące szybciej niż odpowiednio 85 i 100 km/h. Jak to jest w praktyce z tymi
ogranicznikami? Są, czy to tylko martwy przepis?

W jakiejś gazecie motoryzacyjnej podawali kiedyś dane techniczne
najmocniejszej (?) wersji Actrosa (612 KM). Podawali prędkość maksymalną 89
km/h.

Trudno zeby producent podal cos innego jesli przepis wymaga j.w.

Pytanie ile takich pojazdow ma ten ogranicznik rzeczywiscie na tyle
ustawiony :-)

J.

Ogranicznik predkosci w ciezarowych i autobusach



Grupy dyskusyjne