Olej 10W40 syntetyczny?
1 | Data: Czerwiec 14 2016 12:34:56 |
Temat: Olej 10W40 syntetyczny? | |
Autor: Vlad The Ripper | Witam 2 |
Data: Czerwiec 14 2016 13:01:40 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: J.F. | Użytkownik "Vlad The Ripper" napisał w wiadomości grup Czy występuje w przyrodzie coś takiego jak olej o parametrach 10W40 w pełni syntetyczny do silnika benzynowego? Jeśli tak to pod jaką nazwą szukać? Jest w ogóle w Polsce dostępny? Mozliwe ze nie ma. Syntetyk pozwala na 5W40, to po co robic gorszy :-) Mechanik poradził mi przejść na olej 10W40 z zastrzeżeniem, że musi być syntetyk. Ma to w założeniu zmniejszyć branie oleju. Stosowany był dotąd 5W30 syntetyk - na oko rzadkie siuśki, wolałbym coś gęstszego. Amerykanie juz jezdza na 20 ... ciekawe na czym polega "dostosowanie silnika". J. 3 |
Data: Czerwiec 14 2016 04:23:10 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Marcin KiciĹski | W dniu wtorek, 14 czerwca 2016 13:01:43 UTC+2 uzytkownik J.F. napisal:
Jest, np. Motul 300V CHRONO 10W40. Ale to olej do wyscigowek :) Pozdrawiam MK 4 |
Data: Czerwiec 14 2016 13:15:09 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: sirapacz |
Według instrukcji do auta mozna stosować 0W30 5W30, 0W40 5W40 i 10W40 z Olej ma być zgodny z SAE/API okreslonej klasy lub lepszy (wyzszej klasy). 10w40 to po prostu lepkość w temperaturach. jak juz koniecznie chcesz gęstszy to po prosty wez polsyntetyk i czesc. jak bierze ci olej to znaczy ze jest wypracowany silnik - nie widze zadnego powodu by uzywac syntetyka. Zwykły lotos 10w40 wystarczy. 5 |
Data: Czerwiec 14 2016 13:30:11 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Vlad The Ripper pisze tak: Mechanik poradził mi przejść na olej 10W40 z zastrzeżeniem, że Jeśli silnik bierze olej to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić temperaturę silnika w trasie bo niektóre wskazówki maja zakres chwytania np od 80st do 95st, stoją w polowie skali i wydaje się że temperatura jest poprawna a w rzeczywistości silnik ma 78 st. Po wymianie termostatu branie oleju automagicznie znika. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 6 |
Data: Czerwiec 14 2016 21:34:31 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 14 Jun 2016 12:34:56 +0200, Vlad The Ripper napisał(a): Witam Mechanik to chyba znachor jakiś. Jak silnik bierze olej to należy go naprawić... Bo idąc tym tokiem myślenia to można go motodoktorem leczyć. Najczęściej problem dotyczy uszczelniaczy zaworowych - taniej i prostej naprawy (ale raczej poszukałbym do tego jakiegoś innego mechanika). Oleje syntetyczne 10W40 jak najbardziej są, ale taki olej podczas pracy generalnie nie będzie gęstszy niż 5W40 czy 0W40. Bo ta pierwsza liczba to klasa zimowa, czyli w pewnym uproszczeniu charakteryzująca olej na zimno. To ta druga liczba charakteryzuje olej na gorąco i jakoś tam może wpływać na zużycie tego oleju. Czyli to czego szukasz to może 5W50 czy 10W60. Ale jak Twój silnik zachowa się na takim oleju to już nikt nie wie. Pewnie nic się nie stanie, ale kto nie ryzykuje ten szampana nie pije ;) Natomiast tak naprawdę powinieneś po prostu naprawić silnik, a jak zużywa olej to zużywa - lej taki jak masz lać, a nie jakieś wynalazki które raczej nigdzie Cię nie zaprowadzą. 7 |
Data: Czerwiec 15 2016 09:17:26 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Big Jack | W wiadomości Jak silnik bierze olej to należy go naprawić To przy okazji mam pytanie: kiedy można uznać, że silnik bierze olej? Czy to jest więcej niż przewiduje instrukcja, czy może jeszcze inna wartość? Kiedyś w jakiejś instrukcji widziałem jako normę 1l/1000km ale to wydaje mi się ilością trochę za dużą... -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- 8 |
Data: Czerwiec 15 2016 10:34:05 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: sirapacz |
To przy okazji mam pytanie: kiedy można uznać, że silnik bierze olej? wiesz....instrukcja zwykle mówi o 1l/1000km (jeden litr na tysiąc). Czyli dolewasz 13 litrów pomiędzy wymianami jeśli wymieniasz co 15kkm :)))))))))))))))))) to ich dupochron na wypadek badziewnego silnika W praktyce: u mnie od 30kkm w dieslu nie musiałem dolać ani kropli - ale tam już pewnie mazut jest;) w drugim dieslu nie wymieniałem też coś koło tego i było poniżej minimum o ile pamiętam (nieznacznie). Na dolewkę w jednym i drugim wystarcza 1l (pomiedzy min a max). zaczynam się martwić jak będę miał 2l dolać pomiędzy wymianami bo to już dużo (a tak dużo lałem jak poszedł mi uszczelniacz zaworowy i lało do jednego cylindra czasami) 9 |
Data: Czerwiec 15 2016 10:00:19 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Budzik | Użytkownik sirapacz ...
To zalezy od silnika. iveco 2,3 nie bierze ani grama. Fiatowski 2.0 multijet bierze ok 1,2 l na 10.000. I one po prostu tak maja. Obie miary to nie jest jednostkowy przypadek tylko norma dla kilku egzemplarzy. Kumple pokupowali teraz fordy customy i tez nie biorą ani grama ale nie wiem jaki tam maja silnik. 10 |
Data: Czerwiec 15 2016 08:53:35 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Budzik | Użytkownik Big Jack ... W wiadomościTez gdzies widziałem takie zapisy i rzeczywiście wydają się absurdalne. Nie wiem czy to nie sa jakies zapisy majace kryc dupe gwarantowi... Wydaje się ze 1-1,5l na 10.000 to maks. 11 |
Data: Czerwiec 15 2016 14:01:06 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 15 Jun 2016 09:17:26 +0200, Big Jack napisał(a): W wiadomości Jak staje się to uciążliwe w codziennej eksploatacji? :) Znam auta gdzie jak właściciel na stacje podjeżdża zatankować do pełna, to w międzyczasie pod maskę wlewa 0.5l oleju - zużycie na tyle stałe że nawet nie na każdym tankowaniu sprawdza ilość oleju bagnetem :) Czy to jest więcej niż przewiduje instrukcja, czy może jeszcze inna Trochę tak, a trochę nie. Zdarzają się egzemplarze nowych aut które biorą po 0.5l/1000km i faktycznie niby tak ma być. Zastanawiam się też z czego to wynika. Może z tego że kiedyś jak był silnik, każdy cylinder wychodził z minimalnie inną średnicą i były np. 4 grupy pasowania o różnych średnicach różniących się o 1/100mm. Podobnie z pierścianiami cylindrów które sprzedawane były nieco dłuższe, potem regulacja grubości szczeliny. A teraz wszystko się kupuje już pasujące. Dziś się tego nie spotyka - jeden wymian nominalny, ewentualnie jeden nadwymiarowy i wszystko. Czy to produkcja tak podciągnęła z precyzją że jest to już niewymagane, czy może po precyzja jak dawniej, tyle że wszystko na błędy w bezpieczną stronę i po prostu jak się ma pecha to trafia się silnik z za małym tłokiem i za wielkimi szczelinami w pierścieniach, który będzie chlał olej? 12 |
Data: Czerwiec 15 2016 16:40:29 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: sirapacz |
Zastanawiam się też z czego to wynika. ale dalej tak jest - przynajmniej w silniku fiata 1.2 75km '97 było Podobnie z pierścianiami cylindrów które sprzedawane były nieco dłuższe, bo kiedyś w zyciu silnika były przewidziane regularne remonty. Dla warczyburga 90kkm bez remontu to był wyczyn dla przeciętnego silnika obecnie produkowanego remont nie jest planowany bo prędzej podwozie zgnije niż silnik się zużyje. Jak już jest remontowany to zazwyczaj po awariach typu pęknięcie pierścienia czy koljzja tłoków. Czy to produkcja tak podciągnęła z precyzją że jest to już niewymagane, czy precyzja większa. rezerwę sobie robią pod kątem potencjalnych błędów pracowników przy selekcji części. 13 |
Data: Czerwiec 15 2016 18:50:32 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup To przy okazji mam pytanie: kiedy można uznać, że silnik bierze olej?Jak staje się to uciążliwe w codziennej eksploatacji? :) Ale czy to jest uciazliwe ? :-) Moja sierra jakos tak brala, po 100kkm brala ciagle tyle samo, ale zaslona dymna byla juz jakby solidniejsza. Czy to jest więcej niż przewiduje instrukcja, czy może jeszcze inna Trochę tak, a trochę nie. Nie mow, ze tak ma byc, skoro inne sztuki "nic nie biora" :-) Ja bym z takim autem do ambitnego diagnosty pojechal - ciekawe czy normy emisji spalin spelnia :-) Zastanawiam się też z czego to wynika. Za olej to jeden pierscien odpowiada. Czy to produkcja tak podciągnęła z precyzją że jest to już niewymagane, czy Produkcja sie chyba podciagnela - patrz chocby czas docierania silnikow - kiedys 5kkm, dzis "fabrycznie dotarty". Ale selekcje wymiarow moga robic w fabryce. Ktoredy moja sierra brala olej to nie wiem - ale to jakies dziwne bylo, potrafila dymic ambitnie, a potrafila malutko .. J. 14 |
Data: Czerwiec 15 2016 20:41:06 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: sirapacz |
Ktoredy moja sierra brala olej to nie wiem - ale to jakies dziwne bylo, jak raz duzo dymu raz mało to latający uszczelniacz zaworowy:) przerabiałem:) stoję w korku i wszyttko cacy - nie ma roznicy miedzy mną a innymi samochodami a nagle za mną białoniebiesko (akurat slonce od tylu). Wyszdlem zobaczyc kto sie pali a to moja rura wydechowa kopci:))))))))))) w dymie nie widzialem samochodu stojącego za mną:) jak gwałtownie się zaczeło tak gwałtownie skończyło:)) ze 2 razy taki mi numer wycial zanim zrzucilem glowice:) 15 |
Data: Czerwiec 15 2016 20:36:38 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: re |
Jak silnik bierze olej to należy go naprawić To przy okazji mam pytanie: kiedy można uznać, że silnik bierze olej? Czy to jest więcej niż przewiduje instrukcja, czy może jeszcze inna wartość? Kiedyś w jakiejś instrukcji widziałem jako normę 1l/1000km ale to wydaje mi się ilością trochę za dużą... -- - Litr jest usprawiedliwiony w mocno wyeksploatowanym silniku. 16 |
Data: Czerwiec 15 2016 09:33:29 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Vlad The Ripper | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Dnia Tue, 14 Jun 2016 12:34:56 +0200, Vlad The Ripper napisał(a): Samochód ma już ponad 10 lat i jest zamortyzowany. Przebieg także słuszny. Generalnie planuję jeździć ile się da - tzw polski long-life :), bo pogodziłem się już z myślą, że w żaden uczciwy sposób auta nie sprzedam. Pozostaje mi rozbiórka na częsci i złomowanie resztek lub skup aut i śmieszna cena. Chodzi mi tylko o to by auto nie umarło zbyt szybko na skutek zatarcia silnika stąd poszukiwania oleju, którego będzie jak najmniej ubywać. Moim zdaniem olej ucieka pierścieniami tłokowymi. Mój mechanik potwierdza tą koncepcję. Choć może i Twoja koncepcja z uszczelniaczami zaworowymi nie jest błędna, bo widać olej w gniazdach świec. 17 |
Data: Czerwiec 15 2016 10:39:00 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: sirapacz |
Samochód ma już ponad 10 lat i jest zamortyzowany. Przebieg także to zacznijmy od początku. jakie auto i jaki silnik? po 10 latach może brać olej ale bez przesady. Ile musisz dolewac? bierz zwykły półsyntetyk lotosa za 50pln i czesc zaoszczędzone pieniadze wydaj na hamulce:) sprzedam. Pozostaje mi rozbiórka na częsci i złomowanie resztek lub skup a co, zgnity jest? aut i śmieszna cena. Chodzi mi tylko o to by auto nie umarło zbyt szybko silnk sie nie zatrze dopoki bedzie cisnienie oleju - masz kontrolkę na desce od tego. Moim zdaniem olej ucieka pierścieniami tłokowymi. Mój mechanik uszczelniacze zaworowe są w środku pod pokrywą zaworów. jak masz olej w gniazdach świec to ucieka ci spod uszczelki od tej pokrywy. zostawiasz dym niebieski za sobą? jak przegazujesz to jest chmura dymu za tobą widoczna? na jałowym dymi na niebiesko? 18 |
Data: Czerwiec 15 2016 12:15:19 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Vlad The Ripper | Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości Samochód ma już ponad 10 lat i jest zamortyzowany. Przebieg takżeto zacznijmy od początku. jakie auto i jaki silnik? po 10 latach może brać olej ale bez przesady. Ile musisz dolewac? Dolewam z litr na miesiąc co u mnie przekłada się na jakieś 2-3kkm. bierz zwykły półsyntetyk lotosa za 50pln i czesc zaoszczędzone pieniadze wydaj na hamulce:) Hamulce na razie OK, przegląd wczoraj przeszedł i to uczciwie. sprzedam. Pozostaje mi rozbiórka na częsci i złomowanie resztek lub skupa co, zgnity jest? Progi, tylne nadkola, tyle z rzeczy widocznych. O niewidocznej reszcie wolę nie wiedzieć - po co się martwić :) aut i śmieszna cena. Chodzi mi tylko o to by auto nie umarło zbyt szybkosilnk sie nie zatrze dopoki bedzie cisnienie oleju - masz kontrolkę na desce od tego. Na początku po odpaleniu przez parę sekund się swieci. Moim zdaniem olej ucieka pierścieniami tłokowymi. Mój mechanikuszczelniacze zaworowe są w środku pod pokrywą zaworów. jak masz olej w gniazdach świec to ucieka ci spod uszczelki od tej pokrywy. Nie zauważyłem niebieskiego dymu. Ale po prawdzie to nie obserwowałem tego zbyt uważnie. Trzeba będzie sprawdzić z czyjąś pomocą, bo sam tego nie zobaczę. 19 |
Data: Czerwiec 15 2016 13:54:59 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: sirapacz |
:), bo pogodziłem się już z myślą, że w żaden uczciwy sposób auta nieto zacznijmy od początku. jakie auto i jaki silnik? po 10 latach może a jakei auto i silnik? Dolewam z litr na miesiąc co u mnie przekłada się na jakieś 2-3kkm. troche sporo - jak chcesz go dobic to po prostu lej tani olej i czesc przy okazji jakiejś robotki pod glowica zrobisz te uszczelniacze (choc to stosunkowo tanie do zrobienia powinno byc to nie jestem zwalania głowicy bez powodu jak jest szczelna). bierz zwykły półsyntetyk lotosa za 50pln i czesc zaoszczędzone to byl zart:) a co, zgnity jest? ja bym wolal wiedziec i wlozylbym glowe pod podwozie by obejrzeć. ale jak przeszedł uczciwy przeglad to dziur nie ma. jesli jednak jest korozja to jak chcesz nium troche pojezdzic to maluj to czymkolwiek (czymkolwiek co mozna klasc na rdzę - stalochron czy corrinę). i tak regularnie co roku silnk sie nie zatrze dopoki bedzie cisnienie oleju - masz kontrolkę na a to dla ciebie powinno byc juz ostrzezenie - jak sie swieci kilka sekund to mozesz miec do wymiany pompę oleju. imalem taki przypadek w swoim punciaku 1.3jtd. W ASO jak zamawialem pompę to czlowiek pierwszy raz slyszal zeby ktos pompę oleju wymieniał:) ale u mnie szacowany przebieg to teraz jakies 500kkm:) Tez mialem taki objaw ze pozno gasla kontrolka. Im zimniejszy tym dluzej byl bez smarowania. rekordowo przejechalem jakies 5km do mechanika bez cisniuenia oleju i nie nie bierze oleju po tej akcji (a byla wymieniona jedynie pompa) a problemy zniknęły. Nie zauważyłem niebieskiego dymu. Ale po prawdzie to nie obserwowałem nie trzeba innej osoby - odwrc glowe przez otwarte drzwi i patrz czy za tobą robi się niebiesko:) przy takim zuzyciu oleju powinno byc widac juz dym. 20 |
Data: Czerwiec 17 2016 11:44:49 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Vlad The Ripper | Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości Samochód ma już ponad 10 lat i jest zamortyzowany. Przebieg takżeto zacznijmy od początku. jakie auto i jaki silnik? po 10 latach może brać olej ale bez przesady. Ile musisz dolewac? Wczoraj sprawdzałem z pomocą innej osoby jak to jest z tym dymem. Okazało się, że przynajmniej na moment sprawdzenia nie ma na jałowym biegu niebieskiego dymu i nie pojawia się taki także przy gazowaniu silnika do 6000rpm. W zasadzie to są jedynie prawie przezroczyste spaliny Takie zachowanie jest zarówno na gazie jak i na benzynie. Fakt, że silnik był raczej ciepły. Odpaliłem do testu jakieś pół godziny po wcześniejszym przejechaniu kilku km. Olej nie cieknie z silnika ani z żadnego innego elementu, wszystko suche. Oglądałem tydzień temu w warsztacie i przedwczoraj na przeglądzie technicznym. Zatem pozostaje zagadka, którędy ucieka olej? Podsunę pewien pomysł, choć nie wiem czy ma on sens. Ucieka przez zawory wydechowe i wydech, a ponieważ nie spala się w komorze spalania, nie widać dymu 21 |
Data: Czerwiec 17 2016 13:08:40 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: sirapacz |
Wczoraj sprawdzałem z pomocą innej osoby jak to jest z tym dymem. nie wazne czy cieply czy zimny - bedzie dymic. a czy zapach spalin nie rozni sie od innych samochodow? palacy sie olej ma specyficzny latwy do odroznienia zapach
napisalem wczesniej ze masz olej w gniazdach swiec. Zatem pozostaje zagadka, którędy ucieka olej? zakladajac ze nie masz Warszawy (ona chyba miala silnik dolnozaworowy) to nie bardzo sobie wyobrazam jak mialoby to wylatywac ze spalinami - chyba ze w postaci odparowanej ale nawet wtedy nie byłyby to takie ilosci. 22 |
Data: Czerwiec 17 2016 14:20:20 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Vlad The Ripper | Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości Wczoraj sprawdzałem z pomocą innej osoby jak to jest z tym dymem.nie wazne czy cieply czy zimny - bedzie dymic. a czy zapach spalin nie rozni sie od innych samochodow? palacy sie olej ma specyficzny latwy do odroznienia zapach Właśnie tu może być trop, czasem czuć tego typu zapach, ale kojarzyłem to z faktem, że wylało się trochę oleju na elementy wydechu przy wymianie oleju w skrzyni, a wcześniej zapach ten się się nie pojawiał. Może przypadkowa korelacja, a może wcześniej nie był wyczuwalny. Olej nie cieknie z silnika ani z żadnego innego elementu, wszystkonapisalem wczesniej ze masz olej w gniazdach swiec. Wiem, to samo widziałem jak byłem w warsztacie, sam o tym napisałem. 23 |
Data: Czerwiec 17 2016 04:13:43 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Marcin KiciĹski | W dniu piÄ
tek, 17 czerwca 2016 11:45:19 UTC+2 użytkownik Vlad The Ripper napisał:
Wczesniej pisałeĹ ze znika ci 1l na 3000km. IMHO to nie jest iloć którÄ można zaobserwowaÄ w spalinach, a przynajmniej nie "na oko". Olej nie cieknie z silnika ani z żadnego innego elementu, wszystko suche. U mnie silnik bierze do 0,2l na 1000km. Od nowoĹci, regularnie już 9 rok. U innych użytkowników GP podobnie. Nikt nie wskazał jednoznacznie, którÄdy one biorÄ ten olej, ale wszystkie tropy wskazujÄ na odmÄ. TTTM. Spaliny sÄ "czyste". Pozdrawiam MK 24 |
Data: Czerwiec 18 2016 01:00:07 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 17 Jun 2016 11:44:49 +0200, Vlad The Ripper napisał(a): Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości Jeśli masz katalizator w wydechu, to żeby widzieć biały dym to tego oleju musi być naprawdę dużo. Podsunę pewien pomysł, choć nie wiem czy ma on sens. Ucieka przez zawory Spaliłby się w wydechu lub na katalizatorze. Pewnie nawet produkując więcej dymu niż w komorze spalania. 25 |
Data: Lipiec 04 2016 09:27:55 | Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny? | Autor: Vlad The Ripper | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Dnia Tue, 14 Jun 2016 12:34:56 +0200, Vlad The Ripper napisał(a): Wrócę do tematu Chyba jednak mój mechanik miał rację. Jako, że 10W40 syntetyk był niedostępny przy wymianie zalali mi valvoline 5W40 syntetyka do benzyn i po przejechaniu prawie 2kkm nie widać ubytku na bagnecie. Dotąd używałem hydrokrakowanego (tak to się chyba po polsku pisze:) 5W30 - chyba jednak mają trochę racji z tym polecaniem syntetyków. Olej droższy ale brak konieczności dolewek pewnie zrekompensuje różnicę w cenie. |