Grupy dyskusyjne   »   Olej do skrzyni GL-5

Olej do skrzyni GL-5



1 Data: Maj 25 2008 02:45:40
Temat: Olej do skrzyni GL-5
Autor: Stach 

Witam.W archiwum przestrzegano przed olejem o takiej specyfikacji.CZy
ktoś zalewal i byly jakies problemy?
musze zmienić olej i myślę nad czyms lepszym niz Hipol, który mocno
gęstnieje podczas prawdziwych zim.Polecicie cos konkretnego? CZy kazdy
mineralny markowy bedzie zachowywal się podczas mrozu  jak Hipol?
Super, by lepiej smarowal skrzynię, ale nie chcę, by mi ją
rozszczelnił.



2 Data: Maj 25 2008 16:42:46
Temat: Re: Olej do skrzyni GL-5
Autor: Seweryn 

"Stach"

Witam.W archiwum przestrzegano przed olejem o takiej specyfikacji.CZy
ktoś zalewal i byly jakies problemy?

Tak.  Skrzynia padła po krótkim czasie, a dokładnie synchronizator.  Nie
musiało to być koniecznie z powodu oleju GL-5, bo skrzynia już wcześniej
dawała znaki o złym stanie, ale najprawdopodobniej olej GL-5 "pomógł" całej
sprawie.  Olej GL-5 nie nadaje się do skrzyni biegów, ponieważ zawiera inne
dodatki (więcej dodatków) niż olej GL-4 (te dodatki mogą reagować z metalami
kolorowymi, z jakich zrobione są synchronizatory) .  Olej GL-5 stosuje się w
przekładniach głównych oraz mostach napędowych.  Można też znaleźć olej
uniwersalny GL-4 / GL-5 i takim olejem można zalać przekładnię taką jak w
Garbie.

musze zmienić olej i myślę nad czyms lepszym niz Hipol, który mocno
gęstnieje podczas prawdziwych zim.
Polecicie cos konkretnego? CZy kazdy
mineralny markowy bedzie zachowywal się podczas mrozu  jak Hipol?

Jeśli będzie w tej samej klasie lepkości to prawdopodobnie będzie się
zachowywał tak samo jak Hipol, który masz w skrzyni.

Super, by lepiej smarowal skrzynię, ale nie chcę, by mi ją
rozszczelnił.

Zalej przekładnię olejem klasy 75W-90 GL-4 lub GL-4 / GL-5 dowolnego
producenta.  Skrzynia na pewno będzie lepiej pracowała zimą.  Zimą można też
zalać ją olejem ATF.

Pozdrawiam,
SPB

3 Data: Maj 25 2008 10:28:58
Temat: Re: Olej do skrzyni GL-5
Autor: Stach 


Jeśli będzie w tej samej klasie lepkości to prawdopodobnie będzie się
zachowywał tak samo jak Hipol, który masz w skrzyni.

> Super, by lepiej smarowal skrzynię, ale nie chcę, by mi ją
> rozszczelnił.

Zalej przekładnię olejem klasy 75W-90 GL-4 lub GL-4 / GL-5 dowolnego
producenta.  Skrzynia na pewno będzie lepiej pracowała zimą.  Zimą można też
zalać ją olejem ATF.

Pozdrawiam,
SPB

DZięki..Znalazłem  dotychczas tylkoGl-3 lub  gL 5- ten ostatni zrobi
krzywdę skrzyni?
A 75/90 to chyba już pólsysntetyk, prawda?

4 Data: Maj 25 2008 10:30:39
Temat: Re: Olej do skrzyni GL-5
Autor: Stach 

On 25 Maj, 19:28, Stach  wrote:

> Jeśli będzie w tej samej klasie lepkości to prawdopodobnie będzie się
> zachowywał tak samo jak Hipol, który masz w skrzyni.

> > Super, by lepiej smarowal skrzynię, ale nie chcę, by mi ją
> > rozszczelnił.

> Zalej przekładnię olejem klasy 75W-90 GL-4 lub GL-4 / GL-5 dowolnego
> producenta.  Skrzynia na pewno będzie lepiej pracowała zimą.  Zimą można też
> zalać ją olejem ATF.

> Pozdrawiam,
> SPB

DZięki..Znalazłem  dotychczas tylkoGl-3 lub  gL 5- ten ostatni zrobi
krzywdę skrzyni?
A 75/90 to chyba już pólsysntetyk, prawda?

Sorry, na pierwsze pytanie odpowiedziałeś- nie doczytałem;-)

5 Data: Maj 25 2008 18:54:19
Temat: Re: Olej do skrzyni GL-5
Autor: Seweryn 

"Stach"

A 75/90 to chyba już pólsysntetyk, prawda?

Półsyntetyk lub syntetyk, zależy od konkretnego oleju.  Z przykładowych
produktów:
http://www.mobil.pl/poland-polish/Lubes/PDS/GLXXPLCVLMOMobilube1SHC75W-90.asp
Mój Garb od kilku lat jeździ na tym oleju i szczególnie zimą da się odczuć
lżejszą pracę przekładni i zapewne mniejsze zużycie paliwa w stosunku do
oleju 80W-90.

Pozdrawiam,
SPB

6 Data: Maj 25 2008 12:37:03
Temat: Re: Olej do skrzyni GL-5
Autor: Stach 

On 25 Maj, 19:54, "Seweryn"  wrote:

"Stach"

> A 75/90 to chyba już pólsysntetyk, prawda?

Półsyntetyk lub syntetyk, zależy od konkretnego oleju.  Z przykładowych
produktów:http://www.mobil.pl/poland-polish/Lubes/PDS/GLXXPLCVLMOMobilube1SHC75...
Mój Garb od kilku lat jeździ na tym oleju i szczególnie zimą da się odczuć
lżejszą pracę przekładni i zapewne mniejsze zużycie paliwa w stosunku do
oleju 80W-90.

Pozdrawiam,
SPB

A czy tren olej nie spowoduje mi wycieków?Chocby przez simmeringi w
kołach?MOze przesadzam z tą ostrożnoscią, ale wolę dwa razy zapytać,
niz raz spieprzyć;-)DZięki!!!

7 Data: Maj 25 2008 20:51:18
Temat: Re: Olej do skrzyni GL-5
Autor: Seweryn 

"Stach"

A czy tren olej nie spowoduje mi wycieków?Chocby przez simmeringi w
kołach?MOze przesadzam z tą ostrożnoscią, ale wolę dwa razy zapytać,
niz raz spieprzyć;-)DZięki!!!

Hehe, spoko ;)  Nie widzę powodów dlaczego nagle miałoby Ci coś zacząć
cieknąć...  Chyba, że już masz wycieki, to będziesz miał je nadal, a jeśli
skrzynia jest sucha, to po zmianie oleju pewnie taka pozostanie.  Świeży
olej to nie kwas, nie zjada uszczelnień ;).

Pozdrawiam,
SPB

8 Data: Maj 25 2008 13:48:10
Temat: Re: Olej do skrzyni GL-5
Autor: Stach 

On 25 Maj, 21:51, "Seweryn"  wrote:

"Stach"

> A czy tren olej nie spowoduje mi wycieków?Chocby przez simmeringi w
> kołach?MOze przesadzam z tą ostrożnoscią, ale wolę dwa razy zapytać,
> niz raz spieprzyć;-)DZięki!!!

Hehe, spoko ;)  Nie widzę powodów dlaczego nagle miałoby Ci coś zacząć
cieknąć...  Chyba, że już masz wycieki, to będziesz miał je nadal, a jeśli
skrzynia jest sucha, to po zmianie oleju pewnie taka pozostanie.  Świeży
olej to nie kwas, nie zjada uszczelnień ;).

Pozdrawiam,
SPB
DZIĘKI!!

Olej do skrzyni GL-5



Grupy dyskusyjne