Olejowe dylematy :-)
1 | Data: Pa?dziernik 28 2008 20:32:01 |
Temat: Olejowe dylematy :-) | |
Autor: Szymon Machel | Witam 2 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 21:07:47 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: bratPit | Zmieniłem olej. No i nasłuchałem się i naczytałem tylu a jakie były przesłanki do zmiany na gorszy olej? brat Ps te silniki bez remontu na Mobilu 5W50 przejeżdżają powyżej 500kkm. 3 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 21:11:27 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Boombastic |
Witam Jeździłeś na bardzo dobrym oleju w pełni systetycznym i zalałeś go półsyntetycznym. Po co? 4 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 20:16:03 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Krecik | Szymon Machel pisze: Zmieniłem olej. No i nasłuchałem siÄ i naczytałem tylu sprzecznych Skoro było wszystko OK to po co zmieniałeĹ olej na inny? 170 tys. to zwykle nic dla silnika wolnossÄ cego. -- Krecik w mieĹcie 5 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 21:31:44 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: ATom | Zupełnie nic sie nie stanie 6 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 21:05:32 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 28 Oct 2008 21:31:44 +0100, ATom sam robilem tak w kazdym aucie, ktore miało powyzej 200tys km A były ku temu jakieś sensowne przesłanki, czy tylko smarowanie dupy szkłem? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 7 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 21:40:30 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Szymon Machel | Szymon Machel wrote: 8 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 21:04:53 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 28 Oct 2008 21:40:30 +0100, Szymon Machel Może nic się nie stanie jak wrócę do poprzedniego A nie możesz wrócić szybciej? Ewentualnie jeszcze dla pewności zrób pierwszą zmianę krótszą (chociaż przez mniej niż 10kkm wiele się tam nie odłożyło). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 9 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 21:44:46 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: JBART | Zmieniłem olej. No i nasłuchałem się i naczytałem tylu IMO zrobiles glupote :), chociaz nie nieodwracalna. Mysle, ze teraz dolejesz wiecej niz litr (ktora to dolewka nie jest katastrofa) i wrocisz do poprzedniego, calkiem niezlego oleju. Ja przynajmniej tak bym zrobil za te ~10kkm -- Jarek 10 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 14:25:31 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: arek.pp | On 28 Paź, 20:32, Szymon Machel wrote: Zmieniłem na 10W40 Castrola (magnatec). Sam zobaczysz i napiszesz nam.... Ja prywatnie mam 19 letnie Audi 80 benzyna. Jakis czas jezdziłem na 10w40 ( 3 zmiany), a teraz juz druga zmiana syntetyka (5w40). Zmieniłem kiedys na syntetyk, gdy trochę poczytałem o olejach itp. Moim zdaniem ktos, kto mówi, ze minerał coś uszczelnia, bo gęsty - nie zajrzał z lenistwa nawet do charakterystyki oleju. Minerał w 15 st. Celsiusza ma gestosc 0.88 kg/l a syntetyk 0.85 - raptem 3,5%! Klasy jakosciowe (SL) i wskazniki TBN (9-11) oleje tez maja podobne. To moze wody zalac do silnika? Jest "gęsciejsza" :)))) Z drugiej strony jednak nie widze róznicy w pracy silnika - oleju nie bierze i ma sie dobrze nadal. Ale 50 zł drozej za syntetyk raz w roku jakos przeboleję... 11 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 07:26:38 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Agent | Moim zdaniem ktos, kto mówi, ze minerał coś uszczelnia, bo gęsty - nie 12 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 01:16:08 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: arek.pp | On 29 Paź, 07:26, "Agent" wrote: Ty chyba tez coś źle przeczytałeś. W olejach sam. gęstość ( która w dodatku Wg mnie?? A o ile sie rózni wg Ciebie ? Jakaś nowa matematyka? Olej mineralny w 15 st Cels., jest 3,5 procent gesciejszy: 0,88 w stosunku do 0,85 kg/dm3. To jest 3,5 % A lepkość to olej syntetyczny 5W40 w stosunku do minerała 15W40 - w warunkach "bojowych" to ma na pewno lepszą. I nie chodzi też tyle o uszczelnianie przez oleje mineralne ile o wypłukiwanie I bardzo dobrze. Po co mam miec syf w silniku? Minerał tego samego producenta ma podobne dodatki myjące jak i syntetyk. Tylko ze syntetyk nie zostawia szklamu, a minerał może (ale nie musi). 13 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 11:16:19 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Jakub Witkowski | arek.pp pisze: On 29 Paź, 07:26, "Agent" wrote: Gęstość nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Tyle że ludkowie mówią "gęsty", a mają na myśli "lepki". Takie nieporozumienie. A ty dałeś się nabrać i faktycznie sprawdzałeś gęstość :) A lepkość to olej syntetyczny 5W40 w stosunku do minerała 15W40 - w Na zimno - z pewnością, na b. gorąco (przegrzanie) również będzie lepszy, zaś w normalnej temperaturze pracy ok 100stC - najprawdopodobniej oba będą miały podobną lepkość. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 14 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 10:32:39 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Michal_K | Agent pisze: Ty chyba tez coś źle przeczytałeś. W olejach sam. gęstość ( która w dodatku rózni się wg ciebie o 0,03 !) nie ma takiego znaczenia jak lepkość. I nie chodzi też tyle o uszczelnianie przez oleje mineralne ile o wypłukiwanie nagarów przez oleje syntetyczne które mają lepsze własności myjące.Własności myjące oleju określa parametr TBN. Zanim zaczniesz pisać _wprowadzające w błąd, niesprawdzone, głupoty_ to zajrzyj do specyfikacji różnych olejów i porównaj TBN mineralnych i syntetycznych. Nie ma róznic we "własnościach myjących". -- Michał 15 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 03:18:25 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: arek.pp | On 29 Paź, 10:32, Michal_K wrote: Agent pisze: LOTOS MINERALNY 15W40: TBN, min (mg KOH/g) 9.9 LOTOS SINTETIC 5W40: TBN, min (mg KOH/g) 10.0 CASTROL MAGNATEC 5W40: TBN, min (mg KOH/g) 6.4 <-- -- - i co ty na to? Niesprawdzone głupoty to ty piszesz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 16 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 11:58:38 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Michal_K | arek.pp pisze: No właśnie. Jak widać strasznie myjący syntetyk ma o 0.1 mg KOH (na litr chyba) więcej niż nie myjący mineralny. CASTROL MAGNATEC 5W40: TBN, min (mg KOH/g) 6.4 <-- -- - i co ty na to?No ja to na to, że niektóre syntetyki mają mniejszy TBN zwłaszcza jeśli zalecane na długie przebiegi- np oleje xW30 lubią mieć mniejsze TBNy. Ale nie ma to wielkiego związku z dyskusją. Niesprawdzone głupoty to ty piszesz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Odnosiłem się tylko do głupich stwierdzeń, jakoby syntetyki miały straszne własności myjące, których nie mają oleje mineralne. Dla większości olejów "standardem" jest TBN w okolicach 10ciu, oczywiście wiem i wiedziałem, że zdarzają się odchyły zarówno w dół jak i w górę (oleje typu racing o indeksach letnich 50 lub 60 lubią mieć wyższy, oleje typu long-life niższy). A przedmówca niech doczyta o tym, czym naprawdę różni się olej syntetyczny od mineralnego i dlaczego lepiej korzystać z syntetyka. -- Michał 17 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 04:30:01 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: arek.pp | On 29 Paź, 11:58, Michal_K wrote: arek.pp pisze: Odnosiłem się tylko do głupich stwierdzeń, jakoby syntetyki miały PRZEPRASZAM MICHAŁ_K - MASZ RACJĘ NIE DO CIEBIE TO BYŁO 18 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 12:36:35 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Michal_K | arek.pp pisze: "Nobody's perfect" :D -- Michał 19 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 07:51:49 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Scyzoryk | Auto przejechało 170 000 km (silnik benzyna 3.0 V6 w Omedze) głupoty nie, ale konieczne tez nie było :) A może zrobiłem dobrze? Może ktoś światły w tej dziedzinie mi odpowie? luzik, na pewno mu nie zaszkodziłeś. Spokojnie możesz jezdzic tez na takim oleju. W tej chwili ja bym juz nie wracał do syntetyka bo w ta strone mozesz sobie narobic wiecej problemow. Zostan przy polsyntetyku i bedzie ok. Tylko nie przechodz za kolejne 100kkm na minerał :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 20 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 10:33:11 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Michal_K | Scyzoryk pisze: A może zrobiłem dobrze?Jakich problemów? -- Michał 21 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 11:17:53 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Jakub Witkowski | Scyzoryk pisze: W tej chwili ja bym juz nie wracał do syntetyka bo w ta strone mozesz sobie narobic wiecej problemow. W ogóle wątpliwe te problemy, a już na pewno nie po 10kkm. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 22 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 19:38:04 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Scyzoryk |
W ogóle wątpliwe te problemy, a już na pewno nie po 10kkm. watpliwe, ale nie zaleca sie przechodzenia w tą stronę z olejami. Z resztą nie widze tez koniecznosci wracania do syntetyka w starym silniku. IMO polsyntetyk rownie dobrze da sobie rade i nie ma co kombinowac. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 23 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 22:00:03 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-10-29 19:38, *Scyzoryk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: watpliwe, ale nie zaleca sie przechodzenia w tą stronę z olejami. Dwa wielkie znaki zapytania i poważne wątpliwości co do trzeciego zdania - w sumie bredzisz :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 24 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 09:26:38 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Jakub Witkowski | Mirek Ptak pisze: Dnia 2008-10-29 19:38, *Scyzoryk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Jeśli "równie dobrze da radę" = silnik dociągnie z łatwością do momnetu, gdy cały pojazd się rozsypie, to dlaczego nie? Co więcej - to może być właśnie najbardziej racjonalne podejście. Bardziej racjonalne, niż lać drogi syntetyka do starego trupa na zasadzie, że w ten sposób "umrze zdrowszy". Jedyne ale jest takie, że nigdy nie wiadomo dokładnie jak zużyty jest silnik i jakie tempo zużuwania na konkretnych olejach. Ale skoro stary silnik był projektowany dla mazideł starrzych o wiele generacji i klas jakościowych, to prawdopodobnieństwo że taki olej go szybko zarżnie, jest niewielkie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 25 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 09:46:25 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Scyzoryk | Bardziej racjonalne, niż lać drogi syntetyka do starego trupa otorz to, sztuka dla sztuki. No chyba ze ktos chce miec silnik na przeszczep jak juz buda nie bedzie sie nadawala do niczego :) to moze warto. Z mojego punktu widzenia nie ma to zadnego uzasadnienia ekonomicznego. Przy nowce z salonu, ok. Mozna dac mu "lepsze" warunki na dotarcie, ale pozniej IMO nie ma sensu. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 26 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 09:47:26 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Scyzoryk |
otorz to, sztuka dla sztuki. tu chyba jest blad ;) ort. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 27 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 09:40:44 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Scyzoryk |
Dwa wielkie znaki zapytania i poważne wątpliwości co do trzeciego zdania moze i tak. Od zawsze smigam na polsyntetykach (zazwyczaj sa to autka z przebiegami powyzej 100kkm) i nigdy nie zauwazylem nic zlego po zastosowaniu pol syntetyka. Wychodze z zalozenia ze skoro nie widac roznicy, po co przeplacac? :) Mowimy o starym, wolnossacym silniku. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 28 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 16:11:01 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: JBART | W tej chwili ja bym juz nie wracał do syntetyka bo w ta strone mozesz oswiecisz reszte, jakich problemow? -- Jarek 29 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 10:41:51 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: rc | zmien z powrotem na syntetyk, bo szkoda auta !!! 30 |
Data: Pa?dziernik 31 2008 10:42:24 | Temat: Re: Olejowe dylematy :-) | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 31 Oct 2008 10:41:51 +0100, rc wrote: na olej gestszy czyli polsyntetyk A jak jeździłem na 300V Power, 5W-40 i zaleję 300V LeMans 20W-60, to też zmienię na półsyntetyk? przechodzi sie jak silnik bierze za duzo Jak bierze dużo jakiegokolwiek oleju, to się remontuje silnik. Albo wymienia na inny, bo dziś remont może nie być opłacalny. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |