Grupy dyskusyjne   »   Opel Astra II (G) - 2.0 DTL - opinie, rady

Opel Astra II (G) - 2.0 DTL - opinie, rady




1 Data: Wrzesień 29 2007 12:36:27
Temat: Opel Astra II (G) - 2.0 DTL - opinie, rady
Autor: Romek 

Witam

Mam możliwość kupienia Opel Astra II (czyli astar G) - z silnikiem 2.0 DTL
(82 KM, turbina bez intercoolera), wersja kombi,
rocznik 2000 z pewnego źródła - od dobrego kolegi, około 140 tyś km
przebiegu.
Chcę je kupić rodzicom, którzy potrzebują spokojnego, bezawaryjnego
wozidełka na zakupy, działkę,
a czasami na dłuższy wypad.

Jakie macie opinie na temat tego auta z tym silnikiem ?
Z tego co wiem to często klima robi się nie szczelna (gdzies na chłodnicy) a
największą bolączką jest awaria pompy wtryskowej boscha (ze względu na
polskie ON), która to kosztuje nie mało
i to mnie martwi.

Inne pytanie - czemu taka astra kosztuje tak dużo (18-22 tyś ) w porównaniu
do konkurenta
forda focusa też z dieslem czy nawet mondeo ? Co wybrać ? Co sprawdzić przed
zakupem ?
Czy w tej astrze jest regulowana kierownica - nie mogę nic takie znaleźć.
I pewnie tradycyjne pytanie początkujących oplowców - jak się włącza lampkę
wewnętrzna ? :)

Pozdrawiam
Romek




2 Data: Wrzesień 30 2007 15:43:21
Temat: Re: Opel Astra II (G) - 2.0 DTL - opinie, rady
Autor: Camel 

Witam

Mam możliwość kupienia Opel Astra II (czyli astar G) - z silnikiem 2.0 DTL
(82 KM, turbina bez intercoolera), wersja kombi,
rocznik 2000 z pewnego źródła - od dobrego kolegi, około 140 tyś km
przebiegu.
Sorry jak Ci ktos sprzedaje uzywane auto to nie ma dobrych kolegow - sprawdz
wszystko - dwa razy :)

Chcę je kupić rodzicom, którzy potrzebują spokojnego, bezawaryjnego
wozidełka na zakupy, działkę,
a czasami na dłuższy wypad.
Jakie macie opinie na temat tego auta z tym silnikiem ?
Z tego co wiem to często klima robi się nie szczelna (gdzies na chłodnicy)
a
największą bolączką jest awaria pompy wtryskowej boscha (ze względu na
polskie ON), która to kosztuje nie mało
i to mnie martwi.
Mam Astre II 1.7 DTI wiec na temat 2.0 Ci nic nie napisze. Ze szczelnoscia
klimy nie mam problemow, pompa (odpukac :)) tez dziala. Za rok uzytkowania
wymienilem mostek diodowy alternatora i tylne sprezyny zawieszenia (jedna
pekla, ale mam kilka cholernie dziurawych odcinkow do przejechania kazdego
dnia, a to w koncu osobowka a nie czolg.).

Inne pytanie - czemu taka astra kosztuje tak dużo (18-22 tyś ) w
porównaniu
do konkurenta
forda focusa też z dieslem czy nawet mondeo ? Co wybrać ? Co sprawdzić
przed
zakupem ?
Za tyle widziales czy za tyle chce kolega sprzedac ? 22 tys. za 7 letnia
Astre II z takim przebiegiem i takim silnikiem to duzo. Mozna kupic taniej.
Osobiscie bym polecal silnik 1.7 DTI (jesli juz musi byc diesel) i wersje
hatchback, po zlozeniu siedzen robi sie mala ciezaroweczka :) Silnik 2.0 o
jakim piszesz jest dosc slaby na dodatek do kombi, a spali min. 7L/100.
Wersja 1.7 spala w miescie 6L/100 (wiem bo jezdze).
Na temat fordow mam swoje zdanie, negatywne na dodatek. Ja bym bral Opla,
tez kiedys mialem podobny dylemat - stanelo na Astrze i nie zaluje ani
zlotowki.
Co sprawdzic ? Wszystko :) A na serio to odzaluj 200 PLN i jedz do stacji
Opla, podlacza do komputera, zrobia przeglad "przedsprzedazowy" i powiedza
co i jak. Albo napisz jak chcesz sie douczyc to Ci napisze na co zwracac
uwage.

Czy w tej astrze jest regulowana kierownica - nie mogę nic takie znaleźć.
Pod stacyjka jest taki uchwyt (ladnie wpasowany w kolumne kierownicy)
naciskasz go w dol i mozesz regulowac. Nie wiem czy jest jakakolwiek Astra
II bez regulacji, przynajmniej ja takiej nie widzialem.

I pewnie tradycyjne pytanie początkujących oplowców - jak się włącza
lampkę
wewnętrzna ? :)
Po lewej stronie kierownicy masz wlacznik swiatel, ciagniesz go do siebie.

Pozdrawiam
Camel

3 Data: Październik 01 2007 10:06:51
Temat: Re: Opel Astra II (G) - 2.0 DTL - opinie, rady
Autor: omega_fan 

Za tyle widziales czy za tyle chce kolega sprzedac ? 22 tys. za 7 letnia
Astre II z takim przebiegiem i takim silnikiem to duzo. Mozna kupic
taniej. Osobiscie bym polecal silnik 1.7 DTI (jesli juz musi byc diesel) i
wersje hatchback, po zlozeniu siedzen robi sie mala ciezaroweczka :)
Silnik 2.0 o jakim piszesz jest dosc slaby na dodatek do kombi, a spali
min. 7L/100. Wersja 1.7 spala w miescie 6L/100 (wiem bo jezdze).

Osobiscie twierdze ze silnik 2.0 DTL jest lepszy niz 1.7 DTI, oplaty takie
same a mocniejszy. Rakieta to nie jest ale da sie jezdzic. Ewentualnie
mozna zaczipowac na 100 KM / 230 Nm.

Spalanie _minimalne_ 7 litrow, kolego nie opowiadaj bzdur.
Minimalne czyli na trasie, spokojnie zejdzie do 5 litrow przy stalej
predkosci 90-100. Mi Vectra B kombi z silnikiem 100 KM pali _minimalnie_
ponizej 5 na trasie. Samo miasto to jakies 7.

4 Data: Październik 01 2007 13:33:36
Temat: Re: Opel Astra II (G) - 2.0 DTL - opinie, rady
Autor: mardac 

omega_fan pisze:

Za tyle widziales czy za tyle chce kolega sprzedac ? 22 tys. za 7 letnia Astre II z takim przebiegiem i takim silnikiem to duzo. Mozna kupic taniej. Osobiscie bym polecal silnik 1.7 DTI (jesli juz musi byc diesel) i wersje hatchback, po zlozeniu siedzen robi sie mala ciezaroweczka :) Silnik 2.0 o jakim piszesz jest dosc slaby na dodatek do kombi, a spali min. 7L/100. Wersja 1.7 spala w miescie 6L/100 (wiem bo jezdze).

Osobiscie twierdze ze silnik 2.0 DTL jest lepszy niz 1.7 DTI, oplaty takie
same a mocniejszy. Rakieta to nie jest ale da sie jezdzic. Ewentualnie
mozna zaczipowac na 100 KM / 230 Nm.

Spalanie _minimalne_ 7 litrow, kolego nie opowiadaj bzdur.
Minimalne czyli na trasie, spokojnie zejdzie do 5 litrow przy stalej
predkosci 90-100. Mi Vectra B kombi z silnikiem 100 KM pali _minimalnie_
ponizej 5 na trasie. Samo miasto to jakies 7.

U mnie (Astra II DTL 2.0 hatchback) jadąc spokojnie na trasie (tzn 90 - 120) spalanie wychodzi ok 4.5l, jadąc trochę bardziej dynamicznie oscyluje ok 5.0-5.5l.
Po mieście oczywiście trochę więcej: spokojna jazda ok 6l a jak noga robi się cięższa to 6.5-7.5l.

Kombiaka nie mam - ale moja Astra jak do tej pory (prawie dwa lata) nie miała żadnej awarii - poza dziurką w chłodnicy.
A tak to tylko sprawy eksploatacyjne: olej, filtry, klocki itp.

--
Pozdrawiam
mardac

5 Data: Październik 01 2007 21:33:39
Temat: Re: Opel Astra II (G) - 2.0 DTL - opinie, rady
Autor: Camel 

Witam

Osobiscie twierdze ze silnik 2.0 DTL jest lepszy niz 1.7 DTI, oplaty takie
same a mocniejszy. Rakieta to nie jest ale da sie jezdzic. Ewentualnie
mozna zaczipowac na 100 KM / 230 Nm.
Mnie sie udalo kupic 1.7 DTI 75 KM, mozesz miec racje, wersja 2.0 nie
jezdzilem.

Spalanie _minimalne_ 7 litrow, kolego nie opowiadaj bzdur.
Opieralem sie na opiniach znajomych, spalanie w miescie, nie bede sie klocil
bo jesli jezdzisz tym autem to pewnie wiesz lepiej.

Minimalne czyli na trasie, spokojnie zejdzie do 5 litrow przy stalej
predkosci 90-100. Mi Vectra B kombi z silnikiem 100 KM pali _minimalnie_
ponizej 5 na trasie. Samo miasto to jakies 7.
Czyli jednak 7 :) Moja Astra II pali 6L/100, miasto spokojnie, trasa nie
wiecej jak 140-150 km/h. Generalnie na baku 50 l robie spokojnie 800 km
(miasto - trasa z przewaga miasta, zazwyczja 3 - 4 osoby w aucie). W te 5 L
troche ciezko mi uwierzyc.

Pozdrawiam
Camel

6 Data: Październik 04 2007 14:33:33
Temat: Re: Opel Astra II (G) - 2.0 DTL - opinie, rady
Autor: omega_fan 

Minimalne czyli na trasie, spokojnie zejdzie do 5 litrow przy stalej
predkosci 90-100. Mi Vectra B kombi z silnikiem 100 KM pali _minimalnie_
ponizej 5 na trasie. Samo miasto to jakies 7.
Czyli jednak 7 :) Moja Astra II pali 6L/100, miasto spokojnie, trasa nie

No 7 będzie, ale w miescie! a nie _minimalnie_.

wiecej jak 140-150 km/h. Generalnie na baku 50 l robie spokojnie 800 km
(miasto - trasa z przewaga miasta, zazwyczja 3 - 4 osoby w aucie). W te 5
L troche ciezko mi uwierzyc.

Kolego, zapewniam Cię, że takim autem, sprawnym technicznie, w dobrym
stanie, "miękko" jadący kierowca zrobi na trasie 5 bez problemu.
Nawet kombiakiem.

Opel Astra II (G) - 2.0 DTL - opinie, rady