Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40
1 | Data: Grudzien 14 2012 11:32:43 |
Temat: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | |
Autor: Ergie | Witam! 2 |
Data: Grudzien 14 2012 12:49:12 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: onarjusz | W dniu 2012-12-14 11:32, Ergie pisze: Witam! Ty jesteś konstruktorem? Lej co karzą! W przeciwnym przypadku za kilka miesięcy na tej samej grupie będzie skomlenie, mój Opel Zafira ma zaledwie 60 000 km i dziwnie często się psuje. Do pompo wtrysków VW jest specjalny olej oznaczenia XXWXX niby te same ale ma jakiś dodatek dzięki któremu pompo wtryski są cichsze i żyją 10 razy dłużej. 3 |
Data: Grudzien 14 2012 12:53:47 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Ergie | Użytkownik "onarjusz" napisał w wiadomości grup Czy ten olej będzie dobry podczas 30 stopniowych upałów i jazdy w Ty jesteś konstruktorem? Lej co karzą! W przeciwnym przypadku za kilka miesięcy na tej samej grupie będzie skomlenie, mój Opel Zafira ma zaledwie 60 000 km i dziwnie często się psuje. Co w silniku benzynowym bez turbo może się popsuć od oleju o lepszych parametrach? Pozdrawiam Ergie 4 |
Data: Grudzien 14 2012 12:56:40 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: szufla | Co w silniku benzynowym bez turbo może się popsuć od oleju o lepszych parametrach? Z reguly lepsze parametry to ma 5W30 :) sz. 5 |
Data: Grudzien 14 2012 14:06:46 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Ergie | Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości grup Co w silniku benzynowym bez turbo może się popsuć od oleju o lepszych parametrach? Z reguly lepsze parametry to ma 5W30 :) W wyższej temperaturze? Jesteś tego pewien? Pozdrawiam Ergie 6 |
Data: Grudzien 14 2012 14:43:17 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Nathan | W dniu 2012-12-14 12:56, szufla pisze: np. cSt?Co w silniku benzynowym bez turbo może siÄ popsuÄ od oleju o lepszych -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzÄ z drzew, na które nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB 7 |
Data: Grudzien 14 2012 15:24:49 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: szufla |
np. cSt? Poczekam jeszcze, az sie watek rozwinie :) sz 8 |
Data: Grudzien 14 2012 13:18:03 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Nathan | W dniu 2012-12-14 12:49, onarjusz pisze:
Bo jak nie bÄdziesz lał co karzÄ to cie ukażÄ ? ;) Albo odwrotnie... -- Pozdrawiam Nathan "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzÄ z drzew, na które nie wchodzili" Charles Lindbergh bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com; http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB 9 |
Data: Grudzien 14 2012 15:09:18 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Marcin N | W dniu 2012-12-14 11:32, Ergie pisze: Witam! Mam wrażenie, że 5W30 to taki nowy sposób na wyciąganie kasy. 5W40 jest tak popularny, że zrobił się dość tani więc producenci wymyślili nowość. Nowość, która oczywiście jest 2x droższa. -- MN 10 |
Data: Grudzien 14 2012 16:36:46 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Cavallino |
W dniu 2012-12-14 11:32, Ergie pisze: Zwłaszcza że ten oplowski kosztuje poniżej 100 zł/5l. Normalnie łupią. ;-) 11 |
Data: Grudzien 14 2012 17:04:29 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: onarjusz | W dniu 2012-12-14 16:36, Cavallino pisze: I tu widać różnice co się komu wydaje albo ma wrażenie a co jest w rzeczywistości. 12 |
Data: Grudzien 14 2012 17:05:01 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: onarjusz | W dniu 2012-12-14 16:36, Cavallino pisze: I tu widać różnice co się komu wydaje albo ma wrażenie a co jest w rzeczywistości. 13 |
Data: Grudzien 14 2012 16:46:58 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Uncle Pete | Mam wrażenie, że 5W30 to taki nowy sposób na wyciąganie kasy. 5W40 jest Nowość? A to ciekawe, bo do takiego Focusa od ponad 10 lat każą lać 5w30... Piotr 14 |
Data: Grudzien 14 2012 17:03:20 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: onarjusz |
Mam wrażenie, że 5W30 to taki nowy sposób na wyciąganie kasy. 5W40 jestMasz wrażenie!Jak się ma do rzeczywistości? 15 |
Data: Grudzien 14 2012 22:36:04 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: nom |
Witam! Może to zależy od strefy klimatycznej. U nas nie ma takich upałów jak w Hiszpanii na przykład. Ja do Fabii 1.4 MPI leję Mobila 5W50 (mam 175 tys. km), chyba przez pierwsze 2 serwisy olejowe w ASO wlali mi Castrola 0w30, a potem zmieniłem na Mobila, ale tak naprawdę to nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. :-) Aha, wymieniam co 35 tys. km, dlaczego akurat co tyle km? :-) Bo wlewam 4 litry i jak zejdzie do min. na bagnecie to wymieniam, nie dolewam w między czasie. :-) 16 |
Data: Grudzien 14 2012 22:28:53 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: | nom wrote: Ja do Fabii 1.4 MPI lejÄ Mobila 5W50 (mam 175 tys. km), chyba przez WyjÄ tkowo niemÄ dra strategia. 5W50 jest Fabii 1.4 potrzebny jak Ĺwini siodło, natomiast zmieniasz go zdecydowanie za rzadko. Kupuj taĹszy olej i zmieniaj czÄĹciej. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 17 |
Data: Grudzien 22 2012 09:37:43 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: nom |
WyjÄ tkowo niemÄ dra strategia. 5W50 jest Fabii 1.4 potrzebny jak Ĺwini Ale jaki taĹszy? 4 l Mobila 5W50 kosztuje mnie 120zł-130zł w zależnoĹci od sklepu. Nagaru nie ma, bo po 170 tys. km padła uszczelka pod głowicÄ , silnik z "pływajÄ cymi tulejami", mechanik wyciÄ gał tłoki, głowica była planowana. Ĺťeby nie było, ze to wina oleju to kumpel cały czas jeździ na Castrolu i jemu padła po 100 tys. km (taki sam silnik), ale na forum siÄ zdarzajÄ przypadki po 60 tys. km. Wadliwa partia uszczelek. A samochodu nie zamierzam sprzedawaÄ, bo dobrze siÄ prowadzi (układ kierowniczy, skrzynia biegów) a blachy po 10 latach nie majÄ korozji. :-) Autko zagazowane, wiÄc eksploatacja jest tania. 18 |
Data: Grudzien 14 2012 23:49:13 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: onarjusz | W dniu 2012-12-14 22:36, nom pisze:
5W50 nadaje się do zmiany co 30 000 km? Kupiłem samochód od kobiety. Pani może zrobiła 10 000 km przez 3 lata, olej oczywiście nie zmieniany bo po co?! Jakie było moje zdziwienie gdy po ściągnięciu dekla zaworów ujrzałem zarośniętą powierzchnię dziwną substancją, masakra! Żeby to wyczyścić należało by ściągnąć głowice. Twoja MPI zapewne przy pierwszej poważnej awarii zostanie wystawiona jako "żyletka" pierwszego właściciela;/ tyle że już do niczego się nadawać nie będzie poza "kwietnikiem" lub złomowaniem. 19 |
Data: Grudzien 17 2012 15:53:21 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-12-14 23:49, onarjusz pisze: 5W50 nadaje się do zmiany co 30 000 km? Wg Opla, w Zafirze A (1.8 benz) zmieniać olej 10W40 - półsyntetyczy GM co 30 kkm. Zgodnie z fabrycznym planem serwisowym. A Że po 100-150kkm takiego traktowania silnik ma już wszystkie pierścienie totalnie zarośnięte nagarem, i chla nawet 0.5 l oleju na tysiąc km, to już mają gdzieś. Przecież mieści się w normie (oplowskiej). To by było na tyle w kwestii bezkrytycznego stosowania się do fabrycznych zaleceń. BTW ten sam silnik 1.8 miał wcześniej zalecane wymiany co 15kkm. No ale klienci GM oczekiwali niższych kosztów... więc wydłużono do 30, a co. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 20 |
Data: Grudzien 15 2012 04:13:44 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Adam Adamaszek | W dniu piątek, 14 grudnia 2012 11:32:43 UTC+1 użytkownik Ergie napisał: pracownik w ASO do tego modelu zalecają olej 5w30, podczas gdy inni Tak, jak napisałeś - wydaje Ci się. Jeśli masz problem z przegrzewaniem w korkach, to nie olej jest przyczyną, a niewystarczająca wydajność układu chłodzenia. http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-105/ "You now see that overheating in traffic is a cooling system problem and not an oil system problem. Do not change to a thicker oil based on your traffic situation" pozdr AA 21 |
Data: Grudzien 16 2012 18:26:23 | Temat: Re: Opel - dlaczego 5w30 zamiast 5w40 | Autor: Ergie | Użytkownik "Adam Adamaszek" napisał w wiadomości grup Czy ten olej będzie dobry podczas 30 stopniowych upałów i jazdy w korkach? Tak, jak napisałeś - wydaje Ci się. Jeśli masz problem z przegrzewaniem w korkach, to nie olej jest przyczyną, a niewystarczająca wydajność układu chłodzenia. Standardowa odpowiedź producenta. Mimo wszystko łatwiej zmienić olej niż układ chłodzenia :-) Pozdrawiam Ergie |