Grupy dyskusyjne »
Opony
Opony
1 | Data: Kwiecien 12 2013 11:12:48 |
Temat: Opony | |
Autor: mz | Witam 2 |
Data: Kwiecien 12 2013 09:17:14 | Temat: Re: Opony | Autor: AZ | ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.] Witam RozporzÄ dzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbÄdnego wyposażenia Dz.U. z 2003 nr 32 poz. 262 ⢠Brzmienie od 19 stycznia 2013 7. Pojazd nie może byÄ wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; -- Artur ZZR 1200 3 |
Data: Kwiecien 12 2013 11:19:50 | Temat: Re: Opony | Autor: Jacek | W dniu 2013-04-12 11:12, mz pisze: Witam Google wyłączyli? Zgodnie z przepisami § 11 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.): 5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu. 5a. Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG, dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy. 6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu. 7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; 2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3; 5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. W myśl § 23 ust. 4 pkt 3 cytowanego wyżej rozporządzenia autobus powinien być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm. Powyższe wymagania odnośnie konstrukcji opon montowanych na jednej osi oznaczają m.in., że opony powinny być zarazem: tej samej marki, tego samego rozmiaru, tej samej kategorii użytkowania ( np. droga, śnieg, wszelki teren), tej samej konstrukcji: radialne lub diagonalne, z tym samym kodem prędkości, z tym samym indeksem obciążenia. 4 |
Data: Kwiecien 14 2013 00:30:15 | Temat: Re: Opony | Autor: Ryszard G. |
Witam Google wyłączyli? Zgodnie z przepisami § 11 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.): 5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu. 5a. Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG, dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy. 6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu. 7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; 2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3; 5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. W myśl § 23 ust. 4 pkt 3 cytowanego wyżej rozporządzenia autobus powinien być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm. Powyższe wymagania odnośnie konstrukcji opon montowanych na jednej osi oznaczają m.in., że opony powinny być zarazem: tej samej marki, tego samego rozmiaru, tej samej kategorii użytkowania ( np. droga, śnieg, wszelki teren), tej samej konstrukcji: radialne lub diagonalne, z tym samym kodem prędkości, z tym samym indeksem obciążenia. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Tak se kombinuję to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna? R.G. 5 |
Data: Kwiecien 13 2013 22:38:56 | Temat: Re: Opony | Autor: masti | Dnia piÄknego Sun, 14 Apr 2013 00:30:15 +0200 osobnik zwany Ryszard G. Tak se kombinujÄ to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna?źle kombinujesz i było to powyżej podane: 6. Dopuszcza siÄ w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach okreĹlonych przez wytwórniÄ pojazdu. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 6 |
Data: Kwiecien 14 2013 00:50:30 | Temat: Re: Opony | Autor: J.F. | Dnia Sat, 13 Apr 2013 22:38:56 +0000 (UTC), masti napisał(a): Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 00:30:15 +0200 osobnik zwany Ryszard G. podkreslam - fabrycznego. J. 7 |
Data: Kwiecien 12 2013 12:08:01 | Temat: Re: Opony | Autor: Janek Wlodak |
Witam§11 ust. 7 Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3; 2. w przypadku pojazdu samochodowego dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne; b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3. w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4. w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm; 5. w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6. w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. 8 |
Data: Kwiecien 12 2013 12:22:30 | Temat: Re: Opony | Autor: Janek Wlodak |
Witamkonkretnie to tak: Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.U. z 2003 nr 32 poz. 262 o Brzmienie od 19 stycznia 2013 7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; 9 |
Data: Kwiecien 13 2013 06:59:48 | Temat: Re: Opony | Autor: Heinz Kalter |
Witamzłość na policjantów że dowód zabrali? ;-) 10 |
Data: Kwiecien 14 2013 01:00:48 | Temat: Re: Opony | Autor: z | W dniu 2013-04-13 06:59, Heinz Kalter pisze: złość na policjantów że dowód zabrali? ;-) Ojatam ojtam. A może po prostu ubezpieczyciel chce zapłacić za jedną rozwaloną oponę na pozimowej dziurze i to w dodatku potrącając amortyzację. :-) Standardzik wśród towarzystw oszustowych. Znaczy ubezpieczeniowych :-) z 11 |
Data: Kwiecien 15 2013 07:05:15 | Temat: Re: Opony | Autor: mz |
złość na policjantów że dowód zabrali? ;-) Ojatam ojtam. A może po prostu ubezpieczyciel chce zapłacić za jedną rozwaloną oponę na pozimowej dziurze i to w dodatku potrącając amortyzację. :-) Standardzik wśród towarzystw oszustowych. Znaczy ubezpieczeniowych :-) Dokładnie. Rozwalona opona. |
Opony
Newsletter
Galerie zdjęć