Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa?
1 | Data: Grudzien 03 2010 10:22:31 |
Temat: Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | |
Autor: Pszemol | Wiadomo że gdyby nie tarcie to samochód przemieszczający 2 |
Data: Grudzien 03 2010 17:31:16 | Temat: Re: Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 03.12.2010 17:22, Pszemol pisze: Innymi słowy - zmiana opon z gładkich, trasowych na śnieżno-błotne Prowadzę buchalterię z każdego tankowania/kilometrażu i wymiana opon o takim samym rozmiarze letnie relatywnie twarde (Michelin Energy) zimowe relatywnie miękkie (Nokian) to różnica > 0.5l/100km przy spalaniu na poziomie 7l. S. 3 |
Data: Grudzien 03 2010 10:45:32 | Temat: Re: Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: Pszemol | "Stefan Szczygielski" wrote in message W dniu 03.12.2010 17:22, Pszemol pisze: Dzięki za odpowiedź - to jest dosyć sporo - wychodzi jakieś 7% wzrostu. A jak oceniasz błąd i rozdzielczość Twojego pomiaru tego spalania? To jest 7 +/- 0,5? Czy może 7 +/- 0,1? Ciągle ta sama trasa, itp? I jeszcze jedno: Jaki duży wpływ (w procentach) ma niedopompowanie opon? Spadek ciśnienia w oponie, np. o 20% na ile procent wzrostu spalania się przekłada? Robił ktoś takie eksperymenty? 4 |
Data: Grudzien 04 2010 14:35:58 | Temat: Re: Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 03.12.2010 17:45, Pszemol pisze: różnica > 0.5l/100km przy spalaniu na poziomie 7l.A jak oceniasz błąd i rozdzielczość Twojego pomiaru tego spalania? Musiałbym w kółko po torze ze 2 baki jeździć, żeby takie pomiary oceniać. :) To było mniej więcej tak - samochód używany z tygodnia na tydzień podobnie na wiosnę czy jesieni (w okolicy zmiany) przy zmianie opon paląc na letnich w granicy 7, czasem 6 z dużym ogonkiem pali bardziej 7-8 na zimowych. Co więcej - w moim używaniu na zimowych poza trasą praktycznie nie dało się zejść poniżej 7, a po zmianie na letnie wiosną od razu jest 6-coś. Machając rękoma zmniejszam wynik tego mniej więcej litra o połowę i stąd to +0.5l/100 na rzecz zimówek. :) S. 5 |
Data: Grudzien 03 2010 19:58:42 | Temat: Re: Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: Jacek Bronowski | Prowadzę buchalterię z każdego tankowania/kilometrażu i wymiana opon o Sorry, ale tu pojawia sie zasadnicze pytanie: czy bierzesz pod uwage zmiane warunkow na drodze, ktore sie zmieniaja zazwyczaj mniej wiecej rownoczesnie ze zmiana opon? Niezaleznie od rodzaju opon jazda w warunkach zimowych (mróz, snieg, lod itp) bedzie zawsze pochlaniala wiecej paliwa niz jazda po suchym asfalcie (rozgrzewanie silnika, ogrzewanie auta, uslizgi kol na lodzie buksowanie w sniegu przy wyjezdzaniu z zaspy itp). pozdr. Jacek Bronowski -- Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów. Wydawnictwa autorskie: http://www.foto-baza.pl/index.php?menu=autorskie 6 |
Data: Grudzien 04 2010 14:40:06 | Temat: Re: Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 03.12.2010 19:58, Jacek Bronowski pisze: różnica > 0.5l/100km przy spalaniu na poziomie 7l.czy bierzesz pod uwage zmiane warunkow na drodze, ktore sie zmieniaja Nie no - jeśli nie zmieniasz kół w momencie kiedy solidnie sypnie, a na zapas, to przez pewien czas (nawet i do paru tankowań) warunki się praktycznie nie zmieniają. Jeśli chodzi o mnie to szczególnie wiosną jest spory okres kiedy wymiana nie jest szczególnie pilna i robię to przy okazji (np. przeglądu/wymian elementów zawieszenia itp). No i jak warunki się popsują to nie było 7 tylko bardziej 9. :> S. 7 |
Data: Grudzien 03 2010 09:43:16 | Temat: Re: Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: arek.pp | On 3 Gru, 17:22, "Pszemol" wrote: Czy kto si orientuje jaki udzia w ca ym spalaniu paliwa maj Używam od 2 lat bez przerwy opony Bridgestone LM20 /zimówki/ w prywatnym aucie. Naprawdę nie zauwazyłem podwyzszonego zuzycia paliwa latem /jest takie, jakie miałem na letnich/, szumy toczenia też ok. Jedna uwaga!: jezdze w miarę powoli - do 100-120 i delikatnie. Bieżnik zużył się jednak do 3-4 mm (ok 25 tys km). Oczywiscie nie jestem zwolennikiem zimówek latem, chyba nie nadaja sie do forsownej jazdy w upale, ale mialem w planie pozbyc sie tego auta, ale nie plany sie zmieniły itd... 8 |
Data: Grudzien 03 2010 11:59:22 | Temat: Re: Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: Pszemol | "arek.pp" wrote in message On 3 Gru, 17:22, "Pszemol" wrote: Dzięki. Być może przeceniamy te różnice między różnymi typami opon :-) Choć w porównaniu do moich, Twoje opony mają typowe liczne głębokie i cienkie nacięcia jak przystało na oponę typowo zimową. Moje mają tylko gruby bieżnik M+S. Sądzę że u mnie będzie problem z głośnością jazdy w lecie i większymi oporami toczenia się (większe spalanie) ale przez brak głębokich i cienkich nacięć w bieżniku nie powinien się on chyba zużywać szybciej niż normalna opona wielosezonowa. W końcu te moje G019 mają normalną na opony wielosezonowe gwarancję 50 tyś mil (UTQG 460 AA). Typowe zimówki nawet nie mają tego życia bieżnika wyspecyfikowanego... 9 |
Data: Grudzien 03 2010 11:25:40 | Temat: Re: Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: arek.pp | On 3 Gru, 18:59, "Pszemol" wrote: Moje maj tylko Mój kolega chyba od 3 lub 2 lat jezdzi ciągle na całorocznych Dunlop AllSeason (i kupił używane auto juz z tymi uzywanymi oponami) i jakos nie zuzyły mu się za bardzo, jezdzi nadal, opony chwali (moze dlatego, że w góry nie jezdzi), a ma ciężką nogę (i auto 150 KM). Co do spalania to nie wiem - zawsze narzeka, że wysokie :) 10 |
Data: Grudzien 04 2010 12:35:53 | Temat: Re: Opony - jaki majš udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: J.F. | On Fri, 3 Dec 2010 10:22:31 -0600, Pszemol wrote: Innymi słowy - zmiana opon z gładkich, trasowych na śnieżno-błotne Spytaj ADAC. Oni oceniaja opony takze pod wzgledem oporow .. ale jak dokladnie to jest ciekawe pytanie. Kupiłem właśnie nowe opony wielosezonowe a że byłem Nawet miedzy oponami letnimi ADAC ocenia roznice. J. 11 |
Data: Grudzien 04 2010 07:58:31 | Temat: Re: Opony - jaki majš udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message On Fri, 3 Dec 2010 10:22:31 -0600, Pszemol wrote: Gdzie są te raporty? 12 |
Data: Grudzien 04 2010 16:06:17 | Temat: Re: Opony - jaki maj udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: J.F. | On Sat, 4 Dec 2010 07:58:31 -0600, Pszemol wrote: "J.F." wrote in message http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx Interesuje cie przedostatnia rubryka - Kraftstoffverbrauch (zyzucie paliwa), przy czym punktacja tam jest niemiecka - im wyzsza liczba tym gorzej. Tylko nie pisza jak to oceniaja :-( Czasem uzywane Rollwiederstand - opory toczenia. A tu jeszcze drobiazg: http://www.adac.de/_mm/pdf/Breit_oder_schmal_23603.pdf Znow bez konkretow - ale im szersza opona tym wiekszy opor. J. 13 |
Data: Grudzien 04 2010 09:25:26 | Temat: Re: Opony - jaki maj? udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa? | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message On Sat, 4 Dec 2010 07:58:31 -0600, Pszemol wrote: Dzięki - przestudiuję sobie w wolnej chwili... |