Grupy dyskusyjne   »   Opony przód/tył różnych producentów.Można?

Opony przód/tył różnych producentów.Można?



1 Data: Maj 31 2011 12:39:50
Temat: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: km 

Po 3300km użytkowania nowego bandita 1250 doszło do zniszczenia
seryjnej tylnej gumy Dunlopa.Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
zostawić przód Dunlopa.Co myślicie o takiej konfiguracji?
Z góry dzięki za podpowiedzi.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Maj 31 2011 14:48:28
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 31-05-2011 14:39,  km pisze:

Po 3300km użytkowania nowego bandita 1250 doszło do zniszczenia
seryjnej tylnej gumy Dunlopa.Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
zostawić przód Dunlopa.Co myślicie o takiej konfiguracji?
Z góry dzięki za podpowiedzi.

Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..

--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl

3 Data: Maj 31 2011 14:38:55
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: km 


Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..


Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
bełkotu marketingowego.
Przecież przód z tyłem się "nie widzą".
Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Maj 31 2011 14:43:41
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: AZ 

On 2011-05-31,  km  wrote:


Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
bełkotu marketingowego.
Przecież przód z tyłem się "nie widzą".
Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.

Ponoc tylny bieznik wspolpracuje z tylnym, w takiej kwestii ze przod
rozbija wode.

A o reszte to moze byc roznie, inny profil opony, inna sztywnosc bokow,
tyle mi przychodzi do glowy.

--
Artur
ZZR 1200

5 Data: Maj 31 2011 17:19:32
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-05-31 16:38,  km pisze:


Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..


Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?

Przednia opona na mokrym ma za zadanie wyprzeć z toru jazdy wodę żeby tylna miała czysty ślad. Nie wiem czy ktos z nas az tak dobrze rozumie niuanse tego wypierania wody przez przod zeby powiedziec czy plaskosc/stromosc profilu opony i jej bieznik tzn. przedniej bedzie dobrze wspolpracowac z tylna.

Druga rzecz to roznica w stopniu przyczepnosci dwoch roznych opon wynikajaca z potencjalnie roznego nagrzewania sie.

Dlatego warto miec jednakowe opony co do modelu. Z tym wiekiem to bym nie przesadzal chyba ze z roku na rok Producent zmienil bieznik albo jedna odlezala sie do poziomu kartofla.
IMO poki jestes powyzej TWI to powinno byc OK.

A jak pomieszasz mimo wszystko to tylko praktyka Ci pokaze czy dobrze trafiles czy nie ;-)

KJ

6 Data: Czerwiec 02 2011 14:23:33
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: de Fresz 

On 2011-05-31 17:19:32 +0200, KJ Siła Słów  said:

Przednia opona na mokrym ma za zadanie wyprzeć z toru jazdy wodę żeby tylna miała czysty ślad. Nie wiem czy ktos z nas az tak dobrze rozumie niuanse tego wypierania wody przez przod zeby powiedziec czy plaskosc/stromosc profilu opony i jej bieznik tzn. przedniej bedzie dobrze wspolpracowac z tylna.

IMHO to tłumaczenie pachnie marketingową ściemą. Każda przednia opona jakoś rozbija wodę, czy aby sposób w jaki to robi może mieć aż tak wyraźny wpływ na zachowanie tylnej - biorąc pod uwagę, że te same opony mogą być założone w motocyklach o różnej geometrii i w różnych rozmiarach (zwłaszcza tyłu)? Jakoś powątpiewam.
Sam przez pewien czas jeździłem na oponach różnych producentów na przodzie i tyle, jeździłem i na kompletach, powiem szczerze, że nie zauważyłem nic nieopokojącego przy mieszaniu.

Za to sądzę, że różne zestawienia przód-tył mogą mieć wpływ na prowadzenie w złożeniach, zwłaszcza głębokich.


--

Pozdrawiam
de Fresz

7 Data: Czerwiec 02 2011 21:18:00
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-06-02 14:23, de Fresz pisze:

IMHO to tłumaczenie pachnie marketingową ściemą. Każda przednia opona
jakoś rozbija wodę, czy aby sposób w jaki to robi może mieć aż tak
wyraźny wpływ na zachowanie tylnej

Moze i pachnie ale masz jak sprawdzic?

KJ

8 Data: Czerwiec 03 2011 10:20:26
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: de Fresz 

On 2011-06-02 21:18:00 +0200, KJ Siła Słów  said:

IMHO to tłumaczenie pachnie marketingową ściemą. Każda przednia opona
jakoś rozbija wodę, czy aby sposób w jaki to robi może mieć aż tak
wyraźny wpływ na zachowanie tylnej

Moze i pachnie ale masz jak sprawdzic?

No sprawdzałem. Ale może miałem szczęście, może deszcz był za mały, może nie wiedziałem na co zwracać uwagę, a może poszli do lasu.

--

Pozdrawiam
de Fresz

9 Data: Czerwiec 03 2011 14:52:22
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: Michał V-R 

W dniu 2011-06-03 10:20, de Fresz pisze:

Moze i pachnie ale masz jak sprawdzic?

No sprawdzałem. Ale może miałem szczęście, może deszcz był za mały, może
nie wiedziałem na co zwracać uwagę, a może poszli do lasu.


Ja mam rozne kapcie, przod/ tyl, z tylu michal power race, z przodu mezeler, kasa nie pozwolila, by wymienic oba kapcie na raz. Ale latajac po glebokich winklach, do zamkniecia tylnej opony zostaje mi ok 2cm, a przod zamykam bez problemu, az rantu juz nie ma. Wiec lepiej miec podobne kapcie, bo to pachnie gleba.(choc, jak wszyscy wiedza tyl zamyka sie latwiej)

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

10 Data: Maj 31 2011 17:30:09
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 31-05-2011 16:38,  km pisze:

Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
bełkotu marketingowego.
Przecież przód z tyłem się "nie widzą".
Widza, widza - w wiekszosci czasu jazdy (tak pi x oko od 40km/h) tylna opona jedzie w sladzie przedniej. I o ile na suchym roznice wynikajace z rzezby bieznika sa powiedzmy na drodze pomijalne to juz na mokrym moze sie okazac ze tylna opona jedzie dalej po mokrym w mniej kontrolowany sposob.

Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..
Ale w momencie kiedy masz dwoch roznych producentow to moze sie okazac, ze mieszanka z przodu bedzie juz np nagrzana a tyl zimny i w winklu mozesz sie ciezko zdziwic ta roznica przyczepnosci.

--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl

11 Data: Maj 31 2011 17:52:23
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-05-31 17:30, Grzegorz Rogala pisze:

Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..

Dokładnie tak to ja mialem w ZX.
Zgodnie z zasada ze podobny bieznik i zeby przod byl  bardziej przyczepny/miekki niz tyl.
To sa dalej dobre zasady ino nie z X100.
Bo to zla opona jest.
Nawet na tyl.

KJ

12 Data: Czerwiec 01 2011 12:54:34
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 31-05-2011 17:52, KJ Siła Słów pisze:

To sa dalej dobre zasady ino nie z X100.
Bo to zla opona jest.
Nawet na tyl.

Obawiam sie, ze nie masz racji, zajezdzilem dwie takie opony z tylu w Buzie i _ani_ razu mnie ta opona nie rozczarowala
Wyjazd do Maroka (10kkm) na innej oponie bylby po prostu niemozliwy.
Do Portugalii (8kkm) to samo,
zamknalem ja bez problemu, trzymala w winklach, na mokrym dawala rade
Warunek X100 zawsze kupowalem nowke sztuke z roku w ktorym wyjezdzalem
i pamietalem, ze pierwsze 20-30km mam z tylu kamienny krąg.. ;)
A rzezba bieznika odpowiadala idealnie Pilot Roadowi wiec i po mokrym nie mialem przygod.

A tak btw opon to mam teraz hydrozagadke w Tigerze, pierwszy moj motocykl ktory _ZEZARL_ przednia opone a tyl jeszcze spokojnie pare kkm polata a raczej odwijam ;)

--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl

13 Data: Czerwiec 01 2011 13:49:20
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-06-01 12:54, Grzegorz Rogala pisze:

Obawiam sie, ze nie masz racji, zajezdzilem dwie takie opony z tylu w
Buzie i _ani_ razu mnie ta opona nie rozczarowala
Wyjazd do Maroka (10kkm) na innej oponie bylby po prostu niemozliwy.
Do Portugalii (8kkm) to samo

A mi w Polsce latała na niej dupa.
O!

Fakt ze po austriackim hajłeju jechala w jebutnym deszczu rowne 150 az po same Wlochy i bylo git.

Za to na tymze  hajleju spotkalem z lekka zdefasonowane BMW jednego odwaznego Wlocha co sobie X100 zalozyl obie i w gorach mu nie wydalo.

Poza tym co gosc ktoremu snieg i mroz nie przeszkadza zeby jezdzic moto z Łodzi do Wawy moze wiedziec o problemach w ogarnianiu przyczepnosci przez normalnych ludzi?
;-)

KJ

14 Data: Czerwiec 01 2011 00:19:02
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: Tomek Wozniakowski 

   Czesc :)

W dniu 2011-05-31 17:30, Grzegorz Rogala pisze:

Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.

Wiesz, na takie pytanie zawsze bedzie odpowiedz odpowiedz 'mozna', bo kto Ci zabroni.

Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..
Ale w momencie kiedy masz dwoch roznych producentow to moze sie okazac,
ze mieszanka z przodu bedzie juz np nagrzana a tyl zimny i w winklu
mozesz sie ciezko zdziwic ta roznica przyczepnosci.


Rogal, ja jednak zaryzykowalbym stwierdzenie, ze jesli nie masz mozliwosci eksperymentowania (za duzo kazsy na gumy), to nalezy wrzucac ten sam model, bo to, co napisales jest IMHO tylko polprawda - znaczysie, uwazam (wiecej, jestem przekonany), ze takie D220 czy RoadSmart Dunlopa rozgrzewa sie zupelnie inaczej, niz D209 dajmy na to. Dodatkowo, profile tych opon, ze wzgledu na ich specyfike, w zupelnie inny sposob skladaja sie w winkiel i konia z rzedem temu, co sobie potrafi to zasymulowac w glowie.

Daawno temu Damiano podawal jakies sprawdzone przez niego na torze kombinacje mieszane, ale on mial mozliwosc poprobowania, a po drugie, te opony srednio sie mialy do ulicznej czy turystycznej eksploatacji. Poza tym obecnie, to je mozna pewnie w muzeum producentow ogladac ;)

Wniosek ostateczny Damiana byl zreszta zgodny z tym, co Ci wszyscy pisza - jak nie masz mozliwosci/kasy, to wrzucaj komplet z tego samego modelu.

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673

15 Data: Czerwiec 01 2011 13:47:59
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 01-06-2011 00:19, Pan Redachtór Tomek Wozniakowski pisze:

> Rogal, ja jednak zaryzykowalbym stwierdzenie, ze jesli nie masz
> mozliwosci eksperymentowania (za duzo kazsy na gumy), to nalezy wrzucac
> ten sam model, bo to, co napisales jest IMHO tylko polprawda -

No bo to jest taka "ekonomiczna" prawda a nie uzytkowa. Wyszedlem z zalozenia, ze mniejszym zlem jest zalozenie dwoch roznych opon _tego samego_ producenta niz zakladanie opon od czapy nie?


> znaczysie, uwazam (wiecej, jestem przekonany), ze takie D220 czy
> RoadSmart Dunlopa rozgrzewa sie zupelnie inaczej, niz D209 dajmy na to.
> Dodatkowo, profile tych opon, ze wzgledu na ich specyfike, w zupelnie
> inny sposob skladaja sie w winkiel i konia z rzedem temu, co sobie
> potrafi to zasymulowac w glowie.
Ba, to akurat jest pewnik ze opony o innej mieszance beda zupelnie inaczej sie rozgrzewac a co za tym idzie beda srednio przewidywalne a juz jak dolozymy inny profil (na Twoim przykladzie RS a D209 albo Qualifier) to juz wogole sie bedzie mozna zdziwic..

> Wniosek ostateczny Damiana byl zreszta zgodny z tym, co Ci wszyscy pisza
> - jak nie masz mozliwosci/kasy, to wrzucaj komplet z tego samego modelu.

I tym optymistycznym akcentem EOT :D

--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl

16 Data: Maj 31 2011 17:33:23
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 31-05-2011 14:39,  km pisze:

Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,

A sie mi tak przypomnialo, to PR jest jeszcze produkowany?
bo wydawa mi sie ze od 2009r jest juz PRII.
Poza tym, jakiego masz tego Dunlopa?

--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl

17 Data: Czerwiec 03 2011 02:45:35
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Autor: Kefir 

Elou!
On May 31, 5:33 pm, Grzegorz Rogala  wrote:

W dniu 31-05-2011 14:39,  km pisze:

>Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,

A sie mi tak przypomnialo, to PR jest jeszcze produkowany?
bo wydawa mi sie ze od 2009r jest juz PRII.
Poza tym, jakiego masz tego Dunlopa?

Jeszcze kilka lat temu nie powazylbym sie na takie akcje, by miec
opony roznych producentow. Teraz zas, z przyczyn ekonomicznych w XT
mam opony od roznych mamusiek: zwykle P. Diablo tyl i jakis Dunlop,
chyba RoadSmart, z przodu. Celem bylo miec bardziej przyczepne "cos" z
przodu. Wynika to ze specyfiki jazdy koza, ktora udaje supermoto:
dopoki zamiata jedynie tylkiem sytuacja jest w miare pod kontola.
 Z tego co piszecie wynika, ze powinienem zaczac sie bac. A taki bylem
zadowolony ;)

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST955, XT660X, Tiger955

Opony przód/tył różnych producentów.Można?



Grupy dyskusyjne