Użytkownik Maciek ...
Będzie flejm...
Czy ktoś z was jeździ na zimówkach bieznikowanych?
Porównuję parametry różnych opon zimowych, rzeźbę bieżnika itp. Na
oko np. Equipe wydają się byc rasowymi gumami śnieżnymi. Winter
Extrema mają od lat grono wyznawców. Brak jednak porządnych porównań
i informacji, jak się tego rodzaju opony zachowują na asfalcie, w
kałużach itd.
Ja kupiłem kilka razy bieznikowane.
Jeżeli chodzi o własciwości jezdne - bajka! Miekka guma, super trzymały
się w trudnych warunkach.
Ale niestety zdarzyło mi się uszkodzenie boku opony (a nic takiego nei
zrobiłem), teraz na jednej znalazłem fałdke na boku i musze odesłać na
gwarancje.
Z nowymi oponami juz mi się dawno nic takiego nei zdarzyło, wiec chyba z
dalszych eksperymentów zrezygnuje.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo
jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia"
3 |
Data: Pa?dziernik 20 2017 06:51:33 |
Temat: Re: Opony - tym razem bieżnikowane |
Autor: Kris |
W dniu piÄ
tek, 20 października 2017 11:45:57 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
BÄdzie flejm...
Czy ktoĹ z was jeździ na zimówkach bieznikowanych?
PorównujÄ parametry różnych opon zimowych, rzeźbÄ bieżnika itp. Na oko np.
Equipe wydajÄ
siÄ byc rasowymi gumami Ĺnieżnymi. Winter Extrema majÄ
od lat
grono wyznawców. Brak jednak porzÄ
dnych porównaĹ i informacji, jak siÄ tego
rodzaju opony zachowujÄ
na asfalcie, w kałużach itd.
Własnie miałem zadaÄ podobne pytanie;)
4 |
Data: Pa?dziernik 20 2017 22:29:01 | Temat: Re: Opony - tym razem bieżnikowane | Autor: Tomasz Pyra |
Dnia Fri, 20 Oct 2017 11:45:56 +0200, Maciek napisał(a):
Będzie flejm...
Czy ktoś z was jeździ na zimówkach bieznikowanych?
Porównuję parametry różnych opon zimowych, rzeźbę bieżnika itp. Na oko np.
Equipe wydają się byc rasowymi gumami śnieżnymi. Winter Extrema mają od lat
grono wyznawców. Brak jednak porządnych porównań i informacji, jak się tego
rodzaju opony zachowują na asfalcie, w kałużach itd.
Jeździłem na kilku różnych bieżnikowanych zimówkach.
Wszystkie działały tak samo - bardzo dobra przyczepność na śniegu póki
bieżnik był nowy.
Tragiczna przyczepność na mokrym - subiektywne odczucie że po wodzie gorzej
niż po śniegu ;)
Do tego ciężkie i zawsze bardzo dużo ciężarków żeby to wyważyć, a i tak
nigdy nie były tak do końca dobrze wyważone.
Jak zużyjesz je trochę, tak że będą miały z 6-7mm bieżnika, to zacznają być
słabe również na śniegu.
5 |
Data: Pa?dziernik 20 2017 13:39:38 | Temat: Re: Opony - tym razem bieżnikowane | Autor: Kris |
W dniu piÄ
tek, 20 października 2017 22:31:18 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Jak zużyjesz je trochÄ, tak że bÄdÄ
miały z 6-7mm bieżnika, to zacznajÄ
byÄ
słabe również na Ĺniegu.
Chyba nigdy na bieżnikowanych nie jeździłem to praktyki nie mam ale zaciekawiło mnie to co piszesz.
Jak bieżnik 8 mm to na Ĺniegu niby ok a jak bieżnik 6 mm to na Ĺniegu słabe?
Przecież wzór bieżnika siÄ nie zmienia z jego wysokoĹciÄ
wiÄc na chłopski rozum nie powinno to tak działaÄ.
6 |
Data: Pa?dziernik 20 2017 22:45:19 | Temat: Re: Opony - tym razem bieżnikowane | Autor: Tomasz Pyra |
Dnia Fri, 20 Oct 2017 13:39:38 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
W dniu piątek, 20 października 2017 22:31:18 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Jak zużyjesz je trochę, tak że będą miały z 6-7mm bieżnika, to zacznają być
słabe również na śniegu.
Chyba nigdy na bieżnikowanych nie jeździłem to praktyki nie mam ale zaciekawiło mnie to co piszesz.
Jak bieżnik 8 mm to na śniegu niby ok a jak bieżnik 6 mm to na śniegu słabe?
Przecież wzór bieżnika się nie zmienia z jego wysokością więc na chłopski rozum nie powinno to tak działać.
No ale tak właśnie działa.
O ile zimowe Bridgestony aż mnie zdziwiły tym że całkiem nieźle dają radę
pomimo że bieżnika było 4mm (i to na początku zimy), to te bieżnikowane
dobrze dają radę na początku.
Trudno powiedzieć co się tam dokładnie zmienia i o co chodzi.
7 |
Data: Pa?dziernik 20 2017 14:10:45 | Temat: Re: Opony - tym razem bieżnikowane | Autor: Kris |
W dniu piÄ
tek, 20 października 2017 22:49:16 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
Ale to samo dotyczy tanich zimówek i wielosezonówek, wiÄc może byÄ tak
jak Tomek pisze.
Nie negujÄ ze tak może byÄ ale moja wrodzona dociekliwoć pyta "dlaczego tak jest"
Wzór bieżnika bez zmian i te 1-2 mm majÄ
tak kluczowe znaczenie czy może np twardoć gumy w czasie siÄ zmieniła?
8 |
Data: Pa?dziernik 20 2017 23:12:37 | Temat: Re: Opony - tym razem bieżnikowane | Autor: Tomasz Pyra |
Dnia Fri, 20 Oct 2017 14:10:45 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
W dniu piątek, 20 października 2017 22:49:16 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
Ale to samo dotyczy tanich zimówek i wielosezonówek, więc może być tak
jak Tomek pisze.
Nie neguję ze tak może być ale moja wrodzona dociekliwość pyta "dlaczego tak jest"
Wzór bieżnika bez zmian i te 1-2 mm mają tak kluczowe znaczenie czy może np twardość gumy w czasie się zmieniła?
Może być tak że na początku z racji że bieżnik jest wyższy, to łatwiej się
układa (klocki się bardziej odkształcają).
Jak bieżnika dużo, to nawet na nówkach letnich się daje jechać po śniegu.
9 |
Data: Pa?dziernik 21 2017 13:53:31 | Temat: Re: Opony - tym razem bieżnikowane | Autor: nadir |
W dniu 2017-10-20 o 22:39, Kris pisze:
Chyba nigdy na bieżnikowanych nie jeździłem to praktyki nie mam ale zaciekawiło mnie to co piszesz.
Jak bieżnik 8 mm to na Ĺniegu niby ok a jak bieżnik 6 mm to na Ĺniegu słabe?
Przecież wzór bieżnika siÄ nie zmienia z jego wysokoĹciÄ
wiÄc na chłopski rozum nie powinno to tak działaÄ.
Patrz jak działa opona zimowa, od 30-tej sekundy ładnie to widaÄ.
https:// www.youtube.com/watch?v=zLMwF5WR-us
I może byÄ tak, że 6mm to za mało na wygiÄcie/odkształcenie rowków bieżnika a 8mm jest akurat.
10 |
Data: Pa?dziernik 23 2017 09:11:46 | Temat: Re: Opony - tym razem bieżnikowane | Autor: sirapacz |
W dniu 2017-10-20 o 11:45, Maciek pisze:
Będzie flejm...
e tam.
Używałem kiedyś. Są dość dobre (a np. o niebo lepsze niż dębica passio w pierwszej wersji - równie dobrze prosto z fabryki mogliby je zabierać do nadlewni).
Nie jeździłbym natomiast >120km/h
Trzeba kontrolować co jakiś czas stan techniczny (szczególnie po zaliczeniu dziur) czy się nie rozwarstwia lub czy zwyczajnie wierzchnia warstwa ścierna nie pękła i nie zaczęła odklejać.
Ogólnie jako zimówki warto. Jak miałbym gdzieś blisko to do Doblo mógłbym zakładać - szczególnie zimówki.
| | | | | | | |