Grupy dyskusyjne   »   Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu

Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu



1 Data: Listopad 23 2007 14:55:28
Temat: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Przemax 

Czesc

Po zamianie opon na zimowe wyraznie czuje, nawet na III, utrate
przyczepnosci przy mocnym przyspieszeniu. Wystepuje zarowno na suchej jak i
mokrej nawierzchni. Na letnich tego efektu nie stwierdzono. Droga hamowania
nie wydaje sie dluzsza niz na letnich, ale ABS wlacza sie troche szybciej.

Specyfikacja:
- auto to Fiat Marea Weekend 1.9 jtd, FWD, diesel, 110 KM
- letnie to 195/60/R15 rok 2007 Uniroyal Rallye
- zimowki to 175/65/R14 rok 2002 Dunlop M3
- zimowki sa uzytkowane od nowosci, ale poprzednio mialem inne auto.
- bieznika maja z 5 mm - jakos sie nie zuzywa ;)

Rozumiem ze zimowki sa starsze i mniejsze, ale zeby efekt byl az taki?
Obecnie czuje sie jak w aucie sportowym, chociaz te 110 KM w dieslu to zaden
wyczyn przeciez.

Na nadmiar forsy nie cierpie ale bezpieczenstwo jest dla mnie wazne. A wiec
waszym zdaniem - wymieniac stare zimowki na nowe?


--
Pozdrawiam
Przemax czyli
Przemyslaw Zylinski



2 Data: Listopad 23 2007 15:01:51
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Cavallino 


Uzytkownik "Przemax"  napisal w wiadomosci news:

- zimowki to 175/65/R14 rok 2002 Dunlop M3

5 letnia zimówka to smietnik nie opona.

3 Data: Listopad 23 2007 14:10:19
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor:

Ale przede wszystkim duzo mniejszy (ponad 15%, to juz choroba
umysłowa) rozmiar zrobil swoje. Zreszta ten rozmiar moze nie miec
wystarczajacej nosnosci dla Marei.


Tomek

4 Data: Listopad 23 2007 15:15:27
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: theStachoo 

 pisze:

Ale przede wszystkim duzo mniejszy (ponad 15%, to juz choroba
umysłowa) rozmiar zrobil swoje. Zreszta ten rozmiar moze nie miec
wystarczajacej nosnosci dla Marei.

AFAIR to zimówki są we właściwym rozmiarze do tego samochodu.

--
theStachoo

5 Data: Listopad 23 2007 16:41:21
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Przemax 

Ale przede wszystkim duzo mniejszy (ponad 15%, to juz choroba
umyslowa) rozmiar zrobil swoje. Zreszta ten rozmiar moze nie miec
wystarczajacej nosnosci dla Marei.

Rozmiar bazowy to 185/65/14 lub 195/55/15

W stosunku do tej bazy roznica srednic to wg kalkulatora +3.2% letnia i
-2.2% zimowa.

Oczywiscie roznice ciut za duze (choc prawo pozwala do 4%), ale zimowe mam
ze starego auta a letnie celowo chcialem z wiekszym profilem, zeby alufelge
chronic na dziurach. Co ciekawe 195/60 to baza w Marysi 2.4, podczas gdy w
tym samym aucie z 1.9 baza to 195/55.


--
Pozdrawiam
Przemax czyli
Przemyslaw Zylinski

6 Data: Listopad 23 2007 15:16:36
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Szamal 


Uzytkownik "Cavallino"  napisal w wiadomosci


Uzytkownik "Przemax"  napisal w wiadomosci news:

- zimowki to 175/65/R14 rok 2002 Dunlop M3

5 letnia zimówka to smietnik nie opona.

bez przesady i generalizowania. slizga mu sie bo jest duzo wezsza

7 Data: Listopad 23 2007 16:08:16
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Szamal"  napisał w wiadomości news:

5 letnia zimówka to smietnik nie opona.

bez przesady

Żadna przesada.
Żywot zimówek to max. 4 sezony.

8 Data: Listopad 23 2007 17:24:20
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Szamal 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Szamal"  napisał w wiadomości news:

5 letnia zimówka to smietnik nie opona.

bez przesady

Żadna przesada.
Żywot zimówek to max. 4 sezony.
ja mam 8 sezon i owszem nie to samo gdy byly nowe ale i tak duzo lepiej niz
jakakolwiek letnia

9 Data: Listopad 23 2007 18:02:58
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Filip 

Użytkownik Szamal napisał:

ja mam 8 sezon i owszem nie to samo gdy byly nowe ale i tak duzo lepiej niz jakakolwiek letnia
A ile ma mm?


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

10 Data: Listopad 23 2007 18:30:24
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Szamal"  napisał w wiadomości news:

Żadna przesada.
Żywot zimówek to max. 4 sezony.
ja mam 8 sezon i owszem nie to samo gdy byly nowe ale i tak duzo lepiej niz jakakolwiek letnia

Masz jakieś poparcie dla tych słów?

11 Data: Listopad 23 2007 19:09:18
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Szamal 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Szamal"  napisał w wiadomości news:

Żadna przesada.
Żywot zimówek to max. 4 sezony.
ja mam 8 sezon i owszem nie to samo gdy byly nowe ale i tak duzo lepiej
niz jakakolwiek letnia

Masz jakieś poparcie dla tych słów?

masz na mysli jakies badania czy jazde na obu typach opon w zimie i
wyrobienie sobie zdania na ten temat? naturalnie mozesz sie nie zgodzic ja
odnioslem tylko takie wrazenia z jazdy.

12 Data: Listopad 23 2007 19:37:20
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Szamal"  napisał w wiadomości news:

ja mam 8 sezon i owszem nie to samo gdy byly nowe ale i tak duzo lepiej niz jakakolwiek letnia

Masz jakieś poparcie dla tych słów?

masz na mysli jakies badania czy jazde na obu typach opon w zimie

Obu?
Mówiąc "jakakolwiek" dokonałeś porównania z tysiącami opon, a nie z jednym typem i stanem.

13 Data: Listopad 23 2007 19:49:14
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Szamal 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Szamal"  napisał w wiadomości news:

ja mam 8 sezon i owszem nie to samo gdy byly nowe ale i tak duzo lepiej
niz jakakolwiek letnia

Masz jakieś poparcie dla tych słów?

masz na mysli jakies badania czy jazde na obu typach opon w zimie

Obu?
Mówiąc "jakakolwiek" dokonałeś porównania z tysiącami opon, a nie z jednym
typem i stanem.

uogolnilem tak samo jak ty to zrobiles kilka postow wczesniej piszac o
oponach 5 letnich i starszych:) obu typach czyli na zimowkach i letnich w
roznym stanie nie na dwoch kompletach nie czytasz uwaznie.

14 Data: Listopad 23 2007 22:54:27
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Szamal"  napisał w wiadomości news:

ja mam 8 sezon i owszem nie to samo gdy byly nowe ale i tak duzo lepiej niz jakakolwiek letnia

Masz jakieś poparcie dla tych słów?

masz na mysli jakies badania czy jazde na obu typach opon w zimie

Obu?
Mówiąc "jakakolwiek" dokonałeś porównania z tysiącami opon, a nie z jednym typem i stanem.

uogolnilem tak samo jak ty to zrobiles kilka postow wczesniej piszac o oponach 5 letnich i starszych:)

Tyle że norma 4 letnia dotyczy WSZYSTKICH zimówek, a Twoje uogólnienia są po prostu fałszywe.

15 Data: Listopad 24 2007 00:15:23
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: J.F. 

On Fri, 23 Nov 2007 22:54:27 +0100,  Cavallino wrote:

Tyle że norma 4 letnia dotyczy WSZYSTKICH zimówek, a Twoje uogólnienia są po
prostu fałszywe.

Hm, czy to nie byloby dziwne ze wszystkie zimowki z jednej gumy ?
I nie zalezy od uzywania i przechowywania ?

I czemu ta guma tak sie szybko starzeje, a letnia nie :-)

J.

16 Data: Listopad 24 2007 00:57:59
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J,

Saturday, November 24, 2007, 12:15:23 AM, you wrote:

Tyle że norma 4 letnia dotyczy WSZYSTKICH zimówek, a Twoje uogólnienia są po
prostu fałszywe.
Hm, czy to nie byloby dziwne ze wszystkie zimowki z jednej gumy ?
I nie zalezy od uzywania i przechowywania ?
I czemu ta guma tak sie szybko starzeje, a letnia nie :-)

Plastyfikatory się ulatniają. Tak samo jak w tworzywach sztucznych -
"naturalne", twarde PCV wolniej traci swoje właściwości od
zmiękczonego.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

17 Data: Listopad 23 2007 18:38:36
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Axel 

"Szamal"  wrote in message

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Szamal"  napisał w wiadomości news:
5 letnia zimówka to smietnik nie opona.
bez przesady
Żadna przesada.
Żywot zimówek to max. 4 sezony.
ja mam 8 sezon i owszem nie to samo gdy byly nowe ale i tak duzo lepiej
niz  jakakolwiek letnia

Na swoim aucie tez mam M3, bieznika jest ze 4mm co najmniej, a objawy jak u
autora watku. Tylko dlatego nie kupilem nowych, ze auto do ludzi zaraz (mam
nadzieje) idzie.

Z mojego doswiadczenia - dobre opony zimowe 5mm i nizsze bardzo traca swoje
wlasnosci (zwlaszcza na mokrym asfalcie), co w moim przypadku daje max 3
sezony.


--
Axel

18 Data: Listopad 23 2007 21:23:32
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Tomasz Pyra 

Szamal pisze:

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "Szamal"  napisał w wiadomości news:

5 letnia zimówka to smietnik nie opona.
bez przesady
Żadna przesada.
Żywot zimówek to max. 4 sezony.
ja mam 8 sezon i owszem nie to samo gdy byly nowe ale i tak duzo lepiej niz jakakolwiek letnia

Zapewne na śniegu jest dużo lepiej, bo tam głównie liczy się wysoki bieżnik i jego rzeźba.
Na asfalt to w sumie wszystko jest niezłe bo nawierzchnia po prostu przyczepna.
Natomiast na mokrym asfalcie stare opony dostają palmy i z czasem robią się niebezpieczne.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
Jak hamować z ABS? - http://free.of.pl/h/hellfire/abs.html

19 Data: Listopad 24 2007 03:25:42
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Filip 

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Na asfalt to w sumie wszystko jest niezłe bo nawierzchnia po prostu przyczepna.

Na jaki asfalt? Suchy, czy mokry?

Natomiast na mokrym asfalcie stare opony dostają palmy i z czasem robią się niebezpieczne.

Ale mowisz o zimowkach?


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

20 Data: Listopad 24 2007 11:38:42
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Tomasz Pyra 

Filip pisze:

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Na asfalt to w sumie wszystko jest niezłe bo nawierzchnia po prostu przyczepna.

Na jaki asfalt? Suchy, czy mokry?

Suchy - wiadomo że są różnice między oponami, ale ogólnie każda da radę byle niedziurawa :)


Natomiast na mokrym asfalcie stare opony dostają palmy i z czasem robią się niebezpieczne.

Ale mowisz o zimowkach?

O każdych - dostałem samochód z tak małym przebiegiem że miałem okazję przećwiczyć zarówno stare letnie jak i zimówki, oba komplety miały bieżnik prawie jak w nowych oponach.
I po 7-8 latach letnich i około 5-ciu latach zimowych głównie pogorszyło się zachowanie na mokrym asfalcie.
Letnie na suchym i zimowe na śniegu zachowywały się całkiem poprawnie.

Tak się jeszcze zastanawiam czy nie byłoby dobrym pomysłem mając takie stare zimówki z dobrym bieżnikiem, pojechać gdzieś na suchy asfalt, przypalić trochę gumy tak żeby pozbyć się w ciągu kilku sekund milimetra bieżnika - może pod spodem guma lepiej zachowałą swoje parametry?

21 Data: Listopad 23 2007 17:59:25
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Filip 

Użytkownik Cavallino napisał:

- zimowki to 175/65/R14 rok 2002 Dunlop M3

5 letnia zimówka to smietnik nie opona.

Halo halo! Zaraz zaraz... Zastrzegam sobie uzywanie mojego slowa! ;)
Co do meritum, owszem.. Smietniki nie opony. Koniec i kropka.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

22 Data: Listopad 23 2007 15:00:00
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Przemax"  napisał w wiadomości

Czesc

Po zamianie opon na zimowe wyraznie czuje, nawet na III, utrate
przyczepnosci przy mocnym przyspieszeniu. Wystepuje zarowno na suchej jak i
mokrej nawierzchni. Na letnich tego efektu nie stwierdzono. Droga hamowania
nie wydaje sie dluzsza niz na letnich, ale ABS wlacza sie troche szybciej.

Specyfikacja:
- auto to Fiat Marea Weekend 1.9 jtd, FWD, diesel, 110 KM
- letnie to 195/60/R15 rok 2007 Uniroyal Rallye
- zimowki to 175/65/R14 rok 2002 Dunlop M3
- zimowki sa uzytkowane od nowosci, ale poprzednio mialem inne auto.
- bieznika maja z 5 mm - jakos sie nie zuzywa ;)

Te zimówki są dużo węższe, stare i łyse jak na zimówki. Nie dziwne, że masz problemy z trakcją.

23 Data: Listopad 23 2007 15:21:38
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Tomasz Pyra 

Przemax pisze:

Czesc

Po zamianie opon na zimowe wyraznie czuje, nawet na III, utrate
przyczepnosci przy mocnym przyspieszeniu. Wystepuje zarowno na suchej jak i
mokrej nawierzchni. Na letnich tego efektu nie stwierdzono. Droga hamowania
nie wydaje sie dluzsza niz na letnich, ale ABS wlacza sie troche szybciej.

A ciśnienie masz prawidłowe? Mi gumiarz bo zmianie nabił opony jakbym jakimś dostawczakiem jeździł (2.6-2.8). Po obniżeniu ciśnienia do zalecanych 2.0-2.1 rzecz się poprawiła.

Ale też czuję że jest gorzej na mokrym - zamieniłem nowe, IMO bardzo dobre na mokrym Bridgestone Turanza, na trochę przechodzone zimówki Fulda Montero.
No i na mokrym jest znacznie gorzej... Mogą sobie gadać o twardnieniu gumy :)
I nie jest to żadna sugestia bo widzę jak zmieniły się prędkości na kilku zakrętach gdzie doskonale wiem jak i w jakich warunkach da się pojechać.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

24 Data: Listopad 23 2007 17:21:08
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Szamal 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Przemax pisze:
Czesc

Po zamianie opon na zimowe wyraznie czuje, nawet na III, utrate
przyczepnosci przy mocnym przyspieszeniu. Wystepuje zarowno na suchej jak
i
mokrej nawierzchni. Na letnich tego efektu nie stwierdzono. Droga
hamowania
nie wydaje sie dluzsza niz na letnich, ale ABS wlacza sie troche
szybciej.

A ciśnienie masz prawidłowe? Mi gumiarz bo zmianie nabił opony jakbym
jakimś dostawczakiem jeździł (2.6-2.8). Po obniżeniu ciśnienia do
zalecanych 2.0-2.1 rzecz się poprawiła.

Ale też czuję że jest gorzej na mokrym - zamieniłem nowe, IMO bardzo dobre
na mokrym Bridgestone Turanza, na trochę przechodzone zimówki Fulda
Montero.
No i na mokrym jest znacznie gorzej... Mogą sobie gadać o twardnieniu gumy
:)
I nie jest to żadna sugestia bo widzę jak zmieniły się prędkości na kilku
zakrętach gdzie doskonale wiem jak i w jakich warunkach da się pojechać.


jak nie jest bardzo zimno i jest mokro letnia bedzie lepiej odprowadzala
wode stad roznice w przyczepnosci

25 Data: Listopad 23 2007 19:04:16
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Tomasz Pyra 

Szamal pisze:

jak nie jest bardzo zimno i jest mokro letnia bedzie lepiej odprowadzala wode stad roznice w przyczepnosci

No ale w TV mądre głowy ciągle swoje że jak jest 7C to letnia guma ma twardość diamentu, a zimowa nadal mięciutka jak plastelinka ;>

A tu jakoś ostatnio mamy tak od -2C do +2C a te letnie jakoś nie chcą być gorsze :)


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

26 Data: Listopad 23 2007 15:21:14
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Robert J. 

Rozumiem ze zimowki sa starsze i mniejsze, ale zeby efekt byl az taki?

Wez pod uwage ze zimówki maja promien ok. 5 % mniejszy, wiec moment
potrzebny do zerwania przyczepnosci tez bedzie mniejszy, i to kwadratu :-).

27 Data: Listopad 23 2007 15:58:22
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: darma 



Wez pod uwage ze zimówki maja promien ok. 5 % mniejszy, wiec moment
potrzebny do zerwania przyczepnosci tez bedzie mniejszy, i to kwadratu
:-).


dlaczego do kwadratu?

28 Data: Listopad 23 2007 16:23:19
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Robert J. 

dlaczego do kwadratu?

oj, sorry ;-). Za mało kawy, zasypiam ;-)

29 Data: Listopad 23 2007 14:44:30
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: Rafal 

ech, tu jest takie nagromadzenie czynników niekorzystnych dla zimówek że nie
dziwię się..
Po pierwsze - stare. Też mam mareę, tą samą wersjęco ty, rocznik 2001 i ..
poprzednie zimówki wywaliłem już zeszłej zimy - bo przestały spełniać swoją
rolę (tak stwardniały) - gdy wsadziłem nowe, róznicę było czuć od razu (i na
mokrym, i na śniegu)
Po drugie - masz węzsze zimówki niż lenie, na śniegu OK ale na suchm/mokrym
będzie gorzej, nie ma rady
Po trzecie - zimówki łysawe (moje miały więcej niż 5 mm bieznika gdy je
wywalałem) - na suchym/wodzie to nie będzie miało wielkiego znaczenia ale na
sniegu mozesz nieźle "pojechac"...zupełnie jak na letnich :P

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

30 Data: Listopad 23 2007 17:30:45
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: PeJot - Krk 

Uzytkownik "Przemax"  napisal w wiadomosci

Po zamianie opon na zimowe wyraznie czuje, nawet na III, utrate
przyczepnosci przy mocnym przyspieszeniu. Wystepuje zarowno na suchej jak i
mokrej nawierzchni. Na letnich tego efektu nie stwierdzono. Droga hamowania
nie wydaje sie dluzsza niz na letnich, ale ABS wlacza sie troche szybciej.

Specyfikacja:
- auto to Fiat Marea Weekend 1.9 jtd, FWD, diesel, 110 KM
- letnie to 195/60/R15 rok 2007 Uniroyal Rallye
- zimowki to 175/65/R14 rok 2002 Dunlop M3
- zimowki sa uzytkowane od nowosci, ale poprzednio mialem inne auto.
- bieznika maja z 5 mm - jakos sie nie zuzywa ;)

Rozumiem ze zimowki sa starsze i mniejsze, ale zeby efekt byl az taki?
Obecnie czuje sie jak w aucie sportowym, chociaz te 110 KM w dieslu to zaden
wyczyn przeciez.

Przy duzym momencie diesla przydalby Ci sie jednak profil 185/65 a co do
Wintersport'ów to sa super (tez je mam) ale tylko gdy maja bieznik >6mm,
imho wymien oponki bo zaliczysz rów jak mocniej sypnie sniegiem ...


pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

31 Data: Listopad 23 2007 20:50:58
Temat: Re: Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu
Autor: PepedB 

Przemax pisze:

Czesc

Po zamianie opon na zimowe wyraznie czuje, nawet na III, utrate
przyczepnosci przy mocnym przyspieszeniu. Wystepuje zarowno na suchej jak i
mokrej nawierzchni. Na letnich tego efektu nie stwierdzono. Droga hamowania
nie wydaje sie dluzsza niz na letnich, ale ABS wlacza sie troche szybciej.

Specyfikacja:
- auto to Fiat Marea Weekend 1.9 jtd, FWD, diesel, 110 KM
- letnie to 195/60/R15 rok 2007 Uniroyal Rallye
- zimowki to 175/65/R14 rok 2002 Dunlop M3

Raz, że są zdecydowanie za wąskie- nie używasz ich do wyczynu wyłącznie na śniegu, więc nie ma sensu ograniczanie szerokości gum. Dwa, że generalnie zimówki ślizgają się bardziej niż letnie na suchym i mokrym asfalcie. Ja mam u siebie roczne 205ki i też się ślizgają do trójki przy wciśnięciu gazu w podłogę.

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński

Opony zimowe a poslizg przy przyspieszaniu



Grupy dyskusyjne