Osiągi Lublina 1
1 | Data: Listopad 10 2008 11:49:38 |
Temat: Osiągi Lublina 1 | |
Autor: Jackare | Kupiłem sobie wieeelką furę - LUBLIN 1 z wolnossącym dieslem. 2 |
Data: Listopad 10 2008 13:20:02 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Arni | Jackare pisze: Kupiłem sobie wieeelką furę - LUBLIN 1 z wolnossącym dieslem. 110 Optymalna prędkość przelotowa 100 Spalanie nie wiem Auto mam zabudowane izotermą, ale niech to nie będzie wyznacznikiem opinii. nie cisnij na maxa, mam u znajomego takiego od nowosci, jezdza tym przypadkowi ludzie i kazdy depcze. Głowice wymienial juz chyba z 5 razy. Poza tym typowa polska konstrukcja: skladanka z roznych wozów, rdzewieje no i jakosc elementów taka peerelowska, ciągle jakies duperele sie psuły. ale w wariancie max bardzo pojemny, przeprowadzilem tym juz kilka osób. Pamietam ze na fabrycznych oponach (kleber) prowadzil sie fatalnie, pływal w koleinach a przy odrobinie sniegu nie byl w stanie ruszyc z miejsca. Ale Tobie to chyba nie grozi :) Póki co oceniam że jest to fajna całkiem spora landara. Zdecydowanym minusem jest brak wspomagania kierownicy w moim egzemplarzu. o kurcze, nie wyobrazam sobie jazdy tym bez wspomagania -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 3 |
Data: Listopad 10 2008 16:50:45 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Jackare | Z pływaniem masz rację - w koleinach póki co czułem się niepewnie - myślę że to kwestia przyzwyczajenia.Póki co oceniam że jest to fajna całkiem spora landara. Zdecydowanym minusem jest brak wspomagania kierownicy w moim egzemplarzu. Co do jazdy bez wspomagania - spoko, natomiast przy manewrach trzeba się naryrać.... -- Jackare 4 |
Data: Listopad 10 2008 17:07:35 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: TomiZS |
Byłbym wdzięczny także za info o jakichś wrodzonych przypadłościach, na co Chyba 1996 kupiliśmy do firmy ok 10 szt. takich. W pierwsze mrozy 8 czy 9 szt. zostało na placu :( (miały kilka miesięcy). Ponadto z jazdy takim pamiętam tylko idiotyczne przełożenia skrzyni biegów. Na czwórce ryczał jak zarzynane prosie, na piątce zdychał z powodu braku mocy. Ponadto irytowała mnie jedynka wrzucana do tyłu. Jeśli już gdzieś miałem pojechać, bardzo przyjemnie i cicho jeździło mi się VW T3 (1.6 TD) lub w ostateczności lub starym Traffic'iem (pomimo, że pod prawą piętą musiałabyć cegła). -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS180. 5 |
Data: Listopad 10 2008 17:13:20 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: TomiZS |
Ponadto z jazdy takim I to było właśnie jakoś tak przy prędkościach przelotowych 70-80 km./h. -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS180. 6 |
Data: Listopad 10 2008 21:50:36 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Jackare | Użytkownik "TomiZS" napisał w wiadomości
Ja mam z 4 biegową skrzynią i wydawało mi się że zdecydowanie brakuje mu "piątki" ale skoro przełożenia nie były optymalnie dobrane, to pies go kichał. Z tego co tu wszyscy dyskutyjący napisali wynika że to raczej słabowate pudło. No i dobrze, bo się niepokoiłem. Kumpel kupił rok temu lublina i się zachwycał że ma kopa, moc i w ogóle. Ja tego swojego odbieram jako takiego raczej mułowatego charczka. Bałem się że może silnik zarżnięty, ale wygląda na to że wszystko OK i ten typ tak ma, zwłaszcza że odpala, pracuje równo i w ogóle nie dymi. Niepokoiłem się bo nie miałem żadnego punktu odniesienia - mój lublin jest jedynym jakim dotąd jeździłem. Wcześniej jeździłem trochę mercedesami: sprinterem, 207-ka, 308-ką i one w porównaniu z lublinem raczej kopa miały zwłaszcza sprinter, który "na pusto" grzał lepiej niż niejedna osobówka. Może mój kolega nie ma innego punktu odniesienia - on z kolei jeździł starami i to w wojsku czyli dawno, a jego lublin może "iść" nieco lepiej bo to otwarta paka bez plandeki, więc raczej lżejszy i mniej "oporny" niż izoterma. Na moje potrzeby przewożenia gratów po okolicy nadaje się aż za dobrze ale na trasach 200-300 km w jedną stronę to go nie widzę.... Dzięki za wszytkie informacje -- Jackare 7 |
Data: Listopad 10 2008 22:12:30 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Arni | Jackare pisze: Z tego co tu wszyscy dyskutyjący napisali wynika że to raczej słabowate pudło. No i dobrze, bo się niepokoiłem. Kumpel kupił rok temu lublina i się zachwycał że ma kopa, moc i w ogóle. no bo przy ruszaniu ze skrzyzowania to niejednego mesia sie objechało. Potem zabawa sie konczy :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 8 |
Data: Listopad 10 2008 22:36:53 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: J.F. | On Mon, 10 Nov 2008 21:50:36 +0100, Jackare wrote: Z tego co tu wszyscy dyskutyjący napisali wynika że to raczej słabowate Coz chcesz - 70KM w duzym pudle, 100km/h vmax - mowi samo za siebie. Z maluchami moze konkurowac. Kumpel kupił rok temu lublina i się Kumpel wczesniej malucha ujezdzal, czy mercedesa 200D ? :-) J. 9 |
Data: Listopad 10 2008 22:43:42 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Jackare | Nie uwierzysz, ale 220 konną hondę prelude :)Kumpel kupił rok temu lublina i się i nadal ją ujeżdża... 10 |
Data: Listopad 10 2008 23:05:01 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: JKK |
pudło. No i dobrze, bo się niepokoiłem. Kumpel kupił rok temu lublina i się zachwycał że ma kopa, moc i w ogóle. A kolega nie ma czasami 4C90_T_ ? (T od turbo = 90 KM) Pzdr JKK 11 |
Data: Listopad 10 2008 23:26:12 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Alex81 | In article Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomo?ci 4CT90, jak już ;) -- pzdr Alex 12 |
Data: Listopad 11 2008 00:06:24 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: JKK |
In article says...> Ten właśnie, montowany w LDV. Pzdr JKK 13 |
Data: Listopad 12 2008 00:19:59 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Jackare |
A kolega nie ma czasami 4C90_T_ ?Nie. Też ma wolnossącego... 14 |
Data: Listopad 10 2008 17:18:08 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: emes |
starym Traffic'iem (pomimo, że pod prawą piętą musiałabyć cegła). o tak stare traffici to najlepsze auta dostawcze ;) taki tez byl moj pierwszy 15 |
Data: Listopad 10 2008 17:29:15 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Krecik | TomiZS pisze: ByÂłbym wdziĂŞczny takÂże za info o jakichÂś wrodzonych przypadÂłoÂściach, na Ale jak dokładnie? Bardziej "kłi-kłi" czy raczej chrumkał? -- Krecik w mieĹcie 16 |
Data: Listopad 10 2008 18:39:37 | Temat: Re: Osi?gi Lublina 1 | Autor: TomiZS |
By3bym wdzieczny tak?e za info o jakich? wrodzonych przypad3o?ciach, na hłehłe... Chodziło mi o to, że do jazdy na czwartym biegu obroty były już za wysokie i w kabinie było potwornie głośno, a po wrzuceniu piątki, dławił się i zdychał, ponieważ obroty były za niskie. Gdy trzeba było jechać za kimś parę kilometrów z prędkością rzędu 70-80 km./h. była to prawdziwa męczarnia. -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS180. P.S. Właśnie przypomniałem sobie dlaczego parę lat temu przestałem czytać tą grupę. W każdej dyskusji był conajmniej jeden dowcipniś, który musiał zaznaczyć swoją obecność... niewiele wnosząc do tematu wątku. 17 |
Data: Listopad 10 2008 18:15:01 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 10 Nov 2008 17:07:35 +0100, TomiZS Ponadto irytowała A to nie jest tak, że jedynka na przeciw wstecznego przydawała się do wydostawania się z zasp czy błota? No i niektórzy daliby się pokroić za ,,dog-leg'' ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 18 |
Data: Listopad 10 2008 19:58:26 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Arni | Robert Rędziak pisze: On Mon, 10 Nov 2008 17:07:35 +0100, TomiZS wrote: przede wszystkim jedynka przy pustym wozie nie jest potrzebna bo jedzie sie z dwojki. I dlatego odwrócone H daje nam 4 biegową skrzynie z półbiegiem do ruszania przy duzym obciązeniu. A wsteczny jest tradycyjnie naprzeciwko piątki -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 19 |
Data: Listopad 10 2008 19:02:12 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 10 Nov 2008 19:58:26 +0100, Arni przede wszystkim jedynka przy pustym wozie nie jest potrzebna bo jedzie To znaczy jak? 235 14R ? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 20 |
Data: Listopad 10 2008 20:03:48 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: TomiZS | A wsteczny jest tradycyjnie naprzeciwko piątki ZTCP skrzynia wyglądała tak: R 2 4 1 2 5 -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS180. 21 |
Data: Listopad 10 2008 20:05:23 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: TomiZS |
A wsteczny jest tradycyjnie naprzeciwko piątki R 2 4 1 3 5 Przepraszam -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS180. 22 |
Data: Listopad 10 2008 20:32:32 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: JKK |
Tzn. ta pierwsza ? Później OIDP wkładali jakąś z KIA (możliwe, że do L2 i L3). Pzdr JKK 23 |
Data: Listopad 10 2008 19:10:35 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 10 Nov 2008 20:03:48 +0100, TomiZS R 2 4 Czyli dog-leg. Bardzo dobry układ, szczególnie w wózkach sportowych :) Ale i łatwiej rozbujać auto w zaspie, jak się ma 1 i wsteczny w jednej płaszczyźnie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 24 |
Data: Listopad 10 2008 21:18:34 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak pisze: On Mon, 10 Nov 2008 20:03:48 +0100, TomiZS wrote: Czy ja wiem... Zmiana 1-2-1 po przekątnej... Chociaż zależy kto jaki sport samochodem uprawia ;) 25 |
Data: Listopad 10 2008 21:43:00 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 10 Nov 2008 21:18:34 +0100, Tomasz Pyra Zmiana 1-2-1 po przekątnej... Chociaż zależy kto jaki sport samochodem Na torze raczej rzadko zbija się biegi aż do jedynki. Jeśli już, to tylko w najwolniejszym zakręcie. Podobnie będzie w rajdach. Za to w międzypachołkowych KJS-ach dog-leg może się nie sprawdzić :) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 26 |
Data: Listopad 10 2008 20:44:29 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Arni | TomiZS pisze: A wsteczny jest tradycyjnie naprzeciwko piątki o własnie, tak to było. Pokrecilem z tym wstecznym ale idea pozostała ta sama -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 27 |
Data: Listopad 10 2008 18:59:47 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: JKK |
Kupiłem sobie wieeelką furę - LUBLIN 1 z wolnossącym dieslem. Mogę Ci podać oryginalne dane z "folderu" AD 1993 :-) Lublin 3372 izoterma - masa całkowita 2900 kg - masa własna 1950 kg - ładowność 950 kg - prędkośc maks. 100 km/h - długość 2750 mm - szerokość 1900 - wysokość 1850 - powierzchnia 5,2 m2 - objętość 9,7 m3 Spalania dla tej wersji nie podali. poniżej dla wersji skrzynia (plandeka) / kontener): - silnik 4c90, 2417 cm3, 51 kW (70KM) @ 4200 obr/min - z pełnym ładunkiem (ładowność 1200 kg): * V max 110 km/h * spalanie @ 100 km/h 70 km/h - 10 l test miejski (?) - 13 l przeciętnie (1993 !) - 11 l Pojemność baku - 60 l Planowali montaż diesli Peugeot, ale chyba nic z tego nie wyszło. Za to były benzynowe 2 l Holdena. Pzdr JKK 28 |
Data: Listopad 11 2008 00:40:16 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "JKK" napisał w wiadomości
Co to za silnik? Jakiś polski? MK 29 |
Data: Listopad 11 2008 00:48:46 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: Alex81 | In article says...> Użytkownik "JKK" napisał w wiadomo?ci Tak, Andoria. -- pzdr Alex 30 |
Data: Listopad 11 2008 10:24:50 | Temat: Re: Osiągi Lublina 1 | Autor: JKK |
Użytkownik "JKK" napisał w wiadomości Z WSW Andrychów, później Andoria. Na licencji Leylanda. W latach 80-tych próbowano wkładać go do poloneza. Pzdr JKK 31 |
Data: Listopad 11 2008 12:56:15 | Temat: Re: Osišgi Lublina 1 | Autor: J.F. | On Tue, 11 Nov 2008 10:24:50 +0100, JKK wrote: - silnik 4c90Co to za silnik? Jakiś polski? Podobno konstrukcja wlasna. Leylanda byl SW400 W latach 80-tych próbowano wkładać go do poloneza. Nie za ciezki ? toz on 230kg wazy .. i 70KM daje .. Silnik do jakis kiepskich dostawczakow typu Lublin :-) J. 32 |
Data: Listopad 11 2008 13:55:37 | Temat: Re: Osišgi Lublina 1 | Autor: Alex81 | In article >W latach 80-tych próbowano wkładać go do poloneza. Do Poloneza pakowano (małoseryjnie) diesla VM, w życiu nie słyszałem by próbowano instalować w nim Andorię... -- pzdr Alex 33 |
Data: Listopad 11 2008 19:26:44 | Temat: Re: Osišgi Lublina 1 | Autor: JKK |
Podobno konstrukcja wlasna. Leylanda byl SW400 Zdania są podzielone, z tamtych lat pamiętam, że pisano o Leylandzie, dzisiaj piszą tak: "Opracowanie (przy pomocy firmy Ricardo) własnego silnika 4C90." http://pl.wikipedia.org/wiki/Wytwórnia_Silników_Wysokoprężnych_Andoria_S.A. "Na základě dlouhodobého vývoje začala firma ANDORIA od roku 1988 sériově vyrábět vlastní řadu přeplňovaných vznětových motorů na bázi motorů LEYLAND s vlastním označením ANDORIA 4C90" http://www.autadoterenu.cz/index.php?vstup=technika&zobraz=13 W latach 80-tych próbowano wkładać go do poloneza. Dokładnie jeździł taki polonez po Andorii i stwierdzono, że był to kiepski pomysł ;-) (zresztą w polonezie z silnikiem PSA, też podobno należało wymienić sprężyny na te od truck'a). Ale były to czasy benzyny na kartki (a ropy nie) i pomysłów typu silnik z traktora w Tarpanie (seryjnie) czy z Multikara w UAZ'ie (twórczość lokalna ;-) Pzdr JKK 34 |
Data: Listopad 11 2008 19:35:02 | Temat: Re: Osišgi Lublina 1 | Autor: Alex81 | In article (zreszt? w polonezie z silnikiem PSA,Owszem, nie - sprężyny w 1.9GLD seryjnie były twardsze. W trucku dieslu wręcz bardzo twarde. Ale były to czasy benzyny na kartki (a ropy nie)Do UAZ-ów to pakują u nas wszelkie silniki, od traktorowych przez PSA po Mercedesa :) -- pzdr Alex 35 |
Data: Listopad 11 2008 19:43:03 | Temat: Re: Osišgi Lublina 1 | Autor: JKK |
In article says...> Ze względu na krótki żywot tych seryjnych (fakt, po kiepskich drogach) znajomy wykoncypował metodę j. w. Pzdr JKK |