Grupy dyskusyjne   »   Ostróda-Olsztyn

Ostróda-Olsztyn



1 Data: Lipiec 09 2014 23:33:17
Temat: Ostróda-Olsztyn
Autor: PiteR 

Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.


http://youtu.be/YtUtBrTWfTk



--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka



2 Data: Lipiec 10 2014 12:58:55
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Grzegorz 

Hello PiteR !:

Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.

Jak coś z naprzeciwka jedzie, to na żadnej.

http://youtu.be/YtUtBrTWfTk

Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?

A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie zderzenia od paru guzów u pasażerów.

Na filmie numery nieczytelne - na oryginale da się przeczytać czy też nie ? Za to gość powinien sprawę w sądzie dostać.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM

3 Data: Lipiec 10 2014 14:10:37
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Czesław Wiśniak 

Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?

A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie zderzenia od paru guzów u pasażerów.

Ewentualnie paru lub parunastu trupow w autobusie.

4 Data: Lipiec 10 2014 20:31:43
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Grzegorz pisze tak:

czy to Ty Grzegorzu C.?


Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.

Jak coś z naprzeciwka jedzie, to na żadnej.

Statystycznie, tam za górką jest samochód :) Jest to droga tak
kręta i obciążona, że lepiej pooglądać las.


Burmistrz postawił krzyże.
http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-fluorescencyjne-krzyze-przy-mazurskich-drogach,nId,103956



http://youtu.be/YtUtBrTWfTk

Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?

Nie wiem co on zrobił. Był tak bardzo już wysunięty, jechał środkiem
i nie zauważył dużego białego autobusu?



A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie
zderzenia od paru guzów u pasażerów.

Wolał wywrócić autobus niż sam zginąć.


Na filmie numery nieczytelne - na oryginale da się przeczytać czy
też nie ?

hę?


--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka

5 Data: Lipiec 11 2014 13:56:57
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Grzegorz 

Hello PiteR !:

na  ** p.m.s **  Grzegorz pisze tak:

czy to Ty Grzegorzu C.?

Nie .....

Jak coś z naprzeciwka jedzie, to na żadnej.

Statystycznie, tam za górką jest samochód :) Jest to droga tak
kręta i obciążona, że lepiej pooglądać las.

Znam ją trochę ...

Burmistrz postawił krzyże.
http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-fluorescencyjne-krzyze-przy-mazurskich-drogach,nId,103956

A nie lepiej pasy do wyprzedzania byłoby zrobić ???

Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?

Nie wiem co on zrobił. Był tak bardzo już wysunięty, jechał środkiem
i nie zauważył dużego białego autobusu?

Jakby ślepy albo naćpany ....

A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie
zderzenia od paru guzów u pasażerów.

Wolał wywrócić autobus niż sam zginąć.

Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale jak widać taki manewr "omijania łosia" wyszedł całkiem OK.

Na filmie numery nieczytelne - na oryginale da się przeczytać czy
też nie ?

hę?

Za taki numer gość powinien nieźle beknąć ! Mało brakowało, a mogło by być trochę ofiar ...

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM

6 Data: Lipiec 11 2014 14:40:36
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Shrek 

On 2014-07-11 13:56, Grzegorz wrote:

Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale
jak widać taki manewr "omijania łosia" wyszedł całkiem OK.

ESP?

Shrek.

7 Data: Lipiec 11 2014 18:22:33
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: J.F. 

Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości
On 2014-07-11 13:56, Grzegorz wrote:

Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale
jak widać taki manewr "omijania łosia" wyszedł całkiem OK.

ESP?

Czekaj, ESP chyba nie zmniejsza przechylów.

Na ile sie orientuje, to w osobowych na zawieszenie nie ma wplywu, zapobiega natomiast wpadnieciu w poslizg, czyli "postawieniu auta bokiem".
Bo jak juz sunie bokiem, to sila tarcia opon jest spora i moment obrotowy spory.
Aczkolwiek w ciasnym zakrecie mozna podobne, czy nawet wieksze sily osiagnac. Za to nie mozna o jakas nierownosc zawadzic.


Autobusy chyba miewaja zawieszenie pneumatyczne, tam mogloby ESP dzialac inaczej ... ale czy silowniki sa takie szybkie ?

J.

8 Data: Lipiec 12 2014 08:43:31
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Shrek 

On 2014-07-11 18:22, J.F. wrote:

Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości
On 2014-07-11 13:56, Grzegorz wrote:
Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale
jak widać taki manewr "omijania łosia" wyszedł całkiem OK.

ESP?

Czekaj, ESP chyba nie zmniejsza przechylów.

Coś chyba na rzeczy jest, bo A klasa się przewracała na teście łosia, dodali ESP i już się nie przewraca.

Shrek.

9 Data: Lipiec 14 2014 23:31:50
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: jerzu 

On Fri, 11 Jul 2014 13:56:57 +0200, Grzegorz
wrote:

A nie lepiej pasy do wyprzedzania byłoby zrobić ???

Krzyże są tańsze.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

10 Data: Lipiec 19 2014 17:39:53
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-07-11 13:56, Grzegorz pisze:

Wolał wywrócić autobus niż sam zginąć.

Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale
jak widać taki manewr "omijania łosia" wyszedł całkiem OK.

Autobus pewnie nie ma tak wysoko środka ciężkości jakby się mogło wydawać z geometrii nadwozia.
Bo silnik na dole, ciężka rama, a na górze lekkie nadwozie, pewnie też sztywne stabilizatory żeby pasażerowie się nie bali na zakrętach ;)

Chyba żaden pojazd (włącznie z londyńskimi double deckerami) nie może się ot tak przewracać podczas jazdy.
Dlatego w połączeniu z ESP broniącym przed tym żeby zacząć jechać bokiem taki pojazd powinien być całkiem stabilny.

11 Data: Lipiec 19 2014 17:44:15
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-07-19 17:39, Tomasz Pyra pisze:

Autobus pewnie nie ma tak wysoko środka ciężkości jakby się mogło
wydawać z geometrii nadwozia.

Tajny film z 1957:
https://www.youtube.com/watch?v=42f3Cn6XlSk

12 Data: Lipiec 20 2014 12:21:36
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 19 Jul 2014 17:39:53 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Chyba żaden pojazd (włącznie z londyńskimi double deckerami) nie może
się ot tak przewracać podczas jazdy.

Tylko widzisz, ten londyczy wytrzymuje ile - 30 stopni ?
I juz mu sie przednie kolo odrywa.

To jest raptem 6m/s2 przyspieszenia bocznego.
Tyle jest przy predkosci 25m/s w zakrecie o promieniu 100m.
Albo 45km/h na promieniu 25m - a tyle to ma srednie rondo.

Zreszta jak piszesz - i Seicento latwo wywrocic, jak tylko sie
wyczynowe opony kupilo.

Nie wiem - moze wspomaganie tam takie, ze trzeba nadludzkiej sily aby
tak ostro skrecic. Ale w sytuacji jak z filmu czlowiek potrafi z
siebie wykrzesac Szwarzeneggera :-)

Dlatego w połączeniu z ESP broniącym przed tym żeby zacząć jechać bokiem
taki pojazd powinien być całkiem stabilny.

Ale tu jeszcze dynamika dochodzi - najpierw skret w prawo, buda sie
wychyla w lewo, potem przelatuje na prawo ... i kierowca juz w lewo
skreca. W kazdym badz razie nizsze pojazdy udawalo sie w takim
manewrze wywrocic.

J.

13 Data: Lipiec 11 2014 18:41:45
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: J.F. 

Użytkownik "Grzegorz"  napisał w

http://youtu.be/YtUtBrTWfTk
Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?
A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie zderzenia od paru guzów u pasażerów.

No, pod warunkiem ze wiedzial iz sie na guzach skonczy.
Bo jesli nie wiedzial, to lepiej aby sie jeden czy dwoch idiotow zabil, niz 40 pasazerow.

Niestety, miedzy idiota a pasazerami jest tez kierowca, a to chyba najbardziej zagrozona osoba w wypadku ..

J.

14 Data: Lipiec 11 2014 19:51:42
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Grześ 

Hello J.F. !:

Niestety, miedzy idiota a pasazerami jest tez kierowca, a to chyba
najbardziej zagrozona osoba w wypadku ..

Jak nisko siedzi, to niestety tak. Poza tym taka ucieczka to odruch ... sam bym tak samo zrobił, zresztą nieraz podobne sytuacje się zdarzały, na szczęście chyba nieco mniej groźne.

Pzdrw.
G.

15 Data: Lipiec 14 2014 14:34:27
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: radekp@konto.pl 

Fri, 11 Jul 2014 18:41:45 +0200, w
 "J.F."
 napisał(-a):

Użytkownik "Grzegorz"  napisał w
>> http://youtu.be/YtUtBrTWfTk
>Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?
>A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie
>zderzenia od paru guzów u pasażerów.

No, pod warunkiem ze wiedzial iz sie na guzach skonczy.

To bogato wyposażony autobus (w systemy bezp.) -- takie nie wywracają się od
takich manewrów.

16 Data: Lipiec 14 2014 15:19:03
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 14 Jul 2014 14:34:27 +0200,  napisał(a):

 napisał(-a):
http://youtu.be/YtUtBrTWfTk
Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?
A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie
zderzenia od paru guzów u pasażerów.

No, pod warunkiem ze wiedzial iz sie na guzach skonczy.

To bogato wyposażony autobus (w systemy bezp.) -- takie nie wywracają się od
takich manewrów.

Tylko co - wystrzeliwuja kotwiczke Batmana, czy przyziemnie blokuja
kierownice przed niebezpiecznym skretem i jada prosto do lasu, ale bez
wywrotki ?
Bo praw fizyki sie nie oszuka - wysokim pojazdom takie wywrotki groza.

J.

17 Data: Lipiec 14 2014 15:58:51
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 14 Jul 2014 15:19:03 +0200, w
 "J.F."
 napisał(-a):

Dnia Mon, 14 Jul 2014 14:34:27 +0200,  napisał(a):
>  napisał(-a):
>>>> http://youtu.be/YtUtBrTWfTk
>>>Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ?
>>>A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie
>>>zderzenia od paru guzów u pasażerów.
>>
>> No, pod warunkiem ze wiedzial iz sie na guzach skonczy.
>
> To bogato wyposażony autobus (w systemy bezp.) -- takie nie wywracają się od
> takich manewrów.

Tylko co - wystrzeliwuja kotwiczke Batmana, czy przyziemnie blokuja
kierownice przed niebezpiecznym skretem i jada prosto do lasu, ale bez
wywrotki ?
Bo praw fizyki sie nie oszuka - wysokim pojazdom takie wywrotki groza.

Wykorzystał to co mu dano:
http://www.setra-bus.com/pl-pl/autobusy/topclass/modele/s-431-dt.html?L=1

18 Data: Lipiec 14 2014 18:34:45
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 14 Jul 2014 15:58:51 +0200,  napisał(a):

 napisał(-a):
To bogato wyposażony autobus (w systemy bezp.) -- takie nie wywracają się od
takich manewrów.
Tylko co - wystrzeliwuja kotwiczke Batmana, czy przyziemnie blokuja
kierownice przed niebezpiecznym skretem i jada prosto do lasu, ale bez
wywrotki ?
Bo praw fizyki sie nie oszuka - wysokim pojazdom takie wywrotki groza.
Wykorzystał to co mu dano:
http://www.setra-bus.com/pl-pl/autobusy/topclass/modele/s-431-dt.html?L=1

Musze doczytac co mu tam dali.
Na razie to zamiast testu autobusu udalo mi sie znalezc to

https://www.youtube.com/watch?v=4xjhEvTYAqk
Zadne ESP nie sa potrzebne .... a moze sa

https://www.youtube.com/watch?v=4ZVly8RG_sY
trzeba poczekac do 1:12

J.

19 Data: Lipiec 19 2014 17:58:30
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-07-14 18:34, J.F. pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=4ZVly8RG_sY
trzeba poczekac do 1:12

W warunkach sportowych wiele aut się przewraca (z naszego podwórka - bardzo chętnie Cinquecento i Seicento).
Chodzi o to, że wyczynowe opony są tańsze od wyczynowego zawieszenia :)

Np. tu koledzy moi:
https://www.youtube.com/watch?v=MuC0hwwnrts

20 Data: Lipiec 15 2014 11:39:57
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: jerzu 

On Mon, 14 Jul 2014 15:19:03 +0200, "J.F."
 wrote:

Tylko co

Nie wiem co, ale Scania na swojej stronie pisze:

"ESP

Układ Scania ESP aktywnie wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach, gdy
występuje niebezpieczeństwo złożenia, poślizgu lub wywrócenia się
pojazdu.

Sytuacje awaryjne i nieodpowiednia prędkość mogą czasem spowodować
niestabilność pojazdu, przy której nawet chwilowa utrata przez
kierowcę kontroli nad pojazdem może mieć katastrofalne i kosztowne
następstwa.

Układ Scania ESP znacznie zwiększa bezpieczeństwo, monitorując główne
parametry wpływające na stabilność i automatycznie uruchamiając
odpowiednie elementy sterujące. Układ jest dostępny we wszystkich
pojazdach 4x2 i 6x2 wyposażonych w elektronicznie sterowane hamulce
tarczowe. Jest on zaprojektowany do działania na mokrych lub śliskich
powierzchniach, na których często występuje podsterowność lub
nadsterowność, i na suchych powierzchniach, na których głównym
zagrożeniem jest przewrócenie się pojazdu wynikające z nadmiernej
prędkości lub z poprzecznego pochylenia kół na zakrętach. "

http://www.scania.pl/buses-coaches/safety-technology/safety-support-systems/esp/


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

21 Data: Lipiec 15 2014 12:31:56
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:39:57 +0200, jerzu napisał(a):

 wrote:
Tylko co
Nie wiem co, ale Scania na swojej stronie pisze:
"ESP

Ale tam podaja wiele wiecej trzyliterowych skrotow, co to jest ESP
kazdy wie :-)

Układ Scania ESP aktywnie wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach, gdy
występuje niebezpieczeństwo złożenia, poślizgu lub wywrócenia się
pojazdu.
Sytuacje awaryjne i nieodpowiednia prędkość mogą czasem spowodować
niestabilność pojazdu, przy której nawet chwilowa utrata przez
kierowcę kontroli nad pojazdem może mieć katastrofalne i kosztowne
następstwa.
Układ Scania ESP znacznie zwiększa bezpieczeństwo, monitorując główne
parametry wpływające na stabilność i automatycznie uruchamiając
odpowiednie elementy sterujące. Układ jest dostępny we wszystkich
pojazdach 4x2 i 6x2 wyposażonych w elektronicznie sterowane hamulce
tarczowe. Jest on zaprojektowany do działania na mokrych lub śliskich
powierzchniach, na których często występuje podsterowność lub
nadsterowność, i na suchych powierzchniach, na których głównym
zagrożeniem jest przewrócenie się pojazdu wynikające z nadmiernej
prędkości lub z poprzecznego pochylenia kół na zakrętach. "
http://www.scania.pl/buses-coaches/safety-technology/safety-support-systems/esp/

No wlasnie - uklad dziala na hamulcach, a zapobiega przechyleniom.
Cos mi tu nie gra.

Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to
tarcie stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia.
Ale przeciez to nie jedyna mozliwosc.
Tu same ostre skrety stanowily ryzyko, i co - ESP wyprostuje
kierownice i tor jazdy ?

J.

22 Data: Lipiec 15 2014 11:17:30
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 15 Jul 2014 12:31:56 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:39:57 +0200, jerzu napisał(a):
 wrote:
Tylko co
Nie wiem co, ale Scania na swojej stronie pisze: "ESP

Ale tam podaja wiele wiecej trzyliterowych skrotow, co to jest ESP kazdy
wie :-)

Układ Scania ESP aktywnie wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach, gdy
występuje niebezpieczeństwo złożenia, poślizgu lub wywrócenia się
pojazdu.
Sytuacje awaryjne i nieodpowiednia prędkoć mogą czasem spowodować
niestabilnoć pojazdu, przy której nawet chwilowa utrata przez kierowcę
kontroli nad pojazdem może mieć katastrofalne i kosztowne następstwa.
Układ Scania ESP znacznie zwiększa bezpieczeństwo, monitorując główne
parametry wpływające na stabilnoć i automatycznie uruchamiając
odpowiednie elementy sterujące. Układ jest dostępny we wszystkich
pojazdach 4x2 i 6x2 wyposażonych w elektronicznie sterowane hamulce
tarczowe. Jest on zaprojektowany do działania na mokrych lub śliskich
powierzchniach, na których często występuje podsterownoć lub
nadsterownoć, i na suchych powierzchniach, na których głównym
zagrożeniem jest przewrócenie się pojazdu wynikające z nadmiernej
prędkości lub z poprzecznego pochylenia kół na zakrętach. "
http://www.scania.pl/buses-coaches/safety-technology/safety-support-
systems/esp/

No wlasnie - uklad dziala na hamulcach, a zapobiega przechyleniom. Cos
mi tu nie gra.

Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to tarcie
stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia. Ale
przeciez to nie jedyna mozliwosc. Tu same ostre skrety stanowily ryzyko,
i co - ESP wyprostuje kierownice i tor jazdy ?

odpowiednio przyhamowując koła? tak.




--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

23 Data: Lipiec 15 2014 13:25:13
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:17:30 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Dnia pięknego Tue, 15 Jul 2014 12:31:56 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to tarcie
stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia. Ale
przeciez to nie jedyna mozliwosc. Tu same ostre skrety stanowily ryzyko,
i co - ESP wyprostuje kierownice i tor jazdy ?

odpowiednio przyhamowując koła? tak.

No to wtedy kierowca ryzykuje ze po pierwszym uniku pojazd nie zechce
zrobic drugiego i pojedzie do lasu. A tam skarpy, barierki ..

J.

24 Data: Lipiec 15 2014 12:00:43
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 15 Jul 2014 13:25:13 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:17:30 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Tue, 15 Jul 2014 12:31:56 +0200 osobnik zwany J.F.
napisał:
Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to tarcie
stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia. Ale
przeciez to nie jedyna mozliwosc. Tu same ostre skrety stanowily
ryzyko, i co - ESP wyprostuje kierownice i tor jazdy ?

odpowiednio przyhamowując koła? tak.

No to wtedy kierowca ryzykuje ze po pierwszym uniku pojazd nie zechce
zrobic drugiego i pojedzie do lasu. A tam skarpy, barierki ..

to co ma walić prosto w tego jadącego na czołówkę? czy jednak próbować
ominąć?




--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

25 Data: Lipiec 19 2014 18:00:11
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-07-15 12:31, J.F. pisze:
> Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to
> tarcie stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia.
> Ale przeciez to nie jedyna mozliwosc.
> Tu same ostre skrety stanowily ryzyko, i co - ESP wyprostuje
> kierownice i tor jazdy ?

Po pierwsze ESP nie dopuści do tego żeby auto zaczęło jechać bokiem.
A przeciw przewróceniu wystarczy żeby wykrywając że auto się przewraca przyhamować przednim dociążonym kołem - to zmieni balans w stronę podsterowności i zmniejszy siły boczne.

26 Data: Lipiec 17 2014 21:00:05
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.

Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki.

Można? można :)


http://gietrzwald.wm.pl/212328,Samochod-dachowal-w-Podlejkach-3-osoby-ranne.html


--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

27 Data: Lipiec 17 2014 20:56:08
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.

Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki.

Można? można :)


http://gietrzwald.wm.pl/212328,Samochod-dachowal-w-Podlejkach-3-osoby-ranne.html


--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

28 Data: Lipiec 18 2014 12:05:54
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: jerzu 

On Thu, 17 Jul 2014 20:56:08 +0200, PiteR  wrote:

Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki.

Można? można :)

Po moich obserwacjach tego, co wyczyniają niektórzy kierowcy aut z
przyczepami, i to nie tylko kampingowymi, jakoś mnie to nie dziwi.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

29 Data: Lipiec 19 2014 17:29:14
Temat: Re: Ostróda-Olsztyn
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

Na tej drodze się nie wyprzedza hehe.


Auto osobowe zderzyło się z kamperem z Niemiec. Trzy osoby zostały ranne.

http://gietrzwald.wm.pl/212564,Wypadek-na-DK16-Auto-osobowe-zderzylo-sie-z-kamperem.html

--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

Ostróda-Olsztyn



Grupy dyskusyjne