Ostróda-Olsztyn
1 | Data: Lipiec 09 2014 23:33:17 |
Temat: Ostróda-Olsztyn | |
Autor: PiteR | Na tej drodze się nie wyprzedza hehe. 2 |
Data: Lipiec 10 2014 12:58:55 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Grzegorz | Hello PiteR !: Na tej drodze się nie wyprzedza hehe. Jak coś z naprzeciwka jedzie, to na żadnej. http://youtu.be/YtUtBrTWfTk Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ? A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie zderzenia od paru guzów u pasażerów. Na filmie numery nieczytelne - na oryginale da się przeczytać czy też nie ? Za to gość powinien sprawę w sądzie dostać. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM 3 |
Data: Lipiec 10 2014 14:10:37 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Czesław Wiśniak | Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ? Ewentualnie paru lub parunastu trupow w autobusie. 4 |
Data: Lipiec 10 2014 20:31:43 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Grzegorz pisze tak: Na tej drodze się nie wyprzedza hehe. Statystycznie, tam za górką jest samochód :) Jest to droga tak kręta i obciążona, że lepiej pooglądać las. Burmistrz postawił krzyże. http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-fluorescencyjne-krzyze-przy-mazurskich-drogach,nId,103956 http://youtu.be/YtUtBrTWfTk Nie wiem co on zrobił. Był tak bardzo już wysunięty, jechał środkiem i nie zauważył dużego białego autobusu? A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie Wolał wywrócić autobus niż sam zginąć. Na filmie numery nieczytelne - na oryginale da się przeczytać czy hę? -- Piter golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka 5 |
Data: Lipiec 11 2014 13:56:57 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Grzegorz | Hello PiteR !: na ** p.m.s ** Grzegorz pisze tak: Nie ..... Jak coś z naprzeciwka jedzie, to na żadnej. Znam ją trochę ... Burmistrz postawił krzyże. A nie lepiej pasy do wyprzedzania byłoby zrobić ??? Niezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ? Jakby ślepy albo naćpany .... A kierowca autobusu dobry. Umie jeździć. Ważniejsze uniknięcie Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale jak widać taki manewr "omijania łosia" wyszedł całkiem OK. Na filmie numery nieczytelne - na oryginale da się przeczytać czy Za taki numer gość powinien nieźle beknąć ! Mało brakowało, a mogło by być trochę ofiar ... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM 6 |
Data: Lipiec 11 2014 14:40:36 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Shrek | On 2014-07-11 13:56, Grzegorz wrote: Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale ESP? Shrek. 7 |
Data: Lipiec 11 2014 18:22:33 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: J.F. | Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości Sam się zdziwiłem, dlaczego ten autobus tam mało się przechylił ... ale ESP? Czekaj, ESP chyba nie zmniejsza przechylów. Na ile sie orientuje, to w osobowych na zawieszenie nie ma wplywu, zapobiega natomiast wpadnieciu w poslizg, czyli "postawieniu auta bokiem". Bo jak juz sunie bokiem, to sila tarcia opon jest spora i moment obrotowy spory. Aczkolwiek w ciasnym zakrecie mozna podobne, czy nawet wieksze sily osiagnac. Za to nie mozna o jakas nierownosc zawadzic. Autobusy chyba miewaja zawieszenie pneumatyczne, tam mogloby ESP dzialac inaczej ... ale czy silowniki sa takie szybkie ? J. 8 |
Data: Lipiec 12 2014 08:43:31 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Shrek | On 2014-07-11 18:22, J.F. wrote: Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości Coś chyba na rzeczy jest, bo A klasa się przewracała na teście łosia, dodali ESP i już się nie przewraca. Shrek. 9 |
Data: Lipiec 14 2014 23:31:50 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: jerzu | On Fri, 11 Jul 2014 13:56:57 +0200, Grzegorz A nie lepiej pasy do wyprzedzania byłoby zrobić ??? Krzyże są tańsze. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 10 |
Data: Lipiec 19 2014 17:39:53 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-07-11 13:56, Grzegorz pisze: Wolał wywrócić autobus niż sam zginąć. Autobus pewnie nie ma tak wysoko środka ciężkości jakby się mogło wydawać z geometrii nadwozia. Bo silnik na dole, ciężka rama, a na górze lekkie nadwozie, pewnie też sztywne stabilizatory żeby pasażerowie się nie bali na zakrętach ;) Chyba żaden pojazd (włącznie z londyńskimi double deckerami) nie może się ot tak przewracać podczas jazdy. Dlatego w połączeniu z ESP broniącym przed tym żeby zacząć jechać bokiem taki pojazd powinien być całkiem stabilny. 11 |
Data: Lipiec 19 2014 17:44:15 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-07-19 17:39, Tomasz Pyra pisze: Autobus pewnie nie ma tak wysoko środka ciężkości jakby się mogło Tajny film z 1957: https://www.youtube.com/watch?v=42f3Cn6XlSk 12 |
Data: Lipiec 20 2014 12:21:36 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: J.F. | Dnia Sat, 19 Jul 2014 17:39:53 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Chyba żaden pojazd (włącznie z londyńskimi double deckerami) nie może Tylko widzisz, ten londyczy wytrzymuje ile - 30 stopni ? I juz mu sie przednie kolo odrywa. To jest raptem 6m/s2 przyspieszenia bocznego. Tyle jest przy predkosci 25m/s w zakrecie o promieniu 100m. Albo 45km/h na promieniu 25m - a tyle to ma srednie rondo. Zreszta jak piszesz - i Seicento latwo wywrocic, jak tylko sie wyczynowe opony kupilo. Nie wiem - moze wspomaganie tam takie, ze trzeba nadludzkiej sily aby tak ostro skrecic. Ale w sytuacji jak z filmu czlowiek potrafi z siebie wykrzesac Szwarzeneggera :-) Dlatego w połączeniu z ESP broniącym przed tym żeby zacząć jechać bokiem Ale tu jeszcze dynamika dochodzi - najpierw skret w prawo, buda sie wychyla w lewo, potem przelatuje na prawo ... i kierowca juz w lewo skreca. W kazdym badz razie nizsze pojazdy udawalo sie w takim manewrze wywrocic. J. 13 |
Data: Lipiec 11 2014 18:41:45 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: J.F. | Użytkownik "Grzegorz" napisał w http://youtu.be/YtUtBrTWfTkNiezłe .... ciekawe czy ten burakowóz tak nagle wyskoczył ? No, pod warunkiem ze wiedzial iz sie na guzach skonczy. Bo jesli nie wiedzial, to lepiej aby sie jeden czy dwoch idiotow zabil, niz 40 pasazerow. Niestety, miedzy idiota a pasazerami jest tez kierowca, a to chyba najbardziej zagrozona osoba w wypadku .. J. 14 |
Data: Lipiec 11 2014 19:51:42 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Grześ | Hello J.F. !: Niestety, miedzy idiota a pasazerami jest tez kierowca, a to chyba Jak nisko siedzi, to niestety tak. Poza tym taka ucieczka to odruch ... sam bym tak samo zrobił, zresztą nieraz podobne sytuacje się zdarzały, na szczęście chyba nieco mniej groźne. Pzdrw. G. 15 |
Data: Lipiec 14 2014 14:34:27 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 11 Jul 2014 18:41:45 +0200, w Użytkownik "Grzegorz" napisał w To bogato wyposażony autobus (w systemy bezp.) -- takie nie wywracają się od takich manewrów. 16 |
Data: Lipiec 14 2014 15:19:03 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: J.F. | Dnia Mon, 14 Jul 2014 14:34:27 +0200, napisał(a): napisał(-a): Tylko co - wystrzeliwuja kotwiczke Batmana, czy przyziemnie blokuja kierownice przed niebezpiecznym skretem i jada prosto do lasu, ale bez wywrotki ? Bo praw fizyki sie nie oszuka - wysokim pojazdom takie wywrotki groza. J. 17 |
Data: Lipiec 14 2014 15:58:51 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 14 Jul 2014 15:19:03 +0200, w Dnia Mon, 14 Jul 2014 14:34:27 +0200, napisał(a): Wykorzystał to co mu dano: http://www.setra-bus.com/pl-pl/autobusy/topclass/modele/s-431-dt.html?L=1 18 |
Data: Lipiec 14 2014 18:34:45 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: J.F. | Dnia Mon, 14 Jul 2014 15:58:51 +0200, napisał(a): napisał(-a): Musze doczytac co mu tam dali. Na razie to zamiast testu autobusu udalo mi sie znalezc to https://www.youtube.com/watch?v=4xjhEvTYAqk Zadne ESP nie sa potrzebne .... a moze sa https://www.youtube.com/watch?v=4ZVly8RG_sY trzeba poczekac do 1:12 J. 19 |
Data: Lipiec 19 2014 17:58:30 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-07-14 18:34, J.F. pisze: https://www.youtube.com/watch?v=4ZVly8RG_sY W warunkach sportowych wiele aut się przewraca (z naszego podwórka - bardzo chętnie Cinquecento i Seicento). Chodzi o to, że wyczynowe opony są tańsze od wyczynowego zawieszenia :) Np. tu koledzy moi: https://www.youtube.com/watch?v=MuC0hwwnrts 20 |
Data: Lipiec 15 2014 11:39:57 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: jerzu | On Mon, 14 Jul 2014 15:19:03 +0200, "J.F." Tylko co Nie wiem co, ale Scania na swojej stronie pisze: "ESP Układ Scania ESP aktywnie wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach, gdy występuje niebezpieczeństwo złożenia, poślizgu lub wywrócenia się pojazdu. Sytuacje awaryjne i nieodpowiednia prędkość mogą czasem spowodować niestabilność pojazdu, przy której nawet chwilowa utrata przez kierowcę kontroli nad pojazdem może mieć katastrofalne i kosztowne następstwa. Układ Scania ESP znacznie zwiększa bezpieczeństwo, monitorując główne parametry wpływające na stabilność i automatycznie uruchamiając odpowiednie elementy sterujące. Układ jest dostępny we wszystkich pojazdach 4x2 i 6x2 wyposażonych w elektronicznie sterowane hamulce tarczowe. Jest on zaprojektowany do działania na mokrych lub śliskich powierzchniach, na których często występuje podsterowność lub nadsterowność, i na suchych powierzchniach, na których głównym zagrożeniem jest przewrócenie się pojazdu wynikające z nadmiernej prędkości lub z poprzecznego pochylenia kół na zakrętach. " http://www.scania.pl/buses-coaches/safety-technology/safety-support-systems/esp/ -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 21 |
Data: Lipiec 15 2014 12:31:56 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: J.F. | Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:39:57 +0200, jerzu napisał(a): wrote: Ale tam podaja wiele wiecej trzyliterowych skrotow, co to jest ESP kazdy wie :-) Układ Scania ESP aktywnie wspomaga kierowcę w trudnych sytuacjach, gdy No wlasnie - uklad dziala na hamulcach, a zapobiega przechyleniom. Cos mi tu nie gra. Owszem, jak pojazd wpadnie w poslizg i zacznie sunac bokiem, to tarcie stanowi sile boczna i latwo moze dobrowadzic do przewrocenia. Ale przeciez to nie jedyna mozliwosc. Tu same ostre skrety stanowily ryzyko, i co - ESP wyprostuje kierownice i tor jazdy ? J. 22 |
Data: Lipiec 15 2014 11:17:30 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: masti | Dnia piÄknego Tue, 15 Jul 2014 12:31:56 +0200 osobnik zwany J.F. napisał: Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:39:57 +0200, jerzu napisał(a):systems/esp/ odpowiednio przyhamowujÄ c koła? tak. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 23 |
Data: Lipiec 15 2014 13:25:13 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: J.F. | Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:17:30 +0000 (UTC), masti napisał(a): Dnia pięknego Tue, 15 Jul 2014 12:31:56 +0200 osobnik zwany J.F. napisał: No to wtedy kierowca ryzykuje ze po pierwszym uniku pojazd nie zechce zrobic drugiego i pojedzie do lasu. A tam skarpy, barierki .. J. 24 |
Data: Lipiec 15 2014 12:00:43 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: masti | Dnia piÄknego Tue, 15 Jul 2014 13:25:13 +0200 osobnik zwany J.F. napisał: Dnia Tue, 15 Jul 2014 11:17:30 +0000 (UTC), masti napisał(a):to co ma waliÄ prosto w tego jadÄ cego na czołówkÄ? czy jednak próbowaÄ ominÄ Ä? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 25 |
Data: Lipiec 19 2014 18:00:11 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-07-15 12:31, J.F. pisze: 26 |
Data: Lipiec 17 2014 21:00:05 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** PiteR pisze tak: Na tej drodze się nie wyprzedza hehe. Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki. Można? można :) http://gietrzwald.wm.pl/212328,Samochod-dachowal-w-Podlejkach-3-osoby-ranne.html -- Piter golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał. 27 |
Data: Lipiec 17 2014 20:56:08 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** PiteR pisze tak: Na tej drodze się nie wyprzedza hehe. Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki. Można? można :) http://gietrzwald.wm.pl/212328,Samochod-dachowal-w-Podlejkach-3-osoby-ranne.html -- Piter golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał. 28 |
Data: Lipiec 18 2014 12:05:54 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: jerzu | On Thu, 17 Jul 2014 20:56:08 +0200, PiteR wrote: Samochód osobowy z przyczepą kempingową dachował w miejscowości Podlejki. Po moich obserwacjach tego, co wyczyniają niektórzy kierowcy aut z przyczepami, i to nie tylko kampingowymi, jakoś mnie to nie dziwi. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 29 |
Data: Lipiec 19 2014 17:29:14 | Temat: Re: Ostróda-Olsztyn | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** PiteR pisze tak: Na tej drodze się nie wyprzedza hehe. Auto osobowe zderzyło się z kamperem z Niemiec. Trzy osoby zostały ranne. http://gietrzwald.wm.pl/212564,Wypadek-na-DK16-Auto-osobowe-zderzylo-sie-z-kamperem.html -- Piter golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał. |