Grupy dyskusyjne   »   Pacjentka mi gaÅ›nie....

Pacjentka mi gaśnie....



1 Data: Kwiecien 01 2016 13:50:22
Temat: Pacjentka mi gaśnie....
Autor: Artur Miller 

elo,

pacjentka to 15-letnia Astra G z silnikiem X16SZR. Do tej pory nie sprawiajÄ…ca problemów oprócz w³aÅ›ciwego dla tej serii EGR, ale to by³o dawno.

Niedawno natomiast zacze³y sie problemy polegajÄ…ce na zg³aszaniu b³Ä™du "Cylinder missfire" po d³u¿szej je¼dzie ("d³u¿szej" czyli "kilka minut bez przerwy") na obrotach powy¿ej 3.8~4k RPM. B³Ä…d zawsze dotyczy tego samego cylindra

Do tego ca³kiem niedawno dosz³o sporadyczne gaÅ›niÄ™cie silnika na ja³owym, ale ju¿ bez ¿adnych b³Ä™dów w ECU. Tak jakby odciąć paliwo. Na poczÄ…tku stawia³em na kiepskie paliwo z pewnej stacji, bo po tankowaniu na innej problemy znika³y. Teraz dzieje siÄ™ to niezaleznie od miejsca tankowania. Po kilkunastu sekundach mo¿na silnik odpalić i jechać znów dalej bez problemów.

Od czego zacząć wymianÄ™ bebechów? Kable zap³onowe? Swiece? Cewka?

a.



2 Data: Kwiecien 01 2016 14:19:19
Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
Autor: sirapacz 


Niedawno natomiast zacze³y sie problemy polegajÄ…ce na zg³aszaniu b³Ä™du
"Cylinder missfire" po d³u¿szej je¼dzie ("d³u¿szej" czyli "kilka minut
bez przerwy") na obrotach powy¿ej 3.8~4k RPM. B³Ä…d zawsze dotyczy tego
samego cylindra

wtryskiwacz?

Do tego ca³kiem niedawno dosz³o sporadyczne gaÅ›niÄ™cie silnika na
ja³owym, ale ju¿ bez ¿adnych b³Ä™dów w ECU. Tak jakby odciąć paliwo. Na
poczÄ…tku stawia³em na kiepskie paliwo z pewnej stacji, bo po tankowaniu
na innej problemy znika³y. Teraz dzieje siÄ™ to niezaleznie od miejsca
tankowania. Po kilkunastu sekundach mo¿na silnik odpalić i jechać znów
dalej bez problemów.

wtryskiwacz? :) lae z drugiej strony pozosta³e 3 cylindry powinny utrzymać silnik w biegu

Od czego zacząć wymianÄ™ bebechów? Kable zap³onowe? Swiece? Cewka?

kable to zawsze w pierwszej kolejności,
cewka jest takim tworem który nie powinien zmieniać swoich w³aÅ›ciwoÅ›ci w fuknkcji temperatury wiec raczej nie. jak masz podwójnÄ… cewkÄ™ to mo¿esz zamienić miejscami.

odczytaj z ecu cisnienie paliwa - moze zwyczajnie za malo paliwa dostaje czyli pompa/filtr. Nie pasuje to do temperatury ale do zasyfionego filtra ju¿ owszem. pompuje smieci w filtrze ktore osiadaja na sitku ograniczajac przeplyw paliwa az bedzie go za malo.
silnik i pompa wy³Ä…czone a syfy siÄ™ zsuwajÄ… z sitek.

tak...sprawdz filtr paliwa.

3 Data: Kwiecien 02 2016 10:29:55
Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
Autor: Adam 

W dniu 2016-04-01 o 14:19, sirapacz pisze:


Niedawno natomiast zacze³y sie problemy polegaj±ce na zg³aszaniu b³êdu
"Cylinder missfire" po d³u¿szej je¼dzie ("d³u¿szej" czyli "kilka minut
bez przerwy") na obrotach powy¿ej 3.8~4k RPM. B³±d zawsze dotyczy tego
samego cylindra

wtryskiwacz?


Je¶li wtryskiwacz niedomaga, to powinno to te¿ byæ widoczne po wygl±dzie ¶wiecy. Niekoniecznie tak wyra¼nie, jak w zasilaniu ga¼nikowym (¶wieca "czarna" lub "bia³a"), ale jednak ¶wieca powinna wygl±daæ nieco inaczej, ni¿ pozosta³e.

Przerwy na ¶wiecach prawid³owe i jednakowe?

--
Pozdrawiam.

Adam

4 Data: Kwiecien 02 2016 12:29:15
Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
Autor: Artur Miller 

W dniu 2016-04-02 o 10:29, Adam pisze:

W dniu 2016-04-01 o 14:19, sirapacz pisze:

Niedawno natomiast zacze³y sie problemy polegaj±ce na zg³aszaniu b³êdu
"Cylinder missfire" po d³u¿szej je¼dzie ("d³u¿szej" czyli "kilka minut
bez przerwy") na obrotach powy¿ej 3.8~4k RPM. B³±d zawsze dotyczy tego
samego cylindra

wtryskiwacz?


Je¶li wtryskiwacz niedomaga, to powinno to te¿ byæ widoczne po wygl±dzie
¶wiecy. Niekoniecznie tak wyra¼nie, jak w zasilaniu ga¼nikowym (¶wieca
"czarna" lub "bia³a"), ale jednak ¶wieca powinna wygl±daæ nieco inaczej,
ni¿ pozosta³e.


tylko problematyczny wtryskiwacz objawia³by siê chyba w ca³ym zakresie obrotów, nie tylko powy¿ej 3.5k po d³u¿szej chwili. jak nie przekraczam 3.5k to mogê jechaæ bezproblemowo dowolnie d³ugo (na ile wystarczy zdrowia i paliwa:) ), moc odpowiednia jest, dobrze przyspiesza itp.


a.

5 Data: Kwiecien 05 2016 14:13:14
Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
Autor: sirapacz 


tylko problematyczny wtryskiwacz objawia³by siê chyba w ca³ym zakresie
obrotów, nie tylko powy¿ej 3.5k po d³u¿szej chwili. jak nie przekraczam
3.5k to mogê jechaæ bezproblemowo dowolnie d³ugo (na ile wystarczy
zdrowia i paliwa:) ), moc odpowiednia jest, dobrze przyspiesza itp.

wy¿sze obroty to mo¿e (wierzyæ mi siê nie chce) nie nad±¿a siê zamykaæ? ale wtedy la³by paliwo do cylindra przy wydechu.
hmmm.... albo przegrzewa siê nadmiernie (czêstotliwo¶æ otwierania i zamykania) od cewki (wtryskiwacza) ?

ale to id±c tylko tropem padniêtego wtryskiwacza.

6 Data: Kwiecien 01 2016 17:51:05
Temat: Re: Pacjentka mi gaśnie....
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Artur Miller"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

elo,

pacjentka to 15-letnia Astra G z silnikiem X16SZR. Do tej pory nie
sprawiajÄ…ca problemów oprócz w³aÅ›ciwego dla tej serii EGR, ale to by³o
dawno.

Niedawno natomiast zacze³y sie problemy polegajÄ…ce na zg³aszaniu b³Ä™du
"Cylinder missfire" po d³u¿szej je¼dzie ("d³u¿szej" czyli "kilka minut bez
przerwy") na obrotach powy¿ej 3.8~4k RPM. B³Ä…d zawsze dotyczy tego samego
cylindra

Do tego ca³kiem niedawno dosz³o sporadyczne gaÅ›niÄ™cie silnika na ja³owym,
ale ju¿ bez ¿adnych b³Ä™dów w ECU. Tak jakby odciąć paliwo. Na poczÄ…tku
stawia³em na kiepskie paliwo z pewnej stacji, bo po tankowaniu na innej
problemy znika³y. Teraz dzieje siÄ™ to niezaleznie od miejsca tankowania.
Po kilkunastu sekundach mo¿na silnik odpalić i jechać znów dalej bez
problemów.

Od czego zacząć wymianÄ™ bebechów? Kable zap³onowe? Swiece? Cewka?


Zamień kabel WN z kablem z sąsiedniego cylindra i zobacz czy usterka się przeniesie. Potem zamień świece.
GaÅ›niÄ™cie na ja³owym nie pasuje do problemów z jednym cylindrem. Na 3 dzia³ajÄ…cych cylindrach silnik nie powinien zgasnąć.

--
Pozdrawiam,

yabba

Pacjentka mi gaśnie....



Grupy dyskusyjne