Przestały działać po kolei cewki w skodzie Fabii 1.4 16V.
Po wymianie 2 przepalonych na nowe, auto przejechało 300m i zdechło na amen.
Teraz na wszystkich swiecach brak iskry. Co to może być? Jakieś pomysły,
przejrzałem bezpieczniki i z grubsza instalację, ale wydajae się ok.
2 |
Data: Luty 16 2008 22:11:04 |
Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? |
Autor: KsZZysiek |
Po wymianie 2 przepalonych na nowe, auto przejechało 300m i zdechło na amen.
Teraz na wszystkich swiecach brak iskry. Co to może być? Jakie? pomysły,
przejrzałem bezpieczniki i z grubsza instalację, ale wydajae się ok.
Moze za wysokie napiecie. Padł regulator ?
--
Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/
3 |
Data: Luty 16 2008 22:24:45 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: materacyk |
Po wymianie 2 przepalonych na nowe, auto przejechało 300m i zdechło na
amen.
Teraz na wszystkich swiecach brak iskry. Co to może być? Jakie? pomysły,
przejrzałem bezpieczniki i z grubsza instalację, ale wydajae się ok.
Moze za wysokie napiecie. Padł regulator ?
nic na to nie wskazywalo przed awaria i po wymianie cewek. Nie przepalilo
sie nic.
4 |
Data: Luty 16 2008 22:38:10 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: KsZZysiek |
nic na to nie wskazywalo przed awaria i po wymianie cewek. Nie przepalilo
sie nic.
Nie ... to nie tak. Tuz po to niekoniecznie. Może się to przegrzewać w
dłuższym okresie czau.
--
Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/
5 |
Data: Luty 17 2008 13:46:16 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: materacyk |
nic na to nie wskazywalo przed awaria i po wymianie cewek. Nie przepalilo
sie nic.
Nie ... to nie tak. Tuz po to niekoniecznie. Może się to przegrzewać w
dłuższym okresie czau.
po 5 minutach pracy na nowych cewkach?
mysle ze najpredzej padlyby jakies swiatla/zarowki.
Auto bylo podlaczone pod VAG'a ale w pamieci byl tylko blad oznaczajacy
wypadajace zaplony.
Reszta bledow miala numery ktorych nie udalo sie odnalezc w zadnym opisie
VAG'owkich usterek.
6 |
Data: Luty 17 2008 15:01:38 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: JKK |
Użytkownik "materacyk" napisał w wiadomości
po 5 minutach pracy na nowych cewkach?
mysle ze najpredzej padlyby jakies swiatla/zarowki.
Auto bylo podlaczone pod VAG'a ale w pamieci byl tylko blad oznaczajacy
wypadajace zaplony.
Reszta bledow miala numery ktorych nie udalo sie odnalezc w zadnym opisie
VAG'owkich usterek.
A świece i kable takie jak się należy ?
(oporniki / oporność)
Pzdr
JKK
7 |
Data: Luty 17 2008 15:22:27 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: materacyk |
A świece i kable takie jak się należy ?
(oporniki / oporność)
nawet swiece od skody wg katalogu
8 |
Data: Luty 17 2008 15:41:19 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: JKK |
Użytkownik "materacyk" napisał w wiadomości
A świece i kable takie jak się należy ?
(oporniki / oporność)
nawet swiece od skody wg katalogu
Czyli trzeba by ew. szukać w drugą stronę,
na wejściu ...
A jak tam z masą ?
(połączenie między silnikiem, a karoserią np.)
Pzdr
JKK
9 |
Data: Luty 17 2008 15:48:00 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: materacyk |
A jak tam z masą ?
(połączenie między silnikiem, a karoserią np.)
w porządku
10 |
Data: Luty 17 2008 10:27:46 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: Tomasz Kałużny |
Użytkownik "materacyk" napisał w wiadomości
Przestały działać po kolei cewki w skodzie Fabii 1.4 16V.
Po wymianie 2 przepalonych na nowe, auto przejechało 300m i zdechło na amen.
Masz zagazowane auto? Gdy jezdzilem Fabia z gazem to listwa z cewkami padla 3 razy. Co prawda nie tak szybko jak u Ciebie, ale w ciagu 2 lat byly 3 wymiany. Pierwotnie myslalem, ze to wada czesci. Ale w 2 serwisach Skody powiedzieli, ze w przypadku instlacji gazowej ten element czesciej sie psuje. Zdziwilem sie, bo nie widzialem bezposredniego polaczenia przyczyny i skutku. Po drugim razie przyjalem, ze tak ma byc. Po trzecim auto na szczescie zostalo sprzedane.
Pozdrawiam. Tomek.
11 |
Data: Luty 17 2008 10:59:29 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: KsZZysiek |
serwisach Skody powiedzieli, ze w przypadku instlacji gazowej ten
element czesciej sie psuje. Zdziwilem sie, bo nie widzialem
bezposredniego polaczenia przyczyny i skutku. Po drugim razie
Ależ jest.
Do przebicia mieszanki propan-butan trzeba wyższe napięcie niz mieszanki
benzynowej.
Dlatego powinno się zmniejszac przerwę miedzy elektrodami swiec w
przypadku montowania ich do samochodów z LPG.
Nawet do 0.8mm z standardowych 1.2mm
--
Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/
12 |
Data: Luty 17 2008 22:25:26 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: Marek Wegner |
Witam,
Użytkownik "KsZZysiek" napisał w wiadomości
Do przebicia mieszanki propan-butan trzeba wyższe napięcie niz mieszanki
benzynowej.
Dlatego powinno się zmniejszac przerwę miedzy elektrodami swiec w
przypadku montowania ich do samochodów z LPG.
Nawet do 0.8mm z standardowych 1.2mm
moja biedna A3 1,8T niestety o tym nie wiedzial i na instalacji LPG
przejechal bezproblemowo 60 tkm do wymiany swiec, ktora zrobilem kierujac
sie zaleceniem producenta dla normalnej eksploatacji przy zasilaniu Pb.
Przerwa nie byla zmieniana po zalozeniu instalacji LPG.
Pozwole sobie zaprezentowac zdjecia mikrospokowe swiec uzywanych:
http://www.gdynia.mm.pl/~marekweg/swiece/uz1-2.jpg
http://www.gdynia.mm.pl/~marekweg/swiece/uz1.jpg
oraz nowych przed wymiana:
http://www.gdynia.mm.pl/~marekweg/swiece/1.jpg
http://www.gdynia.mm.pl/~marekweg/swiece/2.jpg
Przy okazji chyba moja A3 obalila mity o zmianie swiec przy instalacji
LPG:-) No chyba, ze poza Gdynia sa inne realia:-)
--
Pozdrawiam
Marek W.
13 |
Data: Luty 18 2008 10:15:17 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: KsZZysiek |
moja biedna A3 1,8T niestety o tym nie wiedzial i na instalacji LPG
przejechal bezproblemowo 60 tkm do wymiany swiec, ktora zrobilem kierujac
sie zaleceniem producenta dla normalnej eksploatacji przy zasilaniu Pb.
A u mnie w Escorcie strzelało ... wymieniłem kable i nadal strzelało,
dopiero po sklepaniu świec i kupnie kabli firmowych Motorcrafta jakos
sie to uspokoiło.
--
Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/
14 |
Data: Luty 17 2008 13:44:41 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: materacyk |
Masz zagazowane auto? Gdy jezdzilem Fabia z gazem to listwa z cewkami
padla 3 razy. Co prawda nie tak szybko jak u Ciebie, ale w ciagu 2 lat
byly 3 wymiany. Pierwotnie myslalem, ze to wada czesci. Ale w 2 serwisach
Skody powiedzieli, ze w przypadku instlacji gazowej ten element czesciej
sie psuje. Zdziwilem sie, bo nie widzialem bezposredniego polaczenia
przyczyny i skutku. Po drugim razie przyjalem, ze tak ma byc. Po trzecim
auto na szczescie zostalo sprzedane.
nie mam gazu i nie mam listwy tylko kazda cewke osobo nakladana bezposrednio
na swiece
Pytanie jeszcze czy ktos znac schemat el. tego ustrojstwa.
Na kazda cewke wchodzi wtyk z 4 pinami. 3 grube i jeden cienki.
Na jednym jest stale +12 na dwoch pozostalych -12. Po przekreceniu kluczyka
na 4-tym pinie pojawia sie tez -12.
Ja rozumiem ze dwa przewody zasilaja cewke, trzeci daje impuls wyzwalajacy a
4-ty pewnie jakis sygnal do komputera sterujacego. Ale dlaczego nowe cewki
przepalaja sie prawie natychmiast po zamontowaniu?
15 |
Data: Luty 18 2008 11:10:31 | Temat: Re: Pali cewki w Fabii, co to może być? | Autor: PAndy |
"materacyk" wrote in message
4-ty pewnie jakis sygnal do komputera sterujacego. Ale dlaczego nowe cewki przepalaja sie prawie natychmiast po zamontowaniu?
bo caly czas sa wlaczone? sprawdzales oscyloskopem ksztalt impulsow sterujacych? moze modul zaplonu sie popsul...
| | | | | | | | | | | | | |