W modelach z silnikiem 1.2 8v należy sie liczyć z padającymi skrzyniami biegów. Korozja, źle wykonany wspornik pedałów potrafi popękać. Gumy na stabilizatorze można wymienić ale zwykle jego końcówki są skorodowane więc wymiana nic nie daje bo i tak tłucze, trzeba szukać nowego lub używanego w dobrym stanie. Nowy 2 lata temu kosztował ok 450zł.
Silnik 1.2 nie jest ekonomiczny ok 9-10l gazu na mieście, przebiegów zawrotnych nie zrobi ale za to jest prosty jak konstrukcja cepa. Alternator warto wymienić na inny (pancerniak) tuż po zakupie żeby potem nie było stresu jak się na trasie sypnie. Poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń. aaaa nie kupuj białego bo ciężko sprzedać go potem :)
--
krzysiek82
4 |
Data: Marzec 23 2009 20:36:34 |
Temat: Re: Palio Weekend...warto ? |
Autor: identyfikator: 20040501 |
mnie przewiózł kiedyś tym samochodem warszawiak... i muszę stwierdzić, że ten samochód kopa ma jak mało który... do tego wysokoobrotowy silnik...
5 |
Data: Marzec 24 2009 15:21:30 | Temat: Re: Palio Weekend...warto ? | Autor: squirs |
mnie przewiózł kiedyś tym samochodem warszawiak... i muszę stwierdzić, że ten samochód kopa ma jak mało który... do tego wysokoobrotowy silnik...
Kopa ma chyba jedynie silnik 1.6
Nie przypuszczam, żeby 1.2 miał kopa....
6 |
Data: Marzec 24 2009 15:23:50 | Temat: Re: Palio Weekend...warto ? | Autor: krzysiek82 |
squirs pisze:
Kopa ma chyba jedynie silnik 1.6
Nie przypuszczam, żeby 1.2 miał kopa....
Dokładnie 1.2 nie ma żadnej zalety oprócz tego, że jest bezkolizyjny. Jak już brać to tylko 1.6 i rozrząd co 60tyś max wymieniać.
--
krzysiek82
7 |
Data: Marzec 24 2009 15:35:59 | Temat: Re: Palio Weekend...warto ? | Autor: Tomek |
Dokładnie 1.2 nie ma żadnej zalety oprócz tego, że jest bezkolizyjny. Jak
już brać to tylko 1.6 i rozrząd co 60tyś max wymieniać.
1.2 jest bezkolizyjny w wersji 8V, 16V juz niestety nie. Na forum czesto
chlopaki pisza o padajacej uszczelce pod glowica w 1.2.
W silniku 1.6 tak jak pisales, dbac o rozrzad (ja przejechalem 100kkm i nic
sie nie stalo, ale lubie ryzyko) i cieszyc se ze 100KM w miare lekkiej
budzie :) LPG tez da sie zamontowac do tego silnika nawet II gen i nie ma
problemu.
--
Tomek
8 |
Data: Marzec 24 2009 15:42:54 | Temat: Re: Palio Weekend...warto ? | Autor: krzysiek82 |
Tomek pisze:
> 1.2 jest bezkolizyjny w wersji 8V
I taki też miałem na myśli, z tymi uszczelkami pod głowicą nie jest chyba aż, tak że zwykle jak ktoś ma źle wyregulowany gaz może mieć takie problemy prędzej.
--
krzysiek82
9 |
Data: Marzec 24 2009 14:35:05 | Temat: Re: Palio Weekend...warto ? | Autor: Grzenio |
Oczywiscie jak trafisz dobry model to spokojnie poeksploatujesz go jeszcze
ladnych kilka lat - mam i sobie chwale kupilem rozwazajac wariant
palioweekend/astracombi i fiat wygral zdecydowanie - i po dwoch latach nie
zaluje.
Dobrze jest tez zainwestowac kilka zlotych i przed zakupem zrobic przeglad
techniczny
g
| | | | | |