Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny
1 | Data: Wrzesien 26 2009 20:13:16 |
Temat: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | |
Autor: klasa | Witam, 2 |
Data: Wrzesien 26 2009 21:07:01 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: monowalker | klasa pisze: Witam, Z artykułu: 20 tys. zł Tyle wystarczy, by miejskie auto przerobić na elektryczne o zasięgu do 100 km, czyli tyle, ile przeciętny kierowca "robi" dziennie po mieście. Odnośnie kosztów/100km: http://www.pg.gda.pl/~jarguz/e-pojazdy.htm Jedna ze stron tego konstruktora(adres, telefon): http://www.samochodyelektryczne.pl/ Fajne gdy się mieszka blisko, jak się coś posypie to będziesz wynajmował lawetę i wiózł samochód z Wrocławia(nagłówki) do Gdańska? -- monowalker 3 |
Data: Wrzesien 26 2009 21:44:44 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: =Marcos= | oczywiście musze upewnić się czy te 2,5 zł na 100 km to prawda, ale co mi tam. 2,50zł to koszt energii elektrycznej. Co około 60-100tys. km trzeba wymieniać akumulatory - koszt np. 44x 600zł = 24600zł (za lekkie baterie polimerowe, których używa pan Kopeć) lub mniejsze kwoty za cięższe normalne akumulatory (pojawiają się wyliczenia 7-10tys. zł na dzień dzisiejszy). Czyli koszt zużycia akumulatorów wynosi od 7zł do 44zł na 100km, zależnie od tego ile wytrzymają i jakich się używa. Czyli przejechanie 100km w najlepszym wypadku kosztuje 9,50zł. Porównywalnie z małym autem na gaz :) Tylko warto pamiętać, że w aucie elektrycznym odpadają wymiany oleju, uszczelek, remonty silnika itp... -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży 4 |
Data: Wrzesien 26 2009 23:19:50 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Sat, 26 Sep 2009 21:44:44 +0200, =Marcos= napisał(a): Czyli przejechanie 100km w najlepszym wypadku kosztuje 9,50zł. Porównywalnie Za to pojawiają się problemy z pojemnością aku przy niskich temperaturach... W artykule ani słowa o tym. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 5 |
Data: Wrzesien 26 2009 23:40:27 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: AA | moja działalność związana jest z jeżdzeniem po mieście, Czy mimo tankowania 3 pelnych bakow wychodzisz 'do przodu' na tej dzialalnosci ? Jaki % przychodow stanowia koszty transportu ? Pytam bez przekory - co jakis czas tez sie zastanawiam, czy szukac oszczednosci czy bardziej rozkrecac interes. Komora silnika jest praktycznie pusta! Zamiast żeliwnego bloku silnika ważącego 200 kg, dwa niewielkie silniczki, każdy wielkości książki i wadze raptem 11 kg. Bez problemu zmieściłby się w reklamówce. Silnik nie wazy 200kg, jezeli juz to duza pojemnosc, diesel i razem ze skrzynia biegow. W zamian mamy ponad 200kg akumulatorow... Wychodzi na to samo. Nooo... nie ma jeszcze kilkudziesieciu litrow paliwa. - Jeżdżę na dwóch silnikach Lemco o mocy szczytowej 30 kW każdy, a chwilowej po 14,5 kW. Starczyłby jeden, ale wolę mieć więcej "koni pod maską", większe przyśpieszenie. Można dołożyć dowolną liczbę silników, ale wtedy nie wiem, czy samochód wytrzymałby moment obrotowy. W tej chwili jest 160 Nm, ciągły jakieś 80 Nm - żartuje Kopeć. Czyli ~40KM (chwilowa 2x 14,5kW), moment obrotowy wyzszy niz w maluchu, 84Nm ma np. citroen AX 1.4D. Lub cala seria silniczkow ~1L, 40-55KM. Czyli mierzymy sie ze spalanem po miescie na poziomie 5L ON/100km (18pln/100km) i okolo 8L LPG/100km (14pln/100km). Zapamietajmy roznice wobec elektryka - 12...16pln/100km, przyjmijmy dalej 15pln/100km. Warszawy. Bez "tankowania" w jedną stronę, pod warunkiem że jedzie się "po znakach", czyli jakieś 70-80 km/h. Przy takiej jezdzie silniki spalinowe tez zaliczaja rekordy oszczednosci. Przy w/w silnikach to pewnie ON 4L/100km i LPG 6L/100km. - Na przejechanie 1 km potrzebowałem 110 Wh, czyli koszt energii na 100 km to około... 2,5 zł. Pod warunkiem, że się ładuje w taryfie nocnej, znacznie tańszej od dziennej. Można jechać wolniej i zapotrzebowanie energetyczne na 1 km będzie znacznie mniejsze - mówi Zbigniew Kopeć. Czyli w taryfie dziennej wychodzi ~4,5pln/100km (lagodnie liczac) Jedziemy już prawie 100 km/h, ale silnika nie słychać. I nie czuć prędkości. A to prawda, ze halas od silnika poteguje wrazenie szybkosci. Gdy jezdzilem maluchem, to nie potrzebowalem obrotomierza. Teraz stojac na luzie pare razy puscilem sprzeglo zapominajac, ze silnik pracuje. Na skrzyzowaniach slysze silniki z sasiednich aut, a na parkingu tocze sie za pieszymi, bo mnie nie slychac. Ale to benzyna. - Jak godzinę przy nim postoję, to naładuję energii na 20 km - mówi Kopeć. No i tutaj wracamy do poczatku - godzina na tankowanie zeby przejechac 20km. Oszczednosc 3pln na tym odcinku... Ratuje tylko tankowanie noca, na wlasnym parkingu. 20 20tys PLN = 130'000km jazdy na ON lub LPG (pamietajcie - 15pln uzysku na 100km). Wypada jeszcze doliczyc oleje, filtry do spalinowki. Ale za to spalinowka przejedzie grubo ponad 130'000km bez kosztownych remontow. Elektryka czeka kosztowna wymiana akumulatorow, drozsza niz analizowany Citroen AX, no i w tej cenie zasieg tylko 100km.... Seryjny Wartburg na prądzie 14KM - wsadzajac taki silniczek + odpowiednia skrzynie tez mozna osiagnac niskie spalanie. Warszawie. Ładowanie akumulatorów tak, aby osiągnęły 80 proc. mocy, ma trwać około 15 minut. Green-Stream wyliczył, że za ładowanie pozwalające przejechać 100 kilometrów właściciel elektrycznego samochodu musi zapłacić około 3 zł. Green-Stream uzyskał już na popularyzację samochodów EV (elektrycznych) w Polsce dofinansowanie 20 mln EUR z funduszy unijnych. Z ciekawoscia sledze postepy w rozwoju elektrykow. Juz dawno temu mozna bylo czytac o tym w Mlodym Techniku. Niby postep sie wykonal - male, pojemne, trwale AKU, mocne silniczki, ale ich uzycie skutecznie hamuje cena, zwlaszcza w porownaniu do klasycznych zrodel napedu. Watek ekologiczny pominmy - produkcja energii u nas w kraju tez 'smrodzi', a jazda na LPG/CNG nie jest bardzo szkodliwa. Moze jak ktos kiedys wypusci elektro-city-car-kit w dobrej cenie to sie skusze. Na razie zamontowalbym wylacznie z ciekawosci, pogoni za nowinka, bo ewidentnych oszczednosci brak. Na razie za 20tys PLN mozna kupic samochod, zamontowac LPG i tankowac przez jakis czas. AA 6 |
Data: Wrzesien 26 2009 21:52:46 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Dman-666 | Patrze a tu w szybce robal taki: ! Pewnie 7 |
Data: Wrzesien 27 2009 00:09:47 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Bastion |
prosiłbym grupowiczów ze szczecina o podanie namiarów na ten warsztat. Zaklad jest w Gdansku a nie w Szczecinie: Usługowy Zakład Elektrotechniczny w Gdańsku na ul. Świętokrzyskie http://www.samochodyelektryczne.pl Ciekawy temat, obliczalem kiedys ile kosztowaloby dojezdzanie do pracy na elektrycznym skuterze i wyszlo mi chyba 4 zl/100 km. No ale to jest skuterek, ktory wazy jakies 50- 60kg wiec watpie aby autem wazacym 1000-1400kg mozna bylo zejsc z kosztami ponizej 60-80 zl/100km. Czyli z tym 2,5 zl/100 to raczej wielka SCIEMA 8 |
Data: Wrzesien 27 2009 00:10:17 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Bastion |
prosiłbym grupowiczów ze szczecina o podanie namiarów na ten warsztat. Zaklad jest w Gdansku a nie w Szczecinie: Usługowy Zakład Elektrotechniczny w Gdańsku na ul. Świętokrzyskie http://www.samochodyelektryczne.pl Ciekawy temat, obliczalem kiedys ile kosztowaloby dojezdzanie do pracy na elektrycznym skuterze i wyszlo mi chyba 4 zl/100 km. No ale to jest skuterek, ktory wazy jakies 50- 60kg wiec watpie aby autem wazacym 1000-1400kg mozna bylo zejsc z kosztami ponizej 60-80 zl/100km. Czyli z tym 2,5 zl/100 to raczej wielka SCIEMA 9 |
Data: Wrzesien 27 2009 00:31:51 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Friend | Użytkownik "klasa" napisał w wiadomości Witam, Dzięki za wpis, brak mi tylko kasy bo autko kupiłem całe 950 zeta. Popieram jak najmocniej, tesla i tepe rulez. Zeby tylko domotować sinik od kosiarki do ładowania i jazda na maxa. 10 |
Data: Wrzesien 26 2009 23:12:52 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Michał | Seryjny Wartburg na prądzieelektryczny Wartburg 353 napędzany silnikiem 10 KW/75V rozpędza się bez trudu do 80 Mam takie jedno auto (uszkodzone i ktoś mi powietrze spuścił z koła) z którym się zastanawiam co zrobić (nie sprzedaje jak by co ;) ). Koszty wychodziły cholera to wie.. z 40.. do 60 zł/100km (17l/100 lpg) jako info bo nie o to pytanie :) Ile by kosztowało i czy sie da, zrobic rajdówkje z tego, wywalając silnik i bak, i zakładając elektryczne. i teraz policzyłem sobie moce (tam gdzie miałem dane): do 200km/h potrzeba mu 95kW (a kop koło 11.5 sek do 100km/h) do 250km/h moc = 165 kW (kop koło 8 - przelicznik bęzynowy) do 300km/h moc = 240 kW (kop koło 6.5sek, fabrycznie dawali troche mniej mocy) ile $$$ trzeba dać za silniki, akumulatory sterowniki i kable żeby sobie pojeździc 300km/h :) w ciszy i spokoju :) ? i ile tego wyjdzie ilościowo i masowo ? pozdrawiam! -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Wrzesien 27 2009 09:27:42 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Waldek Godel | Dnia Sat, 26 Sep 2009 20:13:16 +0200, klasa napisał(a): moja działalność związana jest z jeżdzeniem po mieście, tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 12 |
Data: Wrzesien 27 2009 10:47:20 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: J.F. | On Sun, 27 Sep 2009 09:27:42 +0100, Waldek Godel wrote: Dnia Sat, 26 Sep 2009 20:13:16 +0200, klasa napisał(a): W zimie wstawi sobie piecyk gazowy, a jedna butla starczy mu na cala zime :-) J. 13 |
Data: Wrzesien 27 2009 09:56:50 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 27 Sep 2009 10:47:20 +0200, J.F. napisał(a): tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie? no to homologacja butli i piecyka zeżre mu wszystkie oszczędności na prądzie. Nie mówiąc o akcyzie na gaz... To może lepiej tego matiza od razu na gaz przerobić? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 14 |
Data: Wrzesien 28 2009 14:31:42 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: miszka | On Sun, 27 Sep 2009 09:27:42 +0100 Dnia Sat, 26 Sep 2009 20:13:16 +0200, klasa napisał(a): A co? W zimie pradu nie ma? Powaznie pytam o co chodzi, w zimie nie dzialaja te elektryki czy ki czort? M. 15 |
Data: Wrzesien 28 2009 14:33:06 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Mariusz Chwalba | On Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka wrote: tja... następny. A czym będziesz jeździł w zimie?A co? W zimie pradu nie ma? W zimie masz dwa główne problemy: 1) Akumulatory mają dużo mniejszą pojemność w niskich temperaturach. 2) Jak masz zamiar ogrzewać kabinę? pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 16 |
Data: Wrzesien 28 2009 13:50:56 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: kamil |
On Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka wrote: Skoro da sie tak: http://blog.makezine.com/carac5.jpg To pewnie nie problem wozic pod siedzeniem grzejnik olejowy :) 17 |
Data: Wrzesien 28 2009 13:52:02 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: kamil |
A problem zasilania grzejnika rozwiaze generator: http://tinyurl.com/yfxy96w Pewnie wciaz bedzie taniej, niz silnik benzynowy! Pozdrawiam Kamil 18 |
Data: Wrzesien 28 2009 15:27:17 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: miszka | On Mon, 28 Sep 2009 14:33:06 +0200 W zimie masz dwa główne problemy:Dzieki. Jedyna sensowna odpowiedz na moje pytanie. 2) Jak masz zamiar ogrzewać kabinę?Chuchem, ale to nie ma związku z pytaniem. M. 19 |
Data: Wrzesien 28 2009 15:44:30 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Mariusz Chwalba | On Mon, 28 Sep 2009 15:27:17 +0200, miszka wrote: W zimie masz dwa główne problemy:Dzieki. Jedyna sensowna odpowiedz na moje pytanie. A to w brew pozorom jest duży problem. Były już nawet rozwiązania ogrzewania naftowego w samochodach elektrycznych - bo grzanie samym prądem to straszne marnotrawstwo zasięgu. Możliwe jest oczywiście grzanie ciepłem odpadowym - ale elementy elektryczne nie grzeją się porównywalnie do silnika spalinowego i może nadal być zimno. No, chyba że sobie zamontujesz silnik 300kW :-) Tesla stosuje też podgrzewacze do akumulatorów, więc straty pojemności muszą być znaczące. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 20 |
Data: Wrzesien 28 2009 13:38:49 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka napisał(a): A co? W zimie pradu nie ma? nie, w zimie jest zazwyczaj zimno. W dupę. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 21 |
Data: Wrzesien 28 2009 15:24:23 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: miszka | On Mon, 28 Sep 2009 13:38:49 +0100 Dnia Mon, 28 Sep 2009 14:31:42 +0200, miszka napisał(a): O, mądrości. Znaczy nie opanowano jeszcze technologii elektrycznych nagrzewnic w samochodach elektrycznych? A te elektryczne cacka ktore juz jezdza badz beda jezdzic to tez nie maja elektrycznego grzania? Pozdro. M. 22 |
Data: Wrzesien 28 2009 14:40:27 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:24:23 +0200, miszka napisał(a): O, mądrości. Nie, nie opanowano jeszcze technologii akumulatorów, których pojemność starczyłaby na sensownie długie napędzanie auta BEZ dodatkowego ogrzewania. W związku z tym dodatkowe obciążenie ogrzewaniem nie będzie specjalnie korzystne, zwłaszcza jak ta sama niska temperatura obniży ogólną sprawność ogniw. Wydawało mi się, że wystarczy mieć z trzy albo cztery szare komórki, żeby to wydedukować... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 23 |
Data: Wrzesien 28 2009 15:56:40 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: miszka | On Mon, 28 Sep 2009 14:40:27 +0100 Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:24:23 +0200, miszka napisał(a): Szkoda ze zaprzestales czytac ze zrozumieniem na pierwszym pytaniu. Wydawało mi się że wystarczy mieć z trzy albo cztery szare komórki żeby przeczytać do końca. Pytalem dalej, wydedukowawszy, ze odpowiedz moze byc jak wyzej. Pytam się więc jeszcze raz: jak jest to rozwiązane w obecnie jeżdżących samochodach z napędem elektrycznym? To czyli ogrzewanie wnętrza. M. 24 |
Data: Wrzesien 28 2009 15:05:37 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:56:40 +0200, miszka napisał(a): Pytam się więc jeszcze raz: jak jest to rozwiązane w obecnie jeżdżących samochodach z napędem elektrycznym? zazwyczaj jest to rozwiązane poprzez całkowity brak ogrzewania -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 25 |
Data: Wrzesien 28 2009 20:08:17 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:56:40 +0200, miszka napisał(a): Szkoda ze zaprzestales czytac ze zrozumieniem na pierwszym pytaniu.On juz tak ma :) Pytam siÄ wiÄc jeszcze raz: jak jest to rozwiÄ zane wStosowanych jest kilka sposobow (niektore moga bytc uzyte lacznie): 1. Dobra izolacja cieplna kabiny. 2. Cieplo odpadowe z napedu (nie ma go zbyt wiele, klkaset W typowo do maks 2kW w szczycie). 3. Nagrzewnica opalana paliwem cieklym lub gazowym, np. Webasto. Wbrew pozorom to rozwiazanie termodynamicznie jest sensowne, bo ma wieksza sprawnosc niz grzanie pradem wytwarzanym w elektrowni ze sprawnoscia max 40% (w .pl), do t ego ofcijalnie mozna uzyc np. oranzady. Stosowane bylo np. w Seicento Elettra. 4. Uzycie pompy ciepla (robiacej tez za klimatyzator), pozwala ograniczyc moc potrzebna do ponizej 1kW (np. 500W). To rozwiazanie mial GM EV1. 5. Pradem z aku. Bardzo wiele przerobek tak wlasnie jest ogrzewanych. Moc do grzania redukuje zasieg o ok. 20-25%. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 26 |
Data: Wrzesien 30 2009 13:28:08 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: szymo | Jaroslaw Berezowski pisze: Dnia Mon, 28 Sep 2009 15:56:40 +0200, miszka napisał(a):Dobry rozwiÄ zaniem byłoby ogniwo peltiera. 27 |
Data: Wrzesien 28 2009 09:41:11 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Marcin N |
28 |
Data: Wrzesien 28 2009 09:53:21 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Mariusz Chwalba | On Mon, 28 Sep 2009 09:41:11 +0200, Marcin N wrote: Samochód elektryczny ma silnik o mocy kilkanaście KM. Dlaczego porónuje się go z silnikami spalinowymi o mocy rzędu grubych dziesiątek KM? A dlaczego porównywać dziergane w domowych warsztatach prototypy do seryjnych aut? Weź seryjnego EV: http://tinyurl.com/dltovw http://teslamotors.com/s Silnik ponad 400HP, według danych producenta prąd poniżej 1$/100km (Podają 4$ na "full charge", tj. 300 mil). pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 29 |
Data: Wrzesien 28 2009 08:50:40 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Massai | Mariusz Chwalba wrote: On Mon, 28 Sep 2009 09:41:11 +0200, Marcin N Seryjnym to bym go nie nazwał ;-) To też prototyp. Ma być produkowany od 2011 Q3, czyli realnie 2012. W dodatku jest kwestia dostepności - na roadstery nawet już przedpłat nie przyjmują ;-) Ale cena 50k usd, czyli na poziomie hondy legend czy lexusa gs 450h. W Polsce te fury stoją po 250k pln... no, ciekawe. Ciekawą propozycją będzie kia z range extenderem na lpg - jeśli zachowają rozsądną cenę, nie przekroczą tych powiedzmy 70k pln - to może być kosztowo naprawdę atrakcyjne auto. -- Pozdro Massai 30 |
Data: Wrzesien 28 2009 11:18:35 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Mariusz Chwalba | On Mon, 28 Sep 2009 10:50:40 +0200, Massai wrote: A dlaczego porównywać dziergane w domowych warsztatach prototypy do Pierwszy już został sprzedany. W każdym razie nie jest co concept car, którego najwyżej sobie możesz pooglądać na wystawie. Co do dostępności - fakt, trzeba zobaczyć jak to będzie w praktyce. [...] Ale cena 50k usd, czyli na poziomie hondy legend czy lexusa gs 450h. Jeszcze gdzieniegdzie można dotację do tego dostać. Może być ciekawie. Ciekawą propozycją będzie kia z range extenderem na lpg - jeśli Jakiś link, albo keywordy? pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba 31 |
Data: Wrzesien 28 2009 09:23:32 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Massai | Mariusz Chwalba wrote: On Mon, 28 Sep 2009 10:50:40 +0200, Massai wrote: http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Kia-Forte-LPI-Hybrid-Oszczednie-i-ekol ogicznie-na-gazie-LPG,25826,1.html -- Pozdro Massai 32 |
Data: Wrzesien 28 2009 09:24:14 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Massai | Mariusz Chwalba wrote: On Mon, 28 Sep 2009 10:50:40 +0200, Massai wrote: Mój błąd, to zwykła hybryda, a nie range extender... -- Pozdro Massai 33 |
Data: Wrzesien 28 2009 08:16:06 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Massai | klasa wrote: Witam, Silniki Lemco do tanich nie należą. Wiem że inni robili "bułgarach", takich bodajże 10 kW silnikach od sztaplarki. Akumulatory - droooga zabawa. To co on stosuje, to już w ogóle abstrakcja. Stosunkowo drogi jest także kontroler napięcia. Zasięg jest niestety mały, akumulatory ciężkie. Na klasycznych ołowiowych trojanach wiekszość samochodów staje się dwuosobowa, bo ciężar nie pozwala na rejestrację na 4 osoby. Zakład w bodajże mielcu ma w "teoretycznej ofercie" silnik ze stałymi magnesami 25 kW. "Teoretycznej" bo od 3 lat wisi info że nad nim pracują. Do tego typu zabaw po prostu brakuje silników na rynku, większość dużych producentów buduje silnik samemu (Tesla wykombinowała silnik o zwartej budowie i masie około afair 45 kg, a mocy szczytowej - 200 koni). Zwyczajnie nie ma zbytu na takie silniki na razie. Generalnie imho nie tędy droga. Lepiej po prostu kupić np. Insighta, za 75k pln masz nowy samochód, który w mieście jest wyjątkowo oszczędny. Albo przerobić golfa na gaz... -- Pozdro Massai 34 |
Data: Wrzesien 28 2009 09:21:19 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:16:06 +0000 (UTC), Massai napisał(a): Lepiej po prostu kupić np. Insighta, za 75k pln masz nowy samochód, Prościej i taniej jest kupić Peugeota 308 1.6 HDi 90 KM. - 60 kpln -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 35 |
Data: Wrzesien 28 2009 08:41:49 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Massai | Waldek Godel wrote: Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:16:06 +0000 (UTC), Massai napisał(a): I w miescie to 1,6 hdi wypije ile? Diesel wcale nie jest taki oszczędny w mieście. A4 1,9 tdi wsysało mi 9l - mimo że wcale jakoś ciężkiej nogi nie mam, bo na trasach schodziłem poniżej 6l/100. -- Pozdro Massai 36 |
Data: Wrzesien 28 2009 09:49:44 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:41:49 +0000 (UTC), Massai napisał(a): Prościej i taniej jest kupić Peugeota 308 1.6 HDi 90 KM. - 60 kpln Po pierwsze - ten wlaśnie model ma rekord świata niskiego spalania. I to seryjne auto - 2.23/100 km. Oczywiście nie jest to jazda miejska, ale pokazuje, że reszta zależy od stylu jazdy. Poprzedni rekord, 3,13/100 km należał również do tego samego 308 1.6 HDi Aha.. pomyłka mała, rekord dotyczy jednak wersji 1.6 HDi 110 KM a nie 90. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 37 |
Data: Wrzesien 28 2009 09:51:33 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Massai | Waldek Godel wrote: Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:41:49 +0000 (UTC), Massai napisał(a): Proszę cię. Rekordy w małym spalaniu to jedno, realne spalanie - drugie. Ostatnio autoświat (wiem wiem, komiks) porównał leona z tsi, fiata z multijetem i własnie insighta jako przystępną cenowo hybrydę. I mimo że w trasie fiat z dieslem była najlepszy, i mimo że miasto to było bodajże tylko 10% trasy - sumarycznie hybryda wygrała. To co fiat nadrobił w trasie (na autostradach, krajowych i lokalnych) - stracił w mieście (Warszawa), bo spalił niewiele mniej niż to tsi - własnie pod 9 litrów/100). Nie pamiętam czy uwzględniono róznicę w cenie paliwa (chyba nie), bo czytałem to u fryzjera, ale w necie jest krótka notka: http://avtomir.motogrono.pl/w-dzisiejszym-auto-swiecie-34/ I piszą że sumarycznie hybryda wyszła na 5,0, a diesel na 5,5. Cenowo wyjdzie niby taniej - tyle że po mieście było tylko 100km z tysiąca. Hybryda po mieście wyszła im że 3,5 litra spaliła... Jak weźmiesz jazdę głównie po mieście - albo pół na pół, to się okaże że hybryda rządzi. Ja pokonuję miesięcznie około 1300 km, w tym na trasie około 350 km. Insight tak z grubsza by mi spalił jakieś powiedzmy 40 litrów (4/100) w miescie plus 20 w trasie (powiedzmy 6/100), czyli 60l benzyny, przy cenie benzyny 4,3 wychodzi 260 pln. Ten fiat - w mieście 90l, w trasie tyż 20l, czyli w sumie 110l ropy, przy cenie 3,8 - 420 zł. W moim przypadku mam miesięcznie o 160 pln taniej - mało. Rocznie to raptem 1800 zł, co oczywiście nie uzasadnia wydania 15k więcej. Ale jest w nim automat ;-) co dla mnie jest duża zaletą, a ten peugeot z automatem będzie o pewnie 4k droższy i będzie więcej palił... Zresztą ten pug doposażony do poziomu insighta, z klimą automatyczną, esp, kurtynami, etc, bez automatu bo nie ma - kosztuje cennikowo 75k pln ;-) Choć z punktu widzenia praktyczności - pug jest lepszy. Klapa to jednak duuuży plus. Teraz mam v6 z automatem i średnia to około 12l - jak nie depczę zbytno. Czyli miesięcznie spalę około 150l benzyny... za jakieś 700 pln... Czyli opłacałoby mi się wydać jakieś 400 na ratę ;-) -- Pozdro Massai 38 |
Data: Wrzesien 28 2009 11:07:37 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 28 Sep 2009 09:51:33 +0000 (UTC), Massai napisał(a): Proszę cię. Rekordy w małym spalaniu to jedno, realne spalanie - drugie. Widocznie Fiat nie zapłacił za test. Nie wiem co musiałbym robić, żeby mi spalił 9 litrów. Nawet jak się wpakowałem w największe korki spalał mi pod 7 litrów w porywach. Jeżdząc 95% w mieście, w największym ruchu i to często na niedogrzanym silniku, mam średnie spalanie w okolicach 5,8 I piszą że sumarycznie hybryda wyszła na 5,0, a diesel na 5,5. Cenowo Klient zapłacił za 3,5 - wyszło 3,5. Uczciwa gazeta. Wolałbym oprzeć się na takich źródłach: http://apps1.eere.energy.gov/news/news_detail.cfm/news_id=12375 "The U.S. Environmental Protection Agency estimates the Insight's fuel economy at 40 miles per gallon (mpg) in the city and 43 mpg on the highway, for a combined fuel economy of 41 mpg" 40 mpg = 5,9 / 100 km 43 mpg = 5,47 / 100 km Wyniki dla najnowszego Insighta 2010. Jak widać - wyniki są GORSZE niż większości najnowszych małych diesli. Do tego cały cyrk z akumulatorami - nieekologiczna produkcja, problemy z recyclingiem itp. Teraz mam v6 z automatem i średnia to około 12l - jak nie depczę zbytno. o.. . i wierzysz w to 9 litrów z diesla? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 39 |
Data: Wrzesien 28 2009 09:58:14 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: kamil |
Witam, Juz widze telefony do klientow "to moze przelozymy na jutro? nie, nic sie nie stalo, po prostu samochod stanal mi na srodku ronda i musze odholowac do domu na 8h, az sie naladuje".. 40 |
Data: Wrzesien 28 2009 21:28:07 | Temat: Re: Panowie, przerabiam mojego Golfa na elektryczny | Autor: Jacek Osiecki | Dnia Sat, 26 Sep 2009 20:13:16 +0200, klasa napisał(a): Witam, [ciach] Samochody na prąd itd. byłyby super, gdyby nie to że o ile wiele dziedzin poszło do przodu jak burza o tyle akumulatory nadal są w epoce elektrona łupanego :( Gdyby rozwój akumulatorów szedł równie dobrze jak elektroniki, to typowa komórka by była ładowana pewnie raz na zawsze :) [ciach Jezu ileż tego było! ] Krótko mówiąc - cena, waga i mała pojemność akumulatorów upupi to elektryczne autko :) Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |