On Wed, 10 Jun 2009 18:42:37 +0100, Hants
wrote:
Manuali znalazlem słownie 4. Kazdy podaje inne rozwiazania. Jestem
skołowany - dosłownie :-)
Idź na
http://racingforum.pl -- powinien się tam znaleźć jakiś
specjalista od 4G63 (w szczególności T :). Tylko ze zdjęciami
zagazowanego N/A to może nie wyskakuj poza off-topic ;>
Tam nie ma napinacza hydraulicznego?
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
5 |
Data: Czerwiec 10 2009 19:01:25 |
Temat: Re: [tech] Pasek rozrzadu 4G63 G4CP - maly problem |
Autor: Hants |
"Robert Rędziak" wrote in message
Idź na http://racingforum.pl -- powinien się tam znaleźć jakiś
specjalista od 4G63 (w szczególności T :). Tylko ze zdjęciami
zagazowanego N/A to może nie wyskakuj poza off-topic ;>
:-) Turbo tez mu doloze, ale spokojnie - narazie kompletuje czesci :-)
Tam nie ma napinacza hydraulicznego?
Jest. Nowka, nie smigana.
6 |
Data: Czerwiec 12 2009 14:16:55 | Temat: Re: [tech] Pasek rozrzadu 4G63 G4CP - maly problem | Autor: Cyneq |
Powtarzam, nie sprawdzaj między stałymi elementami, złap go między lewym wałkiem (ssącym?) i napinaczem i spróbuj obrócić (tak jak na jednym z Twoich zdjęć). O ile się powinien dać to Ci niestety nie powiem, nie znam tego silnika, ale jak więcej niż 90 stopni to na pewno źle :)
Pamiętaj o jednym, bo widzę że i na tamtym forum robisz ten bład - to napięcie u góry nie ma nic wspólnego z napinaczem! Zwróć uwagę że odległość między zębami kół na których trzyma się pasek na tym kawałku jest stała i nieregulowalna. Tak samo i ilość zębów paska które tam "wiszą w powietrzu". Tego nie da sie spiepszyć, ani zrobić inaczej.
Chyba że masz tyle siły w jednym paluchu żeby uginając pasek powodować przekręcanie "do siebie" wałków rozrządu.
Jeśli jest inne napięcie na ciepłym inne na zimnym, to jest to własciwość samego paska. Czy tak ma być czy nie, to innna sprawa. Może takie własciwości materiału, może nadmierne zużycie.
--
Cyneq
7 |
Data: Czerwiec 14 2009 21:36:13 | Temat: Re: [tech] Pasek rozrzadu 4G63 G4CP - maly problem | Autor: Hants |
"Cyneq" wrote in message
napięcie u góry nie ma nic wspólnego z napinaczem!
Troszkę ma - to najprostszy sposob na stwierdzenie, ze jednak warto zajrzec co tam sie dzieje. :-)
Po konsultacjach z paroma specami dowiedzialem sie, ze to po prostu oznaka zle zalozonego paska. Było zdecydowanie za mocno (przyznaje - nie mam klucza dynamometrycznego 2-3 Nm.)
Naciagniecie poprawilem, juz przejechałem ponad 1000 km, dzisiejsza inspekcja niczego niepokojącego nie wykazała. Mysle, ze jest OK.
Dzieki za podpowiedzi.
H.
| | |