Witam!
Czy któryś z silników Passata B5 po liftingu (od 2000 roku) ma metalowy
kolektor?
Chciałbym kupić coś takiego i zagazować. Odstrasza mnie sekwencja (konieczność
rozgrzewania silnika na benzynie, ponoć w zimie trzeba nawet 10 km przejechać,
żeby się przełączyło na gaz) i mam bardzo pozytywne doświadczenia z instalcjami
II generacji (komputer+silnik krokowy, praktycznie bezawaryjnie 100 000 km Reno
Megane).
Czy da się jakoś oszukać (bez powodowania awarii) isntalację wtryskową, żeby
się przełączała np. po przejechaniu 500 m (tyle w zimie przejeżdząm w Megane
zanim przełącze na gaz - II generacja).
Dzięki.
Pozdrowienia,
pb
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
2 |
Data: Pa?dziernik 18 2008 12:21:40 |
Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem |
Autor: seba |
On 18 Paź, 19:44, "pb" wrote:
Chciałbym kupić coś takiego i zagazować. Odstrasza mnie sekwencja (konieczność
rozgrzewania silnika na benzynie, ponoć w zimie trzeba nawet 10 km przejechać,
ELPIGAZ: wciskasz przycisk gazu, odpalasz auto i od razu chodzi na
gazie. Tylko co na to parownik?
3 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 00:06:08 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: |
ELPIGAZ: wciskasz przycisk gazu, odpalasz auto i od razu chodzi na
gazie. Tylko co na to parownik?
Dzięki za podpowiedź. Czyli nie jest tak tragicznie. Ciekawe czy taka funkcja
jest też w innych instalacjach wtryskowych, np. BRC? Wiesz coś może na ten
temat? A czy wtryskiwaczom szkodzi takie przełączanie?
Co do parownika, to jego sprawa. Ja przy mrozie -18C jadę na benzynie około
500m, przełączam na LPG i jak idzie to jadę na LPG. Parownik ma się dobrze,
słuzy już 100 000 km.
Pozdrowienia,
pb
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
4 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 00:47:21 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: staszek |
Tylko co na to parownik?
nic mu nie bedzie
5 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 02:24:48 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: Michal_K |
pb pisze:
Witam!
Chciałbym kupić coś takiego i zagazować. Odstrasza mnie sekwencja (konieczność rozgrzewania silnika na benzynie, ponoć w zimie trzeba nawet 10 km przejechać, żeby się przełączyło na gaz)
To ponoć trzeba termostat wymienić jak się ponoć ma popsuty. W największe ubiegłoroczne mrozy (te największe) przełączenie w mojej BRC Sequent 24 następowało po około 2km. Na "chłopski rozum"- przełączy się jeszcze zanim poczujesz działanie ogrzewania w kabinie. Jeśli ktoś 10km nie czuje ogrzewania, to ma coś mocno nie tak z samochodem.
--
Michał
6 |
Data: Pa?dziernik 19 2008 11:16:34 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: Seba |
w mojej BRC
Sequent 24 nastepowalo po okolo 2km.
Escort MK VII 1.6 + taka instalacja jak wyzej - na gaz mi sie
przelaczal po doslownie kilkuset metrach. I to prawie niezaleznie od
temperatury zewnetrznej.
--
Pozdrawiam
Sebastian S.
7 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 10:20:18 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: krzysiek82 |
Montuj sekwencje, parownik długo nie pociągnie jak się za wcześnie będzie przełączał, a jak ktoś mówi, że to nie prawda to niech spróbuje wyregulować skład mieszanki na tak traktowanym parowniku po 50tyś km :)
--
krzysiek82
8 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 08:25:05 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: Seba |
krzysiek82 napisal w wiadomosci news:gdhffs$dvc$1
@nemesis.news.neostrada.pl :
Montuj sekwencje
A po co mi?
--
Pozdrawiam
Sebastian S.
9 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 11:04:55 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: krzysiek82 |
Zadzwoń do dobrego gazownika to się dowiesz. Mówię serio, żaden dobry gazownik nawet nie pomyśli o instalacji mieszalnikowej do tego auta.
--
krzysiek82
10 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 12:26:04 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: Seba |
krzysiek82 napisal w wiadomosci
:
Zadzwon do dobrego gazownika to sie dowiesz.
Zobacz pod kogo sie podpiales w watku - mi naprawde te rady do
niczego sie nie przydadza.
--
Pozdrawiam
Sebastian S.
11 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 14:42:57 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: krzysiek82 |
sorry :) a tak serio to auto wątku powinien trochę poczytać na temat swojego silnika odrazu zrozumie, że potrzebuje sekwencji.
--
krzysiek82
12 |
Data: Pa?dziernik 20 2008 14:32:44 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: pb |
krzysiek82 napisał(a):
sorry :) a tak serio to auto wątku powinien trochę poczytać na temat
swojego silnika odrazu zrozumie, że potrzebuje sekwencji.
Dzięki za sugestie:=))). Jak pisałem mam RMegane z LPG II Generacja, zrobiłem
100 000 km i jestem do tej instalacji przekonany (koszty serwisowania
+niezawodność). Z tego co wiem, główna przeszkoda w isntalowaniu II generacji
to plastikowy kolektor. Stąd się wzięło pytanie temacie.
Pozdrowienia,
pb
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
13 |
Data: Pa?dziernik 21 2008 16:58:55 | Temat: Re: Passat B5 FL z metalowym kolektorem | Autor: Michal_K |
pb pisze:
krzysiek82 napisał(a):
sorry :) a tak serio to auto wątku powinien trochę poczytać na temat swojego silnika odrazu zrozumie, że potrzebuje sekwencji.
Dzięki za sugestie:=))). Jak pisałem mam RMegane z LPG II Generacja, zrobiłem 100 000 km i jestem do tej instalacji przekonany (koszty serwisowania
+niezawodność). Z tego co wiem, główna przeszkoda w isntalowaniu II generacji to plastikowy kolektor. Stąd się wzięło pytanie temacie.
Ciekawą masz definicję niezawodności albo po prostu cholerne szczęście. II generacja nawet jak nie strzela/wybucha/kicha to kiedyś zacznie :P Instalacje mieszalnikowe dzielą się na takie które strzeliły, strzelają lub kiedyś strzelą. Poza tym zwężka na dolocie i znaczne, wyczuwalne, pogorszenie osiągów.
Przy całej mojej sympatii do LPG w życiu nie zdecydowałbym się na okaleczenie osprzętu silnika zwężką + możliwością wybuchu, zwłaszcza silnika, w którym spokojnie zadziała instalacja wtryskowa.
Zamontuj dobrą instalację sekwencyjną a zobaczysz, że warto było.
Masz już jakieś typy co do instalacji?
--
Michał
| | | | | | | | | | | |